PDA

View Full Version : Vincent Van Quickeldinges ziet geen graten in Arabische verkiezingspropaganda


Tempura
19 mei 2014, 11:14
Politici halen dezer dagen alles uit de kast om zich wat in de kijker te werken met het oog op de verkiezingen zondag. Vincent Van Quickenborne pakte onder meer uit met de Q-copter in shoppingcentrum K, maar ook met een campagnebrief in het Arabisch. "Kan niet", foetert Vlaams Belang.

Mohamed Ahouna, die vanop de vierde plaats op de opvolgerslijst voor de Kamer meedoet aan de verkiezingen zondag, deelde afgelopen vrijdag verkiezingsflyers uit na het vrijdaggebed in de moskee in Kortrijk. De flyer was zowel in het Nederlands als in het Arabisch opgesteld. Open Vld wil een samenleving zonder discriminatie op de huur- en arbeidersmarkt, zo staat er onder meer te lezen. De flyer is ondertekend door Ahouna, én door Van Quickenborne. "Dit kan niet", zegt Maarten Seynaeve van Vlaams Belang Kortrijk.

"Totaal ongepast"
"Beschamend en totaal ongepast is het dat in het Arabisch wordt gecommuniceerd, en dit in een Vlaamse stad als Kortrijk. Onze burgemeester beweert bovendien geregeld in de gemeenteraad dat moet ingezet worden op inburgering, en dat de kennis van het Nederlands primeert. Het staat ook in het plan van 'Nieuw Kortrijk' dat de stadsdiensten gebruik moeten maken van het Nederlands om te communiceren met de burgers, omdat taal cruciaal is voor integratie. Blijkbaar worden al deze gezonde principes overboord gegooid in de verkiezingsstrijd."

"Bruggen bouwen"
Van Quickenborne zelf ziet geen graten in zijn stunt. "We hebben dit bij de gemeenteraadsverkiezingen ook gedaan", zegt hij. "En dat mag ook, de tekst staat immers ook in het Nederlands op de flyer. We willen bruggen bouwen, geen bruggen opblazen." Ahouna staat hem bij. "Ook mensen die de taal niet machtig zijn, hebben recht op informatie. We moeten hen ook zoveel mogelijk betrekken bij het maatschappelijk gebeuren, in plaats van nog verder uit te sluiten."

Q-copter
Van Quickenborne pakte zaterdag ook uit met zijn Q-copter in shopping centrum K. Hij had zijn campagnefoto aan een drone bevestigd, en liet daarmee foto's nemen van een aantal shoppers in K die hij dan op Facebook plaatste. "Ik wilde mijn kandidatuur op een creatieve manier in de kijker zetten. Maar ik wilde ook de verouderde wet aankaarten die het gebruik van drones in de buitenlucht verbiedt."

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verkiezingen-2014/article/detail/1891223/2014/05/19/Van-Quickenborne-stunt-met-Arabische-brief-en-Q-copter.dhtml?show=art


Open VLD, verwijder zo snel mogelijk die 'V' uit jullie naam, want die verdienen jullie niet. Al jaren niet meer. Eigenlijk, die hebben jullie nooit verdiend!
Ook hypocriet om integratie en het leren van de taal te benadrukken, maar als het gaat om zieltjesgewin dan gaan de principes mooi de vuilbak in.

vlaams realist
19 mei 2014, 11:25
Stemmen ronselen in de moskee of in de kerk is niet nieuw. Cdnv in de kerk, de anderen in de moskee.

quercus
19 mei 2014, 11:29
Open VLD, verwijder zo snel mogelijk die 'V' uit jullie naam, want die verdienen jullie niet. Al jaren niet meer. Eigenlijk, die hebben jullie nooit verdiend!
Ook hypocriet om integratie en het leren van de taal te benadrukken, maar als het gaat om zieltjesgewin dan gaan de principes mooi de vuilbak in.

Van Quickeldinges is een van de meest walgelijke figuren uit ons politiek wereldje. Het prototype van de "streber" en zo mediageil als de pest. Er zit me toch nogal wat in die PVV van vandaag hoor!

omaplop
19 mei 2014, 14:51
Van Quickeldinges is een van de meest walgelijke figuren uit ons politiek wereldje. Het prototype van de "streber" en zo mediageil als de pest. Er zit me toch nogal wat in die PVV van vandaag hoor!

Volledig akkoord, bij hem wettigen alle middelen het doel!!

