PDA

View Full Version : Homans en Gennez op canal Z


Pericles
12 mei 2014, 08:50
De discussie ging over het onderwijs.
Homans vond dat de leerkrachten opslag mogen krijgen (een kleuterleidster verdient nu al 4100 euro bruto na 27 jaar dienst, een bedrag dat ze in geen 1000 jaar in de privé zou verdienen).
Het was een opbod.
Als Gennez nu gezegd had dat ze elke leerkracht een Ferrari zou geven zou Homans voorzeker gezegd hebben dat ze ze er elk 2 zou geven.:lol:
Toch vreemd voor een partij die vindt dat de overheid te veel kost. :lol:
Maar misschien ben ik te voorbarig en gaat Homans het loon van de rest van de ambtenaren wel halveren. ;-)

ilfalco
12 mei 2014, 08:58
pff massa vakantie en dan nog opslag terwijl dat defacto ongeschoolde jobs zijn.... en dan maar klagen over de prijs van de SZ. De n-va echt een stxxx partij. eurofiel, islamzuil met VL geld, inconsequent, extreem progressief , tegen directe democratie.... en dan nog eens staatsjobs nog wat duurder maken terwijl daar amper expertise bij komt kijken. Wat die vooral goe kunnen is hun job voorstellen als de zwaarste job. terwijl niemand zoveel verdient voor zo weinig te kunnen en zo weinig te doen.

Je zou bijna denken dat het politici zijn....

De n-va wil van alle walletjes eten.

trouwens niet alle anbtenaren verdienen zoveel. Ik heb ook een semi-staatsjob gehad recent en ik kreeg mer dan ik qua anciënniteit recht op had omdat ik de meest gekwalificeerde was voor de job maar ik vernam van de anderen( die soms er al 20 jaar werkten en minder verdienden dan ik voor zelfde job) dat ze hun eigen barema s niet toepasten.

De schoofzak
12 mei 2014, 09:50
Als de Schoof eens babysit moet spelen zonder hulp van zijn chef, voor één, twee of meer van zijn kleinkinderen, dan denkt de Schoof dat die kleuterleidster hun pree dubbel en dik waard zijn.

En ik peins toch niet dat de mijne grotere gangsters zijn dan andere kleinkinderen ...

.

Pericles
12 mei 2014, 10:03
Als de Schoof eens babysit moet spelen zonder hulp van zijn chef, voor één, twee of meer van zijn kleinkinderen, dan denkt de Schoof dat die kleuterleidster hun pree dubbel en dik waard zijn.

En ik peins toch niet dat de mijne grotere gangsters zijn dan andere kleinkinderen ...

.

Dat komt omdat je teveel toelaat Schoof.
Ge moet zeggen dat als ze niet braaf zijn , je naar de Sint gaat bellen.;-)
Verder vind ik dat diegenen die sito sticks van Mora prikken een ondoenbaar werk verrichten, maar zij krijgen daar maar het minimumloon voor.

ilfalco
12 mei 2014, 10:08
Verder vind ik dat diegenen die sito sticks van Mora prikken een ondoenbaar werk verrichten, maar zij krijgen daar maar het minimumloon voor.

Klopt volkomen ... Die kleuterleidsters hebben een droomjob massa vakantie en overbetaald...in de prive krijgen die minimum of iets meer. De n-va is enkel liberaal als het hen uitkomt.

giserke
12 mei 2014, 10:14
O, de kandidaat kleuterleidsters staan in rijen aan te schuiven om de job te mogen doen.:roll:
En na een jaar het werk te hebben gedaan, zijn de rijen dubbel zo lang. :roll:

De schoofzak
12 mei 2014, 10:17
Dat komt omdat je teveel toelaat Schoof.
Ge moet zeggen dat als ze niet braaf zijn , je naar de Sint gaat bellen.;-)
Verder vind ik dat diegenen die sito sticks van Mora prikken een ondoenbaar werk verrichten, maar zij krijgen daar maar het minimumloon voor.

Wat houdt die dames tegen om ontslag te geven, en tussen de jonge meisjes te gaan zitten op een school waar men het diploma van kleuterleidster kan bekomen ?

.

Pericles
12 mei 2014, 10:20
Klopt volkomen ... Die kleuterleidsters hebben een droomjob massa vakantie en overbetaald...in de prive krijgen die minimum of iets meer. De n-va is enkel liberaal als het hen uitkomt.

Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

giserke
12 mei 2014, 10:22
Vooral weer veel commentaar van figuren die geen zak afweten wat kleuterleidsters moeten doen.

Mijn nichtje is bijna 7 dagen op 7 bezig met haar werk.
Denken jullie nu echt dat hun job enkel tussen de uren lopen wanneer de kinderen aanwezig zijn?

Pericles
12 mei 2014, 10:23
Wat houdt die dames tegen om ontslag te geven, en tussen de jonge meisjes te gaan zitten op een school waar men het diploma van kleuterleidster kan bekomen ?

.

Daar gaat het niet over Schoof.
Het gaat over het feit dat ze wel dik genoeg betaald zijn voor datgene wat ze moeten doen.
Met die redenering is niemand te dik betaald en mag er niemand daar opmerkingen over maken. :roll:
Een leerkracht in Finland verdient meer dan 10000 euro minder op jaarbasis , dat is bijna 1000 euro de maand hé.
En daar moeten ze universitair zijn.

Pericles
12 mei 2014, 10:26
Vooral weer veel commentaar van figuren die geen zak afweten wat kleuterleidsters moeten doen.

Mijn nichtje is bijna 7 dagen op 7 bezig met haar werk.
Denken jullie nu echt dat hun job enkel tussen de uren lopen wanneer de kinderen aanwezig zijn?

Ach kom. Mijn schoonzus is kleuterleidster en die heeft massa's vrije tijd.
Ze moet een agenda bijhouden, met een beschrijving van de activiteiten van de dag , dat is waar .
Maar hoe lang neemt dat in beslag ?

giserke
12 mei 2014, 10:29
Ach kom. Mijn schoonzus is kleuterleidster en die heeft massa's vrije tijd.
Ze moet een agenda bijhouden, met een beschrijving van de activiteiten van de dag , dat is waar .
Maar hoe lang neemt dat in beslag ?

Je hebt natuurlijk altijd goede en anderen.

Een goede kleuteronderwijzeres werkt minstens 10 uur voor school per dag. En niet alleen om agenda's bij te houden.
Ook lessen voorbereiden.
De tijd dat ze kinderen enkel dropten op een speelplein, of kleurpotloden in hun handen staken is lang voorbij.

Je hebt er natuurlijk altijd die zich wegsteken, en lessen kopiëren van andere leerkrachten.

Pericles
12 mei 2014, 10:35
Je hebt natuurlijk altijd goede en anderen.

Een goede kleuteronderwijzeres werkt minstens 10 uur voor school per dag. En niet alleen om agenda's bij te houden.
Ook lessen voorbereiden.
De tijd dat ze kinderen enkel dropten op een speelplein, of kleurpotloden in hun handen staken is lang voorbij.

Je hebt er natuurlijk altijd die zich wegsteken, en lessen kopiëren van andere leerkrachten.

