PDA

View Full Version : N-VA duikt in Vlaams-Brabant 18% onder de Bourgeois-norm


BWarrior
19 mei 2014, 03:37
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...

N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

Geert C
19 mei 2014, 06:12
Da's inderdaad opvallend. Volgens die peiling halen zowel N-VA als de regeringscoalitie evenveel zetels als 4 jaar geleden, de enige partij die zetels wint is Groen! en de enige die zetels verliest is het VB. Er komen nog twee kieskringen en het is maar een peiling uiteraard, maar als die trend zich doorzet zal de uitslag in 2014 linkser en minder nationalistisch zijn dan die van 2010. :-)

Henri1
19 mei 2014, 06:16
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?

Doge
19 mei 2014, 06:21
Die peilingen gaan van 24% tot 40% voor NVA, zo is het makkelijk. :)

Gwyndion
19 mei 2014, 06:30
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?

Vermits ze maar een populatie van 600 personen hebben is er wel wat marge, zoals ze in de artikels zelf al aangeven. Een peiling per kiesgroep is dan al leukk maar ik vraag me af hoe nauwkeurig ze zullen blijken. Nu goed, als ik cynisch wou doen zou ik m natuurlijk ook vragen kunnen stelen in de volgorde van publicatie, de sterktste score van N-VA eerst en daarna de andere goede maaar minder hoge.

speurneus
19 mei 2014, 06:33
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?

Als je met 30% onbeslisten zit is het erg moeilijk om exacte peilingen te houden.
Nu het programma van NVA meer en meer gekend is door het grote publiek verwonderd het me niet dat in de peilingen NVA achteruit gaat.

Gwyndion
19 mei 2014, 06:44
Als je met 30% onbeslisten zit is het erg moeilijk om exacte peilingen te houden.
Nu het programma van NVA meer en meer gekend is door het grote publiek verwonderd het me niet dat in de peilingen NVA achteruit gaat.

En dat is positief? Tenzij ik zelf de programma's van bvb SP.A lees weet ik enkel wat ze denken dat de standpunten van N-VA zijn maar weinig over de eigen standpunten. Waarom zou bvb de SP.A nu wel problemen kunnen oplossen waar dat in de afgelopen decennia niet lukte? Waarom zou O-VLD nu volop voor verlagingen gaan terwijl ze onder EDRI zoveel, en dit zijn hun eigen ogen, pestbelastingen lieten passeren? Wat wil de CD&V buiten een warme samenleving en een campagne "voor Dehaene"?

Het Oosten
19 mei 2014, 06:54
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?

Peilingen...

En daarom: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld.

Volgende week rond deze tijd weten we het.

subocaj
19 mei 2014, 07:00
En daarom: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld.

Er is geen geld voor prijzen, daarom verleggen ze de meet.;-)

Pandareus
19 mei 2014, 07:04
En onze witte kaproen uit de vlaamse rand was nochtans zo zeker : n-va zou de liberalen zwaar kloppen in brabant... Hij was zo zeker dat de splitsing BHV niet voor pacificatie maar voor nog meer vlaamse reflex ging zorgen...

Vette Pois(s)on
19 mei 2014, 07:40
Linkse vreugde.

La belgique is gered.

hollande
19 mei 2014, 07:49
Linkse vreugde.

La belgique is gered.

weer zo een stomme reactie van u, meer zijn we niet gewend.

hollande
19 mei 2014, 07:52
En onze witte kaproen uit de vlaamse rand was nochtans zo zeker : n-va zou de liberalen zwaar kloppen in brabant... Hij was zo zeker dat de splitsing BHV niet voor pacificatie maar voor nog meer vlaamse reflex ging zorgen...

het blijft hier Verdacht stil in dit topic, zouden ze eindelijk hun plaats kennen die vlaams nationalisten.
als de trend zich zo doorzet zal het wel weer de schuld zijn van de linkse media.

Zeus
19 mei 2014, 08:00
Fantastisch resultaat voor Open-VLD. In de war room van N-VA zijn ze zich in de haren aan het krabben.

Toch wel grappig, als tegenvalt zijn alle peilingen plots ongeloofwaardig of vervalst door 'regimepers'.

Vette Pois(s)on
19 mei 2014, 08:03
weer zo een stomme reactie van u, meer zijn we niet gewend.

Fijn dat u reageerde.

Laten we het gezellig houden he ;-)

Vigilant
19 mei 2014, 08:07
het blijft hier Verdacht stil in dit topic, zouden ze eindelijk hun plaats kennen die vlaams nationalisten.
als de trend zich zo doorzet zal het wel weer de schuld zijn van de linkse media.

Niet iedereen heeft een dagje verlof vandaag.

BWarrior
19 mei 2014, 08:29
Toch wel grappig, als tegenvalt zijn alle peilingen plots ongeloofwaardig of vervalst door 'regimepers'.

Ik wou net hetzelfde schrijven.

fox
19 mei 2014, 08:30
Als je met 30% onbeslisten zit is het erg moeilijk om exacte peilingen te houden.
Nu het programma van NVA meer en meer gekend is door het grote publiek verwonderd het me niet dat in de peilingen NVA achteruit gaat.

Het programma is helemaal niet gekend. Di Rupo en Van Delanotte zeggen zelf dat ze via leugens gaan proberen de NVA te raken. Er wordt gelogen over de index, er wordt gelogen over de pensioenen. Er wordt eigenlijk over zowat alles gelogen. Maar laat u dat vooral niet deren

Zipper
19 mei 2014, 08:40
Oei, de vlaamse republiek is nog niet voor morgen, blijkbaar.

Miauw!
19 mei 2014, 08:43
Het programma is helemaal niet gekend. Di Rupo en Van Delanotte zeggen zelf dat ze via leugens gaan proberen de NVA te raken. Er wordt gelogen over de index, er wordt gelogen over de pensioenen. Er wordt eigenlijk over zowat alles gelogen. Maar laat u dat vooral niet deren

Zeggen ze dat écht? :-o In elk geval: dan zijn ze tenminste eerlijk! :)

De schoofzak
19 mei 2014, 08:52
Over de staatsschuld moeten we geen peilingen organiseren.

Want dat weten we: de staatsschuld wint elke dag; stijgt elke dag ...

