PDA

View Full Version : Di Rupo is een angsthaas


Vigilant
13 mei 2014, 08:14
Di Rupo vermijdt confrontatie met De Wever en stuurt vicepremiers het veld in
Roel Wauters − 13/05/14, 06u49
© belga.

De premier was gisteravond uitgenodigd voor 'Terzake', maar besliste zondagavond laat zijn kat te sturen. Alles was met de redactie uitvoerig doorgesproken. Di Rupo zou niet direct in debat gaan met De Wever, er stond enkel een inleidend gesprek gepland. Daarna zouden de Vlaamse vicepremiers de degens kruisen met de N-VA-voorzitter.

Alles in orde, tot 'Terzake' in het weekend begon rond te tweeten dat ze een unieke afspraak hadden geregeld. "Het PS-model vs. Het N-VA-model", ging het. "Elio Di Rupo en Bart De Wever samen in een tv-studio."

Van een zwakke figuur gesproken.
De premier van 6 miljoen Vlamingen willen spelen maar niet gefoeterd zijn om een debat in het Nederlands te voeren, zelfs niet na intense voorbereiding ('uitvoerig doorgesproken'). Zwak, laf en totaal respectloos tegenover de Vlamingen.

Jan Meuleman
13 mei 2014, 08:18
Van een zwakke figuur gesproken.
De premier van 6 miljoen Vlamingen willen spelen maar niet gefoeterd zijn om een debat in het Nederlands te voeren, zelfs niet na intense voorbereiding ('uitvoerig doorgesproken'). Zwak, laf en totaal respectloos tegenover de Vlamingen.
Het loopt hem dunnekes uit de broek. Meer dan zeveren over blokkeren nu al van de onderhandelingen kan hij niet.

killimandjaro
13 mei 2014, 08:20
Wisten we al langer dat Di Rupo en co lafaarden zijn.Het enige waar ze goed in zijn is Vlaanderen pluimen.

Knuppel
13 mei 2014, 08:22
Zo te zien moeten we die gecastreerde man(nen) in een harem elders zoeken dan bij de, door de voltallige Belgische politieke elite, gedemoniseerde N-VA.

Knuppel
13 mei 2014, 08:28
Het grootste probleem van de Belgische premier is dat hij, wegens zijn uiters beperkte kennis van het Nederlands, enkel in staat is om briefjes af te lezen. Een debat vereist taalkennis, en zelfs d�*t heeft Di Rupo niet.

Niet alleen de taal van s' lands meerderheid spreekt de Belgische premier schandalig slecht. Die van de belangrijkste wereldtaal brabbelt hij even belabberd.

Zeus
13 mei 2014, 08:30
Zo'n debat is nutteloos, want geen enkele stem kan verhuizen van PS naar N-VA. Het is aan de Vlaamse regeringspartijen om het regeringsbeleid te verdedigen in Vlaanderen, niet aan de Waalse.

Knuppel
13 mei 2014, 08:40
Zo'n debat is nutteloos, want geen enkele stem kan verhuizen van PS naar N-VA. Het is aan de Vlaamse regeringspartijen om het regeringsbeleid te verdedigen in Vlaanderen, niet aan de Waalse.

Om een beleid te verdedigen moet er wel een zijn. Liefst een beleid dat op Vlaamse leest geschoeid wordt. Zo'n beleid is er niet geweest, noch bestaan er plannen om dat alsnog te doen.

En vermits het politieke zelfmoord is om een beleid te verdedigen dat op Franstalige leest geschoeid is....

Athelas
13 mei 2014, 09:28
Zo'n debat is nutteloos, want geen enkele stem kan verhuizen van PS naar N-VA. Het is aan de Vlaamse regeringspartijen om het regeringsbeleid te verdedigen in Vlaanderen, niet aan de Waalse.

Nutteloos? Voor de personen in kwestie is dat absoluut niet nutteloos. Als Di Rupo zijn beleid goed verdedigt kunnen er weer stemmen van NVA naar SP.a gaan bvb.

