PDA

View Full Version : Telenet maakt hele generatie digicorders waardeloos


Universalia
9 april 2014, 17:57
Ik dacht het al dat er iets gaande was daar bij Telenet.

Ik ben nog in het bezit van zo een DigiBox (self install, gekocht dus)

Maar hier valt met de regelmaat van de klok de verbinding uit en ze beweren hoog bij laag dat het mijn modem is dat in de fout gaat maar ik geloof dat gewoon niet.

Wat is er gaande ...

Vanaf 2 september zal Telenet alleen nog digitale decoders ondersteunen die HD-beeld kunnen ontvangen. Het signaal van de eerste generatie SD-digicorders en -boxen gaat daardoor op zwart. De digitale dozen -er zijn er nog zo'n honderdduizend in omloop- zijn daarmee goed voor de vuilnisbelt.

Bron
(http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1847990/2014/04/09/Telenet-maakt-hele-generatie-digicorders-waardeloos.dhtml)

Dus waarschijnlijk zal er wel weer iets uit de hoek komen voor mensen die willen opnemen (lees: nog meer betalen)

Op zich is het misschien een goede zaak dat het DigiBox/Corder toestel 'verdwijnt' want dat stond daar uiteindelijk dag in dag uit 18W te snoepen.

Slaapkamer heb ik een TV met CI+ kaartje, dat werkt prima.

Andere TV ook maar eens voorzien van zo een CI+ module, ik neem toch nooit niets op en dan werkt dat naar behoren.

p.s. In mijn geval hoeft het niet echt hem weg te doen want die kan HD aan de DigiBox, maar toch dat verbruik ...

cookie monster
10 april 2014, 00:50
Ook teletenne (DVB-T2) is ondertussen opgedoekt :lol:
Dat ze hun afval in blijde sfeer mogen behouden :thumbsup:

Mijn TV kan DVB-C ook aan , maar .... ik heb geen telenet :(
DVB-T: VRT & Canvas & Ketnet , NED 1 2 3 & NL regionale omroep ,
maar ik kijk toch niet meer naar die zenders !!
VRT Nieuws online of via BVN (satelliet) (www.bvn.tv)

Gelukkig zit telenet nog niet op satelliet !!!!
(DVB-S - DVB-S2 - DVB-S2X)

maddox
10 april 2014, 06:23
Ik heb het nog simpeler, geen kabel abo, geen gezeik met digiboxen, en ik moet me geen zorgen maken als er niks op TV is, want daar doe ik al lang niet meer aan mee.

manta
10 april 2014, 09:41
Ik dacht het al dat er iets gaande was daar bij Telenet.

Ik ben nog in het bezit van zo een DigiBox (self install, gekocht dus)

Maar hier valt met de regelmaat van de klok de verbinding uit en ze beweren hoog bij laag dat het mijn modem is dat in de fout gaat maar ik geloof dat gewoon niet.

Wat is er gaande ...



Bron
(http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1847990/2014/04/09/Telenet-maakt-hele-generatie-digicorders-waardeloos.dhtml)

Dus waarschijnlijk zal er wel weer iets uit de hoek komen voor mensen die willen opnemen (lees: nog meer betalen)

Op zich is het misschien een goede zaak dat het DigiBox/Corder toestel 'verdwijnt' want dat stond daar uiteindelijk dag in dag uit 18W te snoepen.

Slaapkamer heb ik een TV met CI+ kaartje, dat werkt prima.

Andere TV ook maar eens voorzien van zo een CI+ module, ik neem toch nooit niets op en dan werkt dat naar behoren.

p.s. In mijn geval hoeft het niet echt hem weg te doen want die kan HD aan de DigiBox, maar toch dat verbruik ...

Bwah, koop ineens ne nieuwe als je dan toch je windows xp-computer moet vervangen...
Vergeet niet om dan ook ineens een nieuwe tv te kopen zodat je zeker nog een paar jaar mee kan met de nieuwste trends...
Heb je ook al een nieuwe gsm? i5 of zoiets moet je nu hebben, dan ben je mss al klaar voor de volgende verandering van 4G of wat is het allemaal...:?
Koop-koop-koop...