.

fox
19 mei 2014, 08:57
Zeggen ze dat écht? :-o In elk geval: dan zijn ze tenminste eerlijk! :)

Elio Di Rupo en Johan Vande Lanotte voeren de strijd tegen N-VA op. Nog nooit zijn ze zo duidelijk geweest over hun afkeer voor die partij. Vande Lanotte: ‘Vanaf nu gaan we elke dag herhalen dat de gepensioneerden de indexering van hun pensioen niet krijgen.’ Elio Di Rupo: ‘Ik ben de clichés van De Wever beu.’


Dat is een letterlijke quote van de heren hé. Dat is toch gewoon zeggen dat je elke dag gaat blijven liegen? Het grappige is dat Di Rupo de clichés beu is terwijl hij zelf gewoon aaneen hangt van de clichés.

pajoske
19 mei 2014, 09:08
N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

Peilingen bij jongeren die voor de eerste keer gaan stemmen gaven in Limburg NVA rond 20%. Nu is dat niet de groep die direct schrik moet hebben voor werkloosheid. De vele Limburgers die met de hoge werkloosheid gaan geconfronteerd worden zullen waarschijnlijk ook 2 keren nadenken als ze het programma van NVA gelezen hebben.

Maar het blijven peilingen. En velen beslissen pas op het laatste ogenblik. Het zou dus kunnen dat sommigen toch nog NVA gaan stemmen alhoewel ze eerder dachten aan een andere voorkeur. Denkend dat NVA toch een ruime zege zou halen. Gunstige peilingen in die laatste week voor anderen zou uiteindelijk in het voordeel van NVA kunnen spelen. OpenVLD heeft dat ook ooit meegemaakt dacht ik.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 09:10
En hoeveel haalt de BUB in die peiling? 0,1 of 1%?

Trouwens, De Block heeft goed werk geleverd. De VLD mag blij zijn dat ze haar hebben, anders...

Pandareus
19 mei 2014, 09:20
Ik wou net hetzelfde schrijven.

Dat is een letterlijke quote van de heren hé. Dat is toch gewoon zeggen dat je elke dag gaat blijven liegen? Het grappige is dat Di Rupo de clichés beu is terwijl hij zelf gewoon aaneen hangt van de clichés.

Neen dat is het niet. Zelfs in jullie eigen propaganda kun je terugvinden dat n-va indexatie op 70% van de gepensioneerden gaat toepassen, en dus 30% van die mensen bij hun pietje heeft. En vanaf 2016 gaan ze het indexmechanisme zelf traficeren... Dat is dan wél solidair : dan is iedereen even hard gekloot.

Miauw!
19 mei 2014, 09:28
En hoeveel haalt de BUB in die peiling? 0,1 of 1%?

Trouwens, De Block heeft goed werk geleverd. De VLD mag blij zijn dat ze haar hebben, anders...

Die houdt in haar eentje de hele VLD recht. Goed dat ze zo'n brede schouders heeft.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 09:47
Die houdt in haar eentje de hele VLD recht. Goed dat ze zo'n brede schouders heeft.

Eén persoon wil nog niet zeggen dat de gehele Vlaams-Brabantse VLD lijst het fantastisch zal doen.

Anders zou het VB in Antwerpen ook nog steeds tussen de 15 & 18 % halen.

Jan Meuleman
19 mei 2014, 10:03
Trouwens, De Block heeft goed werk geleverd.
Maggie heeft de perceptie mee, maar in feite heeft ze niets verwezelijkt. Ze heeft alleen de mensen die hier werk hebben terug gestuurd en aan alle andere dossiers is er niets veranderd.

gertc
19 mei 2014, 10:08
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?
Hoe geloofwaardig? Bekijk de verkiezingen van de laatste 10 jaar en de peilingen die kort daarvoor afgenomen werden, en je weet het antwoord: niet.

Voor deze provinciale peilingen hebben ze 600 mensen hun mening gevraagd. Dat geeft dus een foutenmarge van 4%, als de steekproef goed opgesteld is, en als niemand van de ondervraagden 'onbeslist' was. Als ze dus N-VA op 22% peilen, bedoelen ze 'ergens tussen 18% en 26%'. Daar weet je dus ongeveer niets mee.

GZV
19 mei 2014, 10:36
En hoeveel haalt de BUB in die peiling? 0,1 of 1%?

Trouwens, De Block heeft goed werk geleverd. De VLD mag blij zijn dat ze haar hebben, anders...


Toch wel erg.Nu moeten we al tevreden zijn dat een politieker zijn werk goed doet.

mvd
19 mei 2014, 10:47
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...

N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

Niet onbegrijpelijk, vermits het aantal Franstaligen in Vl-Brabant continu toeneemt. We hebben deze week nog gezien hoe populair zij is bij Franstaligen. De bld dient dan ook de Franstalige belangen. Bij de Vlaamse peiling zien we dat N-VA wel de grootste is, en lijkt het UF de stemmen van De Block over te nemen.

mvd
19 mei 2014, 10:52
Peilingen bij jongeren die voor de eerste keer gaan stemmen gaven in Limburg NVA rond 20%. Nu is dat niet de groep die direct schrik moet hebben voor werkloosheid. De vele Limburgers die met de hoge werkloosheid gaan geconfronteerd worden zullen waarschijnlijk ook 2 keren nadenken als ze het programma van NVA gelezen hebben.

Maar het blijven peilingen. En velen beslissen pas op het laatste ogenblik. Het zou dus kunnen dat sommigen toch nog NVA gaan stemmen alhoewel ze eerder dachten aan een andere voorkeur. Denkend dat NVA toch een ruime zege zou halen. Gunstige peilingen in die laatste week voor anderen zou uiteindelijk in het voordeel van NVA kunnen spelen. OpenVLD heeft dat ook ooit meegemaakt dacht ik.

Vlaams Belang bijna 25% bij Limburgers in het laatste jaar beroepsonderwijs.

http://www.hbvl.be/nieuws/verkiezingen-2014/aid1584075/peiling-bso-kiest-vlaams-belang-aso-en-tso-gaan-voor-cd-v.aspx

stropdrager
19 mei 2014, 11:31
Niet onbegrijpelijk, vermits het aantal Franstaligen in Vl-Brabant continu toeneemt. We hebben deze week nog gezien hoe populair zij is bij Franstaligen. De bld dient dan ook de Franstalige belangen. Bij de Vlaamse peiling zien we dat N-VA wel de grootste is, en lijkt het UF de stemmen van De Block over te nemen.

