PDA

View Full Version : De Wever wil tripartite


Zeus
10 mei 2014, 14:29
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

ilfalco
10 mei 2014, 14:34
En met die belgicisten en royalisten gaat hij een front vormen....

Antoon
10 mei 2014, 14:34
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

Heb jij een alternatief? Sp.a, Groen, PVDA en Vlaams Belang zijn geen opties.

Geert C
10 mei 2014, 14:39
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

Antoon
10 mei 2014, 14:42
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

de zaak-Jambon? :lol::lol::lol:

Van opblazerij gesproken...

mvd
10 mei 2014, 14:48
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

schokkend nieuws

HRobin
10 mei 2014, 14:50
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

Wilt U nu zeggen dat U toegeeft dat de media de N-VA tegenwerkt ?

nabat54
10 mei 2014, 15:24
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425


:roll: ja en ? :roll:

Ik begrijp het wel, het regent , dus je kan niet buiten spelen, dus maar even "spelen " op de "competuuter als een kleuter "


Als je hier een openingspost plaatst , moet je er wel een mening over formuleren, dan kan er een "discussie" ontstaan. (forum)
Nu plaats je gewoon een link naar een krantenartikel.....grow up !

Vrijheideerst
10 mei 2014, 15:32
De VLD moet er voor mij niet bij.

subocaj
10 mei 2014, 15:36
:roll: ja en ? :roll:

Ik begrijp het wel, het regent , dus je kan niet buiten spelen, dus maar even "spelen " op de "competuuter als een kleuter "


Als je hier een openingspost plaatst , moet je er wel een mening over formuleren, dan kan er een "discussie" ontstaan. (forum)
Nu plaats je gewoon een link naar een krantenartikel.....grow up !

Het moest een CD&V-er of sos zijn, was het dan ook, ja en?

Noem je het dan ook als een kleuter op de competoeter spelen?

DucDEnghien
10 mei 2014, 15:42
De VLD moet er voor mij niet bij.

De Wever beslist, jij niet.

daiwa
10 mei 2014, 15:45
De VLD moet er voor mij niet bij.

Echt nodig zal dat volgens mij niet zijn om een Vlaamse regering te vormen.
Maar het kan wel handig/nodig zijn VLD te overtuigen om ook samen in een federale regering te stappen en de sossen er buiten te houden.

Vrijheideerst
10 mei 2014, 15:49
De Wever beslist, jij niet.

:rofl:

Met persoonlijke aanvaller Vereeck & de oosterweelbocht, zeker :rofl:

Boduo
10 mei 2014, 15:50
De Wever beslist, jij niet.

Nog 15 dagen geduld !

Henri1
10 mei 2014, 15:51
Heb jij een alternatief? Sp.a, Groen, PVDA en Vlaams Belang zijn geen opties.

Ze blazen warm en koud tegelijk. Volgens mij zit er niemand te wachten om met n-va in zee te gaan.

Knuppel
10 mei 2014, 16:09
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

De Wever speelt gewoon de bal terug naar Peeters zodat de kiezer kan zien dat niet hij degene is die "uitsluit" maar Peeters.

Peeters zal ook ooit een keuze moeten maken. Hij durft die echter niet kenbaar te maken vòòr de verkiezingen omdat zijn partij dan nog maar een handvol kiezers overhoudt.

Rarara, welke keuze maakt Peeters?

Knuppel
10 mei 2014, 16:10
Ze blazen warm en koud tegelijk. Volgens mij zit er niemand te wachten om met n-va in zee te gaan.

Goed gezien.
Omdat niemand op de N-VA zit te wachten stemmen er een derde van alle Vlaamse kiezers op.

Knuppel
10 mei 2014, 16:12
Echt nodig zal dat volgens mij niet zijn om een Vlaamse regering te vormen.
Maar het kan wel handig/nodig zijn VLD te overtuigen om ook samen in een federale regering te stappen en de sossen er buiten te houden.

Terwille van wat je stelt in je tweede zin is hetgeen je zegt in je eerste zin juist wél nodig.

Brakelaar
10 mei 2014, 16:14
Het moest een CD&V-er of sos zijn, was het dan ook, ja en?

Noem je het dan ook als een kleuter op de competoeter spelen?

Jammer dat jouw partijtje niet vermeld wordt...:-)

Henri1
10 mei 2014, 16:14
Goed gezien.
Omdat niemand op de N-VA zit te wachten stemmen er een derde van alle Vlaamse kiezers op.

