PDA

View Full Version : teveel flyers in mij brievenbus


Len
22 mei 2014, 16:06
en echt teveel,
enveloppen met mijn naam op,
en 4 keer dezelfde

Wat een verspilling

Antoon
22 mei 2014, 16:07
en echt teveel,
enveloppen met mijn naam op,
en 4 keer dezelfde

Wat een verspilling

100% mee eens. Vooral als je weet dat al het verkiezingsdrukwerk bij mij rechtstreeks van de brievenbus naar de vuilbak vliegt, zonder zelfs te worden geopend. En ik zal wel niet de enige zijn...

Brakelaar
22 mei 2014, 16:43
Hier ook, alles direct weg de vuilbak in, juist decroo zijn flyers geef ik aan de honden, die kunnen er zeer goed weg mee, op een twee drie zijn die veranderd tot stripjes voor in de kattenbak te leggen, zo hebben die beesten er ook iets aan...:) :)

kelt
22 mei 2014, 17:33
Bij mij worden bedoelde drukwerkjes met de grootste zorgvuldigheid gevouwen en verpakt (waarbij het grootste exemplaar dienstig kan zijn) zodat ze netjes passen in mijn papiermaatje.....klaar voor samenbinden.

Bij gelegenheid worden eerdervernoemde vruchten van ongetwijfeld talloze vergaderingen en brainstorms,maar ook het harde werk van de nachtploegen der drukkerijen.....buiten gezet voor ophaling door bevoegde diensten.....


Ik heb amper goesting om te kijken wat er eigenlijk in staat.

Internet? partijwebsites? anyone?

De schoofzak
22 mei 2014, 18:13
De Schoof is één van de militanten die zo'n briefjes ronddraagt.

Geregeld zijn er brievenbussen met een zelfklever die aanduidt dat de mensen geen publiciteit wensen.
Maar verkiezingsinformatie is geen publiciteit ...

Heel af en toe zijn er ook op de brievenbussen tijdelijke boodschappen aangebracht, op eenvoudig papier en met plakband vastgekleefd, met vb. als tekst "Geen verkiezingsdrukwerk aub".
D�*t wordt zeer strikt gerespecteerd.
't Is maar een tip hé.

Zonder dank. Allez, ik bedoel, als dank moogt ge op de goeien stemmen natuurlijk.

.

cookie monster
22 mei 2014, 21:12
Ik ram die vuiligheid meteen in de vuilbak !!!!

Eduard Khil
22 mei 2014, 21:14
https://www.youtube.com/watch?v=7H-Pqllaapg

Maikel Joosten
22 mei 2014, 21:25
Ik woon in een uithoek van Vlaanderen dus het valt nog allemaal mee maar ik kan me best inbeelden dat er in dichtbevolkte gebieden fel wordt overdreven met al die flyers.

Het geld moest ergens naartoe nu dat ze veel minder borden hebben om te beplakken.

DONG ZHUO
22 mei 2014, 22:20
Moesten het enkel een paar flyertjes zijn tot daar aan toe....

Maar de laatste weken steekt mijn brievenbus tjokvol met allerhande kleurendruk folders, affiches in A3 formaat, stickers en boekjes... en weet ik veel welke andere prularia.... om triest van te worden

Kunnen al die geleerde bollen die alles beter weten dan "de gewone mens" hun campagne niet voeren via mail of sms en radio en tv ????

zij komen ons met het vingertje wijzen dat we "milieu-bewust" moeten zijn en zorgen zélf voor de grootste milieubelasting met al hun afschuwelijke kleurendrukwerkskes waarop hun uitgestreken gezichten afgebeeld staan met sloganeske leugens omringd, jaja de groenen in 16-kleurendruk op dik blinkend papier !

zij komen ons zeggen dat we zuinig moeten zijn maar jagen er zélf duizenden door aan drukwerk dat nergens toe dient en dure verzendingskosten van stomme boekjes.... de sossen op kop!

