PDA

View Full Version : pro Europa, anti Europese unie


Eurosceptic
19 mei 2014, 12:11
Dag allemaal,

Ik heb deze account aangemaakt door groeiende onrust over ontwikkelingen in Europa en ik ben benieuwd hoe anderen op dit forum dat zien.

Wat is het nut van nationale politiek, als de Europese Unie die eigenlijk een politieke unie is, blijkbaar daadkrachtig genoeg is om onze eigen wetten in de prullenmand te gooien?
Is nationale politiek een afleidingsmanoevre om mensen de illusie te geven dat wij bepalen wat de toekomst van België is?

Er is groeiende wantrouw tegen de Europese Unie vanuit Nederland (Geert Wilders) Engeland (Nigel Farage, Pat Condell) en Frankrijk (Marie Le Pen) en het verwijt is dat lidstaten eerder een provincie worden van superstaat Europa die alles controleert vanuit Brussel. De munteenheid "euro" speelt daar een grote rol in en sceptici beweren dat dit vanaf het begin de bedoeling was.
Een stap naar de nieuwe wereldorde die de Verenigde Staten van Europa moet vormen. 1 superstaat met 1 munt en 1 dictatoriaal beleid.
Geen soevereiniteit en autonomie meer voor België. Laat de mensen maar stemmen om ze het idee te geven dat ze in een democratie leven. De EU stuurt het beleid wel bij volgens plan

Ik geloof dat een goed migratiebeleid essentieel is om de welvaart van een land te waarborgen. Maggie De Block levert daar goed werk voor en is daardoor de meest populaire politica van 2013-2014.
Maar blijkbaar kan de Europese Unie via een zekere mevrouw Malmström uit Zweden, onze wetten versoepelen omdat ze niet voldoen aan "Het verdrag van Lissabon"

Het klinkt als science fiction maar ik sta er heel sceptisch tegenover.

Graag uw mening

Zeus
19 mei 2014, 12:16
Lap, is er eens aandacht voor Europa, wordt er direct het sprookje van de new world order bij gesleurd.

Wat mij betreft, kan er geen neoliberalisme en technocratie genoeg zijn

Eurosceptic
19 mei 2014, 12:18
Lap, is er eens aandacht voor Europa, wordt er direct het sprookje van de new world order bij gesleurd.

In plaats van het weg te zetten als een fabeltje, kun je beter argumenteren over waarom het niet mogelijk is.

http://youtu.be/uH0AJJXkuwo

De realiteit is dat de EU baas is over het Belgische migratiebeleid en niet de Belgische soevereine staat, die niet meer soeverein is.
Sceptici worden altijd in een hokje geduwd als hun mening niet in het plan past.

mvd
19 mei 2014, 12:21
Dag allemaal,

Ik heb deze account aangemaakt door groeiende onrust over ontwikkelingen in Europa en ik ben benieuwd hoe anderen op dit forum dat zien.

Wat is het nut van nationale politiek, als de Europese Unie die eigenlijk een politieke unie is, blijkbaar daadkrachtig genoeg is om onze eigen wetten in de prullenmand te gooien?
Is nationale politiek een afleidingsmanoevre om mensen de illusie te geven dat wij bepalen wat de toekomst van België is?

Er is groeiende wantrouw tegen de Europese Unie vanuit Nederland (Geert Wilders) Engeland (Nigel Farage, Pat Condell) en Frankrijk (Marie Le Pen) en het verwijt is dat lidstaten eerder een provincie worden van superstaat Europa die alles controleert vanuit Brussel. De munteenheid "euro" speelt daar een grote rol in en sceptici beweren dat dit vanaf het begin de bedoeling was.
Een stap naar de nieuwe wereldorde die de Verenigde Staten van Europa moet vormen. 1 superstaat met 1 munt en 1 dictatoriaal beleid.
Geen soevereiniteit en autonomie meer voor België. Laat de mensen maar stemmen om ze het idee te geven dat ze in een democratie leven. De EU stuurt het beleid wel bij volgens plan

Ik geloof dat een goed migratiebeleid essentieel is om de welvaart van een land te waarborgen. Maggie De Block levert daar goed werk voor en is daardoor de meest populaire politica van 2013-2014.
Maar blijkbaar kan de Europese Unie via een zekere mevrouw Malmström uit Zweden, onze wetten versoepelen omdat ze niet voldoen aan "Het verdrag van Lissabon"

Het klinkt als science fiction maar ik sta er heel sceptisch tegenover.

