PDA

View Full Version : Het Vlaams Blok is terug


Nebur
18 mei 2014, 22:50
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"

Maar neen, het Belang is niet racistisch. Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?

En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan. Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is. Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.

Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.

Nietzsche
18 mei 2014, 22:55
Ah, jij bent dus iemand die een bepaalde uitspraak niet in de juiste context kan plaatsen.

Het is heel simpel: Marokkanen, Antillianen en meer van dat soort volk zijn overmatig betrokken bij criminele zaken. Marokkanen en Antillianen zijn meestal getint tot bruin (Antillianen zelfs zwart, soms) als je deze feiten dus volgt kan je daaruit heel goed de conclusie trekken dat de verbruining van Europa het probleem is.

Let op: hiermee beweer ik niet dat ik dit een handige uitspraak vind. Want het is inderdaad zo dat de huidskleur an sich er niets mee te maken heeft. Maar je moet uitspraken ook in de juiste context lezen zoals ik al zei.

Nebur
18 mei 2014, 23:00
Ah, jij bent dus iemand die een bepaalde uitspraak niet in de juiste context kan plaatsen.

Het is heel simpel: Marokkanen, Antillianen en meer van dat soort volk zijn overmatig betrokken bij criminele zaken. Marokkanen en Antillianen zijn meestal getint tot bruin (Antillianen zelfs zwart, soms) als je deze feiten dus volgt kan je daaruit heel goed de conclusie trekken dat de verbruining van Europa het probleem is.

Let op: hiermee beweer ik niet dat ik dit een handige uitspraak vind. Want het is inderdaad zo dat de huidskleur an sich er niets mee te maken heeft. Maar je moet uitspraken ook in de juiste context lezen zoals ik al zei.

De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.

Supe®Staaf
18 mei 2014, 23:06
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"
Mooie boutade.

Maar neen, het Belang is niet racistisch. Toch wel, maar bijlange niet genoeg.

Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?

So what?
Heb jij een probleem met de realiteit misschien?

En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan.
Jammer.
Er kan niet genoeg ophef ontstaan over de verbruining.

Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is.Oh nee.
Ben jij zo een politiek correcte met een vermeend moreel superioriteitscomplex?

Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.


Eerst woorden, en hopelijk ook daden.


Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.

Ooit geef je ze gelijk.
Hopelijk voor het te laat is.

Het is gewoon jammer dat het VB op communautair vlak zo een dom programma heeft.
Zonder dat hadden ze misschien mijn stem voor hun 'racisme' en 'eurokritische' punten.
Ik zeg weldegelijk misschien, want ze zijn op beide thema's echt nog véél te soft.

Supe®Staaf
18 mei 2014, 23:08
"Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken.
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...

Xenophon
18 mei 2014, 23:09
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...

Die nog niet gepakt zijn. :D

Herr Oberst
18 mei 2014, 23:12
Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.

Kort-door-de-bocht-oneliners zijn eigen aan elke partij in een kiescampagne, dat is nooit anders geweest. Soms moet men retorisch overdrijven om een punt te kunnen maken.

Nebur
18 mei 2014, 23:14
Oh nee. Ben jij zo een politiek correcte met een vermeend moreel superioriteitscomplex?

Ik ben veel, maar niet politiek correct. Ik heb gewoon een substantieel verschillend wereldbeeld dan deze compleet achterlijke man.

Ooit geef je ze gelijk. Hopelijk voor het te laat is.

Met dit discours ga ik ze nooit gelijk geven. Ze zullen ook nooit gelijk halen.

Ik ben het met hen eens dat de Islam een achterlijke godsdienst is. Dat de islamitische cultuur achterlijk is. Dat de Islam eigenlijk een totalitaire ideologie is, die moet bestreden worden via debat en rationele argumenten.

Maar daarom wil ik nog niet alle moslims buiten. Daarom wil ik nog niet mensen verbieden om een beter leven te zoeken door de armoede in Afrika achter zich te laten. Daarom wil ik nog niet iedereen met dezelfde huidskleur of geloof over één kam scheren.

Het is gewoon jammer dat het VB op communautair vlak zo een dom programma heeft. Zonder dat hadden ze misschien mijn stem voor hun 'racisme' en 'eurokritische' punten. Ik zeg weldegelijk misschien, want ze zijn op beide thema's echt nog véél te soft.

Het gaat hier over hun racisme, en u kunt de aanhalingstekens weglaten.

Met hun kritiek op de Europese instellingen ben ik het ook eens hoor. Ik ben ook tegen de door de Europese nationalist Verhofstadt gewenste Europese superstaat. Maar dat doet er niet toe bij een debat over racisme.

En soft ten opzichte van migranten? Werkelijk, soft? Wilt u ze neerknallen misschien, of wat is precies uw Endlösung van het migratieprobleem?

Nietzsche
18 mei 2014, 23:16
De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.

Allemaal leuk en aardig, maar met dat soort individu visie,s bereiken we niets.

Ik neem aan dat ook jij minder criminaliteit in Vlaanderen wil. Als onderzoek dus uitwijst dat een bepaalde bevolkingsgroep daarin oververtegenwoordigd is dan mag men dat benoemen.

Nietzsche
18 mei 2014, 23:16
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...

:-D

Trolletje.

Nebur
18 mei 2014, 23:18
Kort-door-de-bocht-oneliners zijn eigen aan elke partij in een kiescampagne, dat is nooit anders geweest. Soms moet men retorisch overdrijven om een punt te kunnen maken.

Overdrijven en overdrijven is twee.

Dit is racistisch. Punt. En pas op, dat mag van mij, ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, en dus een criticus van de antidiscriminatie- en antiracismewetgeving, die wat mij betreft afgeschaft moet worden.

Maar ze moeten dan ook niet komen janken dat anderen niets van hen moeten weten, dat ze ze uitsluiten van de politieke macht en dat ze beschouwd worden als de marginalen die ze werkelijk zijn.

Het cordon is er, en dat is maar goed ook. Nu nog een cordon rond de maoïsten.

DeProf_eet
18 mei 2014, 23:18
Ah, jij bent dus iemand die een bepaalde uitspraak niet in de juiste context kan plaatsen.

Het is heel simpel: Marokkanen, Antillianen en meer van dat soort volk zijn overmatig betrokken bij criminele zaken. Marokkanen en Antillianen zijn meestal getint tot bruin (Antillianen zelfs zwart, soms) als je deze feiten dus volgt kan je daaruit heel goed de conclusie trekken dat de verbruining van Europa het probleem is.

Let op: hiermee beweer ik niet dat ik dit een handige uitspraak vind. Want het is inderdaad zo dat de huidskleur an sich er niets mee te maken heeft. Maar je moet uitspraken ook in de juiste context lezen zoals ik al zei.2

Nebur
18 mei 2014, 23:20
Ik neem aan dat ook jij minder criminaliteit in Vlaanderen wil. Als onderzoek dus uitwijst dat een bepaalde bevolkingsgroep daarin oververtegenwoordigd is dan mag men dat benoemen.

Ik zeg zelf dat ze oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk mag (en moet) men dat benoemen. Maar die oververtegenwoordiging op zich zegt niets relevant om de criminaliteit op te lossen, dat is het nu net.

Nietzsche
18 mei 2014, 23:21
Ik zeg zelf dat ze oververtegenwoordigd zijn. Natuurlijk mag (en moet) men dat benoemen. Maar die oververtegenwoordiging op zich zegt niets relevant om de criminaliteit op te lossen, dat is het nu net.

Natuurlijk wel?

Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.

Heb het liefst helemaal geen Marokkanen in Nederland, maar we kunnen niet de mensen die hier al leven deporteren, dat snap ik ook.

DeProf_eet
18 mei 2014, 23:23
Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?

DeProf_eet
18 mei 2014, 23:25
Komaan zeg, niet moeilijk doen voor die paar Marokkanen die (nog) niet crimineel zijn...Idd. zoals ik juist zei ...

Nebur
18 mei 2014, 23:25
Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.

Dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik heb geen goesting om in het lang en het breed uit te leggen waarom, dus verwijs ik u door naar Simpsons paradox.

Ik heb het hier al eens over gehad, misschien moet ik die reactie zoeken en hier copy-pasten.

DeProf_eet
18 mei 2014, 23:27
Die nog niet gepakt zijn. :DIdem, en eerlijk ik had jullie posts nog niet gelezen bij mijn reaktie van 3 posts hierboven.

Nietzsche
18 mei 2014, 23:28
Dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik heb geen goesting om in het lang en het breed uit te leggen waarom, dus verwijs ik u door naar Simpsons paradox.

Ik heb het hier al eens over gehad, misschien moet ik die reactie zoeken en hier copy-pasten.

Ohja... je hebt geen zin.....

Trolololol

Nebur
18 mei 2014, 23:29
Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?

Neen racist. Dat is niet goed. Het is nergens op gestoeld, het is natte vingerwerk, het is achterlijk.

Links en rechts is een spectrum dat enkel diegenen die vrijheid niet begrepen hebben hanteren. Voor simpele zielen.

DeProf_eet
18 mei 2014, 23:29
Het cordon is er, en dat is maar goed ook. Nu nog een cordon rond de maoïsten.Of rond de neburisten.

Nietzsche
18 mei 2014, 23:30
Neen racist. Dat is niet goed. Het is nergens op gestoeld, het is natte vingerwerk, het is achterlijk.

Links en rechts is een spectrum dat enkel diegenen die vrijheid niet begrepen hebben hanteren. Voor simpele zielen.

Hiermee ben ik het eens.

Nebur
18 mei 2014, 23:38
Ohja... je hebt geen zin.....

Trolololol

Gevonden: Ik leg hier de paradox van Simpson uit.

Toen ging het over Wilders, en de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteitscijfers (http://forum.politics.be/showpost.php?p=7088413&postcount=1123)

Nebur
18 mei 2014, 23:42
Of rond de neburisten.

Troost u, ik zoek geen enkele politieke macht. U mag gerust een cordon rond mij voorstellen ;-)

Nietzsche
18 mei 2014, 23:42
Gevonden: Ik leg hier de paradox van Simpson uit.

Toen ging het over Wilders, en de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteitscijfers (http://forum.politics.be/showpost.php?p=7088413&postcount=1123)

"Het toont aan dat de cijfers van oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen op zich niets bewijzen over de aanleg tot crimineel gedrag van (individuen uit) die groepen""

Dat zeg ik dan ook nergens. Ik zeg dat Marokkanen als bevolkingsgroep oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, niet meer niet minder.

Nebur
18 mei 2014, 23:50
Dat zeg ik dan ook nergens. Ik zeg dat Marokkanen als bevolkingsgroep oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, niet meer niet minder.

U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.

Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.

Nietzsche
18 mei 2014, 23:52
U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.

Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.

Dat doe ik wel degelijk. De sociale achtergrond is zeker belangrijk, die ontken ik dan ook helemaal niet.

Ik zeg nergens dat Marokkanen biologisch gezien meer geneigd zijn tot criminaliteit ofzo.

Miauw!
19 mei 2014, 00:19
De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.

En door doelgericht het woord "verbruining" te gebruiken, negeert hij weer de Oost-Europese criminelen. Maar ja, de meesten daarvan zijn katholiek, hé! :-P

Miauw!
19 mei 2014, 00:26
Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?

