PDA

View Full Version : Zaventem Buiten


eno2
16 september 2004, 09:27
Het is nu al geweten dat Zaventem, volledig ingekapseld als het ligt in alle richtingen van de windroos door agglomeraties, de uitbreiding van het toekomstige luchtverkeer niet kan absorberen.

Over twintig tot dertig jaar zal het volkomen verzadigd zijn en disfunctioneel
worden.

Het is legitiem dat Brussel zich verzet tegen de lawaaioverlast van een verstikkende luchthaven met economisch longemfyseem.

De juridische gevechten zullen hoe dan ook doorgaan, dat is het enige wat de
slachtoffers officieel kunnen ondernemen. Die gevechten zullen DHL wegdrijven, nu of later.

Ondertussen spelen de politici de zwarte Piet heen en weer.

Wat er moet gebeuren is plannen maken voor een HUB-luchthaven op een andere locatie, de enige geldige lange-termijn optie.

Vlaanderen moet niet kortzichtig noch kleingeestig zijn.
Ook op relocatie zal het werkgelegenheid meepikken (meer dan nu, door uitbreiding), zelfs als de HUB zich op Waals gebied bevindt.

Zaventem Buiten, dus, in de zin van: op de buiten.

Eno2

VlaamseBelg
16 september 2004, 12:10
En dan kunnen ze daar weer alles volbouwen, en dan kunnen die "nouveau riche" mensen ook weer gaan klagen en die luchthaven laten sluiten wegens een beetje nachtlawaai.

Laat ons nog maar eens in een economisch moeras wegzinken, misschien dat we terug wat realiteitszin kweken.

voicelesscharlie
16 september 2004, 12:17
Weet je dat ze in Londen maar liefst elf vliegvelden hebben en geen haan die daar naar kraait.Mensen die in de buurt van een vliegveld gaan wonen moet gewoon weten dat ze dan lawaai kunnen hebben.
Al de rest is kleinzielige zever.

gm10
16 september 2004, 12:27
Weet je dat ze in Londen maar liefst elf vliegvelden hebben en geen haan die daar naar kraait.Mensen die in de buurt van een vliegveld gaan wonen moet gewoon weten dat ze dan lawaai kunnen hebben.
Al de rest is kleinzielige zever.
voila
ik woon dichtbij heathrow
aangenaam? neen
zelf gekozen? ja

voicelesscharlie
16 september 2004, 12:54
voila
ik woon dichtbij heathrow
aangenaam? neen
zelf gekozen? ja
Wat moet je dan zeggen van de mensen die in de buurt wonen van Hong Kong airport.Ben er geweest.Daar kan je gewoon vanuit het vliegtuig in iemand zijn living kijken.

Knuppel
16 september 2004, 12:54
Ik woon vlakbij een spoorweg waar zich s' nachts stilaan meer goederenverkeer ontwikkelt maar is het wel een uitzonderlijk verkeersarme straat.
Je neemt de voordelen bij de nadelen als je je woonplaats kiest.
De omwoners van Zaventem weten ook wat ze zullen krijgen als ze ervoor kiezen om in die buurt te gaan wonen.

gm10
16 september 2004, 12:59
Wat moet je dan zeggen van de mensen die in de buurt wonen van Hong Kong airport.Ben er geweest.Daar kan je gewoon vanuit het vliegtuig in iemand zijn living kijken.
:-D

naar het schijnt is landen in HK een redelijk moeilijke zaak

voicelesscharlie
16 september 2004, 13:01
De vliegtuigen moeten laveren tussen de buildings en daarna landen op en zeer kort vliegveld.

Raf
16 september 2004, 13:04
Ik woon vlakbij een spoorweg waar zich s' nachts stilaan meer goederenverkeer ontwikkelt maar is het wel een uitzonderlijk verkeersarme straat.
Je neemt de voordelen bij de nadelen als je je woonplaats kiest.
De omwoners van Zaventem weten ook wat ze zullen krijgen als ze ervoor kiezen om in die buurt te gaan wonen.
En degenen die er al woonden, hebben die ook kunnen kiezen? En degenen die nu slachtoffer zijn van het elfendertigste spreidingsplan, hebben die ook kunnen kiezen? Neenee, laat DHL maar oplazeren met hun chantagepraktijken.

Tegendradigaard
16 september 2004, 13:08
Hoeveel mensen zouden er nog wonen van in de tijd dat er geen vliegveld was ? Wel laat die mensen dan reclameren. Al diegenen die er nadien zijn komen wonen die moeten ...

gm10
16 september 2004, 13:10
En degenen die er al woonden, hebben die ook kunnen kiezen? En degenen die nu slachtoffer zijn van het elfendertigste spreidingsplan, hebben die ook kunnen kiezen? Neenee, laat DHL maar oplazeren met hun chantagepraktijken.
naar ik verneem hebben degenen die er geboren en getogen zijn hoegenaamd geen klachten

Tegendradigaard
16 september 2004, 13:14
Ik ken het NIMB-syndroom heel goed van de luchthaven van Deurne die er al meer dan 75 jaar ligt. De enkelen die er langer wonen dan de luchthaven bestaat kun je dus op de vingers van 1 hand tellen.
En weet je wat ook opvallend is als er ergens affiches hangen tegen de luchthaven is dat in 8/10 bij nieuwe huizen. Of in de nieuwouw villawijken van Boechout, Mortsel, Borsbeek. Tja en dan maar VATUV -geven (plaatselijke variante van 'katoen-geven') tegen het vliegveld.
Ze wisten het verdorie goed genoeg dat ze vlakbij een luchthaven gingen wonen.
Als het hun niet bevalt dan moeten ze maar oplazeren met hun chantagepraktijken om de mensen hun broodwinning af te pakken.
En de muggen die daar nu vliegen zijn klein bier vergeleken met de B-737 die er vroeger vlogen toen dakik der nog vlakbij de startbaan woonde.