Lessen voorbereiden ?
Welke lessen ?
Ik heb nooit geweten dat mijn kinderen in de kleuterklas ooit "les" gehad hebben (tenzij liedjes vanbuiten leren dan )
Ze zitten daar de hele dag te stempelen, te schilderen, met de blokken te spelen enz...
OK af en toe heeft er ene in zijn broek gescheten, en moeten ze de pamper verversen.

Meuh
12 mei 2014, 10:40
Je hebt natuurlijk altijd goede en anderen.

Een goede kleuteronderwijzeres werkt minstens 10 uur voor school per dag. En niet alleen om agenda's bij te houden.
Ook lessen voorbereiden.
De tijd dat ze kinderen enkel dropten op een speelplein, of kleurpotloden in hun handen staken is lang voorbij.

Je hebt er natuurlijk altijd die zich wegsteken, en lessen kopiëren van andere leerkrachten.

Inderdaad! De goede kleuterleidster zijn thuis ook veel bezig met allerlei voorbereidingen etc. Als ik zie wat voor werkjes (Moederdag nu pas bijv) de kindjes hier bij hebben, dat kunnen die allemaal niet zelf en als je dan voor +/- 25 kindjes moet beginnen cadeautjes inpakken, patroontjes knippen,... ben je echt wel even bezig. Ook het feit dat je natuurlijk niet steeds hetzelfde kan doen, je moet echt wel creatief dingen uitdenken.

En dan zoveel van die kindjes - al is het maar van 8u30 tot 15u30 - in toom houden... Ik ben 's avonds al heel dikwijls blij dat die van mij in bed liggen, laat staan dat het er 25 zijn...

En dan moet je ook nog eens al die vaardigheden bijbrengen waarvoor veel ouders van tegenwoordig vinden dat "de school dat maar moet aanleren"!

Plus, in katholieke scholen moeten de kleuterjuffen voor hun eigen materiaal zorgen, ook daar kruipt wel wat geld in als je geen goed oudercomité hebt bijv.

Meuh
12 mei 2014, 10:42
Lessen voorbereiden ?
Welke lessen ?
Ik heb nooit geweten dat mijn kinderen in de kleuterklas ooit "les" gehad hebben (tenzij liedjes vanbuiten leren dan )
Ze zitten daar de hele dag te stempelen, te schilderen, met de blokken te spelen enz...
OK af en toe heeft er ene in zijn broek gescheten, en moeten ze de pamper verversen.

Ik weet niet hoe het ergens anders zit, maar hier werken ze elke week rond een ander thema en wordt hen echt wel vanalles bijgebracht hoor, en niet alleen liedjes.
De kinderen van tegenwoordig zijn echt niet meer die van 10-20 jaar geleden (en dan laat ik in het midden of dat een goede of slechte evolutie is)

Mijn zoontje kreeg zo bijv. al vanaf 3-4 jaar schrijfdans (voorbereiding op leren schrijven)

Pericles
12 mei 2014, 10:46
Inderdaad! De goede kleuterleidster zijn thuis ook veel bezig met allerlei voorbereidingen etc. Als ik zie wat voor werkjes (Moederdag nu pas bijv) de kindjes hier bij hebben, dat kunnen die allemaal niet zelf en als je dan voor +/- 25 kindjes moet beginnen cadeautjes inpakken, patroontjes knippen,... ben je echt wel even bezig. Ook het feit dat je natuurlijk niet steeds hetzelfde kan doen, je moet echt wel creatief dingen uitdenken.

En dan zoveel van die kindjes - al is het maar van 8u30 tot 15u30 - in toom houden... Ik ben 's avonds al heel dikwijls blij dat die van mij in bed liggen, laat staan dat het er 25 zijn...

En dan moet je ook nog eens al die vaardigheden bijbrengen waarvoor veel ouders van tegenwoordig vinden dat "de school dat maar moet aanleren"!

Plus, in katholieke scholen moeten de kleuterjuffen voor hun eigen materiaal zorgen, ook daar kruipt wel wat geld in als je geen goed oudercomité hebt bijv.

Dat cadeautje met moederdag moet zowat het enige zijn waaraan de juf thuis tijd moet aan besteden en de laatste keer was dat een platte steen met een stempel op, zoveel tijd zal dat dan toch ook niet gekost hebben. :lol:

Maikel Joosten
12 mei 2014, 10:50
Klopt een nichtje van mij kon al tot 100 tellen toen ze van de kleuterschool naar de basisschool ging, dat was in mijn tijd (en dat is al niet zo lang geleden) toch iet wat anders.

Recent nog eens een bezoekje gebracht aan een mijn oude kleuterschool om te zien of mijn oude leidsters er nog werkten en wat je daar zo al ziet is toch straffe koek hoor. De tijd van alleen maar spelen en kleuren is al lang voorbij.

Pericles
12 mei 2014, 10:51
Ik weet niet hoe het ergens anders zit, maar hier werken ze elke week rond een ander thema en wordt hen echt wel vanalles bijgebracht hoor, en niet alleen liedjes.
De kinderen van tegenwoordig zijn echt niet meer die van 10-20 jaar geleden (en dan laat ik in het midden of dat een goede of slechte evolutie is)

Mijn zoontje kreeg zo bijv. al vanaf 3-4 jaar schrijfdans (voorbereiding op leren schrijven)

Ja, maar dat is toch minimaal , ik kan me niet voorstellen dat je daar thuis elke dag uren voorbereiding aan hebt.
Volgens Giserke elke dat nog een uur of 3-4 en in het weekend nog twee volle dagen.
Komaan hé zeg. :roll:

Meuh
12 mei 2014, 10:52
Dat cadeautje met moederdag moet zowat het enige zijn waaraan de juf thuis tijd moet aan besteden en de laatste keer was dat een platte steen met een stempel op, zoveel tijd zal dat dan toch ook niet gekost hebben. :lol:

Hier zijn die knutselwerkjes schering en inslag (wat niet altijd zo tof is wegens plaatsgebrek :) )
Maar het bevestigt inderdaad dat de ene juf er al wat meer tijd insteekt dan de andere.

Pericles
12 mei 2014, 10:54
Klopt een nichtje van mij kon al tot 100 tellen toen ze van de kleuterschool naar de basisschool ging, dat was in mijn tijd (en dat is al niet zo lang geleden) toch iet wat anders.

Recent nog eens een bezoekje gebracht aan een mijn oude kleuterschool om te zien of mijn oude leidsters er nog werkten en wat je daar zo al ziet is toch straffe koek hoor. De tijd van alleen maar spelen en kleuren is al lang voorbij.

Ja ze krijgen daar hogere wiskunde met inbegrip van integraalrekenen, wat van de juffen 20 uur per week extra thuisvoorbereiding vraagt.;-)

Meuh
12 mei 2014, 10:57
Ja, maar dat is toch minimaal , ik kan me niet voorstellen dat je daar thuis elke dag uren voorbereiding aan hebt.
Volgens Giserke elke dat nog een uur of 3-4 en in het weekend nog twee volle dagen.
Komaan hé zeg. :roll:

Hoeveel tijd er precies inkruipt weet ik niet; maar wel meer dan die 7u die ze effectief op school doorbrengen.

