PDA

View Full Version : H.B. (64) heeft nog maar 8 maanden gewerkt: "Ik ben al 40 jaar een bewuste dopper"


Antoon
21 mei 2014, 07:33
Met N-VA worden hier korte metten mee gemaakt, elke andere stem helpt met het verder aanmodderen van dit Waals PS model in samenwerking met de vakbonden, tot alles onherroepelijk kapot is.

Wakker worden is de boodschap!

H.B. (64) heeft nog maar 8 maanden gewerkt: "Ik ben al 40 jaar een bewuste dopper (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1892918/2014/05/21/H-B-64-heeft-nog-maar-8-maanden-gewerkt-Ik-ben-al-40-jaar-een-bewuste-dopper.dhtml).

.

Vrijheideerst
21 mei 2014, 07:57
Maar alle, uitkeringen beperken in de tijd is asociaal :cry:

Vette Pois(s)on
21 mei 2014, 08:02
Gezellig

patrickve
21 mei 2014, 08:06
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

nr7
21 mei 2014, 08:20
Een korreltje zout te nemen ?

Haha, in mij directe omgeving ken ik 2 mensen van 40 jaar oud, die zeker al 15 jaar "intensief' zoeken naar werk. Hoewel dit toffe mensen zijn en ik het persoonlijk wel met hen kan vinden, zijn deze gewoon werkschuw.
Zeggen letterlijk dat ze profiteren zolang te kunnen en in België kan je inderdaad vanaf de schoolbank tot de pensioenleeftijd op andermans kosten "grote" sier houden. Dank U SP en PS voor julie gulheid, om daarmee julie eigen zakken te kunnen vullen.

Tijdens de vette jaren is dit geen probleem, maar wanneer 35 % van de bevolking actief is om dit hele systeem tijdens een crisis overeind te houden, weet je direct waar N-VA een deel van hun kiesvee uit bestaat...

Solidariteit bestaat niet meer wanneer je > 50 van je loon mag afgeven.

manta
21 mei 2014, 08:23
Een korreltje zout te nemen ?

Haha, in mij directe omgeving ken ik 2 mensen van 40 jaar oud, die zeker al 15 jaar "intensief' zoeken naar werk. Hoewel dit toffe mensen zijn en ik het persoonlijk wel met hen kan vinden, zijn deze gewoon werkschuw.
Zeggen letterlijk dat ze profiteren zolang te kunnen en in België kan je inderdaad vanaf de schoolbank tot de pensioenleeftijd op andermans kosten "grote" sier houden. Dank U SP en PS voor julie gulheid, om daarmee julie eigen zakken te kunnen vullen.

Tijdens de vette jaren is dit geen probleem, maar wanneer 35 % van de bevolking actief is om dit hele systeem tijdens een crisis overeind te houden, weet je direct waar N-VA een deel van hun kiesvee uit bestaat...

Solidariteit bestaat niet meer wanneer je > 50 van je loon mag afgeven.

Zijn er echte jobs voor de overige 65% ?

circe
21 mei 2014, 08:28
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

Waarom? Ik ken persoonlijk iemand van begoede huize die ooit een jaar heeft gewerkt, daarna gedopt. Echtgenoot was advokaat.
Na de echtscheiding terug een jaartje gewerkt en verder gedopt.
Inkomsten komen uit een zestal appartementen(haar eigendom) + dop

Nog een jaar of drie en ze kan met pensioen.

Castor Troy
21 mei 2014, 09:10
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

Inderdaad, bewijst weer eens wat voor bagger nieuws HLN altijd plaatst. RVA bellen voor vacatures? Dacht het ni, VDAB had hij beter gezegd, zou geloofwaardiger geweest zijn..

hamac
21 mei 2014, 09:17
Inderdaad, bewijst weer eens wat voor bagger nieuws HLN altijd plaatst. RVA bellen voor vacatures? Dacht het ni, VDAB had hij beter gezegd, zou geloofwaardiger geweest zijn..

De VDAB bestaat sinds 1989. Daarvoor was ook de RVA daarvoor bevoegd.

Het feit dat hij verwijst naar de RVA maakt het IMHO net geloofwaardiger.

Castor Troy
21 mei 2014, 09:21
De VDAB bestaat sinds 1989. Daarvoor was ook de RVA daarvoor bevoegd.

Het feit dat hij verwijst naar de RVA maakt het IMHO net geloofwaardiger.

Ok punt. Maar blijkt toch weer een verkiezingsstunt te zijn..

schietboog
21 mei 2014, 09:23
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

Ah, hebt U een bron die dit staaft ?

Maar het is echt niet zo moeilijk om wantoestanden in de werkloosheid te vinden.
Ik woon in een gemeente ten noorden van Antwerpen en ken persoonlijk (dus niet van horen zeggen) zo'n geval.
Gezin met 3 kinderen. Man is zelfstandig agent voor een merk van verpakkingsmachines en boert goed. Mooie villa met het obligatoire zwembad, Audi A5 coupe, regelmatig op vakantie.
Vrouw werkt niet, rijdt met een Porsche Cayenne( weliswaar 2dehands gekocht) en brengt het grootste deel van haar tijd op de tennisclub door.
Allemaal geen probleem, hij werkt er hard voor.

Wat wel een probleem is, is het gesprek dat zij met mijn vrouw had, enkele jaren geleden aan de schoolpoort.
Zij : " Met drie kinderen kan ik echt niet gaan werken. Ik moet ze steeds overal naar toe brengen. Maar ik stempel, dus we verliezen er niet te veel aan"
Mijn vrouw : " Maar A... , meen je dat nou ?"
Zij : " Och, je zou verschieten als je wist hoeveel moeders hier dat ook doen".

Enkel in België.

WetIsWet
21 mei 2014, 09:24
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

Het linkse tegenargument "dit artikel is geschreven in opdracht van N-VA" :D

Trouwens, deze morgen op de radio werd duidelijk gemaakt dat de journalist de identiteit wel kent, die wordt alleen niet publiek gemaakt! De oogkleppen zijn dus helemaal toegeslagen bij verenigd links!

Vrijheideerst
21 mei 2014, 09:33
Ok punt. Maar blijkt toch weer een verkiezingsstunt te zijn..

Aja? verlos ons heer met uw onomstotelijk bewijs.

Castor Troy
21 mei 2014, 09:40
Aja? verlos ons heer met uw onomstotelijk bewijs.

Geen zin. Gebruik FB maar om tot verlichting te komen

https://nl-nl.facebook.com/hln.be/posts/10152455136521282

patrickve
21 mei 2014, 09:43
Het linkse tegenargument "dit artikel is geschreven in opdracht van N-VA" :D

Trouwens, deze morgen op de radio werd duidelijk gemaakt dat de journalist de identiteit wel kent, die wordt alleen niet publiek gemaakt! De oogkleppen zijn dus helemaal toegeslagen bij verenigd links!

Ik kan moeilijk verdacht worden van linkse sympathieen :lol:

Maar het lijkt mij zo grof als verhaal dat ik er mijn twijfels over heb....

schietboog
21 mei 2014, 09:43
Geen zin. Gebruik FB maar om tot verlichting te komen

https://nl-nl.facebook.com/hln.be/posts/10152455136521282

Heb je link gelezen, maar ben nog geen stap verder.
Je hebt waarschijnlijk geen poot om op te staan, maar het is moeilijk om dat toe te geven, nietwaar ?

schietboog
21 mei 2014, 09:47
Ik kan moeilijk verdacht worden van linkse sympathieen :lol:

Maar het lijkt mij zo grof als verhaal dat ik er mijn twijfels over heb....

En waarom is dit verhaal niet waar, maar alle andere verhalen die we de laatste dagen te slikken kregen over brave werkzoekenden die al jaren zoeken en niks vinden, zouden wel waar zijn.

quercus
21 mei 2014, 09:47
Het linkse tegenargument "dit artikel is geschreven in opdracht van N-VA" :D

Trouwens, deze morgen op de radio werd duidelijk gemaakt dat de journalist de identiteit wel kent, die wordt alleen niet publiek gemaakt! De oogkleppen zijn dus helemaal toegeslagen bij verenigd links!

Tja, "ongemakkelijke waarheden" nietwaar... Vandaar dat de vakbonden, na de verklaring van Bracke, deze morgen in een staat van zeer hoge koorts verkeren. De contra-propaganda machine draait op hoge toeren.

Wat ik graag zou zien: dat de vakbonden in la Belgique verplicht worden om de rechtspersoonlijkheid aan te nemen. Zoals dat het geval is in andere Europese staten.

Athelas
21 mei 2014, 09:54
En waarom is dit verhaal niet waar, maar alle andere verhalen die we de laatste dagen te slikken kregen over brave werkzoekenden die al jaren zoeken en niks vinden, zouden wel waar zijn.

Ik vind die verhalen trouwens echt fantastisch. Iemand die beweert er constant mee bezig te zijn en in realiteit dus toe geeft er elke dag 3 uur aan te spenderen.

Ik ben ook een jaar werkloos geweest. Ik ben daar niet trots op. Wel ik was daar minstens 8-9 uur mee bezig. Niet alleen zoeken naar werk maar ook profielen vergelijken, zien welke skills ik ontbrak voor bepaalde jobs en die ofwel online aanleren ofwel in avondschool. Ook op sollicitaties kan je veel leren door vragen te stellen. Waarom word ik niet aangenomen. Wat kan ik doen zodat ik waardevoller word/wel aangenomen kan/zal worden. De meeste HR personen en projectleiders etc. staan echt wel open voor die vragen zeker in sectoren waar goed volk dun bezaaid is.

omaplop
21 mei 2014, 10:00
Toen mijn oudste was afgestudeerd , was er een hoge piet bij de RVA die zei: laat ze niet aan de dop, want dan zal ze geen werk vinden. Wij worden betaald per werkloze en elke persoon die werk heeft is dus voor ons minder inkomen!!

circe
21 mei 2014, 10:11
Toen mijn oudste was afgestudeerd , was er een hoge piet bij de RVA die zei: laat ze niet aan de dop, want dan zal ze geen werk vinden. Wij worden betaald per werkloze en elke persoon die werk heeft is dus voor ons minder inkomen!!

klopt. RVA heeft voor mijn dochter nog nooit een functie kunnen aanbieden. Wel interimkantoren en via haar eigen Linkedin.

schietboog
21 mei 2014, 10:24
Ik vind die verhalen trouwens echt fantastisch. Iemand die beweert er constant mee bezig te zijn en in realiteit dus toe geeft er elke dag 3 uur aan te spenderen.

Ik ben ook een jaar werkloos geweest. Ik ben daar niet trots op. Wel ik was daar minstens 8-9 uur mee bezig. Niet alleen zoeken naar werk maar ook profielen vergelijken, zien welke skills ik ontbrak voor bepaalde jobs en die ofwel online aanleren ofwel in avondschool. Ook op sollicitaties kan je veel leren door vragen te stellen. Waarom word ik niet aangenomen. Wat kan ik doen zodat ik waardevoller word/wel aangenomen kan/zal worden. De meeste HR personen en projectleiders etc. staan echt wel open voor die vragen zeker in sectoren waar goed volk dun bezaaid is.

Begin november 2000 werd ik zelf ook werkloos. De dag zelf ben ik begonnen met brieven schrijven, relaties te contacteren, te bellen, ...
Elke dag opnieuw, letterlijk van 's morgens tot 's avonds. 6 weken later had ik een nieuwe job (wat wel prettig was want ik had een opzegvergoeding van 5 maanden gekregen).
Heb ik geluk gehad ? Ongetwijfeld. Maar het punt is dat ik die jog nooit had gevonden/gekregen als ik er niet zo'n moeite voor gedaan had.