Knuppel
16 september 2004, 13:18
naar ik verneem hebben degenen die er geboren en getogen zijn hoegenaamd geen klachten
Idd. Die horen het niet eens meer maar wachten gewoon met een babbeltje te maken tot de meest rumoerige treinen voorbij zijn.
Er rijden hier uiteindelijk nog altijd veel minder treinen, dan lawaaierige vrachtwagens in de straten van steden en gemeenten.

Maar wie graag klaagt vindt altijd wel een reden om te kunnen klagen.

Tegendradigaard
16 september 2004, 13:20
naar ik verneem hebben degenen die er geboren en getogen zijn hoegenaamd geen klachten
Hetzelfde verhaal in Deurne, GM10. en ik kan het weten want ik ben er zowat geboren en getogen. Wat een heerlijke tijd met die DC-3 toestellen en zo en ook met de B-737 ... Als kind heb ik veel gespeeld en geravot rond het vliegveld.
Ik ben groot geworden met de geur van kerosine as het ware. Vandaar misschien zullen sommige nu zeggen ... grinnik grinnik

Het zijn vooral de inwijkelingen die zich keren tegen het vliegveld. Dat heb ik goed kunnen vaststellen toen men heelder nieuwe wijken bouwde rond de luchthaven van Deurne. Daar kwamen dan mensen in wonen en die begonnen te reclameren. Nie voor niks dat de groene beweging in Deurne-Borgerhout begonnen is. (Net zoals het VB trouwens ??? - raar maar waar)

HerrUU
16 september 2004, 13:22
Weet je dat ze in Londen maar liefst elf vliegvelden hebben en geen haan die daar naar kraait.Mensen die in de buurt van een vliegveld gaan wonen moet gewoon weten dat ze dan lawaai kunnen hebben.
Al de rest is kleinzielige zever.
Wij woonden hier al voor de luchthaven. Rot er dus maar mee op, met die luchthaven. Er is ons nooit iets gevraagd over nachtvluchten, maar ze zijn er wel. DHL scheert hier over de daken en lapt alle reglementeringen aan zijn laars maar kan daarmee wegkomen want : money rules Belgium.

Knuppel
16 september 2004, 13:23
Ik ken het NIMB-syndroom heel goed van de luchthaven van Deurne die er al meer dan 75 jaar ligt. De enkelen die er langer wonen dan de luchthaven bestaat kun je dus op de vingers van 1 hand tellen.

Dat gaat hier ook op. De spoorweg lag hier waarschijnlijk al voor het allereerste woonhuis gebouwd werd.
En dat lijkt mij dan nog het rijkeluiskasteeltje te zijn een beetje verderop.

gm10
16 september 2004, 13:23
Hetzelfde verhaal in Deurne, GM10. en ik kan het weten want ik ben er zowat geboren en getogen. Wat een heerlijke tijd met die DC-3 toestellen en zo en ook met de B-737 ... Als kind heb ik veel gespeeld en geravot rond het vliegveld.
Ik ben groot geworden met de geur van kerosine as het ware. Vandaar misschien zullen sommige nu zeggen ... grinnik grinnik

Het zijn vooral de inwijkelingen die zich keren tegen het vliegveld. Dat heb ik goed kunnen vaststellen toen men heelder nieuwe wijken bouwde rond de luchthaven van Deurne. Daar kwamen dan mensen in wonen en die begonnen te reclameren. Nie voor niks dat de groene beweging in Deurne-Borgerhout begonnen is. (Net zoals het VB trouwens ??? - raar maar waar)
Voila, vind ik dus ook. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Somers & co hierop zijn ingegaan. Als DHL weggaat, zal DIT de reden zijn, en niks anders. Wat een ontzettende domheid heeft de VLD toch tentoon gespreid de laatste jaren. En denken dat ik op hen gestemd heb :oops: .

gm10
16 september 2004, 13:25
Wij woonden hier al voor de luchthaven. Rot er dus maar mee op, met die luchthaven. Er is ons nooit iets gevraagd over nachtvluchten, maar ze zijn er wel. DHL scheert hier over de daken en lapt alle reglementeringen aan zijn laars maar kan daarmee wegkomen want : money rules Belgium.
en maar best ook
of had je liever dat het de huidskleur of religie was?