Dat kan ook een mogelijke verklaring zijn. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 hebben in sommige gemeenten sommige Franstaligen ook een tactische stem gegeven aan CD&V en VLD en niet gestemd op het UF, zodat de N-VA niet de grootste partij zou worden in hun gemeente. Dat was bijvoorbeeld zeer duidelijk het geval in Hoeilaart en Beersel.

Bij deze peiling haalt het FDF 3,5% voor de verkiezing van de Kamer, te weinig voor een zetel (gelukkig maar)

Voor de rest vraag ik me ook af of deze peiling rekening houdt met het feit dat in de 6 faciliteitengemeenten ook op Brusselse lijsten kan gestemd worden.

stropdrager
19 mei 2014, 11:32
Niet onbegrijpelijk, vermits het aantal Franstaligen in Vl-Brabant continu toeneemt. We hebben deze week nog gezien hoe populair zij is bij Franstaligen. De bld dient dan ook de Franstalige belangen. Bij de Vlaamse peiling zien we dat N-VA wel de grootste is, en lijkt het UF de stemmen van De Block over te nemen.

Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat bij de Vlaamse verkiezingen er geen mogelijkheid is om op Brussels lijsten stemmen in de 6 faciliteitengemeenten.

Het Oosten
19 mei 2014, 11:33
het blijft hier Verdacht stil in dit topic, zouden ze eindelijk hun plaats kennen die vlaams nationalisten.
als de trend zich zo doorzet zal het wel weer de schuld zijn van de linkse media.

Moest het een goede peiling geweest zijn voor de NVA, men zou nogal wat horen. Nu zijn diezelfde Vlaams-nationalistjes weer nederig in hun onderaardse holen gekropen en schuwen ze het daglicht . Maar zo kennen we hen dan ook.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 11:51
Toch wel erg.Nu moeten we al tevreden zijn dat een politieker zijn werk goed doet.

Humor, goed goed :roll:

Dus Open VLD wordt dankzij één kandidate de grootste in VL Brabant met 10% voorsprong op de N-VA?.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 11:52
Vlaams Belang bijna 25% bij Limburgers in het laatste jaar beroepsonderwijs.

http://www.hbvl.be/nieuws/verkiezingen-2014/aid1584075/peiling-bso-kiest-vlaams-belang-aso-en-tso-gaan-voor-cd-v.aspx

Dit is voor u dan weer wel representatief zeker?

:roll:

Miauw!
19 mei 2014, 12:05
Ik krijg hier net een brief in de bus, op naam, met op de achterkant: "DIT IS EEN ZEER, ZEER GEVAARLIJK (sic) BRIEF!" Natuurlijk was ik heel nieuwsgierig, en wat is het? Een folder van de NVA, mét een brief waarin ze niets anders doen dan PS-bashen. Bedenkelijk...
En die taalfout (of spelfout) vind ik, zeker voor de NVA, onvergeeflijk!

Athelas
19 mei 2014, 12:14
Wauw, ik schaam mij voor mijn provincie. 20% voor de VLD en dan nog dankzij Maggie die nu echt eens 0.0 heeft verwezenlijkt behalve het geld voor haar bestuur niet te gebruiken en verder uit te voeren wat andere mensen hebben beslist.

In het land der blinden is eenoog koning.

robert t
19 mei 2014, 12:37
Moest het een goede peiling geweest zijn voor de NVA, men zou nogal wat horen. Nu zijn diezelfde Vlaams-nationalistjes weer nederig in hun onderaardse holen gekropen en schuwen ze het daglicht . Maar zo kennen we hen dan ook.Een peiling waarbij 2.500 mensen betrokken zijn noem jij in de regel niet belangrijk en je hebt op dat punt gelijk. Maar plotseling klaart de hemel op voor jou. Een peiling van 600 personen waarbij de N-VA lichtjes achteruit gaat. Nu ga je onmiddellijk over onderaardse holen spreken en meer van dit fraais. Zo ken ik jou.

Ongeveer 30 % van de kiezers heeft vandaag nog geen keuze gemaakt. De zogenaamde zwevende kiezers. Jij behoort daar niet toe, je bent eerder een kruipende kiezer met een lichte voorkeur voor de maffiosi van de spa. Dus wanneer er iemand in een onderaards hol thuishoort ben jij het wel.

Het Oosten
19 mei 2014, 12:47
Een peiling waarbij 2.500 mensen betrokken zijn noem jij in de regel niet belangrijk en je hebt op dat punt gelijk. Maar plotseling klaart de hemel op voor jou. Een peiling van 600 personen waarbij de N-VA lichtjes achteruit gaat. Nu ga je onmiddellijk over onderaardse holen spreken en meer van dit fraais. Zo ken ik jou.

Ongeveer 30 % van de kiezers heeft vandaag nog geen keuze gemaakt. De zogenaamde zwevende kiezers. Jij behoort daar niet toe, je bent eerder een kruipende kiezer met een lichte voorkeur voor de maffiosi van de spa. Dus wanneer er iemand in een onderaards hol thuishoort ben jij het wel.

Daarover gaat het toch niet. Ik stel alleen maar vast dat iemand opmerkingen begint te maken over peilingen nu, terwijl hij nooit opmerkingen had in die zin over peilingen waarin de NVA goed scoorde.

quercus
19 mei 2014, 12:52
Een peiling waarbij 2.500 mensen betrokken zijn noem jij in de regel niet belangrijk en je hebt op dat punt gelijk. Maar plotseling klaart de hemel op voor jou. Een peiling van 600 personen waarbij de N-VA lichtjes achteruit gaat. Nu ga je onmiddellijk over onderaardse holen spreken en meer van dit fraais. Zo ken ik jou.

Ongeveer 30 % van de kiezers heeft vandaag nog geen keuze gemaakt. De zogenaamde zwevende kiezers. Jij behoort daar niet toe, je bent eerder een kruipende kiezer met een lichte voorkeur voor de maffiosi van de spa. Dus wanneer er iemand in een onderaards hol thuishoort ben jij het wel.

http://www.sherv.net/cm/emoticons/yes/big-thumbs-up-smiley-emoticon.gif

En die dertig % onbeslisten zullen uiteindelijk het verschil maken. Ik hoop en reken er op dat hier de psychologie van "kies voor de winnende partij" het percentage van N-VA nog een stuk hoger zal duwen dan wat de peilingen aangeven.

Athelas
19 mei 2014, 12:57
Moest het een goede peiling geweest zijn voor de NVA, men zou nogal wat horen. Nu zijn diezelfde Vlaams-nationalistjes weer nederig in hun onderaardse holen gekropen en schuwen ze het daglicht . Maar zo kennen we hen dan ook.