Er wonen zo'n 300.000 Marokkanen (of mensen met Marokkaanse roots) in België. Als u zegt dat het aantal niet-criminelen onder hen verwaarloosbaar klein is, welk getal moet ik me dan voorstellen? Stel dat de helft criminelen zijn (hoewel ik denk dat 50 % voor u nog te weinig is), dan zitten we met 150.000 criminele Marokkanen? Er zitten zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis.....

Miauw!
19 mei 2014, 01:42
Nu pas valt mijn euro: FDW bedoelt waarschijnlijk de verbruining van de politiek door een partij als het VB?

Jay-P.
19 mei 2014, 03:24
Zei:
Dat doe ik wel degelijk. De sociale achtergrond is zeker belangrijk, die ontken ik dan ook helemaal niet.
Ik zeg nergens dat Marokkanen biologisch gezien meer geneigd zijn tot criminaliteit ofzo. Ik 2nd Nietzsche hier.
Wanneer men de oogkleppen afzet kan men begrijpen dat het niet een zwart/wit houding is maar een feit.
Zoals bvb ook profilering een logisch feit is wanneer het niet tot absurditeit wordt verheven. Spijtig genoeg ook al te dikwijls -onder PC druk- zeer stil verzwegen.
't Mag niet gedaan worden van tante Nonneke.
Als U hoort: "Gij godgeklaagd dom uilskuiken" roepen in een menigte bestaande uit Le clan des Siciliens, Milquet en, en, Van Rossem. Wie gaat men dan logischerwijze eerst verdenken van schelden? Misschien Happart, ja?

patrickve
19 mei 2014, 05:50
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"


Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" (ttz, het fascisme) ? :-)

Ik denk eerder dat het de verroding is die problematisch is, maar misschien voelt hij de verbruining als het belangrijkste probleem....

Jay-P.
19 mei 2014, 05:53
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" (ttz, het fascisme) ? :-)

Ik denk eerder dat het de verroding is die problematisch is, maar misschien voelt hij de verbruining als het belangrijkste probleem....Wow, da's serieus tongue-in-cheek gesproken.
:-)Het is verdomme Dewinter's favoriete kleur van hemden he!

patrickve
19 mei 2014, 06:04
Nu pas valt mijn euro: FDW bedoelt waarschijnlijk de verbruining van de politiek door een partij als het VB?

Oeps, je had die mop dus al verteld :-)

speurneus
19 mei 2014, 06:51
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"

Maar neen, het Belang is niet racistisch. Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?

En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan. Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is. Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.

Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.

Wat kan het Dewinter en Annemans schelen dat hun partij de dieperik ingaat zolang zij maar verkozen worden en betaald worden door de belastingbetaler.

Nietzsche
19 mei 2014, 09:33
Zei:
Ik 2nd Nietzsche hier.
Wanneer men de oogkleppen afzet kan men begrijpen dat het niet een zwart/wit houding is maar een feit.
Zoals bvb ook profilering een logisch feit is wanneer het niet tot absurditeit wordt verheven. Spijtig genoeg ook al te dikwijls -onder PC druk- zeer stil verzwegen.
't Mag niet gedaan worden van tante Nonneke.
Als U hoort: "Gij godgeklaagd dom uilskuiken" roepen in een menigte bestaande uit Le clan des Siciliens, Milquet en, en, Van Rossem. Wie gaat men dan logischerwijze eerst verdenken van schelden? Misschien Happart, ja?

Ken geen van alle. :-D

Miauw!
19 mei 2014, 09:35
Oeps, je had die mop dus al verteld :-)

Bah, een goeie mop mag gerust meerdere keren verteld worden! :) En ik heb geen copyright, hoor! ;)

djimi
19 mei 2014, 09:57
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" ... ? ...

Als ik min of meer gelijke hoeveelheden verf van de kleuren "rood" (PS/SP.a), "blauw" (MR/O-VLD) en "oranje" (CdH/CD&V) met elkaar meng, kom ik ook aan een soort "bruine" smurrie ;-)

Pericles
19 mei 2014, 10:14
Als ik min of meer gelijke hoeveelheden verf van de kleuren "rood" (PS/SP.a), "blauw" (MR/O-VLD) en "oranje" (CdH/CD&V) met elkaar meng, kom ik ook aan een soort "bruine" smurrie ;-)

Ja , maar als je alle kleuren correct mengt, dan krijg je wit. ;-)

Ke Nan
19 mei 2014, 10:47
Als ik min of meer gelijke hoeveelheden verf van de kleuren "rood" (PS/SP.a), "blauw" (MR/O-VLD) en "oranje" (CdH/CD&V) met elkaar meng, kom ik ook aan een soort "bruine" smurrie ;-)

Mijn gedacht... :D

Ke Nan
19 mei 2014, 10:47
Ja , maar als je alle kleuren correct mengt, dan krijg je wit. ;-)

Dat is de theorie. :D

HRobin
19 mei 2014, 10:52
Dat is de theorie. :D

Die klopt, als je over licht spreekt, maar niet over verf ;-)

Pericles
19 mei 2014, 10:57
Die klopt, als je over licht spreekt, maar niet over verf ;-)

Dat is nieuw.
Waarom zie je een bepaalde verf als "wit" en een andere als "groen" ?

vlaams realist
19 mei 2014, 11:12
Er wonen zo'n 300.000 Marokkanen (of mensen met Marokkaanse roots) in België. Als u zegt dat het aantal niet-criminelen onder hen verwaarloosbaar klein is, welk getal moet ik me dan voorstellen? Stel dat de helft criminelen zijn (hoewel ik denk dat 50 % voor u nog te weinig is), dan zitten we met 150.000 criminele Marokkanen? Er zitten zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis.....

300 000? Bron?

vlaams realist
19 mei 2014, 11:20
Er wonen zo'n 300.000 Marokkanen (of mensen met Marokkaanse roots) in België. Als u zegt dat het aantal niet-criminelen onder hen verwaarloosbaar klein is, welk getal moet ik me dan voorstellen? Stel dat de helft criminelen zijn (hoewel ik denk dat 50 % voor u nog te weinig is), dan zitten we met 150.000 criminele Marokkanen? Er zitten zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis.....

Die 1200, zijn dat gewoon Marokkanen of ook die met die roots. Ik vrees het eerste? Een beetje goochelen met termen en cijfers is u niet vreemd blijkbaar.

Pericles
19 mei 2014, 11:22
Die 1200, zijn dat gewoon Marokkanen of ook die met die roots. Ik vrees het eerste? Een beetje goochelen met termen en cijfers is u niet vreemd blijkbaar.

Als je de kranten leest dan vraag je je op de duur af of er nog een familie van Marokkaanse afkomst is waarvan er niemand in "den bak" zit of gezeten heeft.

SMI94
19 mei 2014, 11:24
Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.

Heb het liefst helemaal geen Marokkanen in Nederland, maar we kunnen niet de mensen die hier al leven deporteren, dat snap ik ook.

Ja wauw, helemaal zelf gevonden? Minder inwoners in een land - allochtonen of autochtonen - heeft logischerwijze als gevolg dat er minder criminaliteit zal zijn hé...

Trouwens, als de verbruining van Europa écht zo'n problemen geeft, dan gaan we nog zware tijden tegemoet met temperaturen en weer zoals gisteren en vandaag. :roll:

Nietzsche
19 mei 2014, 11:26
Ja wauw, helemaal zelf gevonden? Minder inwoners in een land - allochtonen of autochtonen - heeft logischerwijze als gevolg dat er minder criminaliteit zal zijn hé...

Trouwens, als de verbruining van Europa écht zo'n problemen geeft, dan gaan we nog zware tijden tegemoet met temperaturen en weer zoals gisteren en vandaag. :roll:

Wat wil je nu precies zeggen jonge?

Als je moet schijten dan moet je gewoon naar de plee gaan. Natuurlijk, minder inwoners = minder criminaliteit. Maar je kan autochtone Vlamingen niet uit Vlaanderen schoppen he slimpie.

eno2
19 mei 2014, 11:26
Deze hele post #4 hierboven van Superstaaf is niet alleen een apologie van racisme maar een keiharde oproep tot verhoogd racisme. Ik hoop dat het nodige gedaan wordt om die te verwijderen.

SMI94
19 mei 2014, 11:27
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" (ttz, het fascisme) ? :-)

Ik denk eerder dat het de verroding is die problematisch is, maar misschien voelt hij de verbruining als het belangrijkste probleem....

Hmm, ik word altijd eerst rood voor ik bruin word. Tenzij ik een sunblock smeer natuurlijk. Maar u heeft gelijk, rood zijn is lastiger en pijnlijker, dus inderdaad problematischer.

circe
19 mei 2014, 11:28
U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.

Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.

Ik vind dit een leuk politiek correct opgelegd riedeltje.

Als men weet dat tachtig procent van de gevangenispopulatie uit mensen van vreemde afkomst bestaat - we houden dan zelfs nog geen rekening met de enkelbandjes en de strafjes onder de drie maanden, noch met de werkstrafjes - dan betekent dit ook dat 20% uit autochtone belgen bestaat.

Hieruit kan ik dus afleiden dat in verhouding ook slechts 20% van de autochtone bevolking een .... en nu zoek ik het woord: andere(?) lagere(?) foute(?)... sociale achtergrond hebben.

Dit zouden we dus evenzeer kunnen ontdekken in de werkloosheidscijfers, waarbij enkel 20% van de werklozen/bijstandtrekkers etc... uit autochtonen zou mogen bestaan?

eno2
19 mei 2014, 11:29
Ja , maar als je alle kleuren correct mengt, dan krijg je wit. ;-)

Dat is met echt licht. Wit bevat alle kleuren.

Als je met verf alle kleuren mengt, krijg je donkere smurrie.

HRobin
19 mei 2014, 11:29
Dat is nieuw.
Waarom zie je een bepaalde verf als "wit" en een andere als "groen" ?

Je had het over "mengen" van "kleuren" ...

Genoeg gekleurd licht mengen geeft een wit licht, maar dat ga je nooit bereiken met het mengen van verf.

Daarom wordt wit ook wel een optelkleur genoemd, omdat wit uit alle kleuren van het spectrum bestaat. (Let wel: dit geldt alleen voor licht; wanneer men bijv. verven in alle zichtbare kleuren van het spectrum zou mengen krijgt men dan ook beslist geen "wit".)

Xenophon
19 mei 2014, 11:29
Deze hele post #4 hierboven van Superstaaf is niet alleen een apologie van racisme maar een keiharde oproep tot verhoogd racisme. Ik hoop dat het nodige gedaan wordt om die te verwijderen.

Racisme is niet verboden Eno.

Nietzsche
19 mei 2014, 11:30
Post 49 is een oproep tot censuur en een beschadiging voor het begrip vrijheid van meningsuiting.

Ik hoop dan ook dat de moderatie zich niets aantrekt van deze belachelijke post.

Pericles
19 mei 2014, 11:32
Dat is met echt licht. Wit bevat alle kleuren.

Als je met verf alle kleuren mengt, krijg je donkere smurrie.

Hoe zie je de ene verf als "wit" en andere verf als "groen" denk je ?

Pericles
19 mei 2014, 11:34
Je had het over "mengen" van "kleuren" ...