Svennies
21 mei 2014, 10:25
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

vertel eens,indien u in zijn plaats zou zijn,had u dan graag gehad dat de journalist in zijn artikel gelijk uw naam én woonplaats zou mee vermelden...

Of zou u,uw getuigenis ook maar liever anoniem willen afleggen...:roll::roll:

Ik ken persoonlijk zo'n twee vergelijkbare gevallen....

En die zijn ook niet te beschaamd om hun profitariaat tegenover hun kennissenkring te verbergen...

Sterker nog,ze zijn er trots op dat zij volop profiteren en eentje is zelfs niet te beroerd om toe te geven dat dank zij het zwartwerk van zijn madam zij méér dan genoeg hebben om rond te komen,en volgens hem het "enkel onnozelaars zijn die levenslang hun kloten willen gaan afdraaien voor enkele honderden euro's netto per maand meer" ....

Supe®Staaf
21 mei 2014, 10:29
Ik word meestal gewoon knetter van profitariaat allerhande, maar aan dit 'HLN-geval' kleeft er wmb een reukje, en ik hou dus voorlopig mijn commentaar nog even in.

Svennies
21 mei 2014, 10:33
Ik word meestal gewoon knetter van profitariaat allerhande, maar aan dit 'HLN-geval' kleeft er wmb een reukje, en ik hou dus voorlopig mijn commentaar nog even in.

U kent er dus géén enkele in uw omgeving....

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:33
De getuigenis van een anonieme is misschien met een korreltje zou te nemen ?

Het is inderdaad een hoax. Het Laagste Nieuws doet zijn naam eer aan.

Svennies
21 mei 2014, 10:34
Het is inderdaad een hoax. Het Laagste Nieuws doet zijn naam eer aan.

U heeft ongetwijfeld hét bewijs van die hoax in handen....

Bron.......

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:35
Een korreltje zout te nemen ?

Haha, in mij directe omgeving ken ik 2 mensen van 40 jaar oud, die zeker al 15 jaar "intensief' zoeken naar werk. Hoewel dit toffe mensen zijn en ik het persoonlijk wel met hen kan vinden, zijn deze gewoon werkschuw.
Zeggen letterlijk dat ze profiteren zolang te kunnen en in België kan je inderdaad vanaf de schoolbank tot de pensioenleeftijd op andermans kosten "grote" sier houden. Dank U SP en PS voor julie gulheid, om daarmee julie eigen zakken te kunnen vullen.

Tijdens de vette jaren is dit geen probleem, maar wanneer 35 % van de bevolking actief is om dit hele systeem tijdens een crisis overeind te houden, weet je direct waar N-VA een deel van hun kiesvee uit bestaat...

Solidariteit bestaat niet meer wanneer je > 50 van je loon mag afgeven.

Na 15 jaar intensief werk zoeken wordt je gewoonweg geschrapt van den dop. Vraag het maar aan die mensen die jij kent. Ze trekken al lang geen dop meer.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:36
Waarom? Ik ken persoonlijk iemand van begoede huize die ooit een jaar heeft gewerkt, daarna gedopt. Echtgenoot was advokaat.
Na de echtscheiding terug een jaartje gewerkt en verder gedopt.
Inkomsten komen uit een zestal appartementen(haar eigendom) + dop

Nog een jaar of drie en ze kan met pensioen.

Je gaat teveel af op mythes. Als je haar echt persoonlijk kent vraag het haar eens op de vrouw af of ze nog dop trekt.

quercus
21 mei 2014, 10:37
Het is inderdaad een hoax. Het Laagste Nieuws doet zijn naam eer aan.

Wat laat u toe te veronderstellen dat het een "hoax" is? Ik weet wel dat HLN nu niet bepaald een kwaliteitskrant is. Er is evenwel niets voorhanden waaruit je zo maar kunt besluiten dat het allemaal op leugens berust.

schietboog
21 mei 2014, 10:39
Het is inderdaad een hoax. Het Laagste Nieuws doet zijn naam eer aan.

Primeur !!!
Vertel meer, ik ben razend benieuwd.

Svennies
21 mei 2014, 10:39
Als belgicist zal je waarschijnlijk ook denken dat dit niet bestaat.

Tja,vanuit een ivoren toren heb je niet zovéél zicht op de samenleving rondom...

Van systeemverdedigers tout court kan je nu niet gaan verwachten dat zij het systeem dat zij zo aanbidden nu ineens gaan mee helpen ondergraven...

Of hij kan zélf een begunstigde in het systeem van profitariaat op kap van de samenleving zijn...

Keuzes genoeg...

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:43
Inderdaad, bewijst weer eens wat voor bagger nieuws HLN altijd plaatst. RVA bellen voor vacatures? Dacht het ni, VDAB had hij beter gezegd, zou geloofwaardiger geweest zijn..

Ik ken persoonlijk iemand die zich reeds meer dan 10 jaar geleden liet uitschrijven uit de dop. Excuses van problemen met het openbaar vervoer of niet beschikken over een auto kan je niet systematisch hanteren. Als je jaren op de dop zit met een universitair diploma krijg je uiteindelijk dwingende uitnodiging om bij de RVA te komen om je dossier toe te lichten. Met de staatsmisvormingen is het systeem misschien ondertussen veranderd. Dat neemt niet weg dat er steeds meer mensen van de dop wordt geschrapt.

schietboog
21 mei 2014, 10:44
Je gaat teveel af op mythes. Als je haar echt persoonlijk kent vraag het haar eens op de vrouw af of ze nog dop trekt.

Lees mijn verhaal dan eens, eerder in deze draad.
Zoals eerder gezegd, we kennen haar persoonlijk (niet van horen zeggen).

Het is al te makkelijk om het allemaal als mythes te bestempelen.
Evengoed kan je dan zeggen dat de werkloze die actief werkt zoekt maar niets vindt een mythe is.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:45
Ah, hebt U een bron die dit staaft ?

Maar het is echt niet zo moeilijk om wantoestanden in de werkloosheid te vinden.
Ik woon in een gemeente ten noorden van Antwerpen en ken persoonlijk (dus niet van horen zeggen) zo'n geval.
Gezin met 3 kinderen. Man is zelfstandig agent voor een merk van verpakkingsmachines en boert goed. Mooie villa met het obligatoire zwembad, Audi A5 coupe, regelmatig op vakantie.
Vrouw werkt niet, rijdt met een Porsche Cayenne( weliswaar 2dehands gekocht) en brengt het grootste deel van haar tijd op de tennisclub door.
Allemaal geen probleem, hij werkt er hard voor.

Wat wel een probleem is, is het gesprek dat zij met mijn vrouw had, enkele jaren geleden aan de schoolpoort.
Zij : " Met drie kinderen kan ik echt niet gaan werken. Ik moet ze steeds overal naar toe brengen. Maar ik stempel, dus we verliezen er niet te veel aan"
Mijn vrouw : " Maar A... , meen je dat nou ?"
Zij : " Och, je zou verschieten als je wist hoeveel moeders hier dat ook doen".

Enkel in België.

Ik geloof geen snars van jouw verhaal. Je zou beter eens zelf die man of zijn vrouw er op de man af op aanspreken. De waarheid zal wel een beetje genuanceerder zijn dan dat.

Meuh
21 mei 2014, 10:49
Ik ken persoonlijk iemand die zich reeds meer dan 10 jaar geleden liet uitschrijven uit de dop. Excuses van problemen met het openbaar vervoer of niet beschikken over een auto kan je niet systematisch hanteren. Als je jaren op de dop zit met een universitair diploma krijg je uiteindelijk dwingende uitnodiging om bij de RVA te komen om je dossier toe te lichten. Met de staatsmisvormingen is het systeem misschien ondertussen veranderd. Dat neemt niet weg dat er steeds meer mensen van de dop wordt geschrapt.

Ik denk dat de meesten onder ons nochtans verhalen genoeg kennen van mensen die profiteren van allerlei sociale zekerheid. Ik ken er zelf ook een heel deel en die zijn nog nooit van de dop/invaliditeit geschrapt...

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:49
Toen mijn oudste was afgestudeerd , was er een hoge piet bij de RVA die zei: laat ze niet aan de dop, want dan zal ze geen werk vinden. Wij worden betaald per werkloze en elke persoon die werk heeft is dus voor ons minder inkomen!!

De RVA zijn ambtenaren. Ze krijgen heus geen commissie op het uitgekeerd dopgeld. Enkel de hulpkas en de vakbonden krijgen dit.

schietboog
21 mei 2014, 10:49
Ik geloof geen snars van jouw verhaal. Je zou beter eens zelf die man of zijn vrouw er op de man af op aanspreken. De waarheid zal wel een beetje genuanceerder zijn dan dat.

Dat is een beetje makkelijk : "ik geloof je niet, dus het is niet waar".

Heb je het wel gelezen ? Zij vertelde het ZELF aan MIJN vrouw. Of het is waar, of zij liegt (zou niet weten waarom) of mijn vrouw liegt (weinig waarschijnlijk).

Weet je wat ? Stuur me een privebericht en ik ga er met jou naar toe.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:51
vertel eens,indien u in zijn plaats zou zijn,had u dan graag gehad dat de journalist in zijn artikel gelijk uw naam én woonplaats zou mee vermelden...

Of zou u,uw getuigenis ook maar liever anoniem willen afleggen...:roll::roll:

Ik ken persoonlijk zo'n twee vergelijkbare gevallen....

En die zijn ook niet te beschaamd om hun profitariaat tegenover hun kennissenkring te verbergen...

Sterker nog,ze zijn er trots op dat zij volop profiteren en eentje is zelfs niet te beroerd om toe te geven dat dank zij het zwartwerk van zijn madam zij méér dan genoeg hebben om rond te komen,en volgens hem het "enkel onnozelaars zijn die levenslang hun kloten willen gaan afdraaien voor enkele honderden euro's netto per maand meer" ....

Als ze er zo trost op zijn, waarom komen ze dat dan niet met naam en toenaam op de (sociale) media vertellen ?

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:53
Dat is een beetje makkelijk : "ik geloof je niet, dus het is niet waar".

Heb je het wel gelezen ? Zij vertelde het ZELF aan MIJN vrouw. Of het is waar, of zij liegt (zou niet weten waarom) of mijn vrouw liegt (weinig waarschijnlijk).

Weet je wat ? Stuur me een privebericht en ik ga er met jou naar toe.

Ik spreek gewoon uit eigen ervaring van getuigenissen van iemand die de perceptie laat leven dat hij van de dop of uitkering leeft terwijl hij in werkelijkheid op kosten van zijn partner leeft. Denk jij nu echt dat iemand dat zo spontaan gaat verklaren aan de schoolpoort dat ze op kosten van haar vent leeft ?

De waarheid is dikwijls veel genuanceerder. Als je voorbeeld aan werk wil geraken is het voor een werkgever veelal interessanter om iemand van de dop te nemen dan iemand die niet in orde is met zijn sociaal statuut.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:56
Ik denk dat de meesten onder ons nochtans verhalen genoeg kennen van mensen die profiteren van allerlei sociale zekerheid. Ik ken er zelf ook een heel deel en die zijn nog nooit van de dop/invaliditeit geschrapt...

