PDA

View Full Version : Piratenpartij een opvallende score.


giserke
26 mei 2014, 11:12
Zonder grote namen, zonder campagne halen ze 22000 stemmen.

CLAESSENS Joris
26 mei 2014, 11:15
Enkele daarvan komen van jonge mensen uit mijn directe familiekring.
Ik vind het eeuwig jammer dat ik die mensen niet kan doordringen van het feit dat zij met zo een stem in feite net voor dat stemmen waar zij tegen willen ageren.
En dat verkiezingen een te ernstig gegeven is om zomaar mee te spelen...

Miauw!
26 mei 2014, 11:42
Ik vind het heel jammer dat zoveel jonge mensen, die voor de eerste keer mochten stemmen, al direct hun eerste stem vergooid hebben aan zo'n partijtje. Allez, dat is toch wat ik hoor van mijn zoon: de laatstejaars bij hem op school hebben hoofdzakelijk NVA, CD&V of Piratenpartij gestemd.

patrickve
26 mei 2014, 11:44
En dat verkiezingen een te ernstig gegeven is om zomaar mee te spelen...

Meent gij dat ? Gelooft gij dat ? :-D

Verkiezingen dienen enkel om de verkozenen te laten zeggen dat ze een vorm van legitimiteit hebben voor de maffiadaden die ze plegen hoor. Het is een bescherming van de verkozene tegen de guillotine op de Grote Markt, meer niet. Het volk gelooft dat nog ook blijkbaar.

Pericles
26 mei 2014, 11:53
Meent gij dat ? Gelooft gij dat ? :-D

Verkiezingen dienen enkel om de verkozenen te laten zeggen dat ze een vorm van legitimiteit hebben voor de maffiadaden die ze plegen hoor. Het is een bescherming van de verkozene tegen de guillotine op de Grote Markt, meer niet. Het volk gelooft dat nog ook blijkbaar.

Vooral de uitvoering van de kapitale straf op de grote markt in Eigenbrakel ergens in 1855 als ik me niet vergis, was spectaculair . ;-)

Raf
26 mei 2014, 13:03
Zonder grote namen, zonder campagne halen ze 22000 stemmen.

Zonder mij waren dat er maar 21999 geweest... :-D

CLAESSENS Joris
26 mei 2014, 13:19
Meent gij dat ? Gelooft gij dat ? :-D

Verkiezingen dienen enkel om de verkozenen te laten zeggen dat ze een vorm van legitimiteit hebben voor de maffiadaden die ze plegen hoor. Het is een bescherming van de verkozene tegen de guillotine op de Grote Markt, meer niet. Het volk gelooft dat nog ook blijkbaar.

Gezien het de enige mogelijkheid is om als individu invloed uit te oefenen op het gebeuren? Jawel.

Temeer daar de meeste jongeren die zulk een stem uitbrengen nogal wat gemene delers hebben.

Moesten die wat meer met de mijne overeenstemmen zou ik er veel voor over hebben om die stemmen te kanaliseren.
En dat zou best kunnen.
Kijk maar naar de campagnes. Die zijn voor 99% gericht op kiezers die feitelijk al gekozen hebben, ideologisch, en enkel nog voor een bepaalde partij moeten kiezen.
In die strijd gaan de partijen zo hard op dat ze de groep die zich van hen afkeert uit het oog verliezen. En gezien de stelselmatige toename van net die groep is het wel degelijk de moeite om daar ook te ronselen.

In feite staat zulk een stem gelijk met het gedrag van een opvarende die tijdens een storm overboord springt om aan zeeziekte te ontsnappen.

Amon_Re
26 mei 2014, 13:34
Zonder grote namen, zonder campagne halen ze 22000 stemmen.

Veel jongeren (en IT'rs) kennen de piraten beweging en waarvoor die staat.