Genoeg gekleurd licht mengen geeft een wit licht, maar dat ga je nooit bereiken met het mengen van verf.

Dat komt gewoon omdat de mengeling niet correct is.

eno2
19 mei 2014, 11:41
Dit zouden we dus evenzeer kunnen ontdekken in de werkloosheidscijfers, waarbij enkel 20% van de werklozen/bijstandtrekkers etc... uit autochtonen zou mogen bestaan?
Allochtonen in de werkloosheid
Werkloosheidsgraad
In maart 2009 lag deze in
Vlaanderen bij personen afkomstig van buiten de Eur
opese Unie (28,1%) meer dan vijf maal hoger dan die
bij personen van
Belgische origine (5,2%)! De werkloosheidsgraad bij
personen afkomstig van andere EU-landen (12,8%) li
gt meer dan
dubbel zo hoog.


Kenmerken allochtone versus autochtone niet-werkend
e werkzoekenden
Vlaanderen telde eind maart 2009 191.563 niet-werke
nde werkzoekenden (NWWZ).
Méér dan 1 op 5 (22,1% of 42.273 NWWZ)
heeft ‘een huidige of vorige nationaliteit van bui
ten de EER’ (origine), waarbij
Marokko en Turkije samen meer dan de helft voor hun
rekening nemen (52,1%). Van deze allochtone werkzo
ekenden heeft
momenteel bijna 60% de Belgische nationaliteit
De niet-Belgische alochtonen vormen dus maar 42.273x 40%=16.909 personen op 191.563

Dat is 9% en geen 80%

bron: http://www.vdab.be/trends/kik/doc/KiK_Allochtonen200903.pdf

vlaams realist
19 mei 2014, 11:43
Hmm, ik word altijd eerst rood voor ik bruin word. Tenzij ik een sunblock smeer natuurlijk. Maar u heeft gelijk, rood zijn is lastiger en pijnlijker, dus inderdaad problematischer.

Nee, rood zijn is te wijten aan domheid. Het is de overgang van rood naar bruin die pijn doet. Slimme mensen worden bruin zonder rood te worden.
Nu gij weer.:lol:

Nebur
19 mei 2014, 11:45
Als men weet dat tachtig procent van de gevangenispopulatie uit mensen van vreemde afkomst bestaat - we houden dan zelfs nog geen rekening met de enkelbandjes en de strafjes onder de drie maanden, noch met de werkstrafjes - dan betekent dit ook dat 20% uit autochtone belgen bestaat.

Hieruit kan ik dus afleiden dat in verhouding ook slechts 20% van de autochtone bevolking een .... en nu zoek ik het woord: andere(?) lagere(?) foute(?)... sociale achtergrond hebben.

Dat kunt u niet.

Nebur
19 mei 2014, 11:47
Als je moet schijten dan moet je gewoon naar de plee gaan. Natuurlijk, minder inwoners = minder criminaliteit. Maar je kan autochtone Vlamingen niet uit Vlaanderen schoppen he slimpie.

Ge beseft toch dat veel van die 'Marokkanen' waar ge het over hebt mensen zijn met een Belgisch paspoort? Die kunt ge er ook niet uit schoppen eh. Ge kunt iemand het land niet uitzetten als die de Belgische nationaliteit heeft.

manta
19 mei 2014, 11:47
Ge beseft toch dat veel van die 'Marokkanen' waar ge het over hebt mensen zijn met een Belgisch paspoort? Die kunt ge er ook niet uit schoppen eh. Ge kunt iemand het land niet uitzetten als die de Belgische nationaliteit heeft.

De meesten hebben nog een paspoort...

Jay-P.
19 mei 2014, 11:48
Nee, rood zijn is te wijten aan domheid. Het is de overgang van rood naar bruin die pijn doet. Slimme mensen worden bruin zonder rood te worden.
Nu gij weer.:lol:
Da's een goeike! :drinking:

Nietzsche
19 mei 2014, 11:48
Ge beseft toch dat veel van die 'Marokkanen' waar ge het over hebt mensen zijn met een Belgisch paspoort? Die kunt ge er ook niet uit schoppen eh. Ge kunt iemand het land niet uitzetten als die de Belgische nationaliteit heeft.

Wel degelijk, want ze hebben meestal ook nog een Marokkaans paspoort.

Maar eh, ik ben in principe niet voor deportatie.

Jay-P.
19 mei 2014, 11:50
Maar eh, ik ben in principe niet voor deportatie. 't Is ver van uw deur? ;-)

Nietzsche
19 mei 2014, 11:50
't Is ver van uw deur? ;-)

Nee.

eno2
19 mei 2014, 11:51
Hoe zie je de ene verf als "wit" en andere verf als "groen" denk je ?

Wit: als de verf geen enkele lichtkleur absorbeert

Groen: als de verf alle andere lichtkkleuren behalve groen absorbeert.

eno2
19 mei 2014, 11:54
Dat komt gewoon omdat de mengeling niet correct is.

Je begrijpt geen smeet van de kleurenleer

stevensterk
19 mei 2014, 12:00
Sociale achtergrond is enkel relevant als het gaat om de 2de generatie. Vanaf je ziet dat armoede wordt doorgegeven van generatie op generatie zonder ook maar enige blijk van vooruitgang kan men volgens mij spreken van een cultuurprobleem.

Het beste bewijs hiervan zijn de aziatische immigranten. Ondanks ze net zo veel racisme moeten ondergaan en van een kansarme achtergrond afkomstig zijn, slagen de 2de en de 3de generatie er toch algemeen in om zich uit de armoede te hijsen.

Zwart Afrikaanse culturen en Arabische culturen zijn gewoon veel te sterk verschillend met het westerse gedachtegoed om hier juist te aarden. Waardoor je ze nog zo veel steun kan geven het zal nooit iets oplossen. Neem de Arabische oliesjeiks nu bijvoorbeeld, steenrijk tot en met, moest de oliekraan ooit dichtdraaien zullen ze toch al hun geld weer verbrast hebben in 2 generaties tijd.

eno2
19 mei 2014, 12:05
Deze hele post #4 hierboven van Superstaaf is niet alleen een apologie van racisme maar een keiharde oproep tot verhoogd racisme. Ik hoop dat het nodige gedaan wordt om die te verwijderen.



CGKR:

de berichten van deelnemers die haatboodschappen schrijven, bereiken de andere vertrouwde of toevallige lezers met sprekend gemak. Zij kunnen reageren op deze boodschappen maar hebben niet de mogelijkheid om ze te verwijderen. Het is dan wachten op een ingreep van de moderator of de beheerder van dit discussieforum. Hij zal de haatsurfer tot de orde roepen of in sommige gevallen zelfs "bannen" (=definitief als deelnemer aan dit forum schrappen

Miauw!
19 mei 2014, 12:20
Die 1200, zijn dat gewoon Marokkanen of ook die met die roots. Ik vrees het eerste? Een beetje goochelen met termen en cijfers is u niet vreemd blijkbaar.

Dan nog: Als we DeProf_eet moeten geloven, lopen er hier zo'n 150.000 �* 250.000 criminele Marokkanen rond?

Miauw!
19 mei 2014, 12:21
Als je de kranten leest dan vraag je je op de duur af of er nog een familie van Marokkaanse afkomst is waarvan er niemand in "den bak" zit of gezeten heeft.

Ja, de meerderheid waarover je nooit iets hoort omdat die géén familieleden in "den bak" hebben.

ilfalco
19 mei 2014, 12:25
had beter gezegd vervreemding ipv verbruining ...maar wat hij zegt klopt de ouderen worden gedemoniseerd terwijl het de massamigratie en demografische bom( wat dan nog eens extra interessant is voor de maghrebtoeristen) bij vooral islamitische vreemdelingen is dat als een anker rond de Vlaamse nek hangt.

Wie niet VB stemt moet niet zagen over migratie zo simpel is dat want al de rest is xenofiel tot op het bot.

Miauw!
19 mei 2014, 12:29
Ik vind dit een leuk politiek correct opgelegd riedeltje.

Als men weet dat tachtig procent van de gevangenispopulatie uit mensen van vreemde afkomst bestaat - we houden dan zelfs nog geen rekening met de enkelbandjes en de strafjes onder de drie maanden, noch met de werkstrafjes - dan betekent dit ook dat 20% uit autochtone belgen bestaat.

Hieruit kan ik dus afleiden dat in verhouding ook slechts 20% van de autochtone bevolking een .... en nu zoek ik het woord: andere(?) lagere(?) foute(?)... sociale achtergrond hebben.

Dit zouden we dus evenzeer kunnen ontdekken in de werkloosheidscijfers, waarbij enkel 20% van de werklozen/bijstandtrekkers etc... uit autochtonen zou mogen bestaan?

Dan ga je wel aan het feit voorbij dat een misdaad als "moord" weinig te maken heeft met sociale achtergrond. Kijk maar naar Dutroux, De Gelder, Van Themsche, Janssen, de parachutemoord, de SMS-moord, de kasteelmoord, enz. enz. Ook de recente moord op de zoon van kennissen van ons, Gregory Bluj, had niets te maken met "sociale achtergrond".
Diefstallen en inbraken daarentegen kunnen waarschijnlijk wél voor een groot deel verklaard worden door "sociale achtergrond".

Miauw!
19 mei 2014, 12:33
had beter gezegd vervreemding ipv verbruining ...maar wat hij zegt klopt de ouderen worden gedemoniseerd terwijl het de massamigratie en demografische bom( wat dan nog eens extra interessant is voor de maghrebtoeristen) bij vooral islamitische vreemdelingen is dat als een anker rond de Vlaamse nek hangt.

Wie niet VB stemt moet niet zagen over migratie zo simpel is dat want al de rest is xenofiel tot op het bot.

Dus niet xenofoob zijn is direct xenofiel zijn? Niet homofoob zijn is homofiel zijn? Enz.

vlaams realist
19 mei 2014, 13:56
Dan nog: Als we DeProf_eet moeten geloven, lopen er hier zo'n 150.000 �* 250.000 criminele Marokkanen rond?

Gaat dat over Brussel alleen? In dat geval, ja.
In heel Belgie gaan het er meer zijn.

Pericles
19 mei 2014, 14:11
Ja, de meerderheid waarover je nooit iets hoort omdat die géén familieleden in "den bak" hebben.

Hier zijn daar geen statistieken over , maar in Nederland wel.
Daar is 60 procent van de minderjarige Marokkaanse jongens al in contact geweest met het gerecht. 7 maal meer dan de Nederlandse jongens.

Lukkas
19 mei 2014, 14:46
Hier zijn daar geen statistieken over , maar in Nederland wel.
Daar is 60 procent van de minderjarige Marokkaanse jongens al in contact geweest met het gerecht. 7 maal meer dan de Nederlandse jongens.