Hoe lang is het geleden dat je het hen nog op de man af hebt gevraagd ?

killimandjaro
21 mei 2014, 10:57
Dit is het P.S. model.In Wallonië meer dan 5000 werklozen reeds twintig jaar aan den dop.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 10:58
Dit is het P.S. model.In Wallonië meer dan 5000 werklozen reeds twintig jaar aan den dop.

Bron ?

Svennies
21 mei 2014, 10:59
Als ze er zo trost op zijn, waarom komen ze dat dan niet met naam en toenaam op de (sociale) media vertellen ?

Waarom zouden ze,om in het oog van de storm terecht te komen,nu blijven ze lekker onder de radar....

Het is al erg genoeg dat ze dit tegen hun vriendenkring vertellen....

Maar dat snap jij dus niet.....

Als de vrouw des huizes officieel niet werkt,is de man gezinshoofd en krijgt hij volledige werkloosheidsuitkering...

De madam gaat enkele dagen per week kuisen in het zwart....

Meuh
21 mei 2014, 11:01
Hoe lang is het geleden dat je het hen nog op de man af hebt gevraagd ?

Eentje ervan is momenteel op pensioen na zijn lange, harde carrière van 2 jaar werken!
Eentje profiteert nog altijd van een invaliditeitsuitkering die ze niet verdient... Ze zegt dit niet alleen, het is ook heel duidelijk als je haar ziet hoor. Ze kan elke week shaken en uitgaan maar werken met hare knie... (in het zwart werken is dan langs de andere kant ook geen probleem)
Er zijn er ook nog die attesten hebben dat ze ofwel depressief zijn ofwel lijden aan faalangst. Ook zij zeggen niet alleen dat het fake is, het is overduidelijk. Ze sporen zelfs anderen aan hetzelfde te doen...

Het is echt niet zo moeilijk om niet geschrapt te worden hier in België blijkbaar.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:07
Waarom zouden ze,om in het oog van de storm terecht te komen,nu blijven ze lekker onder de radar....

Het is al erg genoeg dat ze dit tegen hun vriendenkring vertellen....

Maar dat snap jij dus niet.....

Als de vrouw des huizes officieel niet werkt,is de man gezinshoofd en krijgt hij volledige werkloosheidsuitkering...

De madam gaat enkele dagen per week kuisen in het zwart....

Ik denk dat jij jezelf vooral baseert op mythes uit het verleden.

Svennies
21 mei 2014, 11:08
Bron ?

Kijk hier eens....

De titel van het artikel luidt...

Meer dan 5.600 Walen zijn al 20 jaar werkloos

Het merendeel van de werkloze Walen, 147.697 mensen (77 procent), zijn maximum vijf jaar werkloos. Zowat 12 procent, 22.738 mensen, zit tussen de vijf en tien jaar zonder werk. Vijf procent, 8.759 Walen, is tussen tien en vijftien jaar werkloos. En Wallonië telt 5.201 werklozen (3 procent) die al tussen de vijftien en twintig jaar inactief zijn.

Hallicunant nietwaar....

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1112997/meer-dan-5-600-walen-zijn-al-20-jaar-werkloos.aspx

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:10
Eentje ervan is momenteel op pensioen na zijn lange, harde carrière van 2 jaar werken!

Dat is wel toevallig. Het aantal doppers in dat geval kan je op 2 handen tellen en jij kent één van hen !

Eentje profiteert nog altijd van een invaliditeitsuitkering die ze niet verdient... Ze zegt dit niet alleen, het is ook heel duidelijk als je haar ziet hoor. Ze kan elke week shaken en uitgaan maar werken met hare knie... (in het zwart werken is dan langs de andere kant ook geen probleem)
Er zijn er ook nog die attesten hebben dat ze ofwel depressief zijn ofwel lijden aan faalangst. Ook zij zeggen niet alleen dat het fake is, het is overduidelijk. Ze sporen zelfs anderen aan hetzelfde te doen...

Het is echt niet zo moeilijk om niet geschrapt te worden hier in België blijkbaar.

Hoe bekomen ze die attesten ?

Svennies
21 mei 2014, 11:11
Ik denk dat jij jezelf vooral baseert op mythes uit het verleden.

Niks te mythen mijn beste....

Rauwe hedendaagse realiteit....

Maar steek uw hoofd gerust verder in het zand...:roll::roll:

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:12
Kijk hier eens....

De titel van het artikel luidt...





Hallicunant nietwaar....

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1112997/meer-dan-5-600-walen-zijn-al-20-jaar-werkloos.aspx

Dat zijn cijfers van mensen die al 15-20 jaar werkloos zijn. De cijfers van meer dan 20 jaar worden niet gegeven.

circe
21 mei 2014, 11:12
Na 15 jaar intensief werk zoeken wordt je gewoonweg geschrapt van den dop. Vraag het maar aan die mensen die jij kent. Ze trekken al lang geen dop meer.

ha ja? in Belgique kan je tot aan je pensioen dop trekken. Tijd om even de oogkleppen te verwijderen.

circe
21 mei 2014, 11:12
Dat zijn cijfers van mensen die al 15-20 jaar werkloos zijn. De cijfers van meer dan 20 jaar worden niet gegeven.

ik ken nochtans verschillende poetsvrouwen die +20 jaar aan het doppen zijn, en in het zwart bijklussen.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:14
ha ja? in Belgique kan je tot aan je pensioen dop trekken. Tijd om even de oogkleppen te verwijderen.

Dat is definitief verleden tijd. Het gaat om minder dan 10 gevallen.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:15
ik ken nochtans verschillende poetsvrouwen die +20 jaar aan het doppen zijn, en in het zwart bijklussen.

Ben jij er zeker van dat zij nog dop trekken ? Waarom klaag je dat dan niet aan bij de RVA of de arbeidsinspectie ?

Svennies
21 mei 2014, 11:21
Dat zijn cijfers van mensen die al 15-20 jaar werkloos zijn. De cijfers van meer dan 20 jaar worden niet gegeven.

Zou dat zo zijn reden niet kunnen hebben...:roll::roll:

Laten we eens kijken naar de categorie van 15 tot 20 jaar werkloos...

5201 dus....

Denkt u dat die na zo'n betaalde rustpauze alsnog aan de slag willen...

En waar denkt u dat die categorie beroepsdoppers binnen 5 jaar zullen worden vermeld....

In de plus 20 jaar categorie,of gewoon niet meer in de statistieken worden opgenomen,juist zoals ze jaren lang hebben gedaan met de bruggepensioneerden om de statistieken van de werkloosheid wat te kunnen opschonen ....:roll::roll:

Het Verzet
21 mei 2014, 11:26
Och, als je zo'n voorbeelden niet kent, kom je gewoon niet buiten. Het gaat om leefloon, maar als ik de verhalen hoor van mijn madam (maatschappelijk werker - budgetbeheer) als ze thuiskomt, valt mijn mond ook regelmatig open.
Zij en vele van haar collega's zijn er uit ideologie aan begonnen, maar ik weet dat niemand daar nog links stemt.

subocaj
21 mei 2014, 11:28
Begin november 2000 werd ik zelf ook werkloos. De dag zelf ben ik begonnen met brieven schrijven, relaties te contacteren, te bellen, ...
Elke dag opnieuw, letterlijk van 's morgens tot 's avonds. 6 weken later had ik een nieuwe job (wat wel prettig was want ik had een opzegvergoeding van 5 maanden gekregen).
Heb ik geluk gehad ? Ongetwijfeld. Maar het punt is dat ik die jog nooit had gevonden/gekregen als ik er niet zo'n moeite voor gedaan had.

Wat is je punt? Hoeveel hebben die job, die jij hebt gekregen en die ook gesolliciteerd hebben niet gekregen?
Waarom heb je 6 maanden moeten zoeken?
Er zijn toch werkplaatsen zat volgens jullie, maar niemand zegt erbij dat het halftijdse of jarenlange tijdelijke interimarbeid is.
Stel jij jezelf nooit de vraag waarom uitzendkantoren altijd mooie winstcijfers kunnen voorleggen, volgens hun reclames werk hebben voor iedereen, "met kans op een vast contract".

Jou kan men misschien voorhouden dat uitzendkrachten "kans maken op een vast contract", ik kan je uit ervaring vertellen, omdat ik ze zelf moest inhuren voor het bedrijf waar ik voor werkte, dat slechts 1 op de 100 die "kans" op een vast contract kreeg. Al de rest huurde je in voor tijdelijke drukke periodes.

Het enige "voordeel" was dat je de iets minder presterende "vasten" kon onder druk zetten, met de dreiging dat je hem/haar zou vervangen, door een betere uitzendkracht.

SMI94
21 mei 2014, 11:29
Haha, in mij directe omgeving ken ik 2 mensen van 40 jaar oud, die zeker al 15 jaar "intensief' zoeken naar werk. Hoewel dit toffe mensen zijn en ik het persoonlijk wel met hen kan vinden, zijn deze gewoon werkschuw.
Zeggen letterlijk dat ze profiteren zolang te kunnen en in België kan je inderdaad vanaf de schoolbank tot de pensioenleeftijd op andermans kosten "grote" sier houden. Dank U SP en PS voor julie gulheid, om daarmee julie eigen zakken te kunnen vullen.



Met 1000 euro op een maand? Het zal wel :)

(wat trouwens niet betekent dat ik die manier van leven aanvaardbaar vind!)

SMI94
21 mei 2014, 11:31
Ah, hebt U een bron die dit staaft ?

Maar het is echt niet zo moeilijk om wantoestanden in de werkloosheid te vinden.
Ik woon in een gemeente ten noorden van Antwerpen en ken persoonlijk (dus niet van horen zeggen) zo'n geval.
Gezin met 3 kinderen. Man is zelfstandig agent voor een merk van verpakkingsmachines en boert goed. Mooie villa met het obligatoire zwembad, Audi A5 coupe, regelmatig op vakantie.
Vrouw werkt niet, rijdt met een Porsche Cayenne( weliswaar 2dehands gekocht) en brengt het grootste deel van haar tijd op de tennisclub door.
Allemaal geen probleem, hij werkt er hard voor.

Wat wel een probleem is, is het gesprek dat zij met mijn vrouw had, enkele jaren geleden aan de schoolpoort.
Zij : " Met drie kinderen kan ik echt niet gaan werken. Ik moet ze steeds overal naar toe brengen. Maar ik stempel, dus we verliezen er niet te veel aan"
Mijn vrouw : " Maar A... , meen je dat nou ?"
Zij : " Och, je zou verschieten als je wist hoeveel moeders hier dat ook doen".

Enkel in België.

En de kans is reëel dat zo iemand ook nog N-Va stemt omdat BDW toch zo'n sympathieke is!

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 11:39
Och, als je zo'n voorbeelden niet kent, kom je gewoon niet buiten. Het gaat om leefloon, maar als ik de verhalen hoor van mijn madam (maatschappelijk werker - budgetbeheer) als ze thuiskomt, valt mijn mond ook regelmatig open.
Zij en vele van haar collega's zijn er uit ideologie aan begonnen, maar ik weet dat niemand daar nog links stemt.

Als ze maatschappelijk werker is zal ze met meer mensen te maken hebben die aan het OCMW zitten dan mensen die effectief nog dop krijgen.

eno2
21 mei 2014, 11:43
Ah, hebt U een bron die dit staaft ?

Maar het is echt niet zo moeilijk om wantoestanden in de werkloosheid te vinden.
Ik woon in een gemeente ten noorden van Antwerpen en ken persoonlijk (dus niet van horen zeggen) zo'n geval.
Gezin met 3 kinderen. Man is zelfstandig agent voor een merk van verpakkingsmachines en boert goed. Mooie villa met het obligatoire zwembad, Audi A5 coupe, regelmatig op vakantie.
Vrouw werkt niet, rijdt met een Porsche Cayenne( weliswaar 2dehands gekocht) en brengt het grootste deel van haar tijd op de tennisclub door.
Allemaal geen probleem, hij werkt er hard voor.

