PDA

View Full Version : belangenconflict


Jan Meuleman
8 mei 2014, 11:32
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880147/2014/05/08/Peeters-wil-belangenconflict-inroepen-tegen-plan-Wathelet.dhtml?show=react
De verkiezingen naderen en dan krijgen de tradito's plots een Vlaamse refleks. Maar vrees niet, dit is zo weer over.

De schoofzak
8 mei 2014, 11:38
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880147/2014/05/08/Peeters-wil-belangenconflict-inroepen-tegen-plan-Wathelet.dhtml?show=react
De verkiezingen naderen en dan krijgen de tradito's plots een Vlaamse refleks. Maar vrees niet, dit is zo weer over.

Dat is geen reflex, dat is een stuiptrekking. Zo gelijk iemand die in doodsstrijd is.

.

graaf de bethune
8 mei 2014, 11:48
Ge zou zweren dat het opgezet spel is. 1ste zet van Wathelet, nl de vliegroutes naar de noordrand verplaatsen zodat de waalse kiezers tevreden zijn. Hierdoor worden de vlaamse kiezers in de noordrand ontevreden waarop onze linkiewinkies en traditio's aan vlaamse kant dan onmiddellijk een belangenconflict inroepen zodat ze aan het vlaamse kiespubliek kunnen tonen, kijk eens hoe we hier de vlaamse belangen verdedigen. Vraag is, trappen we hierin?????????? Ik alvast niet, hun vlaamse refleks is veel te laat en zoals hier al vermeld door anderen, een refleks van korte duur die zo voorbij zal zijn.

graaf de bethune
8 mei 2014, 12:34
Eventjes correctie(moet met mijn gedachten ergens anders gezeten hebben). Ik schreef dat Wathelet de vliegroute naar de noord-rand had verschoven, niet correct natuurlijk, route werd naar oostelijke richting verschoven , Ikea-route(over nossegem). Principe blijft wel het zelfde, overlast werd naar vlaamse rand verschoven.

Vrijheideerst
8 mei 2014, 12:43
Die verschuiving zal Hugo Camps ongetwijfeld toejuichen.

Hij is nog steeds op zoek naar zijn goed humeur en zijn fles voor zijn laatste druppeltjes azijnpis.

Xenophon
8 mei 2014, 13:08
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880147/2014/05/08/Peeters-wil-belangenconflict-inroepen-tegen-plan-Wathelet.dhtml?show=react
De verkiezingen naderen en dan krijgen de tradito's plots een Vlaamse refleks. Maar vrees niet, dit is zo weer over.

Het toppunt voor mij persoonlijk was toen ik van de week aan het zappen was, plots kwam Beke op het scherm, "ik ben een flamingant" zei hij.

Ik viel van het lachen bijna uit de zetel.

Onbeschaamde leugenachtige anti-Vlaamse ACW-marionet.

graaf de bethune
8 mei 2014, 13:26
Bij al deze belangenconflicten vraag ik mij af of Karel Heinz Lambertz , president van de duitstalige gemeenschap in ons land nu ook een belangenconflict gaat indienen zoals hij dat deed met het BHV-dossier. Geen kat die kon zeggen waar de belangen van zijn gemeenschap geschaad werden in dit dossier. Maar in de opstijgroutes denk ik zoals ze nu gaan vliegen dat die vliegtuigen allemaal boven Eupen terechtkomen en daar nog niet voldoende hoog zitten om er geen last van te hebben. Ik zou zeggen, go Karl Heinz, go for it, een belangenconflictje meer of minder het zal er zeker niet op aankomen.

Charlie don't Surf
8 mei 2014, 13:33
:lol:
Milquet (cdH) en Onkelinx (PS) vliegen elkaar in haren op Facebook (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880324/2014/05/08/Milquet-cdH-en-Onkelinx-PS-vliegen-elkaar-in-haren-op-Facebook.dhtml)

Jan Meuleman
8 mei 2014, 16:25
Is deze regering er dan niet voor de belangen van alle Belgen? :-o
Als ze franstalig zijn toch.

Knuppel
8 mei 2014, 17:38
Als ze franstalig zijn toch.
Niet dus.