Wat te weinig is.

marie daenen
10 mei 2014, 16:15
Het moest een CD&V-er of sos zijn, was het dan ook, ja en?

Noem je het dan ook als een kleuter op de competoeter spelen?

Maar die CD&V en die Sos hebben al lang gezegd dat, als ze ook maar enigszins kunnen, ze verder willen gaan met EDRII, ook al is het overduidelijk tegen elk belang van Vlaanderen in.

Knuppel
10 mei 2014, 16:16
De Wever beslist, jij niet.
Tiens. Moet jij Henri niet terecht wijzen?
Die beweert namelijk dat niemand op de N-VA zit te wachten, en tegelijk dat de N-VA met opgeheven hoofd aan de kant zal gaan zitten. Ik weet het, het ene spreekt het andere tegen, maar dat beseft Henri blijkbaar niet.

Ben je er wel zeker van dat De Wever beslist?

marie daenen
10 mei 2014, 16:17
De Wever speelt gewoon de bal terug naar Peeters zodat de kiezer kan zien dat niet hij degene is die "uitsluit" maar Peeters.

Peeters zal ook ooit een keuze moeten maken. Hij durft die echter niet kenbaar te maken vòòr de verkiezingen omdat zijn partij dan nog maar een handvol kiezers overhoudt.

Rarara, welke keuze maakt Peeters?

Hij heeft zijn keuze gemaakt; hij gaat voor la Belgique tegen de meest elementaire belangen van Vlaanderen in.

Henri1
10 mei 2014, 16:18
Hij heeft zijn keuze gemaakt; hij gaat voor la Belgique tegen de meest elementaire belangen van Vlaanderen in.

Wat is dan het resultaat voor u ?

Henri1
10 mei 2014, 16:19
Tiens. Moet jij Henri niet terecht wijzen?
Die beweert namelijk dat niemand op de N-VA zit te wachten, en tegelijk dat de N-VA met opgeheven hoofd aan de kant zal gaan zitten. Ik weet het, het ene spreekt het andere tegen, maar dat beseft Henri blijkbaar niet.

Ben je er wel zeker van dat De Wever beslist?

N-VA zal ervoor zorgen dat ze niet gedwongen worden verantwoordelijkheid te nemen.
Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.

Knuppel
10 mei 2014, 16:21
Wat te weinig is.

Te weinig?

Waarom is 33% van de stemmen te weinig?

Omdat alleen de volstrekte meerderheid volstaat om te mogen meespelen?

Of omdat ze er zélf voor kiezen om met opgeheven hoofd aan de kant te gaan zitten?

Vrijheideerst
10 mei 2014, 16:22
N-VA zal ervoor zorgen dat ze niet gedwongen worden verantwoordelijkheid te nemen.
Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.

Nee, de andere sluiten hen buiten.

Voor trolletjes als u is dat lastig om in te zien.

Knuppel
10 mei 2014, 16:24
N-VA zal ervoor zorgen dat ze niet gedwongen worden verantwoordelijkheid te nemen.
Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.

Hazo... D�*t bedoelde je met "33% is te weinig".
Dat ze ervoor zullen zorgen dat ze .....euh.... "niet gedwongen worden" om verantwoordelijkheid te nemen.

Ken je nog van dat soort mopjes?

Henri1
10 mei 2014, 16:24
Te weinig?

Waarom is 33% van de stemmen te weinig?

Omdat alleen de volstrekte meerderheid volstaat om te mogen meespelen?

Of omdat ze er zélf voor kiezen om met opgeheven hoofd aan de kant te gaan zitten?

N-VA gedraagt zich tijdens onderhandelingen alsof ze incontournable zijn.
Incontournable ben je alleen als je een comfortabele volstrekte meerderheid hebt.

Dus JA, te weinig.

Henri1
10 mei 2014, 16:24
Nee, de andere sluiten hen buiten.

Voor trolletjes als u is dat lastig om in te zien.

U legt de feiten natuurlijk op uw eigen manier uit. Wat niet wil zeggen dat het de waarheid is.

Henri1
10 mei 2014, 16:25
Hazo... D�*t bedoelde je met "33% is te weinig".
Dat ze ervoor zullen zorgen dat ze .....euh.... "niet gedwongen worden" om verantwoordelijkheid te nemen.

Ken je nog van dat soort mopjes?

U ziet N-VA dus in een federale regering stappen ?

Knuppel
10 mei 2014, 16:26
N-VA gedraagt zich tijdens onderhandelingen alsof ze incontournable zijn.
Incontournable ben je alleen als je een comfortabele volstrekte meerderheid hebt.