HerrUU
16 september 2004, 13:27
Hetzelfde verhaal in Deurne, GM10. en ik kan het weten want ik ben er zowat geboren en getogen. Wat een heerlijke tijd met die DC-3 toestellen en zo en ook met de B-737 ... Als kind heb ik veel gespeeld en geravot rond het vliegveld.
Ik ben groot geworden met de geur van kerosine as het ware. Vandaar misschien zullen sommige nu zeggen ... grinnik grinnik

Het zijn vooral de inwijkelingen die zich keren tegen het vliegveld. Dat heb ik goed kunnen vaststellen toen men heelder nieuwe wijken bouwde rond de luchthaven van Deurne. Daar kwamen dan mensen in wonen en die begonnen te reclameren. Nie voor niks dat de groene beweging in Deurne-Borgerhout begonnen is. (Net zoals het VB trouwens ??? - raar maar waar)
Tegendradigaard, ik heb hier in Tervuren (en dat is nog niet zo lang geleden) ook nog een tijd geweten van slechts enkele nachtvluchten per nacht. Maar nu? +/- 1 per kwartier en die jongens lijken wel een wedstrijdje dakscheren te houden. Bovendien horen wij nu van een onderzoek aangaande het verhoogd aantal kankergevallen in de aanvliegroute van Zaventem. Toeval?

Ik ben net als de meeste mensen van mening dat je niet zo maar moet gaan klagen. En de luchthaven IS een belangrijke impuls voor de streek, maar de luchthaven IS NIET de streek, dat zijn wij en wij zijn de Luchthaven (en DHL in het bijzonder) met al haar gezever beu. Waarom kan de oostrand (homestead van de Jean-Luc) en het Brusselse hun gewicht niet dragen in het aantal nachtvluchten? Precies, money talks....

HerrUU
16 september 2004, 13:28
en maar best ook
of had je liever dat het de huidskleur of religie was?
Wat dacht je van de mensen zelf?

gm10
16 september 2004, 13:29
Tegendradigaard, ik heb hier in Tervuren (en dat is nog niet zo lang geleden) ook nog een tijd geweten van slechts enkele nachtvluchten per nacht. Maar nu? +/- 1 per kwartier en die jongens lijken wel een wedstrijdje dakscheren te houden. Bovendien horen wij nu van een onderzoek aangaande het verhoogd aantal kankergevallen in de aanvliegroute van Zaventem. Toeval?
het aantal kankerpatienten stijgt overal, de mensen leven langer he

Ik ben net als de meeste mensen van mening dat je niet zo maar moet gaan klagen. En de luchthaven IS een belangrijke impuls voor de streek, maar de luchthaven IS NIET de streek, dat zijn wij en wij zijn de Luchthaven (en DHL in het bijzonder) met al haar gezever beu. Waarom kan de oostrand (homestead van de Jean-Luc) en het Brusselse hun gewicht niet dragen in het aantal nachtvluchten? Precies, money talks....
Neen, daar wonen 1 miljoen mensen. Wat is nu eerlijk aan het wakker houden van 1 miljoen mensen for the sake of 50.000 mensen?

gm10
16 september 2004, 13:30
Wat dacht je van de mensen zelf?
geld groeit niet in het wild he
geld is van de mensen

HerrUU
16 september 2004, 13:32
Voila, vind ik dus ook. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Somers & co hierop zijn ingegaan. Als DHL weggaat, zal DIT de reden zijn, en niks anders. Wat een ontzettende domheid heeft de VLD toch tentoon gespreid de laatste jaren. En denken dat ik op hen gestemd heb :oops: .
Als DHL weggaat kunnen wij misschien opnieuw slapen :-D

Maar wees gerust, die gaan niet weg. Die proberen alleen wat meer geld uit de wacht te slepen. Trouwens, als DHL toch zo belangrijk is, waarom mogen ze dan niet boven Brussel vliegen?

En als economie van belang is, heb je er vast ook geen bezwaar tegen dat de tuinman van je buur voortaan 's nachts het gras komt maaien ipv overdag?

HerrUU
16 september 2004, 13:34
het aantal kankerpatienten stijgt overal, de mensen leven langer he


Neen, daar wonen 1 miljoen mensen. Wat is nu eerlijk aan het wakker houden van 1 miljoen mensen for the sake of 50.000 mensen?
GM10, kom niet met zever aandraven. Als Brussel wil profiteren van de luchthaven, moeten ze er ook maar de lasten van dragen. En hetzelfde geldt voor alle randgemeenten (rond zaventem) die er wel van willen leven maar niet de lasten dragen.

Wat die kankerpatienten betreft, zij zouden er zijn vanwege de kerosine die wordt gedumpt door landende vliegtuigen. maar ja, money talks.