Dat zijn cijfers die de paarse bende in België nooit zal bekend maken. Hoe zou dat nu kunnen? Zouden de cijfers heel negatief kunnen uitvallen voor de allochtonen? Wil men ons wijsmaken dat zij een voorbeeld zijn voor de autochtoon? :evil: :evil: :evil:

Pericles
19 mei 2014, 15:17
Dat zijn cijfers die de paarse bende in België nooit zal bekend maken. Hoe zou dat nu kunnen? Zouden de cijfers heel negatief kunnen uitvallen voor de allochtonen? Wil men ons wijsmaken dat zij een voorbeeld zijn voor de autochtoon? :evil: :evil: :evil:

Dat is onze schuld gewoon, ons racisme .
Dat dat bij de Chinezen niet het geval is , is omdat we selectief racistisch zijn, geel vinden we goed , bruin niet.;-)
Echt waar, daarstraks nog vernomen van een relatief nieuw forumlid. :lol:

Nietzsche
19 mei 2014, 15:20
Hier zijn daar geen statistieken over , maar in Nederland wel.
Daar is 60 procent van de minderjarige Marokkaanse jongens al in contact geweest met het gerecht. 7 maal meer dan de Nederlandse jongens.

Niet helemaal correct, ongeveer 60 % van de Marokkaanse jeugd is wel eens in aanraking gekomen met de politie.

Dit is niet een goed iets, maar laten we het ook niet overdrijven. Want op de stoep fietsen mag ook niet he. ;-)

Pericles
19 mei 2014, 15:23
Niet helemaal correct, ongeveer 60 % van de Marokkaanse jeugd is wel eens in aanraking gekomen met de politie.

Dit is niet een goed iets, maar laten we het ook niet overdrijven. Want op de stoep fietsen mag ook niet he. ;-)

Wordt daar PV van gemaakt in Nederland ?
De autochtone jongens rijden dan 7 keer minder op de stoep ? :lol:

Miauw!
19 mei 2014, 15:54
Of Marokkaanse jongens worden gewoon veel meer tegengehouden en gecontroleerd?

Nietzsche
19 mei 2014, 15:56
Wordt daar PV van gemaakt in Nederland ?
De autochtone jongens rijden dan 7 keer minder op de stoep ? :lol:

In Nederland wordt je aangehouden als je op de stoep fietst ja.

Als de criminelen in blauw het zien in ieder geval.

Nietzsche
19 mei 2014, 15:57
Of Marokkaanse jongens worden gewoon veel meer tegengehouden en gecontroleerd?

Tja... hoe zou dat nou komen...

Herr Oberst
19 mei 2014, 16:26
Of Marokkaanse jongens worden gewoon veel meer tegengehouden en gecontroleerd?

Ja, het zal dat zijn, die vuile hollandse flikken zijn ook allemaal VB'ers. Het is de schuld van het VB!

Herr Oberst
19 mei 2014, 16:30
Ge beseft toch dat veel van die 'Marokkanen' waar ge het over hebt mensen zijn met een Belgisch paspoort? Die kunt ge er ook niet uit schoppen eh. Ge kunt iemand het land niet uitzetten als die de Belgische nationaliteit heeft.

Het is niet omdat onze politiekers nu al meer dan een decennium lang paspoorten geven aan jan en alleman, dat wij die paspoorten in bepaalde omstandigheden niet terug zouden kunnen ontnemen. Zeker in het geval van dubbele nationaliteiten.

Xenophon
19 mei 2014, 17:40
Of Marokkaanse jongens worden gewoon veel meer tegengehouden en gecontroleerd?

En met reden blijkbaar.

Nebur
19 mei 2014, 18:14
had beter gezegd vervreemding ipv verbruining ...maar wat hij zegt klopt de ouderen worden gedemoniseerd terwijl het de massamigratie en demografische bom( wat dan nog eens extra interessant is voor de maghrebtoeristen) bij vooral islamitische vreemdelingen is dat als een anker rond de Vlaamse nek hangt.

Wie niet VB stemt moet niet zagen over migratie zo simpel is dat want al de rest is xenofiel tot op het bot.

That's a black and white world you live in.

Ofwel VB'er, ofwel xenofiel. Kom zeg. Xenofilie, dat is het prefereren van het vreemde over het bekende/autochtone.

Ik ben noch xenofoob, noch xenofiel. Ik ben noch islamofoob (een fobie is een ongegronde angst, ik heb een gegronde afkeer voor de islam), noch islamofiel.

En hoezo, ouderen worden gemoniseerd? Ik hoop dat ge nu niet spreekt over het feit dat we langer moeten werken.

Nebur
19 mei 2014, 18:15
Het is niet omdat onze politiekers nu al meer dan een decennium lang paspoorten geven aan jan en alleman, dat wij die paspoorten in bepaalde omstandigheden niet terug zouden kunnen ontnemen. Zeker in het geval van dubbele nationaliteiten.

Wat doet ge met tweede of derdegeneratievreemdelingen? Gaat ge ze 'terugsturen' naar een land waar ze nooit gewoond hebben?

Nebur
19 mei 2014, 18:20
Wel degelijk, want ze hebben meestal ook nog een Marokkaans paspoort.

En als ze dus snel afstand doen van het Marokkaans paspoort, dan mogen ze wél blijven? Wat met de landen waar ge geen afstand kunt doen van uw nationaliteit? Die hebben dan pech?

Maar eh, ik ben in principe niet voor deportatie.

Maar in de praktijk wel of zo?

Nebur
19 mei 2014, 18:23
Sociale achtergrond is enkel relevant als het gaat om de 2de generatie. Vanaf je ziet dat armoede wordt doorgegeven van generatie op generatie zonder ook maar enige blijk van vooruitgang kan men volgens mij spreken van een cultuurprobleem.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er ook maar een of andere min of meer wetenschappelijke bron die uitlegt waarom dat zo zou zijn?

Het beste bewijs hiervan zijn de aziatische immigranten. Ondanks ze net zo veel racisme moeten ondergaan en van een kansarme achtergrond afkomstig zijn, slagen de 2de en de 3de generatie er toch algemeen in om zich uit de armoede te hijsen.

Bron?

Zwart Afrikaanse culturen en Arabische culturen zijn gewoon veel te sterk verschillend met het westerse gedachtegoed om hier juist te aarden. Waardoor je ze nog zo veel steun kan geven het zal nooit iets oplossen. Neem de Arabische oliesjeiks nu bijvoorbeeld, steenrijk tot en met, moest de oliekraan ooit dichtdraaien zullen ze toch al hun geld weer verbrast hebben in 2 generaties tijd.

En wat is dat westerse gedachtegoed dan wel? Vrijheid van meningsuiting? Dat kennen we niet in België. Vrijheid in het algemeen? Dan kennen we niet in België.

Dat u denkt dat alle Arabieren geldverbrassers zijn, is alweer een racistische opmerking, maar u heeft dat waarschijnlijk zelf niet door.

Nietzsche
19 mei 2014, 18:26
En als ze dus snel afstand doen van het Marokkaans paspoort, dan mogen ze wél blijven? Wat met de landen waar ge geen afstand kunt doen van uw nationaliteit? Die hebben dan pech?



Maar in de praktijk wel of zo?

1: Als ze crimineel zijn dan mogen ze geen afstand doen van het Marokkaanse paspoort.

2: Ik ben niet voor deportatie.

Nebur
19 mei 2014, 18:31
1: Als ze crimineel zijn dan mogen ze geen afstand doen van het Marokkaanse paspoort.

2: Ik ben niet voor deportatie.

1. Is daar wetgeving over? Of wilt u dat invoeren? Hoe gaat u als land in godsnaam bepalen wanneer iemand afstand mag doen van zijn vreemde nationaliteit?

Nietzsche
19 mei 2014, 18:31
1. Is daar wetgeving over? Of wilt u dat invoeren? Hoe gaat u als land in godsnaam bepalen wanneer iemand afstand mag doen van zijn vreemde nationaliteit?

Uhmm.. zoals ik al zei: ik ben niet voor deportatie.

Ik weet dus niet of dit nog zin heeft. Lijkt mij sterk eigenlijk.

circe
19 mei 2014, 18:51
1. Is daar wetgeving over? Of wilt u dat invoeren? Hoe gaat u als land in godsnaam bepalen wanneer iemand afstand mag doen van zijn vreemde nationaliteit?

men mag toch de Belgische nationaliteit afnemen indien mensen zich niet correct gedragen?

Men mag iemand enkel niet statenloos maken zonder enig zware reden.

Een Marokkaan wordt niet statenloos als men zijn Belgische nationaliteit afneemt.

circe
19 mei 2014, 18:51
heerlijk ! Ik heb beslist wie mijn stem krijgt!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140519-Calvo-Pas-dagvaarding

Miauw!
19 mei 2014, 18:53
That's a black and white world you live in.

Ofwel VB'er, ofwel xenofiel. Kom zeg. Xenofilie, dat is het prefereren van het vreemde over het bekende/autochtone.

Ik ben noch xenofoob, noch xenofiel. Ik ben noch islamofoob (een fobie is een ongegronde angst, ik heb een gegronde afkeer voor de islam), noch islamofiel.

En hoezo, ouderen worden gemoniseerd? Ik hoop dat ge nu niet spreekt over het feit dat we langer moeten werken.

En ik ben noch homofoob noch homofiel! :)

Nietzsche
19 mei 2014, 18:54
heerlijk ! Ik heb beslist wie mijn stem krijgt!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140519-Calvo-Pas-dagvaarding

Wat een intens walgelijk mannetje die Calvo.

Met dat gehele tijd "uh ah" tussendoor, stok in zijn reet douwen.

Another Jack
19 mei 2014, 18:55
heerlijk ! Ik heb beslist wie mijn stem krijgt!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140519-Calvo-Pas-dagvaarding

Woon je niet meer in Antwerpen?

TV-verslaafde
19 mei 2014, 18:57
Och dat kort door de bocht gedoe. De kleur van hun huid is al genoeg om hun te discrimineren. Doe het 1 keer als experiment en ik geef je de resultaten op een briefje. Smeer schoensmeer over je kop en loop over de Meir. We zullen zien wat de reacties zijn en post de resultaten maar hier.

Nietzsche
19 mei 2014, 19:01
Och dat kort door de bocht gedoe. De kleur van hun huid is al genoeg om hun te discrimineren. Doe het 1 keer als experiment en ik geef je de resultaten op een briefje. Smeer schoensmeer over je kop en loop over de Meir. We zullen zien wat de reacties zijn en post de resultaten maar hier.

Aww gossie.. de enge witman en de zielige neger !

Schei toch uit man.

circe
19 mei 2014, 19:04
Och dat kort door de bocht gedoe. De kleur van hun huid is al genoeg om hun te discrimineren. Doe het 1 keer als experiment en ik geef je de resultaten op een briefje. Smeer schoensmeer over je kop en loop over de Meir. We zullen zien wat de reacties zijn en post de resultaten maar hier.

Daarvoor moet je wachten tot begin december. Dat doen we al jaren.

TV-verslaafde
19 mei 2014, 19:17
Bakkes dicht, dit filmpje bewijst alles over stereotypes.

http://www.youtube.com/watch?v=8ABRlWybBqM

SMI94
19 mei 2014, 19:44
Nee, rood zijn is te wijten aan domheid. Het is de overgang van rood naar bruin die pijn doet. Slimme mensen worden bruin zonder rood te worden.
Nu gij weer.:lol:

Dat moet een keer vertellen tegen blonde mensen, rosse mensen of mensen met een heel bleke huid...

Mogelijks zal u nadien ook wat rood uitslaan :)

Nebur
19 mei 2014, 19:49
men mag toch de Belgische nationaliteit afnemen indien mensen zich niet correct gedragen?

