PDA

View Full Version : Confederalisme.


Rahowa
26 mei 2014, 18:59
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

Lukkas
26 mei 2014, 21:54
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

2!

Weverke is ondertussen al op de koffie geweest bij Fluppe. Waar is de tijd dat hij nog weigerde om het koninklijk paleis te betreden.

omaplop
26 mei 2014, 21:58
Er zijn nu eenmaal consequenties ....

Hij droeg vroeger ook geen pak en das ..

mvd
26 mei 2014, 22:00
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

De Wever zei gisteren al iets in de zin van 'confederalisme zullen jullie ons niet gunnen, daarom heb ik een paar maanden al gezegd socio-econ regering van dag 1..'

Er komt dus geen confederalisme, dat was al een hele tijd duidelijk.

vlijmscherp
26 mei 2014, 22:07
In augustus 2013 heeft de N-VA, bij monde van Bracke, al duidelijk gecommuniceerd dat confederalisme niet op tafel zal liggen. Ik snap niet er nog mensen zijn die iets anders geloven.

Herr Oberst
26 mei 2014, 23:15
Zoals Bart Maddens het mooi heeft verwoord: "De N-VA-blauwdruk voor confederalisme kan alvast worden bijgezet in het Archief en Documentatiecentrum voor het Vlaams-Nationalisme."

ViveLaBelgique
26 mei 2014, 23:21
Zoals Bart Maddens het mooi heeft verwoord: "De N-VA-blauwdruk voor confederalisme kan alvast worden bijgezet in het Archief en Documentatiecentrum voor het Vlaams-Nationalisme."

Ik heb die column van Bart Maddens ook gelezen. Hij had beter wat duidelijkere woordenschat gebruikt. Ik vrees dat de N-VA fanclub niet begrijpt dat Bart Maddens hen te kakken zet.

hamac
26 mei 2014, 23:27
Zoals Bart Maddens het mooi heeft verwoord: "De N-VA-blauwdruk voor confederalisme kan alvast worden bijgezet in het Archief en Documentatiecentrum voor het Vlaams-Nationalisme."

Het had dan ook geen zin om een programma rond het confederalisme op te zetten.
Dan hadden ze de mensen niet alleen vanuit linkse hoek, maar ook vanuit het centrum bang kunnen maken.
En zelfs indien ze dan een gelijkaardige score hadden gehaald, dan konden ze zelfs niet eens inzetten op het sociaal-economische.

Als Europa uiteen was gevallen, dan was een splitsing een feit geweest. De betere landen, (Angelsaksisch) zouden samen geklit hebben en dan zou het voor Vlaanderen perfect te verantwoorden zijn geweest om het karretje aan 'EURO-NORD' te koppelen.

ViveLaBelgique
26 mei 2014, 23:37
Het had dan ook geen zin om een programma rond het confederalisme op te zetten.

Dat N-VA confederalisme uitwerken in concrete teksten was een truck die de N-VA top gebruikte om hun achterban te paaien. Bart Maddens vergelijkt de N-VA achterban met langzaam aan de kook gebrachte kikkers.

nr7
27 mei 2014, 16:35
Dat N-VA confederalisme uitwerken in concrete teksten was een truck die de N-VA top gebruikte om hun achterban te paaien. Bart Maddens vergelijkt de N-VA achterban met langzaam aan de kook gebrachte kikkers.


Dat confederalisme voor het archief is, geloof ik niet. Het was één aanbod omdat separatisme geen draagvlak heeft, aangezien Bracke het veld werd ingestuurd om de temperatuur te meten was het de bedoeling het confederalisme als lange termijn plan te beschouwen.
Nochtans heeft N-VA openlijk de confederale plannen naar de achtergrond verschoven, en toch is er een verse lading VB'ers bijgekomen.
Twee vliegen in één klap: een groot Vlaams font bij een partij en tegelijk mogen focussen op socio economische thema's.

Eduard Khil
27 mei 2014, 16:38
het confederalisme zit in de frigo, dat is toch al een hele tijd geweten? BDW heeft dat op voorhand ook gezegd dat hoe meer hij socio-economisch zijn zin zal krijgen, hoe minder hij over het communautaire ging spreken.
Zeker na het blokkeren van de grondwet is het confederalisme voor vijf jaar weg, hoeveel stemmen n-va ook zou halen.


maar ondertussen weet iedereen dat het allemaal niets uitmaakt: n-va gaat overal buitenvliegen

Another Jack
27 mei 2014, 16:39
Confederalisme?