Ik krijg stilletjesaan nen degou van al die gedwongen nieuwe aankopen (heb nog zo'n levensgevaarlijke atoombomachtige oude tv bak)

Ondertussen zijn er gelukkig (:roll:) nog mensen die slapend rijk worden van al die weggegooide afvaltechnologie, je doet het naar 't containerpark of naar de kringwinkel en met de recyclage van die rommel verdienen ze miljoenen... Alleen al met de edelmetalen die ze er uithalen...

Vooruitgan m'n klokkenspel, 'k begin meer en meer goesting te krijgen om in Bokrijk te gaan wonen...:-(

circe
10 april 2014, 10:11
Het is inderdaad heel irritant. Ik huur zo'n digicorder. In het begin had ik die digibox aangekocht (250 euro) bij een turks manneke dat me verzekerde dat ik daarmee kon opnemen. jaja.

enfin, die heb ik meegegeven met de installateur van mijn nieuwe TV. Ik had hem beter aan mijn moeder gegeven want dat mens heeft geeneens NGC om naar te kijken.

Henri1
10 april 2014, 18:40
Ik dacht het al dat er iets gaande was daar bij Telenet.

Ik ben nog in het bezit van zo een DigiBox (self install, gekocht dus)

Maar hier valt met de regelmaat van de klok de verbinding uit en ze beweren hoog bij laag dat het mijn modem is dat in de fout gaat maar ik geloof dat gewoon niet.

Wat is er gaande ...



Bron
(http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1847990/2014/04/09/Telenet-maakt-hele-generatie-digicorders-waardeloos.dhtml)

Dus waarschijnlijk zal er wel weer iets uit de hoek komen voor mensen die willen opnemen (lees: nog meer betalen)

Op zich is het misschien een goede zaak dat het DigiBox/Corder toestel 'verdwijnt' want dat stond daar uiteindelijk dag in dag uit 18W te snoepen.

Slaapkamer heb ik een TV met CI+ kaartje, dat werkt prima.

Andere TV ook maar eens voorzien van zo een CI+ module, ik neem toch nooit niets op en dan werkt dat naar behoren.

p.s. In mijn geval hoeft het niet echt hem weg te doen want die kan HD aan de DigiBox, maar toch dat verbruik ...

Ik hoor regelmatig klagen over Telenet.

Die zouden er bij mij nooit inkomen, zou ik de keuze hebben.

Derk de Tweede
10 april 2014, 19:12
http://yify.tv/one-flew-over-the-cuckoos-nest/

Xenophon
10 april 2014, 19:45
Ik hoor regelmatig klagen over Telenet.

Die zouden er bij mij nooit inkomen, zou ik de keuze hebben.

Het enige dat me tegenhoudt om Telenet buiten te stampen is dat Belgacom ongelofelijk maar waar nog slechter presteert.

Skobelev
10 april 2014, 21:42
Het enige dat me tegenhoudt om Telenet buiten te stampen is dat Belgacom ongelofelijk maar waar nog slechter presteert.

ik heb ze buiten gestampt ;-)
tv vlaanderen? of gewoon free to air tv, geen abo, geen extra kosten achteraf

cookie monster
11 april 2014, 02:30
Interessant. Je hebt voor BVN geen abonnement of iets dergelijk nodig?
Inderdaad , die zit FTA (Free To Air) :thumbsup:
http://www.flysat.com/astra19.php
http://www.lyngsat.com/tvchannels/nl/BVN-TV-Europa.html

Of:
http://www.filmon.com/channel/bvn-tv
http://filmon.nl/index.php/mobile/video/65/bvn-tv/#

Vlaanderen Boven
11 april 2014, 03:02
Bwah, koop ineens ne nieuwe als je dan toch je windows xp-computer moet vervangen...
Vergeet niet om dan ook ineens een nieuwe tv te kopen zodat je zeker nog een paar jaar mee kan met de nieuwste trends...
Heb je ook al een nieuwe gsm? i5 of zoiets moet je nu hebben, dan ben je mss al klaar voor de volgende verandering van 4G of wat is het allemaal...:?
Koop-koop-koop...