Men mag iemand enkel niet statenloos maken zonder enig zware reden.

Een Marokkaan wordt niet statenloos als men zijn Belgische nationaliteit afneemt.

Daarom dat ik zei: als die Marokkaan afstand gedaan heeft van zijn Marokkaanse nationaliteit, dan mag hij wel in België blijven (want dan kunt ge zijn Belgische nationaliteit niet afnemen).

Pericles
19 mei 2014, 19:52
Daarom dat ik zei: als die Marokkaan afstand gedaan heeft van zijn Marokkaanse nationaliteit, dan mag hij wel in België blijven (want dan kunt ge zijn Belgische nationaliteit niet afnemen).

Je kan geen afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit.

Nebur
19 mei 2014, 20:46
Je kan geen afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit.

Ik wist dat dit zo was bij de Turkse nationaliteit, ik wist niet dat het in Marokko ook zo was.

Maar bon, in feite doet dat er niet echt toe: pak dan iemand (een crimineel) met een dubbele nationaliteit (en hij kan afstand doen van de vreemde). Als die dan snel afstand doet van zijn vreemde nationaliteit, dan mag hij wel in België blijven?

Nietzsche
19 mei 2014, 20:48
Ik wist dat dit zo was bij de Turkse nationaliteit, ik wist niet dat het in Marokko ook zo was.

Maar bon, in feite doet dat er niet echt toe: pak dan iemand (een crimineel) met een dubbele nationaliteit (en hij kan afstand doen van de vreemde). Als die dan snel afstand doet van zijn vreemde nationaliteit, dan mag hij wel in België blijven?

Er is geen "mogen" in dit verhaal.

Zo,n iemand KUNNEN we simpelweg niet terugsturen naar land van herkomst.

Nebur
19 mei 2014, 22:18
Er is geen "mogen" in dit verhaal.

Zo,n iemand KUNNEN we simpelweg niet terugsturen naar land van herkomst.

Precies. Vindt ge het dan niet oneerlijk om iemand die wel afstand gedaan heeft van zijn nationaliteit hier kan blijven, en iemand die dat niet deed buiten vliegt?

daiwa
19 mei 2014, 23:00
Er wonen zo'n 300.000 Marokkanen (of mensen met Marokkaanse roots) in België. Als u zegt dat het aantal niet-criminelen onder hen verwaarloosbaar klein is, welk getal moet ik me dan voorstellen? Stel dat de helft criminelen zijn (hoewel ik denk dat 50 % voor u nog te weinig is), dan zitten we met 150.000 criminele Marokkanen? Er zitten zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis.....

De dubbel paspoortigen niet mee gerekend?

vlaams realist
19 mei 2014, 23:22
Dat moet een keer vertellen tegen blonde mensen, rosse mensen of mensen met een heel bleke huid...

Mogelijks zal u nadien ook wat rood uitslaan :)

Bwah, neen, het zijn net die dat me het uitgelegd hebben. Er bestaan zonnecrémes . Je kan je tijd in de zon beperken. Je kan een parasol gebruiken.
De remedie tegen achterlijkheid hebben we nog niet gevonden. Sorry, nog even geduld.

Miauw!
19 mei 2014, 23:24
heerlijk ! Ik heb beslist wie mijn stem krijgt!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140519-Calvo-Pas-dagvaarding

Barbara Pas komt toch op in Oost-Vlaanderen?

Miauw!
19 mei 2014, 23:30
Ik wist dat dit zo was bij de Turkse nationaliteit, ik wist niet dat het in Marokko ook zo was.

Maar bon, in feite doet dat er niet echt toe: pak dan iemand (een crimineel) met een dubbele nationaliteit (en hij kan afstand doen van de vreemde). Als die dan snel afstand doet van zijn vreemde nationaliteit, dan mag hij wel in België blijven?

Van de Turkse nationaliteit kan je wel afstand doen, maar dan moet je als man wel je dienstplicht uitstellen of afkopen.

vlaams realist
19 mei 2014, 23:31
Wat een intens walgelijk mannetje die Calvo.

Met dat gehele tijd "uh ah" tussendoor, stok in zijn reet douwen.

Dit is het meest groffe en boze dewelke ik al van je heb mogen lezen.
Best wel grappig. Vergadering van de groene top, Van Besien, Calvo, Vogels enz... Brrrr, eikés.

Karel Martel B
19 mei 2014, 23:33
Bakkes dicht, dit filmpje bewijst alles over stereotypes.

http://www.youtube.com/watch?v=8ABRlWybBqM

vlaams realist
19 mei 2014, 23:43
Van de Turkse nationaliteit kan je wel afstand doen, maar dan moet je als man wel je dienstplicht uitstellen of afkopen.

Klopt niet. Elke Turkse man moet zn plicht doen. Hij kan ze wel afkopen met onze uitkeringen. Daarachter is hij nog steeds een Turkse man.
Domme vraag. Waarom was er geen dienstplicht voor vrouwen of voor nieuwe Belgen? Heb ik een jaar gratis moeten werken omdat ik blank en mannelijk was? Of omdat ik hier geboren was? Is dat geen discriminatie?

eno2
22 mei 2014, 01:11
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"
Superstaaf:Mooie boutade.


Maar neen, het Belang is niet racistisch.
Superstaaf:
Toch wel, maar bijlange niet genoeg.


Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?
So what?
superstaaf:
Heb jij een probleem met de realiteit misschien?


En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan.
Jammer.
Superstaaf: Er kan niet genoeg ophef ontstaan over de verbruining.


Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is.
Oh nee.
Superstaaf:
Superstaaf:Ben jij zo een politiek correcte met een vermeend moreel superioriteitscomplex?

Citaat:
Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.Superstaaf:
Eerst woorden, en hopelijk ook daden




Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.
Superstaaf:
Ooit geef je ze gelijk.
Hopelijk voor het te laat is.

Het is gewoon jammer dat het VB op communautair vlak zo een dom programma heeft.
Zonder dat hadden ze misschien mijn stem voor hun 'racisme' en 'eurokritische' punten.
Ik zeg weldegelijk misschien, want ze zijn op beide thema's echt nog véél te soft.

Jammer dat een dergelijke onbeschaamde apologie van het racisme mag blijven staan van Moderatie. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Miauw!
22 mei 2014, 01:26
Heel jammer en tenenkrullend. Maar blijkbaar huldigen ze hier de regel dat, zolang je niet daadwerkelijk oproept tot het plegen van een misdrijf, je hier mag zeggen wat je wil. Hoe smerig dat ook mag zijn.

eno2
22 mei 2014, 01:41
Heel jammer en tenenkrullend. Maar blijkbaar huldigen ze hier de regel dat, zolang je niet daadwerkelijk oproept tot het plegen van een misdrijf, je hier mag zeggen wat je wil. Hoe smerig dat ook mag zijn.

Expliciete apologie van het racisme is haatspraak en een misdrijf.
Maar oproepen tot een misdrijf wordt ook niet altijd bestraft.

Je hebt hier nog altijd Dewanand, een veroordeeld terrorist. Wiens oproepen blijven staan.

Miauw!
22 mei 2014, 02:14
Expliciete apologie van het racisme is haatspraak en een misdrijf.
Maar oproepen tot een misdrijf wordt ook niet altijd bestraft.

Je hebt hier nog altijd Dewanand, een veroordeeld terrorist. Wiens oproepen blijven staan.

Serieus? :-o

eno2
22 mei 2014, 02:26
Serieus? :-o

http://forum.politics.be/showthread.php?t=88920

Nebur
22 mei 2014, 02:30
Jammer dat een dergelijke onbeschaamde apologie van het racisme mag blijven staan van Moderatie. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.

patrickve
22 mei 2014, 06:22
Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.

Wij zijn het perfect eens :-)

patrickve
22 mei 2014, 06:29
Heel jammer en tenenkrullend. Maar blijkbaar huldigen ze hier de regel dat, zolang je niet daadwerkelijk oproept tot het plegen van een misdrijf, je hier mag zeggen wat je wil. Hoe smerig dat ook mag zijn.

Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.

Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.

Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.

hamac
22 mei 2014, 07:41
Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.


En religies worden blijkbaar vrijgesteld volgens bovenstaande definitie.
Als je ziet wat er eigenlijk in het OT en de koran staat....


Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.


Juist.


Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.

Ik zou zelfs stellen dat diegenen die een politiek puntje trachten te scoren ten nadele van N-VA en/of BDW, door verwijzen naar de holocaust (of de opkomst ervan) of Hitler, IMHO de holocaust minimaliseren.
En staat minimaliseren niet gelijk aan negationisme?

Dewael heeft zich in het verleden ook al schuldig gemaakt hieraan, zijn grootvader ten spijt.

Miauw!
22 mei 2014, 09:23
http://forum.politics.be/showthread.php?t=88920

Amai, straffe koffie!

Miauw!
22 mei 2014, 09:25
Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.

Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.

Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.

Ja, daar heb je wel gelijk in. En met Nebur ben ik het ook grotendeels eens.

Supe®Staaf
22 mei 2014, 09:47
Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.Nounou, ik kan veel erger hoor...

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.


Je zal het misschien raar vinden, maar hier ben ik het voor 100% met je eens.
Ik vind dat het perfect moet kunnen dat mensen oproepen om ons land te laten overspoelen van vreemdelingen, die we moeten pamperen en onderhouden, die we moeten onze maatschappij laten ontwrichten door onaangepast te blijven en ons hun shariawetten op te dringen, en dat alles onder het mom van misbruikte begrippen zoals humanisme en solidariteit.
Moet kunnen.
Maar ik moet dan van mijn kant het recht behouden om mijn gedacht daarover te ventileren, op welke wijze dan ook.

stropdrager
22 mei 2014, 10:13
Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.

Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.

Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.

Volledig mee eens. Nu ja, racisme en fascisme zijn niet de enige woorden die worden misbruikt. Woorden zoals solidariteit, verdraagzaamheid, neoliberalisme, populisme, discriminatie (en ik zal nog wel een paar woorden vergeten zijn) zijn intussen zo vaak misbruikt en uit hun context gehaald, dat ze elke betekenis hebben verloren.

Nietzsche
22 mei 2014, 10:15
Bakkes dicht, dit filmpje bewijst alles over stereotypes.

http://www.youtube.com/watch?v=8ABRlWybBqM

Dus?

Omdat veel mensen van nature al racistische neigingen hebben mogen we geen kritiek meer hebben op het immigratiebeleid ofzo?

Nietzsche
22 mei 2014, 10:16
Precies. Vindt ge het dan niet oneerlijk om iemand die wel afstand gedaan heeft van zijn nationaliteit hier kan blijven, en iemand die dat niet deed buiten vliegt?