Binnen 5 jaar...
Op tafel...
Misschien...

ViveLaBelgique
27 mei 2014, 16:44
Dat confederalisme voor het archief is, geloof ik niet. Het was één aanbod omdat separatisme geen draagvlak heeft, aangezien Bracke het veld werd ingestuurd om de temperatuur te meten was het de bedoeling het confederalisme als lange termijn plan te beschouwen.
Nochtans heeft N-VA openlijk de confederale plannen naar de achtergrond verschoven, en toch is er een verse lading VB'ers bijgekomen.
Twee vliegen in één klap: een groot Vlaams font bij een partij en tegelijk mogen focussen op socio economische thema's.

Het staat je vrij om de analyse van Bart Maddens tegen te spreken. De actuele waarheid is dat N-VA al maanden niet meer spreekt over confederatie België dat uitgewerkt is in de N-VA congresteksten over confederalisme. Ook de afgekookte kikkers die meegewerkt hebben aan deze uitwerking van confederalisme hoor je er al lang niet meer over kwaken.

Probeer tegenwoordig eens met een Vlaamse vod te zwaaien op een N-VA congres en je riskeert een lynchpartij.

Zeus
27 mei 2014, 17:59
Hij droeg vroeger ook geen pak en das ..

Dat zal eerder met zijn gewicht te maken hebben gehad, dan met zijn politieke carrière

speurneus
27 mei 2014, 18:18
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.
Geen enkele van de huidige regeringspartijen CD&V incluis wil een rondje staatshervorming tijdens deze legislatuur dus ook geen confederalisme.
Zij die het confederalisme willen zullen geduld moeten oefenen.
Misschien liggen binnen 5 jaar de kaarten anders.

speurneus
27 mei 2014, 18:24
In augustus 2013 heeft de N-VA, bij monde van Bracke, al duidelijk gecommuniceerd dat confederalisme niet op tafel zal liggen. Ik snap niet er nog mensen zijn die iets anders geloven.
In het interview met Dewever dit week-end in de Standaard zei De Wever dat hij een tactische fout had begaan door die boodschap te laten brengen door Bracke en niet door Jambon.
Ik begrijp de draagwijdte van die zin langs geen kanten.

Otherwise
27 mei 2014, 18:27
Confederalisme is een moeilijk woord voor een ingewikkelde en inefficiente constructie die door haar ingewikkeldheid het onmogelijk maakt beslissingen te nemen en dus niet kan werken.

speurneus
27 mei 2014, 18:32
Confederalisme is een moeilijk woord voor een ingewikkelde en inefficiente constructie die door haar ingewikkeldheid het onmogelijk maakt beslissingen te nemen en dus niet kan werken.
Het is een feit dat in de landen die ooit confederale staten waren (US & Zwitserland) men het confederalisme heeft omgeruild voor het federalisme.
De reden was eenvoudig, het confederalisme was gewoonweg onwerkbaar.

Eduard Khil
27 mei 2014, 18:38
allemaal praat voor de vaak. Ze gaan n-va er toch uitgooien

rub1615
27 mei 2014, 18:40
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

confederalisme is een beetje een non-woord geworden. Iedereen verstaat er iets onder. Volgens CD&V is het 'het zwaartepunt bij de deelstaten leggen'. Wat in hun beleving al het geval is door de Zesde Staatshervorming. Volgens N-VA (en jij ook zo lijkt het) is het quasi-onafhankelijkheid.

Confederalisme is geen thema geweest bij de verkiezingen. En ik betwijfel of de gemiddelde kiezer het woord kan uitleggen.

hamac
27 mei 2014, 18:53
allemaal praat voor de vaak. Ze gaan n-va er toch uitgooien

Ja jong, we weten het nu wel.

Zelfs als dat zo is, dan kan N-VA er het beste van maken en alle mini-crisissen ten volle uitvergroten.
Dan wordt het één lange campagne om daarna CD&V te treffen in hun ziel, namelijk de gemeenten. De steden waren ze ervoor al kwijt.

Rahowa
27 mei 2014, 20:05
confederalisme is een beetje een non-woord geworden. Iedereen verstaat er iets onder. Volgens CD&V is het 'het zwaartepunt bij de deelstaten leggen'. Wat in hun beleving al het geval is door de Zesde Staatshervorming. Volgens N-VA (en jij ook zo lijkt het) is het quasi-onafhankelijkheid.



