PDA

View Full Version : 'Het ultieme debat' op VTM afgelast


Zeus
24 mei 2014, 20:04
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140524_01117932


Het kopstukkendebat op VTM van vanavond is afgelast wegens de schietpartij in Brussel.

Ik denk niet dat De Wever (ja, sorry, het gaat weer over hem) hier heel blij mee is. Als koning van de oneliners en meesterstrateeg kon hij waarschijnlijk nog wel wat rake punches uitdelen die de twijfelende kiezer over de streep konden trekken.

De campagne kan vanaf nu als afgesloten worden beschouwd.

Aan iedereen een mooie verkiezingszondag toegewenst.

Xenophon
24 mei 2014, 20:09
Lijkt me eerder een uitvlucht dan een reden om een politiek debat af te lasten.

Zipper
24 mei 2014, 20:16
vind ik ook overdreven. Er worden dagelijks mensen neergeschoten.

Het Oosten
24 mei 2014, 20:34
Lijkt me eerder een uitvlucht dan een reden om een politiek debat af te lasten.

Een weinig fraaie insinuatie. Maar goed.

Miauw!
24 mei 2014, 20:35
vind ik ook overdreven. Er worden dagelijks mensen neergeschoten.

Daar ben ik het mee eens. Gevaarlijk precedent trouwens: hoe maakt men uit hoeveel een dode "waard" is alvorens er de programmatie voor omver te werpen? Of vanaf hoeveel doden houdt men er rekening mee?

Zelfs na de bloedbaden, aangericht door Van Themsche en De Gelder, werd de programmatie niet omgegooid.

Nebur
24 mei 2014, 20:36
Er sterft één ex-premier. Drie dagen stilte. De dag voor de verkiezingen sterven drie mensen in een verschrikkelijke aanval. Geen ultiem debat. Hoeveel jaren stilte hebben we nog te gaan i.v.m. de Syrische burgeroorlog? Hoeveel debatten worden er nog afgelast vanwege de tientallen Afrikanen die dagelijks sterven in een poging een beter leven te vinden op dit continent?

Miauw!
24 mei 2014, 20:36
Een weinig fraaie insinuatie. Maar goed.

Ik vraag me toch wel af wie hier het initiatief toe genomen heeft... :?

mkb
24 mei 2014, 20:38
Als er nog tijd was om het op een andere dag te organiseren zou ik zeggen OK, maar dit vind ik redelijk dwaas.

Zucht
24 mei 2014, 20:39
En wat gaan ze in de plaats uitzenden ?

Miauw!
24 mei 2014, 20:39
En wat gaan ze in de plaats uitzenden ?

Die Hard? :? Ze zouden nog durven!

Projekt
24 mei 2014, 20:41
http://www.resistances.be/images/dewever01.jpg

Perzik
24 mei 2014, 20:41
Er sterft één ex-premier. Drie dagen stilte. De dag voor de verkiezingen sterven drie mensen in een verschrikkelijke aanval. Geen ultiem debat. Hoeveel jaren stilte hebben we nog te gaan i.v.m. de Syrische burgeroorlog? Hoeveel debatten worden er nog afgelast vanwege de tientallen Afrikanen die dagelijks sterven in een poging een beter leven te vinden op dit continent?
2

Witte Kaproen
24 mei 2014, 20:42
En wat gaan ze in de plaats uitzenden ?

De huwelijksmis van Filip en Mathilde .

Witte Kaproen
24 mei 2014, 20:43
Lijkt me eerder een uitvlucht dan een reden om een politiek debat af te lasten.

Hoplijk schaffen ze de verkiezingen van morgen niet af.
Dat zouden onze poco's ook nog durven.

Vette Pois(s)on
24 mei 2014, 20:44
Dat ze morgen anders ook ineens maar de verkiezingen afschaffen.

Perzik
24 mei 2014, 20:45
Hoplijk schaffen ze de verkiezingen van morgen niet af.
Dat zouden onze poco's ook nog durven.

