PDA

View Full Version : Filip versus Maggie


Pericles
23 mei 2014, 08:55
We zitten vol.
Om de dijkbreuk van de immigratie tegen te gaan hebben we bulldozers nodig en geen zandzakjes. Wij leveren de bulldozers en gij de zandzakjes. ;-)
Ik vind dat goed gevonden. :lol:

Den Duisteren Duikboot
23 mei 2014, 09:05
We zitten vol.
Om de dijkbreuk van de immigratie tegen te gaan hebben we bulldozers nodig en geen zandzakjes. Wij leveren de bulldozers en gij de zandzakjes. ;-)
Ik vind dat goed gevonden. :lol:

De Block kwam er nochtans een pak sterker uit dan Dewinter. Wat moet dat niet zijn als ze gaan armworstelen.

circe
23 mei 2014, 09:20
De Block heeft goed werk verricht. maar zoals FDW zei: het is niet omdat je voorgangers 1/10 haalden dat je geslaagd bent omdat jij 3/10 haalt.

En wie had het asielbeleid in handen voordat Maggie haar gewicht er tegenaan gooide? De franstaligen!

Den Duisteren Duikboot
23 mei 2014, 09:29
De Block heeft goed werk verricht. maar zoals FDW zei: het is niet omdat je voorgangers 1/10 haalden dat je geslaagd bent omdat jij 3/10 haalt.

En wie had het asielbeleid in handen voordat Maggie haar gewicht er tegenaan gooide? De franstaligen!

U moet eens bedenken dat De Block eigenlijk weinig meer doet dan wat in het regeerakkoord staat. U weet wel: dat regeerakkoord dat onder het premierschap van Di Rupo met de baarlijke duivels PS en CDH is onderhandeld; dat regeerakkoord dat zogenaamd geen toegevingen van de Franstaligen bevatte.

Pericles
23 mei 2014, 09:35
U moet eens bedenken dat De Block eigenlijk weinig meer doet dan wat in het regeerakkoord staat. U weet wel: dat regeerakkoord dat onder het premierschap van Di Rupo met de baarlijke duivels PS en CDH is onderhandeld; dat regeerakkoord dat zogenaamd geen toegevingen van de Franstaligen bevatte.

Als de cijfers van Dewinter kloppen dat er hier maar 15 procent van de uitgeprocedeerden uitgezet worden en in Nederland 35 procent, in Duitsland zelfs 69 procent, dan is haar beleid toch niet echt een groot succes te noemen.

frank1234
23 mei 2014, 09:39
Als de cijfers van Dewinter kloppen dat er hier maar 15 procent van de uitgeprocedeerden uitgezet worden en in Nederland 35 procent, in Duitsland zelfs 69 procent, dan is haar beleid toch niet echt een groot succes te noemen.

haar beleid is zodanig opgeklopt omdat de vld niemand anders heeft om op de voorgrond te treden

en het is omdat ze zo dik is dat ze sympathiek overkomt

frank1234
23 mei 2014, 09:40
de filip verkoopt kortzichtige toogpraat, zeker op vlak van immigratie, aan zijn aanhangers van 't zelfde nivo. hij komt nog niet eens tot aan de knieën van Maggie.
doe eens effe serieus man, denk aan internationale diplomatieke relaties of wat hij ervan zou vinden moesten belgen in 't buitenland dan ook met bulldozers worden "verwijderd".
tjonge, jonge, die mens verkondigt 100% zever dat hij zelf niet eens zou kunnen doen moest hij de kans krijgen...

als er 20jaar geleden een heel heel klein beetje geluisterd was naar de filip, zat je nu niet met al die miserie

Pericles
23 mei 2014, 09:42
haar beleid is zodanig opgeklopt omdat de vld niemand anders heeft om op de voorgrond te treden

en het is omdat ze zo dik is dat ze sympathiek overkomt

Het straffe van heel de zaak is dat het nog lijkt te werken ook.
De Block is blijkbaar in haar eentje in Vlaams-Brabant de VLD aan het redden.

Miauw!
23 mei 2014, 09:44
Ja, de VLD is Maggie véél verschuldigd.....

frank1234
23 mei 2014, 10:17
Het straffe van heel de zaak is dat het nog lijkt te werken ook.
De Block is blijkbaar in haar eentje in Vlaams-Brabant de VLD aan het redden.

en het enige dat ze daarvoor moest doen is 2 keer echt iemand terugsturen en 2 winters zorgen voor voldoende bedden, waar de vorige eigenlijk al voor gezorgd had

Het Oosten
23 mei 2014, 10:20
Ja, de VLD is Maggie véél verschuldigd.....

En omgekeerd.

Brakelaar
23 mei 2014, 10:21
sta ik mij af te vragen waar die sans papier en uit geproduceerden allemaal naar toe zijn, ze zijn hier op de dool geweest tot bij di rupo toe en plots hoor je er niets meer van?