Denk vooral dat van alle leerkrachten kleuterjuffen de meest intensieve job hebben.
De lesvoorbereidingen in het lager en middelbaar worden (ook al mag het niet denk ik) meerdere jaren na mekaar gebruikt en de leerstof blijft min of meer dezelfde. Thuis moeten ze dan ook vooral testjes verbeteren (wat ze ook dikwijls doen tijdens een uur studiebewaking oid)
In de kleuterklas (allez, hier toch) heb ik nog zelden een thema zien terugkeren, zelfde werkjes,...

Maikel Joosten
12 mei 2014, 11:00
Ja ze krijgen daar hogere wiskunde met inbegrip van integraalrekenen, wat van de juffen 20 uur per week extra thuisvoorbereiding vraagt.;-)

Probeert gij zo maar iets simpels bij te brengen bij een kind dat met moeite zijn concentratie er 20 seconden kan bijhouden, dat vereist verschillende interactieve tactieken, zoiets vereist inderdaad vaak enkele uren voorbereiding.

Ik wil het u zien doen...

Maikel Joosten
12 mei 2014, 11:01
*dubbel*

Pericles
12 mei 2014, 11:02
Hoeveel tijd er precies inkruipt weet ik niet; maar wel meer dan die 7u die ze effectief op school doorbrengen.

Denk vooral dat van alle leerkrachten kleuterjuffen de meest intensieve job hebben.
De lesvoorbereidingen in het lager en middelbaar worden (ook al mag het niet denk ik) meerdere jaren na mekaar gebruikt en de leerstof blijft min of meer dezelfde. Thuis moeten ze dan ook vooral testjes verbeteren (wat ze ook dikwijls doen tijdens een uur studiebewaking oid)
In de kleuterklas (allez, hier toch) heb ik nog zelden een thema zien terugkeren, zelfde werkjes,...

Als ze willen gebruiken ze elk jaar hetzelfde.
En dan is de thuisvoorbereiding zowat 0
Over enthousiasten zullen er altijd zijn.

Pericles
12 mei 2014, 11:03
Probeert gij zo maar iets simpels bij te brengen bij een kind dat met moeite zijn concentratie er 20 seconden kan bijhouden, dat vereist verschillende interactieve tactieken, zoiets vereist inderdaad vaak enkele uren voorbereiding.

Ik wil het u zien doen...

Het is nutteloos kinderen iets proberen bij te brengen waar hun hersenen niet rijp voor zijn.
In de eerste kleuterklas zijn ze zich aan het concentreren op niet in hun broek schijten.

Zipper
12 mei 2014, 11:33
Ja ze krijgen daar hogere wiskunde met inbegrip van integraalrekenen, wat van de juffen 20 uur per week extra thuisvoorbereiding vraagt.;-)

het is alleszins eenvoudiger integralen uit te leggen aan zestienjarigen dan een vijf- of zesjarige te leren lezen en schrijven.

vlijmscherp
12 mei 2014, 11:37
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

nochtans uit alle onderzoeken blijkt dat kleuterleidster 1 van de zwaarste beroepen is. Hoe komt dat dan volgens jou?
laat me raden, die onderzoeken worden door de linkse maffia betaald?

Pericles
12 mei 2014, 11:42
het is alleszins eenvoudiger integralen uit te leggen aan zestienjarigen dan een vijf- of zesjarige te leren lezen en schrijven.

Is dat zo ?
De meeste kinderen zijn er nochtans snel mee weg.

Zipper
12 mei 2014, 11:42
nochtans uit alle onderzoeken blijkt dat kleuterleidster 1 van de zwaarste beroepen is. Hoe komt dat dan volgens jou?
laat me raden, die onderzoeken worden door de linkse maffia betaald?

Is ook zo, samen met onderwijzers van het 1ste en tweede leerjaar lagere school.

vlijmscherp
12 mei 2014, 11:43
Is dat zo ?
De meeste kinderen zijn er nochtans snel mee weg.

heb jij ooit iets onderwezen aan die leeftijd? al was het maar als Chiro-leider of sportbegeleider?

ViveLaBelgique
12 mei 2014, 11:44
het is alleszins eenvoudiger integralen uit te leggen aan zestienjarigen dan een vijf- of zesjarige te leren lezen en schrijven.

Waarop baseer jij die stelling ?

Pericles
12 mei 2014, 11:46
nochtans uit alle onderzoeken blijkt dat kleuterleidster 1 van de zwaarste beroepen is. Hoe komt dat dan volgens jou?
laat me raden, die onderzoeken worden door de linkse maffia betaald?

Ja , dat schaapachtig lachen naar de ouders kan inderdaad soms zwaar zijn.
Met alle respect, maar je moet geen genie zijn om kleuterleidster te worden.
Waarom zou het zwaarder zijn dan kinderopvang, dat veel minder goed betaald wordt ?

Pericles
12 mei 2014, 11:47
heb jij ooit iets onderwezen aan die leeftijd? al was het maar als Chiro-leider of sportbegeleider?

Het zijn sponzen.
Kinderen leren ook veel makkelijker dan volwassenen een vreemde taal.

Vigilant
12 mei 2014, 11:51
De discussie ging over het onderwijs.
Homans vond dat de leerkrachten opslag mogen krijgen (een kleuterleidster verdient nu al 4100 euro bruto na 27 jaar dienst, een bedrag dat ze in geen 1000 jaar in de privé zou verdienen).
Het was een opbod.
Als Gennez nu gezegd had dat ze elke leerkracht een Ferrari zou geven zou Homans voorzeker gezegd hebben dat ze ze er elk 2 zou geven.:lol:
Toch vreemd voor een partij die vindt dat de overheid te veel kost. :lol:
Maar misschien ben ik te voorbarig en gaat Homans het loon van de rest van de ambtenaren wel halveren. ;-)

Probeer het eens een volledige dag tussen 25 schreeuwers uit te zingen. Je loopt weg.

vlijmscherp
12 mei 2014, 11:51
Het zijn sponzen.
Kinderen leren ook veel makkelijker dan volwassenen een vreemde taal.

ja, maar je moet op de juiste manier iets aanbrengen hoor. gewoon al het water op die spons gieten, gaat niet veel opbrengen.

vlijmscherp
12 mei 2014, 11:52
Ja , dat schaapachtig lachen naar de ouders kan inderdaad soms zwaar zijn.
Met alle respect, maar je moet geen genie zijn om kleuterleidster te worden.
Waarom zou het zwaarder zijn dan kinderopvang, dat veel minder goed betaald wordt ?

genie? neen, je moet geen kernfysicus zijn. maar je hebt wel een heel pak andere vaardigheden nodig om dat te kunnen uitoefenen.

Weet je wat, ik stel voor dat je eens 1 uur een klas van pakweg 20 kleuters probeert bezig te houden. We praten nadien wel.

warpozio
12 mei 2014, 11:55
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

niemand houd je tegen voor een carrière switch :)
Ik zou passen voor een hele dag 25 peuters te entertainen. zelf al krijg ik er 4 maand verlof bij...