Graag uw mening

Onder De Block neemt het aantal illegalen in onze gevangenissen toe

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131107_00828065

ilfalco
19 mei 2014, 12:22
Er is hier in VL maar 1 partij die pro Europa en anti EUSSR is dan is het e open riool VLD met hun token De Block is zelf verantwoordelijk voor het lakse migratiebeleid en het uitdelen van onze nationaliteit als bonuskaart. De open vld is de anti-vlaamste partij die er is met haar federale kieskring, faciliteiten in heel VL , B-H-V etc

De Block de zoveelste creatie van de linkse media om kiezers tegen hun eigen belangen te doen kiezen. En de VL in het frituur en cafe , supermarkt maar klagen maar ze krijgen waar ze voor kiezen en van mijn part nog meer dan dat....

mvd
19 mei 2014, 12:27
Ik geloof dat een goed migratiebeleid essentieel is om de welvaart van een land te waarborgen. Maggie De Block levert daar goed werk voor en is daardoor de meest populaire politica van 2013-2014.


Onder 'goed werk' versta je het opnemen van duizenden kansarme Roma? Tiens, Europese samenwerking ging er toch voor zorgen dat landen als Slowakije zich ontwikkelden, waardoor hun onderdanen daar een menswaardig bestaan gingen kunnen opbouwen?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140213_00978617

Hoe is het mogelijk dat mensen na al die jaren terug naar vld kijken als een te overwegen optie?? Zijn mensen echt zo stom? In dat geval ga ik mijn valiezen hier nemen.

mvd
19 mei 2014, 12:31
In plaats van het weg te zetten als een fabeltje, kun je beter argumenteren over waarom het niet mogelijk is.

http://youtu.be/uH0AJJXkuwo

De realiteit is dat de EU baas is over het Belgische migratiebeleid en niet de Belgische soevereine staat, die niet meer soeverein is.
Sceptici worden altijd in een hokje geduwd als hun mening niet in het plan past.

Uiteraard is dat de realiteit. Herman Van Rompuy geeft openlijk toe dat de EU nog moet worden uitgebreid, tégen de wil van de mensen in. Gwendolyn Rutten zei al gelijkaardige dingen.

Eurosceptic
19 mei 2014, 12:33
Onder De Block neemt het aantal illegalen in onze gevangenissen toe

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131107_00828065

Ik ben hier afgestudeerd aan de KUL, en ben anderhalf jaar in Australië geweest. Als ik daar zou werken met mijn diploma, moet ik eerst een erkenningsprocedure doorstaan ($$$), 3 dure taaltesten (spreken, schrijven en begrijpend lezen) en een sponsor vinden die aan de staat moet verantwoorden waarom ik die job kan doen en niet een Australiër.
Ze doen aan selectieve migratie en hebben een lijst van beroepen die gewenst zijn (ingenieurs, artsen, kinesisten, verpleegkundigen.. etc etc)
Reken maar op een dikke $12000 aan kosten voor ik nog maar zou kunnen beginnen als temporary resident, met een contract van 4 jaar. De nationaliteit krijg je nooit

Als je niet op die lijst staat, is de enige manier om te migreren dat je gehuwd bent met een Australische en liefst ook nog een kind hebt. Anders is men paranoïde over schijnhuwelijken en maakt men u het leven zuur.

Hoe zit dit anno 2014 voor iemand die de Belgische nationaliteit wilt?
Het Belgische standpunt en het Europese.

Als Europa de deuren voor iedereen open zet, zie ik de toekomst somber in en zal ik nooit een huis kopen via een lening bij Belgische banken.

De reden waarom Australië en Canada zo welvarend zijn, is namelijk om wille van een lage bevolkingsdichtheid en selectieve migratie.
In België is die dichtheid veel minder gunstig, met onhoudbare werkloosheid in de toekomst als gevolg

Eurosceptic
19 mei 2014, 12:42
Onder 'goed werk' versta je het opnemen van duizenden kansarme Roma? Tiens, Europese samenwerking ging er toch voor zorgen dat landen als Slowakije zich ontwikkelden, waardoor hun onderdanen daar een menswaardig bestaan gingen kunnen opbouwen?


Hebben die de nationaliteit, de toestemming om hier legaal te werken en aanspraak te maken op gelijk welke uitkering?

Het is die procedure die ik wil kennen.