Meh. Of de mensen kijken gewoon niet meer uit naar peilingen omwille van de snelle opvolging ervan en het feit dat de enige echte peiling minder dan een week wachten is.

Bovendien vind ik dit geen slechte score voor de N-VA in Vlaams Brabant. Het rechten en plichten verhaal verkoopt hier minder goed. Ik vind het wel spijtig dat mensen zo snel onder de indruk zijn van een politica die echt vrij liberaal is en wie zodoende vindt dat een vlaamse meerderheid in de Fed Reg niet nodig is. Ik zou durven stellen dat nog niet de helft op Maggie zou stemmen moesten ze haar opinie over het sociaal-economische even doornemen.

Eduard Khil
19 mei 2014, 13:04
Meh. Of de mensen kijken gewoon niet meer uit naar peilingen omwille van de snelle opvolging ervan en het feit dat de enige echte peiling minder dan een week wachten is.

Bovendien vind ik dit geen slechte score voor de N-VA in Vlaams Brabant. Het rechten en plichten verhaal verkoopt hier minder goed. Ik vind het wel spijtig dat mensen zo snel onder de indruk zijn van een politica die echt vrij liberaal is en wie zodoende vindt dat een vlaamse meerderheid in de Fed Reg niet nodig is. Ik zou durven stellen dat nog niet de helft op Maggie zou stemmen moesten ze haar opinie over het sociaal-economische even doornemen.

ik vind dit wél een slechte score voor n-va in deze peiling. Ik spreek me niet uit over de manier waarop gepeild is, de foutenmarge en zo verder.
Enkel over de cijfers. En dit vind ik niet zo goed, zeker niet voor mensen zoals bvb Ben of Theo (die toch algemeen geroemd wordt als een van de beste parlementariers die er rondloopt).

De scores in w-vl liggen dichter bij wat ik verwacht (behalve toch iets minder voor spa en iets meer voor groen). N-VA zal niet veel groter zijn dan CD&V. Maar in Vl-Br zouden ze toch iets hoger moeten kunnen scoren dan dit. Anders zal men n-va weer in de oppositie duwen.

Nuja, we zien wel wat er komt zondag. We mogen niet vergeten dat in de nationale peilingen n-va steevast boven de 30 scoort. En dat men N-VA in 2010 op 24% peilde en in 2009 op 9%.

Ik vraag me wel af of J-L ergens verschil gaat maken.

hamac
19 mei 2014, 13:05
8<
Ik vind het wel spijtig dat mensen zo snel onder de indruk zijn van een politica die echt vrij liberaal is en wie zodoende vindt dat een vlaamse meerderheid in de Fed Reg niet nodig is. Ik zou durven stellen dat nog niet de helft op Maggie zou stemmen moesten ze haar opinie over het sociaal-economische even doornemen.

In plaats van de hoop op een toffe ministerpost (ref Gennez), gaat er nu een run plaatsvinden op de postjes met de grootste puinhoop.
Ze zullen nu allemaal wel ingezien hebben dat van een grote puinhoop, een minder grote puinhoop maken, electoraal loont.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 13:19
ik vind dit wél een slechte score voor n-va in deze peiling. Ik spreek me niet uit over de manier waarop gepeild is, de foutenmarge en zo verder.
Enkel over de cijfers. En dit vind ik niet zo goed, zeker niet voor mensen zoals bvb Ben of Theo (die toch algemeen geroemd wordt als een van de beste parlementariers die er rondloopt).

De scores in w-vl liggen dichter bij wat ik verwacht (behalve toch iets minder voor spa en iets meer voor groen). N-VA zal niet veel groter zijn dan CD&V. Maar in Vl-Br zouden ze toch iets hoger moeten kunnen scoren dan dit. Anders zal men n-va weer in de oppositie duwen.

Nuja, we zien wel wat er komt zondag. We mogen niet vergeten dat in de nationale peilingen n-va steevast boven de 30 scoort. En dat men N-VA in 2010 op 24% peilde en in 2009 op 9%.

Ik vraag me wel af of J-L ergens verschil gaat maken.

Zijn harde werk is zeker bekend, maar Francken zou ik nu ook weer niet zo hoog inschatten. Debatteren kan hij niet, en als je tegen het Belang bent, moet je ook niet letterlijk hun standpunten overnemen.

Weyts is gegroeid.

Als ik over écht goede N-Va-ers spreek, dan denk ik meteen aan Dewever, Bourgeois, Van Dijck, Homans, Smeyers,...

Het Oosten
19 mei 2014, 13:19
http://www.sherv.net/cm/emoticons/yes/big-thumbs-up-smiley-emoticon.gif

En die dertig % onbeslisten zullen uiteindelijk het verschil maken. Ik hoop en reken er op dat hier de psychologie van "kies voor de winnende partij" het percentage van N-VA nog een stuk hoger zal duwen dan wat de peilingen aangeven.

Ook voor u. Ik heb u die opmerking nooit horen maken toen de NVA goed scoorde in de peilingen.

Miauw!
19 mei 2014, 13:25
Zijn harde werk is zeker bekend, maar Francken zou ik nu ook weer niet zo hoog inschatten. Debatteren kan hij niet, en als je tegen het Belang bent, moet je ook niet letterlijk hun standpunten overnemen.

Weyts is gegroeid.

Als ik over écht goede N-Va-ers spreek, dan denk ik meteen aan Dewever, Bourgeois, Van Dijck, Homans, Smeyers,...

En wat vind je van Jambon?

Vrijheideerst
19 mei 2014, 13:26
En wat vind je van Jambon?

:-)

Gene simpele paazek 8-)

Athelas
19 mei 2014, 13:30
Zijn harde werk is zeker bekend, maar Francken zou ik nu ook weer niet zo hoog inschatten. Debatteren kan hij niet, en als je tegen het Belang bent, moet je ook niet letterlijk hun standpunten overnemen.

Weyts is gegroeid.

Als ik over écht goede N-Va-ers spreek, dan denk ik meteen aan Dewever, Bourgeois, Van Dijck, Homans, Smeyers,...

Bwah Weyts ook wel maar hij komt vaak minder goed uit debatten (heeft wat de perceptie tegen). Francken schat ik dan weer lager in idd.

Miauw!
19 mei 2014, 13:34
:-)

Gene simpele paazek 8-)

Nee, zeker niet!

hamac
19 mei 2014, 13:35
En wat vind je van Jambon?