Zipper
12 mei 2014, 11:56
Probeer het eens een volledige dag tussen 25 schreeuwers uit te zingen. Je loopt weg.

en dan hebben we het nog niet over de grandioze verantwoordelijkheid gehad, want als hun oogappel ook maar één schrammetje heeft op het einde vd dag, kijkt mama garantie richting juffrouw ...

Pericles
12 mei 2014, 11:58
Probeer het eens een volledige dag tussen 25 schreeuwers uit te zingen. Je loopt weg.

Bwa nee, ik hou die wel bezig.
Bomen laten tekenen en zeggen dat de Sint niet komt, als ze niet zwijgen. ;-)

Pericles
12 mei 2014, 12:00
en dan hebben we het nog niet over de grandioze verantwoordelijkheid gehad, want als hun oogappel ook maar één schrammetje heeft op het einde vd dag, kijkt mama garantie richting juffrouw ...

Dat heb je in elke job. Als ze destijds niet snel genoeg hun schadevergoeding ontvingen kwamen ze ook rond mijne kop zagen, sommigen zelfs kettingzagen. ;-)

Zipper
12 mei 2014, 12:01
Probeer het eens een volledige dag tussen 25 schreeuwers uit te zingen. Je loopt weg.

Na twee dagen vraagt hij om te mogen sterven.

vlijmscherp
12 mei 2014, 12:02
Na twee dagen vraagt hij om te mogen sterven.

2 dagen??? 2 uur ja!

Pericles
12 mei 2014, 12:06
2 dagen??? 2 uur ja!

Je moet me niet onderschatten.
Als ze niet zwijgen , dan komt de Sint niet.
Dat werkt hoor. ;-)

Zipper
12 mei 2014, 12:08
Je moet me niet onderschatten.
Als ze niet zwijgen , dan komt de Sint niet.
Dat werkt hoor. ;-)

ik denk niet dat "de sint" anno 2014 nog veel indruk zal maken.

Pericles
12 mei 2014, 12:12
ik denk niet dat "de sint" anno 2014 nog veel indruk zal maken.

Nee zeker, op die leeftijd, ongelooflijk.
En nog meer als je zegt dat je het allemaal aan de Sint gaat vertellen.
Dan komen ze je zelfs vragen of ze die dag wel voldoende braaf zijn geweest. ;-)

circe
12 mei 2014, 12:17
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

en als ze zelf zwanger zijn: een heel schooljaar verlof (niet werken tijdens de zwangerschap en dan nog een paar maanden over).

Zipper
12 mei 2014, 12:19
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

Venters van dubieuze verzekeringen, zeker ??

Pericles
12 mei 2014, 12:21
en als ze zelf zwanger zijn: een heel schooljaar verlof (niet werken tijdens de zwangerschap en dan nog een paar maanden over).

Dat mogen we niet zeggen hé Circe, want het is allemaal "heel zwaar". 4100 euro bruto is dikwijls het dubbel van het loon van een fabrieksarbeider, maar dat komt natuurlijk omdat die geen zwaar werk heeft hé. :lol:

Pericles
12 mei 2014, 12:23
Venters van dubieuze verzekeringen, zeker ??

Er zijn periodes geweest waar ik 70 uur de week werkte ja.

Zipper
12 mei 2014, 12:24
Er zijn periodes geweest waar ik 70 uur de week werkte ja.

Tja, 70 is natuurlijk even snel ingetikt als 25.
Hoe kunnen wij dat controleren ??

Pericles
12 mei 2014, 12:29
Tja, 70 is natuurlijk even snel ingetikt als 25.
Hoe kunnen wij dat controleren ??

Je denkt toch niet dat ik op mijn 48 kon stoppen zonder ooit hard gewerkt te hebben ? :lol:
Ik heb ook dikwijls, zeker in het begin, aan sterk verminderde commissie gewerkt om klanten binnen te halen.

Zipper
12 mei 2014, 12:36
Je denkt toch niet dat ik op mijn 48 kon stoppen zonder ooit hard gewerkt te hebben ? :lol:
Ik heb ook dikwijls, zeker in het begin, aan sterk verminderde commissie gewerkt om klanten binnen te halen.

Wie zegt dat dat klopt ?? Juist, een anonieme grote muil die zich veiligheidshalve verschuilt achter een nietszeggende nickname.
Voor hetzelfde geld zijt gij een dopper met heel veel vrije tijd, die op internetfora wat komt opscheppen.

Pericles
12 mei 2014, 12:42
Wie zegt dat dat klopt ?? Juist, een anonieme grote muil die zich veiligheidshalve verschuilt achter een nietszeggende nickname.
Voor hetzelfde geld zijt gij een dopper met heel veel vrije tijd, die op internetfora wat komt opscheppen.

Tja, hetzelfde kan van u gezegd worden.
Je gelooft wat je wil, ik ga er alvast geen boterham minder om moeten eten.
Uw nickname is natuurlijk veel minder nietszeggend.
Waarom moet je bovendien persoonlijk worden, we hebben het hier over een volledig fictieve kleuterleidster. ;-)
Voel je je persoonlijk aangesproken misschien ? :lol:

Zipper
12 mei 2014, 12:44
Tja, hetzelfde kan van u gezegd worden.
Je gelooft wat je wil, ik ga er alvast geen boterham minder om moeten eten.
Uw nickname is natuurlijk veel minder nietszeggend.
Waarom moet je bovendien persoonlijk worden, we hebben het hier over een volledig fictieve kleuterleidster. ;-)
Voel je je persoonlijk aangesproken misschien ? :lol:

Voor opscheppers van jouw slag ben ik altijd op mijn hoede.

Meuh
12 mei 2014, 12:47
Je moet me niet onderschatten.
Als ze niet zwijgen , dan komt de Sint niet.
Dat werkt hoor. ;-)

Onderschat de kinderen van heden niet (en ik heb er 2 zo rondlopen). Ik denk dikwijls amai, zo'n dingen waren wij nog lang niet mee bezig op onze leeftijd.

Maar ook - en daar ligt qua onderwijs veelal het probleem volgens mij - onderschat de ouders niet. Eén verkeerd woord tegen hun kind en ze staan bij de directie. Probeer dan maar eens discipline te houden in een klas van 25!

Pericles
12 mei 2014, 12:49
Voor opscheppers van jouw slag ben ik altijd op mijn hoede.

Allé gij , een amateur psycholoog.
Van opscheppen gesproken. :lol:

HRobin
12 mei 2014, 12:50
Tja, hetzelfde kan van u gezegd worden.
Je gelooft wat je wil, ik ga er alvast geen boterham minder om moeten eten.
Uw nickname is natuurlijk veel minder nietszeggend.
Waarom moet je bovendien persoonlijk worden, we hebben het hier over een volledig fictieve kleuterleidster. ;-)
Voel je je persoonlijk aangesproken misschien ? :lol:

Ik dacht dat je vond dat je schoonzus lui was ...

Pericles
12 mei 2014, 12:51
Onderschat de kinderen van heden niet (en ik heb er 2 zo rondlopen). Ik denk dikwijls amai, zo'n dingen waren wij nog lang niet mee bezig op onze leeftijd.