Gewoon de stemmen verdelen elke traditionele partij + groen 25% ;p

Gwyndion
24 mei 2014, 20:46
Ik zie ook niet waarom het respect voor dit gebeuren afgelast moet worden. Met alle respect voor de slachtoffers en hun familie maar er vallen elke dag doden, dan zou er nooit meer aan politiek gedaan kunnen worden. Zeker door het belang van de verkiezingen van morgen had een debat toch nuttig geweest.

fbpolitics
24 mei 2014, 20:46
Men heeft precies schrik gekregen van het debat vrijdag op de VRT.

Dit zou gewoon moeten doorgaan, want de aanslag bewijst waar het in dit land ook kan fout gaan, en oplossingen moeten worden gevonden.

.

Nebur
24 mei 2014, 20:50
Er waren dus 4 grote debatten georganiseerd met de grootste Vlaamse partijen:
- vorig weekend op VTM 'Het Grote Debat' en op vrt 'Zijn er nog vragen?'
- dit weekend op VTM 'Het Ultieme Debat' en op vrt 'Het Grote Debat'

Daarvan is één uitgesteld en effectief uitgezonden ('Zijn er nog vragen?'), de rest is afgelast. Kom zeg.

Zucht
24 mei 2014, 20:50
Of misschien is de uitgebrande wagen van Ben Weyts een storend element voor het debat, maar wil men dat niet zeggen en gebruikt men dit als drogreden.
Het lijkt in elk geval een drogreden, en ik zie niet direct iets anders dan die aanslag op de N-VA campagne als mogelijke stoorzender voor een debat.

Schuppezot
24 mei 2014, 20:52
Volgens mij hadden een aantal kopstukken er gewoon geen zin meer in na de lange campagne..

Bij een emotioneel geladen argument zoals "uit respect voor de slachtoffers" durft vaak niemand de oprechtheid van deze beweegreden in vraag te stellen uit angst om als cynisch of harteloos te worden versleten door de publieke opinie of andere partijen.. Ook niet de kopstukken die eventueel nog wel bereid waren om te komen debatteren.

Hypochonder
24 mei 2014, 20:58
Bij VTM hebben ze liefst dat België blijft bestaan want anders moeten ze stoppen met royalty.

fbpolitics
24 mei 2014, 21:00
4 debatten gepland, 1 doorgegaan: Gelukkig, want wat voor een debat was het !


EDIT.
Iemand opgepakt in de buurt van BDW = het kopstuk van de NVA.

Brand = Ben Weyts in de buurt = een kopstuk NVA.

Schietpartij? Bepaalde personen ter plaatste geweest, of in de buurt -van de NVA?


Toeval? Link tussen de 3?

+ 3 geplande debatten die niet zijn doorgegaan.

Alles zo vlak voor de verkiezingen??

Of is het 'allen tegen de NVA'-beleid uit de hand aan het lopen?

.

Ke Nan
24 mei 2014, 21:03
Er sterft één ex-premier. Drie dagen stilte. De dag voor de verkiezingen sterven drie mensen in een verschrikkelijke aanval...

Overduidelijk twee black ops van de Belgische staatsveiligheid. :rofl:

chrisvanWelle
24 mei 2014, 21:06
Dit gaat over joden en daders die men waarschijnlijk moet zoeken bij de adepten van de religie van de vrede. De linkse kluivers worden daar behoorlijk nerveus van. Vraag het maar aan Kim Jong Mertens.

Nebur
24 mei 2014, 21:08
Uit respect voor de slachtoffers ga ik morgen niet stemmen. Zoals het hoort moet de democratie nu eenmaal wijken voor aanslagen.

Dixie
24 mei 2014, 21:09
Zelfs na de bloedbaden, aangericht door Van Themsche en De Gelder, werd de programmatie niet omgegooid.

die moorden waren dan ook niet de dag voor de verkiezingen:roll: er was dus geen debat die avond...

Schuppezot
24 mei 2014, 21:11
die moorden waren dan ook niet de dag voor de verkiezingen:roll: er was dus geen debat die avond...

Da 's geen argument!
Dan hadden ze toch ten minste Familie eens een keer niet kunnen uitzenden, zeker!