Ik heb mijn boeltje al gepakt, de voorbije 3 jaar wegens mijn achterdocht voor een toekomst in België. Ik zal hier wel iets huren en werken, maar als het de spuigaten uit loopt heb ik opties in het buitenland.
Je zult mij in België nooit een huis zien kopen met een lening, af te betalen op 20 jaar

Sukkelaar
19 mei 2014, 15:23
In plaats van het weg te zetten als een fabeltje, kun je beter argumenteren over waarom het niet mogelijk is.

http://youtu.be/uH0AJJXkuwo

De realiteit is dat de EU baas is over het Belgische migratiebeleid en niet de Belgische soevereine staat, die niet meer soeverein is.
Sceptici worden altijd in een hokje geduwd als hun mening niet in het plan past.

Gisteren, tijdens de zeverende dag, vertelde Gerolf Annemans, als Europese lijsttrekker van het Vlaams Belang, heel veel wetenswaardige zaken over het huidige Europa.

Pericles
19 mei 2014, 15:31
Ik ben hier afgestudeerd aan de KUL, en ben anderhalf jaar in Australië geweest. Als ik daar zou werken met mijn diploma, moet ik eerst een erkenningsprocedure doorstaan ($$$), 3 dure taaltesten (spreken, schrijven en begrijpend lezen) en een sponsor vinden die aan de staat moet verantwoorden waarom ik die job kan doen en niet een Australiër.
Ze doen aan selectieve migratie en hebben een lijst van beroepen die gewenst zijn (ingenieurs, artsen, kinesisten, verpleegkundigen.. etc etc)
Reken maar op een dikke $12000 aan kosten voor ik nog maar zou kunnen beginnen als temporary resident, met een contract van 4 jaar. De nationaliteit krijg je nooit

Als je niet op die lijst staat, is de enige manier om te migreren dat je gehuwd bent met een Australische en liefst ook nog een kind hebt. Anders is men paranoïde over schijnhuwelijken en maakt men u het leven zuur.

Hoe zit dit anno 2014 voor iemand die de Belgische nationaliteit wilt?
Het Belgische standpunt en het Europese.

Als Europa de deuren voor iedereen open zet, zie ik de toekomst somber in en zal ik nooit een huis kopen via een lening bij Belgische banken.

De reden waarom Australië en Canada zo welvarend zijn, is namelijk om wille van een lage bevolkingsdichtheid en selectieve migratie.
In België is die dichtheid veel minder gunstig, met onhoudbare werkloosheid in de toekomst als gevolg

Bwa, als je 250.000 euro meeneemt moet je dat allemaal niet doen, toch in ieder geval in Nieuw Zeeland niet.
Poen moet je daar binnenbrengen, dat is alles.
Echt serieus, ik heb dat ooit eens ernstig overwogen.
In een land als België moet je natuurlijk geen taaltesten doen . Hier moet je zelfs geen enkele landstaal kennen om Belg te worden .
Je kan hier ook onmiddellijk van de OCMW komen leven.
Volgens Groen ! is het namelijk onze morele plicht om iedereen die tot hier raakt te onderhouden.
Echt waar Staes heeft het gisteren nog gezegd in de zevende dag.

Pericles
19 mei 2014, 15:36
Hebben die de nationaliteit, de toestemming om hier legaal te werken en aanspraak te maken op gelijk welke uitkering?

Het is die procedure die ik wil kennen.

Ik heb mijn boeltje al gepakt, de voorbije 3 jaar wegens mijn achterdocht voor een toekomst in België. Ik zal hier wel iets huren en werken, maar als het de spuigaten uit loopt heb ik opties in het buitenland.
Je zult mij in België nooit een huis zien kopen met een lening, af te betalen op 20 jaar

Je bent nog jong en blijkbaar een goed diploma.
Bol het hier zo snel mogelijk af.

Pericles
19 mei 2014, 15:38
Gisteren, tijdens de zeverende dag, vertelde Gerolf Annemans, als Europese lijsttrekker van het Vlaams Belang, heel veel wetenswaardige zaken over het huidige Europa.

Staes en Vanovertveldt werden er helemaal ongemakkelijk van.
Van de waarheid hé .
Staes stond zelfs op ontploffen, de stoom kwam uit zijn oren.

ilfalco
19 mei 2014, 15:43
tja die lastige debatten he eerder had Van overtveldt al geweigerd in debat te gaan met annemans.... och arme de n-va na dewever gaapt de leegte. met Van grieken, Pas en janssens heb je bij het VB nog talentvolle jongeren.... Dat die maar snel het roer overnemen.