heb vandaag zelf nog gezien dat het boekje van de blauw geschelpten , welk ik reeds 3 keer in mijn brievenbus vond nu nog eens extra bij een krant zat

Afin ze doen maar, alles is al netjes in bakjes gesorteerd en zal op 26 mei keurig verpakt op kosten van de bestemmeling teruggestuurd worden naar de partij-secretariaten, hopelijk zal hunne nikkel dan vallen en hopelijk zullen ze nog wa geld over hebben om de portokosten te betalen !:evil:

Moesten er meer burgers zijn die dit doen zou er mss gevolg aan gegeven worden om het in de toekomst wat beter aan te pakken

skaldis
23 mei 2014, 06:38
Ik vind dat schitterend dat de NVA geld weg smijt door mij brieven op naam te sturen met B post.

gertc
23 mei 2014, 08:46
Moesten het enkel een paar flyertjes zijn tot daar aan toe....

Maar de laatste weken steekt mijn brievenbus tjokvol met allerhande kleurendruk folders, affiches in A3 formaat, stickers en boekjes... en weet ik veel welke andere prularia.... om triest van te worden

Kunnen al die geleerde bollen die alles beter weten dan "de gewone mens" hun campagne niet voeren via mail of sms en radio en tv ????

mail: kan niet, want er is geen databank met email-adressen. En de mensen die vrijwillig hun email adres aan een politieke partij geven zijn waarschijnlijk net niet degenen die overtuigd moeten worden.

sms: kan niet, om dezelfde reden. En bovendien is het een slecht medium om iets anders dan slogans te verspreiden.

radio en tv: mag wettelijk niet. Is een zeer goed medium voor de nationale partijstandpunten en voor de top-kandidaten, maar niet voor de tientallen kandidaten die lager dan plaats 3 staan.

affiches: wat heb je als kiezer in hemelsnaam aan zo'n kop?

Conclusie: ondanks het geklaag over de papierwinkel in je brievenbus, denk ik nog altijd dat folders het beste middel zijn om mensen te informeren (meer dan een naam en/of een slogan). Tenzij je voorstander bent van een wet die iedereen verplicht om een email-adres op te geven aan een nationale databank voor verkiezingspropaganda?

Maikel Joosten
23 mei 2014, 08:52
Ik vind dat schitterend dat de NVA geld weg smijt door mij brieven op naam te sturen met B post.

Doen alle partijen, ik heb hier bijvoorbeeld vandaag 5 enveloppes ontvangen op naam van zowel Vlaams Belang, N-VA, Open VLD, sp.a en GROEN.

En over die Groenen gesproken, waarom op zo'n duur blinkend papier, moet dat niet uit de wereldwinkel komen jongens?

AnarchoChristophe
23 mei 2014, 09:00
De Schoof is één van de militanten die zo'n briefjes ronddraagt.
.
Houdt Uw rommel bij. Het is al erg genoeg dat het landschap bevuilt is met foto's van die grootverdienders en nietszeggende slogans en leugens als bijschrift.

Geregeld zijn er brievenbussen met een zelfklever die aanduidt dat de mensen geen publiciteit wensen.
Maar verkiezingsinformatie is geen publiciteit ...
Dat is wel publiciteit. Partijpolitiek is een mediacircus om subsidies en postjes binnen te halen, en heeft niets te maken met mensen informeren of geinformeerde beslissingen nemen.

De schoofzak
23 mei 2014, 09:01
Ik vind dat schitterend dat de NVA geld weg smijt door mij brieven op naam te sturen met B post.

Zolang je echtgenote maar op de nva stemt, is het voor mij ok.

.

Antoon
23 mei 2014, 09:01
...
Conclusie: ondanks het geklaag over de papierwinkel in je brievenbus, denk ik nog altijd dat folders het beste middel zijn om mensen te informeren (meer dan een naam en/of een slogan). ...

Vooral wanneer je weet dat de overgrote meerderheid van de mensen al dat papierwerk meteen de vuilbak in kiepert, zonder ze te lezen.