Maar ook - en daar ligt qua onderwijs veelal het probleem volgens mij - onderschat de ouders niet. Eén verkeerd woord tegen hun kind en ze staan bij de directie. Probeer dan maar eens discipline te houden in een klas van 25!

Dat is waar.
Maar dat geld voor elke sector.
De mensen zijn gewoon minder snel tevreden dan pakweg 30 jaar geleden.

Pericles
12 mei 2014, 12:52
Ik dacht dat je vond dat je schoonzus lui was ...

Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze na haar uren niet te veel voor de school moest doen.
Wat de waarheid is.

HRobin
12 mei 2014, 13:00
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ze na haar uren niet te veel voor de school moest doen.
Wat de waarheid is.

En op basis van één kleuterjuf die je kent, kun je veralgemenen.

Pericles
12 mei 2014, 13:04
En op basis van één kleuterjuf die je kent, kun je veralgemenen.

Nee, maar iemand die 25 uur per week voor de klas staat en dan nog eens 4 maand verlof heeft , moet niet echt beginnen klagen, zelfs al heeft hij/zij af en toe ook s'avonds nog iets te doen.
Ik moest vroeger ook regelmatig s"avonds naar opleidingen die mijn kloten uithingen.

Zeus
12 mei 2014, 13:24
Dat ze eens beginnen met bejaardenverzorgsters evenveel te betalen als kleuterjuffen. Voor die mensen doe ik echt mijn petje af.

Pericles
12 mei 2014, 13:28
Dat ze eens beginnen met bejaardenverzorgsters evenveel te betalen als kleuterjuffen. Voor die mensen doe ik echt mijn petje af.

Inderdaad. Ze verdienen de helft minder en ze hebben geen 4 maanden verlof.

morte-vivante
12 mei 2014, 13:29
en als ze zelf zwanger zijn: een heel schooljaar verlof (niet werken tijdens de zwangerschap en dan nog een paar maanden over).

terecht, kleuterklasjes zijn broeihaarden van cytomegalovirus

ilfalco
12 mei 2014, 13:40
Dat ze eens beginnen met bejaardenverzorgsters evenveel te betalen als kleuterjuffen. Voor die mensen doe ik echt mijn petje af.

Nagenoeg iedereen heeft de capaciteiten om kleuterleidster te worden dus eigenlijk verdienen die de pree die de maatschappij er wil voor geven.... De n-va slaat de bal weer serieus mis. maar de n-va schiet graag op de zwakkeren die zich niet kunnen verweren maar aan de heilige huisjes , migranten, EUSSR , leraren en ambtenarenkorps etc durven ze niet raken ....

Another Jack
12 mei 2014, 13:41
Inderdaad. Ze verdienen de helft minder en ze hebben geen 4 maanden verlof.

Een voltijds beginnende alleenstaande bejaardenhelpster verdient €700 netto volgens jou??

Pericles
12 mei 2014, 13:42
Diegenen die dat debat gezien hebben, hebben ongetwijfeld vastgesteld hoe vooringenomen (anti-n-va) de debatleidster was.

Is hier trouwens nog te zien:

http://kanaalz.knack.be/talk/z-talk-goossens/niets-mis-met-kinderen-in-bso-of-tso/video-4000617849408.htm

Ik vond het wel ongelooflijk dat Homans meeging in het verhaal van mogelijke opslag voor onderwijzend personeel , terwijl er miljarden te besparen vallen.

Pericles
12 mei 2014, 13:43
Een voltijds beginnende alleenstaande bejaardenhelpster verdient €700 netto volgens jou??

Die komt alvast noot boven de 2400 euro bruto, ook niet na 27 jaar dienst.

Another Jack
12 mei 2014, 13:44
Het zou misschien wel eens tijd kunnen zijn voor opslag.
De laatste opslag dateert nog van in de tijd van Marleen Vanderpoorten...

Another Jack
12 mei 2014, 13:45
Die komt alvast noot boven de 2400 euro bruto, ook niet na 27 jaar dienst.

Niet van de hak op de tak.
Eerste leugens eerst.

Pericles
12 mei 2014, 13:48
Het zou misschien wel eens tijd kunnen zijn voor opslag.
De laatste opslag dateert nog van in de tijd van Marleen Vanderpoorten...

Nu durven ze dat nog niet zeggen, maar het zal afslag worden, want er moeten miljarden bespaard worden.

Another Jack
12 mei 2014, 13:48
Inderdaad. Ze verdienen de helft minder en ze hebben geen 4 maanden verlof.

Dat was dus de eerste leugen.

Pericles
12 mei 2014, 13:50
Niet van de hak op de tak.
Eerste leugens eerst.

Het gaat over bruto lonen , niet over netto. Netto lonen zijn niet vergelijkbaar, want afhankelijk van de gezinssituatie.
Bejaardenhelpsters verdienen hun ganse loopbaan nauwelijks meer dan het minimumloon.

Another Jack
12 mei 2014, 13:52
Het gaat over bruto lonen , niet over netto. Netto lonen zijn niet vergelijkbaar, want afhankelijk van de gezinssituatie.
Bejaardenhelpsters verdienen hun ganse loopbaan nauwelijks meer dan het minimumloon.

Cijfers aub.

Pericles
12 mei 2014, 13:53
Dat was dus de eerste leugen.

Als je de helft niet leest kan je natuurlijk niet volgen.
Een kleuterleidster met 27 jaar dienst verdient 4100 euro bruto ben een bejaardenhelpster met evenveel dienstjaren komt met moeite aan de helft.

Pericles
12 mei 2014, 13:54
Cijfers aub.

Ik ken genoeg mensen uit die sector om dat te weten.

Another Jack
12 mei 2014, 13:57
Als je de helft niet leest kan je natuurlijk niet volgen.
Een kleuterleidster met 27 jaar dienst verdient 4100 euro bruto ben een bejaardenhelpster met evenveel dienstjaren komt met moeite aan de helft.

Leugenaar.
Een bejaardenhelpster met 27 jaar dienst verdient meer dan €2000 bruto.

Pericles
12 mei 2014, 13:57
Niet meegaan was weer een politieke mokerslag.
Je begrijpt waarschijnlijk toch dat dit debat 'gestuurd' werd in een bepaalde richting, nl beschadiging van de n-va.

Die indruk had ik ook. Ze kon waarschijnlijk niet anders dan meegaan in dat verhaal.
Gennez weet trouwens ook dat een opslag voor leerkrachten onmogelijk is als je miljarden moet gaan besparen.
Het leek meer op : gij biedt dat , dan bied ik meer. ;-)

Pericles
12 mei 2014, 13:59
Leugenaar.
Een bejaardenhelpster met 27 jaar dienst verdient meer dan €2000 bruto.

Bij de OCMW misschien , maar zeker niet in de privé.
Alle OCMW bejaardentehuizen zijn dan ook zwaar verlieslatend. ;-)

Another Jack
12 mei 2014, 14:06
Bij de OCMW misschien , maar zeker niet in de privé.
Alle OCMW bejaardentehuizen zijn dan ook zwaar verlieslatend. ;-)

Kronkel, kronkel.

Pericles
12 mei 2014, 14:08
Kronkel, kronkel.