Dus JA, te weinig.

Tiens...Geldt die stelling ook voor de PS? Dat ze alleen mag gedragen alsof ze incontournable is indien ze de volstrekte meerderheid haalt?

Henri1
10 mei 2014, 16:27
Tiens...Geldt die stelling ook voor de PS? Dat ze alleen mag gedragen alsof ze incontournable is indien ze de volstrekte meerderheid haalt?

U weet niet hoe dat komt ?

Ik zal het u vertellen.
De PS wil België niet splitsen.

Knuppel
10 mei 2014, 16:28
U ziet N-VA dus in een federale regering stappen ?

Ik denk dat dit alleen maar kan indien er NIET alles, ALLES aan gedaan wordt om de N-VA te vermijden.

Jammer genoeg is er een hele tijd geleden al openlijk gezegd dat dit wél zal gebeuren.

Of ga je dat ontkennen?

Knuppel
10 mei 2014, 16:30
U weet niet hoe dat komt ?

Ik zal het u vertellen.
De PS wil België niet splitsen.

Ik weet dat de PS Belgique niet wil splitsen. En ook waarom. Maar ik weet ook dat België niet zal splitsen dankzij de Vlaams-nationalisten, maar ondanks hen.

Wat denk je dat ik daarmee bedoel?

Henri1
10 mei 2014, 16:31
Ik denk dat dit alleen maar kan indien er NIET alles, ALLES aan gedaan wordt om de N-VA te vermijden.

Jammer genoeg is er een hele tijd geleden al openlijk gezegd dat dit wél zal gebeuren.

Of ga je dat ontkennen?

Als N-VA Federaal zijn kat stuurt is het quasi zeker dat de andere partijen er alles zullen doen om N-VA uit de vlaamse regering te houden.

Het is hoogtijd dat n-va eens laat zien wat ze kunnen in plaats van altijd maar te roepen over wat ze zullen gaan doen.

marie daenen
10 mei 2014, 16:37
U weet niet hoe dat komt ?

Ik zal het u vertellen.
De PS wil België niet splitsen.

De PS heeft België al lang gesplitst in la Belgique die alle macht heeft en België voor de Vlamingen die alleen naar de pijpen van la Belgique mogen dansen.
Te moeilijk voor u?

daiwa
10 mei 2014, 16:43
Terwille van wat je stelt in je tweede zin is hetgeen je zegt in je eerste zin juist wél nodig.

Ik bedoelde in rekenkundige zin zijn ze niet echt nodig.
Ik ga er van uit uit dat N-VA en CD&V de meerderheid behalen die nodig is om een Vlaamse regering te vormen.

Knuppel
10 mei 2014, 16:44
Als N-VA Federaal zijn kat stuurt is het quasi zeker dat de andere partijen er alles zullen doen om N-VA uit de vlaamse regering te houden.

Het is hoogtijd dat n-va eens laat zien wat ze kunnen in plaats van altijd maar te roepen over wat ze zullen gaan doen.

Dat is geen antwoord op mijn vraag maar rond de pot draaien. De N-VA stuurt niet haar kat, maar Onkelinks beloofde er wel ALLES aan te doen om de N-VA te vermijden.

Alweer vergeten dat de N-VA de volstrekte meerderheid moet halen want dat ze anders met opgeheven hoofd aan de kant mag gaan staan?

Het is nogal hypocriet om de volstrekte meerderheid te eisen, er vervolgens alles aan te doen om de grootste partij te "vermijden", en haar daarna door "de andere partijen" uit de Vlaamse regering te laten weren met het foefje dat ze federaal haar kat stuurde.

Je bent toch niet ZO dom dat je niet doorhebt dat je nog geen beetje door de mand valt?

Knuppel
10 mei 2014, 17:00
Ik bedoelde in rekenkundige zin zijn ze niet echt nodig.
Ik ga er van uit uit dat N-VA en CD&V de meerderheid behalen die nodig is om een Vlaamse regering te vormen.

Daar mag, maar toch kan er beter niet van uitgaan dat dit ook gebeurt.

De Wever wil de VLD trouwens maar met één doel in de Vlaamse boot trekken: De partijen die deel uitmaken van de Vlaamse regering kunnen moeilijk anders dan bij de onderhandelingen voor een federale regering dezelfde kaart te trekken. Tegen De PS dus. Die partij wil De Wever er, voor het eerst sinds lange tijd, uitwerken.