Voor de kiezers zou het trouwens wel informatief zijn en een premier hoort gewoon in beide landsdelen zijn beleid te verdedigen. Een angsthaas als premier hebben komt niet goed over.

dalibor
13 mei 2014, 09:32
Het grootste probleem van de Belgische premier is dat hij, wegens zijn uiters beperkte kennis van het Nederlands, enkel in staat is om briefjes af te lezen. Een debat vereist taalkennis, en zelfs d�*t heeft Di Rupo niet.

Niet alleen de taal van s' lands meerderheid spreekt de Belgische premier schandalig slecht. Die van de belangrijkste wereldtaal brabbelt hij even belabberd.

De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

Vigilant
13 mei 2014, 09:38
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

BDW schuwt geen debatten, ook niet op franstalige zenders. Hij kan een debat zeker aan, al maakt hij taalfouten, maar hij doet minstens de moeite.
iets wat we van Di Rupo, Onckelinx, Milquet etc niet kunnen zeggen.

Athelas
13 mei 2014, 09:49
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

De Wever is nogthans wel al te zien geweest op de Franstalige televisie. Welke zender dat dit was, geen idee meer. Tevens doet hij ook voordrachten en live debatten in Wallonië.

Dat hij met kranten zoals Le Soir niet wenst te praten is logisch. Dat is een totale verspilling van je tijd. Le Soir hoeft daar ook niet over janken. Ze weten zelf best waarom hij dit niet wil.

dalibor
13 mei 2014, 09:53
De Wever is nogthans wel al te zien geweest op de Franstalige televisie. Welke zender dat dit was, geen idee meer. Tevens doet hij ook voordrachten en live debatten in Wallonië.

Dat hij met kranten zoals Le Soir niet wenst te praten is logisch. Dat is een totale verspilling van je tijd. Le Soir hoeft daar ook niet over janken. Ze weten zelf best waarom hij dit niet wil.

In 2011 zat hij bij RTL. Maar Di Rupo heeft ook al in het VRT-journaal geweest, buiten de campagneperiode. De Wever komt tijdens campagnes niet in de Franstalige media. Ik hou me liever aan feiten dan aan complottheorieën en misplaatste underdoggevoelens.

Voor de rest is Di Rupo iemand die moeite heeft met vreemde talen, da's een feit.

Athelas
13 mei 2014, 09:59
In 2011 zat hij bij RTL. Maar Di Rupo heeft ook al in het VRT-journaal geweest, buiten de campagneperiode. De Wever komt tijdens campagnes niet in de Franstalige media. Ik hou me liever aan feiten dan aan complottheorieën en misplaatste underdoggevoelens.

Voor de rest is Di Rupo iemand die moeite heeft met vreemde talen, da's een feit.

Precies het debat tussen De Wever en Magnette gemist van 4 april. Dat was voor de Tijd/L'echo en werd tevens uitgezonden op de RTBF. Het staat zelfs nog op hun site.

Knuppel
13 mei 2014, 10:02
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

Hoeveel dagen heeft De Wever tijdens de vorige regeringsvorming mee onderhandeld?

Je gelooft toch zélf niet dat dit in het Nederlands is geweest?

dalibor
13 mei 2014, 10:03
Precies het debat tussen De Wever en Magnette gemist van 4 april. Dat was voor de Tijd/L'echo en werd tevens uitgezonden op de RTBF. Het staat zelfs nog op hun site.

Een debat tussen partijvoorzitters, zoals het hoort.

Knuppel
13 mei 2014, 10:06
Een debat tussen partijvoorzitters, zoals het hoort.