Bad Attila
8 mei 2014, 18:05
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880147/2014/05/08/Peeters-wil-belangenconflict-inroepen-tegen-plan-Wathelet.dhtml?show=react
De verkiezingen naderen en dan krijgen de tradito's plots een Vlaamse refleks. Maar vrees niet, dit is zo weer over.

Dit is pure propaganda. De Grendelgrondwet is er enkel voor de Franstaligen. Vlamingen kunnen geen belangenconflict inroepen, zij zouden zich anders tegen het Franstalig imperialisme kunnen verzetten!

Ja_an
8 mei 2014, 18:26
Een belangenconflict voor iets waar de overgrote meerderheid van de Vlamingen geen last van heeft.

Toch een beetje overkill.

Bad Attila
8 mei 2014, 18:29
Dat is vanzelfsprekend de hoofdbedoeling van die wet.
Of wat dacht jij?

Dat de Grendelgrondwet er enkel voor de Franstaligen is, tiens.

Witte Kaproen
8 mei 2014, 18:29
Een belangenconflict voor iets waar de overgrote meerderheid van de Vlamingen geen last van heeft.

Toch een beetje overkill.

Weeral een bijkomende reden dat er geen nieuwe federale regering meer gevormd zal worden tot spijt van de Belgicisten:-)

Bad Attila
8 mei 2014, 18:32
Een belangenconflict voor iets waar de overgrote meerderheid van de Vlamingen geen last van heeft.

Toch een beetje overkill.

Mmmh, ik kan het wel begrijpen, hoor.
Ik ken er het fijne niet van, maar zo'n dossier vraagt overleg, overleg, en nog eens overleg. Ik heb het gevoel dat Wathelet nogal soloslim aan het spelen is. Op drie weken van de verkiezingen, als bij toeval...

UFSIA
8 mei 2014, 20:21
Ik denk niet dat de Vlamingen in de Federale Regering dit op voorhand gepland hebben om zich te profileren.

Twee zaken :

1. De Vlamingen die met de dood in 't hart zichzelf overleverden aan de Franstaligen door in de huidige Federale regering te stappen zullen zich wel bekocht voelen, immers i.p.v. steun te krijgen om de verkiezingen toch nog heeldhuids door te komen krijgen ze een mes in de rug geplant.

2. Zij dienen een belangenconflict in, na de verkiezingen zullen ze "met pijn in 't hart" als compromis deze maatregel gedeeltelijk terugschroeven genre "slechts 40 % in plaats van 80 % meer vluchten over Vlaanderen" en trachten dat als een overwinning te verkopen en hopen dat de Vlamingen 't over vijf jaar vergeten zullen zijn.


mvg. Sint Ignacius

dominatrix
8 mei 2014, 20:41
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1880147/2014/05/08/Peeters-wil-belangenconflict-inroepen-tegen-plan-Wathelet.dhtml?show=react
De verkiezingen naderen en dan krijgen de tradito's plots een Vlaamse refleks. Maar vrees niet, dit is zo weer over.

Klopt! En heel goed gezien dat ook n-va behoort tot de traditionelen want ook zij hebben in die Vlaamse regering vijf jaar op hun Vlaamse lauweren liggen rusten!

graaf de bethune
8 mei 2014, 21:23
@Ja an: U vindt blijkbaar het belangenconflict wat overdreven omdat de meerderheid der Vlamingen niet benadeeld is. Had u ook de zelfde reflex toen de duitstalige gemeenschap olv Karl Heinz Lambertz een belangenconflict indiende ivm het BHV dossier. Was er 1 duitssprekende uit de oost-kantons wiens belangen hierbij geschaad werden??????? Of gaan we hier met 2 maten en gewichten werken, walen mogen zoveel belangenconflicten indienen als ze willen maar o wee als de Vlaamse Labbekakken het toch eens in hun hoofd halen. Maar Ja an, maak u alvast geen zorgen, dit belangenconflict is er eentje dat werd ingediend omdat we zo kort bij de verkiezingen zitten, na de verkiezingen zullen die wat het belangenconflict hebben ingediend terug plooien voor de Waalse broodheren, zeker weten.