Wat wel een probleem is, is het gesprek dat zij met mijn vrouw had, enkele jaren geleden aan de schoolpoort.
Zij : " Met drie kinderen kan ik echt niet gaan werken. Ik moet ze steeds overal naar toe brengen. Maar ik stempel, dus we verliezen er niet te veel aan"
Mijn vrouw : " Maar A... , meen je dat nou ?"
Zij : " Och, je zou verschieten als je wist hoeveel moeders hier dat ook doen".

Enkel in België.

Er is geen middelencontrole op de dop. NIEMAND wil dat

Meuh
21 mei 2014, 11:44
Dat is wel toevallig. Het aantal doppers in dat geval kan je op 2 handen tellen en jij kent één van hen !

Ik denk dat er zo veel meer zijn hoor! En ik zal het nog straffer maken dan, hij mocht op zijn 55ste zelfs al op pensioen omdat hij die 2 volle jaren in de mijn gewerkt heeft. Waar hij trouwens allesbehalve hard had gewerkt, maar veel van hem door de vingers werd gezien omdat zijn vader een hogere functie had.


Hoe bekomen ze die attesten ?


Ze zullen heel goed komedie kunnen spelen he... Een depressie is bijv. moeilijk vast te stellen.

En wat die andere vrouw met haar invaliditeit betreft: dat snappen we geen van allen hoe zijn telkens haar invaliditeit verlengd krijgt.

Wat wel vaststaat is dat mensen heel goed komedie kunnen spelen in die gevallen. Ik ken zo een controlearts die meerdere trucjes heeft om mensen proberen "in de val te lokken", of beter gezegd uit hun rol te laten vallen.

eno2
21 mei 2014, 11:51
Dit is het P.S. model.In Wallonië meer dan 5000 werklozen reeds twintig jaar aan den dop.


Bron???
Het verschil tussen een in de duur verlaagde dop een leefloon is miniem tot onbestaande.

N.VA wil bovendien het leefloon verhogen. Waar praten we dan over?

Broekzak-vestzak operatie.

eno2
21 mei 2014, 11:54
ha ja? in Belgique kan je tot aan je pensioen dop trekken. Tijd om even de oogkleppen te verwijderen.

Het verschil tussen een in de duur verlaagde dop een leefloon is miniem tot onbestaande.

N.VA wil bovendien het leefloon verhogen. Waar praten we dan over?

Broekzak-vestzak operatie.

eno2
21 mei 2014, 11:56
..

In de plus 20 jaar categorie,of gewoon niet meer in de statistieken worden opgenomen,juist zoals ze jaren lang hebben gedaan met de bruggepensioneerden om de statistieken van de werkloosheid wat te kunnen opschonen ....:roll::roll:

Betrapt op een mis-representatie en rap een uitvluchtje verzinnen

schietboog
21 mei 2014, 11:57
Wat is je punt? Hoeveel hebben die job, die jij hebt gekregen en die ook gesolliciteerd hebben niet gekregen?
Waarom heb je 6 maanden moeten zoeken?
Er zijn toch werkplaatsen zat volgens jullie, maar niemand zegt erbij dat het halftijdse of jarenlange tijdelijke interimarbeid is.
Stel jij jezelf nooit de vraag waarom uitzendkantoren altijd mooie winstcijfers kunnen voorleggen, volgens hun reclames werk hebben voor iedereen, "met kans op een vast contract".

Jou kan men misschien voorhouden dat uitzendkrachten "kans maken op een vast contract", ik kan je uit ervaring vertellen, omdat ik ze zelf moest inhuren voor het bedrijf waar ik voor werkte, dat slechts 1 op de 100 die "kans" op een vast contract kreeg. Al de rest huurde je in voor tijdelijke drukke periodes.

Het enige "voordeel" was dat je de iets minder presterende "vasten" kon onder druk zetten, met de dreiging dat je hem/haar zou vervangen, door een betere uitzendkracht.

Lees eens opnieuw : ik heb maar 6 weken moeten zoeken, niet 6 maanden.
Mijn punt is dat je serieus moeite moet doen om een job te vinden, je moet er evenveel tijd insteken als in een fulltime job.
Wanneer ik werkzoekenden hoor zeggen dat ze op 3 jaar tijd 150 sollicitatiebrieven hebben gestuurd ben ik niet onder de indruk. Ik heb er toen op 6 weken alleen waarschijnlijk al een 120-tal gestuurd, zowel spontane als reacties op een advertentie.

En om alle clichés nu eens boven te halen : vorig jaar zelf een advertentie gezet voor een werfleider : welgeteld 1 reactie.
Sinds 4 weken een advertentie gezet voor een monteur (startloon vanaf € 13,50/uur afhankelijk van de ervaring + mobiliteitsvergoeding) : reacties 0.

eno2
21 mei 2014, 11:57
Och, als je zo'n voorbeelden niet kent, kom je gewoon niet buiten. Het gaat om leefloon, maar als ik de verhalen hoor van mijn madam (maatschappelijk werker - budgetbeheer) als ze thuiskomt, valt mijn mond ook regelmatig open.
Zij en vele van haar collega's zijn er uit ideologie aan begonnen, maar ik weet dat niemand daar nog links stemt.

Het N.VA wil anders ook het leefloon optrekken :rofl:

Athelas
21 mei 2014, 11:58
Ze zullen heel goed komedie kunnen spelen he... Een depressie is bijv. moeilijk vast te stellen.

En wat die andere vrouw met haar invaliditeit betreft: dat snappen we geen van allen hoe zijn telkens haar invaliditeit verlengd krijgt.

Wat wel vaststaat is dat mensen heel goed komedie kunnen spelen in die gevallen. Ik ken zo een controlearts die meerdere trucjes heeft om mensen proberen "in de val te lokken", of beter gezegd uit hun rol te laten vallen.

Het erge is dat de echte invaliden hier vaak het slachtoffer van zijn. Mijn stiefvader zijn twee kniën zijn om zeep, zijn rug edm door altijd hard te werken en fysieke arbeid te leveren. Staat al heel erg lang op de ziekenkas en om de zoveel tijd willen ze hem eraf gooien. Moet hij weer bijkomend onderzoek doen, papieren inleveren, ... Alsof die kniën en rug plots terug in orde gaan zijn.

Als je dan eens mee gaat naar zo'n officiële controlearts dan trek je je oren en ogen nogal open hoor. Mensen die "kreupel" zijn en als ze buiten komen op hun fiets springen bvb. Zet buiten een camera en je kan 1/2 schrappen van de lijst en de mensen die daar niet voor hun plezier komen, betere diensten aanbieden.

schietboog
21 mei 2014, 12:04
Het erge is dat de echte invaliden hier vaak het slachtoffer van zijn. Mijn stiefvader zijn twee kniën zijn om zeep, zijn rug edm door altijd hard te werken en fysieke arbeid te leveren. Staat al heel erg lang op de ziekenkas en om de zoveel tijd willen ze hem eraf gooien. Moet hij weer bijkomend onderzoek doen, papieren inleveren, ... Alsof die kniën en rug plots terug in orde gaan zijn.

Als je dan eens mee gaat naar zo'n officiële controlearts dan trek je je oren en ogen nogal open hoor. Mensen die "kreupel" zijn en als ze buiten komen op hun fiets springen bvb. Zet buiten een camera en je kan 1/2 schrappen van de lijst en de mensen die daar niet voor hun plezier komen, betere diensten aanbieden.

Klopt, de solidariteit met de parasiterende profiteurs is ten koste van diegenen die het echt nodig hebben en waar elk welwillend mens wel voor wil betalen.

eno2
21 mei 2014, 12:10
Klopt, de solidariteit met de parasiterende profiteurs is ten koste van diegenen die het echt nodig hebben en waar elk welwillend mens wel voor wil betalen.

Maar jij als welwillend mens wil wel betalen voor de op een leefloon parasiterende huisbezitters die extra beschermd worden door het N.VA die absoluut geen enkele vorm van middelencontrole wil op hen en die de bestaande middelencontrole op hen wil afschaffen?????????????????

schietboog
21 mei 2014, 12:11
Maar jij als welwillend mens wil wel betalen voor de op een leefloon parasiterende huisbezitters die extra beschermd worden door het N.VA die absoluut geen enkele vorm van middelencontrole wil op hen en die de bestaande middelencontrole op hen wil afschaffen?????????????????

Nee hoor, daar ben ik het ook niet mee eens.
Leefloon : eerst eigen middelen aanspreken.

Savatage
21 mei 2014, 12:16
De VDAB bestaat sinds 1989. Daarvoor was ook de RVA daarvoor bevoegd.

Het feit dat hij verwijst naar de RVA maakt het IMHO net geloofwaardiger.

Klopt, dit lijkt me gewoon één van de vele voorbeelden te zijn van het levensverhaal van een beroepsdopper.

Svennies
21 mei 2014, 12:16
Betrapt op een mis-representatie en rap een uitvluchtje verzinnen

Niets te verzinnen

Herlees de hele quote eens mijn beste ...

Wat deed men destijds met de bruggepensioneerden die bij bedrijfssluitingen massaal werden gedumpt...

Werden die ergens nog meegeteld...:roll::roll:

En tot hoever tellen ze nu wat de categorie beroepsdoppers betreft,worden de twintigplussers nog wel ergens meegeteld....

Of worden ze maar gewoon uit de statistieken gehouden...

Nyquist
21 mei 2014, 12:17
Het verschil tussen een in de duur verlaagde dop een leefloon is miniem tot onbestaande.

Ja? Tussen 820 en 1040 euro (forfaitair bedrag voor alleenstaande) zie ik toch nog een verschil, hoor.

Meuh
21 mei 2014, 12:19
Het erge is dat de echte invaliden hier vaak het slachtoffer van zijn. Mijn stiefvader zijn twee kniën zijn om zeep, zijn rug edm door altijd hard te werken en fysieke arbeid te leveren. Staat al heel erg lang op de ziekenkas en om de zoveel tijd willen ze hem eraf gooien. Moet hij weer bijkomend onderzoek doen, papieren inleveren, ... Alsof die kniën en rug plots terug in orde gaan zijn.

Als je dan eens mee gaat naar zo'n officiële controlearts dan trek je je oren en ogen nogal open hoor. Mensen die "kreupel" zijn en als ze buiten komen op hun fiets springen bvb. Zet buiten een camera en je kan 1/2 schrappen van de lijst en de mensen die daar niet voor hun plezier komen, betere diensten aanbieden.

Absoluut, degenen die het echt nodig hebben zijn altijd de dupe van profiteurs. Die profiteurs moeten er dan ook uit, zodat er meer middelen zijn voor diegenen die het echt nodig hebben!

En de controlearts die ik ken staat er net om gekend dat hij kijkt hoe je bijv. bij hem aankomt; expres "per ongeluk" iets voor je voeten laat vallen om te zien of je het kan oprapen, edm. Hij is dan ook een redelijk gevreesde controlearts :)

Svennies
21 mei 2014, 12:38
Absoluut, degenen die het echt nodig hebben zijn altijd de dupe van profiteurs. Die profiteurs moeten er dan ook uit, zodat er meer middelen zijn voor diegenen die het echt nodig hebben!