Eurosceptic
19 mei 2014, 16:00
Gisteren, tijdens de zeverende dag, vertelde Gerolf Annemans, als Europese lijsttrekker van het Vlaams Belang, heel veel wetenswaardige zaken over het huidige Europa.

Ik heb daar naar gekeken, en ik kende het standpunt van Annemans al uit een eerder interview. Vandaar dat ik tegen mijn pa zei van "nu moet je goed opletten, nu wordt het interessant"

Ik word er razend van dat alle sceptici die niet meegaan in het verhaal van de euro in de zin van "we moeten samenwerken", worden weggezet als complotdenkers.
Je kunt perfect samen handel drijven zonder een politieke Europese Unie. Een Europese alliantie zoals NATO bvb zonder politieke kant

De bedoeling hiervan is voor mij heel erg duidelijk en wordt onderschreven door Pat Condell. Nationale verkiezingen zijn een poppenkast om ons rustig te houden en het idee te geven dat we bepalen hoe de toekomst eruit ziet.

Truth is..
Het is een afleidingsmanoevre om ons weg te houden van wat er in Europa achter gesloten deuren gebeurt

Zonden ze dit maar eens uit op tv, in plaats van die eurofiele leugens op de zevende dag

https://www.youtube.com/watch?v=DV3nOAg87R8

Eurosceptic
19 mei 2014, 16:13
Je bent nog jong en blijkbaar een goed diploma.
Bol het hier zo snel mogelijk af.

Ik ben al 3 jaar bezig met het af te bollen.
Heel de pacific en Zuid Oost Azië heb ik gehad en ik ga over 2 maanden verder.
Welvarende landen sluiten hun deuren voor gelukzoekers en doen aan selectieve migratie (praktisch alleen universitairen met een gewenst beroep)

Ik val daar onder als zorgverlener, maar ga die beslissing nu nog niet nemen. Het kost veel geld en het is bindend. Misschien in de toekomst als ik alle opties vergeleken heb.

Liefst zou ik een job hebben die toelaat 100% via internet te werken, zodat ik vrij ben om te leven waar ik wil zonder dat ik gebonden ben. Zo was ik lang in Thailand waar het wemelt van toeristen, en ik een kwaliteitshotel had voor 9 euro per dag.
Een studentenkot in leuven, met schimmel en kakkerlakken kost maandelijks zo'n 350 euro. Hier had ik voor minder geld een privékamer met Olympisch zwembad, onbeperkt internet en gratis ontbijt

Moest jij aan niets gebonden zijn in België, en in mijn schoenen staan met een diploma kinesitherapie + 30 000 euro als onderpand, waar zou je dan heen gaan?

Er staan nog erfenissen op me te wachten, maar ik ben niet van plan om ze aan Belgische banken te doneren via een lening

ilfalco
19 mei 2014, 16:41
het de block monster is de zoveelste creatie van de linkse media om rechtse stemmen te verknoeien voor een links en belgicistsich beleid... niks zo anti-vlaams als de belgische open riool LD

subocaj
19 mei 2014, 16:58
het de block monster is de zoveelste creatie van de linkse media om rechtse stemmen te verknoeien voor een links en belgicistsich beleid... niks zo anti-vlaams als de belgische open riool LD

Zijn er geen landen meer met een ultra rechts beleid, waar je je beter zou voelen?
Wat doe je hier nog?

De schoofzak
19 mei 2014, 17:32
Zijn er geen landen meer met een ultra rechts beleid, waar je je beter zou voelen?
Wat doe je hier nog?

We gaan die vraag niet omkeren.
Ik ga je niet vragen of jij geen aantal landen met een ultra-links, communistisch beleid kent, waar bij je beter zou voelen.

Want er zijn geen landen waar een communistisch beleid bestaat.
Altijd en overal waar men een communistisch beleid wilt invoeren, passeert men via, en blijft men hangen bij een extreme vorm van dictatuur.
Dat komt omdat communisme zo haaks staat op de menselijke natuur.

De menselijke natuur is: "we trekken onze plan, maar in noodgeval zorg ik voor jou en jij zorgt voor mij";
terwijl het communisme probeert "jij zorgt voor mij, en ik doe geen klop".