Daarom dat het Vlaams Belang geweerd wordt in debatten, zeker?
Omdat het zo hoort?

giserke
13 mei 2014, 10:09
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

Zeg zeveraar, BDW verwijten niet deel te nemen aan Franstalige debatten?
Van welke planeet kom jij?

omaplop
13 mei 2014, 10:15
In 2011 zat hij bij RTL. Maar Di Rupo heeft ook al in het VRT-journaal geweest, buiten de campagneperiode. De Wever komt tijdens campagnes niet in de Franstalige media. Ik hou me liever aan feiten dan aan complottheorieën en misplaatste underdoggevoelens.

Voor de rest is Di Rupo iemand die moeite heeft met vreemde talen, da's een feit.

Di Rupo is de premier van ALLE Belgen, De Wever is een VLAAMSE voorzitter!!

Knuppel
13 mei 2014, 10:17
Pfffft......

Over de taalgrens neemt de nervositeit in de aanloop naar de verkiezingen toe. Nadat ze eerder van zich lieten horen na een optreden van eerste minister Elio Di Rupo in het RTBF-programma 'Sans Chichis', reageren de MR en CDH furieus op een gepland debat tussen Bart De Wever (N-VA) en Paul Magnette (PS). Dat schrijft Le Soir vandaag.

De VRT en de RTBF maakten deze week hun plannen bekend voor een debat tussen de voorzitters van N-VA en PS. De Franstalige partijen MR en CDH reageren razend.

Beide partijen zouden geen probleem hebben met een debat Di Rupo-De Wever; dat zou de chef van de meerderheid tegenover de chef van de oppositie tegenover elkaar zetten. Vervang je Di Rupo door PS-voorzitter Magnette, dan wordt het debat volgens hen herleid tot een duel tussen het 'N-VA-model' en het 'PS-model', dat Bart De Wever eerder als de hamvraag voor deze verkiezingen naar voor schoof.



Di Rupo durfde echter geen debat aan met De Wever. Ook niet op de RTBF. DAT is de reden dat Magnette de klus moest klaren.

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/Verkiezingen/article/detail/1784023/2014/01/30/Debat-De-Wever-Magnette-jaagt-MR-en-CDH-in-het-harnas.dhtml

giserke
13 mei 2014, 10:18
Als Di Rupo niet moet debatteren met de voorzitter van de grootste Vlaamse fractie, dan moet hij ook geen eerste minister zijn van dit land.

giserke
13 mei 2014, 10:18
Als Di Rupo niet moet debatteren met de voorzitter van de grootste Vlaamse fractie, dan moet hij ook geen eerste minister zijn van dit land.

Knuppel
13 mei 2014, 10:20
Di Rupo is de premier van ALLE Belgen, De Wever is een VLAAMSE voorzitter!!

Dat speelt geen rol.
Wat wél een rol speelt is dat de "Belgische premier" te laf is om het in een debat op te nemen tegen een welbepaalde Vlaamse voorzitter. En dit zowel op de BRT als op de RTBF.

Pericles
13 mei 2014, 10:36
Dat speelt geen rol.
Wat wél een rol speelt is dat de "Belgische premier" te laf is om het in een debat op te nemen tegen een welbepaalde Vlaamse voorzitter. En dit zowel op de BRT als op de RTBF.

Ik vond wel dat de confrontatie met de vice premiers telkens van zeer korte duur was. Telkens hij ze goed aan het slopen was, moest hij stoppen. ;-)

Anna List
13 mei 2014, 10:43
Als Di Rupo niet moet debatteren met de voorzitter van de grootste Vlaamse fractie, dan moet hij ook geen eerste minister zijn van dit land.

nochtans machtspolitiek in de praktijk ...

de boodschap is : "mijn luitenant is goed genoeg om met BDW in debat te gaan, voor EDR is BDW niet belangrijk genoeg om tijd voor vrij te maken".

BDW had dit debat hierom moeten weigeren.

Anna List
13 mei 2014, 10:44
Dat speelt geen rol.
Wat wél een rol speelt is dat de "Belgische premier" te laf is om het in een debat op te nemen tegen een welbepaalde Vlaamse voorzitter. En dit zowel op de BRT als op de RTBF.

m.i. geen kwestie v "te laf" ... machtspolitiek en strategie ...