UFSIA
24 mei 2014, 21:13
Groen, VLD, CD&V en Spa beseffen dat ze bij elk debat stemmen verliezen aan N-VA, De Wever is te sterk. Zij gebruiken ( misbruiken ) dit incident om aan nog gebroken potten te ontsnappen. Zij lopen over de lijken van die slachtoffers.

Oh en wat hier gebeurde, een aanslag op een joods museum ( niet ondenkbeeldig dat het door moslims gebeurde ) zou ook koren op de molen van 't VB geweest zijn. Vanmorgen op ATV nog een debat gezien waar Dewinter afgaf op criminaliteit en de problemen die dat meebracht.

PVDA, N-VA en VB stoppen ook het debat, geconfronteerd met voornoemden kunnen ze niet anders, immers anders zijn zij de "hartelozen" en "asocialen".

Wel grappig dat datgene wat 't VB al jaren aan 't aankondigen is, nu ( zo lijkt het toch ) aan 't gebeuren is.


mvg. Sint Ignacius

Gun
24 mei 2014, 21:15
vind ik ook overdreven. Er worden dagelijks mensen neergeschoten.

Indien het museum Marokaans, Italiaans of simpel Belgisch zou geweest zijn ... was er deze avond een debat.

chrisvanWelle
24 mei 2014, 21:17
PVDA ziet er geen graten in.

hurricane
24 mei 2014, 21:18
Het is een drogreden. De zoveelste in de rij om de Vlaming de mond te snoeren.En dan nog wel door een incident dat ingevoerd werd door onze poco's.
De ironie !

abramis brama
24 mei 2014, 21:20
Het lijkt me inderdaad een vaststaand feit dat het de trado's zeer goed uitkwam dat BDW op deze manier opnieuw een kans minder krijgt om in extremis de bangmakerijen t.a.v. het N-VA-programma te ontkrachten voor een groot publiek.

Mijn madam heeft een nogal heel erg linkse vriendenkring op facebook, en het hysterisch gehuil over N-VA en BDW is daar vandaag niet te harden. Die zitten elkaar daar onderling op te jutten dat het niet mooi meer is. De haat drupt in dikke klodders van het scherm. En dat komt dan uit progressieve, "verdraagzame" hoek. :mrgreen:
Uiteraard allemaal om het slechtst geïnformeerd, met nagekwaakte zinnetjes van "opiniemakers" die door simpele lezing van het partijprogramma naar het rijk der fabelen verwezen kunnen worden. Ik weet niet goed wat ik daarbij moet voelen : afgrijzen of diep, heel diep medelijden om zoveel kortzichtige domheid. :-?

Het Oosten
24 mei 2014, 21:22
Groen, VLD, CD&V en Spa beseffen dat ze bij elk debat stemmen verliezen aan N-VA, De Wever is te sterk. Zij gebruiken ( misbruiken ) dit incident om aan nog gebroken potten te ontsnappen. Zij lopen over de lijken van die slachtoffers.

Oh en wat hier gebeurde, een aanslag op een joods museum ( niet ondenkbeeldig dat het door moslims gebeurde ) zou ook koren op de molen van 't VB geweest zijn. Vanmorgen op ATV nog een debat gezien waar Dewinter afgaf op criminaliteit en de problemen die dat meebracht.

PVDA, N-VA en VB stoppen ook het debat, geconfronteerd met voornoemden kunnen ze niet anders, immers anders zijn zij de "hartelozen" en "asocialen".

Wel grappig dat datgene wat 't VB al jaren aan 't aankondigen is, nu ( zo lijkt het toch ) aan 't gebeuren is.


mvg. Sint Ignacius

Ik denk juist dat de NVA bij de laatste debatten stemmen verloor. Zeker als De Wever erbij was. De Wever heeft zijn glans verloren. Hij reciteert zijn eeuwige mantra's die op de duur versleten geraken.

Dixie
24 mei 2014, 21:22
Da 's geen argument!
Dan hadden ze toch ten minste Familie eens een keer niet kunnen uitzenden, zeker!

en Thuis

Zucht
24 mei 2014, 21:23
Uit respect voor de slachtoffers ga ik morgen niet stemmen. Zoals het hoort moet de democratie nu eenmaal wijken voor aanslagen.