Ik krijg stilletjesaan nen degou van al die gedwongen nieuwe aankopen (heb nog zo'n levensgevaarlijke atoombomachtige oude tv bak)

Ondertussen zijn er gelukkig (:roll:) nog mensen die slapend rijk worden van al die weggegooide afvaltechnologie, je doet het naar 't containerpark of naar de kringwinkel en met de recyclage van die rommel verdienen ze miljoenen... Alleen al met de edelmetalen die ze er uithalen...

Vooruitgan m'n klokkenspel, 'k begin meer en meer goesting te krijgen om in Bokrijk te gaan wonen...:-(

Een echte opa-post. :D

Computers met XP hoef je niet noodzakelijk helemaal te vervangen, je kan ook gewoon je besturingssysteem upgraden. Kan al voor minder dan € 100.

manta
11 april 2014, 08:59
Een echte opa-post. :D

Mensen worden elke dag wat ouder en wijzer hé. :-P

Computers met XP hoef je niet noodzakelijk helemaal te vervangen, je kan ook gewoon je besturingssysteem upgraden. Kan al voor minder dan € 100.



Oh ja, nog maar eens 100 ballen... Per PC...:-(

Universalia
11 april 2014, 10:10
Test aankoop reageerde dan weer 'gevat' ...

Test-Aankoop schrijft Telenet over verplichte aankoop decoder

Bron (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1937082)

BigF
11 april 2014, 14:56
Ik ben heel tevreden over mijn Telenet abo.
Maar ik heb dan ook voor een HD-kaske gekozen.
Slim was dat.
Van mij.

cookie monster
11 april 2014, 23:16
Test aankoop reageerde dan weer 'gevat' ...



Bron (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1937082)
Het zou beter , mocht Telenet graag meer verdienen ,
dat ze het Basispakket van de 75 zenders openzet ,
(desnoods met 12€ per jaar meer te vragen (liever niet :oops:)) ,
zodat deze op ALLE TV's met DVB-C te kijken zijn ,
want niet iedereen kan met de digibox overweg ,
of met zo'n CI+ , stel de kaart valt uit , of wat ook !!
(bv: dement , of het niet kunnen snappen van deze techniek)

Serafijn
12 april 2014, 17:39
Gewoon terug overschakelen naar Belgacom! (ofzo)

Demper
12 april 2014, 17:42
Gewoon terug overschakelen naar Belgacom! (ofzo)

Dat is nog veel slechter.

Serafijn
12 april 2014, 17:45
Dat is nog veel slechter.

Ik weet er alles van ja ;)

Is beetje als kiezen tussen de pest en de cholera.

Demper
12 april 2014, 17:46
Ik weet er alles van ja ;)

Is beetje als kiezen tussen de pest en de cholera.

Belgacom is een misdadig bedrijf.

Serafijn
12 april 2014, 17:50
Hoezo? (in welk opzicht)

Demper
12 april 2014, 17:59
Hoezo? (in welk opzicht)

Ze zijn er jaren geleden in geslaagd om mijn ouders een abonnement voor de vaste lijn aan te smeren. €15 per maand

Pikant detail: mijn ouders bellen zo goed als nooit, dus dat is volledig weggesmeten geld.

Belgacom zag nochtans dat zij niet veel bellen, en toch manipuleren ze hun klanten om zo een abonnement te kiezen via gladde praatjes aan de telefoon.

Ja, dat noem ik misdadig.

Ze zijn er ook in geslaagd om mijn vader in het zak te zetten met een peperduur tarief voor zijn GSM. (Proximus)
Die moest maandelijks voor minstens €25 herladen.
Dat kan niet, hij zit nu met een abonnement van €15 ver onder de limiet.

Als je voor internet overschakelt naar Telenet, en je geeft op wanneer ze je moeten afsluiten, houden ze zich niet aan de datum.
Zij kiezen zelf de dag en het uur waarop ze u afsluiten.
Meestal een zaterdag, om u te kloten.
Dan zit je een heel weekend zonder internet.
Smeerlappen.

Als je je modem gaat binnenbrengen bij Belgacom, en er staan klanten achter u, dan laten ze die voorgaan en mag jij wachten tot de winkel leeg is.

Moet ik nog doorgaan?

Serafijn
12 april 2014, 19:30
Ze zijn er jaren geleden in geslaagd om mijn ouders een abonnement voor de vaste lijn aan te smeren. €15 per maand

Pikant detail: mijn ouders bellen zo goed als nooit, dus dat is volledig weggesmeten geld.