ViveLaBelgique
13 mei 2014, 10:47
Hoeveel dagen heeft De Wever tijdens de vorige regeringsvorming mee onderhandeld?

Je gelooft toch zélf niet dat dit in het Nederlands is geweest?

De onderhandelingen Elio Di Rupo - Bart De Wever zijn op vraag van Bart De Wever voor een deel in het Nederlands gevoerd geweest.

Het resultaat was zéro.

Henri1
13 mei 2014, 10:47
Van een zwakke figuur gesproken.
De premier van 6 miljoen Vlamingen willen spelen maar niet gefoeterd zijn om een debat in het Nederlands te voeren, zelfs niet na intense voorbereiding ('uitvoerig doorgesproken'). Zwak, laf en totaal respectloos tegenover de Vlamingen.

Is De Wever bereidt het debat te gaan voeren in het Frans op de RTBF ?

Pericles
13 mei 2014, 10:47
m.i. geen kwestie v "te laf" ... machtspolitiek en strategie ...

Gister koos De Crem Di Rupo boven Dewever.
Vandaag op de radio Reynders : geen N-VA.
Den Bart zal niet mogen meedoen, ze gaan wel even doen alsof en dan weer zeggen dat hij de onderhandelingen weer eens heeft opgeblazen.

Henri1
13 mei 2014, 10:48
Als Di Rupo niet moet debatteren met de voorzitter van de grootste Vlaamse fractie, dan moet hij ook geen eerste minister zijn van dit land.

Zowel De Wever als Di Rupo hebben niets te moeten.

Henri1
13 mei 2014, 10:49
Dat speelt geen rol.
Wat wél een rol speelt is dat de "Belgische premier" te laf is om het in een debat op te nemen tegen een welbepaalde Vlaamse voorzitter. En dit zowel op de BRT als op de RTBF.

Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

Anna List
13 mei 2014, 10:58
De onderhandelingen Elio Di Rupo - Bart De Wever zijn op vraag van Bart De Wever voor een deel in het Nederlands gevoerd geweest.

Het resultaat was zéro.

dit is ronduit gelogen.

Anna List
13 mei 2014, 10:59
Gister koos De Crem Di Rupo boven Dewever.
Vandaag op de radio Reynders : geen N-VA.
Den Bart zal niet mogen meedoen, ze gaan wel even doen alsof en dan weer zeggen dat hij de onderhandelingen weer eens heeft opgeblazen.

Cordon ... het zal allemaal wel doodbloeden in Antwerpen ...

Brakelaar
13 mei 2014, 10:59
Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

ik denk dat jij hier de grootste calimero bent!

Henri1
13 mei 2014, 11:00
ik denk dat jij hier de grootste calimero bent!

U hoeft niet in anders plaats te denken meneer.

Uw domme platvloerse reactie geeft aan dat ik er boenk op zit.

Knuppel
13 mei 2014, 11:06
Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

Je liegt dat je nog zwarter ziet als een Vlaamse collaborator in de tweede wereldoorlog.

Volhouden dat De Wever geen deel wil uitmaken van de federale regering, terwijl er ten allen kanten van de daken wordt geschreeuwd dat zijn partij er niet in gewenst is, en er met �*lle middelen zal worden uitgehouden, daarvoor moet je de achterlijkste dommekloot zijn die er in Belqique rondloopt.

Knuppel
13 mei 2014, 11:08
U hoeft niet in anders plaats te denken meneer.

Uw domme platvloerse reactie geeft aan dat ik er boenk op zit.

De tot in den treure herhaalde FEITEN bewijzen dat JIJ liegt dat je zo zwart ziet als een collaborateur met den Duitsch.

Francis Vere
13 mei 2014, 11:19
Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

Waarom zou hij dat moeten? Is het een verplichting om deel te willen uitmaken van een federale regering no matter what.

