PDA

View Full Version : De stok in uw achterdeur


Ke Nan
26 april 2014, 09:15
Muahahahahaha!

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1950225!image/1601731266.jpg_gen/derivatives/landscape670/1601731266.jpg

Bron (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/Partijen/VlaamsBelang/1.1950223?fb_source=other_multiline&action_ref_map=%5B%5D&fb_action_ids=862421740442602&fb_action_types=og.recommends&action_object_map=%5B1426226164303822%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D).

manta
26 april 2014, 09:17
Vandalisme waaronder ook graffiti kost de maatschappij jaarlijks een pak geld.
Betaal maar belastingen arme Vlaming...:roll:

Marie van de koster
26 april 2014, 09:59
Ik zou het me niet aantrekken als ik Dewinter was. Die trein ziet er niet lelijker uit mèt graffiti. En 't is ook weer een manier om de aandacht te vestigen op het Vlaams Belang, kan geen kwaad kort voor de verkiezingen.
Humor moet kunnen!

Universalia
26 april 2014, 10:03
'De stok in uw achterdeur ... '

Vrij vertaald naar de met rasse schreden naderende verkiezingen is dat: (ik las de 'tekening' toch zo)

'Ik heb het lopend sch*censuur* aan die kiezingen maar met deze 'tekening' wilde ik het VB toch nog maar eens onder de aandacht te brengen/in de bloemetjes te zetten, of vergis ik mij nu weer deftig? 8O

Vandalisme is het 'altijd' op die manier maar er zijn wel graffiti 'kunstenaars' die prachtige dingen maken zonder seksueel laat staan politiek getint te zijn.

Op bepaalde plaatsen kan dat zelfs al wel eens leuk zijn in het straatbeeld en ik zou zelfs verder gaan en die 'kunstenaars' een eigen muurtje te geven in een stad/dorp waar ze hun kunsten kunnen op botvieren.

Het mag natuurlijk niet gaan storen ook niet maar ...

BigF
26 april 2014, 10:50
Als dat een echte Nawas is, is't maar ne magere ze…

Knipp
26 april 2014, 11:56
Pff. Graffiti mist dimensie.

Wanneer gaan die gastjes nu een keer eindelijk de 3d printer ontdekken ?

ReuzeMaggies wil ik zien !

Wijdbeens. Met de hakken in de flank van de locomotief.

.

maddox
26 april 2014, 12:07
Een spuitbus pikken en wat op een muur/trein/whatever kladden is een pak goedkoper en sneller dan een 3D print uit te tekenen en te laten printen in het juiste materiaal.

Erw
26 april 2014, 12:18
Maar die ga je niet zien, want die loopt in de pas van de regimeparasieten.
Overigens net als de graffitimaker hier.
Op met andermans geld betaald eigendom schilderen is allicht gemakkelijker dan op hun afhankelijke luie krent.
Eigenlijk het zoveelste voorbeeld van wat 'extreem' eigenlijk is, en waar het zich verschuilt.
Ik ga mijn stok achter de deur gebruiken, en de punt zal in plaats van ervan weg, naar Dewinter wijzen. Niet omdat ik een fan ben, gewoon omdat het regime zich decennia heeft bewezen als een rotte parasietenbende, en als ik moet kiezen tussen rot en onbekend, dan kies ik voor onbekend. :D

Erw
26 april 2014, 12:20
Spuitbussen zijn momenteel gemakkelijker te vinden en te jatten dan 3d printers. :D

Johan Bollen
26 april 2014, 12:32
Vandalisme waaronder ook graffiti kost de maatschappij jaarlijks een pak geld.
Betaal maar belastingen arme Vlaming...:roll:Mijns inziens dient men een onderscheid te maken tussen graffiti en vandalisme. Eigenlijk is er zelfs een groot verschil tussen vernielen en ongevraagd verfraaien.

Dient heel het straatbeeld bepaald te worden door de overheid? Als ik ergens wat gespuit op een muur tegen kom (het hoeft daarom niet altijd van het artistieke niveau van graffiti te zijn) geeft me dat meer dan eens eerder een gevoel van vrijheid dan een gevoel van verlies van controle. Ik ben blij dat niet alles voorspelbaar en controleerbaar is. Het is alsof je in de natuur wandelt. Niet dat er geen excessen kunnen bestaan. Maar het zich storen aan graffiti heeft ook te maken met de 'verzuring' van de maatschappij. Mensen willen blijkbaar een soort van dictatuur. Ze voelen zich onveilig en denken dat de oplossing daar ligt. Die onveiligheid hoeft zelfs niet eens overeen te komen met de statische kans dat er iets gebeurd. Geweld op TV bv. help mee dit gevoel te creëren.

Ik hoop dat het een pendelbeweging betreft in de maatschappij op de lange duur, die tendens tot zelf opgelegde beperking van vrijheid. Het kan zoveel aangenamer, maar mensen lijken het niet te kunnen zien.