dominatrix
8 mei 2014, 21:27
@Ja an: U vindt blijkbaar het belangenconflict wat overdreven omdat de meerderheid der Vlamingen niet benadeeld is. Had u ook de zelfde reflex toen de duitstalige gemeenschap olv Karl Heinz Lambertz een belangenconflict indiende ivm het BHV dossier. Was er 1 duitssprekende uit de oost-kantons wiens belangen hierbij geschaad werden??????? Of gaan we hier met 2 maten en gewichten werken, walen mogen zoveel belangenconflicten indienen als ze willen maar o wee als de Vlaamse Labbekakken het toch eens in hun hoofd halen. Maar Ja an, maak u alvast geen zorgen, dit belangenconflict is er eentje dat werd ingediend omdat we zo kort bij de verkiezingen zitten, na de verkiezingen zullen die wat het belangenconflict hebben ingediend terug plooien voor de Waalse broodheren, zeker weten.

Amen! Dit zin van dit 'belangenconflict' is wat al te doorzichtig. De Vlaamse regering heeft veel te vaak neen tegen het VB gezegd toen zij vroegen om het wapen van het belangenconflict te gebruiken. Daardoor zit de 6de staatshervorming volledig op koers. En dat is een ramp voor Vlaanderen!

vlijmscherp
8 mei 2014, 21:34
Mmmh, ik kan het wel begrijpen, hoor.
Ik ken er het fijne niet van, maar zo'n dossier vraagt overleg, overleg, en nog eens overleg. Ik heb het gevoel dat Wathelet nogal soloslim aan het spelen is. Op drie weken van de verkiezingen, als bij toeval...

De Franstaligen zijn nochtans niet geïnteresseerd in die communautaire brol en zijn altijd goede Belgen.

djimi
8 mei 2014, 21:50
Hopelijk slaagt iemand erin Madame Milquet helemáál tilt te laten slaan.

Madame Onkelinx doet alvast een goede poging, maar er mag best wel nóg een lap op :lol:

Jan Meuleman
8 mei 2014, 21:56
Klopt! En heel goed gezien dat ook n-va behoort tot de traditionelen want ook zij hebben in die Vlaamse regering vijf jaar op hun Vlaamse lauweren liggen rusten!

Legt u nu bewust onuitgesproken woorden in mijn mond?

Jan Meuleman
8 mei 2014, 22:02
Zij dienen een belangenconflict in, na de verkiezingen zullen ze "met pijn in 't hart" als compromis deze maatregel gedeeltelijk terugschroeven genre "slechts 40 % in plaats van 80 % meer vluchten over Vlaanderen" en trachten dat als een overwinning te verkopen en hopen dat de Vlamingen 't over vijf jaar vergeten zullen zijn.
Inderdaad," met pijn in het hart en voor de allerlaatste keer" hebben we nog gehoord. Toen was het vader Eyskens die toegaf en toegaf en bleef toegeven.

dominatrix
8 mei 2014, 22:06
Legt u nu bewust onuitgesproken woorden in mijn mond?

Ik vul heel 'bewust' aan, datgene wat velen in deze tijden even 'bewust' wel eens durven te vergeten.

Hypochonder
8 mei 2014, 22:10
Dit is 100% een tsjevenstreek. Ze denken hiermee stemmen te winnen maar gelukkig is dit veel te halfslachtig.

Skobelev
8 mei 2014, 22:15
Dit is 100% een tsjevenstreek. Ze denken hiermee stemmen te winnen maar gelukkig is dit veel te halfslachtig.

Afgesproken spel.

De Walen zijn als de dood dat De Wever in Vlaanderen een monsterscore zou halen en laten Peeters "kijk eens Vlamingen hoe ik u belangen verdedig" de voorzet binnenkoppen.

Walgelijk stukje toneel.

Jan Meuleman
8 mei 2014, 22:17
Dit is 100% een tsjevenstreek. Ze denken hiermee stemmen te winnen maar gelukkig is dit veel te halfslachtig.De Franstaligen hebben weer eens duidelijk aangetoond dat ze tegen de Vlamingen regeren.

Hypochonder
8 mei 2014, 22:24
Afgesproken spel.

De Walen zijn als de dood dat De Wever in Vlaanderen een monsterscore zou halen en laten Peeters "kijk eens Vlamingen hoe ik u belangen verdedig" de voorzet binnenkoppen.

Walgelijk stukje toneel.

Het loopt zeer dun door de broek bij de Walen en hun vlaamse traditionele slippendragers. Gelukkig werkt hun angst verlammend.