Confedralisme betekende voor mij dat een deelstaat zelf beslist over al wat ze wil beslissen.

Henri1
27 mei 2014, 20:07
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

De kiezer heeft de kaarten geschud.
Dat is in een Parlementaire democratie de taak van de kiezer.

Nu is het aan de partijen om de beste coalitie te vormen.
Dat is de taak van de politici.


Snapt u het misschien een klein beetje hoe het werkt ?

RubberBullet
27 mei 2014, 22:04
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

De Vlaamse kiezer heeft de federale regering niet afgestraft. Ze hebben zelfs een meerderheid aan Vlaamse zetels in de Kamer. Dus, zijn de Vlaamse kiezers tevreden met de ingeslagen weg en met de keuze om geen nieuwe staatshervormingen door te voeren...

plakker
27 mei 2014, 22:19
De Vlaamse kiezer heeft de federale regering niet afgestraft. Ze hebben zelfs een meerderheid aan Vlaamse zetels in de Kamer. Dus, zijn de Vlaamse kiezers tevreden met de ingeslagen weg en met de keuze om geen nieuwe staatshervormingen door te voeren...

Ik zou je redenering kunnen volgen, mocht de opkomstplicht niet bestaan.
Nu gaan er gewoon een hele hoop ongeïnteresseerden en politieke analfabeten naar de stembus omdat het moet.
Ik ben ervan overtuigd dat het politieke landschap er helemaal anders zou uitzien bij stemrecht

Boduo
27 mei 2014, 22:39
De Wever zei gisteren al iets in de zin van 'confederalisme zullen jullie ons niet gunnen, daarom heb ik een paar maanden al gezegd socio-econ regering van dag 1..'

Er komt dus geen confederalisme, dat was al een hele tijd duidelijk.

Er komt confederalisme.
Niet NU onmiddellijk.
De "jeugd" wil �*lles, altijd, overal én onmiddellijk.
In een complexe politieke puzzel is dat ONMOGELIJK.

Boduo
27 mei 2014, 22:41
Ik zou je redenering kunnen volgen, mocht de opkomstplicht niet bestaan.
Nu gaan er gewoon een hele hoop ongeïnteresseerden en politieke analfabeten naar de stembus omdat het moet.
Ik ben ervan overtuigd dat het politieke landschap er helemaal anders zou uitzien bij stemrecht

Hoe anders ?

Boduo
27 mei 2014, 22:44
Dat N-VA confederalisme uitwerken in concrete teksten was een truck die de N-VA top gebruikte om hun achterban te paaien. Bart Maddens vergelijkt de N-VA achterban met langzaam aan de kook gebrachte kikkers.

Pfff...
De druiven zijn te zuur hé manneke !

Boduo
27 mei 2014, 22:49
Dat confederalisme voor het archief is, geloof ik niet. Het was één aanbod omdat separatisme geen draagvlak heeft, aangezien Bracke het veld werd ingestuurd om de temperatuur te meten was het de bedoeling het confederalisme als lange termijn plan te beschouwen.
Nochtans heeft N-VA openlijk de confederale plannen naar de achtergrond verschoven, en toch is er een verse lading VB'ers bijgekomen.
Twee vliegen in één klap: een groot Vlaams font bij een partij en tegelijk mogen focussen op socio economische thema's.

De nagel op de kop: confederalisme is iets voor de lange termijn.
Dat werd hier begin vorig jaar al naar voor gebracht.
Maar ja, lullen over pietluttigheden is hier de hobby van x aantal forummers.

:roll::roll::roll:

Boduo
27 mei 2014, 22:50
Confederalisme is een moeilijk woord voor een ingewikkelde en inefficiente constructie die door haar ingewikkeldheid het onmogelijk maakt beslissingen te nemen en dus niet kan werken.

Tiens ?
En in Zwitserland ?

plakker
27 mei 2014, 23:11
Hoe anders ?

Naar mijn mening een uitslag van meer uitersten, mensen die echt uit ideologie of overtuiging stemmen.
Minder sp.a, minder cd&v, meer uiterst rechts, meer uiterst links.