Jambon heeft een dure flater begaan, maar het was een foute weergave van wat correct in het programma staat.

Ik vind de oprechte mening van Maggie dat ze 'voor de afwisseling liever iets anders wil doen' nu geen blijk geven van bestuurlijke standvastigheid. Dit komt voor mij zowat neer op de even belachelijke wens van Gennez op een 'toffe' ministerpost.
Ook haar uitspraak dat ze er niets mee zou inzitten om naar de oppositie te gaan, vond ik kras.

Ach, en liever een verspreking dan de leugens die op sneltempo worden afgevuurd door de sossen.
Het is onmogelijk ze allemaal bloot te leggen en dan verkrijg je de perceptie in de verdediging te moeten gaan.

Miauw!
19 mei 2014, 13:36
Ik had het niet over die verspreking, hoor. Het viel me gewoon op dat Vrijheideerst Jambon "vergeten" was en vroeg me af waarom.

Vrijheideerst
19 mei 2014, 13:36
Ik had het niet over die verspreking, hoor. Het viel me gewoon op dat Vrijheideerst Jambon "vergeten" was en vroeg me af waarom.

Vandaar ook ... ;-)

robert t
19 mei 2014, 13:37
Ik krijg hier net een brief in de bus, op naam, met op de achterkant: "DIT IS EEN ZEER, ZEER GEVAARLIJK (sic) BRIEF!" Natuurlijk was ik heel nieuwsgierig, en wat is het? Een folder van de NVA, mét een brief waarin ze niets anders doen dan PS-bashen. Bedenkelijk...
En die taalfout (of spelfout) vind ik, zeker voor de NVA, onvergeeflijk!Ik ben zeer onder de indruk van je bericht. Verkiezingspropaganda krijgt iedereen maar op naam is wel zeer uitzonderlijk. En dan die taalfout. Daar kan meer achter zitten. In ieder geval is dit een schending van je privacy. Ik raad je dan ook aan onmiddellijk klacht neer te leggen bij de bevoegde commissie. Wat denken ze wel bij de N-VA. De mensen zo doen schrikken, onvoorstelbaar toch? Hou ons in ieder geval op de hoogte van het verder verloop van de zaak. Ik kijk er nu al naar uit. Spannend.

ViveLaBelgique
19 mei 2014, 14:10
Bwah Weyts ook wel maar hij komt vaak minder goed uit debatten (heeft wat de perceptie tegen). Francken schat ik dan weer lager in idd.

Ben Weyts heeft niet alleen de perceptie bezig. Als hij voor de camera komt weet je niet of hij nu last heeft van acute diaree-aanvallen of obstinate constipatie. Het is moeilijk om achteraf nog te zeggen wat die gast nu juist verteld had voor je had weggezapt.

ViveLaBelgique
19 mei 2014, 14:14
Ik ben zeer onder de indruk van je bericht. Verkiezingspropaganda krijgt iedereen maar op naam is wel zeer uitzonderlijk. En dan die taalfout. Daar kan meer achter zitten. In ieder geval is dit een schending van je privacy. Ik raad je dan ook aan onmiddellijk klacht neer te leggen bij de bevoegde commissie. Wat denken ze wel bij de N-VA. De mensen zo doen schrikken, onvoorstelbaar toch? Hou ons in ieder geval op de hoogte van het verder verloop van de zaak. Ik kijk er nu al naar uit. Spannend.

Ben je zeker dat het een schendig in is van de privacy ? Vroeger hadden de politici recht op de kiezerslijsten en als je als commerçant deze wou bekomen moest je maar een politicus opvrijen.

Politici mogen in de praktijk een beetje meer dan een ander. Zo mag tijdens de campagne er politiek drukwerk in brievenbussen worden gestopt waar duidelijk opstaat dat deze niet gewenst is. Gewone reclameblaadjes in dergelijke bussen stoppen is een overtreding. Als een politicus dat doet tijdens campagne mag dat.

Miauw!
19 mei 2014, 14:24
Ben je zeker dat het een schendig in is van de privacy ? Vroeger hadden de politici recht op de kiezerslijsten en als je als commerçant deze wou bekomen moest je maar een politicus opvrijen.

Politici mogen in de praktijk een beetje meer dan een ander. Zo mag tijdens de campagne er politiek drukwerk in brievenbussen worden gestopt waar duidelijk opstaat dat deze niet gewenst is. Gewone reclameblaadjes in dergelijke bussen stoppen is een overtreding. Als een politicus dat doet tijdens campagne mag dat.

Al lang niet meer, hoor! Ze proberen er wel aan te raken, maar in principe mag het niet. Als bv. een burgemeester of schepen bij het personeel van Bevolking komt vragen naar de kiezerslijsten, of een specifieke lijst met namen van gepensioneerden, jongeren boven de 18, jonge ouders, pasgehuwden, enz., mag de ambtenaar die NIET geven.

robert t
19 mei 2014, 14:32
Ben je zeker dat het een schendig in is van de privacy ? Vroeger hadden de politici recht op de kiezerslijsten en als je als commerçant deze wou bekomen moest je maar een politicus opvrijen.

Politici mogen in de praktijk een beetje meer dan een ander. Zo mag tijdens de campagne er politiek drukwerk in brievenbussen worden gestopt waar duidelijk opstaat dat deze niet gewenst is. Gewone reclameblaadjes in dergelijke bussen stoppen is een overtreding. Als een politicus dat doet tijdens campagne mag dat.Je moet eens de betekenis van de term "sarcasme" opzoeken. Kom daarna nog eens terug.

ViveLaBelgique
19 mei 2014, 14:39
Je moet eens de betekenis van de term "sarcasme" opzoeken. Kom daarna nog eens terug.

Was jouw commentaar sarcastisch bedoeld ?

Pandareus
19 mei 2014, 14:45
Bwah Weyts ook wel maar hij komt vaak minder goed uit debatten (heeft wat de perceptie tegen). Francken schat ik dan weer lager in idd.

"heeft wat de perceptie tegen..." Hallo... De brave man kan nauwlijks normaal praten, gesticuleert alsof hij lichtjes spastisch is en als hij eens op televisie komt geeft hij enkel wat ingestudeerde oneliners mee.

Sukkelaar
19 mei 2014, 14:57
http://www.sherv.net/cm/emoticons/yes/big-thumbs-up-smiley-emoticon.gif

En die dertig % onbeslisten zullen uiteindelijk het verschil maken. Ik hoop en reken er op dat hier de psychologie van "kies voor de winnende partij" het percentage van N-VA nog een stuk hoger zal duwen dan wat de peilingen aangeven.