En de controlearts die ik ken staat er net om gekend dat hij kijkt hoe je bijv. bij hem aankomt; expres "per ongeluk" iets voor je voeten laat vallen om te zien of je het kan oprapen, edm. Hij is dan ook een redelijk gevreesde controlearts :)

Maar je hebt ook nog een andere soort controleartsen die gevreesd zijn om een heel andere reden...

Namelijk diegenen die er zelfs in slagen om een aanvraag tot erkenning als mindervalide te weigeren aan een patiënte die een aangeboren handicap aan de onderste ledematen heeft wat wordt omschreven als spina bifida occulta,maar die nét het geluk heeft dat ze nog niet voorgoed in een rolstoel is belandt en zich moet voortbewegen met behulp van een stel krukken...

Dan moet je dus wachten tot zo'n controlearts uiteindelijk op pensioen gaat en de volgende controlearts waarbij je dan een aanvraag doet om een parkeerkaart voor mindervaliden te kunnen bekomen er hoogst over verbaasd is dat de aanvragen steeds weer werden afgewezen,en die het hele dossier uiteindelijk spontaan in orde brengt...

daar ging dus maar een kleine 22 jaar over

killimandjaro
21 mei 2014, 12:39
Dat zijn cijfers van mensen die al 15-20 jaar werkloos zijn. De cijfers van meer dan 20 jaar worden niet gegeven.

Ja blijf maar ontkennen dat de zon opkomt.

pajoske
21 mei 2014, 12:40
Ja? Tussen 820 en 1040 euro (forfaitair bedrag voor alleenstaande) zie ik toch nog een verschil, hoor.

heb je een bron?

Ik vond dit:
953,16 max dopgeld
817,36 leefloon.
bron: http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_minimum_uitkeringen.htm

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 12:51
Er is geen middelencontrole op de dop. NIEMAND wil dat

Er is wel arbeidsinspectie voor degenen die op de dop zitten. Veelal met sancties tegen zowel de dopper als de "werkgever".

Meuh
21 mei 2014, 12:51
Maar je hebt ook nog een andere soort controleartsen die gevreesd zijn om een heel andere reden...

Namelijk diegenen die er zelfs in slagen om een aanvraag tot erkenning als mindervalide te weigeren aan een patiënte die een aangeboren handicap aan de onderste ledematen heeft wat wordt omschreven als spina bifida occulta,maar die nét het geluk heeft dat ze nog niet voorgoed in een rolstoel is belandt en zich moet voortbewegen met behulp van een stel krukken...

Dan moet je dus wachten tot zo'n controlearts uiteindelijk op pensioen gaat en de volgende controlearts waarbij je dan een aanvraag doet om een parkeerkaart voor mindervaliden te kunnen bekomen er hoogst over verbaasd is dat de aanvragen steeds weer werden afgewezen,en die het hele dossier uiteindelijk spontaan in orde brengt...

daar ging dus maar een kleine 22 jaar over

Uiteraard is dat ook niet goed te praten. Daarom als je de profiteurs eruit kan krijgen dan kunnen mensen die het echt nodig hebben "soepelder" gecontroleerd worden. Mijn nichtje is zwaar gehandicapt bijv. en kan niet beter worden, maar toch moet zij om de zoveel tijd op controle om recht te hebben op bepaalde dingen.

Is in jouw geval trouwens geen second opinion mogelijk? Kan je een beslissing van een bepaalde arts niet aanvechten?

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 12:52
Ja blijf maar ontkennen dat de zon opkomt.

Helemaal niet. De aanklacht is volledig terecht. Door cijfers bewust verkeerd te citeren verlies je echter argumentatie.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 12:55
Uiteraard is dat ook niet goed te praten. Daarom als je de profiteurs eruit kan krijgen dan kunnen mensen die het echt nodig hebben "soepelder" gecontroleerd worden. Mijn nichtje is zwaar gehandicapt bijv. en kan niet beter worden, maar toch moet zij om de zoveel tijd op controle om recht te hebben op bepaalde dingen.

Is in jouw geval trouwens geen second opinion mogelijk? Kan je een beslissing van een bepaalde arts niet aanvechten?

Waarom vermoed jij dat de controles op rechten gekoppeld aan invaliditeit voor jouw nichtje strenger zijn dan voor anderen ?

Svennies
21 mei 2014, 12:57
Uiteraard is dat ook niet goed te praten. Daarom als je de profiteurs eruit kan krijgen dan kunnen mensen die het echt nodig hebben "soepelder" gecontroleerd worden. Mijn nichtje is zwaar gehandicapt bijv. en kan niet beter worden, maar toch moet zij om de zoveel tijd op controle om recht te hebben op bepaalde dingen.

Is in jouw geval trouwens geen second opinion mogelijk? Kan je een beslissing van een bepaalde arts niet aanvechten?

Die controlearts heeft het laatste woord,zelfs de specialisten in de Gasthuisberg in Leuven en Pellenberg die mijn dochter in behandeling hadden begrepen het niet..

En dat dossier was al zodanig in omvang toegenomen dat je er makkelijk iemand het hoofd mee kon inslaan...

Die gast was niet te vermurwen....

Dank u staat,dank u sociale zekerheid,dank u voor de onbestaande hulp...

Svennies
21 mei 2014, 12:58
Waarom vermoed jij dat de controles op rechten gekoppeld aan invaliditeit voor jouw nichtje strenger zijn dan voor anderen ?

Gij kunt weer begrijpend lezen vandaag....

Niet écht uw sterkste kant blijkbaar...:roll::roll:

circe
21 mei 2014, 12:58
Het verschil tussen een in de duur verlaagde dop een leefloon is miniem tot onbestaande.

N.VA wil bovendien het leefloon verhogen. Waar praten we dan over?

Broekzak-vestzak operatie.

We praten over het feit dat iemand in Belgique levenslang kan doppen.
Natuurlijk is die dop dan verlaagd, en voor mijn part even hoog als het leefloon.
Het blijft een uitkering omwille van werkloosheid, niet omwille van ziekte. OCMW bijdragen komen uit een andere kas.

patrickve
21 mei 2014, 12:59
heb je een bron?

Ik vond dit:
953,16 max dopgeld
817,36 leefloon.
bron: http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_minimum_uitkeringen.htm

Tiens, den dop is misschien wel zonder tijdsbeperking, maar nogal magerkes in België. In Frankrijk is werkloosheidssteun geplafonneerd aan 6900 Euro per maand. Echter, het duurt maar 2 jaar en een half.

http://www.latribune.fr/actualites/economie/france/20140110trib000808849/assurance-chomage-la-france-a-le-systeme-le-plus-genereux-d-europe.html


C'est en France que ce plafond est le plus élevé, avec 6.959 euros mensuels.


Een paar weken geleden nog een uitzending gezien van ene die op den dop was met ongeveer 5000 Euro per maand, hij had met zijn gezin een grote zeilboot gehuurd en zat in de Caraiben. Hij wist dat hij na een jaar een nieuwe job zou hebben, en nam "een jaartje vakantie"...

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:04
Maar je hebt ook nog een andere soort controleartsen die gevreesd zijn om een heel andere reden...

Namelijk diegenen die er zelfs in slagen om een aanvraag tot erkenning als mindervalide te weigeren aan een patiënte die een aangeboren handicap aan de onderste ledematen heeft wat wordt omschreven als spina bifida occulta,maar die nét het geluk heeft dat ze nog niet voorgoed in een rolstoel is belandt en zich moet voortbewegen met behulp van een stel krukken...

Dan moet je dus wachten tot zo'n controlearts uiteindelijk op pensioen gaat en de volgende controlearts waarbij je dan een aanvraag doet om een parkeerkaart voor mindervaliden te kunnen bekomen er hoogst over verbaasd is dat de aanvragen steeds weer werden afgewezen,en die het hele dossier uiteindelijk spontaan in orde brengt...

daar ging dus maar een kleine 22 jaar over

Ik ken ook een persoon die door een controle-arts geen verlenging kreeg van zijn invaliditeitskaart. Vroeger kon een gewone huisarts daar voor zorgen. Sinds Vlaanderen daarvoor bevoegd is niet meer. Het gaat om een persoon die er met de jaren niet beter te been op is geworden.

Meuh
21 mei 2014, 13:06
Waarom vermoed jij dat de controles op rechten gekoppeld aan invaliditeit voor jouw nichtje strenger zijn dan voor anderen ?

Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg niet dat zij strenger gecontroleerd wordt dan iemand anders...

Meuh
21 mei 2014, 13:10
Die controlearts heeft het laatste woord,zelfs de specialisten in de Gasthuisberg in Leuven en Pellenberg die mijn dochter in behandeling hadden begrepen het niet..

En dat dossier was al zodanig in omvang toegenomen dat je er makkelijk iemand het hoofd mee kon inslaan...

Die gast was niet te vermurwen....

Dank u staat,dank u sociale zekerheid,dank u voor de onbestaande hulp...

Ja, sommige deskundigen zijn moeilijk tot rede vatbaar... Wel heel wraakroepend dat je bijv geen college van een aantal artsen kan laten beslissen in geval van een betwisting, zeker als je veel andere artsen achter je hebt.

En dat is ook een frustratie van mij (en van vele anderen) dat degenen die het meest bijdragen blijkbaar op het einde van de rit voor alles uit de boot vallen, terwijl mensen die nooit 1 euro bijgedragen hebben van alles kunnen genieten.

Svennies
21 mei 2014, 13:20
Ja, sommige deskundigen zijn moeilijk tot rede vatbaar... Wel heel wraakroepend dat je bijv geen college van een aantal artsen kan laten beslissen in geval van een betwisting, zeker als je veel andere artsen achter je hebt.


Dat is uiteraard geprobeerd,vandaar dat het dossier een respectabele omvang heeft gekregen....

Maar die controlearts had het laatste én beslissende woord.



En dat is ook een frustratie van mij (en van vele anderen) dat degenen die het meest bijdragen blijkbaar op het einde van de rit voor alles uit de boot vallen, terwijl mensen die nooit 1 euro bijgedragen hebben van alles kunnen genieten.

Inderdaad,en wat je nichtje betreft is het uiteraard wraakroepend dat zij telkens weer de hele ronde moet maken lang de specialisten om telkens weer zien bevestigd te worden dat zij niet beter kan worden om recht te houden op wat zij nu heeft qua bijstand...

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:21
Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg niet dat zij strenger gecontroleerd wordt dan iemand anders...

Bedankt voor de verduidelijking.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:24
Ja, sommige deskundigen zijn moeilijk tot rede vatbaar... Wel heel wraakroepend dat je bijv geen college van een aantal artsen kan laten beslissen in geval van een betwisting, zeker als je veel andere artsen achter je hebt.

En dat is ook een frustratie van mij (en van vele anderen) dat degenen die het meest bijdragen blijkbaar op het einde van de rit voor alles uit de boot vallen, terwijl mensen die nooit 1 euro bijgedragen hebben van alles kunnen genieten.

Dat systeem moet eruit. Daarom dat Bart De Wever ook afziet van zijn politieke uitkeringen. Laat ons hopen dat hij daarin nagevolgd wordt.

Svennies
21 mei 2014, 13:26
Ik ken ook een persoon die door een controle-arts geen verlenging kreeg van zijn invaliditeitskaart. Vroeger kon een gewone huisarts daar voor zorgen. Sinds Vlaanderen daarvoor bevoegd is niet meer. Het gaat om een persoon die er met de jaren niet beter te been op is geworden.

Zo,misschien wel terecht wat dat betreft...

En heeft hij ze destijds té gemakkelijk gekregen dankzij zijn dokter....