Het lijkt mij echter duidelijk dat De Wever naar de steun van zowel CD&V als VLD kan fluiten. Die zitten liever onder de sloef van Di Rupo dan met een partij in zee te gaan die via het confederalisme naar een onafhankelijk Vlaanderen wil.

Vergeet niet dat de traditionele partijen de macht en invloed die ze gedurende bijna twee eeuwen hebben verworven in �*lle staatsinstellingen kwijt zijn, of op zijn minst moeten delen als België ophoudt te bestaan. Om dat te behouden hebben ze het er voor over om voor negerkes van de francofonie te spelen.

hollande
10 mei 2014, 17:17
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

de wever droomt nogal veel de laatste tijd, ik vraag mij af wat ze hem hebben toegediend daar in dat antwerpse ziekenhuis waar hij al een paar keer is opgenomen.

Doge
10 mei 2014, 17:24
U ziet N-VA dus in een federale regering stappen ?

Het gaat 'm hier over de Vlaamse of had je dat nu nog niet door? De Wever ziet geen nut in praten met de Walen tot die Vlaamse regering er is.

nabat54
10 mei 2014, 17:47
Het moest een CD&V-er of sos zijn, was het dan ook, ja en?

Noem je het dan ook als een kleuter op de competoeter spelen?

Wat heb je niet begrepen !

Als je hier een openingspost plaatst , moet je er wel een mening over formuleren, dan kan er een "discussie" ontstaan. (forum)
Nu plaats je gewoon een link naar een krantenartikel.....grow up !



en wat wil je nu zeggen met "Het moest een CD&V-er of sos ".......:roll:

nabat54
10 mei 2014, 17:49
De Wever speelt gewoon de bal terug naar Peeters zodat de kiezer kan zien dat niet hij degene is die "uitsluit" maar Peeters.

Peeters zal ook ooit een keuze moeten maken. Hij durft die echter niet kenbaar te maken vòòr de verkiezingen omdat zijn partij dan nog maar een handvol kiezers overhoudt.

Rarara, welke keuze maakt Peeters?

De duimschroeven worden beetje bij beetje aangespannen, Peeters zal nog zweten ;-)

nabat54
10 mei 2014, 17:54
N-VA gedraagt zich tijdens onderhandelingen alsof ze incontournable zijn.
Incontournable ben je alleen als je een comfortabele volstrekte meerderheid hebt.

Dus JA, te weinig.

en nu eens in het nederlands , mag het ?

nabat54
10 mei 2014, 17:57
U weet niet hoe dat komt ?

Ik zal het u vertellen.
De PS wil België niet splitsen.

De PS splitst Belgie van zodra de transfers van VL=> WA stoppen en ze hun positie als "waalse CVP" verliezen aan de MR

Knuppel
10 mei 2014, 18:23
de wever droomt nogal veel de laatste tijd, ik vraag mij af wat ze hem hebben toegediend daar in dat antwerpse ziekenhuis waar hij al een paar keer is opgenomen.

Jammer voor jou, maar ze hebben De Wever in dat ziekenhuis niets gegeven tegen het confederalisme.

ilfalco
10 mei 2014, 18:48
Vergeet niet dat de traditionele partijen

Wat is er niet traditioneel aan de n-va? ze passen het cordon even strikt toe als de traditionelen, zijn een verderzetting van een traditionele partij, zit vol traditionele graaiers...en ze aast nu op een coalitie met de traditionelen.

Maak jezelf niks wijs de n-va heeft de afgelopen 10 jaar als een traditionele partij geregeerd in VL. En wie denkt dat de n-va iets gaat bereiken door een front te vormen met andere traditionelen dan dwaal je nog meer.

N-VA en VB ( en LDD) moesten samen 50 procent halen. Maar de n-va is een traditionele cordon partij en ziet niet in dat dat de oplossing is ...en zeg niet dat het onhaalbaar is want er waren peilingen waar die 3 partijen dat haalden of benaderden.

Vrijheideerst
10 mei 2014, 18:49
Wat is er niet traditioneel aan de n-va? ze passen het cordon even strikt toe als de traditionelen, zijn een verderzetting van een traditionele partij, zit vol traditionele graaiers...en ze aast nu op een coalitie met de traditionelen.

Maak jezelf niks wijs de n-va heeft de afgelopen 10 jaar als een traditionele partij geregeerd in VL. En wie denkt dat de n-va iets gaat bereiken door een front te vormen met andere traditionelen dan dwaal je nog meer.