Belgacom zag nochtans dat zij niet veel bellen, en toch manipuleren ze hun klanten om zo een abonnement te kiezen via gladde praatjes aan de telefoon.

Ja, dat noem ik misdadig.

Ze zijn er ook in geslaagd om mijn vader in het zak te zetten met een peperduur tarief voor zijn GSM. (Proximus)
Die moest maandelijks voor minstens €25 herladen.
Dat kan niet, hij zit nu met een abonnement van €15 ver onder de limiet.

Als je voor internet overschakelt naar Telenet, en je geeft op wanneer ze je moeten afsluiten, houden ze zich niet aan de datum.
Zij kiezen zelf de dag en het uur waarop ze u afsluiten.
Meestal een zaterdag, om u te kloten.
Dan zit je een heel weekend zonder internet.
Smeerlappen.

Als je je modem gaat binnenbrengen bij Belgacom, en er staan klanten achter u, dan laten ze die voorgaan en mag jij wachten tot de winkel leeg is.

Moet ik nog doorgaan?

Nee, boodschap is overgekomen ;)

Wij hadden eerst Belgacom, trok op niks, en dan Telenet. Was wel oké, maar m'n pa heeft via z'n werk proximus voor zijn GSM, en daarom terug iedereen naar Belgacom hier thuis. Zowel met Telenet als Belgacom al slechte ervaring gehad op vlak van service.

Bijvoorbeeld bij Telenet, waren al 6 maand veranderd (terug naar Belgacom) en nog kregen we rekeningen van die maanden van ons abonnement. Zelfs persoonlijk bij Telenet langsgaan hielp geen zier. Echt belabberde service dus xD

kelt
12 april 2014, 21:33
Al die mensen die indertijd hun decoder GEKOCHT hadden(en,neem ik aan,dus geen huur meer moesten betalen ervoor) zijn nu de gelukkige eigenaar van een gesofistikeerd boot-anker,presse-papier...etc....

Ze hebben eigenlijk geen poot om op te staan,Test-aankoop weet dat,en die mensen eigenlijk ook....NIKS blijft bestaan in de digitale business....Het zou mij verbazen dat Telenet eeuwigdurende geloftes van trouw doet aan de eigendommen van haar consumenten.

In afwachting dat de Amerikaanse eigenaars van Telenet een methode vinden om het bedrijf samen te gooien met hun Nederlandse eigendommen,en aldus een provider voor het ganse Nederlandstalige gebied maken (dat begint tenminste al een beetje op een "markt" te gelijken),mogen nog van die fratsen verwacht worden....

Ondergetekende zit rustig en tevreden bij Belgacom,er is echter geen enkele reden waarom het daar rustig zou blijven... :?

Universalia
14 april 2014, 16:37
12.000 klanten tekenen protestbrief Telenet

Bron
(http://www.gva.be/nieuws/multimedia/aid1569495/12-000-klanten-tekenen-protestbrief-telenet.aspx)

Ik dacht dat het er al veel meer waren maar kom. 8O

Op de site van Test-Aankoop kon je de brief invullen.

Brief (http://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/nieuws/actie-telenet-mag-sd-box-niet-zomaar-afschaffen)

Ik vind het prima dat Test-Aankoop daar het hoofd even wilde over buigen, het 'probleem digibox' maar brieven invullen waar ik al mijn persoonlijke gegevens, adres, mail, telefoon, moet op neerschrijven is zo niet mijn ding en dit om reden van, dat er na het invullen eerstdaags waarschijnlijk reclame van Test-Aankoop in de brievenbus valt ... vragen om abonnement aan te gaan en zo weet je wel. :rofl:

Wat was dat weer slecht van mij niet? :cheer:

kelt
14 april 2014, 17:04
Die 12000 klanten moeten geen onnozele protestbrief invullen via privé-bedrijf Test-Aankoop..
Die 12000 klanten moeten aan Telenet(en elkaar) plechtig beloven hun contract niet meer te verlengen....