Ik zie genoeg voorbeelden van mensen die een mindervaliden parkeerkaart hebben zonder dat ze een beperking aan de onderste ledematen hebben....

Zonder nog te praten over diegenen die de kaart van de bompa of bomma gebruiken voor hun eigen gemak...

Of diegenen die helemaal géén parkeerkaart behoeven om zich op deze parkeerplaatsen te zetten

Svennies
21 mei 2014, 13:33
Dat systeem moet eruit.

Dat systeem is nochtans zélf in het leven geroepen door de bevoegde ministers van sociale zekerheid om de exploderende kosten van de sociale zekerheid af te remmen....

Wees héél streng,zo streng zélfs dat je de échte gevallen gewoon kortweg afwijst....

Hoe strenger je bent,des te meer waardering van uw oversten...

Maar laat vooral diegenen die de juiste connecties hebben met rust,al de rest kan je naar hartelust hardvochtig aanpakken..

DONG ZHUO
21 mei 2014, 13:39
Die controlearts heeft het laatste woord,zelfs de specialisten in de Gasthuisberg in Leuven en Pellenberg die mijn dochter in behandeling hadden begrepen het niet..

En dat dossier was al zodanig in omvang toegenomen dat je er makkelijk iemand het hoofd mee kon inslaan...

Die gast was niet te vermurwen....

Dank u staat,dank u sociale zekerheid,dank u voor de onbestaande hulp...

k'begrijp uw frustratie... die "controle-artsen" de zogenaamde "geneesheer-adviseur" van het RIZIV die zijn "bijna-God"...

heb een tiental jaar op een ziekteverzekeringsmaatschappij gewerkt in de volksmond ook "ziekenkas genoemd, op de medische dienst/afdeling controles (lees in dienst van de controle-arts) en wat ik daar meegemaakt heb grenst aan het ongelooflijke, alléén de grote baas van de ziekenKas heeft enige invloed op deze artsen en al de rest is eraan voor de moeite !

als je het geluk hebt van "ons-kent-ons" een vriendje van de grote baas te zijn is bijna-alles mogelijk... zoniet.... dikke pech en vechten tegen de bierkaai :cry: en géén centjes....

enige bekommernis van het zieken-kassa systeem : zoveel mogelijk aangesloten leden hebben die hun bijdrage netjes betalen.... en als we één of andere karottentrekker invalide kunnen laten verklaren door de controle-arts zijn we zeker dat we gans zijn familie en vriendenkring kunnen werven als lid !:evil:

eno2
21 mei 2014, 13:41
Tiens, den dop is misschien wel zonder tijdsbeperking, maar nogal magerkes in België. In Frankrijk is werkloosheidssteun geplafonneerd aan 6900 Euro per maand. Echter, het duurt maar 2 jaar en een half.

http://www.latribune.fr/actualites/economie/france/20140110trib000808849/assurance-chomage-la-france-a-le-systeme-le-plus-genereux-d-europe.html



Een paar weken geleden nog een uitzending gezien van ene die op den dop was met ongeveer 5000 Euro per maand, hij had met zijn gezin een grote zeilboot gehuurd en zat in de Caraiben. Hij wist dat hij na een jaar een nieuwe job zou hebben, en nam "een jaartje vakantie"...
Een enormiteit

Vrijheideerst
21 mei 2014, 13:45
Gij kunt weer begrijpend lezen vandaag....

Niet écht uw sterkste kant blijkbaar...:roll::roll:

En weeral een vraag :roll:

Die BUBers met hun dubbelnicks ook.

eno2
21 mei 2014, 13:45
We praten over het feit dat iemand in Belgique levenslang kan doppen.
Natuurlijk is die dop dan verlaagd, en voor mijn part even hoog als het leefloon.
Het blijft een uitkering omwille van werkloosheid, niet omwille van ziekte. OCMW bijdragen komen uit een andere kas.

Dat is geen antwoord op mijn post.

Andere kas of niet, maakt niet uit. Het is allemaal SZ.

Je moet zeker op het N.VA niet stemmen, want die gaan het leefloon verhogen. En de dop ook.

Het is allemaal veel heisa om niets. Voor wat de bedragen betreft maakt het inderdaad weinig of geen verschil. Broekzak vestzak.

De issue is: uitdoven van de dop of niet. BDW gaat zijn gram niet halen...

DONG ZHUO
21 mei 2014, 13:46
Zo,misschien wel terecht wat dat betreft...

En heeft hij ze destijds té gemakkelijk gekregen dankzij zijn dokter....

Ik zie genoeg voorbeelden van mensen die een mindervaliden parkeerkaart hebben zonder dat ze een beperking aan de onderste ledematen hebben....

Zonder nog te praten over diegenen die de kaart van de bompa of bomma gebruiken voor hun eigen gemak...

Of diegenen die helemaal géén parkeerkaart behoeven om zich op deze parkeerplaatsen te zetten

mijn vader zaliger had GEEN zichtbare beperking aan zijn onderste ledematen en kon zeer goed met de wagen rijden, maar 50 meter stappen was hem niet gegund door zijn hart/long aandoening, de invalidenkaart heeft hij amper durven gebruiken.... nadat hij eens publiekelijk uitgescholden werd van "profiteur" op de parking van een ziekenhuis !:roll:

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:49
Dat systeem is nochtans zélf in het leven geroepen door de bevoegde ministers van sociale zekerheid om de exploderende kosten van de sociale zekerheid af te remmen....

Wees héél streng,zo streng zélfs dat je de échte gevallen gewoon kortweg afwijst....

Hoe strenger je bent,des te meer waardering van uw oversten...

Maar laat vooral diegenen die de juiste connecties hebben met rust,al de rest kan je naar hartelust hardvochtig aanpakken..

Als je weet hebt van fraude doe dan aangifte. Dat is veel eenvoudiger geworden dan vroeger.

Het Verzet
21 mei 2014, 13:50
Het N.VA wil anders ook het leefloon optrekken :rofl:

Niet links is daarom niet gelijk aan N.VA

Als ze maatschappelijk werker is zal ze met meer mensen te maken hebben die aan het OCMW zitten dan mensen die effectief nog dop krijgen.

Daarom dat ik ook schreef dat het over leefloon gaat.

eno2
21 mei 2014, 13:50
Er is wel arbeidsinspectie voor degenen die op de dop zitten. Veelal met sancties tegen zowel de dopper als de "werkgever".

Dat antwoord heeft niets met mijn post te maken. Die ging erover dat er geen middelncontrole is op dop en dat niemand die wil, geen enkele partij.

Dus zijn al die posts die het hier hebben over rijke doppers TOTAAL WAARDELOOS. Dat is mijn punt.

Voor de rest is er activering en schrapping van werkonwilligen. Dat volstaat.

Iemand die geen kansen meer krijgt op de arbeidsmarkt, mag voor mij aan de dop blijven.

eno2
21 mei 2014, 13:53
heb je een bron?

Ik vond dit:
953,16 max dopgeld
817,36 leefloon.
bron: http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_minimum_uitkeringen.htm
ja dat is het maximum dopgeld hé. Maar lang niet iedereen krijgt het maximum. Daarentegen krijgt haast iedereen het volle leefloon.

Het verschil is in wezen niet groot. Temeer dat leefloners extra's krijgen die doppers niet krijgen.

Svennies
21 mei 2014, 13:53
mijn vader zaliger had GEEN zichtbare beperking aan zijn onderste ledematen en kon zeer goed met de wagen rijden, maar 50 meter stappen was hem niet gegund door zijn hart/long aandoening, de invalidenkaart heeft hij amper durven gebruiken.... nadat hij eens publiekelijk uitgescholden werd van "profiteur" op de parking van een ziekenhuis !:roll:

Zulke beperking hebben ook hun recht mijn beste,en zelfs die zijn uiteindelijk ook zichtbaar aangezien uw vader zijn tijd nodig had om een afstand te overbruggen...

Ik heb het vooral over diegenen die je uit de wagen ziet springen én die er op een drafje vandoor gaan,helemaal door niets gehinderd...

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:55
Dat antwoord heeft niets met mijn post te maken. Die ging erover dat er geen middelncontrole is op dop en dat niemand die wil, geen enkele partij.

Dus zijn al die posts die het hier hebben over rijke doppers TOTAAL WAARDELOOS. Dat is mijn punt.

Voor de rest is er activering en schrapping van werkonwilligen. Dat volstaat.

Iemand die geen kansen meer krijgt op de arbeidsmarkt, mag voor mij aan de dop blijven.

Waarom zou iemand die kan leven van zijn vermogen of van de liefde en geen kansen heeft op de arbeidsmarkt aan de dop mogen blijven ?

circe
21 mei 2014, 13:59
Zo,misschien wel terecht wat dat betreft...

En heeft hij ze destijds té gemakkelijk gekregen dankzij zijn dokter....

Ik zie genoeg voorbeelden van mensen die een mindervaliden parkeerkaart hebben zonder dat ze een beperking aan de onderste ledematen hebben....

Zonder nog te praten over diegenen die de kaart van de bompa of bomma gebruiken voor hun eigen gemak...

Of diegenen die helemaal géén parkeerkaart behoeven om zich op deze parkeerplaatsen te zetten

het is helemaal niet nodig om een beperking aan de onderste ledematen te hebben om een parkeerkaart te verkrijgen.

Ik ken iemand die een parkeerkaart had (indertijd) voor haar kindje van twee dat diepdoof was en bijgevolg 80% invalide werd beschouwd.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 13:59
Zulke beperking hebben ook hun recht mijn beste,en zelfs die zijn uiteindelijk ook zichtbaar aangezien uw vader zijn tijd nodig had om een afstand te overbruggen...

Ik heb het vooral over diegenen die je uit de wagen ziet springen én die er op een drafje vandoor gaan,helemaal door niets gehinderd...

Parkeerwachters en politie controleren hier steeds strenger op. Ik zie de invalideparkings meer leeg staan dan ze bezet zijn.

eno2
21 mei 2014, 14:01
Ja? Tussen 820 en 1040 euro (forfaitair bedrag voor alleenstaande) zie ik toch nog een verschil, hoor.


Pajoske

Ik vond dit:
953,16 max dopgeld
817,36 leefloon.
bron: [url]http://www.armoedebestrijding.be/cij...itkeringen.htm[/url

Dat is de maximum dop hé, velen krijgen die niet. Maar bijna iedereen krijgt het volle leefloon.

Velen hebben langdurig zware bijdragen SZ betaald voor hun dop.
En dan geschapt worden na drie jaar door de N:VA:roll:
Leefloners zijn overwegend free riders die NIETS bijgedragen hebben.
Maar die krijgen van het N.VA hoger leefloon.

Begrijpe wie kan.

Huiseigenaars krijgen van het N.VA vrijstelling van de zeer lage bestaande middelencontrole (kadastraal inkomen wordt deels afgetrokken van leefloon)
voor het bekomen van een leefloon. Dat is sponsoren van het profitariaat in het kwadraat.

begrijpe wie kan

eno2
21 mei 2014, 14:06
Niets te verzinnen

Herlees de hele quote eens mijn beste ...

Wat deed men destijds met de bruggepensioneerden die bij bedrijfssluitingen massaal werden gedumpt...

Werden die ergens nog meegeteld...:roll::roll:

En tot hoever tellen ze nu wat de categorie beroepsdoppers betreft,worden de twintigplussers nog wel ergens meegeteld....

Of worden ze maar gewoon uit de statistieken gehouden...