Ik hoop juist het tegengestelde : dat tussen die 30 % veel gewone Vlaams Belangers zijn die er niet durven publiekelijk voor opkomen.

Sukkelaar
19 mei 2014, 15:02
Als ik over écht goede N-Va-ers spreek, dan denk ik meteen aan Dewever, Bourgeois, Van Dijck, Homans, Smeyers,...

En wat denk je over Sigfried Bracke???

Zeus
19 mei 2014, 15:05
En wat denk je over Sigfried Bracke???

Ik denk dat iedereen het daarover unaniem eens is: :shit:

nabat54
19 mei 2014, 15:06
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...

N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

en wanneer een BUB zetel ?

Eduard Khil
19 mei 2014, 15:13
Al lang niet meer, hoor! Ze proberen er wel aan te raken, maar in principe mag het niet. Als bv. een burgemeester of schepen bij het personeel van Bevolking komt vragen naar de kiezerslijsten, of een specifieke lijst met namen van gepensioneerden, jongeren boven de 18, jonge ouders, pasgehuwden, enz., mag de ambtenaar die NIET geven.

Iedereen krijgt kiezerslijsten. Punt aan de lijn

Alleen mag men deze enkel gebruiken in campagne, iets wat trouwens weinigen doen

Sukkelaar
19 mei 2014, 15:13
en wanneer een BUB zetel ?

Liefst van al : NOOIT

Avsjo Roger
19 mei 2014, 15:19
Wat peilingen waard zijn weten we n�* de verkiezingen; op die manier krijgen we misschien een "betrouwbaarheidsmerk" voor dat instituut met de meest betrouwbare peilingen....

Het blijft wèl heerlijke propaganda !

Het Oosten
19 mei 2014, 15:23
Maggie heeft de perceptie mee, maar in feite heeft ze niets verwezelijkt. Ze heeft alleen de mensen die hier werk hebben terug gestuurd en aan alle andere dossiers is er niets veranderd.
Dat is dan zoals bij De Wever. Alleen, De Wever heeft nog helemaal niets verwezenlijkt!

Eduard Khil
19 mei 2014, 15:25
Wat peilingen waard zijn weten we n�* de verkiezingen; op die manier krijgen we misschien een "betrouwbaarheidsmerk" voor dat instituut met de meest betrouwbare peilingen....

Het blijft wèl heerlijke propaganda !

weinig peilingen zijn al correct gebleken in het verleden. Iedereen komt wel eens peilingen tegen waarvan hij/zij hoopt dat ze kloppen, of net niet ;)

speurneus
19 mei 2014, 15:31
Het programma is helemaal niet gekend. Di Rupo en Van Delanotte zeggen zelf dat ze via leugens gaan proberen de NVA te raken. Er wordt gelogen over de index, er wordt gelogen over de pensioenen. Er wordt eigenlijk over zowat alles gelogen. Maar laat u dat vooral niet deren
En je vergeet nog het voornaamste de kopstukken van de NVA hebben de laatste weken zoveel bochten genomen dat er van hun rechtlijnig programma niet veel meer over blijft.

speurneus
19 mei 2014, 15:45
Een peiling waarbij 2.500 mensen betrokken zijn noem jij in de regel niet belangrijk en je hebt op dat punt gelijk. Maar plotseling klaart de hemel op voor jou. Een peiling van 600 personen waarbij de N-VA lichtjes achteruit gaat. Nu ga je onmiddellijk over onderaardse holen spreken en meer van dit fraais. Zo ken ik jou.

.

Als de survey correct is maakt het in de statistiek toch niet uit of er 600 of 2500 mensen bevraagd worden!!

Het zijn echter de 30% onbeslisten die de peilingen onbetrouwbaar maken.

Miauw!
19 mei 2014, 15:48
Was jouw commentaar sarcastisch bedoeld ?

Het zal nog niet! :lol:

speurneus
19 mei 2014, 15:52
ik vind dit wél een slechte score voor n-va in deze peiling. Ik spreek me niet uit over de manier waarop gepeild is, de foutenmarge en zo verder.
Enkel over de cijfers. En dit vind ik niet zo goed, zeker niet voor mensen zoals bvb Ben of Theo (die toch algemeen geroemd wordt als een van de beste parlementariers die er rondloopt).



.

Theo Francken een goed parlementariër??
Heb jij die al wel eens bezig gehoord?

Het probleem van Benneke Weyts is dat hij eerder het charisma heeft van een lavabo dan van een politieker.
Maar ik geef toe dat er beterschap is want voorheen had hij het charisma van een pissijn.

Eduard Khil
19 mei 2014, 15:53
Als de survey correct is maakt het in de statistiek toch niet uit of er 600 of 2500 mensen bevraagd worden!!

.

in principe niet nee, alleen uw foutenmarge wordt groter natuurlijk. Er bestaan daar handige tools voor op internet om die steekproefgrootte te bepalen. 600 op een bevolking als die van een provincie kan werken (indien goed bepaald) maar is toch wel aan de onderzijde van wat er mogelijk is. En dan ga je er nog van uit dat je een foutenmarge van minstens 4% aanvaardt en een zekerheidsinterval van slechts 95%

Miauw!
19 mei 2014, 15:53
Theo Francken een goed parlementariër??
Heb jij die al wel eens bezig gehoord?

Het probleem van Benneke Weyts is dat hij eerder het charisma heeft van een lavabo dan van een politieker.
Maar ik geef toe dat er beterschap is want voorheen had hij het charisma van een pissijn.

En straks een inloopdouche?

speurneus
19 mei 2014, 15:54
En wat vind je van Jambon?

Alleen de eieren ontbreken er nog aan.

Eduard Khil
19 mei 2014, 15:54
Theo Francken een goed parlementariër??
Heb jij die al wel eens bezig gehoord?

.

Francken werd door vriend en vijand geroemd en kreeg overal goede punten op zijn rapport. Uw mening is mijns inziens dus minder van tel in deze

Miauw!
19 mei 2014, 15:55
Alleen de eieren ontbreken er nog aan.