Charlie don't Surf
8 mei 2014, 22:51
Afgesproken spel.

De Walen zijn als de dood dat De Wever in Vlaanderen een monsterscore zou halen en laten Peeters "kijk eens Vlamingen hoe ik u belangen verdedig" de voorzet binnenkoppen.

Walgelijk stukje toneel.Het is om er geel van te worden
(https://www.youtube.com/watch?v=rWFPbfST7jM)

kelt
9 mei 2014, 05:02
We vliegen allemaal als gekken,zelfs voor zoiets onbenulligs als "vakantie",maar de consequenties daarvan....ho maar.

We willen allemaal zoveel mogelijk werkgelegenheid op Zaventem...maar Zaventem moet dan wel,gemakkelijk bereikbaar,op Mars liggen of zo?

Jammer genoeg wordt op het vlak van "aanvliegroutes" nog gedacht in termen van "vaste gegeven" die iedere 5 jaar of zo moeten onderhandeld worden.
Jammer genoeg wordt nog steeds als gek gebouwd in de grote omgeving van luchthavens....

De enige oplossing is een systeem van variabele aanvliegrouites zodat een gegeven plaats in de omgeving niet gans het jaar door,of iedere nacht, in het vliegtuig-geraas moet liggen...

Het zou een job kunnen zijn van politici om dit te communiceren en de uitbaters de vrijheid te geven zoiets uit te werken....
....in plaats van te doen alsof ze geinteresseerd zijn in de slaap en de zgn "veiligheid" van mensen ...

Neen,het maneuvertje van meneer Wathelet was uiterst ongelukkig getimed,maar er mag een SYSTEMATISCHE en VARIABELE oplossing beslist worden in plaats van het ad-hoc prutswerk dat iedere 4 jaar tot politieke rellen leidt...

We ondervinden iedere dag dat als politici zich met autoverkeer en treinen ,fietsen zelfs,bemoeien het eigenlijk op niet veel trekt.
Het zal met vliegtuigen niet anders zijn.
Er is ook een andere mogelijkheid:
Dat Meneer O Leary(van Ryanair) eens koudweg komt mededelen hoe er gevlogen moet worden.

Bad Attila
9 mei 2014, 06:39
Ik denk niet dat de Vlamingen in de Federale Regering dit op voorhand gepland hebben om zich te profileren.

Twee zaken :

1. De Vlamingen die met de dood in 't hart zichzelf overleverden aan de Franstaligen door in de huidige Federale regering te stappen zullen zich wel bekocht voelen, immers i.p.v. steun te krijgen om de verkiezingen toch nog heeldhuids door te komen krijgen ze een mes in de rug geplant.

2. Zij dienen een belangenconflict in, na de verkiezingen zullen ze "met pijn in 't hart" als compromis deze maatregel gedeeltelijk terugschroeven genre "slechts 40 % in plaats van 80 % meer vluchten over Vlaanderen" en trachten dat als een overwinning te verkopen en hopen dat de Vlamingen 't over vijf jaar vergeten zullen zijn.


mvg. Sint Ignacius

Gewoon ter info, een belangenconflict wordt ingediend dor de Vlaamse regering, niet door de Vlaamse partijen binnen de federale regering.

En dat men dat nu wilt of niet, die vluchtroutes zullen bijna zeker verspreid blijven, de enige vraag is "in welke mate, en hoe?".

vlijmscherp
9 mei 2014, 06:42
Gewoon ter info, een belangenconflict wordt ingediend dor de Vlaamse regering, niet door de Vlaamse partijen binnen de federale regering.

En dat men dat nu wilt of niet, die vluchtroutes zullen bijna zeker verspreid blijven, de enige vraag is "in welke mate, en hoe?".

in ieder geval, die beruchte pacificatie tussen de gemeenschap door de 6e staatshervorming, die zit er niet direct in.

Bad Attila
9 mei 2014, 06:52
in ieder geval, die beruchte pacificatie tussen de gemeenschap door de 6e staatshervorming, die zit er niet direct in.

Dat is omdat de BHG er nog niet is.

vlijmscherp
9 mei 2014, 07:12
Dat is omdat de BHG er nog niet is.

ja, dat zal zeker alles pacificeren....
maak alles Franstalig en iedereen content, het aloude Belgisch recept.

