PDA

View Full Version : CDH denk ik: gratis bevallingsreis naar Turkijke of Marokko


De schoofzak
11 mei 2014, 20:33
CDH wil het zwangerschaps- en vaderschapsverlof nog uitbreiden.

Maar wie betaalt? Er kan er maar één zijn die betaalt: de belastingsbetaler.

Waarom zijn ze niet van de eerste keer duidelijker:
bij elke bevalling krijgen vader en moeder een reisje all inclusive aangeboden, naar het thuisland ?

Ernstig: in het raam van de besparingen en crisisbestrijdingen, is dit wel hetgene waar we op zitten te wachten.
Ondertussen forceert men door besparingen dat de net bevallen moeder na drie of vier dagen al naar huis moet.

Nog ernstiger: Franstaligen uit b. neigen naar het Frankrijk van Hollande. Wij neigen naar de andere kant. Dat vloekt. En met vloeken kan je niet besturen.

titel: CDH wil moederschapsrust uitbreiden van 15 naar 18 weken
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140511_01100880


Als het van CDH afhangt, wordt de moederschapsrust in de toekomst uitgebreid van vijftien naar achttien weken. De tien dagen vaderschapsverlof willen de Franstalige humanisten verplicht maken.

Het was CDH-voorzitter Benoit Lutgen die de voorstellen toelichtte tijdens een partijbijeenkomst in Tubeke. Gezinnen staan centraal bij het CDH, beklemtoonde hij.

Momenteel bestaat de moederschapsrust uit zes weken zwangerschapsverlof (prenataal), waarvan één week verplicht, en negen weken verplicht bevallingsverlof (postnataal). Het CDH wil die vijftien weken stapsgewijs optrekken tot achttien weken. De dagen dat een vrouw tijdens de zes weken voor haar bevalling om medische redenen moet thuisblijven, mogen niet meer meegeteld worden.

Het vaderschapsverlof is een regeling waar alle werknemers uit de privé en de openbare sector recht op hebben, maar het CDH wil deze dus verplicht maken. De partij wil zo vermijden dat jonge vaders afhankelijk zijn van de ‘goede wil’ van hun werkgever om hun tien dagen vakantie op te nemen.

Verder heeft de partij ook een aantal fiscale en andere voorstellen om het de gezinnen gemakkelijker te maken. ‘Het CDH is de enige politieke formatie die voorstelt om beter rekening te houden met de samenstelling van de gezinnen bij het berekenen van de belastingen’, klinkt het. Zo wil het CDH gezinnen met één kind een fiscaal voordeel van 480 euro per jaar geven en gezinnen met twee kinderen een voordeel van 732 euro. Ook zouden dienstencheques niet meer duurder mogen worden.

DucDEnghien
11 mei 2014, 20:39
CDH wil het zwangerschaps- en vaderschapsverlof nog uitbreiden.

Maar wie betaalt? Er kan er maar één zijn die betaalt: de belastingsbetaler.

Waarom zijn ze niet van de eerste keer duidelijker:
bij elke bevalling krijgen vader en moeder een reisje all inclusive aangeboden, naar het thuisland ?

Ernstig: in het raam van de besparingen en crisisbestrijdingen, is dit wel hetgene waar we op zitten te wachten.
Ondertussen forceert men door besparingen dat de net bevallen moeder na drie of vier dagen al naar huis moet.

Nog ernstiger: Franstaligen uit b. neigen naar het Frankrijk van Hollande. Wij neigen naar de andere kant. Dat vloekt. En met vloeken kan je niet besturen.

titel: CDH wil moederschapsrust uitbreiden van 15 naar 18 weken
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140511_01100880

Waarom verzwijgt u eens te meer naar welke kant u neigt?? Scandinavië???

Ke Nan
11 mei 2014, 20:40
Ben je aan het hengelen naar de stemmen van racisten? Nergens is er sprake van Turken en Marokkanen in het artikel. En al helemaal niets van een reisje naar het thuisland. Of is het één van de geheime standpunten van de N-VA waarin Turken en Marokkanen hier geen gebruik van zullen kunnen maken?