Skobelev
23 mei 2014, 10:33
een paar honderd buiten steken en er langs de achterdeur +50.000 binnen laten.....goe bezig? Ik dacht het niet.
Met FDW zou het andere koek zijn.

ilfalco
23 mei 2014, 10:36
idd skobolev ... massale volg en profitariaat migratie en zich dan verstoppen achter 1 obligatoire afghaan die men uitwijst. We worden overspoelt en leeggezogen... en enkel het VB spreekt waar de andere zwijgen.

mvd
23 mei 2014, 10:38
De Block heeft goed werk verricht. maar zoals FDW zei: het is niet omdat je voorgangers 1/10 haalden dat je geslaagd bent omdat jij 3/10 haalt.

En wie had het asielbeleid in handen voordat Maggie haar gewicht er tegenaan gooide? De franstaligen!

De block is onzin. De Eu Commissie floot ons terug op de gezinshereniging. We hebben ons migratiebeleid niet eens in handen. Dé prioriteit is dus 'uit de EU'.

mvd
23 mei 2014, 10:39
Het straffe van heel de zaak is dat het nog lijkt te werken ook.
De Block is blijkbaar in haar eentje in Vlaams-Brabant de VLD aan het redden.

Niet moeilijk, met de steeds groeiende groep Franstaligen.

Vlaanderen Boven
23 mei 2014, 10:40
De echte strijd is tussen De Block en Francken.

Asielzoekers vormen maar een klein deel van de totale immigratiestroom, het gros komt binnen via gezinshereniging. Het zijn vooral die regels die nog verstrengd zouden moeten worden.

Athelas
23 mei 2014, 10:41
U moet eens bedenken dat De Block eigenlijk weinig meer doet dan wat in het regeerakkoord staat. U weet wel: dat regeerakkoord dat onder het premierschap van Di Rupo met de baarlijke duivels PS en CDH is onderhandeld; dat regeerakkoord dat zogenaamd geen toegevingen van de Franstaligen bevatte.

Inderdaad en dat beangstigt mij een beetje. Maggie heeft al aangegeven niet dezelfde post te willen. Dan vraag ik mij af waar nu 5 jaar lang wel zaken gaat uitvoeren die zo besproken waren maar voor de rest een absoluut non beleid (geen keuzes/initiatief) gaat voeren. Justitie? Onderwijs? Gezondheidszorg lijkt het meest logische maar ik heb liever dat ze van al die projecten gewoon af blijft want ze zijn te belangrijk.

Pericles
23 mei 2014, 10:45
en het enige dat ze daarvoor moest doen is 2 keer echt iemand terugsturen en 2 winters zorgen voor voldoende bedden, waar de vorige eigenlijk al voor gezorgd had

één van die twee Afghanen zit al terug in Polen en zijn advocaat is nu al op onze kosten aan het procederen opdat hij terug zou kunnen komen.
Hoe lang kan je hier eigenlijk blijven procederen op onze kosten ? Eeuwig ? ;-)

Pericles
23 mei 2014, 10:46
De echte strijd is tussen De Block en Francken.

Asielzoekers vormen maar een klein deel van de totale immigratiestroom, het gros komt binnen via gezinshereniging. Het zijn vooral die regels die nog verstrengd zouden moeten worden.

Mag niet van Europa.

circe
23 mei 2014, 11:12
één van die twee Afghanen zit al terug in Polen en zijn advocaat is nu al op onze kosten aan het procederen opdat hij terug zou kunnen komen.
Hoe lang kan je hier eigenlijk blijven procederen op onze kosten ? Eeuwig ? ;-)

Het ging over die groep hongerstakende Afghanen in Brussel dacht ik. daarvan zijn er toch een aantal (voor zover ik weet niet allemaal) geregulariseerd geworden. Waren dat geen Sikhs?

Pericles
23 mei 2014, 11:30
Het ging over die groep hongerstakende Afghanen in Brussel dacht ik. daarvan zijn er toch een aantal (voor zover ik weet niet allemaal) geregulariseerd geworden. Waren dat geen Sikhs?

Ik dacht dat gewoon alle 500 uitgeprocedeerden de garantie hadden gekregen dat hun dossier terug zou worden heropend.
Hier in dit land kan je blijkbaar eeuwig blijven procederen op onze kosten.
Een uitwijzing is hier zelfs geen uitwijzing en uitgeprocedeerd zijt ge blijkbaar nooit.

circe
23 mei 2014, 11:53
wat zou er dan nog specifiek strenger moeten? de voorwaarden voor gezinshereniging zijn al verstrengd in 2011, wat tot een drastische daling van het totale aantal goedkeuringen leidde. pas op, dit bracht ook een hoop persoonlijke drama's met zich mee

Het is niet gezinsHEReniging, maar gezinsVEReniging. En niemand wordt weerhouden van zich te verenigen in het land van herkomst. Wil je een Marokkaanse vrouw? Verhuis dan naar marokko en blijf daar wonen.

ilfalco
23 mei 2014, 12:12
Wil je een Marokkaanse vrouw? Verhuis dan naar marokko en blijf daar wonen.