Bad Attila
9 mei 2014, 07:18
ja, dat zal zeker alles pacificeren....
maak alles Franstalig en iedereen content, het aloude Belgisch recept.

Er wonen ook Nederlandstaligen in Brussel, hé... Ook zij klagen over die nieuwe vliegroutes, hoor.

vlijmscherp
9 mei 2014, 07:37
Er wonen ook Nederlandstaligen in Brussel, hé... Ook zij klagen over die nieuwe vliegroutes, hoor.

ja, maar het BHG gaat heel Vlaams-Brabant laten aansluiten bij Brussel en het maw de facto verfransen. ipv te internationaliseren zoals nu, zal het verfransen.

en dat vehicel gaat trouwens daar niets aan verhelpen, of je moet echt heel Vlaams-Brabant laten annexeren door Brussel, dan zit je overal met dezelfde politici en heeft Vlaanderen er echt niets meer te zeggen.

Gwyndion
9 mei 2014, 07:38
Afgesproken spel.

De Walen zijn als de dood dat De Wever in Vlaanderen een monsterscore zou halen en laten Peeters "kijk eens Vlamingen hoe ik u belangen verdedig" de voorzet binnenkoppen.

Walgelijk stukje toneel.

Hmm denk je dat dat zou werken? Ik denk persoonlijk dat vooral N-VA hier garen van kan spinnen. De VL federale partijen worden uiteindelijk te schut gezet, een eenzijdige beslissing tav de VL,...

Bad Attila
9 mei 2014, 09:19
ja, maar het BHG gaat heel Vlaams-Brabant laten aansluiten bij Brussel en het maw de facto verfransen. ipv te internationaliseren zoals nu, zal het verfransen.

en dat vehicel gaat trouwens daar niets aan verhelpen, of je moet echt heel Vlaams-Brabant laten annexeren door Brussel, dan zit je overal met dezelfde politici en heeft Vlaanderen er echt niets meer te zeggen.

Zal het dossier Zaventem eindelijk opgelost geraken.

marie daenen
9 mei 2014, 09:25
Er wonen ook Nederlandstaligen in Brussel, hé... Ook zij klagen over die nieuwe vliegroutes, hoor.

Wow, ineens bestaan ze weer, die Nederlandstaligen in Brussel.

Ik dacht dat ze volkomen uitgeroeid waren; de franstaligen roemen zich toch overal op dat trofee?
In ieder geval hebben ze het zo ver gebracht dat diegene die overblijven quantité négligeable zijn en alleen uit de kast worden gehaald om Vlaanderen nog eens geld uit de zakken te troggelen.

Groot volk, die francofonie!

marie daenen
9 mei 2014, 09:28
Zal het dossier Zaventem eindelijk opgelost geraken.

Maak je geen zorgen, Charleroi en Luik staan klaar om over te nemen. De franstaligen hebben dat al lang goed uitgekiend.
Nous sommes pour la francofonie; la Flandre est une tache sur notre grandeur.
Echt Belgisch, niet?

Skobelev
9 mei 2014, 09:36
Hmm denk je dat dat zou werken? Ik denk persoonlijk dat vooral N-VA hier garen van kan spinnen. De VL federale partijen worden uiteindelijk te schut gezet, een eenzijdige beslissing tav de VL,...

Politiekers zijn voor geen haar te vertrouwen bijgevolg zou zelfs deze constructie me niet verbazen. Het crapuul is tot alles in staat.

vlijmscherp
9 mei 2014, 09:44
Zal het dossier Zaventem eindelijk opgelost geraken.

ten koste van Vlaanderen en het Nederlands in Vlaams-Brabant....

er moeten betere oplossingen zijn die voor iedereen goed zijn.

djimi
9 mei 2014, 12:51
Zal het dossier Zaventem eindelijk opgelost geraken.

"Onafhankelijk Vlaanderen" - met of zonder Brussel - zou dat dossier net zo goed 'opgelost' kunnen krijgen, hé.

Bad Attila
9 mei 2014, 16:40
"Onafhankelijk Vlaanderen" - met of zonder Brussel - zou dat dossier net zo goed 'opgelost' kunnen krijgen, hé.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of Brussel, als het geen deel zou uitmaken van Vlaanderen, "verplicht" zou zijn die vluchten boven haar grondgebied toe te staan.