N-VA en VB ( en LDD) moesten samen 50 procent halen. Maar de n-va is een traditionele cordon partij en ziet niet in dat dat de oplossing is ...en zeg niet dat het onhaalbaar is want er waren peilingen waar die 3 partijen dat haalden of benaderden.

Daar gaan we weer zelle :roll:

Witte Kaproen
10 mei 2014, 19:48
U weet niet hoe dat komt ?

Ik zal het u vertellen.
De PS wil België niet splitsen.


De PS heeft België al jaren geleden gesplitst;
zij die moeten werken en onzinnig hoge belastingen moeten betalen
en zij die mogen profiteren van al die belastingen..

MORPHEUS
10 mei 2014, 20:48
De Wever speelt gewoon de bal terug naar Peeters zodat de kiezer kan zien dat niet hij degene is die "uitsluit" maar Peeters.


klopt , schaakspel op hoog niveau.

er is een objectief gegeven dat de meerderheid ...... een grote meerderheid van de Vlamingen verder wil met Peeters als leider.

wat zegt cdv : wilt u verder met Peeters, stem dan Peeters. de kassa rinkelt

OVLD zegt geen regering te willen vormen met NVA. Maar OVLD voelt aan dat de Vlamingen dat interpreteert dat OVLD opnieuw gaat toegeven aan de PS. slechte pion geplaatst op het schaakspel.

MR wil de premier leveren en PS in de oppositie

NVA wil geen postjes maar zijn programma zoveel als mogelijk verwezenlijken.

het NVA schaakspel begint.

erg snel een Vlaamse regering CDV-NVA-OVLD.
Peeters krijgt zijn eerste ministerschap.
OVLD zit mee in het Vlaamse team die kan onderhandelen op federaal niveau. Een sterke positie om MR in het zadel te helpen met steun van NVA en CDV. geef CDH een extra minister en een MR'r mag premier worden.

en de spa en ps zitten in de oppositie

uitgenomen in de Waalse regering. Daar zal PS baas blijven en "België " tegenwerken. ze gaan zelf nog roepen naar staatshervorming.

mooie strateeg die Dewever

CLAESSENS Joris
10 mei 2014, 20:58
"De Wever droomt van Vlaamse coalitie N-VA, CD&V en Open VLD"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140510_01100425

Rechtse Dewever gaat nog voor de verkiezingen voor centrumlinkse regering...
Hij heeft nu al de zondebokken uitgekozen voor wat hij niet zal kunnen uitvoeren. :lol:

MORPHEUS
10 mei 2014, 21:01
N-VA en VB ( en LDD) moesten samen 50 procent halen..

rekening houdend met de blanco stemmen en partijen die geen kiesdrempel halen is dit 45 %

voor NVA en VB, want LDD zal ( denk ik ) de kiesdrempel niet halen

concreet als voorbeeld : NVA 37 % en VB 8 % = 45 %

Knuppel
10 mei 2014, 21:30
mooie strateeg die Dewever

Hoe het zal aflopen weet niemand, maar dat De Wever stratego speelt is zeker.

Knuppel
10 mei 2014, 21:37
rekening houdend met de blanco stemmen en partijen die geen kiesdrempel halen is dit 45 %

voor NVA en VB, want LDD zal ( denk ik ) de kiesdrempel niet halen

concreet als voorbeeld : NVA 37 % en VB 8 % = 45 %

De Wever heeft dus een uitweg indien N-VA en VB samen 45% halen, en de traditionele partijen blijven weigeren om een coalitie met hem te volgen.

De vraag van 1miljoen is of De Wever deze uitweg zal willen/durven nemen indien de traditionele partijen hem een mes in de rug steken.

MORPHEUS
10 mei 2014, 21:42
De Wever heeft dus een uitweg indien N-VA en VB samen 45% halen, en de traditionele partijen blijven weigeren om een coalitie met hem te volgen.

De vraag van 1miljoen is of De Wever deze uitweg zal willen/durven nemen indien de traditionele partijen hem een mes in de rug steken.

ha nee hé

u moet dat anders bekijken

NVA en VB gaan niet samenwerken met hun 45 % ( meerderheid aan zetels ).

maar dat betekend dat alle andere partijen geen meerderheid kunnen vormen zonder NVA ...... of zonder VB.


dan is het gewoon voor de NVA wachten in het spinnenweb op de eerste vlieg die vast raakt.

vlijmscherp
10 mei 2014, 21:48
Rechtse Dewever gaat nog voor de verkiezingen voor centrumlinkse regering...
Hij heeft nu al de zondebokken uitgekozen voor wat hij niet zal kunnen uitvoeren. :lol:

Wie is dan de linkse partij?