:lol::lol::lol:

speurneus
19 mei 2014, 16:06
Francken werd door vriend en vijand geroemd en kreeg overal goede punten op zijn rapport. Uw mening is mijns inziens dus minder van tel in deze

Ik was ook fel verschoten van dat rapport temeer dat een paar maanden geleden de NVA ers hier op het forum zegden dat die Francken een oen was die beter zijn mond zou houden.
Ik heb hem eens bezig gezien in "faire le point" op RTL en daar was nog minder dan ondermaats.
Men stelde hem een vraag,...hij twijfelde even trok dan een brief uit zijn binnenzak en begon die voor te lezen. En gezien het pamflet dat hij voorlas niks met het onderwerp had te maken snoerde de moderator hem ook meteen de mond.
Gedurende dat debat dat 40 minuten duurde heeft hij zijn mond niet meer open gedaan.
Fantastische politicus moet ik zeggen.:lol:

Eduard Khil
19 mei 2014, 16:08
Ik was ook fel verschoten van dat rapport temeer dat een paar maanden geleden de NVA ers hier op het forum zegden dat die Francken een oen was die beter zijn mond zou houden.


link naar "de" n-va'ers hun uitspraken?

Athelas
19 mei 2014, 16:16
"heeft wat de perceptie tegen..." Hallo... De brave man kan nauwlijks normaal praten, gesticuleert alsof hij lichtjes spastisch is en als hij eens op televisie komt geeft hij enkel wat ingestudeerde oneliners mee.

Je geeft mij zodoende dus gelijk. Hij komt niet goed over in debatten om redenen allerlei maar meestal heeft hij in die debatten wel goede argumenten.

Anderzijds is hij wel bekwaam en heeft hij tevens voldoende dossierkennis. Wat mij betreft een goede werker en politieker maar zijn daden moeten spreken ipv zijn woorden. Maar dat is geen ramp. Zo zijn er nog wel meer politiekers.

ilfalco
19 mei 2014, 16:20
de n-va heeft schrik van haar vlaamse schaduw.... de n-va campagne zakt in elkaar als een pudding want er is geen enkele reden om nog n-va te stemmen na het afserveren van confederalisme.

WetIsWet
19 mei 2014, 16:39
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binnenland/extern-n-va-verliest-in-peiling-vtm.aspx

Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ?

Peilingen zijn altijd geloofwaardig, maar ... je moet weten hoe gepeild werd, hoeveel mensen, ... om te kunnen inschatten hoeverre ze de eigenlijke uitslag kunnen voorspellen ;)

Ik herinner me een zekere peiling over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen die een nek aan nek race voorspelde terwijl een andere peiling dat volledig tegensprak ... er was er slechts 1 die gelijk had!

WetIsWet
19 mei 2014, 16:43
Peilingen bij jongeren die voor de eerste keer gaan stemmen gaven in Limburg NVA rond 20%. Nu is dat niet de groep die direct schrik moet hebben voor werkloosheid. De vele Limburgers die met de hoge werkloosheid gaan geconfronteerd worden zullen waarschijnlijk ook 2 keren nadenken als ze het programma van NVA gelezen hebben.

Maar het blijven peilingen. En velen beslissen pas op het laatste ogenblik. Het zou dus kunnen dat sommigen toch nog NVA gaan stemmen alhoewel ze eerder dachten aan een andere voorkeur. Denkend dat NVA toch een ruime zege zou halen. Gunstige peilingen in die laatste week voor anderen zou uiteindelijk in het voordeel van NVA kunnen spelen. OpenVLD heeft dat ook ooit meegemaakt dacht ik.

Die tweede categorie is vooral bang door bangmakerij. 't Is zoals vakbonden die staken voor het behoud van de voordelen en dan een paar maanden later voor een gesloten deur staan. Ik lever graag wat in als ik daarmee mijn collega's (en ook mijn) job kan behouden, maar sommigen zijn gewoon intellectueel niet volwassen genoeg om zo'n beslissing te durven nemen.

Het Oosten
19 mei 2014, 16:51
Peilingen zijn altijd geloofwaardig, maar ... je moet weten hoe gepeild werd, hoeveel mensen, ... om te kunnen inschatten hoeverre ze de eigenlijke uitslag kunnen voorspellen ;)

Ik herinner me een zekere peiling over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen die een nek aan nek race voorspelde terwijl een andere peiling dat volledig tegensprak ... er was er slechts 1 die gelijk had!

U neemt me de woorden uit de mond. De Morgen titelt naar aanleiding van de recente peilingen:
"Kater voor N-VA".

Lijkt me wel wat voorbarig. Eerst maar eens de verkiezingsuitslagen afwachten.

Knuppel
19 mei 2014, 16:57
weer zo een stomme reactie van u, meer zijn we niet gewend.

Wie zegt het.

Another Jack
19 mei 2014, 17:19
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...

N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

Go Maggy!!!

BWarrior
19 mei 2014, 18:40
link naar "de" n-va'ers hun uitspraken?

Deze is anders ook wel leuk:

de enige provincie waar n-va geen 30% zal halen is in mijn ogen w-vl

robert t
19 mei 2014, 18:43
Go Maggy!!!Doet me een beetje denken aan Chuck Berry en zijn weergaloos nummer "Johnny be goode". Ik zie ons Maggy al de duckwalk doen. Daar zou ik geld willen voor geven!

Vrijheideerst
19 mei 2014, 19:05
de n-va heeft schrik van haar vlaamse schaduw.... de n-va campagne zakt in elkaar als een pudding want er is geen enkele reden om nog n-va te stemmen na het afserveren van confederalisme.

Met uitspraken als "de vergrijzing is niet het probleem, maar wel de verbruining" moet het VB geen schrik hebben van de schaduw van de 5%.

WetIsWet
19 mei 2014, 19:36
U neemt me de woorden uit de mond. De Morgen titelt naar aanleiding van de recente peilingen:
"Kater voor N-VA".

Lijkt me wel wat voorbarig. Eerst maar eens de verkiezingsuitslagen afwachten.

I second that!

Eduard Khil
19 mei 2014, 23:28
Deze is anders ook wel leuk:

de enige provincie waar n-va geen 30% zal halen is in mijn ogen w-vl

kan zijn.


maar is nog steeds geen bevestiging van zijn uitspraken.

Henri1
20 mei 2014, 06:16
Dat is dan zoals bij De Wever. Alleen, De Wever heeft nog helemaal niets verwezenlijkt!

Gemakkelijke job wat de man heeft.
Het enige wat van hem verwacht wordt is kakken op de andere partijen, het VB incluis.