HerrUU
16 september 2004, 13:36
geld groeit niet in het wild he
geld is van de mensen
Neen, geld is een uitvinding van de mens om het leven van diezelfde mens wat te vergemakkelijken. Tegenwoordig leeft de mens om de vermenigvuldiging van het geld te vergemakkelijken.

gm10
16 september 2004, 13:37
Als DHL weggaat kunnen wij misschien opnieuw slapen :-D

Maar wees gerust, die gaan niet weg. Die proberen alleen wat meer geld uit de wacht te slepen. Trouwens, als DHL toch zo belangrijk is, waarom mogen ze dan niet boven Brussel vliegen?
kosten/baten analyse
20.000 jobs voor 50.000 die overvlogen worden: no probs
20.000 jobs voor 1 miljoen die overvlogen worden: onzin


En als economie van belang is, heb je er vast ook geen bezwaar tegen dat de tuinman van je buur voortaan 's nachts het gras komt maaien ipv overdag?
:rofl: :rofl: :rofl:

wat heeft gras maaien met economie te maken?

misschien kan vlaanderen DHL vervangen door een batterij grasmaaiers?

gm10
16 september 2004, 13:39
Neen, geld is een uitvinding van de mens om het leven van diezelfde mens wat te vergemakkelijken. Tegenwoordig leeft de mens om de vermenigvuldiging van het geld te vergemakkelijken.
je kent duidelijk niet veel van economie
geld is helemaal niet bedoeld om het leven te vergemakkelijken

geld is het medium dat de mensheid koos om de kost van economische transacties te kwantificeren, transacties die bedoeld zijn om aan een bepaalde behoefte te voldoen

Tegendradigaard
16 september 2004, 13:39
HerUUU, ik ben wel van mening dat men alle banen moet gebruiken, dag en nacht en aldus zo de lasten letterlijk en figuurlijk door iedereen laat dragen. Waar ik nu woon en dat is in vogelvlucht misschien wel 35 km van Zaventem (as het nie meer is) heb ik sinds het laatste spreidingsplan ook regelmatig om de zoveel dagen een hoop vliegtuigen die letterlijk en figuurlijk mijn doodlopende straat overvliegen. Tja .. we kunnen natuurlijk alle vliegtuigen verbieden en terug met den boot op reis gaan ?

gm10
16 september 2004, 13:41
GM10, kom niet met zever aandraven. Als Brussel wil profiteren van de luchthaven, moeten ze er ook maar de lasten van dragen. En hetzelfde geldt voor alle randgemeenten (rond zaventem) die er wel van willen leven maar niet de lasten dragen. HOE HOE HOE profiteert bxl van DHL?


Wat die kankerpatienten betreft, zij zouden er zijn vanwege de kerosine die wordt gedumpt door landende vliegtuigen. maar ja, money talks.misschien moeten we dan weer met paard en koets rijden, en ziektes opdoen omdat de paarden op straat schijten
of nog beter, misschien moeten ze de kerosine boven brussel dumpen

Tegendradigaard
16 september 2004, 13:42
wat gras met vliegmachinen te maken hebben ? heel veel. bij metingen in de villawijken van Boechout en Borsbeek bleek dat de grasmachines veel meer decibels produceerden dan de overvliegende vliegtuigen ....
En maar klagen over de vliegtuigen ...

gm10
16 september 2004, 13:44
wat gras met vliegmachinen te maken hebben ? heel veel. bij metingen in de villawijken van Boechout en Borsbeek bleek dat de grasmachines veel meer decibels produceerden dan de overvliegende vliegtuigen ....
En maar klagen over de vliegtuigen ...
:rofl: :rofl:

HerrUU
16 september 2004, 13:46
HerUUU, ik ben wel van mening dat men alle banen moet gebruiken, dag en nacht en aldus zo de lasten letterlijk en figuurlijk door iedereen laat dragen. Waar ik nu woon en dat is in vogelvlucht misschien wel 35 km van Zaventem (as het nie meer is) heb ik sinds het laatste spreidingsplan ook regelmatig om de zoveel dagen een hoop vliegtuigen die letterlijk en figuurlijk mijn doodlopende straat overvliegen. Tja .. we kunnen natuurlijk alle vliegtuigen verbieden en terug met den boot op reis gaan ?
Ah, Tegendradigaard, ik woon er op zo'n 5 km vandaan (in vogelvlucht) en ik kan je zeggen dat wij (regio Tervuren) het gros van die mannen over onze kop krijgen die opstijgen en dat de regio Rotselaar - Leuven - Bertem het gros van de dalende over hunne kop krijgen. Dit is niet leefbaar meer. Ikzelf ben voorstander van een volledige geografische spreiding (elk profiteert van de nabijheid van Zaventem dus elk draagt de last) en moet tot mijn grote woede vaststellen hoe de Brusselaars hiertegen in het harnas komen en waarom? Omdat ze er financieel wel van willen profiteren, maar niet de werkelijke last ervan willen dragen.

Trouwens, qua uitbreiding zit Zaventem toch aan zijn maximum. Waar gaan ze alles blijven zetten?

HerrUU
16 september 2004, 13:50
kosten/baten analyse
20.000 jobs voor 50.000 die overvlogen worden: no probs
20.000 jobs voor 1 miljoen die overvlogen worden: onzin


:rofl: :rofl: :rofl:

wat heeft gras maaien met economie te maken?

misschien kan vlaanderen DHL vervangen door een batterij grasmaaiers?
1. Foute kostenbatenanalyse. Try again.

2. Wordt die tuinman betaald voor het werk dat hij levert? En wat als er naast uw deur een appartementsblok wordt gebouwd? En de werken voor een groot deel 's nachts plaatshebben? Ik vraag me af of ge dan ook nog gaat inzitten met de banen die die firma heeft gecreeerd...