Hé, goed idee. Misschien morgen eens aanvoeren als excuus om niet te moeten bijzitten.

hurricane
24 mei 2014, 21:23
Ik denk juist dat de NVA bij de laatste debatten stemmen verloor. Zeker als De Wever erbij was. De Wever heeft zijn glans verloren. Hij reciteert zijn eeuwige mantra's die op de duur versleten geraken.

You wish ;-)

chrisvanWelle
24 mei 2014, 21:24
En de linkse zooi maar verontwaardigd reageren. Hypocrieten!

Dixie
24 mei 2014, 21:24
Indien het museum Marokaans, Italiaans of simpel Belgisch zou geweest zijn ... was er deze avond een debat.

dat is dikke onzin!

manta
24 mei 2014, 21:29
Erg voor de slachtoffers en de familie en 't is te hopen dat ze de dader(s) snel hebben.
Maar nu lijkt het wel of er een politieke link is met het gebeuren.
En dan ineens het terreuralarm volle bak op, een mens zou nog denken dat er meer op til is... :-(

hurricane
24 mei 2014, 21:31
Erg voor de slachtoffers en de familie en 't is te hopen dat ze de dader(s) snel hebben.
Maar nu lijkt het wel of er een politieke link is met het gebeuren.
En dan ineens het terreuralarm volle bak op, een mens zou nog denken dat er meer op til is... :-(

Ik denk dat ze wat zenuwachtig zijn en scherp staan, bij staatsveiligheid :-)

Witte Kaproen
24 mei 2014, 21:32
Ik denk dat ze wat zenuwachtig zijn en scherp staan, bij staatsveiligheid :-)

Wedden dat de daders pas" gevat" zullen worden na de verkiezingen.

Max van Dietschland
24 mei 2014, 21:34
Wat voor redenen gaan ze nog allemaal uitvinden om niet in debat te moeten gaan. Ik doe toch ook mijn werk als er ergens iemand doodgaat of er een schietpartij gebeurd is.

Wat een zever allemaal.

fbpolitics
24 mei 2014, 21:34
Ik denk juist dat de NVA bij de laatste debatten stemmen verloor. Zeker als De Wever erbij was. De Wever heeft zijn glans verloren. Hij reciteert zijn eeuwige mantra's die op de duur versleten geraken.
Ah zo interpreteert u het hoongelach van het publiek toen Tobback zei dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid?? Dit is voor u een schot in de roos om stemmen te winnen :roll: :lol: :lol:
En wat met de haiku's van Van Rompuy? Is wel CD&V... maar niet NVA en dus ok?

.

hurricane
24 mei 2014, 21:34
Wedden dat de daders pas" gevat" zullen worden na de verkiezingen.
Die kans bestaat. ALS ze al gevat worden !

Max van Dietschland
24 mei 2014, 21:35
Lijkt me eerder een uitvlucht dan een reden om een politiek debat af te lasten.

Inderdaad.

Witte Kaproen
24 mei 2014, 21:45
Die kans bestaat. ALS ze al gevat worden !

Dat Bart De Wever maar thuis binnen blijft vanavond.

Eerst de vrachtwagen van Ben Weyts in de fik.
Daarna drie mensen neergeschoten voor het Joods museum.

De zenuwen beginnen blijkbaar gespannen te staan
bij onze eerder labiele mede-burgers.

Flippend Rund
24 mei 2014, 21:46
Dat Bart De Wever maar thuis binnen blijft vanavond.

Eerst de vrachtwagen van Ben Weyts in de fik.
Daarna drie mensen neergeschoten voor het Joods museum.

De zenuwen beginnen blijkbaar gespannen te staan
bij onze eerder labiele mede-burgers.

stabiel landje, voor de rest

Zucht
24 mei 2014, 21:47
stabiel landje, voor de rest

Alles kaat koet.

rub1615
24 mei 2014, 21:51
Opvallend dat er op de laatste dag nog 2 stoorzenders voor de verkiezingen waren. Dat busje van Ben Weyts en dit. Ik vraag me af welk van de twee het meeste invloed op de uitslag zou hebben.