Amon_Re
26 mei 2014, 13:36
Zonder mij waren dat er maar 21999 geweest... :-D

Het einde van de wereld is nabij, we hebben hetzelfde gestemd blijkbaar...

vlijmscherp
26 mei 2014, 13:40
Zonder mij waren dat er maar 21999 geweest... :-D

hebben de traditionele partijen je dan zo ontgoocheld? op welke manier dan?

Raf
26 mei 2014, 13:44
Het einde van de wereld is nabij, we hebben hetzelfde gestemd blijkbaar...

Zo zie je maar weer hoe je je in iemand kan vergissen...

Raf
26 mei 2014, 13:47
hebben de traditionele partijen je dan zo ontgoocheld? op welke manier dan?

Corruptie, schandalen, nepotisme, eigenbelang, zakkenvullerij, regelneverij, ...

De piratenpartij brengt een frisse wind in dat alles. Ze betekenen nu misschien nog niet veel, maar èlke partij is ooit klein begonnen. Een stem op een kleine, nieuwe partij is NOOIT een verloren stem!

Pericles
26 mei 2014, 13:48
Zo zie je maar weer hoe je je in iemand kan vergissen...

Werk eens een beetje Raf.;-)

Raf
26 mei 2014, 13:52
Werk eens een beetje Raf.;-)

Ik bèn aan het werken, liefje. Mijn personeel is bezig en ik kijk toe of ze wel doorwerken. Meer moet dat niet zijn. ;-)

Pericles
26 mei 2014, 13:54
Ik bèn aan het werken, liefje. Mijn personeel is bezig en ik kijk toe of ze wel doorwerken. Meer moet dat niet zijn. ;-)

Personeel. :lol:
Je bent echt wel een grapjas Raf. :lol:

Anna List
26 mei 2014, 13:55
Ik bèn aan het werken, liefje. Mijn personeel is bezig en ik kijk toe of ze wel doorwerken. Meer moet dat niet zijn. ;-)

als je echt personeel had, dan zou je weten dat die zitten toe te kijken of jij niet zit te kijken, zo denk jij dat ze aan t werk zijn, en vinden zij ook 'dat t niet meer moet zijn'. ;-)

Raf
26 mei 2014, 14:03
als je echt personeel had, dan zou je weten dat die zitten toe te kijken of jij niet zit te kijken, zo denk jij dat ze aan t werk zijn, en vinden zij ook 'dat t niet meer moet zijn'. ;-)

Tot hun grote frustratie zitten zij aan het loket en zit ik �*chter hen. Niet alleen kunnen ze niet zien of ik naar hen zit te kijken (zij zitten met hun rug naar me toe); ik kan ook hun schermen zien en kan dus zien of ze wel met het werk bezig zijn en dat ze niet bijvoorbeeld op Tinternet aan het surfen zijn. Daar is allemaal over nagedacht! :-D

patrickve
26 mei 2014, 14:04
ik kan ook hun schermen zien en kan dus zien of ze wel met het werk bezig zijn en dat ze niet bijvoorbeeld op Tinternet aan het surfen zijn. Daar is allemaal over nagedacht! :-D

Dus uwen job bestaat erin op tinternet te surfen en nu en dan eens te doen alsof ge iemand in de gaten houdt ?

Raf
26 mei 2014, 14:09
Dus uwen job bestaat erin op tinternet te surfen en nu en dan eens te doen alsof ge iemand in de gaten houdt ?

