PDA

View Full Version : Al 100 Dagen Voorbij


MORPHEUS
10 mei 2014, 20:04
de verkiezingen van 25 mei 2014 liggen al 100 dagen achter ons.

de Vlaamse regering is reeds gevormd met NVA en CDV.

maar federaal wil het niet lukken. de tegenstellingen tussen Noord en Zuid zijn enkel toegenomen. het zit gesloten vast.

moeten we opnieuw gaan naar 200 - 300 - 400 dagen wachten?
of moeten we vaststellen dat er dringend nog meer macht van het federale naar de gewesten moet ?

zodat er nog minder macht is op federaal niveau en er in de toekomst vlugger een federale gevormd kan worden.

als er telkens na een verkiezing het zolang duurt om Noord en Zuid te verzoenen. laat ons dan de tegenstellingen wegnemen en verhuizen naar de gewesten.

we zijn intussen al september 2014 en voor kerst verwacht men geen federale regering.

De schoofzak
10 mei 2014, 20:11
De periode van lopende zaken van Leterme, was toen (toen, niet nu) een zeer voorspoedige periode. O wat deden ze het toch goed. Ze mochten niet meer uitgeven dan per maand één twaalfde van vorig jaar.

Met Di Rupo zal het wel hetzelfde liedje worden.

.

Witte Kaproen
10 mei 2014, 20:11
de verkiezingen van 25 mei 2014 liggen al 100 dagen achter ons.

de Vlaamse regering is reeds gevormd met NVA en CDV.

maar federaal wil het niet lukken. de tegenstellingen tussen Noord en Zuid zijn enkel toegenomen. het zit gesloten vast.

moeten we opnieuw gaan naar 200 - 300 - 400 dagen wachten?
of moeten we vaststellen dat er dringend nog meer macht van het federale naar de gewesten moet ?

zodat er nog minder macht is op federaal niveau en er in de toekomst vlugger een federale gevormd kan worden.

als er telkens na een verkiezing het zolang duurt om Noord en Zuid te verzoenen. laat ons dan de tegenstellingen wegnemen en verhuizen naar de gewesten.

we zijn intussen al september 2014 en voor kerst verwacht men geen federale regering.

Schotland en Catalonië zijn ondertussen onafhankelijk geworden en alles verloopt daar opperbest.
Eigenlijk veel beter dan vroeger.

De ogen van de "lauwe" Vlamingen gaan langzaamaan ook open en de roep naar de Vlaamse onafhankelijkheid wordt sterker.

Albert en Paolo laten weten dat ze de Vlaamse onafhankelijkheid wel zien zitten ,als hun dotatie maar verhoogt.
Ook Laurent wil Prins van Vlaanderen worden ,als Claire ook een dotatie krijgt.

De Acro-spaarders zitten nog altijd te wachten op hun geld
en het ACW moet zijn ontelbare eigendommen verkopen van de rechter om hen te vergoeden. :-)

MORPHEUS
10 mei 2014, 20:29
Schotland en Catalonië zijn ondertussen onafhankelijk geworden en alles verloopt daar opperbest.
Eigenlijk veel beter dan vroeger.

De ogen van de "lauwe" Vlamingen gaan langzaamaan ook open en de roep naar de Vlaamse onafhankelijkheid wordt sterker.

Albert en Paolo laten weten dat ze de Vlaamse onafhankelijkheid wel zien zitten ,als hun dotatie maar verhoogt.
Ook Laurent wil Prins van Vlaanderen worden ,als Claire ook een dotatie krijgt.

De Acro-spaarders zitten nog altijd te wachten op hun geld
en het ACW moet zijn ontelbare eigendommen verkopen van de rechter om hen te vergoeden. :-)

Eigenlijk mogen we 100 dagen na de verkiezingen besluiten , dat het droomidee alle verkiezingen op 1 dag, dat de berg een muis heeft gebaard.

Xenophon
10 mei 2014, 20:59
De verkiezingen van 25 mei 2014 liggen al 100 dagen achter ons.

De federale en Vlaamse regering is gevormd zonder de NVA.

De N-VA-top leeft nog steeds in ontkenning over het cordon waar ze in zitten.

MORPHEUS
10 mei 2014, 21:09
De verkiezingen van 25 mei 2014 liggen al 100 dagen achter ons.

De federale en Vlaamse regering is gevormd zonder de NVA.

De N-VA-top leeft nog steeds in ontkenning over het cordon waar ze in zitten.

graag de partijen die de Vlaamse regering hebben gevormd ?
cdv-ovld-groen-spa-pvda -LDD samen ?
welk kleur heeft dat dan samen ?

want als NVA 34 % haalt en VB 9 % , is dat de enige oplossing.

en dat binnen de 100 dagen ?????

hebben ze minister postjes bijgemaakt om dat te bereiken ?