Ke Nan
24 mei 2014, 21:51
Dat Bart De Wever maar thuis binnen blijft vanavond.

Eerst de vrachtwagen van Ben Weyts in de fik.
Daarna drie mensen neergeschoten voor het Joods museum.

De zenuwen beginnen blijkbaar gespannen te staan
bij onze eerder labiele mede-burgers.

Het doemscenario van 2012 was er niets tegen.

stuyckp
24 mei 2014, 21:51
Uit respect voor de slachtoffers is er morgen geen verkiezingsshow.

rub1615
24 mei 2014, 21:54
Ah zo interpreteert u het hoongelach van het publiek toen Tobback zei dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid?? Dit is voor u een schot in de roos om stemmen te winnen :roll: :lol: :lol:

In die studio zat het vol N-VA-publiek. Overigens zei Tobback niet dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid. Hij nuanceerde alleen maar de bewering van De Wever dat enkel privéjobs goed zijn. Dat is een wereld van verschil.

Het Oosten
24 mei 2014, 21:59
Ah zo interpreteert u het hoongelach van het publiek toen Tobback zei dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid?? Dit is voor u een schot in de roos om stemmen te winnen :roll: :lol: :lol:
En wat met de haiku's van Van Rompuy? Is wel CD&V... maar niet NVA en dus ok?


De Wever had zijn publiek meegebracht dat op commando applaudiseerde wanneer hij iets zei. Tobback echter kreeg spontaan applaus. Bij De Wever is alles fake en geregisseerd tot in de puntjes. Allemaal klatergoud.

RubberBullet
24 mei 2014, 22:00
4 debatten gepland, 1 doorgegaan: Gelukkig, want wat voor een debat was het !


EDIT.
Iemand opgepakt in de buurt van BDW = het kopstuk van de NVA.

Brand = Ben Weyts in de buurt = een kopstuk NVA.

Schietpartij? Bepaalde personen ter plaatste geweest, of in de buurt -van de NVA?


Toeval? Link tussen de 3?

+ 3 geplande debatten die niet zijn doorgegaan.

Alles zo vlak voor de verkiezingen??

Of is het 'allen tegen de NVA'-beleid uit de hand aan het lopen?

.

Conspiracy theorieën aan het verzinnen? Ge moet scenario schrijver worden.

hamac
24 mei 2014, 22:02
8<

Toeval? Link tussen de 3?

+ 3 geplande debatten die niet zijn doorgegaan.

Alles zo vlak voor de verkiezingen??

Of is het 'allen tegen de NVA'-beleid uit de hand aan het lopen?

.

Niet aan het overdrijven?

Al ben ik wel overtuigd dat links de vingers gekruist houdt voor wat betreft de achtergrond van de dader.

BTW, heeft de rest ook gezien wat die analfabetische Brugse hooligan de laatste dagen en zelfs vandaag kwam posten?

Karel Martel B
24 mei 2014, 22:06
De Wever heeft zijn glans verloren.

RubberBullet
24 mei 2014, 22:07
In die studio zat het vol N-VA-publiek. Overigens zei Tobback niet dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid. Hij nuanceerde alleen maar de bewering van De Wever dat enkel privéjobs goed zijn. Dat is een wereld van verschil.

Die mensen in het publiek die smalend reageerden op wat Tobback wou zeggen, zijn dommeriken. De nuance die hij lag was wel correct.
De ziekteverzekering is daar een mooi voorbeeld van. Ik werk in Nederland en daar is het met privé verzekeraars eerder slechter dan beter.
Maar, het komt er op neer dat in beide gevallen het dezelfde diensten en dezelfde jobs zijn.

Witte Kaproen
24 mei 2014, 22:09
die moorden waren dan ook niet de dag voor de verkiezingen:roll: er was dus geen debat die avond...

Gaan de Franstalige TV- zenders hun verkiezingsdebat nu ook annuleren ?