Johan Bollen
26 april 2014, 12:36
Een spuitbus pikken en wat op een muur/trein/whatever kladden is een pak goedkoper en sneller dan een 3D print uit te tekenen en te laten printen in het juiste materiaal.Enig idee welke fileformats geaccepteerd worden door zo'n printer? En wat de voorwaarden zijn waaraan die files moeten voldoen?

Erw
26 april 2014, 14:39
Mijns inziens dient men een onderscheid te maken tussen graffiti en vandalisme. Eigenlijk is er zelfs een groot verschil tussen vernielen en ongevraagd verfraaien.

Dient heel het straatbeeld bepaald te worden door de overheid? Als ik ergens wat gespuit op een muur tegen kom (het hoeft daarom niet altijd van het artistieke niveau van graffiti te zijn) geeft me dat meer dan eens eerder een gevoel van vrijheid dan een gevoel van verlies van controle. Ik ben blij dat niet alles voorspelbaar en controleerbaar is. Het is alsof je in de natuur wandelt. Niet dat er geen excessen kunnen bestaan. Maar het zich storen aan graffiti heeft ook te maken met de 'verzuring' van de maatschappij. Mensen willen blijkbaar een soort van dictatuur. Ze voelen zich onveilig en denken dat de oplossing daar ligt. Die onveiligheid hoeft zelfs niet eens overeen te komen met de statische kans dat er iets gebeurd. Geweld op TV bv. help mee dit gevoel te creëren.

Ik hoop dat het een pendelbeweging betreft in de maatschappij op de lange duur, die tendens tot zelf opgelegde beperking van vrijheid. Het kan zoveel aangenamer, maar mensen lijken het niet te kunnen zien.
Heh!
Is dit artistiek?
Het is gewoon een lompe belediging aan een persoon en een organisatie.
Er zit geen boodschap in.
Er zit geen visie of mening in.
Er is geen ironie. Geen fijne humor.
Een politieke cartoon heeft dat wel.
Dit is gewoon grafisch schelden.

Nu, ik heb geen probleem met schelden.
En die selectieve schelders, die hetzelfde goedkeuren van A maar afkeuren van B, dat is een hypocrisie met een onderliggende eigenbelang agenda.
Misschien is een graffiti over de grafittimaker hier aangewezen.
Op kosten van de graffitimaker dan. :D
Om dan even bij u terecht te komen, laat die even langskomen bij uw huis, en u eens met een micro onder uw neus enkele vragen stellen over 'de verzuring' in uw woonst. :D

Johan Bollen
26 april 2014, 14:53
Om dan even bij u terecht te komen, laat die even langskomen bij uw huis, en u eens met een micro onder uw neus enkele vragen stellen over 'de verzuring' in uw woonst. :DVoor dat je het weet zit die met die micro ergens te peuteren vrees ik.

Erw
26 april 2014, 15:06
Voor dat je het weet zit die met die micro ergens te peuteren vrees ik.
Ja, mogelijk in een mond vrees ik.

Demper
26 april 2014, 17:56
Dit is gewoon walgelijk!

Supe®Staaf
26 april 2014, 20:53
Dit is gewoon walgelijk!
Welnee!
De Winter doet op het prentje gewoon mee aan jouw experiment: Wrijf met je vinger door je bilnaad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=200723)

Demper
26 april 2014, 20:57
Welnee!
De Winter doet op het prentje gewoon mee aan jouw experiment: Wrijf met je vinger door je bilnaad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=200723)

Vinger is niet gelijk aan potlood.

manta
26 april 2014, 21:11
Mijns inziens dient men een onderscheid te maken tussen graffiti en vandalisme. Eigenlijk is er zelfs een groot verschil tussen vernielen en ongevraagd verfraaien.

Dient heel het straatbeeld bepaald te worden door de overheid? Als ik ergens wat gespuit op een muur tegen kom (het hoeft daarom niet altijd van het artistieke niveau van graffiti te zijn) geeft me dat meer dan eens eerder een gevoel van vrijheid dan een gevoel van verlies van controle. Ik ben blij dat niet alles voorspelbaar en controleerbaar is. Het is alsof je in de natuur wandelt. Niet dat er geen excessen kunnen bestaan. Maar het zich storen aan graffiti heeft ook te maken met de 'verzuring' van de maatschappij. Mensen willen blijkbaar een soort van dictatuur. Ze voelen zich onveilig en denken dat de oplossing daar ligt. Die onveiligheid hoeft zelfs niet eens overeen te komen met de statische kans dat er iets gebeurd. Geweld op TV bv. help mee dit gevoel te creëren.

Ik hoop dat het een pendelbeweging betreft in de maatschappij op de lange duur, die tendens tot zelf opgelegde beperking van vrijheid. Het kan zoveel aangenamer, maar mensen lijken het niet te kunnen zien.

Graffiti = vandalisme als men het niet op zijn of haar eigen prullen spuit..
Wil je het als kunst zien, koop dan een groot schildersdoek of koop een muur en zet het daar op.

