PDA

View Full Version : Londense city vreest voor Belgische politieke impasse


Pericles
21 mei 2014, 05:47
Een regering bestaande uit een lappendeken van partijen en partijtjes die qua economische visie dermate van elkaar verschillen, zodat echte maatregelen onmogelijk worden en besluiteloosheid troef wordt.

Miauw!
21 mei 2014, 07:58
Bron?

Johan Daelemans
21 mei 2014, 08:08
Een regering bestaande uit een lappendeken van partijen en partijtjes die qua economische visie dermate van elkaar verschillen, zodat echte maatregelen onmogelijk worden en besluiteloosheid troef wordt.

Massaal stemmen dus voor één van de weinigen met kloten aan zijn lijf.

Eduard Khil
21 mei 2014, 08:10
Bron?

de tijd vermoedelijk. Ik zag de kop staan toen ik mijn krant uit de bus haalde deze morgen

Xenophon
21 mei 2014, 10:17
Bron?

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_belgie/City_vreest_Belgische_politieke_impasse.9504024-3136.art?utm_medium=email&utm_source=SIM&utm_campaign=MORNING_COMMENT

De oplettende lezer ziet dat men tot in het buitenland weet dat de N-VA in het cordon zit.

marie daenen
21 mei 2014, 10:26
Je had beter uw bijdrage getiteld als volgt:

"Londense City vreest dat de PS ons land opnieuw gaat blokkeren!":

"Er wordt een herhaling verwacht van het scenario van 2010-2011, waarbij de N-VA wordt afgeblokt en de PS een coalitie op de been brengt."

Zo staat het letterlijk in dit artikel.

En de hele Vlaamse regimepers doet er alles aan opdat de PS met zijn overlopers daarin zouden slagen.
Vive la Belgique!

patrickve
21 mei 2014, 10:37
Persoonlijk geloof ik niet dat het lang zal duren. Er zal zeker geen herhaling gebeuren van destijds. Het enige vraagstuk dat op tafel ligt, is of men Groen erbij neemt of niet. Dat kan misschien 14 dagen of 3 weken duren.

Als een regerende coalitie electoraal kan doorgaan, en er eigenlijk geen zware jongens in de coalitie een andere mogelijkheid zien, dan is er normaal gezien een voortzetten van de coalitie, he.

En aangezien men nu reeds in de "ongeveer iedereen behalve N-VA en VB" coalitie zit, zie ik niet in wie moeilijk gaat doen.

Charlie don't Surf
21 mei 2014, 10:38
Is dit niet belangrijker ?

De Londense City gelooft niet dat er na 25 mei iets wordt gedaan aan de loonkosten, die ‘de hoogste zijn in de eurozone’ en onze concurrentiekracht ondermijnen. ‘We twijfelen eraan dat de verkiezingen de versnipperde politieke partijen ertoe zullen aanzetten pijnlijke maar broodnodige hervormingen door te voeren’, besluit Capital Economics.

patrickve
21 mei 2014, 10:39
Is dit niet belangrijker ?

Dat is de reden waarom de N-VA haar programma uiteindelijk zal realiseren, maar via het faillissement van de Belgische staat. Maar 't is nog niet voor morgen...

SMI94
21 mei 2014, 10:43
Massaal stemmen dus voor één van de weinigen met kloten aan zijn lijf.

Homans Liesbeth?

Klein Licht
21 mei 2014, 10:46
Toch is er reden tot bezorgdheid. De Londense City gelooft niet dat er na 25 mei iets wordt gedaan aan de loonkosten

Gemiddelde brutoloon België: €40.000

Gemiddelde brutoloon Londense City: €100.000


Ik denk dus niet dat wij van hen veel te leren hebben op dat vlak

Eduard Khil
21 mei 2014, 10:51
Gemiddelde brutoloon België: €40.000

Gemiddelde brutoloon Londense City: €100.000


Ik denk dus niet dat wij van hen veel te leren hebben op dat vlak

loonkost heeft geen zak te maken met de hoogte van gemiddelde lonen.
Zelfs niet al te snuggere mensen weten dat

marie daenen
21 mei 2014, 10:54
Gemiddelde brutoloon België: €40.000

Gemiddelde brutoloon Londense City: €100.000


Ik denk dus niet dat wij van hen veel te leren hebben op dat vlak

U bent in ieder geval heel goed in het vergelijken van appelen met citroenen;
enfin ik zou het moeten omkeren het vergelijken van citroenen met appels.

Xenophon
21 mei 2014, 10:57
Gemiddelde brutoloon België: €40.000

Gemiddelde brutoloon Londense City: €100.000


Ik denk dus niet dat wij van hen veel te leren hebben op dat vlak

Zo is dat, we zijn de beste leerlingen van de klas.