Klopt volkomen.... maar ZE weten wel waarom....

UFSIA
23 mei 2014, 15:47
de filip verkoopt kortzichtige toogpraat, zeker op vlak van immigratie, aan zijn aanhangers van 't zelfde nivo. hij komt nog niet eens tot aan de knieën van Maggie.
doe eens effe serieus man, denk aan internationale diplomatieke relaties of wat hij ervan zou vinden moesten belgen in 't buitenland dan ook met bulldozers worden "verwijderd".
tjonge, jonge, die mens verkondigt 100% zever dat hij zelf niet eens zou kunnen doen moest hij de kans krijgen...We moeten bereid zijn een prijs te betalen, dat is waar. Laten wij alle Belgen die in Marokko criminele feiten gepleegd hebben hier in België in de gevangenis stoppen.

En dan kunnen alle Marokkanen die in Belgische gevangenissen zitten teruggestuurd worden naar de Hel van Tangers en ... oh nee wacht, één keer raden welk land zich tegen die voorstellen verzet heeft.


mvg. Sint Ignacius

Miauw!
23 mei 2014, 16:23
één van die twee Afghanen zit al terug in Polen en zijn advocaat is nu al op onze kosten aan het procederen opdat hij terug zou kunnen komen.
Hoe lang kan je hier eigenlijk blijven procederen op onze kosten ? Eeuwig ? ;-)

Waarom zou België de advocaatskosten betalen van een Afghaan die in Polen zit en niets (meer) met België te maken heeft? Ik heb er trouwens ook niets over gelezen in de berichtgeving over die Navid.

RubberBullet
23 mei 2014, 22:48
De Winter komt er deze verkiezingen heel slapkes uit in de debatten.
Ook Wouter Beke scoort heel slecht vind ik.
Ben Weyts kwam dankzij Beke heel goed uit de verf en da's nochtans niet direct een mediatiek figuur.

fbpolitics
24 mei 2014, 00:28
Maggie heeft gedaan wat ze kon, binnen de wetten en bovenal binnen het partijprogramma van de OVLD, regering.

Daarnaast heeft ze de nodige intelligentie.

En last but not least, haar persoonlijkheid !! Ze komt vooral niet over als iemand die politieke spelletjes wilt spelen, leugenachtig of ongeloofwaardig... Ze is een waardig en oprecht persoon.
Haar low profile siert haar.

Ja, zonder Maggie was de OVLD veel gedaald.

.

dominatrix
24 mei 2014, 22:58
Ja, de VLD is Maggie véél verschuldigd.....

... en de pers die van haar een 'hype' hebben gemaakt. Volkomen ten onrechte.

dominatrix
24 mei 2014, 23:00
De echte strijd is tussen De Block en Francken.

Asielzoekers vormen maar een klein deel van de totale immigratiestroom, het gros komt binnen via gezinshereniging. Het zijn vooral die regels die nog verstrengd zouden moeten worden.

Niks van, die twee staan voor het zelfde liberale verhaaltje. Daar hebben we al meer dan genoeg van. De echte strijd is de terugkomst van het Vlaams Belang!

hamac
25 mei 2014, 04:09
Niks van, die twee staan voor het zelfde liberale verhaaltje. Daar hebben we al meer dan genoeg van. De echte strijd is de terugkomst van het Vlaams Belang!

Voor de grote doorbraak van N-VA had het VB geen economisch programma. Het was warm en koud tegelijk.
Omdat N-VA grotendeels de economisch blauwe kiezers naar zich heeft toegetrokken, heeft het VB gekozen om zich eerder links te positioneren op economisch vlak.

Zullen we nu eens een simpele analyse maken van het kiespubliek dat het niet breed heeft en waarvan we kunnen aannemen dat de meesten niet voor een blauw economisch programma stemmen? Je hebt dan:
- nieuwkomers / allochtonen
- laaggeschoolde autochtonen
- hooggeschoolde autochtonen

Die eerste groep (die een groot aantal vertegenwoordigen van het aantal mensen die het niet breed hebben) kan je al vergeten.
Die laatste groep op een paar uitzonderingen na ook.
Blijft de tweede groep.
Toch nog aanzienlijk, maar dan stuit je weer op heel wat ongeïnteresseerde kiezers die stemmen op wat ze van thuis hebben meegekregen, 'stemadvies' van de zuilen waar ze toe behoren, ...

Het aantal vissers zijn groot in die vijver.
En als het overgrote deel van de vissen karpers zijn, dan moet je daar geen aasvisjes aanhangen en al zeker geen stenen in het water gooien. :-P