Xenophon
10 mei 2014, 22:08
graag de partijen die de Vlaamse regering hebben gevormd ?
cdv-ovld-groen-spa-pvda -LDD samen ?
welk kleur heeft dat dan samen ?

want als NVA 34 % haalt en VB 9 % , is dat de enige oplossing.

en dat binnen de 100 dagen ?????

hebben ze minister postjes bijgemaakt om dat te bereiken ?

Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

MORPHEUS
10 mei 2014, 22:16
Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

u bedoelt dus dat er desnoods geen vlaamse regering niet meer gemaakt zal worden als CDV-OVLD-SPA-GROEN-PVDA-LDD samen geen meerderheid hebben.
de komende 5 jaar geen vlaamse regering om Belgie te redden

straffe uitspraak van u, maar grote beeldspraak hoe belgische nationalisten denken

Witte Kaproen
10 mei 2014, 22:19
Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

Confederalisme in België,dat niet,
maar een onafhankelijk Vlaanderen ,dat wel :-)

Knuppel
10 mei 2014, 22:26
Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

"Men" heeft nog nooit anders dan het nodige gedaan om België in de oorspronkelijke toestand van 1830 te bewaren.

La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas.

Het federalisme zou er nooit komen. Nu niet, en nooit niet.

.................................................. ..............................

ilfalco
10 mei 2014, 22:31
Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

Als VL leeggezogen is....De rompstaat VL dan want de rest vervreemd en verfranst.

Xenophon
10 mei 2014, 22:37
u bedoelt dus dat er desnoods geen vlaamse regering niet meer gemaakt zal worden als CDV-OVLD-SPA-GROEN-PVDA-LDD samen geen meerderheid hebben.
de komende 5 jaar geen vlaamse regering om Belgie te redden

straffe uitspraak van u, maar grote beeldspraak hoe belgische nationalisten denken

Ik ben de mening toegedaan dat als er zonder de N-VA geen Vlaamse regering kan gevormd worden er inderdaad geen Vlaamse regering meer komt.

Belgie blijft namelijk alleen bestaan als de "Vlaamse" regering braaf aan de Belgische leiband loopt.

"Men" heeft nog nooit anders dan het nodige gedaan om België in de oorspronkelijke toestand van 1830 te bewaren.

La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas.

Het federalisme zou er nooit komen. Nu niet, en nooit niet.

.................................................. ..............................

Het Belgisch "federalisme" is dan ook geen federalisme maar een farce.

Knuppel
10 mei 2014, 22:57
Ik ben de mening toegedaan dat als er zonder de N-VA geen Vlaamse regering kan gevormd worden er inderdaad geen Vlaamse regering meer komt.

Belgie blijft namelijk alleen bestaan als de "Vlaamse" regering braaf aan de Belgische leiband loopt.



Het Belgisch "federalisme" is dan ook geen federalisme maar een farce.

Zoals het Belgisch confederalisme ook een farce zal zijn.

Als er geen Vlaamse regering meer kan gevormd worden zonder de N-VA, en de traditionele partijen halen trucs uit de kast zoals ze dat met de federale regeringsvorming gedaan hebben, dan is het de verdomde plicht van de N-VA om een Vlaamse regering te vormen met de enige partij die daar wél toe bereid is. We leven wel in een nep-democratie, maar zelfs Europa kan niet beletten dat er op perfect democratische wijze een regering gevormd wordt.

Xenophon
10 mei 2014, 23:14
Zoals het Belgisch confederalisme ook een farce zal zijn.

Als er geen Vlaamse regering meer kan gevormd worden zonder de N-VA, en de traditionele partijen halen trucs uit de kast zoals ze dat met de federale regeringsvorming gedaan hebben, dan is het de verdomde plicht van de N-VA om een Vlaamse regering te vormen met de enige partij die daar wél toe bereid is. We leven wel in een nep-democratie, maar zelfs Europa kan niet beletten dat er op perfect democratische wijze een regering gevormd wordt.

Ik geef u op een briefje dat BDW eerst eigenhandig de N-VA kapotmaakt of zichzelf aldoende, voor hij een Vlaamse regering vormt met het VB.

Ik denk dat weinig mensen beseffen met wat voor fanatieke neuroot we hier te maken hebben. Zijn drijfveer is de strijd tegen het Vb in plaats van tegen belgie.