Een waarom zou iemand die niet wil deel zijn van "iets", niet over de wenselijkheid van dat "iets" mogen een debat voeren?

Is dat niet een beetje totalitaire houding?

Allez, volgens uw redenering mogen we PVDA dan ook uitsluiten van een debat:
'De kwestie stelt zich totaal niet. De PVDA is een sociale oppositiepartij. Voor ons komt het er op aan een linkse oppositie in het parlement te kunnen voeren. Zogezegde regeringsdeelname stelt zich absoluut niet. Nog los van het feit dat de kwestie zich niet zo stelt, ziet de PVDA bovendien niet in hoe je in een regering zou kunnen zitten die de dictaten van de EU uitvoert ' stelt Peter Mertens, voorzitter van de PVDA .
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120329_234

Mag een partij nog oppositie voeren tegen een beleid? Of moeten we alle partijen in een federale eenheidsworst veranderen en braafjes 'oui, ja, jawohl' laten knikken?

Philips Inc.
13 mei 2014, 11:24
Di Rupo is een wussie...

Vigilant
13 mei 2014, 11:27
De tot in den treure herhaalde FEITEN bewijzen dat JIJ liegt dat je zo zwart ziet als een collaborateur met den Duitsch.

Het volhardend liegen door Henri zegt alles over zijn kwaadwillige aard.

Brakelaar
13 mei 2014, 11:47
U hoeft niet in anders plaats te denken meneer.

Uw domme platvloerse reactie geeft aan dat ik er boenk op zit.

Ik denk wat ik wil, als ik jouw domme platvloerse reacties lees geef het ook aan dat ik er boenk bovenop zit!!

fox
13 mei 2014, 11:47
Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

U moet het omdraaien. Di Rupo wil premier der Belgen zijn, maar wil niet in debat treden met de voorzitter van de grootste Belgische partij.

Henri1
13 mei 2014, 12:08
Ik denk wat ik wil, als ik jouw domme platvloerse reacties lees geef het ook aan dat ik er boenk bovenop zit!!

U denkt voor uzelf wat u wil.
Maar voor anderen hoeft u dat echt niet te doen.

Henri1
13 mei 2014, 12:09
U moet het omdraaien. Di Rupo wil premier der Belgen zijn, maar wil niet in debat treden met de voorzitter van de grootste Belgische partij.

De voorzitter van de grootste partij die helemaal geen ambitie heeft in een federale regering te stappen.

Zo'n debat is dus zinloos. Net als voor n-va stemmen in de Kamer en op de Europese lijst.

Vigilant
13 mei 2014, 12:11
De voorzitter van de grootste partij die helemaal geen ambitie heeft in een federale regering te stappen.

Zo'n debat is dus zinloos. Net als voor n-va stemmen in de Kamer en op de Europese lijst.

Je bazelt weer Henri. Je moet je verbeelding niet voor waarheid nemen.

Jan Meuleman
13 mei 2014, 12:12
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.
Blijkbaar heb jij De Wever nog nooit in een franstalig debat of interview gehoord.

Henri1
13 mei 2014, 12:14
Je bazelt weer Henri. Je moet je verbeelding niet voor waarheid nemen.

We zullen zien wat De Wever doet de gad van of de dagen na de verkiezingen.

Henri1
13 mei 2014, 12:15
Blijkbaar heb jij De Wever nog nooit in een franstalig debat of interview gehoord.

Meerdere keren zelfs.

De vlaamse politieker die haast perfect Frans spreekt is Patrick Dewael.

fox
13 mei 2014, 12:18
De voorzitter van de grootste partij die helemaal geen ambitie heeft in een federale regering te stappen.

Zo'n debat is dus zinloos. Net als voor n-va stemmen in de Kamer en op de Europese lijst.