Er is misschien iets misgegaan met het plaatsen van mijn post. Ik zal het eens natrekken (als ik dat nog kan)

eno2
21 mei 2014, 14:07
Nee hoor, daar ben ik het ook niet mee eens.
Leefloon : eerst eigen middelen aanspreken.

OK

benjiro
21 mei 2014, 14:08
De RVA zijn ambtenaren. Ze krijgen heus geen commissie op het uitgekeerd dopgeld. Enkel de hulpkas en de vakbonden krijgen dit.

Ambtenaren zouden zelf geen direct voordeel zien, maar ze zien wel indirecte voordelen.

Hoe meer "werk" ze hebben, hoe hoger hun budget normaal is.

Een paar jaar geleden hadden ze een nieuw systeem ingevoerd om de overheid uitgaven te beperken:

- Deed je goed werk, en je had budget over, kreeg je het volgende jaar minder.
- Waren je kosten hoog, moest je een budget verhoging aanvragen.

Maar men vergat, wat als departementen goed werk deden ... willen die departementen wel hun budget afstaan?

Het is een publiek geheim onder ambtenaren dat je status als afdelingsverantwoordelijke bepaald word aan de hand van je budget.

Wat deed men? Ja, ... we gaan x miljoenen euro's te veel over hebben. Vlug vlug nog beetje PC materiaal kopen, en alles en nog wat, het budget moet op!!! En ik kan je verzekeren, ik zuig het NIET uit men duim. Zo gaat het er echt aan toe.

Dat brengt ons terug naar de RVA. Hoe word hun budget bepaald? Hoe meer volk ze moeten "bedienen" = hoe meer werk = hogere budget nodig ... Sorry, maar die quote komt mij realistische.

vlaams realist
21 mei 2014, 14:12
Dat is geen antwoord op mijn post.

Andere kas of niet, maakt niet uit. Het is allemaal SZ.

Je moet zeker op het N.VA niet stemmen, want die gaan het leefloon verhogen. En de dop ook.

Het is allemaal veel heisa om niets. Voor wat de bedragen betreft maakt het inderdaad weinig of geen verschil. Broekzak vestzak.

De issue is: uitdoven van de dop of niet. BDW gaat zijn gram niet halen...

De hele kwestie is, dat mn onbeperkt werkloosheid kan trekken terwijl mn rijk is. Terwijl je geen levensloon kan krijgen als mn rijk is.
Daarom geef ik de NVA gelijk.

circe
21 mei 2014, 14:12
Wat deed men? Ja, ... we gaan x miljoenen euro's te veel over hebben. Vlug vlug nog beetje PC materiaal kopen, en alles en nog wat, het budget moet op!!! En ik kan je verzekeren, ik zuig het NIET uit men duim. Zo gaat het er echt aan toe.

klopt. Heb dit al verschillende keren horen vertellen.

Svennies
21 mei 2014, 14:14
Er is misschien iets misgegaan met het plaatsen van mijn post. Ik zal het eens natrekken (als ik dat nog kan)

Laat ik wat u betreft nu maar een van uw eigen citaten gebruiken....:-D

Betrapt op een mis-representatie en rap een uitvluchtje verzinnen

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 14:14
RVA heeft werk door mensen van de dop te schrappen. De uitbetalingen gebeuren niet door de RVA.

vlaams realist
21 mei 2014, 14:20
De hele kwestie is, dat mn onbeperkt werkloosheid kan trekken terwijl mn rijk is. Terwijl je geen levensloon kan krijgen als mn rijk is.
Daarom geef ik de NVA gelijk.

Mn werkloze kozijntje, eigenaar van 10 huizen, krijgt die 1000 euro.
Met zn 5000 euro per maand zie ik hem niet gauw gaan werken.

Svennies
21 mei 2014, 14:24
Het is een publiek geheim onder ambtenaren dat je status als afdelingsverantwoordelijke bepaald word aan de hand van je budget.

Wat deed men? Ja, ... we gaan x miljoenen euro's te veel over hebben. Vlug vlug nog beetje PC materiaal kopen, en alles en nog wat, het budget moet op!!! En ik kan je verzekeren, ik zuig het NIET uit men duim. Zo gaat het er echt aan toe.



Dat klopt,en zélfs op federaal niveau gaat het er nét zo aan toe....

Iedere minister dient zijn begroting binnen te brengen wat de werkingskosten van zijn departement betreft....

Wordt zijn begroting goedgekeurd ,tja dan kan het feest beginnen,en moet het héle voorziene budget worden opgesoupeerd ....

Moet de regering echter bij een tussentijdse budgetcontrole nog wat miljarden besparen wordt uiteraard élk departement onder de loep genomen...

En die diegenen die op hun werkingskosten moeten inleveren worden door de regering uiteraard aangekondigd als zoveel miljard besparingen op de overheidskosten...

Waren het échte besparingen,in naam wel,maar in werkelijkheid helaas niet aangezien ze anders de zogenaamde uitgespaarde miljarden gewoon hadden uitgegeven daar waar ze het eigenlijk met minder hadden kunnen doen...

Svennies
21 mei 2014, 14:28
het is helemaal niet nodig om een beperking aan de onderste ledematen te hebben om een parkeerkaart te verkrijgen.

Ik ken iemand die een parkeerkaart had (indertijd) voor haar kindje van twee dat diepdoof was en bijgevolg 80% invalide werd beschouwd.


Vindt u dat een terechte keuze...

Ik niet....

circe
21 mei 2014, 14:38
Mn werkloze kozijntje, eigenaar van 10 huizen, krijgt die 1000 euro.
Met zn 5000 euro per maand zie ik hem niet gauw gaan werken.

ha voil�*, zo ken ik dus ook iemand.

circe
21 mei 2014, 14:39
Vindt u dat een terechte keuze...

Ik niet....

ik ook niet hoor. Het kind kreeg af en toe wel woede uitbarstingen, maar ik heb nooit begrepen waarom men dan dichter bij de ingang van de supermarkt moest kunnen staan.

eno2
21 mei 2014, 14:44
ha voil�*, zo ken ik dus ook iemand.

Ja en dan? Er is toch geen middelencontrole. Geen enkele partij wil middelencontrole op de dop. Jullie wel?

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 14:49
Ja en dan? Er is toch geen middelencontrole. Geen enkele partij wil middelencontrole op de dop. Jullie wel?

Het is inderdaad spijtig dat er geen enkele partij de dopgelden wenst af te schaffen. Dopgeld wordt veel toegekend aan mensen die het niet nodig hebben.

Nyquist
21 mei 2014, 14:49
Ja en dan? Er is toch geen middelencontrole. Geen enkele partij wil middelencontrole op de dop. Jullie wel?

Na 3 jaar wel, ja.

eno2
21 mei 2014, 15:09
Na 3 jaar wel, ja.


Je wil de dop stopzetten. Dat is helemaal iets anders. niet een middelencontrole invoeren op de doppers.

En de 50plussers worden ongemoeid gelaten. Dat is juist de groep die het meest opgebouwd heeft.

eno2
21 mei 2014, 15:13
Het is inderdaad spijtig dat er geen enkele partij de dopgelden wenst af te schaffen. Dopgeld wordt veel toegekend aan mensen die het niet nodig hebben.

Juist. Het normale behoeftecriterium bestaat dan ook helemaal niet bij de dop.

Integendeel.

Wie minder verdiende, krijgt minder dop.

Er is dus eerder een omgekeerd behoeftecriterium.

circe
21 mei 2014, 15:14
Juist. Het normale behoeftecriterium bestaat dan ook helemaal niet bij de dop.

Integendeel.

Wie minder verdiende, krijgt minder dop.

Er is dus eerder een omgekeerd behoeftecriterium.

het gaat niet enkel over verdienen via loon. Wie huurinkomsten heeft uit 6 appartementen, en een eigen afbetaalde woning, die men via erfenis heeft verkregen, ooit één jaar heeft gewerkt, heeft volgens u recht op levenslang doppen als extraatje?

eno2
21 mei 2014, 15:15
@ Vlaams Realist

doppers grof uitschelden:

PA=>RD

Meuh
21 mei 2014, 15:17
Ja en dan? Er is toch geen middelencontrole. Geen enkele partij wil middelencontrole op de dop. Jullie wel?

Degene die dat in zijn programma schrijft wordt afgestraft - en terecht.
Iedereen kan werkloos worden en je draagt als werkende ook elke maand (veel te veel) bij voor dat recht op werkloosheidsuitkering. Nu gaan zeggen dat dit enkel geldt als je geen middelen hebt... In de praktijk komt dat erop neer dat degenen die het systeem rechthouden er zelf niks meer kunnen uit terugkrijgen, dat werkt niet.

Beperken in de tijd ben ik wel zeker voorstander van; na 3 jaar leefloon. En dan heb je die middelencontrole.

Nyquist
21 mei 2014, 15:18
Je wil de dop stopzetten. Dat is helemaal iets anders. niet een middelencontrole invoeren op de doppers.
Er is ook niks mis met een tijdelijke werkloosheidsuitkering voor mensen met een vermogen.

Er is wel iets mis met mensen die dat ontvangen terwijl ze niet zinnens zijn te werken. Dan val je bij de NVA terug op het leefloon, en met 10 huizen krijg je dan natuurlijk niets.

En de 50plussers worden ongemoeid gelaten. Dat is juist de groep die het meest opgebouwd heeft.

Als overgangsmaatregel, ja. BDW heeft reeds herhaaldelijk gezegd dat het wel degelijk het principe is dat die regeling voor iedereen telt, voor zover iedereen een gelijke kans heeft op de arbeidsmarkt.

Meuh
21 mei 2014, 15:19
Het is inderdaad spijtig dat er geen enkele partij de dopgelden wenst af te schaffen. Dopgeld wordt veel toegekend aan mensen die het niet nodig hebben.

En wat staat daar dan tegenover? Als dat betekent dat ze maandelijks minder van je loon afhouden en je dit effectief in handen krijgt kan ik daar nog in meegaan. Je kan met dit geld een eigen verzekering hiervoor afsluiten.
Maar dit gewoon afschaffen en nog steeds evenveel belasten, dat krijg je niet verdedigd hoor!

eno2
21 mei 2014, 15:28
het gaat niet enkel over verdienen via loon. Wie huurinkomsten heeft uit 6 appartementen, en een eigen afbetaalde woning, die men via erfenis heeft verkregen, ooit één jaar heeft gewerkt, heeft volgens u recht op levenslang doppen als extraatje?

Volgens mij niet, volgens alle partijen wel, want niemand wil middelencontrole op de dop.

De aanpak van de N.VA is beperking van de dop in de tijd.

Naar het leefloon drijven dus van de zwakste (zwakste op de arbeidsmarkt en zwakste in bezit)

Het kan me niet schelen hoe men de eigen woning heeft verkregen. Wie in financiële moeilijkheden komt, dient te desinvesteren tot zijn vermogen op is, voordat hij uit de hand van de Staat gaat eten.

BDW echter wil de lage middelencontrole op huisbezitters die een leefloon krijgen volledig weg. Die bestaat uit gedeeltelijke aftrek van het kadastraal inkomen van het leefloon. Dat is in mijn ogen pas het profitariaat bevorderen.

Ik heb eerst als laagsteloonwerker en later als langdurig werkloze ook volledig moeten desinvesteren. (lees: arm worden)

Ik zie niet in dat men een strenge middelencontrole moet hebben op liquide middelen voor een leefloon, maar niet voor onroerende middelen. Dat lijkt me niet logisch. Ik ben dan ook verbaasd en ontgoocheld naar aanleiding van de controversiële uitlatingen van Jambon, waardoor ik deze revolterende gang van zaken over huisbezitters met leefloon te weten kwam.

eno2
21 mei 2014, 15:39
Er is ook niks mis met een tijdelijke werkloosheidsuitkering voor mensen met een vermogen.

