PDA

View Full Version : Faites vos jeux: Hoe lang mag Bart deze keer op Franse les?


Eberhard Leclerc
26 mei 2014, 13:33
Toneelstukje deel II wordt vanaf vandaag weer opgevoerd.

Iedereen weet dat de nva geen partners heeft in het zuiden, iedereen weet dat zij federaal niet mee mogen regeren.

Maar uiteraard mag onze Bart een tijdje aan tafel zitten bij de Don.
Want we gaan net doen alsof die man een kans heeft...

Vorige keer duurde het 15 maanden. Hoelang krijgt Bart de Wever dit keer Franse les van zijn gesprekspartners?

vlijmscherp
26 mei 2014, 13:35
tot de Waalse regering is gevormd.

Eduard Khil
26 mei 2014, 13:42
tot de "vlaamse" trado's plooien

Miauw!
26 mei 2014, 13:46
Zeker geen 15 maanden meer. Ik gok op 2 �* 3 maanden.

Zucht
26 mei 2014, 13:50
Ze moeten klaar zijn voor het WK in Brazilië begint, anders kunnen ze niet gaan supporteren (op onze kosten.)

Witte Kaproen
26 mei 2014, 13:56
Zeker geen 15 maanden meer. Ik gok op 2 �* 3 maanden.


Wacht eerst de verkiezingen in september in Schotland maar af.

Als de Schotten voor de onafhankelijkheid kiezen ,
zit het spel hier ook op de wagen en dan moeten de Catalanen in november nog stemmen voor hun onafhankelijkheid.
Tijd rekken ivm de federale regeringsformatie is de boodschap:-)

Anna List
26 mei 2014, 13:57
Ze moeten klaar zijn voor het WK in Brazilië begint, anders kunnen ze niet gaan supporteren (op onze kosten.)

²

Zeus
26 mei 2014, 13:59
Wacht eerst de verkiezingen in september in Schotland maar af.

Als de Schotten voor de onafhankelijkheid kiezen ,


Niet te veel op hopen http://www.scotsman.com/news/politics/top-stories/scottish-independence-poll-51-planning-no-vote-1-3396028

Miauw!
26 mei 2014, 14:00
Wacht eerst de verkiezingen in september in Schotland maar af.

Als de Schotten voor de onafhankelijkheid kiezen ,
zit het spel hier ook op de wagen en dan moeten de Catalanen in november nog stemmen voor hun onafhankelijkheid.
Tijd rekken ivm de federale regeringsformatie is de boodschap:-)

Ik zie niet in hoe dat de onderhandelingen of de coalitievorming hier zou kunnen beïnvloeden.

Witte Kaproen
26 mei 2014, 14:09
Niet te veel op hopen http://www.scotsman.com/news/politics/top-stories/scottish-independence-poll-51-planning-no-vote-1-3396028

Ja volgens de regime-polls ging de N-VA ook nog amper 25 tot 28 %halen .

Deze Schotse opiniepeiling werd in opdracht van de Conservatieve partij ,
een tegenstander van de Schots onafhankelijkheid ,
gehouden .

Dus die 51% tegenstemmers wel met een grote korrel zout nemen.:-)

Witte Kaproen
26 mei 2014, 14:11
Ik zie niet in hoe dat de onderhandelingen of de coalitievorming hier zou kunnen beïnvloeden.

"Woorden wekken,

maar voorbeelden trekken" :-)

Eberhard Leclerc
27 mei 2014, 00:23
Als de Schotten voor de onafhankelijkheid kiezen ,
zit het spel hier ook op de wagen en dan moeten de Catalanen in november nog stemmen voor hun onafhankelijkheid.


onafhankelijkheid? echt?

Bart wil toch Confederalisme?


tot de Waalse regering is gevormd.

Dat kan idd wel eens het definierende moment worden

BWarrior
27 mei 2014, 00:27
tot de Waalse regering is gevormd.