Bad Attila
9 mei 2014, 16:46
ten koste van Vlaanderen en het Nederlands in Vlaams-Brabant....

er moeten betere oplossingen zijn die voor iedereen goed zijn.

De enige manier om dit klotedossier op te lossen, is overleg, overleg en nog eens overleg tussen Vlaanderen, Brussel, federaal en eventueel de rechtstreeks betrokken gemeenten.

Dat je dat nu binnen een formeel of informeel kader, dat doet er niet toe, maar zolang dat overleg niet heeft plaatsgevonden, zal er nooit een min of meer aanvaarde oplossing uit de bus komen.

Die vliegroutes, dat gaat wel rechtstreeks over de leefbaarheid voor de mensen, hé. En ik kan het verdomd goed weten... Dus zou ik graag hebben dat de politici eens stoppen met hun politieke spelletjes, en eens echt gaan doen waarvoor zij verkozen zijn. Nu wordt ik er al kwaad van, sie! :x

djimi
9 mei 2014, 16:58
... Dus zou ik graag hebben dat de politici eens stoppen met hun politieke spelletjes, en eens echt gaan doen waarvoor zij verkozen zijn...

Ik zou graag hebben dat het rode wijn regent ;-)

Jan Meuleman
9 mei 2014, 16:59
"Onafhankelijk Vlaanderen" - met of zonder Brussel - zou dat dossier net zo goed 'opgelost' kunnen krijgen, hé.
Het is hoog tijd dat de Vlaamse federale parlementsleden het Belgische denkkader verlaten en zich op dezelfde lijn stellen als hun Waalse homoniemen, die in de eerste plaats opkomen voor de belangen van hun volk, gewest en gemeenschap en pas het Belgische denkkader hanteren als het in hun kraam past.

Bad Attila
9 mei 2014, 17:21
Ik zou graag hebben dat het rode wijn regent ;-)

Goeie dan, hé! :-P

djimi
9 mei 2014, 17:44
Het is hoog tijd dat de Vlaamse federale parlementsleden het Belgische denkkader verlaten en zich op dezelfde lijn stellen als hun Waalse homoniemen, die in de eerste plaats opkomen voor de belangen van hun volk, gewest en gemeenschap en pas het Belgische denkkader hanteren als het in hun kraam past.

Het wordt m.i. nog hoger tijd dat 'de Vlamingen' zélf even vierkant hun voeten vegen aan La Belgique als de Famille Royale dat doet.

Als de Vlaamse federale parlementsleden dat óók doen, des te beter.


IF YOU CAN'T JOIN 'EM, FUCK 'EM.

djimi
9 mei 2014, 17:47
Goeie dan, hé! :-P

Uiteraard, en bij gebrek daaraan: ook met een flinke vlaag Orval ben ik al dik content ;-)

vlijmscherp
9 mei 2014, 19:19
De enige manier om dit klotedossier op te lossen, is overleg, overleg en nog eens overleg tussen Vlaanderen, Brussel, federaal en eventueel de rechtstreeks betrokken gemeenten.

Dat je dat nu binnen een formeel of informeel kader, dat doet er niet toe, maar zolang dat overleg niet heeft plaatsgevonden, zal er nooit een min of meer aanvaarde oplossing uit de bus komen.

Die vliegroutes, dat gaat wel rechtstreeks over de leefbaarheid voor de mensen, hé. En ik kan het verdomd goed weten... Dus zou ik graag hebben dat de politici eens stoppen met hun politieke spelletjes, en eens echt gaan doen waarvoor zij verkozen zijn. Nu wordt ik er al kwaad van, sie! :x

Je zit met tegengestelde belangen en mensen met een al dan niet verborgen agenda. De Waalse politici willen dat een groot deel van het vrachtverkeer naar Luik gaat. Die gaan maw zeker niet happig zijn op een oplossing die goed is voor Vlaanderen.

Boduo
9 mei 2014, 21:03
"Onafhankelijk Vlaanderen" - met of zonder Brussel - zou dat dossier net zo goed 'opgelost' kunnen krijgen, hé.

2 !

Boduo
9 mei 2014, 21:05
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of Brussel, als het geen deel zou uitmaken van Vlaanderen, "verplicht" zou zijn die vluchten boven haar grondgebied toe te staan.