Miauw!
20 mei 2014, 07:24
Deze is anders ook wel leuk:

de enige provincie waar n-va geen 30% zal halen is in mijn ogen w-vl

Doe Oost-Vlaanderen er ook maar al bij.

vlijmscherp
20 mei 2014, 07:47
Fantastisch resultaat voor Open-VLD. In de war room van N-VA zijn ze zich in de haren aan het krabben.

Toch wel grappig, als tegenvalt zijn alle peilingen plots ongeloofwaardig of vervalst door 'regimepers'.

als de OVLD in Vlaams-Brabant, met Maggie De Block, niet scoort, zou het pas zeer erg zijn.

Vrijheideerst
20 mei 2014, 09:00
als de OVLD in Vlaams-Brabant, met Maggie De Block, niet scoort, zou het pas zeer erg zijn.

Ze heeft een brede achterban ;-)

Antoon
20 mei 2014, 09:07
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...

N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten...

De 40% lijkt ver weg...

De Pers is aan een laatste anti-N-VA rechte lijn bezig in de laatste week voor de verkiezingen. Het is alle hens aan dek om N-VA en haar kandidaten aan te vallen en om haar succes op voorhand te minimaliseren of negeren. Dat doet de gezamenlijke pers, maar ook nagenoeg alle politieke partijen zowel in Vlaanderen als in Wallonië, met als enig programmapunt : 'N-VA is slecht'.

En toch zal N-VA een monsterscore halen, want overal waar je komt is het alles N-VA wat de klok slaat.

Antoon
20 mei 2014, 09:10
Dat is dan zoals bij De Wever. Alleen, De Wever heeft nog helemaal niets verwezenlijkt!

Dat blijven de tegenstanders (of angsthazen) maat herhalen wegens een tekort aan eigen boodschap.

Maar De Wever heeft alleen als burgemeester van Antwerpen op iets meer dan een jaar meer verwezenlijkt dan de socialisten in 70 jaar. Al was het maar het beginnen opruimen van hun rotzooi.

Vrijheideerst
20 mei 2014, 09:11
Dat blijven de tegenstanders (of angsthazen) maat herhalen wegens een tekort aan eigen boodschap.

Maar De Wever heeft alleen als burgemeester van Antwerpen op iets meer dan een jaar meer verwezenlijkt dan de socialisten in 70 jaar. Al was het maar het beginnen opruimen van hun rotzooi.

Dat laatste klopt, wat we ook zien in het mobiliteitsplan dat dit najaar zal worden goedgekeurd.

Volgens hysterici lijkt het alsof je daarmee tot vlak voor zijn bureau zal kunnen parkeren. :roll:

vlijmscherp
20 mei 2014, 09:13
Ze heeft een brede achterban ;-)

wat breed achter heeft ze????? ;-)

Miauw!
20 mei 2014, 09:38
De Pers is aan een laatste anti-N-VA rechte lijn bezig in de laatste week voor de verkiezingen. Het is alle hens aan dek om N-VA en haar kandidaten aan te vallen en om haar succes op voorhand te minimaliseren of negeren. Dat doet de gezamenlijke pers, maar ook nagenoeg alle politieke partijen zowel in Vlaanderen als in Wallonië, met als enig programmapunt : 'N-VA is slecht'.

En toch zal N-VA een monsterscore halen, want overal waar je komt is het alles N-VA wat de klok slaat.

Het lijkt me eerder dat NVA in deze laatste week aan een laatste anti-NVA rechte lijn bezig is. Na de uitspraken van Jambon en De Wever zullen ze al zeker geen stemmen meer bij winnen, en veel onbeslisten zullen nu waarschijnlijk wél al beslist hebben op wie ze niét zullen stemmen.

Het Oosten
20 mei 2014, 09:44
Dat blijven de tegenstanders (of angsthazen) maat herhalen wegens een tekort aan eigen boodschap.

Maar De Wever heeft alleen als burgemeester van Antwerpen op iets meer dan een jaar meer verwezenlijkt dan de socialisten in 70 jaar. Al was het maar het beginnen opruimen van hun rotzooi.

De Block, die heeft iets gerealiseerd. Het kon nog beter maar goed. Monica de Coninck heeft het een en het andere gerealiseerd. Maar De Wever? Niets, nada, rien, nothing!

Vrijheideerst
20 mei 2014, 09:47
Het lijkt me eerder dat NVA in deze laatste week aan een laatste anti-NVA rechte lijn bezig is. Na de uitspraken van Jambon en De Wever zullen ze al zeker geen stemmen meer bij winnen, en veel onbeslisten zullen nu waarschijnlijk wél al beslist hebben op wie ze niét zullen stemmen.

Ik vind ook dat men mensen 5 jaar op de dop mag laten staan.

Het domst waren al die politici die hier hysterisch op reageerden. Nu weten we ook weer dat Mertens graag doppers heeft omdat het zijn kiesvee is.

Jakko
20 mei 2014, 10:02
Gemakkelijke job wat de man heeft.
Het enige wat van hem verwacht wordt is kakken op de andere partijen, het VB incluis.

Tja, als de premier te beroerd is om in debat te gaan met BDW en 'gratis de grootste nonsens mag debiteren', vind ik dit persoonlijk nogal zwakjes. Het kakken gaat hem blijkbaar beter af. Van een premier van (alle) Belgen had ik toch iets meer verwacht.

Vrijheideerst
20 mei 2014, 10:07
Ja, als je niet beseft dat al die peilingen gemanipuleerd worden dan heb je een probleem.

Zo is dat.

hollande
20 mei 2014, 10:13
Ja, als je niet beseft dat al die peilingen gemanipuleerd worden dan heb je een probleem.
het blijft hier Verdacht stil in dit topic, zouden ze eindelijk hun plaats kennen die vlaams nationalisten.
als de trend zich zo doorzet zal het wel weer de schuld zijn van de linkse media.

Lap het begint al. en weeral is het de schuld van de andere, zeker na al de flaters van de partij van de veranderingen.

pajoske
20 mei 2014, 10:34
Ja, als je niet beseft dat al die peilingen gemanipuleerd worden dan heb je een probleem.

Dan toch door NVA. Je kan beter iets minder goed presteren in peilingen. Anders denken jouw kiezers nogal eens rap: "zij hebben mijn stem niet meer nodig".

Of de peilingen veel waarde hebben is een andere discussie.

Miauw!
20 mei 2014, 10:41
Maar als ze gemanipuleerd worden?

Tja, dan zal de NVA niét de grootste partij zijn, zeker? :)