Tja , als je het per se wil hebben over dat handvol vastbenoemde OCMW bejaardenhelpsters die er nog zijn. :lol:

Another Jack
12 mei 2014, 14:10
Tja , als je het per se wil hebben over dat handvol vastbenoemde OCMW bejaardenhelpsters die er nog zijn. :lol:

Ik wil het zelfs over die in de privé hebben.
Wat is volgens jou het startersloon van een bejaardenhelpster in de privé?

Pericles
12 mei 2014, 14:13
Ik wil het zelfs over die in de privé hebben.
Wat is volgens jou het startersloon van een bejaardenhelpster in de privé?

Het minimumloon.

Another Jack
12 mei 2014, 17:48
Het minimumloon.

Dat is niet wat je beweerde, de helft zei je.
Een beginnende kleuterjuffrouw verdient 2325 bruto.
http://www.vacature.com/carriere/salaris/Hoeveel-verdien-je-in-het-onderwijs
De helft hiervan is 1172 bruto.

Probeer je mij nu wijs te maken dat iemand voltijds als bejaardenhelpster werkt voor dat loon??

Pericles
12 mei 2014, 17:51
Dat is niet wat je beweerde, de helft zei je.
Een beginnende kleuterjuffrouw verdient 2325 bruto.
http://www.vacature.com/carriere/salaris/Hoeveel-verdien-je-in-het-onderwijs
De helft hiervan is 1172 bruto.

Probeer je mij nu wijs te maken dat iemand voltijds als bejaardenhelpster werkt voor dat loon??

Ik heb het nooit gehad over een beginnende kleuterjuf. Altijd over één met 27 jaar dienst.

Another Jack
12 mei 2014, 17:55
Ik heb het nooit gehad over een beginnende kleuterjuf. Altijd over één met 27 jaar dienst.

Ook goed, bewijs mij aan de hand van cijfers, bronnen,... dat bejaardenhelpsters met 27 jaar dienst de helft verdienen van kleuterjuffen met 27 jaar dienst.

Uw stelling = uw bewijs.

Pericles
12 mei 2014, 18:19
Ook goed, bewijs mij aan de hand van cijfers, bronnen,... dat bejaardenhelpsters met 27 jaar dienst de helft verdienen van kleuterjuffen met 27 jaar dienst.

Uw stelling = uw bewijs.

Ik weet dat gewoon , ik ken wel een aantal mensen die dat doen, die mensen worden uitgebuit en de directeur verdient dik.
Er zijn geen barema's in die sector, meestal krijgen ze slechts een minimumloon of een paar 100 euro daarboven.
In de privé werken honderdduizenden mensen aan het minimumloon of een fractie daarboven , Jack.

Another Jack
12 mei 2014, 18:20
Ik weet dat gewoon , ik ken wel een aantal mensen die dat doen, die mensen worden uitgebuit en de directeur verdient dik.
Er zijn geen barema's in die sector, meestal krijgen ze slechts een minimumloon of een paar 100 euro daarboven.
In de privé werken honderdduizenden mensen aan het minimumloon of een fractie daarboven , Jack.

Mag ik luidop lachen?

Pericles
12 mei 2014, 18:25
Mag ik luidop lachen?

Doe wat je wil.
Als er geen barema's zijn, tenzij de wettelijke verplichting van het minimumloon te betalen, dan kan ik ze ook niet doorsturen hé. :roll:

Another Jack
12 mei 2014, 18:27
Doe wat je wil.
Als er geen barema's zijn, tenzij de wettelijke verplichting van het minimumloon te betalen, dan kan ik ze ook niet doorsturen hé. :roll:

Hoeveel is "het minimumloon" dan?
Minder dan €1172??

Another Jack
12 mei 2014, 18:29
Hier: een kinderverzorgster van 34: €1315 netto.
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-kinderverzorgster-1315-euro-netto/
Volgens jou zou een kleuterleidster van 34 € 2630netto in de maand verdienen?

Supe®Staaf
12 mei 2014, 18:35
Is dat zo ?
De meeste kinderen zijn er nochtans snel mee weg.Jamaar, dat komty omdat ge die zesjarigen stiekem eens kunt afslaan, pitsen, knijpen en de arm omwringen.
Die van zestien slaan al makkelijker terug.
Sommigen slaan zelfs als eerste als ge met een differentiaalvergelijking afkomt.
Of een logaritmenboekske.

Pericles
12 mei 2014, 18:37
Hier: een kinderverzorgster van 34: € 1315 netto.
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-kinderverzorgster-1315-euro-netto/
Volgens jou zou een kleuterleidster van 34 € 2630 netto in de maand verdienen?

Ik heb het altijd over brutolonen gehad van iemand met 27 jaar dienst. Het loon van een kleuterleidster stijgt met de jaren dienst , dat van een bejaardenhelpster niet of nauwelijks. De kloof wordt steeds grotermet de jaren .

Hier vind je iets over het mediaan loon in België , kleuterleidsters zitten daar na een paar jaren dienst al over.

http://www.jobat.be/nl/artikels/1-op-2-belgen-verdient-minder-dan-2778-euro-per-maand/

Another Jack
12 mei 2014, 18:44
Ik heb het altijd over brutolonen gehad van iemand met 27 jaar dienst. Het loon van een kleuterleidster stijgt met de jaren dienst , dat van een bejaardenhelpster niet of nauwelijks. De kloof wordt steeds grotermet de jaren .

Hier vind je iets over het mediaan loon in België , kleuterleidsters zitten daar na een paar jaren dienst al over.

http://www.jobat.be/nl/artikels/1-op-2-belgen-verdient-minder-dan-2778-euro-per-maand/

Cijfers?
0

Bewijzen?
0

Rollercoaster
12 mei 2014, 18:46
Ja, maar dat is toch minimaal , ik kan me niet voorstellen dat je daar thuis elke dag uren voorbereiding aan hebt.
Volgens Giserke elke dat nog een uur of 3-4 en in het weekend nog twee volle dagen.
Komaan hé zeg. :roll:

Giserke zou wel eens gelijk kunnen hebben. Je minimaliseert het beroep. Kleuters worden vandaag de dag bijna individueel opgevolgd.

Voorbeelden:

Hoe is hun motoriek?
Hoe sociaal-vaardig zijn ze?
Wat is hun wiskundig -en taalinzicht?
Zijn ze klaar om naar het 1e leerjaar over te gaan?


Dit alles wordt geobserveerd en ook schriftelijk gerapporteerd. Het observeren gebeurt hoofdzakelijk tijdens spelmomenten. Soms zijn dit geleide spelmomenten; soms zijn dit vrije spelmomenten waarop het lijkt alsof de juf niks doet. Vergis je echter niet. Ze observeert dan wel degelijk.
Je kan toch moeilijk verlangen dat kleuters met hun neus in de boeken zitten en ondertussen de stelling van Pythagoras instuderen?
We zullen dan nog maar zwijgen van de vele kleuters die niet zindelijk blijken te zijn op het moment dat ze naar de kleuterschool gaan.
Dit bewijst dat je geen jota af weet van de jobinhoud van kleuterjuf.

fonne
12 mei 2014, 18:46
Cijfers?
0

Bewijzen?
0
Als zelfverklaard onderwijzertje zou je nochtans zelf goed geplaatst zijn om de barema's van kleuterjuf op te zoeken. Na 27 jaar is dat effectief iets van 4070€ per maand. Ongeveer op het niveau van een hoofdverpleegster in een kliniek (los van de nacht- en weekendpremies dan).