HerrUU
16 september 2004, 13:52
wat gras met vliegmachinen te maken hebben ? heel veel. bij metingen in de villawijken van Boechout en Borsbeek bleek dat de grasmachines veel meer decibels produceerden dan de overvliegende vliegtuigen ....
En maar klagen over de vliegtuigen ...
AH ja, die metingen. Waar voeren ze die hier eigenlijk uit? Ik hoor ze graag spreken over zoveel decibel gemeten op die plaats en wat blijkt dan? Ze meten helemaal niet vanop die plaats, ze geven een gemiddelde voor een hele streek.

Kom anders gerust eens langs met uw grasmachine, kwestie van te vergelijken.

HerrUU
16 september 2004, 13:54
HOE HOE HOE profiteert bxl van DHL?

misschien moeten we dan weer met paard en koets rijden, en ziektes opdoen omdat de paarden op straat schijten
of nog beter, misschien moeten ze de kerosine boven brussel dumpen
Werkt er niemand uit Brussel in Zaventem? Is de luchthaven niet een van de redenen waarom de EU, en vele andere, in Brussel zetelen?

Wat het tweede betreft, vraag ik mij af of ge nog zo'n debiliteiten gaat verkopen als het uw kind is dat van de kanker ligt te kreperen op Gasthuisberg terwijl de vliegerkes oversnorren.:roll:

alpina
16 september 2004, 13:54
AH ja, die metingen. Waar voeren ze die hier eigenlijk uit? Ik hoor ze graag spreken over zoveel decibel gemeten op die plaats en wat blijkt dan? Ze meten helemaal niet vanop die plaats, ze geven een gemiddelde voor een hele streek.

Kom anders gerust eens langs met uw grasmachine, kwestie van te vergelijken.
Ik zou anders wel eens gerust de vergelijking willen maken tussen een overvliegend vliegtuig en een voorbijrazende goederentrein, rarara welke maakt het meeste lawaai. Maar ik heb nog niemand horen klagen over die treinen, als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen weet je wat de gevolgen zijn, bij een luchthaven ligt dat blijkbaar anders.

HerrUU
16 september 2004, 13:56
Ik zou anders wel eens gerust de vergelijking willen maken tussen een overvliegend vliegtuig en een voorbijrazende goederentrein, rarara welke maakt het meeste lawaai. Maar ik heb nog niemand horen klagen over die treinen, als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen weet je wat de gevolgen zijn, bij een luchthaven ligt dat blijkbaar anders.
Nogmaals, wij woonden hier voor de luchthaven dus fout argument. En als je gaat bouwen naast een luchthaven of spoorweg weet je inderdaad dat er geluidshinder hiervan is. Als er daarna nog enkele spoorlijnen door uwen hof worden bijgetrokken, gaat ge al wat meer klagen volgens mij...

alpina
16 september 2004, 14:02
Nogmaals, wij woonden hier voor de luchthaven dus fout argument. En als je gaat bouwen naast een luchthaven of spoorweg weet je inderdaad dat er geluidshinder hiervan is. Als er daarna nog enkele spoorlijnen door uwen hof worden bijgetrokken, gaat ge al wat meer klagen volgens mij...
Als er spoorlijnen worden bijgelegd wel, maar niet als een spoorlijn intenser wordt gebruikt en dat is wat er nu gebeurt met de luchthaven.

Als je inderdaad daar woonde voor dat de luchthaven er was dan heb je recht tot klagen, voor degenen die eerst voor een habbekrats bouwgrond hebben gekocht en dan komen zagen dat er vliegtuigen boven hun hoofd vliegen heb ik minder respect.

gm10
16 september 2004, 14:07
Werkt er niemand uit Brussel in Zaventem? Is de luchthaven niet een van de redenen waarom de EU, en vele andere, in Brussel zetelen?
stop met te doen alsof dat je niet weet dat het over DHL gaat
brussel is niet tegen dagvluchten

Wat het tweede betreft, vraag ik mij af of ge nog zo'n debiliteiten gaat verkopen als het uw kind is dat van de kanker ligt te kreperen op Gasthuisberg terwijl de vliegerkes oversnorren.:roll:
ah jongen toch, stop met zeveren
kom eerst af met bewijzen hiervoor en alternatieven voor de luchthaven

Knuppel
16 september 2004, 14:25
Ik zou anders wel eens gerust de vergelijking willen maken tussen een overvliegend vliegtuig en een voorbijrazende goederentrein, rarara welke maakt het meeste lawaai. Maar ik heb nog niemand horen klagen over die treinen, als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen weet je wat de gevolgen zijn, bij een luchthaven ligt dat blijkbaar anders.
Ik kan je verzekeren dat een voorbijrazende goederentrein niet niks is. Ze zijn meestal erg lang en rijden bovendien trager dan de reizigerstreinen. Het voorbijtrekken kan dus met minutenlang gedreun en gedaver gepaard gaan. Je stopt vanzelf met tegen elkaar te praten als die treinen passeren. Je radio moet ook even harder als zo'n trein elke dag net op het uur passeert dat je naar de krantencommentaren luistert.

Kom je van de stille buiten in een stad terecht dan stoort zelfs het veelvuldige gebruik van de sirenes van politiewagens en hulpdiensten. Je kan die toch ook niet allemaal het vuur aan de schenen gaan leggen omdat ze je uit je slaap wekken?