Oneerlijk? niemand hoeft van mij buiten te vliegen, zolang ze zich maar gedragen. ;-)

Miauw!
22 mei 2014, 10:52
ik leesde hier van een persoon HET VLAAMS BELANG IS NIET RASIST GENOEG.
awel dat klopt als een bus , als je iets wil zien veranderen moet je hoge koppen mee krijgen in de strijd , en zonder verkiezingen, grijp de macht met een paar tanks , en met wat machine geweren. en wie niet mee doet de kogel zonder pardon.stamp alle vreemdelingen uit belgie en het is opgelost.

maar een dictatuur is iedereen gelijk voor de wed.
1huis is 1 huis ,1 auto is 1 auto dit is dictatuur. wie rijk is heeft af, wie arm is krijgt bij.
moest ik het voor zeggen hebben , zou het zeer snel veranderen , en niet iedereen kan leven met de uitspraken maar er zijn er toch ook veel die denken als ik wees gerust...

zal u een duidelijk voorbeeld geven. een zelfstandige die euros schulden maakt en gezinnen kapot maakt om dat hij de geleverde goederen niet leverd of vermaakt kan bv in nederland ongestoort te werk gaan . en ze verklaren zich faiet en starten opnieuw.

een gewoon koppel die in de armoede komt of in de schulden word gestraft voor het leven of komt in een zogezegde schulsanering te recht wat infeite niets opbrengt.

inplaats van al hun wetten zullen ze beter het iets harden aanpakken want er is veel onrecht die politieker niet eens beseffen wat het inhoud leven met 50 euro per week.

om je haren van recht te komen infeite..

daarom ik zeg je rechtuit , vlaamsbelang is een goede partij maar veel te zwak je moet een stinkbom leggen die duizend jaren verder leeft net zoals hitler dan veranderd er iets

moest hitler vandaag terug komen naar zijn duitland hij krijgt een hart aanval lol

Zou jij niet beter eens teruggaan naar het 1e leerjaar? :-)

Nietzsche
22 mei 2014, 10:54
Zou jij niet beter eens teruggaan naar het 1e leerjaar? :-)

Flauw.

Bob
22 mei 2014, 10:59
Zou jij niet beter eens teruggaan naar het 1e leerjaar? :-)

Het is misschien ne "master in de journalistiek" die denkt van zo de massa tot betere ideeen te brengen ;-)

holigan-brugge
22 mei 2014, 11:06
Zou jij niet beter eens teruggaan naar het 1e leerjaar? :-) ben jij niet de veraader die zou weglopen bij het eerste schot... nee ik moet niet terug naar eerste leerjaar ik maar weet wel dat ik rechtuit ben dan jij daar durft ik al mij euros op zetten.. want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis dat is kort en bondig gezegt.

holigan-brugge
22 mei 2014, 11:08
Het is misschien ne "master in de journalistiek" die denkt van zo de massa tot betere ideeen te brengen ;-)
de massa haha , de massa loopt op de rechte lijn en doet wat van hem gevraagd word ik niet dat is het verschil.

Pericles
22 mei 2014, 11:19
Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.

Welke punten van het programma van het VB zijn te walgelijk om in de praktijk te worden gebracht ?

Bob
22 mei 2014, 11:25
de massa haha , de massa loopt op de rechte lijn en doet wat van hem gevraagd word ik niet dat is het verschil.

Alhoewel ik mij afvraag of Uw schrijffouten "natuurlijk" zijn, of speciaal voor "de gelegenheid" gemaakt worden. Men moet uiteindelijk wel ne speciale zijn om geen rekening te houden met de spellingcorrector in de tekstverwerker.

Dixie
22 mei 2014, 11:31
Jammer dat een dergelijke onbeschaamde apologie van het racisme mag blijven staan van Moderatie. Onvoorstelbaar eigenlijk.

waar staat dat racisme? btw, druk dan de rode vierkant he, indien geen racisme ga je wel af als een gieter...

Xenophon
22 mei 2014, 11:32
Alhoewel ik mij afvraag of Uw schrijffouten "natuurlijk" zijn, of speciaal voor "de gelegenheid" gemaakt worden. Men moet uiteindelijk wel ne speciale zijn om geen rekening te houden met de spellingcorrector in de tekstverwerker.

Ik gok op "speciaal voor de gelegenheid gemaakt worden", hij schrijft meer spelfouten dan ik.

Dixie
22 mei 2014, 11:33
Heel jammer en tenenkrullend. Maar blijkbaar huldigen ze hier de regel dat, zolang je niet daadwerkelijk oproept tot het plegen van een misdrijf, je hier mag zeggen wat je wil. Hoe smerig dat ook mag zijn.

dikke leugens weeral... :-D

•aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Knuppel
22 mei 2014, 11:33
ik leesde hier van een persoon HET VLAAMS BELANG IS NIET RASIST GENOEG.
awel dat klopt als een bus , als je iets wil zien veranderen moet je hoge koppen mee krijgen in de strijd , en zonder verkiezingen, grijp de macht met een paar tanks , en met wat machine geweren. en wie niet mee doet de kogel zonder pardon.stamp alle vreemdelingen uit belgie en het is opgelost.

maar een dictatuur is iedereen gelijk voor de wed.
1huis is 1 huis ,1 auto is 1 auto dit is dictatuur. wie rijk is heeft af, wie arm is krijgt bij.
moest ik het voor zeggen hebben , zou het zeer snel veranderen , en niet iedereen kan leven met de uitspraken maar er zijn er toch ook veel die denken als ik wees gerust...

zal u een duidelijk voorbeeld geven. een zelfstandige die euros schulden maakt en gezinnen kapot maakt om dat hij de geleverde goederen niet leverd of vermaakt kan bv in nederland ongestoort te werk gaan . en ze verklaren zich faiet en starten opnieuw.

een gewoon koppel die in de armoede komt of in de schulden word gestraft voor het leven of komt in een zogezegde schulsanering te recht wat infeite niets opbrengt.

inplaats van al hun wetten zullen ze beter het iets harden aanpakken want er is veel onrecht die politieker niet eens beseffen wat het inhoud leven met 50 euro per week.

om je haren van recht te komen infeite..

daarom ik zeg je rechtuit , vlaamsbelang is een goede partij maar veel te zwak je moet een stinkbom leggen die duizend jaren verder leeft net zoals hitler dan veranderd er iets

moest hitler vandaag terug komen naar zijn duitland hij krijgt een hart aanval lol

Wat hebben ze hier binnengesmeten?
Een marginale randdebiel?
Een uitkeringstrekker van allochtone afkomst die meer langs te straat heeft gelopen dan in de lagere school heeft gezeten?

50 euro per week? Dan is het ook nog een OCMW-klant met een schuldenberg....mét een pc en internetverbinding....en een muil om elke potentiële werkgever mee weg te jagen.

Een winner, zoveel is al meteen duidelijk.

Knuppel
22 mei 2014, 11:36
Ik gok op "speciaal voor de gelegenheid gemaakt worden", hij schrijft meer spelfouten dan ik.

Niemand maakt zich met opzet zo belachelijk.
Het enige woord dat hij foutloos kan schrijven is Hitler.
We hebben hier met een marginale mislukkeling te maken.

hamac
22 mei 2014, 11:37
ik leesde hier van een persoon HET VLAAMS BELANG IS NIET RASIST GENOEG.
awel dat klopt als een bus , als je iets wil zien veranderen moet je hoge koppen mee krijgen in de strijd , en zonder verkiezingen, grijp de macht met een paar tanks , en met wat machine geweren. en wie niet mee doet de kogel zonder pardon.stamp alle vreemdelingen uit belgie en het is opgelost.

maar een dictatuur is iedereen gelijk voor de wed.
1huis is 1 huis ,1 auto is 1 auto dit is dictatuur. wie rijk is heeft af, wie arm is krijgt bij.
moest ik het voor zeggen hebben , zou het zeer snel veranderen , en niet iedereen kan leven met de uitspraken maar er zijn er toch ook veel die denken als ik wees gerust...


Bloed, bodem, eer en trouw?
Maar je moet nog een wachtwoord hebben. Zonder wachtwoord is het niet voor echt. :-p


zal u een duidelijk voorbeeld geven. een zelfstandige die euros schulden maakt en gezinnen kapot maakt om dat hij de geleverde goederen niet leverd of vermaakt kan bv in nederland ongestoort te werk gaan . en ze verklaren zich faiet en starten opnieuw.
8<


Hier kan ik je geen ongelijk geven.

Dixie
22 mei 2014, 11:40
Niemand maakt zich met opzet zo belachelijk.
Het enige woord dat hij foutloos kan schrijven is Hitler.
We hebben hier met een marginale mislukkeling te maken.

een linkse construct waarschijnlijk...

Miauw!
22 mei 2014, 11:43
Flauw.

Flauw? Ik "pak" normaal nooit iemand op spelfouten, maar DIT loopt toch wel écht de spuigaten uit! Temeer daar het blijkbaar van een fervente flamingant komt; nét die zouden hun mooie Vlaamsche taal toch wat beter mogen verzorgen!

Miauw!
22 mei 2014, 11:45
ben jij niet de veraader die zou weglopen bij het eerste schot... nee ik moet niet terug naar eerste leerjaar ik maar weet wel dat ik rechtuit ben dan jij daar durft ik al mij euros op zetten.. want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis dat is kort en bondig gezegt.

Sorry, maar hier heb ik echt geen iota van begrepen. Nog eens in fatsoenlijk Nederlands, aub?

Miauw!
22 mei 2014, 11:49
dikke leugens weeral... :-D

•aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)

Met "hier" bedoel ik dit forum. De moderatie laat zowat �*lles toe, zoals racistische uitspraken, grove beledigingen aan het adres van politici of dansen op hun graf, enz. Enkel aanzetten of oproepen tot misdrijven worden niet getolereerd. Grove persoonlijke beledigingen zijn niet toegelaten, maar worden enkel verwijderd na rapportering.
Maar "dat zijn leugens" wordt niet gezien als belediging, "je bent een leugenaar" wel.

Nietzsche
22 mei 2014, 11:51
Flauw? Ik "pak" normaal nooit iemand op spelfouten, maar DIT loopt toch wel écht de spuigaten uit! Temeer daar het blijkbaar van een fervente flamingant komt; nét die zouden hun mooie Vlaamsche taal toch wat beter mogen verzorgen!

In een discussie is spelling/grammatica volstrekt irrelevant, het gaat om de inhouT (hehehe).

Dixie
22 mei 2014, 11:51
Met "hier" bedoel ik dit forum. De moderatie laat zowat �*lles toe

lees het forumregelement eens :lol:

Miauw!
22 mei 2014, 11:53
In een discussie is spelling/grammatica volstrekt irrelevant, het gaat om de inhouT (hehehe).

Mee eens, maar hier zijn de spel- en taalfouten zodanig overheersend dat ze de inhoud volledig overschaduwen. Kijk maar eens naar nr. 136: kan jij daar iets van maken?

Dixie
22 mei 2014, 11:53
De moderatie laat zowat �*lles toe, zoals racistische uitspraken, grove beledigingen aan het adres van politici of dansen op hun graf, enz. Enkel aanzetten of oproepen tot misdrijven worden niet getolereerd. Grove persoonlijke beledigingen zijn niet toegelaten, maar worden enkel verwijderd na rapportering.


dikke onzin, eigenlijk zou de moderatie je voor deze leugen moeten bannen:lol:

Miauw!
22 mei 2014, 11:54
Sommigen zouden beter zélf het reglement nog eens goed lezen, of nog beter: verduidelijking vragen aan de moderators.

