PDA

View Full Version : Stemmen in ander stembureau


GoudRadium
21 mei 2014, 14:08
Dag allemaal,
Ik ben kotstudent in Wilrijk en zit in mijn blok-/examenperiode. Ik zou graag gaan stemmen, maar het stembureau waar ik mijn stem moet gaan uitbrengen ligt in Antwerpen. Ik kan mijn volmacht geven, maar ik zou gewoon graag zelf gaan stemmen. Ik heb al een aantal keer gehoord dat het mogelijk is om mij aan te melden in een ander stembureau en dat ze mij dan niet mogen weigeren, klopt dit?
Alvast bedankt.

Eduard Khil
21 mei 2014, 14:20
Dag allemaal,
Ik ben kotstudent in Wilrijk en zit in mijn blok-/examenperiode. Ik zou graag gaan stemmen, maar het stembureau waar ik mijn stem moet gaan uitbrengen ligt in Antwerpen. Ik kan mijn volmacht geven, maar ik zou gewoon graag zelf gaan stemmen. Ik heb al een aantal keer gehoord dat het mogelijk is om mij aan te melden in een ander stembureau en dat ze mij dan niet mogen weigeren, klopt dit?
Alvast bedankt.

ik denk niet dat dit kan. Je kan wel gratis met de trein op en af dacht ik

Eduard Khil
21 mei 2014, 14:24
Dat klopt.
Het volstaat om je identiteitskaart, samen met je oproepbrief voor te leggen aan het loket van het station.
Je ontvangt dan een gratis ticket heen en terug.

dankuwel voor de bevestiging, consigliere

Meuh
21 mei 2014, 15:22
Dit kan inderdaad niet, pas nog op de informatievergadering gehoord.

Als voorzitter of secretaris kan het wel, maar voor al de rest mag het niet en moet je in je eigen bureau gaan.

Meuh
21 mei 2014, 15:29
De ene is inderdaad iets gelijker dan de andere; zo kennen we de Belgische politiek.

Euhm, dat heeft niets met gelijkheid te maken, maar met pure noodzaak. Als voorzitter moet je om 6u30 in je stembureau zijn tot na 16u. Je kan daar niet weg: dus waar moet je gaan stemmen?

Meuh
21 mei 2014, 15:36
Men zou kunnen beginnen; met het aanduiden van voorzitters die woonachtig zijn in de zone waar ze zelf ook hun stem moeten uitbrengen ...