Heb je echt teveel hinder van het lawaai dan zorg je voor dubbele beglazing in je ramen van goed kwaliteit plus rolluiken ervoor, en die hou je beiden dicht tijdens de uren dat je wil slapen.

Waar een wil is, is een weg.

Tegendradigaard
16 september 2004, 14:26
Al heeft Heruu volkomen gelijk waar hij zegt dat de spreiding over alle streken moet gebeuren en niet alleen boven zijne kop. Daar kan ik hem enkel maar gelijk geven.

Peace
16 september 2004, 14:33
En degenen die er al woonden, hebben die ook kunnen kiezen? En degenen die nu slachtoffer zijn van het elfendertigste spreidingsplan, hebben die ook kunnen kiezen? Neenee, laat DHL maar oplazeren met hun chantagepraktijken.
Als DHL oplazert met zijn chantage praktijken hoe jij dit noemt, betekend dit wel dat de kans zeer aanzienlijk is dat onze welvaartsstaat ernstig gaat afbrokkelen en het doembeeld dat tegen 2012 en daarna niet meer alle pensioenen kunnen betaald worden.

Jij hebt er blijkbaar geen enkel besef van hoe groot de economische impact van een bedrijf gelijk DHL is met al zijn teoleveranciers, onderhoudsbedrijven enz. enz. Men spreekt zelfs over cijfers van 40.000 mensen die rechtstreeks de dupe kunnen worden.

Mij lijkt het dan toch beter dan men die mensen die daar reeds woonden een financiële regeling voorsteld om hun huis op te kopen. Deze regeling is nog altijd stukken goedkoper dan DHL laten vertrekken.

Knuppel
16 september 2004, 14:34
Als er spoorlijnen worden bijgelegd wel, maar niet als een spoorlijn intenser wordt gebruikt en dat is wat er nu gebeurt met de luchthaven.

Als je inderdaad daar woonde voor dat de luchthaven er was dan heb je recht tot klagen, voor degenen die eerst voor een habbekrats bouwgrond hebben gekocht en dan komen zagen dat er vliegtuigen boven hun hoofd vliegen heb ik minder respect.
Zoals gezegd zijn het meestal juist NIET de bewoners die ergens het langst wonen die klagen over teveel geluidshinder, maar degenen die nooit met de échte lawaaimakers te maken kregen. De vroegere stoom- en dieseltreinen maakten ook veel meer lawaai dan de huidige electrische treinen.
Idem met de vliegtuigen van vroeger en nu.

Knuppel
16 september 2004, 14:36
Al heeft Heruu volkomen gelijk waar hij zegt dat de spreiding over alle streken moet gebeuren en niet alleen boven zijne kop. Daar kan ik hem enkel maar gelijk geven.
Ja, maar daarvoor moet hij bij de Waalse dwarsliggers in Bruxelles gaan klagen.

Tegendradigaard
16 september 2004, 14:38
Daar knuppel je ook de waarheid op de koe. (nu moet ik toch eindelijk ook eens in dat malapropismending gequoot worden he)

Peace
16 september 2004, 14:40
het aantal kankerpatienten stijgt overal, de mensen leven langer he


Neen, daar wonen 1 miljoen mensen. Wat is nu eerlijk aan het wakker houden van 1 miljoen mensen for the sake of 50.000 mensen?
Twee maand geleden hebben ik met enkele mensen gesproken die vlak bij het vliegveld geboren zijn en daar reeds hun hele leven wonen. De mensen verklaarden mij dat zij niet de minste last hebben van lawaaihinder. Ze horen het gewoon niet meer. Het schijnt gewoon te wennen.
Tevens verklaarden die mensen mij dat huizen en bouwgronden in en om zaventem zelfs bijzonder duur bleken te zijn. De reden die zij ervoor opgaven was dat veel bedrijven azen op gronden rond Zaventem omdat de directe ligging bij deze vlieghaven en de verdere verkeers infrastructuur belangrijke strategische troeven voor hun inhielden.

Mijn idee is dan ook om geen verdere bouwvergunningen in de betreffende gebieden meer toe te staan en de mensen die absoluut problemen hebben met het lawaai, een regeling voor te stellen om hun huis te onteigenen. De overheid kan deze onteigende gronden en gebouwen dan weer verder verkopen aan bedrijven. Uiteindelijk zullen er dan misschien in de betreffende gebieden heel wat bedrijventerreinen kunnen ontstaan waar tenslotte ook zeer grote nood aan is in Vlaanderen.

Peace
16 september 2004, 14:43
Als DHL weggaat kunnen wij misschien opnieuw slapen :-D


Misschien slapen met een lege maag als onze economie kapot wordt gemaakt. :cry:

VlaamseBelg
16 september 2004, 15:35
Ik kan je verzekeren dat een voorbijrazende goederentrein niet niks is.
Ik woon naast de spoorweg op de drukke as Brussel-Antwerpen, zelfs mijn dochtertje slaapt rustig door als er een trein passeert, zelfs toen we deze zomer het raam openzetten van de warmte.

Heb je echt teveel hinder van het lawaai dan zorg je voor dubbele beglazing in je ramen van goed kwaliteit plus rolluiken ervoor, en die hou je beiden dicht tijdens de uren dat je wil slapen.