Vigilant
11 mei 2014, 20:40
CDH wil het zwangerschaps- en vaderschapsverlof nog uitbreiden.

Maar wie betaalt? Er kan er maar één zijn die betaalt: de belastingsbetaler.

Waarom zijn ze niet van de eerste keer duidelijker:
bij elke bevalling krijgen vader en moeder een reisje all inclusive aangeboden, naar het thuisland ?

Ernstig: in het raam van de besparingen en crisisbestrijdingen, is dit wel hetgene waar we op zitten te wachten.
Ondertussen forceert men door besparingen dat de net bevallen moeder na drie of vier dagen al naar huis moet.

Nog ernstiger: Franstaligen uit b. neigen naar het Frankrijk van Hollande. Wij neigen naar de andere kant. Dat vloekt. En met vloeken kan je niet besturen.

titel: CDH wil moederschapsrust uitbreiden van 15 naar 18 weken
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140511_01100880

En de CDH gaat dat betalen door het VAA op bedrijfswagens in Vlaanderen nog wat op te trekken zeker?

De schoofzak
11 mei 2014, 20:57
Waarom verzwijgt u eens te meer naar welke kant u neigt?? Scandinavië???

Beste Hertog, er zijn maar twee kanten in Europa. De kant van Frankrijk en Griekenland; en de kant van Duitsland/Nederland/Scandinavië.
(de UK is geen kant, dat is echt een geval apart).

Ik verzwijg dus niks. Hoogstens val ik niet iemand lastig met iets dat al lang overduidelijk is.

.

DucDEnghien
11 mei 2014, 21:00
Beste Hertog, er zijn maar twee kanten in Europa. De kant van Frankrijk en Griekenland; en de kant van Duitsland/Nederland/Scandinavië.
(de UK is geen kant, dat is echt een geval apart).

Ik verzwijg dus niks. Hoogstens val ik niet iemand lastig met iets dat al lang overduidelijk is.

.

Denemarken kent een ouderschapsverlof van 52 weken. Achttien weken hiervan moeten opgenomen worden door de moeder en twee door de vader. De rest mogen ze naar eigen inzicht verdelen. Het salaris wordt volledig doorbetaald.

De schoofzak
11 mei 2014, 21:04
Ben je aan het hengelen naar de stemmen van racisten? Nergens is er sprake van Turken en Marokkanen in het artikel. En al helemaal niets van een reisje naar het thuisland. Of is het één van de geheime standpunten van de N-VA waarin Turken en Marokkanen hier geen gebruik van zullen kunnen maken?

Waarom staat er in de titel van de draad: "denk ik" ???

Je mag nu zelf opzoeken hoe de stijlfiguur ik hier hanteer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_stijlfiguren

.

De schoofzak
11 mei 2014, 21:11
Denemarken kent een ouderschapsverlof van 52 weken. Achttien weken hiervan moeten opgenomen worden door de moeder en twee door de vader. De rest mogen ze naar eigen inzicht verdelen. Het salaris wordt volledig doorbetaald.

Mochten we er de centen voor hebben in Vlaanderen, ik zou nog direct akkoord gaan.

Maar ik wacht toch nog even op wat ernstige links. Wordt ook het salaris van iemand die 3000 euro per maand verdient, doorbetaald? Of bedoelt men "een" salaris van de grootte van een leefloon?
Of bedoelt men dat het salaris van de maand waarin je in verlof vertrekt, gegarandeerd wordt als salaris van de maand waarin je terug komt werken ?

Toch straf volgens jouw post: een zwanger echtpaar ontvangt gratis omtrent een jaarloon.
Hoe komt het dat wij, in het rijke Vlaanderen, dat niet kunnen bolwerken ?

.

Ja_an
11 mei 2014, 21:18
Waarom staat er in de titel van de draad: "denk ik" ???

Je mag nu zelf opzoeken hoe de stijlfiguur ik hier hanteer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_stijlfiguren

Bullshit verkopen is geen stijlfiguur.