....al de rest is reclame voor Test-Aankoop(na het grapje met de Ijslandse spaarrekeningen enkele jaren geleden liggen die in de onderste schuif)

Anna List
15 april 2014, 07:41
Nee, boodschap is overgekomen ;)

Wij hadden eerst Belgacom, trok op niks, en dan Telenet. Was wel oké, maar m'n pa heeft via z'n werk proximus voor zijn GSM, en daarom terug iedereen naar Belgacom hier thuis. Zowel met Telenet als Belgacom al slechte ervaring gehad op vlak van service.

Bijvoorbeeld bij Telenet, waren al 6 maand veranderd (terug naar Belgacom) en nog kregen we rekeningen van die maanden van ons abonnement. Zelfs persoonlijk bij Telenet langsgaan hielp geen zier. Echt belabberde service dus xD

heb vorige week de rekening van mijn schoonouders (Belgacom) eens naast die van ons gelegd (Telenet)

Belgacom betaalt voor heel het pakket(vaste telefonie en tv basispakket), met minder producten (bij ons zitten er een paar king gsm's meer in) 20 € per maand meer.

Libro
15 april 2014, 07:53
Bijvoorbeeld bij Telenet, waren al 6 maand veranderd (terug naar Belgacom) en nog kregen we rekeningen van die maanden van ons abonnement. Zelfs persoonlijk bij Telenet langsgaan hielp geen zier. Echt belabberde service dus xD

Gelijkaardig verhaal hier: Telenet bleef herinneringen sturen voor een factuur die al lang betaald was, ondanks betwistingen met bewijs van betaling. Uiteindelijk vroeg en kreeg ik een overzicht van al mijn betalingen: de betaling was wel geregistreerd maar de factuur zelf was niet afgeboekt. Ik had hun vergissing zwart op wit in handen en toch wist Telenet van geen wijken. Ik ben dan maar naar Belgacom overgestapt, duur en technisch niet zo denderend maar hun facturen kloppen tenminste.
Proximus heb ik buitengegooid: er verdween altijd belwaarde van mijn SIM-kaart zonder dat ik de GSM gebruikte en soms kocht ik surfvolume dat dan niet op mijn kaart opgeladen werd. De helpdesk van Belgacom gebaart echter van krommen haas....

BigF
15 april 2014, 10:37
Die 12000 klanten moeten geen onnozele protestbrief invullen via privé-bedrijf Test-Aankoop..
Die 12000 klanten moeten aan Telenet(en elkaar) plechtig beloven hun contract niet meer te verlengen....

....al de rest is reclame voor Test-Aankoop(na het grapje met de Ijslandse spaarrekeningen enkele jaren geleden liggen die in de onderste schuif)

Voila zie, dat is gesproken alsof ik het gedaan zou hebben.

Klojo eerste klas
15 april 2014, 11:19
Bron
(http://www.gva.be/nieuws/multimedia/aid1569495/12-000-klanten-tekenen-protestbrief-telenet.aspx)

Ik dacht dat het er al veel meer waren maar kom. 8O

Op de site van Test-Aankoop kon je de brief invullen.

Brief (http://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/nieuws/actie-telenet-mag-sd-box-niet-zomaar-afschaffen)

Ik vind het prima dat Test-Aankoop daar het hoofd even wilde over buigen, het 'probleem digibox' maar brieven invullen waar ik al mijn persoonlijke gegevens, adres, mail, telefoon, moet op neerschrijven is zo niet mijn ding en dit om reden van, dat er na het invullen eerstdaags waarschijnlijk reclame van Test-Aankoop in de brievenbus valt ... vragen om abonnement aan te gaan en zo weet je wel. :rofl:

Wat was dat weer slecht van mij niet? :cheer:
Zjust wat dat ambeteren betreft : """Uw persoonlijke gegevens worden opgenomen in onze databanken en worden aangewend om u op de hoogte te houden over deze actie alsmede u te informeren over onze activiteiten en onze producten en diensten.""""
Niet zjust wat dat slecht-zijn betreft....je vertelt de waarheid... ;-)

cookie monster
15 april 2014, 23:35
Love is:
Kom op telenet , laat u niet doen , geef ze lik op stuk ,
u heeft groot gelijk dat uw SD-klanten de pot op kunnen !!
Telkenmale aparte software voor SD-boxen , wat denkt die klant wel ????
Zet ze in de kou , zonder berouw , dan heb je ze weer gauw bij jou :lol: