PDA

View Full Version : Voordeel bedrijfswagen


From_Vlaanderen
20 mei 2014, 21:31
Ik hoor overal dat een lichte vracht goedkoper is, maar nu vraag ik me af of dit ook het geval is voor bedrijfswagens voor werknemers, die geleased worden.

Zou dan voor de werkgever deze pick-up niet voordeliger uitkomen dan een standaard break 2l passat.


http://3.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TJvHMiWDxUI/AAAAAAADVRM/1VSll96dGc8/s1600/2011-VW-Amarok-Single-Cab-1.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/VW_Passat_2.0_TDI_BlueMotion_Technology_Comfortlin e_(B7)_%E2%80%93_Frontansicht,_1._Mai_2011,_Rating en.jpg

manta
20 mei 2014, 21:42
Als je 'm ineenpeert is 't toch den uwe niet... Groot voordeel...;-)

From_Vlaanderen
20 mei 2014, 21:46
Als je 'm ineenpeert is 't toch den uwe niet... Groot voordeel...;-)

Choh ja maar als ge nogal wat op de baan zijt dan is die kans redelijk klein. Misschien eens een kraske trekken maar verder :D.

Bordurrekes das iets anders..

maddox
21 mei 2014, 05:49
Als de werkgever U een budget voor een "firmawagen" voorsteld, dan is het de vraag dat inschrijvings en baantaks meetellen in dat budget of niet.

Een Dodge Viper is onbetaalbaar , maar een Dodge Ram SRT met exact dezelfde motor is dan wel een haalbare kaart.

non-conformist
21 mei 2014, 15:14
Voor de werknemer maakt het geen zak uit of hij lichte vracht is of niet, hij betaalt toch evenveel bijdrage.

Ondernemerke
21 mei 2014, 15:53
LV = willen en niet kunnen. Ik wil wel een dikke wagen maar owee ik kan maar juist genoeg lenen om de wagen te kopen. Dus ik koop een dikke LV. Afschaffen die handel.

En wat ik al jaren verkondig -zelfs toen ik met dure bedrijfswagens reed waar ook veel VAA op werd betaald- is afschaffen het fiscaal voordeel van bedrijfswagens. Of VAA minstens maal vijf tot maal tien doen. Ineens al dat gezever over die bedrijfswagens en LV opgelost.

From_Vlaanderen
21 mei 2014, 19:05
Als de werkgever U een budget voor een "firmawagen" voorsteld, dan is het de vraag dat inschrijvings en baantaks meetellen in dat budget of niet.

Een Dodge Viper is onbetaalbaar , maar een Dodge Ram SRT met exact dezelfde motor is dan wel een haalbare kaart.

Dus dan moet ik het eerder met de leasmaatschappij bespreken, dan met de boekhouder?

Eduard Khil
21 mei 2014, 19:21
Ik hoor overal dat een lichte vracht goedkoper is, maar nu vraag ik me af of dit ook het geval is voor bedrijfswagens voor werknemers, die geleased worden.

Zou dan voor de werkgever deze pick-up niet voordeliger uitkomen dan een standaard break 2l passat.


http://3.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TJvHMiWDxUI/AAAAAAADVRM/1VSll96dGc8/s1600/2011-VW-Amarok-Single-Cab-1.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/VW_Passat_2.0_TDI_BlueMotion_Technology_Comfortlin e_(B7)_%E2%80%93_Frontansicht,_1._Mai_2011,_Rating en.jpg

reken ze niet eerder op de uitstoot van de auto, de dag van vandaag?

From_Vlaanderen
21 mei 2014, 19:35
reken ze niet eerder op de uitstoot van de auto, de dag van vandaag?

Bij lichte vracht toch niet, ofwel?

Eduard Khil
21 mei 2014, 19:37
maar uwe groten bak gaat wel meer zuipen dan die lage kleinere passat hé. Dus in verbruik zou dat wel eens dik kunnen tegenvallen

From_Vlaanderen
21 mei 2014, 19:40
maar uwe groten bak gaat wel meer zuipen dan die lage kleinere passat hé. Dus in verbruik zou dat wel eens dik kunnen tegenvallen

Dat is voor de baas en een 1.6 passat of een 2.3 amarok dat gaat niet veel verschil maken denk ik

Eduard Khil
21 mei 2014, 20:58
Dat is voor de baas en een 1.6 passat of een 2.3 amarok dat gaat niet veel verschil maken denk ik

toch wel. Kan gemakkelijk 2L schelen

From_Vlaanderen
31 mei 2014, 14:57
Ik rij heel zuinig. Constante snelheid, ook in de bochten.
Kzal er volgende week eens achter horen.

Mambo
31 mei 2014, 23:52
Ik rij heel zuinig. Constante snelheid, ook in de bochten.
Kzal er volgende week eens achter horen.

Zonder probleem minstens 10 l die amarok.

From_Vlaanderen
1 juni 2014, 10:37
Zonder probleem minstens 10 l die amarok.

6,8 – 7,3 l volgens internet. Dus dat kan niet het issue zijn.

Mambo
1 juni 2014, 21:27
6,8 – 7,3 l volgens internet. Dus dat kan niet het issue zijn.

Best op internet dan tanken.

giserke
1 juni 2014, 21:32
LV = willen en niet kunnen. Ik wil wel een dikke wagen maar owee ik kan maar juist genoeg lenen om de wagen te kopen. Dus ik koop een dikke LV. Afschaffen die handel.


Wat voor bullshit weer?
Ik heb een VW T5 Transporter busje LV. prachtige koffer en maar 127€ taks.

En niet moeten voor lenen.

Eduard Khil
3 juni 2014, 17:25
6,8 – 7,3 l volgens internet. Dus dat kan niet het issue zijn.

doe er dan maar twee liter bij. Mijne bak verbruikt officieel 4 of azo. Kmag al blij zijn als ik onder de zes rondrij