Max van Dietschland
24 mei 2014, 22:12
Het is duidelijk dat het Belgische regime schrik heeft gekregen om met Dewever in debat te gaan, zowel Kris Peeters als Paul Magnette liggen ondertussen al in de touwen na een eerder debat. Niet verwonderlijk dat ze iedere reden gaan opzoeken om een debat te annuleren.

fbpolitics
24 mei 2014, 22:17
In die studio zat het vol N-VA-publiek. Overigens zei Tobback niet dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid. Hij nuanceerde alleen maar de bewering van De Wever dat enkel privéjobs goed zijn. Dat is een wereld van verschil.
Indien het publiek enkel NVA was, zoals u schetst:
-> Hoe heeft u zekerheid over de samenstelling van het publiek die avond?
- waarom was er dan plots wel eens een applausje voor een futiliteit van Tobback?
- wat zegt dit dan over de peilingen die 30% voorspellen? Juist: zware understatement gezien het publiek van de andere Vlaamse traditionele volksverraders zich al niet meer de moeite gelasten om te komen, en bij het uitblijven van de NVA in de federale regering zou dit dramatische gevolgen hebben + denkpistes zoals 'verkiezingsfraude' kunnen opwekken indien dan de vooropgestelde cijfers niet worden gehaald.

En trouwens: inderdaad enkel privéjobs zijn goed, want het overheidsapparaat in BE is te groot in verhouding met het aantal inwoners, en een Grieks scenario kennen slechts sommigen hier in BE blijkbaar. Niet te vergeten: inefficiënt, log, en SPA kiesvee.

En: Tobback mag het schetsen "in het kader van". Maar BDW wordt continu aangevallen met 1 zinnetje uit een geheel, en wordt goed bevonden door u? Voorbeeld: het zaaien van angst rond de pensioenen in het NVA-model.

.

Brakelaar
24 mei 2014, 22:39
ze hebben 'Het ultieme debat' op VTM afgelast omdat de trado's nog meer schade zouden oplopen, en daar zijn ze bang voor....

abramis brama
24 mei 2014, 23:08
Die mensen in het publiek die smalend reageerden op wat Tobback wou zeggen, zijn dommeriken. De nuance die hij lag was wel correct.
De ziekteverzekering is daar een mooi voorbeeld van. Ik werk in Nederland en daar is het met privé verzekeraars eerder slechter dan beter.
Maar, het komt er op neer dat in beide gevallen het dezelfde diensten en dezelfde jobs zijn.

Het gaat hem om de financiering en de belasting. Bij beiden worden belastingen betaald op de wedde. Dat klopt.
Maar bij personeel in overheidsdienst komt de wedde van de overheid, terwijl die in de privé afkomstig is uit de vrije markt.
Belastingen geïnd op weddes uit de privé verhogen dus de balans van de schatkist, terwijl weddes in overheidsdienst de balans van de schatkist juist doen zakken omdat er meer buitengaat dan er terugkomt.

Aangezien het over besparingen ging, is dat verschil cruciaal. Tobback werd geheel terecht uitgelachen, want het PS-recept (en dus ook dat van schoothondje SPA) om de werkloosheid te bestrijden bestaat erin overmatig veel overheidsjobs te creëren. Dat soort van "jobs creëren" is dus niet meer dan een rookgordijn om de werkloosheidsstatistieken wat 'bij te kleuren'.

Heel simpel voorgesteld :

Een werkloze die een job vindt in de privé :
- genereert een netto instroom van belastinggeld voor de schatkist
- vormt een besparing doordat de persoon in kwestie geen uitkering/leefloon meer nodig heeft
- Twee maal voordeel dus : + & + = ++

Een werkloze die een job krijgt bij de overheid
- genereert een netto uitgave voor de schatkist (de werknemer betaalt slechts virtuele belastingen die fictief afgehouden worden van de bruto wedde)
- vormt een besparing doordat de persoon in kwestie geen uitkering/leefloon meer nodig heeft
- Een voordeel en een nadeel dus : + & - = 0

Dat het dezelfde diensten en dezelfde jobs zijn kan allemaal zijn, maar dat speelt geen rol binnen de context van besparingen in budgettair krappe tijden. En jobs in overheidsdienst zijn nodig, maar het heeft geen enkele zin er meer te creëren dan noodzakelijk.