Schoon zenne..
http://www.micone.com/img/projecten/0801graffitiverwijderen.jpg

maddox
26 april 2014, 21:11
Enig idee welke fileformats geaccepteerd worden door zo'n printer? En wat de voorwaarden zijn waaraan die files moeten voldoen?

Hangt volledig van de printer af, maar STL is een veelgebruikt formaat.

En de voorwaarden, ook die zijn aan de printer verbonden. Hoe fijn kan de kop werken, hoe sterk is basis het materiaal, hoe werkt het verharden etc etc...

Eduard Khil
26 april 2014, 21:12
https://www.youtube.com/watch?v=WOuSWevTmJc

Universalia
26 april 2014, 21:41
http://footo.nl/userphotos/2013/0921/XNE5ZDfOCG000007.jpg

Johan Bollen
27 april 2014, 00:13
Hangt volledig van de printer af, maar STL is een veelgebruikt formaat.

En de voorwaarden, ook die zijn aan de printer verbonden. Hoe fijn kan de kop werken, hoe sterk is basis het materiaal, hoe werkt het verharden etc etc...Bedankt. Ik heb ongeveer gevonden wat ik me afvroeg. STL kan ik jammer genoeg niet exporteren. Het zal .OBJ moeten zijn.

Interessante perspectieven:
http://simplymaya.com/articles/3dprinting/3dprinting-interview.mhtml

Erw
28 april 2014, 04:05
Iets typerend voor de "Anti VB"propaganda organisatie: ze haalt steevast media, zoals opnieuw geillustreerd door de kranten: 2 pagina's getiteld "Graffiti in Vlaanderen" met de typische elementen die wijzen op de achterliggende media manipulator die ze bij redacties pusht:
- de afwezigheid van een kern van een 'trigger gebeurtenis' - zoals bvb een bepaald ongeval aanleiding kan geven tot het hekelen van verkeersbeleid, anders gezegd: schijnbaar geen reden.
- dubbele pagina
- het is een pleidooi voor, vergoeilijking/verontschuldiging van de daders van graffiti ("zelfs brave huisvaders, advocaten en dokters doen het")
- het pretendeert algemeen te zijn (zie titel), via 6 andere foto's van graffiti.
- alle foto's hebben een wit kader, 1 heeft een rood kader, welk kan u raden.
- foto's overlappen deels, 1 is, spijts als laatste te staan, volledig zichtbaar ('on top'), welk kan u raden.

Resultaat: dubbele pagina gratis advertentieruimte voor de "Anti VB"propaganda organisatie. Moest het VB zelf 2 pagina's verkiezingsblabla willen, het zou hun (allez: de netto-belastingsbetaler) dik geld kosten.

Enige weken terug las ik over Dewinter die slaag of zo had gekregen. Of nog langer geleden: schade aan zijn auto. Of nog langer geleden: schade aan een partij gebouw. Gemeenschappelijke factor: kleine artikeltjes in een hoek rechtsonder.

Zo zie je: manipulatie, intrige en privileges (bepaalden uitzonderen van eigen verkiezingspropaganda - regulatie) - de typerende kenmerken van een alheersend regime in een nepdemocratie.

Knipp
28 april 2014, 05:24
{ vorige post }

Kort en krachtig :

De Standaard in uw voordeur.

.

Raf
28 april 2014, 07:01
Welnee!
De Winter doet op het prentje gewoon mee aan jouw experiment: Wrijf met je vinger door je bilnaad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=200723)

:lol:

plakker
28 april 2014, 09:28
Graffiti = vandalisme als men het niet op zijn of haar eigen prullen spuit..
Wil je het als kunst zien, koop dan een groot schildersdoek of koop een muur en zet het daar op.




Volledig akkoord, als het jouw muur is, en er een ander niet mee stoort is het ideaal, maar de bedoeling van graffiti is dat het je opgedrongen wordt.
Zonder dat heeft het geen effect, want een galerij gevuld met die troep zal niet rendabel zijn.

giserke
28 april 2014, 09:30
Vandalisme waaronder ook graffiti kost de maatschappij jaarlijks een pak geld.
Betaal maar belastingen arme Vlaming...:roll:

Van mij mogen ze die treinen vol spuiten met kwalitatieve graffiti.

giserke
28 april 2014, 09:30
Vandalisme waaronder ook graffiti kost de maatschappij jaarlijks een pak geld.
Betaal maar belastingen arme Vlaming...:roll:

Van mij mogen ze die treinen vol spuiten met kwalitatieve graffiti.

giserke
28 april 2014, 09:33
Enig idee welke fileformats geaccepteerd worden door zo'n printer? En wat de voorwaarden zijn waaraan die files moeten voldoen?

Die printers zullen software hebben die de bekende vectorformaten (dwg, dxf, 3d studio, Sketchup) omzetten naar die printer.

maddox
28 april 2014, 09:36
Van mij mogen ze die treinen vol spuiten met kwalitatieve graffiti.

Het is alleen spijtig dat kwalitatieve graffiti een zeldzaam iets is.