Another Jack
12 mei 2014, 18:47
Hier, een bejaardenhelpster:
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-zorgkundige-1298-euro-netto/

Let wel, ze werk maar 68%...

Ik blijf hier concrete voorbeelden uit mijn hoed toveren die uw ongelijk bewijzen.
Uw bewijs: "Ik weet dat"

Serieus blijven, Pericles.

Pericles
12 mei 2014, 18:47
Hier: een kinderverzorgster van 34: €1315 netto.
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-kinderverzorgster-1315-euro-netto/
Volgens jou zou een kleuterleidster van 34 € 2630netto in de maand verdienen?

Als je wat scrolt dan vindt je hier de barema's voor een bejaardenhelpster, ze zijn bedroevend en dat is dan nog voor paritair comité 330 (klinieken)
Zelfs een verpleegkundige verdient na 27 jaar dienst bijna 1000 euro minder dan een kleuterleidster, voor een bejaardenhelpster is dat bijna 2000 euro.

http://www.vso.be/_Xvso/Vso/Documents/BaremaVrij/BaremaV2012.12/Barema330ZH-2012.12w.pdf

Nu tevreden Jack? ;-)

Another Jack
12 mei 2014, 18:48
Als zelfverklaard onderwijzertje zou je nochtans zelf goed geplaatst zijn om de barema's van kleuterjuf op te zoeken. Na 27 jaar is dat effectief iets van 4070€ per maand. Ongeveer op het niveau van een hoofdverpleegster in een kliniek (los van de nacht- en weekendpremies dan).

Niemand spreekt dat tegen, fonne.

Wat ik wel tegenspreek is dat een kleuterjuffrouw dubbel zoveel verdient als een bejaardenhelpster.

Another Jack
12 mei 2014, 18:53
Als je wat scrolt dan vindt je hier de barema's voor een bejaardenhelpster, ze zijn bedroevend en dat is dan nog voor paritair comité 330 (klinieken)
Zelfs een verpleegkundige verdient na 27 jaar dienst bijna 1000 euro minder dan een kleuterleidster, voor een bejaardenhelpster is dat bijna 2000 euro.

http://www.vso.be/_Xvso/Vso/Documents/BaremaVrij/BaremaV2012.12/Barema330ZH-2012.12w.pdf

Nu tevreden Jack? ;-)

Ja, ik ben tevreden:

Bejaardenhelpster na 27 jaar: €2458.
Dan wordt er nog niet gesproken over weekend- en nachtprestaties die gebruikelijk zijn in die sector.

Is dat de helft??

Pericles
12 mei 2014, 18:57
Ja, ik ben tevreden:

Bejaardenhelpster na 27 jaar: €2458.
Dan wordt er nog niet gesproken over weekend- en nachtprestaties die gebruikelijk zijn in die sector.

Is dat de helft??

Dat zijn barema's van klinieken hé.
Privé bejaardentehuizen vallen daar niet onder, daar zijn geen barema's, dat is het minimumloon , of net daarboven.
Er zijn maar weinig bejaardenhelpsters die in klinieken werken.
Dus, inderdaad de helft.

Another Jack
12 mei 2014, 20:10
Dat zijn barema's van klinieken hé.
Privé bejaardentehuizen vallen daar niet onder, daar zijn geen barema's, dat is het minimumloon , of net daarboven.
Er zijn maar weinig bejaardenhelpsters die in klinieken werken.
Dus, inderdaad de helft.

Nog steeds de dikke duim als bewijs van uw stelling??

Boduo
12 mei 2014, 22:42
pff massa vakantie en dan nog opslag terwijl dat defacto ongeschoolde jobs zijn.... en dan maar klagen over de prijs van de SZ. De n-va echt een stxxx partij. eurofiel, islamzuil met VL geld, inconsequent, extreem progressief , tegen directe democratie.... en dan nog eens staatsjobs nog wat duurder maken terwijl daar amper expertise bij komt kijken. Wat die vooral goe kunnen is hun job voorstellen als de zwaarste job. terwijl niemand zoveel verdient voor zo weinig te kunnen en zo weinig te doen.

Je zou bijna denken dat het politici zijn....

De n-va wil van alle walletjes eten.

trouwens niet alle anbtenaren verdienen zoveel. Ik heb ook een semi-staatsjob gehad recent en ik kreeg mer dan ik qua anciënniteit recht op had omdat ik de meest gekwalificeerde was voor de job maar ik vernam van de anderen( die soms er al 20 jaar werkten en minder verdienden dan ik voor zelfde job) dat ze hun eigen barema s niet toepasten.

Eigenaardig.
Ik vermoed dat jij geen kinderen hebt in het kleuter-onderwijs.

Boduo
12 mei 2014, 22:45
Klopt volkomen ... Die kleuterleidsters hebben een droomjob massa vakantie en overbetaald...in de prive krijgen die minimum of iets meer. De n-va is enkel liberaal als het hen uitkomt.

Afgunstig v.d. kleuterleidsters ?

Boduo
12 mei 2014, 22:47
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

Peri, het verwondert me dat óók jij nu jaloers bent op kleuterleidsters !
Man toch !

Pericles
13 mei 2014, 05:29
Nog steeds de dikke duim als bewijs van uw stelling??

Maar jongen toch ik toon aan dat het in ziekenhuizen al maar dik 2400 euro is. Je moet geen IQ van 140 hebben om in te zien dat het in instellingen in de privé, zonder barema nog een heel stuk minder is. Ik ken mensen in die sector met meer dan 27 jaar dienst die dat maar verdienen.
Ik kan geen barema's doorsturen die niet bestaan hé.
Daarbij , waarover lul je eigenlijk, zelfs in klinieken verdienen ze maar net iets meer dan de helft. :roll:

Pericles
13 mei 2014, 05:30
Peri, het verwondert me dat óók jij nu jaloers bent op kleuterleidsters !
Man toch !

Er is iets grondig mis met de loonspanning in het onderwijs een burgerlijk ingenieur of een master wiskunde die wiskunde geeft in de laatste twee jaar van de latijn-wiskunde verdient op het einde van zijn loopbaan slechts een kleine 500 euro bruto meer dan een kleuterleidster , dat is bijna het communisme. ;-)

Pericles
13 mei 2014, 05:32
Peri, het verwondert me dat óók jij nu jaloers bent op kleuterleidsters !
Man toch !

Helemaal niet.
Ik zeg gewoon dat ze niet moeten klagen en waarom niet .Wat heeft dat met jaloezie te maken ?
Altijd dat geklaag over dat hard werken in het onderwijs. Mijn gat. ;-)

kelt
13 mei 2014, 20:44
Ik heb ook naar dat debat zitten kijken en alleen maar geleerd dat de standpunten van de dames Gennez en Homans echt geen mijlen uit elkaar liggen.Het debat verliep zelfs beschaafd.