Jobcreatie in de private sector, dat is de enige manier om te besparen op de uitgaven én de inkomsten te vergroten.

Nogal triviaal allemaal. Logisch dat Baby Tobback getrakteerd werd op hoongelach.

Dixie
24 mei 2014, 23:09
Gaan de Franstalige TV- zenders hun verkiezingsdebat nu ook annuleren ?

weet ik veel ik kijk daar niet naar...

Miauw!
24 mei 2014, 23:18
Da 's geen argument!
Dan hadden ze toch ten minste Familie eens een keer niet kunnen uitzenden, zeker!

Ik zie eigenlijk ook geen verschil. Zonder debat had er een zaterdagavondfilm op het programma gestaan, en de kans is groot dat die heel wat "gewelddadiger" zou geweest zijn dan een politiek debat.

zonbron
24 mei 2014, 23:22
Dat ze morgen anders ook ineens maar de verkiezingen afschaffen.

Yeaaaah!!!! :clapping:

Vette Pois(s)on
24 mei 2014, 23:22
ze hebben 'Het ultieme debat' op VTM afgelast omdat de trado's nog meer schade zouden oplopen, en daar zijn ze bang voor....

Dat denk ik dus ook.

Eerst het Dehaene excuus, nu dit.

Miauw!
24 mei 2014, 23:23
Groen, VLD, CD&V en Spa beseffen dat ze bij elk debat stemmen verliezen aan N-VA, De Wever is te sterk. Zij gebruiken ( misbruiken ) dit incident om aan nog gebroken potten te ontsnappen. Zij lopen over de lijken van die slachtoffers.
Het zou inderdaad kunnen dat ze maar al te blij waren dat ze een uitvlucht hadden om aan BDW te ontsnappen.

Oh en wat hier gebeurde, een aanslag op een joods museum ( niet ondenkbeeldig dat het door moslims gebeurde ) zou ook koren op de molen van 't VB geweest zijn. Vanmorgen op ATV nog een debat gezien waar Dewinter afgaf op criminaliteit en de problemen die dat meebracht.
Ook niet ondenkbeeldig dat het door extreemrechtsen gebeurde, en dan koren op de molen van "links".
Sowieso lijkt dit argument me niet relevant, want zelfs als ze de dader vanavond al te pakken krijgen, zullen ze héél zeker van hun zaak moeten zijn alvorens ze communiceren over identiteit en motief van de dader(s), en dat zul dus, letterlijk, niet voor morgen zijn.
[/QUOTE]

zonbron
24 mei 2014, 23:26
Indien het museum Marokaans, Italiaans of simpel Belgisch zou geweest zijn ... was er deze avond een debat.

Dat klopt.

abramis brama
24 mei 2014, 23:26
Waar is de tijd van de goede oude "één minuut stilte uit respect voor...." ?

Miauw!
24 mei 2014, 23:27
Opvallend dat er op de laatste dag nog 2 stoorzenders voor de verkiezingen waren. Dat busje van Ben Weyts en dit. Ik vraag me af welk van de twee het meeste invloed op de uitslag zou hebben.

Geen van beiden, denk ik. Dat geval met Weyts misschien lokaal een beetje.

zonbron
24 mei 2014, 23:29
Erg voor de slachtoffers en de familie en 't is te hopen dat ze de dader(s) snel hebben.
Maar nu lijkt het wel of er een politieke link is met het gebeuren.
En dan ineens het terreuralarm volle bak op, een mens zou nog denken dat er meer op til is... :-(

De Bende van Nijvel II?

Miauw!
24 mei 2014, 23:29
Uit respect voor de slachtoffers is er morgen geen verkiezingsshow.

Eigenlijk heb je gelijk: als ze het debat afgelasten "uit respect voor de slachtoffers", mogen ze de show zéker afgelasten. Gewoon droogweg de uitslagen voorlezen en that's it!