Miauw!
22 mei 2014, 11:55
dikke onzin, eigenlijk zou de moderatie je voor deze leugen moeten bannen:lol:

:lol::lol::lol::lol:

Die is goed! Weet je wie mijn "bron" hiervoor is? 8-)

Nietzsche
22 mei 2014, 11:55
Mee eens, maar hier zijn de spel- en taalfouten zodanig overheersend dat ze de inhoud volledig overschaduwen. Kijk maar eens naar nr. 136: kan jij daar iets van maken?

Ja hoor, volgens hem ben jij zo,n type die weg zou lopen als je in een benarde situatie terecht komt en hij is veel moediger dan jij.

En ohja, hij is gewoon recht voor zijn raap (zegt die).

Dixie
22 mei 2014, 11:56
Flauw? Ik "pak" normaal nooit iemand op spelfouten, maar DIT loopt toch wel écht de spuigaten uit! Temeer daar het blijkbaar van een fervente flamingant komt; nét die zouden hun mooie Vlaamsche taal toch wat beter mogen verzorgen!

:lol: whoehahaha enkel Vlamingenhaters schrijven de Vlaamse taal zo...

Dixie
22 mei 2014, 11:57
:lol::lol::lol::lol:

Die is goed! Weet je wie mijn "bron" hiervoor is? 8-)

de bron die je strafpunten heeft aangesmeerd? :lol:

Miauw!
22 mei 2014, 11:57
Ja hoor, volgens hem ben jij zo,n type die weg zou lopen als je in een benarde situatie terecht komt en hij is veel moediger dan jij.

En ohja, hij is gewoon recht voor zijn raap (zegt die).

Maar dit? "want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis": ik ben me hier niet opzettelijk van de domme aan 't houden, maar hier krijg ik echt kop noch staart aan.
Heeft hij het nu over het spel "Levensweg"? Maar daar zijn toch geen battles? En wat is "fillen"?

Miauw!
22 mei 2014, 11:58
de bron die je strafpunten heeft aangesmeerd? :lol:

Mijn strafpuntensaldo staat mooi op nul, ik vermoed dat we dat van jou niet kunnen zeggen? Maar inderdaad: de bron die jou je strafpunten heeft aangesmeerd.

ps: ik had al eens gezegd dat jij voor mij verder quantité négligeable bent. Dit doet wel echt de deur dicht. Verwacht dus geen verdere reacties meer van mij.

Dixie
22 mei 2014, 11:59
Sommigen zouden beter zélf het reglement nog eens goed lezen

kijk dan in de spiegel ik haalde het zinnetje namelijk uit het reglement:-D

Nietzsche
22 mei 2014, 12:00
Maar dit? "want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis": ik ben me hier niet opzettelijk van de domme aan 't houden, maar hier krijg ik echt kop noch staart aan.
Heeft hij het nu over het spel "Levensweg"? Maar daar zijn toch geen battles? En wat is "fillen"?

1: Nee, de levensweg van iedereen. Je moet dat op globale schaal bekijken, in werkelijkheid is zijn post uiterst filosofisch tot zelfs poëtisch.

2: Het is een uitdaging tot een battle, hij vindt je laf.

3: Fillen = Villen.

Dixie
22 mei 2014, 12:01
Mijn strafpuntensaldo staat mooi op nul, ik vermoed dat we dat van jou niet kunnen zeggen?

en het liegen blijft voortduren :lol:

Miauw!
22 mei 2014, 12:02
1: Nee, de levensweg van iedereen. Je moet dat op globale schaal bekijken, in werkelijkheid is zijn post uiterst filosofisch tot zelfs poëtisch.

2: Het is een uitdaging tot een battle, hij vindt je laf.

3: Fillen = Villen.

Bedankt voor de exegese! ;) Ik begrijp nu dat ik er nog l�*ng niet aan toe ben om zulke pareltjes van wijsheid op hun waarde te kunnen schatten! :(

Nietzsche
22 mei 2014, 12:05
Bedankt voor de exegese! ;) Ik begrijp nu dat ik er nog l�*ng niet aan toe ben om zulke pareltjes van wijsheid op hun waarde te kunnen schatten! :(

http://2.bp.blogspot.com/-3eC65rmw6W8/T86VutCIcfI/AAAAAAAABDM/ypxVd_9l0DU/s1600/youre.jpg

Miauw!
22 mei 2014, 12:05
ik ben hier nochtans 10 jaar en buiten enkele strafpunten ben ik nooit geband geweest, straks is het nog de schuld van de moderatie?! 8O

Miauw!
22 mei 2014, 12:06
http://2.bp.blogspot.com/-3eC65rmw6W8/T86VutCIcfI/AAAAAAAABDM/ypxVd_9l0DU/s1600/youre.jpg

:lol::lol::lol::lol::lol:

Dat is inderdaad iets waar ik me wreed aan erger! En 't ergste is dat het vooral Amerikanen zijn die deze fout maken.

Lukkas
22 mei 2014, 12:08
:lol::lol::lol::lol::lol:

Dat is inderdaad iets waar ik me wreed aan erger! En 't ergste is dat het vooral Amerikanen zijn die deze fout maken.

Verander het woord Amerikanen in Marokkanen en dan zijn we weer racisten, hé miauwke.

Nietzsche
22 mei 2014, 12:10
:lol::lol::lol::lol::lol:

Dat is inderdaad iets waar ik me wreed aan erger! En 't ergste is dat het vooral Amerikanen zijn die deze fout maken.

http://weblogs.nos.nl/methetoogopmorgen/files/2009/11/geert-wilders.jpg

MINDER, MINDER , MINDER ! (Amerikanen).

Nebur
22 mei 2014, 12:33
Welke punten van het programma van het VB zijn te walgelijk om in de praktijk te worden gebracht ?

Dat is de discussie niet. Ik had het over de uitspraken van Superstaaf die walgelijk waren. Het VB heeft ook walgelijke uitspraken en standpunten, zeer zeker, maar dat op zich is naast de kwestie.

Dixie
22 mei 2014, 12:34
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie

ik ben hier nochtans 10 jaar en buiten enkele strafpunten ben ik nooit geband geweest, straks is het nog de schuld van de moderatie?!

op 10 jaar verzamel je al eens strafpunten, mijn huidig saldo is al een paar jaar puntenloos, zeker dat je het opneemt tov Neo's en fanatieke mo de pedofeetaanhangers...

porpo
22 mei 2014, 12:40
Natuurlijk wel?

Marokkanen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de criminaliteit in Nederland (ik weet niet exact hoe dat in Vlaanderen is) minder Marokkanen in Nederland is dus minder criminaliteit.

Heb het liefst helemaal geen Marokkanen in Nederland, maar we kunnen niet de mensen die hier al leven deporteren, dat snap ik ook.
Waarom niet ?
Dat zal misschien een voorbeeld kunnen zijn voor indianen om Euro-Amerikanen en Afro-Amerikanen te deporteren ? :-D

Nietzsche
22 mei 2014, 12:41
Waarom niet ?
Dat zal misschien een voorbeeld kunnen zijn voor indianen om Euro-Amerikanen en Afro-Amerikanen te deporteren ? :-D

ok

porpo
22 mei 2014, 12:52
ok
:thumbsup:

eno2
22 mei 2014, 19:22
[QUOTE=holigan-brugge;7153136]

Ik citeer je niet gezien ik je rapporteerde

Het wordt hier steeds leuker, dit is al apologie van massamoord.

Nebur zal content zijn, evenals Patrick ve en natuurlijk SS

Ik neem aan dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands.

eno2
22 mei 2014, 19:26
Dat is de discussie niet. Ik had het over de uitspraken van Superstaaf die walgelijk waren. Het VB heeft ook walgelijke uitspraken en standpunten, zeer zeker, maar dat op zich is naast de kwestie.

Ik wil evenwel geen permban riskeren door verdere stappen te ondernemen.

Teveel dappere forumridders zonder blaam met antiracistisch blazoen zijn me voorgegaan...

4x10E6
22 mei 2014, 19:37
Ik wil evenwel geen permban riskeren door verdere stappen te ondernemen.

Teveel dappere forumridders zonder blaam met antiracistisch blazoen zijn me voorgegaan...

.. waarmee u precies wat wil zeggen .. eenvoudig vraagje .. bestonden er joden vernietigingskampen in Nazi Duitsland ?

Nebur
22 mei 2014, 19:38
Nebur zal content zijn, evenals Patrick ve en natuurlijk SS

? Waarom zou ik nu content zijn?

U wilt meningen waar u het niet eens bent verbieden. Dat is uw goed recht, maar daar kan ik als vrijheidslievende mens niet mee akkoord gaan. Dat betekent nog niet dat ik content ben als iemand dergelijke uitspraken uitkraamt.

Beetje serieus blijven aub.

patrickve
22 mei 2014, 19:43
Ik citeer je niet gezien ik je rapporteerde

Het wordt hier steeds leuker, dit is al apologie van massamoord.

Nebur zal content zijn, evenals Patrick ve en natuurlijk SS


?

Welke apologie ? Welke massa moord ? Als liberaal wil ik helemaal niemand vermoorden... Tussen ons beiden denk ik dat jij dichter staat bij een voorkeur voor massamoord dan ik...

eno2
22 mei 2014, 19:58
.. waarmee u precies wat wil zeggen .. eenvoudig vraagje .. bestonden er joden vernietigingskampen in Nazi Duitsland ?
Het is overduidelijk wat ik precies wil zeggen.

Volgens Superstaaf moet het negationisme trouwens toelaatbaar zijn.

Ook dat nog.

Echt een propere jongen hoor. Hij zegt het terecht zelf: "ik kan nog véél erger"

djimi
22 mei 2014, 19:58
...

moest hitler vandaag terug komen naar zijn duitland hij krijgt een hart aanval ...

Ten eerste: Hitler was een Oostenrijker. Duitsland is écht niet 'zijn' Duitsland.

Ten tweede: het is wel te hopen dat hij in dat geval zijn hartaanval onmiddellijk krijgt. Die vent verdient gewoon geen tweede kans om te proberen Duitsland te vernietigen.

eno2
22 mei 2014, 20:03
?

Welke apologie ? Welke massa moord ? Als liberaal wil ik helemaal niemand vermoorden... Tussen ons beiden denk ik dat jij dichter staat bij een voorkeur voor massamoord dan ik...

1 je citeert verkeerd:oops:

2 Ik kan niet citeren aangezien ik rapporteerde.

Jullie zijn toch zo helemaal voorstanders van de ongeremde vrije meningsuiting, maar daar zijn ook limieten aan, en die van de walgelijkheid zijn in elk geval overschreden.

Ik zeg niet dat jullie iemand willen vermoorden,wel dat jullie vinden dat men daar vrijuit een apologie voor mag ventileren. Zolang er maar niet tot de daad wordt overgegaan...

Ik ben nogal ahimsa, alhoewel geen totale pacifist. Misschien ben jij wel een totale?

eno2
22 mei 2014, 20:05
? Waarom zou ik nu content zijn?

U wilt meningen waar u het niet eens bent verbieden. Dat is uw goed recht, maar daar kan ik als vrijheidslievende mens niet mee akkoord gaan. Dat betekent nog niet dat ik content ben als iemand dergelijke uitspraken uitkraamt.

Beetje serieus blijven aub.
Jullie zijn toch zo helemaal voorstanders van de ongeremde vrije meningsuiting, maar daar zijn ook limieten aan, en die van de walgelijkheid zijn in elk geval overschreden.

djimi
22 mei 2014, 20:06
...