De Tijd is een algemeen gekend leugenachtig anti-Belgisch propaganda-blad.

schietboog
21 mei 2014, 12:56
Help een verschil te maken komende zondag! Like en share deze pagina zoveel mogelijk! Genoeg is genoeg! https://www.facebook.com/stopdezever

U vervuilt deze site met ordinaire verkiezingspropaganda die niets met het onderwerp van deze draad te maken heeft.

Eduard Khil
21 mei 2014, 13:22
Help een verschil te maken komende zondag! Like en share deze pagina zoveel mogelijk! Genoeg is genoeg! https://www.facebook.com/stopdezever

als je verschil wil maken, moet je juist bdw steunen. Anders is het nog meer van hetzelfde :lol:


en ook : spam/reclame =>RD

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:27
Je had beter uw bijdrage getiteld als volgt:

"Londense City vreest dat de PS ons land opnieuw gaat blokkeren!":

"Er wordt een herhaling verwacht van het scenario van 2010-2011, waarbij de N-VA wordt afgeblokt en de PS een coalitie op de been brengt."

Zo staat het letterlijk in dit artikel.

De financiële markten gebruiken nu eenmaal analyses die geen nuances toelaten. Ben jij het niet eens met hun analyse ?

Savatage
21 mei 2014, 13:31
Je had beter uw bijdrage getiteld als volgt:

"Londense City vreest dat de PS ons land opnieuw gaat blokkeren!":

"Er wordt een herhaling verwacht van het scenario van 2010-2011, waarbij de N-VA wordt afgeblokt en de PS een coalitie op de been brengt."

Zo staat het letterlijk in dit artikel.

Lijkt me dan ook een aannemelijk scenario. Van mij mogen ze gerust nog een paar jaar de boel laten blokkeren.

Xenophon
21 mei 2014, 13:34
Lijkt me dan ook een aannemelijk scenario. Van mij mogen ze gerust nog een paar jaar de boel laten blokkeren.

2

Pericles
21 mei 2014, 13:34
Lijkt me dan ook een aannemelijk scenario. Van mij mogen ze gerust nog een paar jaar de boel laten blokkeren.

Voor mij ook. Ze gaan België beter vernietigen dan dat de N-VA en het VB dat ooit zouden kunnen doen. ;-)

non-conformist
21 mei 2014, 15:10
Ik stel vast dat de UK nog steeds denkt dat ze de navel van de wereld is.

Eduard Khil
21 mei 2014, 15:20
Ik stel vast dat de UK nog steeds denkt dat ze de navel van de wereld is.

haja, terwijl iedereen weet dat die in Bergen ligt

non-conformist
21 mei 2014, 17:37
haja, terwijl iedereen weet dat die in Bergen ligt

Je weet wel wat ik bedoel. Het is een overblijfseltje van de 19de eeuw.

Ik vind niet dat we van de Engelsen of welke natie dan ook lessen te krijgen hebben. We stemmen zoals we dat willen, punt aan de lijn.

Eduard Khil
21 mei 2014, 17:41
Je weet wel wat ik bedoel. Het is een overblijfseltje van de 19de eeuw.

Ik vind niet dat we van de Engelsen of welke natie dan ook lessen te krijgen hebben. We stemmen zoals we dat willen, punt aan de lijn.

meer dan de helft van wie in de city werkt is helemaal geen Engelse. Dat is een van de grootste financiele centra van de wereld, de nationaliteiten zijn er dus ook met de dozijnen

non-conformist
21 mei 2014, 17:53
meer dan de helft van wie in de city werkt is helemaal geen Engelse. Dat is een van de grootste financiele centra van de wereld, de nationaliteiten zijn er dus ook met de dozijnen

So ? Het ligt blijkbaar nog steeds in de navel van de wereld.

andev
21 mei 2014, 17:57
Help een verschil te maken komende zondag! Like en share deze pagina zoveel mogelijk! Genoeg is genoeg! https://www.facebook.com/stopdezever
En wat heb jij te bieden met jouw keuze?

Klein Licht
21 mei 2014, 18:28
loonkost heeft geen zak te maken met de hoogte van gemiddelde lonen.

Bron?

hamac
21 mei 2014, 18:32
Je weet wel wat ik bedoel. Het is een overblijfseltje van de 19de eeuw.

Ik vind niet dat we van de Engelsen of welke natie dan ook lessen te krijgen hebben. We stemmen zoals we dat willen, punt aan de lijn.

Het is nog altijd het belangrijkste of één van de belangrijkste financiële centra in Europa.
Natuurlijk maken ze analyses over bepaalde risico's voor belanghebbenden.