Knuppel
10 mei 2014, 22:18
ha nee hé

u moet dat anders bekijken

NVA en VB gaan niet samenwerken met hun 45 % ( meerderheid aan zetels ).

maar dat betekend dat alle andere partijen geen meerderheid kunnen vormen zonder NVA ...... of zonder VB.


dan is het gewoon voor de NVA wachten in het spinnenweb op de eerste vlieg die vast raakt.

Sorry hoor, maar moeten staat op stal.

Een meerderheid aan zetels halen samen met het VB, maar liever wachten tot er een vlieg vastgeraakt vind ik absurd.

Antoon
10 mei 2014, 23:14
Rechtse Dewever gaat nog voor de verkiezingen voor centrumlinkse regering...
Hij heeft nu al de zondebokken uitgekozen voor wat hij niet zal kunnen uitvoeren. :lol:

Je moet niet zo staan lachen, man. De Wever haalt meer stemmen dan het VB ooit heeft gehad, heeft ondertussen 't Schoon Verdiep ingenomen, een natte droom van Dewinter die spijtig voor hem een droom zal blijven. NV-A zit ook in de Vlaamse Regering en zal meer dan waarschijnlijk ook daar de leiding overnemen. En zelfs Federaal zouden er verrassingen kunnen komen.

Wat hebben jullie ooit gedaan met je stemmen? Rien, nada, niks. En de toekomst ziet er voor het VB ook al niet zo vet uit.

Steun hem zonder belang, zet je fierheid in een binnenzak en steun N-VA, ook vanuit de oppositie, in plaats van imbeciel te doen. Gewoon om de Vlamingen te helpen.
Of kunnen jullie ook dat niet opbrengen?

Pandareus
10 mei 2014, 23:52
De Wever heeft dus een uitweg indien N-VA en VB samen 45% halen, en de traditionele partijen blijven weigeren om een coalitie met hem te volgen.

De vraag van 1miljoen is of De Wever deze uitweg zal willen/durven nemen indien de traditionele partijen hem een mes in de rug steken.

Vraag van 1 miljoen ??? waarom dan wel ? Je kent het antwoord even goed als iedereen die de laatste jaren niet comateus was.

Raf
10 mei 2014, 23:58
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

Dat valt inderdaad op. :-D

Raf
11 mei 2014, 00:00
En met die belgicisten en royalisten gaat hij een front vormen....

:lol:

NVA in de uitverkoop...

vlijmscherp
11 mei 2014, 00:03
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

Zou jij dat mss niet doen?

Knuppel
11 mei 2014, 00:13
Vraag van 1 miljoen ??? waarom dan wel ? Je kent het antwoord even goed als iedereen die de laatste jaren niet comateus was.

Ik weet hoe De Wever tegenover het VB staat. Maar dat is niet alleen aan hem te wijten. Ik moet echter nog zien wat hij zal doen als het regime waar hij vanaf wil, waar hij zoveel energie in steekt, ja zelfs zijn gezondheid voor op het spel zet, hem met de rug tegen de muur zet.

Ik wil nog zien wat hij doet als het regime, dat hem in alles dwarsboomt, hem niets gunt, geen Vlaamse onafhankelijkheid, zelfs geen confederalisme, ja zelfs zijn gerechtigde plaats in de Vlaamse regering probeert te ontfutselen, en hem een uitweg wordt geboden zodat hij datzelfde regime een pad in de korf kan zetten.

Knuppel
11 mei 2014, 00:16
Valt het op dat de N-VA de zaak-Jambon van de voorpagina's tracht te verdringen?

Dat is een peulschil hoor voor wie de hele Belgische media naar zijn hand kan zetten.

Henri1
11 mei 2014, 06:39
Het gaat 'm hier over de Vlaamse of had je dat nu nog niet door? De Wever ziet geen nut in praten met de Walen tot die Vlaamse regering er is.

Tuut tuut...... Fehlanzeige !

Als De Wever verantwoordelijkheid wil nemen moet hij bereid zijn dat te doen op alle niveau's.
Geen Federale verantwoordelijkheid : Oppositie vlaamse regering.

djimi
11 mei 2014, 07:47
...

Als De Wever verantwoordelijkheid wil nemen moet hij bereid zijn dat te doen op alle niveau's...



