PDA

View Full Version : Bart Maddens over politiek oppertunisme en begrafenis van Jean-Luc Dehaene.


ViveLaBelgique
16 mei 2014, 12:13
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/140516_bartmaddens_CW_dehaene_standard

Bart Maddens die in een eerdere column de N-VA achterban vergeleek met afgekookte kikkers en Bart De Wever & Liesbeth Homans met de Zwanenkoning en zijn bruid maakt nu een vergelijking met de dood van Jean-Luc Dehaene en Hurricane Sandy.

wtf = Bart Maddens ?

DucDEnghien
16 mei 2014, 13:23
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/140516_bartmaddens_CW_dehaene_standard

Bart Maddens die in een eerdere column de N-VA achterban vergeleek met afgekookte kikkers en Bart De Wever & Liesbeth Homans met de Zwanenkoning en zijn bruid maakt nu een vergelijking met de dood van Jean-Luc Dehaene en Hurricane Sandy.

wtf = Bart Maddens ?

Er zijn professoren die in een ivoren toren leven, en professoren die van onder een steen kruipen. Maddens behoort tot de laatste categorie.

De schoofzak
16 mei 2014, 14:30
De tekst van Maddens is een eerlijke analyse van het moment.
Geen probleem.

.

ViveLaBelgique
16 mei 2014, 14:32
Er zijn professoren die in een ivoren toren leven, en professoren die van onder een steen kruipen. Maddens behoort tot de laatste categorie.

Verklaar jezelf nader.

Cyrano
16 mei 2014, 14:35
Met het overlijden van Dehaene zouden de emoties de overhand nemen en het kiesgedrag bepalen. Dit kan kloppen maar in welke richting ?

De emoties die bij mij de overhand nemen zijn "ergernis en misprijzen". De wijze hoe de media dit overlijden uitmelken en hoe al die witgekalkte graven en de aasgieren van het oude politieke regime opdraven met een valse traan en tremolo versterkt mijn overtuiging dat dit een eindpunt moet zijn en dat Verandering dringend is.

Velen zullen deze vertoning en de begrafenis van La Belgique op 23 mei ook zo ervaren.

Laat Dehaene met rust en ons met vrede. Lijkenpikkers !

ViveLaBelgique
16 mei 2014, 14:39
De tekst van Maddens is een eerlijke analyse van het moment.
Geen probleem.

.

Ik kan mezelf vinden in de analyse dat politieke opponenten van wijlen Jean-Luc Dehaene zich best terughoudend opstellen in hun aanval op een recente dode en waar hij voor staat.

Ik kan me totaal niet vinden in de vergelijking die hij maakt om tot die analyse te komen. Ik vind het ongepast om een vergelijking te maken tussen een groot menselijk drama en het heengaan van een vooraanstaand politicus. Waarom zoekt Bart Maddens geen vergelijking dichter bij huis ? Waarom durft hij het niet aan om een vergelijking te maken met het busongeval in Sierre ?

Eduard Khil
16 mei 2014, 14:41
Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.

Knuppel
16 mei 2014, 15:09
Er zijn professoren die in een ivoren toren leven, en professoren die van onder een steen kruipen. Maddens behoort tot de laatste categorie.

Maddesn slaat nochtans de nagel op de kop.
Ik heb gisteren trouwens al gezegd dat Dehaene op geen beter moment kon doodvallen.

UFSIA
16 mei 2014, 15:10
Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.We zullen zien ... staatsbegrafenis op 24 mei ? Speeches aldaar van hedendaagse politici die daar graag misbruik van willen maken zoals Di Rupo ? Ik ben er zo zeker nog niet van dat alle partijen dit gaan laten passeren.

En de mens zelf : over de doden niets dan goeds, nu is 't opeens nen Heilige ... maar vergeet toch maar niet dat Dehaene een vuile rol heeft gespeeld in Dexia en co en persoonlijk ook goed verdiend heeft aan allerhande commissies en adviesorganen waar hij in zat.

Soit, ik denk niet dat Groen! of Spa opeens veel gaan winnen, maar CD&V zou wel eens opeens toch alsnog haar vooropgestelde 20 % kunnen halen nu. Jammer maar helaas, er zijn nu eenmaal veel domme mensen die in die valse sentimentaliteit trappen.


mvg. Sint Ignacius

Knuppel
16 mei 2014, 15:11
Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.

Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.

Knuppel
16 mei 2014, 15:12
We zullen zien ... staatsbegrafenis op 24 mei ? Speeches aldaar van hedendaagse politici die daar graag misbruik van willen maken zoals Di Rupo ? Ik ben er zo zeker nog niet van dat alle partijen dit gaan laten passeren.