Ik moet eerlijk zeggen dat we nog l�*ng niet zo ver zijn !!!

ilfalco
9 mei 2014, 21:06
brussel is en blijft onze hoofdstad het is het hart van vlaanderen.... het is niet omdat er nu grotendeels verfranste Vlamingen en vooral maghrebijnen wonen dat dat plots niet meer zo zou zijn.

En onafhankelijkheid die vraag je niet die neem je.

Boduo
9 mei 2014, 21:06
Ik zou graag hebben dat het rode wijn regent ;-)

Ik ook maar liefst eerst een beetje witte Porto.

Boduo
9 mei 2014, 21:08
De enige manier om dit klotedossier op te lossen, is overleg, overleg en nog eens overleg tussen Vlaanderen, Brussel, federaal en eventueel de rechtstreeks betrokken gemeenten.

Dat je dat nu binnen een formeel of informeel kader, dat doet er niet toe, maar zolang dat overleg niet heeft plaatsgevonden, zal er nooit een min of meer aanvaarde oplossing uit de bus komen.

Die vliegroutes, dat gaat wel rechtstreeks over de leefbaarheid voor de mensen, hé. En ik kan het verdomd goed weten... Dus zou ik graag hebben dat de politici eens stoppen met hun politieke spelletjes, en eens echt gaan doen waarvoor zij verkozen zijn. Nu wordt ik er al kwaad van, sie! :x

Er is overleg nodig tussen Belgocontrol, de piloten & een beperkt aantal politiekers.

Boduo
9 mei 2014, 21:11
Je zit met tegengestelde belangen en mensen met een al dan niet verborgen agenda. De Waalse politici willen dat een groot deel van het vrachtverkeer naar Luik gaat. Die gaan maw zeker niet happig zijn op een oplossing die goed is voor Vlaanderen.

X aantal Waalse politici zijn NOOIT happig op een oplossing die goed is voor Vlaanderen.
Hopelijk verandert het vanaf 26 mei en tonen de Vlamingen dat ze hier wel met 6.000.000 zijn en de Walen met 3.000.000.

djimi
9 mei 2014, 21:30
1) brussel is en blijft onze hoofdstad het is het hart van vlaanderen.... het is niet omdat er nu grotendeels verfranste Vlamingen en vooral maghrebijnen wonen dat dat plots niet meer zo zou zijn.

2) En onafhankelijkheid die vraag je niet die neem je.

1) Als Brussel 'onze' hoofdstad is, en bovendien 'het hart van Vlaanderen', waarom komen 'wij' ons dan niet vaker ongegeneerd en ongeremd bemoeien met wat hier gebeurt? :?

2) 100% mee eens.


Ik bespeur in Vlaanderen echter bitter weinig 'vragers', en nog véél minder 'nemers'.

Waar zou dat aan liggen?

:?

Boduo
9 mei 2014, 21:46
1) Als Brussel 'onze' hoofdstad is, en bovendien 'het hart van Vlaanderen', waarom komen 'wij' ons dan niet vaker ongegeneerd en ongeremd bemoeien met wat hier gebeurt? :?

2) 100% mee eens.


Ik bespeur in Vlaanderen echter bitter weinig 'vragers', en nog véél minder 'nemers'.

Waar zou dat aan liggen?

:?

Dat ligt vooral aan het feit dat Vlaanderen een rijke regio is.
Vlamingen voelen niet de behoefte om "avonturen" te beginnen.
Toen Tsjechslovakije gesplitst werd, was Slovakije een arme regio die eigenlijk niet veel te verliezen had.
Anderzijds onderging Slovakije toen +/- dezelfde pesterijen als Vlaanderen nu.

marie daenen
10 mei 2014, 07:25
Hopelijk slaagt iemand erin Madame Milquet helemáál tilt te laten slaan.

Madame Onkelinx doet alvast een goede poging, maar er mag best wel nóg een lap op :lol:

Laat die twee mekaar afmaken, het beste wat België in jaren beleefd heeft.

Steve Bracke
11 mei 2014, 08:07
In geval van een onafhankelijk Vlaanderen zal Brussel er met veel plezier bij horen, ze weten wat de financiële gevolgen zijn als dat niet gebeurt en zouden dus wel gek zijn om het rijke Vlaanderen los te laten.