Ik neem aan dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands.


Is het niet een beetje rassiesties ervan uit te gaan dat gebrekkig Nederlands a.h.w. 'automatisch' door een allochtoon werd geproduceerd?

:?

hamac
22 mei 2014, 20:14
Jullie zijn toch zo helemaal voorstanders van de ongeremde vrije meningsuiting, maar daar zijn ook limieten aan, en die van de walgelijkheid zijn in elk geval overschreden.

Ik ben geen voorstander van een compleet vrije meningsuiting, maar het gevolg is complex.
Er staan veel woordjes in mijn woordenboek die nog eens in veel mogelijke combinaties te gebruiken zijn. Hoe giet je zoiets in een wet om bepaalde combinaties aan banden te leggen?

Niet iedereen hanteert dezelfde (in)toleratie tav bepaalde uitspraken. Die ligt bijvoorbeeld voor een atheïst compleet anders dan voor een gelovige, wat uitspraken over religie betreft.

Nietzsche
22 mei 2014, 20:31
Ik ben geen voorstander van een compleet vrije meningsuiting, maar het gevolg is complex.
Er staan veel woordjes in mijn woordenboek die nog eens in veel mogelijke combinaties te gebruiken zijn. Hoe giet je zoiets in een wet om bepaalde combinaties aan banden te leggen?

Niet iedereen hanteert dezelfde (in)toleratie tav bepaalde uitspraken. Die ligt bijvoorbeeld voor een atheïst compleet anders dan voor een gelovige, wat uitspraken over religie betreft.

Waarom?

eno2
22 mei 2014, 20:55
Is het niet een beetje rassiesties ervan uit te gaan dat gebrekkig Nederlands a.h.w. 'automatisch' door een allochtoon werd geproduceerd?

:?

Er kleeft geen spatje racisme aan vermoeden dat iemand allochtoon is.

Pericles
22 mei 2014, 21:03
Ten eerste: Hitler was een Oostenrijker. Duitsland is écht niet 'zijn' Duitsland.

Ten tweede: het is wel te hopen dat hij in dat geval zijn hartaanval onmiddellijk krijgt. Die vent verdient gewoon geen tweede kans om te proberen Duitsland te vernietigen.

Hij heette zelfs niet Hitler. Zijn echte naam was Schiklgrüber.
Dat wist je niet hé djimi. ;-)

djimi
22 mei 2014, 21:03
Er kleeft geen spatje racisme aan vermoeden dat iemand allochtoon is.


Ook niet als 'het vermoeden dat iemand allochtoon is' zijn oorsprong vindt in het door 'iemand' gebruikte 'gebrekkige Nederlands'?

:?

Knuppel
22 mei 2014, 21:04
Ik wil evenwel geen permban riskeren door verdere stappen te ondernemen.

Teveel dappere forumridders zonder blaam met antiracistisch blazoen zijn me voorgegaan...

Een "antiracistisch blazoen" (tegenover vreemdelingen....) tot daar volg ik je.
Maar dappere forumridders zonder blaam? :rofl:

Zou het niet eerder iets te maken hebben gehad met een georganiseerde vorm van....heu...."rapporteren"?

djimi
22 mei 2014, 21:06
Hij heette zelfs niet Hitler. Zijn echte naam was Schiklgrüber.
Dat wist je niet hé djimi. ;-)


Schicklgruber, mét 'c' en zonder Umlaut ;-)

http://www.nytimes.com/1990/05/06/opinion/l-hitler-never-really-was-schicklgruber-016390.html

Knuppel
22 mei 2014, 21:08
Ook niet als 'het vermoeden dat iemand allochtoon is' zijn oorsprong vindt in het door 'iemand' gebruikte 'gebrekkige Nederlands'?

:?

Zolang het geen Vlaams-nationalisten betreft die daarnaar verwijzen is er niets aan de hand.
Het wordt wél een probleem als het "vermoeden" te vaak herhaald wordt. Dan is het wél racistisch en krijg je zelfs het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie achter de vodden. ;-)

Pericles
22 mei 2014, 21:08
Schicklgruber, mét 'c' en zonder Umlaut ;-)

http://www.nytimes.com/1990/05/06/opinion/l-hitler-never-really-was-schicklgruber-016390.html

Goed , maar wie zou dat hier geweten hebben , buiten mijzelf ? ;-)

eno2
22 mei 2014, 21:14
Een "antiracistisch blazoen" (tegenover vreemdelingen....) tot daar volg ik je.
Maar dappere forumridders zonder blaam? :rofl:

Zou het niet eerder iets te maken hebben gehad met een georganiseerde vorm van....heu...."rapporteren"?
Ik weet niet zeker of ik je goed interpreteer.

Je denkt aan dat gebannen clubje (hoe heette het alweer)[Alzheimer]

Waar we niet meer mogen over praten van Moderatie?

Kijk, toentertijd was ik van mening dat hun ban al met al terecht was. En nu nog.

djimi
22 mei 2014, 21:18
Goed , maar wie zou dat hier geweten hebben , buiten mijzelf ? ;-)

Het is nu - gelukkig? helaas? - te laat voor een 'enquête', hé? ;-)

eno2
22 mei 2014, 21:18
Ook niet als 'het vermoeden dat iemand allochtoon is' zijn oorsprong vindt in het door 'iemand' gebruikte 'gebrekkige Nederlands'?

:?

Een vermoeden kan moeilijk racistisch zijn.

Je gaat me nog schuldgevoelens bezorgen tegenover deze apologeet van massamoord op allochtonen:rofl:

djimi
22 mei 2014, 21:22
Zolang het geen Vlaams-nationalisten betreft die daarnaar verwijzen is er niets aan de hand.
Het wordt wél een probleem als het "vermoeden" te vaak herhaald wordt. Dan is het wél racistisch en krijg je zelfs het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie achter de vodden. ;-)

Er wordt hier op 't forum inderdaad nogal graag op de pianist geschoten :-(

Nebur
22 mei 2014, 21:24
Jullie zijn toch zo helemaal voorstanders van de ongeremde vrije meningsuiting, maar daar zijn ook limieten aan, en die van de walgelijkheid zijn in elk geval overschreden.

Ik ben er voorstander van, maar daarom ben ik nog niet content als iemand ze gebruikt om een walgelijke boodschap te verspreiden. Dat mag, maar ik ben er niet content mee. Ik zal hun recht om het te doen, maar ik zal hen altijd bestrijden.

djimi
22 mei 2014, 21:30
Een vermoeden kan moeilijk racistisch zijn...

Een aanname is nog iets anders dan een vermoeden:

U schreef: "Ik neem aan dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands."

U schreef NIET: "Ik vermoed dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands."


Het is natuurlijk altijd nog mogelijk dat ook uw Nederlands gebrekkig is.

eno2
22 mei 2014, 21:38
Een aanname is nog iets anders dan een vermoeden:

U schreef: "Ik neem aan dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands."

U schreef NIET: "Ik vermoed dat jij allochtoon bent, gezien jouw gebrekkige Nederlands."


Het is natuurlijk altijd nog mogelijk dat ook uw Nederlands gebrekkig is.
Dat is inderdaad altijd mogelijk maar in dit concrete geval zoek je

spijkers op laag water. Een aanname ontstaat uit een vermoeden.

Synoniemennet .nl geeft aanname aan als synoniem van vermoeden.

http://synoniemen.net/grafisch.php?zoekterm=vermoeden

Het is natuurlijk ook mogelijk en zelfs hoogstwaarschijnlijk dat jouw interpretatiefunctie een hopelijk tijdelijke kwaadwillige periode doormaakt

In dat geval wens ik je een spoedige beterschap.

eno2
22 mei 2014, 21:41
Ik ben er voorstander van, maar daarom ben ik nog niet content als iemand ze gebruikt om een walgelijke boodschap te verspreiden. Dat mag, maar ik ben er niet content mee. Ik zal hun recht om het te doen, maar ik zal hen altijd bestrijden.

Jaja akkoord Nebur, ik deed alleen een beetje ironisch, dat is toch nog niet zo erg als walgelijk doen.

djimi
22 mei 2014, 22:03
... Het is natuurlijk ook mogelijk en zelfs hoogstwaarschijnlijk dat jouw interpretatiefunctie een hopelijk tijdelijke kwaadwillige periode doormaakt...

Dat is inderdaad best mogelijk.

De overgrote meerderheid van mijn leerlingen zijn 'allochtoon', en met de overgrote meerderheid ervan onderhoud ik nogal tamelijk hartelijke betrekkingen.

Misschien ben ik daardoor een beetje té 'touchy' geworden.

Verder wil ik hopen dat de kwaadwillige periode van mijn interpretatiefunctie nog héél lang duurt. Aan goed-nieuws-shows en mooipraterij heb ik maar wat graag een broertje dood.


Dat spijt mij niet,

groeten,

"djimi"

eno2
22 mei 2014, 22:07
Dat is inderdaad best mogelijk.

De overgrote meerderheid van mijn leerlingen zijn 'allochtoon', en met de overgrote meerderheid ervan onderhoud ik nogal tamelijk hartelijke betrekkingen.

Misschien ben ik daardoor een beetje té 'touchy' geworden.

Verder wil ik hopen dat de kwaadwillige periode van mijn interpretatiefunctie nog héél lang duurt. Aan goed-nieuws-shows en mooipraterij heb ik maar wat graag een broertje dood.


Dat spijt mij niet,

groeten,

"djimi"

Maar je neemt onze hooligan in bescherming die oproept tot massamoord op allochtonen?

djimi
22 mei 2014, 22:21
Maar je neemt onze hooligan in bescherming die oproept tot massamoord op allochtonen?

Neen.

Neemt u 'onze' hooligan wérkelijk ernstig?

:?

eno2
22 mei 2014, 22:50
Neen.

Neemt u 'onze' hooligan wérkelijk ernstig?

:?:?

mmmm
Ernstig genoeg voor een R.D.

Knuppel
22 mei 2014, 23:41
Dat is inderdaad altijd mogelijk maar in dit concrete geval zoek je

spijkers op laag water. Een aanname ontstaat uit een vermoeden.

Synoniemennet .nl geeft aanname aan als synoniem van vermoeden.

http://synoniemen.net/grafisch.php?zoekterm=vermoeden

Het is natuurlijk ook mogelijk en zelfs hoogstwaarschijnlijk dat jouw interpretatiefunctie een hopelijk tijdelijke kwaadwillige periode doormaakt

In dat geval wens ik je een spoedige beterschap.

Ik vermoed....neen, ik neem aan dat jij eerder in het genoemde bedje ziek bent dan djimi.

eno2
23 mei 2014, 10:58
Ik vermoed....neen, ik neem aan dat jij eerder in het genoemde bedje ziek bent dan djimi.

Naar aanleiding waarvan, mogen we dat weten?

eno2
24 mei 2014, 11:03
ben jij niet de veraader die zou weglopen bij het eerste schot... nee ik moet niet terug naar eerste leerjaar ik maar weet wel dat ik rechtuit ben dan jij daar durft ik al mij euros op zetten.. want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis dat is kort en bondig gezegt.
Kan je het nu ook eens in begrijpbaar Nederlands zeggen?