Rahowa
28 mei 2014, 19:40
De Vlaamse kiezer heeft de federale regering niet afgestraft. Ze hebben zelfs een meerderheid aan Vlaamse zetels in de Kamer. Dus, zijn de Vlaamse kiezers tevreden met de ingeslagen weg en met de keuze om geen nieuwe staatshervormingen door te voeren...
Confederale en separatistische partijen halen Vlaams bijna 60%,dus is er duidelijk vraag naar een nieuwe staatshervorming.

quercus
28 mei 2014, 19:46
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.

CD&V een "confederalistische" partij? Daar moet ik toch wel even om grijnzen hoor! Denk jij nu echt dat een partij waarin "De Beweging" (het ACW-nest) zulk een overwegende positie inneemt denkt in termen van confederalisme? Die kerels zijn zou unitair-Belgicistisch als een draaideur.

4x10E6
28 mei 2014, 19:49
CD&V een "confederalistische" partij? Daar moet ik toch wel even om grijnzen hoor! Denk jij nu echt dat een partij waarin "De Beweging" (het ACW-nest) zulk een overwegende positie inneemt denkt in termen van confederalisme? Die kerels zijn zou unitair-Belgicistisch als een draaideur.

.. De Beweging .. dit heeft wel iets moet ik zeggen .. u skoort ..

Rahowa
28 mei 2014, 19:50
CD&V een "confederalistische" partij? Daar moet ik toch wel even om grijnzen hoor! Denk jij nu echt dat een partij waarin "De Beweging" (het ACW-nest) zulk een overwegende positie inneemt denkt in termen van confederalisme? Die kerels zijn zou unitair-Belgicistisch als een draaideur.

Ik weet het,maar desondanks hebben ze het onderschreven.

4x10E6
28 mei 2014, 19:54
Ik weet het,maar desondanks hebben ze het onderschreven.

.. die tjeven toch .. de aard van het beestje .. wat wilt u meneer Rohawo ?

quercus
28 mei 2014, 20:00
.. die tjeven toch .. de aard van het beestje .. wat wilt u meneer Rohawo ?

Je vindt het blijkbaar "erg leuk" om namen verkeerd te schrijven. Mogelijk is het met opzet, ofwel is het stupiditeit. Ik opteer voor het laatste.

4x10E6
28 mei 2014, 20:11
Je vindt het blijkbaar "erg leuk" om namen verkeerd te schrijven. Mogelijk is het met opzet, ofwel is het stupiditeit. Ik opteer voor het laatste.

.. schrijffouten maakten mijn schooltijd tot een hel .. wat leuk dat u mij daaraan herinnerde balanus ..

quercus
28 mei 2014, 20:15
.. schrijffouten maakten mijn schooltijd tot een hel .. wat leuk dat u mij daaraan herinnerde balanus ..

Verbaast mij niet. Je komt dus op dit forum om je te oefenen in correct Nederlands?

4x10E6
28 mei 2014, 20:20
Verbaast mij niet. Je komt dus op dit forum om je te oefenen in correct Nederlands?

.. correct Nederlands .. correcte spelling bedoelt u ? u haalt wel vaker zaken dooreen, mijn beste ..

Otherwise
29 mei 2014, 15:35
confederalisme is een beetje een non-woord geworden. Iedereen verstaat er iets onder. Volgens CD&V is het 'het zwaartepunt bij de deelstaten leggen'. Wat in hun beleving al het geval is door de Zesde Staatshervorming. Volgens N-VA (en jij ook zo lijkt het) is het quasi-onafhankelijkheid.

Confederalisme is geen thema geweest bij de verkiezingen. En ik betwijfel of de gemiddelde kiezer het woord kan uitleggen.

Wat er nodig is om economisch te kunnen concurreren is intelligente en snelle beslissingskracht. Het gezever van de regeringsvorming bewijst dat we dat niet hebben en zullen achteruitgaan.
Er zijn nu 2 mogelijkheden:
1/ Het wordt de NVA met CDenV en VLD in Vlaanderen, in Wallonie CDH met MR, en deze 5 samen federaal. Het hangt af van de voorzitters van CDH en MR of ze het verkiezen medewerking te geven aan BDW en hiermee Di Rupo, collega-waal onderuit halen.
2/Men doet voort zoals men bezig was, tripartite, zonder NVA.
Waarom moet dit langer duren dan enkele dagen???? Ik dacht de er politiekers nodig waren om het land te besturen, niet om met het land vanalles te doen behalve besturen...

Everytime
29 mei 2014, 16:00
Confederalisme?

Binnen 5 jaar...
Op tafel...
Misschien...