Waar een wil is, is een weg.
Die klaagzangers moeten verhuizen of zwijgen. Eventueel een onteigeningsprocedure inzetten, of subsidie om (goedkoper) te verkopen aan mensen die op papier beloven niet te zagen over de vliegtuigen.

eno2
17 september 2004, 17:40
Die klaagzangers moeten verhuizen of zwijgen. Eventueel een onteigeningsprocedure inzetten, of subsidie om (goedkoper) te verkopen aan mensen die op papier beloven niet te zagen over de vliegtuigen.________

Aan allen die het niet weten:

Uit ervaring met luchthavenlawaai en andere overweldigende decibelbronnen kan ik getuigen dat het allerbeste isoleer-materiaal gekauwd of natgemaakt WC-papier is, goed aangedrukt tegen het trommelvlies.

Het vochtlaagje zorgt voor een sensationele geluidsbarrière, veel beter
dan was in je oren.
Je kan wel een infectie oplopen, op de gehoorgangen, na verloop van tijd, door de aniline in gekleurd WC-papier.
Daarom wit nemen (ongebruikt).

Eno2

Henry
17 september 2004, 18:53
Het is nu al geweten dat Zaventem, volledig ingekapseld als het ligt in alle richtingen van de windroos door agglomeraties, de uitbreiding van het toekomstige luchtverkeer niet kan absorberen.

Over twintig tot dertig jaar zal het volkomen verzadigd zijn en disfunctioneel
worden.

Het is legitiem dat Brussel zich verzet tegen de lawaaioverlast van een verstikkende luchthaven met economisch longemfyseem.

De juridische gevechten zullen hoe dan ook doorgaan, dat is het enige wat de
slachtoffers officieel kunnen ondernemen. Die gevechten zullen DHL wegdrijven, nu of later.

Ondertussen spelen de politici de zwarte Piet heen en weer.

Wat er moet gebeuren is plannen maken voor een HUB-luchthaven op een andere locatie, de enige geldige lange-termijn optie.

Vlaanderen moet niet kortzichtig noch kleingeestig zijn.
Ook op relocatie zal het werkgelegenheid meepikken (meer dan nu, door uitbreiding), zelfs als de HUB zich op Waals gebied bevindt.

Zaventem Buiten, dus, in de zin van: op de buiten.

Eno2
Al die klagers zijn er gaan wonen toen de luchthaven er al was.
Als het hen past, noemen de brusselaars Zaventem "Bruxelles-Nationale", en als het hen niet past, is't voor Vlaanderen.

De brusselaars willen wel profiteren van de voordelen, maar geen beetje lasten dragen. Ik begrijp dat een typ als eno dit soort mensen steunt (alle plezier, maar geen lasten hoor!)

eno2
18 september 2004, 09:13
Al die klagers zijn er gaan wonen toen de luchthaven er al was.
Als het hen past, noemen de brusselaars Zaventem "Bruxelles-Nationale", en als het hen niet past, is't voor Vlaanderen.

De brusselaars willen wel profiteren van de voordelen, maar geen beetje lasten dragen. Ik begrijp dat een typ als eno dit soort mensen steunt (alle plezier, maar geen lasten hoor!)__________

Ja, het is zoals met de auto, hé, het overgrote deel van de slachtoffers bezit er geen, of bezat er geen voor hun gewelddadige dood, maar ze worden wel platgewalst, zoals met vliegtuigen platgevlogen, ter meerdere eer en glorie van een economische elite waar al het overige moet voor wijken, mens en dier
en geestelijke en lichamelijke gezondheid.

De politieke wil ontbreekt om de oplossingen, die er wel degelijk zijn, uit te voeren.

In de elite zit niet veel schot, en veel uitschot.

Ik weet niet waar een typ als Henry zich situeert, maar ik heb zo mijn vermoedens. Leuk rechts?

Er was hier toch één reactie die het argument van het Zaventemse longemfyseem begreep.

Overigens zijn er nergens neutrale specialisten te bekennen, ze werken ofwel voor de overheid, ofwel voor DHL, zodat het debat hierover nog niet eens serieus opgestart is.

Eén ding is zeker: de situatie is te gek en te onhoudbaar. Er moet eens een dakende directe actie op gang komen onder het volk.

Eno2

Griffin
18 september 2004, 09:16
eno2: waar zou je Zaventem dan naar verplaatsen? Zijn er nog regio's in dit land waar een luchthaven geen geluidsoverlast zou veroorzaken? En zijn wij bereid om helemaal daarheen te reizen vooraleer het vliegtuig naar onze vakantiebestemming te nemen?

Knuppel
18 september 2004, 09:30
Vanmorgen luidde het in een krantencommentaar dat er in het dossier DHL eerder een klassestrijd wordt uitgevochten: de rijke bewoners uit Laken die gerust willen gelaten worden versus de veel minder bemiddelde werknemers die hun baan verliezen als die van Laken hun zin krijgen doorgeduwd.

We zullen wel zien aan wiens eisen de regering bij voorrang tegemoet gaat komen.

kelt
18 september 2004, 14:19
En dan kunnen ze daar weer alles volbouwen, en dan kunnen die "nouveau riche" mensen ook weer gaan klagen en die luchthaven laten sluiten wegens een beetje nachtlawaai.