Welk artikel van de Grondwet (of één van de andere Wetboeken) van 'ons' land bepaalt dat?

:?

nabat54
11 mei 2014, 09:34
Wie is dan de linkse partij?

Voor het VB zijn alle andere partijen "links"

Hypochonder
11 mei 2014, 09:47
NVA moet gewoon kiezen voor de minst slechte oplossing en dat is inderdaad met CD&V en helaas ook met OVLD. De laatsten zullen zich in de handjes wrijven door dit uitzicht op mogelijke postjes. Het is jammer maar het is de realiteit.

nabat54
11 mei 2014, 10:25
Tuut tuut...... Fehlanzeige !

Als De Wever verantwoordelijkheid wil nemen moet hij bereid zijn dat te doen op alle niveau's.
Geen Federale verantwoordelijkheid : Oppositie vlaamse regering.

Aha het is van "moeten" :-)

Ik kan zo nog een paar zaken opnoemen dat ze "moeten" in Luik.
De eurocent is nog niet gevallen daar hé !

Solidariteit JA , maar als vlaming (republiek) in Europa ,en jullie als Wallonie, klein Belgie (monrachie).

Maar ja dan gaan jullie het inderdaad moeten gaan uitleggen aan Europa dat de kassa niet klopt.

Enfin er lopen daar nog wat Duitstaligen rond in die provincie van jou, die kunnen het eventueel uitleggen aan Merkel. :twisted:

Knuppel
11 mei 2014, 10:40
Tuut tuut...... Fehlanzeige !

Als De Wever verantwoordelijkheid wil nemen moet hij bereid zijn dat te doen op alle niveau's.
Geen Federale verantwoordelijkheid : Oppositie vlaamse regering.

Ben je weer daar met dezelfde zever?

Waar heb jij gesnoven dat De Wever geen federale verantwoordelijkheid wil nemen? Eén link om je leugens te bewijzen volstaat nochtans.

ilfalco
11 mei 2014, 10:44
Dit gaat Dewever nog stemmen kosten want veel van zijn VB kiezers hebben viscerale afkeer voor vooral open riool partij....

eno2
11 mei 2014, 10:56
Je moet niet zo staan lachen, man. De Wever haalt meer stemmen dan het VB ooit heeft gehad, heeft ondertussen 't Schoon Verdiep ingenomen, een natte droom van Dewinter die spijtig voor hem een droom zal blijven. NV-A zit ook in de Vlaamse Regering en zal meer dan waarschijnlijk ook daar de leiding overnemen. En zelfs Federaal zouden er verrassingen kunnen komen.

Wat hebben jullie ooit gedaan met je stemmen? Rien, nada, niks. En de toekomst ziet er voor het VB ook al niet zo vet uit.

Steun hem zonder belang, zet je fierheid in een binnenzak en steun N-VA, ook vanuit de oppositie, in plaats van imbeciel te doen. Gewoon om de Vlamingen te helpen.
Of kunnen jullie ook dat niet opbrengen?

Nee.

Hoewel ik voor een onafhankelijk Vlaanderen ben.

Vlaanderen verrechtst . Ik ben blij dat ik er weg ben. Hier is ook wel rechts aan de macht maar het is tenminste mijn land niet.

Henri1
11 mei 2014, 11:14
Welk artikel van de Grondwet (of één van de andere Wetboeken) van 'ons' land bepaalt dat?

:?

Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hoe wilt u anders dat de instituten werken.

Wen er maar aan.

Henri1
11 mei 2014, 11:14
NVA moet gewoon kiezen voor de minst slechte oplossing en dat is inderdaad met CD&V en helaas ook met OVLD. De laatsten zullen zich in de handjes wrijven door dit uitzicht op mogelijke postjes. Het is jammer maar het is de realiteit.

De vraag is of n-va wel iets wil kiezen.

Henri1
11 mei 2014, 11:15
Aha het is van "moeten" :-)

Ik kan zo nog een paar zaken opnoemen dat ze "moeten" in Luik.
De eurocent is nog niet gevallen daar hé !

Solidariteit JA , maar als vlaming (republiek) in Europa ,en jullie als Wallonie, klein Belgie (monrachie).

Maar ja dan gaan jullie het inderdaad moeten gaan uitleggen aan Europa dat de kassa niet klopt.

Enfin er lopen daar nog wat Duitstaligen rond in die provincie van jou, die kunnen het eventueel uitleggen aan Merkel. :twisted:

Als er geen absolute meerderheid is moet er consensus zijn.