Miauw!
24 mei 2014, 23:31
Niet aan het overdrijven?

Al ben ik wel overtuigd dat links de vingers gekruist houdt voor wat betreft de achtergrond van de dader.

BTW, heeft de rest ook gezien wat die analfabetische Brugse hooligan de laatste dagen en zelfs vandaag kwam posten?

:lol: Ja, hoe heette die ook alweer? Die zijn epistels waren om kop noch staart aan te krijgen!

stuyckp
25 mei 2014, 08:34
De Wever had zijn publiek meegebracht dat op commando applaudiseerde wanneer hij iets zei. Tobback echter kreeg spontaan applaus. Bij De Wever is alles fake en geregisseerd tot in de puntjes. Allemaal klatergoud.

Uw selectiviteit is weer legendarische hoogtes aan het opzoeken.

Gwyndion
25 mei 2014, 08:41
Geen van beiden, denk ik. Dat geval met Weyts misschien lokaal een beetje.

Hmm kan me inbelden dat het voor sommigen wel gaat inspelen op veiligheidsthema.

Hoera
25 mei 2014, 10:16
Wat zou er gebeurd zijn mocht deze aanslag in Antwerpen was voorgevallen?? Een mens mag er niet aan denken ...

Miauw!
25 mei 2014, 11:54
Interessante vraag, ja. Zou men BDW, als burgemeester, daar op afrekenen, of net niet?

Max van Dietschland
25 mei 2014, 13:04
Drama queen Di Rupo zou beter eens nadenken wie er verantwoordelijk is voor de onveiligheid in Brussel. Alleszins niet NVA en Vlaams Belang.

Jay-P.
25 mei 2014, 13:15
Uw selectiviteit is weer legendarische hoogtes aan het opzoeken.Laat het Oosten nu toch ook eens iets zeggen via de echokamer tussen zijn 2 Oosterse oren: het middle en het verre.

UFSIA
25 mei 2014, 23:40
Ik denk juist dat de NVA bij de laatste debatten stemmen verloor. Zeker als De Wever erbij was. De Wever heeft zijn glans verloren. Hij reciteert zijn eeuwige mantra's die op de duur versleten geraken.Ik denk dat de feiten ondertussen hebben aangetoond dat De Wever nog niet versleten is.


mvg. Sint Ignacius

Svennies
26 mei 2014, 00:31
In die studio zat het vol N-VA-publiek. Overigens zei Tobback niet dat tewerkstelling in de privé hetzelfde is als bij de overheid. Hij nuanceerde alleen maar de bewering van De Wever dat enkel privéjobs goed zijn. Dat is een wereld van verschil.

Tja,ik kan alleen maar wachten op het moment dat uw ogen eindelijk open zullen gaan....

Beseft u eigenlijk wel dat de privé en al diegenen die daar in meedraaien,zowel werkgevers als werknemers het kapitaal van een staat vormen....

Als diezelfde staat te veel overheidsjobs creëert die worden betaald uit de inkomsten die de privé te samen heeft bijeengebracht ,kunnen we helaas wel van een probleem praten aangezien die uitgaven alléén maar als verlies in de staatsbalans kunnen geboekt worden....

En als je ziet hoe de pensioenregeling uitgewerkt is wat betreft de privé,werkgevers en werknemers versus ambtenaren wordt het totale plaatje er écht wel bedroevend op...

Johan Bollen
26 mei 2014, 00:38
Er waren dus 4 grote debatten georganiseerd met de grootste Vlaamse partijen:
- vorig weekend op VTM 'Het Grote Debat' en op vrt 'Zijn er nog vragen?'
- dit weekend op VTM 'Het Ultieme Debat' en op vrt 'Het Grote Debat'

Daarvan is één uitgesteld en effectief uitgezonden ('Zijn er nog vragen?'), de rest is afgelast. Kom zeg.Eigenaardig. De media reiken op deze wijze terroristen een manier aan om de verkiezingen te beïnvloeden en nodigen dus uit tot meer geweld.

Of gaat het eerder om excuses gebruikt door media die zelf een politieke agenda hebben die gediend is met het afschaffen van de debatten?