AnarchoChristophe
23 mei 2014, 09:02
Conclusie: ondanks het geklaag over de papierwinkel in je brievenbus, denk ik nog altijd dat folders het beste middel zijn om mensen te informeren (meer dan een naam en/of een slogan).

Wat doet de term 'informeren' in een discussie over partijpolitiek, zonder dat er 'niet' bijstaat?
Het folderke van den Aldi is nog meer informatief dan leugen na gedrukte leugen van de particraten.

Antoon
23 mei 2014, 09:03
...
Partijpolitiek is een mediacircus om subsidies en postjes binnen te halen, en heeft niets te maken met mensen informeren of geinformeerde beslissingen nemen.

Ik ben het volmondig met je eens.

ViveLaBelgique
23 mei 2014, 09:08
Maar verkiezingsinformatie is geen publiciteit .

Dat is niet mijn interpretatie. Het is niet omdat de politiek zelf als wetgevende macht deze interpretatie in wet heeft gegoten dat het de interpretatie is van de mensen die een sticker "geen reclame aub, geen ongeadresseerd drukwerk aub & geen regionale bladen aub" op hun bus hebben kleven.

Zwijgt
23 mei 2014, 10:04
Dat is niet mijn interpretatie. Het is niet omdat de politiek zelf als wetgevende macht deze interpretatie in wet heeft gegoten dat het de interpretatie is van de mensen die een sticker "geen reclame aub, geen ongeadresseerd drukwerk aub & geen regionale bladen aub" op hun bus hebben kleven.

Een Robinsonlijst voor verkiezingspropaganda, dat moet er nog eens komen!

Miauw!
23 mei 2014, 10:15
Conclusie: ondanks het geklaag over de papierwinkel in je brievenbus, denk ik nog altijd dat folders het beste middel zijn om mensen te informeren (meer dan een naam en/of een slogan).

Het is te zeggen: het beste middel om mensen te informeren die de partijprogramma's niet lezen en/of niet naar politieke debatten, interviews of duidingsprogramma's kijken. Maar ik vrees dat nét van deze mensen de meesten ook de folders ongelezen in de vuilbak kieperen.

Vlaanderen Boven
23 mei 2014, 10:29
Ik heb hier een flyer binnengekregen van Jong-CD&V met een paar nauwelijks bedekte borsten op de voorkant. Wel origineel, maar het is toch op de papierhoop beland.

De schoofzak
23 mei 2014, 12:06
Dat is niet mijn interpretatie. Het is niet omdat de politiek zelf als wetgevende macht deze interpretatie in wet heeft gegoten dat het de interpretatie is van de mensen die een sticker "geen reclame aub, geen ongeadresseerd drukwerk aub & geen regionale bladen aub" op hun bus hebben kleven.

Luistert hé dove,
ik heb hier een tip gezet op het forum,
en verder doet ge er mee wat ge wilt, en kiest ge zelf of ge er over wilt blijven wortelen.

.

De schoofzak
23 mei 2014, 12:08
Ik heb hier een flyer binnengekregen van Jong-CD&V met een paar nauwelijks bedekte borsten op de voorkant. Wel origineel, maar het is toch op de papierhoop beland.

Borsten die origineel zijn ?
Volgens mij worden die dingen al sinds de oertijd misbruikt om venten te vangen.

.

skaldis
24 mei 2014, 16:28
Hoe zit dat eigenlijk met sper periode ? Deze voormiddag nog een strooibriefje van de crimineel André Gantman van Open VLD / NVA in de bus ontvangen. Mag dat ?

De schoofzak
24 mei 2014, 16:33
Hoe zit dat eigenlijk met sper periode ? Deze voormiddag nog een strooibriefje van de crimineel André Gantman van Open VLD / NVA in de bus ontvangen. Mag dat ?

Neen, dat mag niet: ge moogt mensen geen criminelen noemen, tenzij ze veroordeeld zijn,
en zelfs als ze veroordeeld zijn, mag je je niet begeven aan "kwaadwillige ruchtbaarmaking".
http://www.elfri.be/kwaadwillige-ruchtbaarmaking

.