U moet u beter informeren. De Wever verkondigt al maanden dat hij in de federale regering wil. De andere partijen verkondigen al maanden dat ze N-VA niet in de federale regering willen. U beweert hier exact het tegenovergestelde. Het is dus nogal triest gesteld met uw kennis van de belgische politiek

Athelas
13 mei 2014, 13:44
De voorzitter van de grootste partij die helemaal geen ambitie heeft in een federale regering te stappen.

Zo'n debat is dus zinloos. Net als voor n-va stemmen in de Kamer en op de Europese lijst.

Ik zou anders wel eens willen weten wat iemand met de ambitie om premier te blijven van België denkt te gaan doen in zijn tweede ambstermijn. Een gesprek met de voorzitter van de grootste partij in België kan wat mij betreft zeker geen kwaad, ook niet moest die zoals je zelf beweert, geen deel willen uitmaken van de Fed.Reg. Als de premier dan toch geen nuttige zaken wenst te doen, dat hij dan terug op zijn stoel in de wetstraat wat documenten gaat klasseren.

marie daenen
13 mei 2014, 14:41
De Wever al ooit Frans horen praten? Die kan evenmin een debat in het Frans aan. En weigert met de rtbf en de Franstalige kranten te praten. Dus hij doet net hetzelfde als Di Rupo, die uiteraard campagne voert tav Franstalige kiezers.

Onzinnig verwijt.

Deze avond op RTL groot debat tussen BDW en Magnette.
Ga uw leugens ergens anders vertellen.

marie daenen
13 mei 2014, 14:42
Zo'n debat is nutteloos, want geen enkele stem kan verhuizen van PS naar N-VA. Het is aan de Vlaamse regeringspartijen om het regeringsbeleid te verdedigen in Vlaanderen, niet aan de Waalse.

Ik dacht dat wie eerste minister van een land is boven dat gewoel staat; niet dus?

marie daenen
13 mei 2014, 14:48
De onderhandelingen Elio Di Rupo - Bart De Wever zijn op vraag van Bart De Wever voor een deel in het Nederlands gevoerd geweest.

Het resultaat was zéro.

Dat is niet zo, die onderhandelingen zijn volledig in het frans verlopen omdat men anders tolken moest inhuren en er dan teveel kans op vrijkomen van geheime gespreksinformatie zou geweest zijn. Dixit BDW

marie daenen
13 mei 2014, 14:49
Is De Wever bereidt het debat te gaan voeren in het Frans op de RTBF ?

Dat is al herhaalde malen gebeurd.

marie daenen
13 mei 2014, 14:51
U hoeft niet in anders plaats te denken meneer.

Uw domme platvloerse reactie geeft aan dat ik er boenk op zit.

Op wat zit u boenk? Op uwe Eigen stront, want u vertelt regelrechte leugens!

Knuppel
13 mei 2014, 15:12
U denkt voor uzelf wat u wil.
Maar voor anderen hoeft u dat echt niet te doen.

Jij zou ook beter voor jezelf denken ipv van voor De Wever.

Waar h�*�*l jij de pretentie om niet alleen in zijn plaats te denken, maar om bovendien te liegen over zijn uitspraken?

nabat54
13 mei 2014, 15:30
Zo'n debat is nutteloos, want geen enkele stem kan verhuizen van PS naar N-VA. Het is aan de Vlaamse regeringspartijen om het regeringsbeleid te verdedigen in Vlaanderen, niet aan de Waalse.

Puur technisch gezien, heeft u gelijk.

Maar ja een debat tussen de premier en de voorzitter van de grootste oppositiepartij mag toch ........?
Vreemde democratie beoefen je daar.....enfin , het feit dat we over Belgie bezig zijn zal er wel iets meet te maken hebben.....een kunstmatig land.

marie daenen
13 mei 2014, 16:34
Dat speelt wel een rol.
Uw De Wever is enkel vlaams georiënteerd en wil geen deel uitmaken van de Federale regering. Ik zou niet weten waarom die Calimero dan moet gaan debatteren.