Pandareus
10 mei 2014, 23:42
Ik geef u op een briefje dat BDW eerst eigenhandig de N-VA kapotmaakt of zichzelf aldoende, voor hij een Vlaamse regering vormt met het VB.

Ik denk dat weinig mensen beseffen met wat voor fanatieke neuroot we hier te maken hebben. Zijn drijfveer is de strijd tegen het Vb in plaats van tegen belgie.

:cheer::cheer::cheer: de strijd tegen het blok :cheer::cheer::cheer:

Knuppel
10 mei 2014, 23:47
:cheer::cheer::cheer: de strijd tegen het blok :cheer::cheer::cheer:


Nog een neuroot.

Knuppel
10 mei 2014, 23:58
Ik geef u op een briefje dat BDW eerst eigenhandig de N-VA kapotmaakt of zichzelf aldoende, voor hij een Vlaamse regering vormt met het VB.

Ik denk dat weinig mensen beseffen met wat voor fanatieke neuroot we hier te maken hebben. Zijn drijfveer is de strijd tegen het Vb in plaats van tegen belgie.

Al goed dat jij het beseft.
Je bezwaren tegen wat die neuroot zichzelf en zijn partij aandoet, tegen zijn drijfveren en zijn strijd tegen het VB zijn werkelijk ontroerend.
De tranen staan ervan in mijn ogen.

Henri1
11 mei 2014, 06:41
de verkiezingen van 25 mei 2014 liggen al 100 dagen achter ons.

de Vlaamse regering is reeds gevormd met NVA en CDV.

maar federaal wil het niet lukken. de tegenstellingen tussen Noord en Zuid zijn enkel toegenomen. het zit gesloten vast.

moeten we opnieuw gaan naar 200 - 300 - 400 dagen wachten?
of moeten we vaststellen dat er dringend nog meer macht van het federale naar de gewesten moet ?

zodat er nog minder macht is op federaal niveau en er in de toekomst vlugger een federale gevormd kan worden.

als er telkens na een verkiezing het zolang duurt om Noord en Zuid te verzoenen. laat ons dan de tegenstellingen wegnemen en verhuizen naar de gewesten.

we zijn intussen al september 2014 en voor kerst verwacht men geen federale regering.

Ik vrees voor u dat de CD&V dit keer niet zo dom zal zijn een vlaams akkoord te sluiten alvorens de Federale regering geregeld is.

MORPHEUS
11 mei 2014, 20:15
Ik vrees voor u dat de CD&V dit keer niet zo dom zal zijn een vlaams akkoord te sluiten alvorens de Federale regering geregeld is.

"DE CD&V" zegt u ?

de cd&v bestaat niet . wel een cd&v Peeters strekking en cd&v Beke strekking.

als Peeters kan gas geven op 26 mei in Vlaanderen, zal die niet wachten tot Koning Filip zijn informateur, verkenner, formateur aan het rondsturen is.

Wat de Beke strekking in CD&V er ook van denkt

De schoofzak
11 mei 2014, 20:45
Men zal doen wat nodig is om Belgie in haar huidige toestand te bewaren.

Er komt in Belgie geen confederalisme, nu niet, nooit niet.

Dat is even waar als "Xenophon is onsterfelijk".

.

De schoofzak
11 mei 2014, 20:47
Ik geef u op een briefje dat BDW eerst eigenhandig de N-VA kapotmaakt of zichzelf aldoende, voor hij een Vlaamse regering vormt met het VB.

Ik denk dat weinig mensen beseffen met wat voor fanatieke neuroot we hier te maken hebben. Zijn drijfveer is de strijd tegen het Vb in plaats van tegen belgie.

Ik vind jouw briefje niets waard.
En dat slaat dan vooral op de tweede alinea van jouw post die ik hier quoot.

.

De schoofzak
11 mei 2014, 20:50
Ik vrees voor u dat de CD&V dit keer niet zo dom zal zijn een vlaams akkoord te sluiten alvorens de Federale regering geregeld is.

Ik ga dit niet onthouden en ik ga deze post niet terug boven halen na 25 mei, als de tsjeven toch een Vlaams akkoord gesloten zouden hebben.

De reden waarom ik dit niet zal doen, ligt uitsluitend in het minabele karakter van jouw politieke visie.

.

Bolleke Wol
11 mei 2014, 21:25
Veel straffe voorspellingen hier, de mijne is nog straffer.

Er gebeurt geen bal, er verandert niks en de huidige Vlaamse en Federale regeringen gaan gewoon verder. De verkiezingsuitslag zal dat namelijk perfect mogelijk maken en geen van de partijen - ook N-VA niet - wil een politieke crisis in gang steken.