PDA

View Full Version : Waarom CD&V en N-VA achter de schermen aartsvijanden zijn


Zeus
21 mei 2014, 10:18
1. De N-VA pleit voor sectorele all in-akkoorden => geen IPA's meer => nationale interprofessionele vakbonden verliezen relevantie

2. beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd => na 2 jaar OCMW=> vakbonden verliezen functie als uitbetalingskas

3. N-VA wil derdebetalersregeling in gezondheidszorg => ziekenfondsen verliezen functie van uitbetalingskas (en daarmee eigenlijk hun existentiële relevantie)

De ware kruistocht van de N-VA is dus gericht tegen de vakbonden en de ziekenfondsen, de zuilenstructuur die werd opgebouwd door de CVP/CD&V. Een oranje-gele coalitie? Ik dacht het niet!

Zeus
21 mei 2014, 10:20
Door een foutje is dit onderwerp blijkbaar 2 keer gepost, waarvoor mijn nederige excuses.

marie daenen
21 mei 2014, 10:23
1. De N-VA pleit voor sectorele all in-akkoorden => geen IPA's meer => nationale interprofessionele vakbonden verliezen relevantie

2. beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd => na 2 jaar OCMW=> vakbonden verliezen functie als uitbetalingskas

3. N-VA wil derdebetalersregeling in gezondheidszorg => ziekenfondsen verliezen functie van uitbetalingskas (en daarmee eigenlijk hun existentiële relevantie)

De ware kruistocht van de N-VA is dus gericht tegen de vakbonden en de ziekenfondsen, de zuilenstructuur die werd opgebouwd door de CVP/CD&V. Een oranje-gele coalitie? Ik dacht het niet!

Dus Vlaanderen wordt doodgeknepen door zijn zuilen?
Hebben vele hier al herhaalde malen opgemerkt.
Daarvoor is voor hen zelfs het totaal ondergeschikt maken van de Vlaamse belangen aan de francofone Eisen en graaikultuur geen te hoge prijs.

marie daenen
21 mei 2014, 10:29
De zuilen beletten elke vereiste hervorming van dit land/Vlaanderen.

Men moet al een kieken zijn om dat niet in te zien.

En ze zullen erin slagen, al moeten ze er de verkiezingen voor vervalsen.

Pandareus
21 mei 2014, 10:36
1. De N-VA pleit voor sectorele all in-akkoorden => geen IPA's meer => nationale interprofessionele vakbonden verliezen relevantie

2. beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd => na 2 jaar OCMW=> vakbonden verliezen functie als uitbetalingskas

3. N-VA wil derdebetalersregeling in gezondheidszorg => ziekenfondsen verliezen functie van uitbetalingskas (en daarmee eigenlijk hun existentiële relevantie)

De ware kruistocht van de N-VA is dus gericht tegen de vakbonden en de ziekenfondsen, de zuilenstructuur die werd opgebouwd door de CVP/CD&V. Een oranje-gele coalitie? Ik dacht het niet!

Ze moesten een keuze maken : zelf ook een zuil uitbouwen (duurt te lang...) of frontaal in de aanval gaan om dat nadeel dat ze nu hebben weg te werken.

marie daenen
21 mei 2014, 10:37
Ze moesten een keuze maken : zelf ook een zuil uitbouwen (duurt te lang...) of frontaal in de aanval gaan om dat nadeel dat ze nu hebben weg te werken.

Zeg de geindoctrineerde.

BWarrior
21 mei 2014, 11:15
En ze zullen erin slagen, al moeten ze er de verkiezingen voor vervalsen.

Zonder CVP was er zelfs niet eens een Vlaamse regering en parlement.

Zeus
21 mei 2014, 11:42
Dus Vlaanderen wordt doodgeknepen door zijn zuilen?
Hebben vele hier al herhaalde malen opgemerkt.
Daarvoor is voor hen zelfs het totaal ondergeschikt maken van de Vlaamse belangen aan de francofone Eisen en graaikultuur geen te hoge prijs.

Dat is uw analyse. Wat ik vooral wil aantonen, is dat een oranje-gele coalitie niet zo evident is als ze wordt voorgesteld. Tenzij De Wever afstapt van de drie bovenvermelde standpunten, zit een regenboogcoalitie er eerder in.

BWarrior
21 mei 2014, 11:45
Dat is uw analyse. Wat ik vooral wil aantonen, is dat een oranje-gele coalitie niet zo evident is als ze wordt voorgesteld. Tenzij De Wever afstapt van de drie bovenvermelde standpunten, zit een regenboogcoalitie er eerder in.

Waarom zou hij dat niet doen in ruil voor een splitsing van België die wel "iets" belangrijker is voor zijn partij?

Zeus
21 mei 2014, 15:55
edit

Bad Attila
21 mei 2014, 17:41
Dat is uw analyse. Wat ik vooral wil aantonen, is dat een oranje-gele coalitie niet zo evident is als ze wordt voorgesteld. Tenzij De Wever afstapt van de drie bovenvermelde standpunten, zit een regenboogcoalitie er eerder in.

Vraag is of die drie punten wel echt zo centraal staan bij de NVA dat zij daarvoor regeringsdeelname zouden weigeren.
NVA en CD&V zullen een noch mossel, noch vis oplossing bedenken om beide partijen de mogelijkheid te geven hun achterban gerust te stellen.

Ik zie dit echt niet als struikelblok.