En de mens zelf : over de doden niets dan goeds, nu is 't opeens nen Heilige ... maar vergeet toch maar niet dat Dehaene een vuile rol heeft gespeeld in Dexia en co en persoonlijk ook goed verdiend heeft aan allerhande commissies en adviesorganen waar hij in zat.

Soit, ik denk niet dat Groen! of Spa opeens veel gaan winnen, maar CD&V zou wel eens opeens toch alsnog haar vooropgestelde 20 % kunnen halen nu. Jammer maar helaas, er zijn nu eenmaal veel domme mensen die in die valse sentimentaliteit trappen.


mvg. Sint Ignacius

Zo is dat.

Eduard Khil
16 mei 2014, 15:16
Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.

voor CD&V is dat idd een pauze, maar ze gaan hier geen stemmen mee winnen hoor. Hoogstens, als ze slim zijn, er niet nog meer gaan verliezen. Als ze actief gaan recupereren gaan ze snel het deksel op de neus krijgen van N-VA (BDW heeft er trouwens al voorzichtig op gehint wat er dan kan gezegd worden)

RubberBullet
17 mei 2014, 12:57
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/140516_bartmaddens_CW_dehaene_standard

Bart Maddens die in een eerdere column de N-VA achterban vergeleek met afgekookte kikkers en Bart De Wever & Liesbeth Homans met de Zwanenkoning en zijn bruid maakt nu een vergelijking met de dood van Jean-Luc Dehaene en Hurricane Sandy.

wtf = Bart Maddens ?

Ik lees niks in dit artikel waarbij ik de wenkbrauwen moet fronsen hoor.

ViveLaBelgique
17 mei 2014, 13:02
Ik vind de vergelijking met Hurricane Sandy weinig respectvol. Als je in die lijn doorgaat kan je ook vergelijkingen maken tussen de invloed van de mijnramp in Turkije op de populariteit van Turkse politici.

ViveLaBelgique
17 mei 2014, 13:05
Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.

Wat bedoel jij juist met "Whisfull thinking" ? Spreek daar jouw gedacht eens uit.

andev
18 mei 2014, 18:32
Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.
En hoe "groter" ze DH maken en bewieroken, hoe kleiner hun eigen hedendaagse politiekers lijken! En het is met de huidige politiekers dat ze het gaan moeten stellen, iemand van het kaliber van DH hebben ze niet meer...

Athelas
19 mei 2014, 00:37
Ik denk niet dat de dood van J-L veel invloed zal hebben bij de verkiezingen. CD&V zou er wijs aan doen om dit niet te recupereren want het kan op zowel inhoudelijk als emotioneel vlak in hun gezicht onploffen. De andere partijen gaan dit ook gewoon laten passeren denk ik.

Ach wat mij vooral opviel in Terzake, als ik Beke en Peeters wat zag mijmeren over de gloriedagen van weleer, is dat de CD&V geen politici van het niveau Martens of Dehaene meer hebben. Dehaene was een volksmens, kon tegen een grapje, was menselijk, ging naar de voetbal zien. Van Peeters en Beke verwacht je dat het geheelonthouders zijn die om 22 uur in hun bed liggen na braafjes 3 min hun tanden te hebben gepoetst.

BWarrior
19 mei 2014, 00:43
Velen zullen deze vertoning en de begrafenis van La Belgique op 23 mei ook zo ervaren.



Wordt België op 23 mei - alweer (:roll:) - begraven ? Nogmaals : er is geen meerderheid voort. En Remi Vermeiren zegt: die zal er nooit komen.

Svennies
19 mei 2014, 00:45
Wishfull thinking.
Maddens heeft gelijk.
Voor de noodlijdende CD&V kon Dehaene op geen beter moment de pijp uitgaan.

Dat klopt,maar de familie wil dat hij op vrijdag begraven wordt ,en wil dat er ook ook geen rechtsteekse beelden van die uitvaart zullen worden uitgezonden...

Dus ,het impact zal hoedanook beperkt mogen worden genoemd...

Svennies
19 mei 2014, 00:52
En hoe "groter" ze DH maken en bewieroken, hoe kleiner hun eigen hedendaagse politiekers lijken! En het is met de huidige politiekers dat ze het gaan moeten stellen, iemand van het kaliber van DH hebben ze niet meer...

Ze hoeven hem vooral niet té groot te maken...

Als kabinetschef van Martens was hij wel diegene die de indexsprongen én de devaluatie destijds er heeft doorgepusht samen met Verplaetse...

En als premier heeft hij later die indexsprongen lekker overgedaan ,en dit gekoppeld aan een bevriezing van de belastingsschalen zodat iedereen er armer op werd...

En vervolgens ging hij zijn zakken vullen in de diverse raden van bestuur...