Er kan een Waalse regering gevormd worden zonder de PS.

stevensterk
27 mei 2014, 02:18
Niet te veel op hopen http://www.scotsman.com/news/politics/top-stories/scottish-independence-poll-51-planning-no-vote-1-3396028
Jaren aan een stuk lag het percentage onder de 40% voor onafhankelijkheid in Schotland.

Laatste maanden echter sterk aan het stijgen, vanaf de campagne er komt zal deze zeker boven de 50% uitkomen.

djimi
27 mei 2014, 03:28
Er kan een Waalse regering gevormd worden zonder de PS.

In theorie wel, ja.

In de praktijk is dat een 'recept voor burgeroorlog'.

Eduard Khil
27 mei 2014, 07:39
Er kan een Waalse regering gevormd worden zonder de PS.

zou me verbazen als dat zou gebeuren. CDH heeft zich al vastgeklonken aan de PS.

Game over dus, het is wachten tot VLD en CD&V plooien en de N-VA buitengooien

vlijmscherp
27 mei 2014, 08:01
Er kan een Waalse regering gevormd worden zonder de PS.

in theorie wel, in praktijk nooit. Djimi bewijst dit.

non-conformist
27 mei 2014, 08:20
Toneelstukje deel II wordt vanaf vandaag weer opgevoerd.

Iedereen weet dat de nva geen partners heeft in het zuiden, iedereen weet dat zij federaal niet mee mogen regeren.

Maar uiteraard mag onze Bart een tijdje aan tafel zitten bij de Don.
Want we gaan net doen alsof die man een kans heeft...

Vorige keer duurde het 15 maanden. Hoelang krijgt Bart de Wever dit keer Franse les van zijn gesprekspartners?

Misschien de reden voor BDW om te stellen dat een onafhankelijkheid van Vlaanderen niet meer te vermijden is ?

Ik was niet voor een onafhankelijkheid van Vlaanderen, maar met de houding die de Walen zichzelf aanmeten, ga ik mijn mening serieus herzien.

speurneus
27 mei 2014, 08:22
tot de "vlaamse" trado's plooien

plooien voor wat?

speurneus
27 mei 2014, 08:26
Wacht eerst de verkiezingen in september in Schotland maar af.

Als de Schotten voor de onafhankelijkheid kiezen ,
zit het spel hier ook op de wagen en dan moeten de Catalanen in november nog stemmen voor hun onafhankelijkheid.
Tijd rekken ivm de federale regeringsformatie is de boodschap:-)

Als,..als,...als mijn kat een koe was kon ik ze melken,.......

speurneus
27 mei 2014, 08:33
in theorie wel, in praktijk nooit. Djimi bewijst dit.
Al vergeten dat in 2007 er een akkoord was om zonder de sossen te regeren,...maar ironie van het lot het was toen Bartje die ging dwarsliggen omdat hij absoluut een vette vis wilde binnenhalen en daar waren de sossen natuurlijk voor nodig.

speurneus
27 mei 2014, 08:36
Misschien de reden voor BDW om te stellen dat een onafhankelijkheid van Vlaanderen niet meer te vermijden is ?

Ik was niet voor een onafhankelijkheid van Vlaanderen, maar met de houding die de Walen zichzelf aanmeten, ga ik mijn mening serieus herzien.
En hoe gaat hij daar in het Vlaamse parlement een meerderheid voor vinden nu de separatisten minder macht hebben dan voordien?

robert t
27 mei 2014, 08:44
En hoe gaat hij daar in het Vlaamse parlement een meerderheid voor vinden nu de separatisten minder macht hebben dan voordien?Wat is dat nu weer voor een domme opmerking? Wanneer je met "separatisten" het VB bedoelt heb je gelijk. Maar hoeveel invloed had het VB? Ooit van het cordon gehoord?

NeoPragmatist
27 mei 2014, 09:04
Dat zie je hier vaak terug komen, dat er gedroomd wordt van een soort VB-NVA coalitie of samenwerking, maar de NVA heeft al meermaals laten verstaan dat ze het VB "zum kotsen" vinden. Hun kiezers en mandatarissen daarentegen..