Goed voor u dat de CDH luie gepensioneerde ambtenaren niet aanpakt ;)

DucDEnghien
11 mei 2014, 21:20
Mochten we er de centen voor hebben in Vlaanderen, ik zou nog direct akkoord gaan.

Maar ik wacht toch nog even op wat ernstige links. Wordt ook het salaris van iemand die 3000 euro per maand verdient, doorbetaald? Of bedoelt men "een" salaris van de grootte van een leefloon?
Of bedoelt men dat het salaris van de maand waarin je in verlof vertrekt, gegarandeerd wordt als salaris van de maand waarin je terug komt werken ?

Toch straf volgens jouw post: een zwanger echtpaar ontvangt gratis omtrent een jaarloon.
Hoe komt het dat wij, in het rijke Vlaanderen, dat niet kunnen bolwerken ?

.

Het salaris dat je doorbetaald krijgt tijdens het zwangersschapsverlof, is het salaris dat je kreeg de maand voor je in verlof vertrekt. Net zoals in Nederland trouwens.

Ke Nan
11 mei 2014, 21:28
Waarom staat er in de titel van de draad: "denk ik" ???

Je mag nu zelf opzoeken hoe de stijlfiguur ik hier hanteer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_stijlfiguren

.

Kom kom, Schoof. Je kan je hier niet uitlullen. Je intentie is glashelder. Het is best dat Bart Dewever in een persconferentie zijn geëerde partijlid De schoofzak terugfluit.

De schoofzak
11 mei 2014, 21:33
Het salaris dat je doorbetaald krijgt tijdens het zwangersschapsverlof, is het salaris dat je kreeg de maand voor je in verlof vertrekt. Net zoals in Nederland trouwens.

Waarom verwees je dan niet in de eerste plaats naar Nederland? Een land dat ons dichterbij ligt en meer aanspreekt ?
Omdat je aan het zweven bent ? Op 10.000 meter hoogte ?

.

De schoofzak
11 mei 2014, 21:35
Bullshit verkopen is geen stijlfiguur.

Goed voor u dat de CDH luie gepensioneerde ambtenaren niet aanpakt ;)

Dat klopt !! Bullshit verkopen is "ps-model".

.

Zucht
11 mei 2014, 21:38
Het salaris dat je doorbetaald krijgt tijdens het zwangersschapsverlof, is het salaris dat je kreeg de maand voor je in verlof vertrekt. Net zoals in Nederland trouwens.

Alleen voor ambtenaren.
Public sector employees receive full salary during maternity leave. Private sector employees are entitled to a minimum level of maternity benefit, which is subject to negotiation with the employer. Parents who are not entitled to paid maternity leave from their workplace can receive maternity maintenance from their municipal office in their place of residence. In order to claim this payment, contact the local municipality no later than eight weeks after the birth.
http://denmark.angloinfo.com/healthcare/pregnancy-birth/leave-benefits/

DucDEnghien
11 mei 2014, 21:39
Waarom verwees je dan niet in de eerste plaats naar Nederland? Een land dat ons dichterbij ligt en meer aanspreekt ?
Omdat je aan het zweven bent ? Op 10.000 meter hoogte ?

.

Jij, in de eerste plaats kwam met Scandinavië aandragen. Ik niet.

De schoofzak
11 mei 2014, 21:44
Jij, in de eerste plaats kwam met Scandinavië aandragen. Ik niet.

Het volstaat om boven in deze draad te gaan staan, en ik de zoek-functie van de browser "scan" op te zoeken, om uit te komen bij de eerste "Scandinavië".

Pech voor jou.

.

DucDEnghien
11 mei 2014, 21:51
Het volstaat om boven in deze draad te gaan staan, en ik de zoek-functie van de browser "scan" op te zoeken, om uit te komen bij de eerste "Scandinavië".

Pech voor jou.

.

In jouw draadstart zeg je zelf dat je niet naar Frankrijk kijkt maar naar de andere kant. Frankrijk ligt in het Zuiden, Scandinavië in het Noorden, exact wat jij bedoelde. Pech voor jou.

Ik heb daar geen scan voor nodig, dat laat ik aan achterlijke functionarissen over.