Dat zei ik ook nergens.
Je zou het systeem wel in de richting van een uitkering kunnen bekijken, omgekeerd evenredig aan het vermogen.
Nu betaalt men hogere lonen een hogere dop evenredig aan de hoogte van het inkomen.

Er is wel iets mis met mensen die dat ontvangen terwijl ze niet zinnens zijn te werken
Ja. Er is iets mis mee.
Die worden geschrapt.
Geen nood aan beperking in de tijd voor wie inspanningen doet en blijft doen maar die geen goed CV heeft en voor wie blijkbaar niet aanwerfbaar (meer) is in de ogen van de baasjes.

. Dan val je bij de NVA terug op het leefloon, en met 10 huizen krijg je dan natuurlijk niets.

Maar met eigen huis wel, dan krijg je leefloon. Terwijl mensen met liquide middelen eerst moeten ontsparen. Allesbehalve logisch en eigenlijk profitariaat van de hoogste plank.

Als overgangsmaatregel, ja. BDW heeft reeds herhaaldelijk gezegd dat het wel degelijk het principe is dat die regeling voor iedereen telt, voor zover iedereen een gelijke kans heeft op de arbeidsmarkt.
Snap ik niet. Noteer ik dat men VOORLOPIG de 50plussers ongemoeid laat?

Nyquist
21 mei 2014, 15:39
De aanpak van de N.VA is beperking van de dop in de tijd.

Naar het leefloon drijven dus van de zwakste (zwakste op de arbeidsmarkt en zwakste in bezit)

Iedereen gaat naar het leefloon. De zwaksten krijgen dat dan, de sterken niet.

Het kan me niet schelen hoe men de eigen woning heeft verkregen. Wie in financiële moeilijkheden komt, dient te desinvesteren tot zijn vermogen op is, voordat hij uit de hand van de Staat gaat eten.

Het is voor een economie (laat staan een samenleving) veel beter dat wie tijdelijk zijn baan verliest net niet in financiele moeilijkheden komt hoor.

BDW echter wil de lage middelencontrole op huisbezitters die een leefloon krijgen volledig weg. Die bestaat uit gedeeltelijke aftrek van het kadastraal inkomen van het leefloon. Dat is in mijn ogen pas het profitariaat bevorderen.
Ik ben redelijk zeker dat, als ge een kast van een villa hebt en ge moet die ineens afbetalen en onderhouden met 1089 euro om dan van de rest te leven, dat die villa sowieso van de hand gaat ten voordele van iets kleiners.

Ik vind dat niet minder menselijk dan die mensen zeggen dat ze 0 euro krijgen om van te leven, omdat ze een villa hebben. Een villa kan je niet eten.

eno2
21 mei 2014, 15:54
Iedereen gaat naar het leefloon. De zwaksten krijgen dat dan, de sterken niet.
O jawel. De eigenaars van een eigen huis



Het is voor een economie (laat staan een samenleving) veel beter dat wie tijdelijk zijn baan verliest net niet in financiele moeilijkheden komt hoor.
Laat ze dan aan de dop staan en wat langer werk zoeken.. De dop ligt hoger dan het leefloon en dan moeten ze zeker hun huis niet verkopen.
Het is voor de moeilijk betaalbare SZ moeilijk betaalbaar eigenaars van een eigen huis leefloon te geven. Dat ze eerst desinvesteren. Een huis van 150000 €verkopen levert 15,5 jaar leefloon op die de SZ zich kan besparen


Ik ben redelijk zeker dat, als ge een kast van een villa hebt en ge moet die ineens afbetalen en onderhouden met 1089 euro om dan van de rest te leven, dat die villa sowieso van de hand gaat ten voordele van iets kleiners.
Let wel ik heb het over volle eigendom. Mensen met afbetalingslast dienen anders behandeld en anders beoordeeld. Desinvesteren om aan het leefloon te kunnen blijven hangen vind ik maar niks. Desinvesteren om niet aan het leefloon te gaan hangen vind ik aangewezen.

Ik vind dat niet minder menselijk dan die mensen zeggen dat ze 0 euro krijgen om van te leven, omdat ze een villa hebben. Een villa kan je niet eten.geef ze dan een leefloon als voorschot dat ze dienen terug te betalen na verkoop.

Nyquist
21 mei 2014, 15:59
Dat zei ik ook nergens.
Je zou het systeem wel in de richting van een uitkering kunnen bekijken, omgekeerd evenredig aan het vermogen.
Nu betaalt men hogere lonen een hogere dop evenredig aan de hoogte van het inkomen.
Tot maximum 2500 euro of zo, ja. Neem daar 65% van (de eerste 6 maand, daarna minder) en ge gaat ook geen potten breken.

Mensen die komen van een hoog inkomen hebben meestal ook meer monetaire verplichtingen (hypotheek, onderhoud, etc). Een werkloosheidsuitkering dient als overbrugging, dus ik snap dat dat evenredig is.

Ja. Er is iets mis mee.
Die worden geschrapt.
Vergeten in welke draad we zijn? :)

Ik vind dat een werkloosheidsuitkering niet een eeuwigdurig recht moet zijn waar je eventueel na veel mispeuteringen uit geschorst kan worden. Dat is de zaken omkeren.

Snap ik niet. Noteer ik dat men VOORLOPIG de 50plussers ongemoeid laat?

Dat is toch wat hij zegt. Deze legislatuur niet, in 2019 opnieuw de arbeidsmarkt bekijken, maar het is absoluut de intentie dat het op termijn voor iedereen geldt.

patrickve
21 mei 2014, 16:05
Wat deed men? Ja, ... we gaan x miljoenen euro's te veel over hebben. Vlug vlug nog beetje PC materiaal kopen, en alles en nog wat, het budget moet op!!! En ik kan je verzekeren, ik zuig het NIET uit men duim. Zo gaat het er echt aan toe.


tuurlijk. Nu is het wat meer genepen, maar elke november hadden wij een budgetvergadering, om te bedenken wat we allemaal konden erdoor jagen met wat overbleef... Het ideaal was 5 a 10% overspendering. Dat is zo oud als de straat, die techniek.

eno2
21 mei 2014, 16:13
Tot maximum 2500 euro of zo, ja. Neem daar 65% van (de eerste 6 maand, daarna minder) en ge gaat ook geen potten breken.

Mensen die komen van een hoog inkomen hebben meestal ook meer monetaire verplichtingen (hypotheek, onderhoud, etc). Een werkloosheidsuitkering dient als overbrugging, dus ik snap dat dat evenredig is.
Dat willen jullie dus nogal wat optrekken. Ik vind het allemaal niet zo verstandig die hele hervorming. Maar je probeert maar. Ik denk dat het jullie nooit lukt.


Vergeten in welke draad we zijn? :):-) Wellicht een verkiezingshoax en zo niet een bizar voorval uit het rariteitenkabinet.

Ik vind dat een werkloosheidsuitkering niet een eeuwigdurig recht moet zijn waar je eventueel na veel mispeuteringen uit geschorst kan worden. Dat is de zaken omkeren. Ik vind het allemaal niet zo verstandig die hele hervorming. Maar je probeert maar. Ik denk dat het jullie nooit lukt.



Dat is toch wat hij zegt. Deze legislatuur niet, in 2019 opnieuw de arbeidsmarkt bekijken, maar het is absoluut de intentie dat het op termijn voor iedereen geldt.oei het wordt nog erger dan ik al dacht.

De Prof
21 mei 2014, 20:53
Met dit verhaal wil men iets aantonen.
Alleen spijtig dat het zo "aangedikt" is.
Nu ja, dat is typisch voor "het laatste nieuws" waar men sensatie hoger in het vaandel draagt dan de realiteit.

Vigilant
21 mei 2014, 21:18
Met N-VA worden hier korte metten mee gemaakt, elke andere stem helpt met het verder aanmodderen van dit Waals PS model in samenwerking met de vakbonden, tot alles onherroepelijk kapot is.

Wakker worden is de boodschap!

H.B. (64) heeft nog maar 8 maanden gewerkt: "Ik ben al 40 jaar een bewuste dopper (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1892918/2014/05/21/H-B-64-heeft-nog-maar-8-maanden-gewerkt-Ik-ben-al-40-jaar-een-bewuste-dopper.dhtml).

.

Schande. Ware schande dat dit zo maar kon gebeuren en kan blijven gebeuren.

eno2
21 mei 2014, 22:26
Degene die dat in zijn programma schrijft wordt afgestraft - en terecht.
Iedereen kan werkloos worden en je draagt als werkende ook elke maand (veel te veel) bij voor dat recht op werkloosheidsuitkering. Nu gaan zeggen dat dit enkel geldt als je geen middelen hebt... In de praktijk komt dat erop neer dat degenen die het systeem rechthouden er zelf niks meer kunnen uit terugkrijgen, dat werkt niet.

Juist (of min of meer juist - er zijn overal grenzen aan, behalve aan het bezit en inkomen van een dopper)

Maar toch ligt men altijd te kappen op bemidddelde profiteur aan de dop

Dat mag dan ook eens ophouden.

Beperken in de tijd ben ik wel zeker voorstander van; na 3 jaar leefloon. En dan heb je die middelencontrole.

Na drie jaar dop, bedoel je.

eno2
21 mei 2014, 22:34
Waarom zou iemand die kan leven van zijn vermogen of van de liefde en geen kansen heeft op de arbeidsmarkt aan de dop mogen blijven ?
Dat is de vraag niet. Er is geen middelencontrole en er zal nooit geen zijn.
De vraag is dus véél en véél simpeler.

En ze luidt:

Waarom zou iemand die geen kansen heeft op de arbeidsmarkt aan de dop mogen blijven ?

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 22:36
Waarom zou iemand die geen kansen heeft op de arbeidsmarkt aan de dop mogen blijven ?

Geen idee. Ik ben voorstander voor de afschaffing van dropgelden.

manta
21 mei 2014, 22:40
Schrap "allochtoon" en er zijn geen allochtonen meer.
Schrap "werklozen" en er zijn geen werklozen meer?

DONG ZHUO
21 mei 2014, 22:49
Zulke beperking hebben ook hun recht mijn beste,en zelfs die zijn uiteindelijk ook zichtbaar aangezien uw vader zijn tijd nodig had om een afstand te overbruggen...

Ik heb het vooral over diegenen die je uit de wagen ziet springen én die er op een drafje vandoor gaan,helemaal door niets gehinderd...

die mogen ze volgens mij eens enkele weken verplicht laten meedraaien in een verzorgingstehuis voor zwaar gehandicapten.... respect dat krijg je automatisch als ze die nitwits eens een tijdje in hun schoenen doen lopen ipv ernaast met hun neus in de wind en hunne smartphone in de hand;-)

discuz
21 mei 2014, 23:20
Iedereen roepen en tieren, maar wel graag in 't zwart betalen voor een klein klusje of verbouwingske nietwaar?

eno2
22 mei 2014, 00:01
Iedereen roepen en tieren, maar wel graag in 't zwart betalen voor een klein klusje of verbouwingske nietwaar?

De Belgische Ziekte

eno2
22 mei 2014, 00:03
Geen idee. Ik ben voorstander voor de afschaffing van dropgelden.

Misschien boven de Sahara droppen, die gasten?