Laat ons nog maar eens in een economisch moeras wegzinken, misschien dat we terug wat realiteitszin kweken.

Zowat twintig jaar gelden verschenen er plannen voor een gemeenschappelijk Belgisch-Nederlands projekt.
Het ging om een gigantische investering,een soort eiland ver voor de Westerschelde-monding met mogelijkheid voor een ultra-mega de luxe internationale luchthaven,haven,kritische industrie,desnoods een kerncentralepark....enfin de opties waren enorm....


Die dromen zijn allemaal stilletjes opgeborgen geweest....

Nu konkurreren Antwerpen en Rotterdam elkaar dood,vernietigen ze allebei kostbare grond in hun expansie.....moeten Schiphol en Zaventem (die,luchtvaartkundig gezien,bijna op zichtafstand van elkaar liggen) elkaar beconcurreren ,en ondertussen allebei het leven verpesten van honderduizenden omwonenden.Bovendien liggen beide luchthavens eigenlijk serieus in de weg voor andere economische ontwikkelingen!
Tevens is tussen voornoemde plaatsen het landverkeer serieus in de knoop geraakt over honderden kilometers.....



wanneer gaan de Benelux-regeringen eens DURVEN?

ICE-MAN
18 september 2004, 14:28
gezien er s'avonds "géén kat" meer in Brussel is.... de bureau's zijn leeg, de werkers naar huis.... zouden die nachtvluchten gerust over de "urban desert of brussels" mogen scheren...... en die paar zageventen rond Zaventem kunnen ze gemakkelijk ne premie geven (ze geven wél geld aan projecten in afrika!) om hun huis deftig te isoleren met zware dakpannen die er niet afvliegen als er een sportvliegtuigske passeert ! en voil�* iedereen content !

eno2
18 september 2004, 15:18
eno2: waar zou je Zaventem dan naar verplaatsen? Zijn er nog regio's in dit land waar een luchthaven geen geluidsoverlast zou veroorzaken? En zijn wij bereid om helemaal daarheen te reizen vooraleer het vliegtuig naar onze vakantiebestemming te nemen?_______

Liefst naar Wallonië waar wij er geen last van hebben.
Louvain-La-Neuve, bijvoorbeeld.
En van de forenzentrein een TGV maken met vaste halte aldaar.
Er was ook al sprake van Chièvres.
Ginder is er niet zo'n aaneenschakeling van agglomeraties.

Eno2

eno2
18 september 2004, 15:23
[QUOTE=kelt


wanneer gaan de Benelux-regeringen eens DURVEN?[/QUOTE
________


Het enige wat ze durven is de kat uit de boom kijken, tot de boom op hun kop valt.

Eno2

Griffin
18 september 2004, 19:49
_______

Liefst naar Wallonië waar wij er geen last van hebben.
Louvain-La-Neuve, bijvoorbeeld.
En van de forenzentrein een TGV maken met vaste halte aldaar.
Er was ook al sprake van Chièvres.
Ginder is er niet zo'n aaneenschakeling van agglomeraties.

Eno2
En u denkt dat onze Waalse vrienden daar op zitten te wachten? Er zijn klachten genoeg rond de Waalse luchthavens, net zo goed als rond Zaventem en de Vlaamse luchthavens, of Schiphol om maar een buitenlands voorbeeld te noemen.
Vooral als je het op die manier stelt zullen de Waalse politici natuurlijk niet aarzelen om hiervoor compensaties te eisen en gelijk hebben ze. Samenleven is geven en nemen.
Je kunt net zo goed de Thalys - die straks echt aan hoge snelheid zal rijden tussen Amsterdam (Schiphol) en Brussel (Zaventem) - nemen naar de luchthaven van onze noorderburen.

eno2
25 september 2004, 12:36
Je kunt net zo goed de Thalys - die straks echt aan hoge snelheid zal rijden tussen Amsterdam (Schiphol) en Brussel (Zaventem) - nemen naar de luchthaven van onze noorderburen._______________

Stevaert verpletterd door smurfen!
Smurfen zullen ervoor zorgen, dat zekere onderdelen van het recht, dat in dit land nog bestaat, geïmplementeerd wordt.

Zaventem kan de locale, regionale, federale, nationale en Europese normen verplichtingen van veiligheid en gezondheid nu al niet nakomen, hoe dan in de toekomst?

Brusselaars willen wel de lusten, niet de lasten, krijten de politici in koor, begeleid door de de baslijn en de bourdon van Geert Bourgeois.
Maar het zijn de Vlamingen die met het leeuwenaandeel van de tewerkstelling gaan lopen in Zaventem, het aantal Brusselaars dat er werkt is zéér laag.

De steamroller van Stevaert is ondertussen vastgereden op een paar half-verpletterde smurfen, of beter: slechtverpletterde smurfen.

Een beetje cultuurfilosofie studeren blijkt te helpen, voortgaande op het citaat van Johan Sanctorum uit De Tijd van 23/9/O4:
"België is de hoer van Europa waar door iedereen overheen gerold wordt".

Dat een lokale HUB voor Benelux beter door Schiphol kan uitgeoefend worden,
is blijkbaar geen gedachte van een pooier.

Eno2