Soit. Never gonna happen.

En hetzelfde geldt voor een eenzijdige afscheuring van Vlaanderen, dat is even realistisch als met alle Vlamingen naar de Westelijke Sahara verhuizen en daar een onafhankelijke staat uitroepen.

Vlaanderen zal onafhankelijk worden als de meerderheid van de Walen overtuigd is dat een onafhankelijk Wallonië een goed idee is. Walen die dat vinden zijn even zeldzaam als negers op het zangfeest. En ze hebben gelijk ook, ze hebben er weinig mee te winnen. Dat heeft niet met hun Waals zijn te maken, een onafhankelijk Limburg zou ook niet werken als land. Te klein, landlocked. Luxemburg bestaat al.

Eberhard Leclerc
27 mei 2014, 09:42
Vlaanderen zal onafhankelijk worden als de meerderheid van de Walen overtuigd is dat een onafhankelijk Wallonië een goed idee is.

Daar heb je volkomen gelijk in.

... Walen die dat vinden zijn even zeldzaam als negers op het zangfeest.

Hmm. Er zijn veel negers op zangfeesten hoor. Dus daar zou ik mee oppassen.


http://i43.tinypic.com/el5y12.jpg

NeoPragmatist
27 mei 2014, 10:00
het Vlaams Nationaal Zangfeest. Ik beeld me altijd in dat "ze" dat bedoelen met "integratie" een burger van vreemde origine wordt pas als echte geïntegreerde Vlaming beschouwd als hij naar het Vlaams Nationaal Zangfeest gaat. Je kan het aantal niet-blanken op dat zangfeest delen door het aantal blanken, dat vergelijken met de proporties in de echte wereld, dat over de jaren bijhouden en zo extrapoleren wanneer de integratie voltooid zal zijn. Ik denk dat we ons wel moeten haasten alvorens de zon ontploft.

Eberhard Leclerc
27 mei 2014, 10:30
het Vlaams Nationaal Zangfeest. ....

Dat feestje van 1 keer per jaar? Merkwaardige referentie.

...dat "ze" dat bedoelen met "integratie" een burger van vreemde origine wordt pas als echte geïntegreerde Vlaming beschouwd als hij naar het Vlaams Nationaal Zangfeest gaat. Je kan het aantal niet-blanken ....

Je loopt een beetje achter vrees ik.
Nederlandstalige zangfeestjes trekken een hoofdzakelijk zwart publiek , zoals hieronder in Antwerpen bij een optreden van Broederliefde, Gio en Ronnie Flex:

http://i45.tinypic.com/14me4us.jpg


Engelstalige zangfeestjes in Vlaanderen trekken dan weer een bijna exclusief blank publiek.
Zie Werchter.

Anna List
27 mei 2014, 10:35
...
Je loopt een beetje achter vrees ik.
Nederlandstalige zangfeestjes trekken een hoofdzakelijk zwart publiek , zoals hieronder in Antwerpen bij een optreden van Broederliefde, Gio en Ronnie Flex:

http://i45.tinypic.com/14me4us.jpg


...



echt ? dat wist ik niet.

Cool!

NeoPragmatist
27 mei 2014, 10:45
met dat soort Nederlandstalige muziek moeten ze in Dendermonde niet afkomen denk ik.

Eberhard Leclerc
27 mei 2014, 15:25
met dat soort Nederlandstalige muziek moeten ze in Dendermonde niet afkomen denk ik.

Bij de negers en mocroos van Dendermonde wel hoor.

Of zijn dat geen Vlamingen voor jou?

Eduard Khil
27 mei 2014, 16:49
Bij de negers en mocroos van Dendermonde wel hoor.

Of zijn dat geen Vlamingen voor jou?

in de ogen van sommigen zijn alle Vlamingen zwarten ;-)