De wetenschap dat ik hen k�*n zien en dat ik k�*n zien wat ze doen, is voldoende. Mijn job bestaat er in het werk dat binnenkomt aan hen te delegeren, hun dossiers controleren en er mijn paraaf onder zetten als het naar het college of de gemeenteraad mag. Een grote verantwoordelijkheid! :-D

Anna List
26 mei 2014, 14:11
Tot hun grote frustratie zitten zij aan het loket en zit ik �*chter hen. Niet alleen kunnen ze niet zien of ik naar hen zit te kijken (zij zitten met hun rug naar me toe); ik kan ook hun schermen zien en kan dus zien of ze wel met het werk bezig zijn en dat ze niet bijvoorbeeld op Tinternet aan het surfen zijn. Daar is allemaal over nagedacht! :-D

lol, slechten baas ! :p


ontwaakt verworpenen ! den baas is ne smeerlap ! :D

Anna List
26 mei 2014, 14:12
De wetenschap dat ik hen k�*n zien en dat ik k�*n zien wat ze doen, is voldoende. Mijn job bestaat er in het werk dat binnenkomt aan hen te delegeren, hun dossiers controleren en er mijn paraaf onder zetten als het naar het college of de gemeenteraad mag. Een grote verantwoordelijkheid! :-D

en is dat dan bewust of onbewust uit schuldgevoel compenseren, dat ge nadien op de piratenpartij stemt ?

:-o

Raf
26 mei 2014, 14:17
lol, slechten baas ! :p


ontwaakt verworpenen ! den baas is ne smeerlap ! :D

Integendeel! Ze vinden mij ne geweldige chef!

Raf
26 mei 2014, 14:18
en is dat dan bewust of onbewust uit schuldgevoel compenseren, dat ge nadien op de piratenpartij stemt ?

:-o

Schuldgevoel? :? Welk schuldgevoel?

Anna List
26 mei 2014, 14:21
Schuldgevoel? :? Welk schuldgevoel?

ge voert een terreurregime, en ge voelt zelfs niet aan dat ge de mensen uitperst lijk citroenen ?

gij recruteert alleen mensen die ni bij de vakbond zijn of wat ? ;-)

Johan Bollen
26 mei 2014, 14:25
Enkele daarvan komen van jonge mensen uit mijn directe familiekring.
Ik vind het eeuwig jammer dat ik die mensen niet kan doordringen van het feit dat zij met zo een stem in feite net voor dat stemmen waar zij tegen willen ageren.
En dat verkiezingen een te ernstig gegeven is om zomaar mee te spelen...Zou er alzo ooit nog een nieuwe partij boven de kiesdrempel geraken?

Pas dan ook maar op dat die redenering niet op het VB toegepast zal worden in de toekomst.

Johan Bollen
26 mei 2014, 14:28
Corruptie, schandalen, nepotisme, eigenbelang, zakkenvullerij, regelneverij, ...

De piratenpartij brengt een frisse wind in dat alles. Ze betekenen nu misschien nog niet veel, maar èlke partij is ooit klein begonnen. Een stem op een kleine, nieuwe partij is NOOIT een verloren stem!Moest ik gaan stemmen zijn was dat waarschijnlijk mijn kandidaat geweest.

Raf
26 mei 2014, 14:32
ge voert een terreurregime, en ge voelt zelfs niet aan dat ge de mensen uitperst lijk citroenen ?
Zij voelen dat ook niet zo aan. :-D

gij recruteert alleen mensen die ni bij de vakbond zijn of wat ? ;-)
Ik rekruteer spijtig genoeg niemand... Allemaal statutairen hier. Voor zover ik weet is geen van hen aangesloten bij een vakbond... :-D

marie daenen
26 mei 2014, 14:35
Meent gij dat ? Gelooft gij dat ? :-D

Verkiezingen dienen enkel om de verkozenen te laten zeggen dat ze een vorm van legitimiteit hebben voor de maffiadaden die ze plegen hoor. Het is een bescherming van de verkozene tegen de guillotine op de Grote Markt, meer niet. Het volk gelooft dat nog ook blijkbaar.

2
Wat zou ik graag Onckelinkx, Milquet en een paar andere franstalige populisten en volksbedriegers en/of Vlaamse verraders daar zien bibberen en in hun broek doen van de angst wanneer ze eindelijk hun verdiend loon zouden ontvangen en er geen corrupte media zou klaar staan om hun bedrog te verbergen.