Henri1
11 mei 2014, 11:15
Ben je weer daar met dezelfde zever?

Waar heb jij gesnoven dat De Wever geen federale verantwoordelijkheid wil nemen? Eén link om je leugens te bewijzen volstaat nochtans.

Dat is gene zever maar de realiteit.

djimi
11 mei 2014, 14:17
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hoe wilt u anders dat de instituten werken...


Hoe minder de 'nationale'/'federale' instituten 'werken', hoe liever.
Meestal komt hun 'werken' toch alleen maar neer op 'tegenwerken' :twisted:


En één 'nationaal'/'federaal' 'instituut' mocht wat mij betreft gisteren al afgeschaft zijn: 'onze' monarchie.

Daarmee wil ik overigens nog niet gezegd hebben dat ze daar weten wat 'werken' betekent, laat staan het ook al écht hebben gedaan.

Knuppel
11 mei 2014, 21:10
Hoe minder de 'nationale'/'federale' instituten 'werken', hoe liever.
Meestal komt hun 'werken' toch alleen maar neer op 'tegenwerken' :twisted:


En één 'nationaal'/'federaal' 'instituut' mocht wat mij betreft gisteren al afgeschaft zijn: 'onze' monarchie.

Daarmee wil ik overigens nog niet gezegd hebben dat ze daar weten wat 'werken' betekent, laat staan het ook al écht hebben gedaan.


Altijd origineel, die djimi.
En altijd raak!

De peper en het zout van het forum.:-D

:thumbsup:

Pandareus
11 mei 2014, 21:52
Dit gaat Dewever nog stemmen kosten want veel van zijn VB kiezers hebben viscerale afkeer voor vooral open riool partij....

"zijn VB kiezers"... :lol::lol::lol:

Dat zijn gewoon mensen die vroeger VB gekozen hadden maar nu een andere keuze maken. Of denk je dat die vanbinnen nog blokkers zijn ?

djimi
11 mei 2014, 22:22
Als er geen absolute meerderheid is moet er consensus zijn.

Consensus?

Ook met diegenen die aan de kant mogen blijven staan, of achter een cordon sanitaire worden gestopt?

Of tellen die niet mee?

:?

Zo neen, moeten die mensen dan nog solidair zijn?

:?

nabat54
12 mei 2014, 10:19
Als er geen absolute meerderheid is moet er consensus zijn.

Wat betreft "naast de kwestie lullen" MOET jij alvast niets meer bijgebracht worden.

Antoon
12 mei 2014, 11:06
Hoe minder de 'nationale'/'federale' instituten 'werken', hoe liever.
Meestal komt hun 'werken' toch alleen maar neer op 'tegenwerken' :twisted:


En één 'nationaal'/'federaal' 'instituut' mocht wat mij betreft gisteren al afgeschaft zijn: 'onze' monarchie.

Daarmee wil ik overigens nog niet gezegd hebben dat ze daar weten wat 'werken' betekent, laat staan het ook al écht hebben gedaan.

In de roos, en mooi verwoord.

Knuppel
12 mei 2014, 11:13
In de roos, en mooi verwoord.

Djimi schiet nooit anders dan midden in de roos.

djimi
12 mei 2014, 16:33
Djimi schiet nooit anders dan midden in de roos.

Eh, met alle respect, beste "Knuppel", maar "djimi" durft ook wel eens de bal mis te slaan, hoor.

Mocht dat NIET het geval zijn, dan zou "djimi" zich pas écht zorgen mogen maken.

Henri1
12 mei 2014, 17:15
Wat betreft "naast de kwestie lullen" MOET jij alvast niets meer bijgebracht worden.

Dus jij ziet een rij trappelende partijen die met N-VA in zee willen ?

nabat54
12 mei 2014, 19:08
Dus jij ziet een rij trappelende partijen die met N-VA in zee willen ?

Was dat iets dat ik beweerde ?

We gaan wel zien na 25 mei :-)



Het gaat hierom
http://forum.politics.be/showpost.php?p=7134962&postcount=70

Waarom moet BDW of de N-VA verantwoordelijkheid nemen op alle "niveau" !

Maar ja "lullen" kan je wel...dus wat wordt het ?

fonne
12 mei 2014, 19:14
Dus jij ziet een rij trappelende partijen die met N-VA in zee willen ?
Ik zie vooral een rij trappelende partijen die kostte wat het kost in zee willen met om het even wie, zolang hun profitariaat en subsidiaraat maar veiliggesteld worden.