Remember Lernhout&Hauspie...

Svennies
19 mei 2014, 00:54
En laten we vooral niet het laatste vergeten van zijn hand...

De bijzondere finaciëringswet,die het zuiden zo rijkelijk bevoordeeld....

Jay-P.
19 mei 2014, 03:48
En hoe "groter" ze DH maken en bewieroken, hoe kleiner hun eigen hedendaagse politiekers lijken! En het is met de huidige politiekers dat ze het gaan moeten stellen, iemand van het kaliber van DH hebben ze niet meer...Verander lijken (no pun) in zijn en ik ben volmondig akkoord.

subocaj
19 mei 2014, 04:58
Iedereen mag van mij JLD de hemel in prijzen, mij niet gelaten, maar voor mij was en blijft hij samen met Martens de meest gewetenloze, niet democratische, graaiende zak die België gekend heeft.
De man die alle Belgen aan Goldman Sachs verkocht zonder enige inspraak en ongegeneerd zijn zakken gevuld heeft, met de bindingen die hij als politieker had, met de lobby groepen van de industrie.
Hij is een van de mede architecten geweest van de huidige legale maffiabende die Europa bestuurd en mensen de meest asociale maatregelen opdringt, ten voordele van de financiële sector en de industrie.

Het Europa dat nu banken in moeilijkheden, met jouw belastingcenten red en hen de mogelijkheid geeft om jouw spaarcenten te gebruiken, om hun tekorten door henzelf veroorzaakt, ongestraft te gebruiken.

Hij leefde omdat hij een mens belangrijk vond, zichzelf.

patrickve
19 mei 2014, 05:14
Maddesn slaat nochtans de nagel op de kop.
Ik heb gisteren trouwens al gezegd dat Dehaene op geen beter moment kon doodvallen.

Misschien moet men daar dan een onderzoeksrechter op zetten ? :twisted:

killimandjaro
19 mei 2014, 05:41
Iedereen mag van mij JLD de hemel in prijzen, mij niet gelaten, maar voor mij was en blijft hij samen met Martens de meest gewetenloze, niet democratische, graaiende zak die België gekend heeft.
De man die alle Belgen aan Goldman Sachs verkocht zonder enige inspraak en ongegeneerd zijn zakken gevuld heeft, met de bindingen die hij als politieker had, met de lobby groepen van de industrie.
Hij is een van de mede architecten geweest van de huidige legale maffiabende die Europa bestuurd en mensen de meest asociale maatregelen opdringt, ten voordele van de financiële sector en de industrie.

Het Europa dat nu banken in moeilijkheden, met jouw belastingcenten red en hen de mogelijkheid geeft om jouw spaarcenten te gebruiken, om hun tekorten door henzelf veroorzaakt, ongestraft te gebruiken.

Hij leefde omdat hij een mens belangrijk vond, zichzelf.

]Iedereen mag van mij JLD de hemel in prijzen, mij niet gelaten, maar voor mij was en blijft hij samen met Martens de meest gewetenloze, niet democratische, graaiende zak die België gekend heeft.

Volgens mij ben je hier een zekere Paul Vanden Boeynants vergeten.
Paul Vanden Boeynants en JL Dehaene dat zijn tot hiertoe de twee grootste graaiers die in de Belgische politiek rond gelopen hebben.

subocaj
19 mei 2014, 06:18
]Iedereen mag van mij JLD de hemel in prijzen, mij niet gelaten, maar voor mij was en blijft hij samen met Martens de meest gewetenloze, niet democratische, graaiende zak die België gekend heeft.

Volgens mij ben je hier een zekere Paul Vanden Boeynants vergeten.
Paul Vanden Boeynants en JL Dehaene dat zijn tot hiertoe de twee grootste graaiers die in de Belgische politiek rond gelopen hebben.

Graaiers beiden. In bedragen was PVdB lokale peanuts.

De levens van Martens en JLD kan je in 2 zinnen samenvatten. Al de rest waren leugens.

Martens: het is evident.
Dehaene: het is effectief.

hamac
19 mei 2014, 07:28
Ze hoeven hem vooral niet té groot te maken...

Als kabinetschef van Martens was hij wel diegene die de indexsprongen én de devaluatie destijds er heeft doorgepusht samen met Verplaetse...

En als premier heeft hij later die indexsprongen lekker overgedaan ,en dit gekoppeld aan een bevriezing van de belastingsschalen zodat iedereen er armer op werd...


En zaten in Martens VIII, Martens IX, Dehaene I en Dehaene II niet eveneens onze rode vriendjes van PS en SP?
Maar toen was dat sociaal verantwoord (Tobback Sr in Terzake).