Wat voor de een de benaming "onderwijshervorming" zou rechtvaardigen (mevr. Gennez) is voor de ander (mevr. Homans) eerder een meegaan met de tijd en omstandigheden.Zelfs dat leek toch in dit debatje geen aanleiding voor een gevecht.Tenslotte hebben beiden kontakt met een stedelijk milieu (Antwerpen en Mechelen)waar wijzigingen in de omstandigheden voor onderwijzers al lang dagelijks zichtbaar zijn (en eigenlijk maar weinig relatie meer hebben met schaamverkavelings-Vlaanderen)

Onthouden we ook een blijkbaar geleidelijk aan aanvaarden dat,afhankelijk van de plaats en omstandigheden, leerkrachten eventueel andere voorwaarden zouden moeten krijgen.

(en DAT zou echt vloeken in de kerk zijn voor enkele "syndikale gestelde lichamen")

Karel Martel B
14 mei 2014, 06:01
O, de kandidaat kleuterleidsters staan in rijen aan te schuiven om de job te mogen doen.:roll:
En na een jaar het werk te hebben gedaan, zijn de rijen dubbel zo lang. :roll:

Ja, hoe zou dat komen? (http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/kiel/klaagster-de-blokkendoos-lid-van-sharia-sisters-2.aspx)

Pericles
14 mei 2014, 06:12
Ik heb ook naar dat debat zitten kijken en alleen maar geleerd dat de standpunten van de dames Gennez en Homans echt geen mijlen uit elkaar liggen.Het debat verliep zelfs beschaafd.

Wat voor de een de benaming "onderwijshervorming" zou rechtvaardigen (mevr. Gennez) is voor de ander (mevr. Homans) eerder een meegaan met de tijd en omstandigheden.Zelfs dat leek toch in dit debatje geen aanleiding voor een gevecht.Tenslotte hebben beiden kontakt met een stedelijk milieu (Antwerpen en Mechelen)waar wijzigingen in de omstandigheden voor onderwijzers al lang dagelijks zichtbaar zijn (en eigenlijk maar weinig relatie meer hebben met schaamverkavelings-Vlaanderen)

Onthouden we ook een blijkbaar geleidelijk aan aanvaarden dat,afhankelijk van de plaats en omstandigheden, leerkrachten eventueel andere voorwaarden zouden moeten krijgen.

(en DAT zou echt vloeken in de kerk zijn voor enkele "syndikale gestelde lichamen")

Ik vind gewoon dat een master in de wiskunde meer zou moeten krijgen dan een master in de godsdienstwetenschappen, voor het eerste is maar een beperkt aantal mensen geschikt voor het tweede zowat de helft van de bevolking.
Een master wiskunde verdient einde loopbaan slechts circa 400 euro bruto meer dan een kleuterleidster, als we rekening houden met de economische wetten die gelden in de privé verdient de eerste veel te weinig en de tweede massa's te veel.
Dat is de realiteit.

Boduo
14 mei 2014, 14:02
Ik vind gewoon dat een master in de wiskunde meer zou moeten krijgen dan een master in de godsdienstwetenschappen, voor het eerste is maar een beperkt aantal mensen geschikt voor het tweede zowat de helft van de bevolking.
Een master wiskunde verdient einde loopbaan slechts circa 400 euro bruto meer dan een kleuterleidster, als we rekening houden met de economische wetten die gelden in de privé verdient de eerste veel te weinig en de tweede massa's te veel.
Dat is de realiteit.

De privé: zoveel mogelijk GELD verdienen in zo weinig mogelijk tijd.
Het onderwijs: zoveel mogelijk jonge mensen een degelijke vorming geven.
Het onderwijs is een Openbare Dienst, van zeer grote waarde voor ONZE samenleving.

Boduo
14 mei 2014, 14:04
Liesbeth zag er eergisteren, maandag, sexy uit op de VRT !!!
Ze steekt de sossen madams voorbij !

giserke
14 mei 2014, 14:16
Idd, het valt me ook op dat Liesbeth er tamelijk sexy bijloopt.

subocaj
14 mei 2014, 15:25
Idd, het valt me ook op dat Liesbeth er tamelijk sexy bijloopt.

Als je op kosten van de belastingbetaler, kleding en schminkgeld krijgt en dan nog door professionele camouflage experten onder handen genomen word, maken ze van een kikker een prinses, zonder hem/haar te kussen. Als ze nu nog een Wurst baard laat staan word ze nog wereldberoemd, zonder te zingen.;-)

giserke
14 mei 2014, 15:27
Als je op kosten van de belastingbetaler, kleding en schminkgeld krijgt en dan nog door professionele camouflage experten onder handen genomen word, maken ze van een kikker een prinses, zonder hem/haar te kussen. Als ze nu nog een Wurst baard laat staan word ze nog wereldberoemd, zonder te zingen.;-)

Bron?

Boduo
14 mei 2014, 18:31
Bron?

Ik vermoed: de unieke Deense tv-serie "Borgen".
Heel leerzaam voor wie konkreet een & ander wil "leren" over politiek

Pericles
14 mei 2014, 19:02
Idd, het valt me ook op dat Liesbeth er tamelijk sexy bijloopt.

Bwa, mijn Vrouw is 48 en ze ziet er minstens 15 jaar jonger uit dan Homans, een echt fotomodel is ze . ;-)

Pandareus
14 mei 2014, 19:10
Liesbeth zag er eergisteren, maandag, sexy uit op de VRT !!!
Ze steekt de sossen madams voorbij !

De bewoording sexy laat ik voor jouw rekening... beuh...
Maar het is wel waar dat ze duidelijk kilo's buikvet en spek kwijt is.

Zipper
14 mei 2014, 19:15
Bwa, mijn Vrouw is 48 en ze ziet er minstens 15 jaar jonger uit dan Homans, een echt fotomodel is ze . ;-)

voor 40jaar ziet Homans er ferm verlept uit.

Boduo
14 mei 2014, 22:04
Helemaal niet.
Ik zeg gewoon dat ze niet moeten klagen en waarom niet .Wat heeft dat met jaloezie te maken ?
Altijd dat geklaag over dat hard werken in het onderwijs. Mijn gat. ;-)

(Bijna) iedereen denkt dat z'n eigen beroep het zwaarste is.

:cry:

Henri1
15 mei 2014, 05:20
Hier van 8.45 uur tot 15.30 uur en woensdag van 8.45 tot 11.35 en voor toezicht tijdens de maaltijden is er zelfs personeel, want daarvoor zijn ze zogezegd niet betaald. (door de ouders bijkomend te betalen uiteraard )
De reële werktijd is dus ongeveer 25 uur de week, los van de 4 maand verlof.
Sorry hoor, maar dan ken ik zwaardere jobs.

Misschien is het beter het onderwijs af te schaffen.
Als splitsen niet kan, afschaffen dan maar.

Boduo
15 mei 2014, 07:15
Misschien is het beter het onderwijs af te schaffen.
Als splitsen niet kan, afschaffen dan maar.

Het onderwijs is toch al lang gespleten ?

;-)