.

ilfalco
19 mei 2014, 17:39
Zijn er geen landen meer met een ultra rechts beleid, waar je je beter zou voelen?
Wat doe je hier nog?

Zwitserland zou niet slecht zijn...Feit is dat de VL kiezer wel rechts denkt maar geen beleid krijgt dat rechts is. Hebt u ook zo een angst van referenda en de wil van de kiezer?

Qua migratie staat makkelijk 70 procent van de Vlamingen achter het VB programma. Vroeger zelfs meer maar ja de autochtoon verdwijnt.

Eurosceptic
19 mei 2014, 18:25
Qua migratie staat makkelijk 70 procent van de Vlamingen achter het VB programma. Vroeger zelfs meer maar ja de autochtoon verdwijnt.

Over 20 jaar staan maan en ster op de Belgische vlag, is Turks de 4de landstaal en Islam de nationale godsdienst.
Het staat nu al vast dat in 2030, 50% van de Europese bevolking een moslim zal zijn.

Nebur
19 mei 2014, 18:29
Ik ben hier afgestudeerd aan de KUL, en ben anderhalf jaar in Australië geweest. Als ik daar zou werken met mijn diploma, moet ik eerst een erkenningsprocedure doorstaan ($$$), 3 dure taaltesten (spreken, schrijven en begrijpend lezen) en een sponsor vinden die aan de staat moet verantwoorden waarom ik die job kan doen en niet een Australiër.
Ze doen aan selectieve migratie en hebben een lijst van beroepen die gewenst zijn (ingenieurs, artsen, kinesisten, verpleegkundigen.. etc etc)
Reken maar op een dikke $12000 aan kosten voor ik nog maar zou kunnen beginnen als temporary resident, met een contract van 4 jaar. De nationaliteit krijg je nooit

Als je niet op die lijst staat, is de enige manier om te migreren dat je gehuwd bent met een Australische en liefst ook nog een kind hebt. Anders is men paranoïde over schijnhuwelijken en maakt men u het leven zuur.

U lijkt wel te impliceren alsof dit een goed beleid zou zijn?

Eurosceptic
19 mei 2014, 18:52
U lijkt wel te impliceren alsof dit een goed beleid zou zijn?

Goed voor de welvaart voor je eigen land. Minder goed voor mensen die een betere toekomst willen.

Voor België stel ik een gulden middenweg voor. Het moeten niet allemaal universitairen zijn. Maar ongeschoolden moeten de taal leren en hebben geen recht op een uitkering zoals dat nu al is vanaf dag 1. Het is alleen op die manier dat je mensen aanzet tot echt werken.
Ik hoop dat de NVA de verkiezingen wint, die maatregel doorvoert en snoeihard uithaalt naar de profiteurs in deze samenleving.

Er zijn mensen die liever fifa spelen op de PS4, dan te gaan werken.
Trek gewoon een werkloosheidsuitkering die eindeloos wordt doorbetaald, ga wiet dealen voor wat zwart geld en je verdient meer geld dan een pas afgestudeerde universitair

only in Belgium

Toen ik een kind was interesseerde het me geen bal. Maar nu ik zelf moet gaan bijdragen in de maatschappij weiger ik te accepteren dat mijn belastinggeld naar zo'n mensen gaat

Nebur
19 mei 2014, 19:52
Goed voor de welvaart voor je eigen land. Minder goed voor mensen die een betere toekomst willen.

Voor België stel ik een gulden middenweg voor. Het moeten niet allemaal universitairen zijn. Maar ongeschoolden moeten de taal leren en hebben geen recht op een uitkering zoals dat nu al is vanaf dag 1. Het is alleen op die manier dat je mensen aanzet tot echt werken.
Ik hoop dat de NVA de verkiezingen wint, die maatregel doorvoert en snoeihard uithaalt naar de profiteurs in deze samenleving.

Er zijn mensen die liever fifa spelen op de PS4, dan te gaan werken.
Trek gewoon een werkloosheidsuitkering die eindeloos wordt doorbetaald, ga wiet dealen voor wat zwart geld en je verdient meer geld dan een pas afgestudeerde universitair

only in Belgium

Toen ik een kind was interesseerde het me geen bal. Maar nu ik zelf moet gaan bijdragen in de maatschappij weiger ik te accepteren dat mijn belastinggeld naar zo'n mensen gaat

Ik ben het eens dat mensen die hier toekomen niet vanaf dag één een uitkering moeten krijgen. Daarom: schaf alle uitkeringen af.