Nog een bewijs dat het de anderen en niet BDW zijn die het land meer dan 500 dagen gesaboteerd hebben:

Bekentenis van Madame NON

Tiens tiens, voil�* Didier Reynders qui essaie de réparer en plein "football panique" en faisant croire soudainement qu'il ne voudrait plus gouverner avec la N-VA même s'il aimait tant aller manger avec eux pour faire des accords ;-) Effort bien tardif et si peu crédible qu'il fait sourire même les plus crédules !

Nous au cdH, non seulement on l'a toujours dit, mais en plus on l'a fait !
"Madame non" c'était pas par hasard

De laatste zin is duidelijk : Wij van de CdH hebben dat (niet willen regeren met N-VA; nota van de vertaler) niet enkel altijd gezegd, maar we hebben het bovendien ook gedaan. “Madame non”: dat was geen toeval.;-)

Ze praalt er dus mee dat ze, ook in het verleden, nooit met de N-VA heeft willen samenwerken. ( Blijkbaar ook niet tijdens de 541 dagen "onderhandelen")

http://de-bron.org/content/kroongetuige-pakt-uit

Pandareus
13 mei 2014, 16:39
Hoeveel dagen heeft De Wever tijdens de vorige regeringsvorming mee onderhandeld?

Je gelooft toch zélf niet dat dit in het Nederlands is geweest?

Wiens fout was dat ?

dalibor
13 mei 2014, 16:49
Puur technisch gezien, heeft u gelijk.

Maar ja een debat tussen de premier en de voorzitter van de grootste oppositiepartij mag toch ........?
Vreemde democratie beoefen je daar.....enfin , het feit dat we over Belgie bezig zijn zal er wel iets meet te maken hebben.....een kunstmatig land.

Is een debat tussen de voorzitter van de grootste Vlaamse partij (De Wever) en de voorzitter van de grootste Franstalige partij (Magnette) dan niet genoeg? Zoals veel tegenstanders van NVA een fixatie hebben voor De Wever, hebben veel van zijn aanhangers een fixatie op Di Rupo.

Jan Meuleman
13 mei 2014, 17:21
Is een debat tussen de voorzitter van de grootste Vlaamse partij (De Wever) en de voorzitter van de grootste Franstalige partij (Magnette) dan niet genoeg? Zoals veel tegenstanders van NVA een fixatie hebben voor De Wever, hebben veel van zijn aanhangers een fixatie op Di Rupo.
Neen de eerste minister durft niet naar een debat komen met de grootste Vaamse partij. Hij durft het PS model niet verdedigen. Wat een loozer.

dalibor
13 mei 2014, 17:28
Neen de eerste minister durft niet naar een debat komen met de grootste Vaamse partij. Hij durft het PS model niet verdedigen. Wat een loozer.

Is een debat met Magnette niet van tel dan?

fonne
13 mei 2014, 17:48
Is een debat met Magnette niet van tel dan?
De burgemeester van een Waalse bidonville. Moeten we het daar mee stellen?:cry:

djimi
13 mei 2014, 17:51
Zowel De Wever als Di Rupo hebben niets te moeten.

Ah nee?

:?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7134776&postcount=66


...

Als De Wever verantwoordelijkheid wil nemen moet hij bereid zijn dat te doen op alle niveau's...

:?

Henri1
13 mei 2014, 19:19
Jij zou ook beter voor jezelf denken ipv van voor De Wever.

Waar h�*�*l jij de pretentie om niet alleen in zijn plaats te denken, maar om bovendien te liegen over zijn uitspraken?

Kunt u dat met een paar voorbeelden staven ?

Knuppel
14 mei 2014, 06:29
Kunt u dat met een paar voorbeelden staven ?

Natuurlijk.
Je herhaalt voortdurend dat De Wever niet in de federale regering wil goed wetend dat hij dat nooit gezegd heeft. Integendeel. Het zijn wel �*lle anfere partijen die hebben laten horen dat ze hem er niet in willen.

Je liegt dus dat je zo zwart ziet als een collaborateur.