Sukkelaar
19 mei 2014, 15:11
Open VLD, verwijder zo snel mogelijk die 'V' uit jullie naam, want die verdienen jullie niet. Al jaren niet meer. Eigenlijk, die hebben jullie nooit verdiend!
Ook hypocriet om integratie en het leren van de taal te benadrukken, maar als het gaat om zieltjesgewin dan gaan de principes mooi de vuilbak in.

Maar dat verwijderen van die "V" mag ook bij de CD&v hoor.

Skobelev
19 mei 2014, 15:23
Van Quickeldinges is een van de meest walgelijke figuren uit ons politiek wereldje. Het prototype van de "streber" en zo mediageil als de pest. Er zit me toch nogal wat in die PVV van vandaag hoor!

laat hem maar, dat kost de vld enkel stemmen. ;-)

Raf
19 mei 2014, 15:23
Vincent Van Quickeldinges blah blah blah...

Elke keer als ik zo'n kinderachtige vervorming van de naam van een politicus te zien krijg - om het even van welke partij die is - vraag ik me af of degene die die naam vervormt zich realiseert in welke mate hij vooral zichzelf daar belachelijk mee maakt... :?

Wat mij betreft, kan je daardoor alleen al niet meer ernstig genomen worden op dit forum, ongeacht of je boodschap inhoudelijk correct is of niet.

DewareJakob
19 mei 2014, 15:24
Maar dat verwijderen van die "V" mag ook bij de CD&v hoor.

D ook en heel waarschijnlijk bij de meesten de C ook: wat blijft er over: niets.

ilfalco
19 mei 2014, 15:26
en de c staat bij hen zelf ter discussie dus ze staan voor niks....

De schoofzak
19 mei 2014, 15:27
Elke keer als ik zo'n kinderachtige vervorming van de naam van een politicus te zien krijg - om het even van welke partij die is - vraag ik me af of degene die die naam vervormt zich realiseert in welke mate hij vooral zichzelf daar belachelijk mee maakt... :?

Wat mij betreft, kan je daardoor alleen al niet meer ernstig genomen worden op dit forum, ongeacht of je boodschap inhoudelijk correct is of niet.

Mensen die dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijnaam
als element van onze volkscultuur niet waarderen, ok.

Maar mensen die zo ver gaan als jij hierboven, kan ik niet ernstig nemen.

.

Raf
19 mei 2014, 15:31
Mensen die dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijnaam
als element van onze volkscultuur niet waarderen, ok.

Maar mensen die zo ver gaan als jij hierboven, kan ik niet ernstig nemen.

.

Dit heeft niets met bijnamen te maken, zoals uit je eigen link blijkt. En jou neem ik trouwens al lang niet meer ernstig. Niet alleen omdat jij er ook zo'n spelletje van maakt om de namen van je politieke tegenstanders op de meest kinderachtige wijze te vervormen, maar ook omwille van je leugenachtige, tendentieuze topictitels, die zelden of nooit de inhoud dekken.

SMI94
19 mei 2014, 15:34
Welke graten zijn we verondersteld daarin te zien dan?

Miauw!
19 mei 2014, 15:50
laat hem maar, dat kost de vld enkel stemmen. ;-)

Maar zal anderzijds die Mohamed Ahouna wel extra stemmen opleveren voor VLD.

Miauw!
19 mei 2014, 15:52
Dit heeft niets met bijnamen te maken, zoals uit je eigen link blijkt. En jou neem ik trouwens al lang niet meer ernstig. Niet alleen omdat jij er ook zo'n spelletje van maakt om de namen van je politieke tegenstanders op de meest kinderachtige wijze te vervormen, maar ook omwille van je leugenachtige, tendentieuze topictitels, die zelden of nooit de inhoud dekken.

Is inderdaad geen bijnaam. "De Loodgieter", d�*t was een bijnaam! Maar namen als "Truttelboom" of "Gwendolyne Trutten" vind ik ook van een kleuterachtig niveau.
edit: oei, toevallig beiden VLD-politicae! Voor de goede orde: ik ben absoluut geen VLD-stememr!

TV-verslaafde
19 mei 2014, 15:53
Welke graten zijn we verondersteld daarin te zien dan?
"Tis hier Vlaanderen begot, niet jacamaca. Ik voel mij niet meer thuis in mijn eigen land. Die van hier neffes zen van die vremde mensen, die zo'n raar taltje klappen. Jojo, tis ver gekomen.... " Die graten dus....

Knuppel
19 mei 2014, 17:05
Van Quickeldinges is een van de meest walgelijke figuren uit ons politiek wereldje. Het prototype van de "streber" en zo mediageil als de pest. Er zit me toch nogal wat in die PVV van vandaag hoor!

Zo is dat.