En nog............8-)

Another Jack
29 mei 2014, 16:37
En nog............8-)

Merk ik hier enig leedvermaak??
;-)

omaplop
29 mei 2014, 16:58
De Franstaligen beginnen morgen aan de onderhandelingen voor hun regeringen.

Die wachten dus niet op de federale.''

Another Jack
29 mei 2014, 17:49
De Franstaligen beginnen morgen aan de onderhandelingen voor hun regeringen.

Die wachten dus niet op de federale.''

Ze weten misschien al wat het gaat zijn?

marie daenen
29 mei 2014, 17:56
De Franstaligen beginnen morgen aan de onderhandelingen voor hun regeringen.

Die wachten dus niet op de federale.''

Natuurlijk niet; zij vormen onmiddelijk hun regionale regeringen en dan kunnen ze maanden wachten op een federale regering, interesseert hen niet meer.

Maar onze grote Peeters en Rutten en Tobakse hangen zichzelf nog liever op aan een koord dan voor de Vlaamse belangen te gaan!!!!!!!

Zijzelf zetten al het mes op de keel van de Vlamingen om vooral toch nieuwe toegevingen te doen aan de grote francofonie!!!!!

Eén woord: verraders!!!!!!!!!!!!!

Another Jack
29 mei 2014, 18:05
Natuurlijk niet; zij vormen onmiddelijk hun regionale regeringen en dan kunnen ze maanden wachten op een federale regering, interesseert hen niet meer.

Maar onze grote Peeters en Rutten en Tobakse hangen zichzelf nog liever op aan een koord dan voor de Vlaamse belangen te gaan!!!!!!!

Zijzelf zetten al het mes op de keel van de Vlamingen om vooral toch nieuwe toegevingen te doen aan de grote francofonie!!!!!

Eén woord: verraders!!!!!!!!!!!!!

Roep zo niet, straks horen de geburen u nog...
Der Feind hört mit!

fbpolitics
29 mei 2014, 18:06
De Vlaamse kiezer heeft de confederlistische partijen NV-A en CD&V een duidelijk mandaat gegeven.Alles wat minder is kan alleen omschreven worden als een nederlaag en spuwen op de kiesintenties van het Vlaamse volk.Wordt het confederalisme echter een breekpunt,of gaat men voor de postjes?Ik vrees het tweede.
Het wordt confederalisme, maar BDW heeft lessen getrokken uit 2010, zal het duidelijk anders aanpakken dan in 2010, en heeft een hint gegeven hoe.


Enne: dat de Walen meer mogen dan de Vlaming, zoals een regering vormen, weten we al. Correctie: 60% van de Vlamingen weten het niet.

.

Another Jack
29 mei 2014, 18:07
Het wordt confederalisme, maar BDW heeft lessen getrokken uit 2010, zal het duidelijk anders aanpakken dan in 2010, en heeft een hint gegeven hoe.

.

In 2019?

fbpolitics
29 mei 2014, 18:14
In 2019?
Dat kan ik niet zeggen, want:
- de regeringsvorming moet vooreerst nog gebeuren;
- de publieke opinie die hopelijk begint te roeren zoals een mars op 01.08, zie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=202937
- een evolutie vraagt tijd, tenzij men zodanig de zaken blokkeert dat het revolutie zal worden;
- ik ben uiteindelijk BDW niet, noch Madame Soleil.


Maar als BDW nu buiten spel wordt gezet, gaan hopelijk de ogen van de 60% niet-NVA-stemmers open, en zal de NVA mogelijks zo groot worden dat de gevolgen niet meer in te schatten kunnen zijn, ook voor BE.
.

Otherwise
29 mei 2014, 21:58
allemaal praat voor de vaak. Ze gaan n-va er toch uitgooien

Nva zal er inderdaad niet aan te pas komen. Het woord 'uitgooien' is echter verkeerd, daar NVA niet de absolute meerderheid heeft, zelfs niet in Vlaanderen alleen. Ttz dit 'uitgooien' is niet onwettelijk.

Cyrano
29 mei 2014, 22:24
Dat kan ik niet zeggen, want:
- de regeringsvorming moet vooreerst nog gebeuren;
- de publieke opinie die hopelijk begint te roeren zoals een mars op 01.08, zie
http://forum.politics.be/showthread.php?t=202937
- een evolutie vraagt tijd, tenzij men zodanig de zaken blokkeert dat het revolutie zal worden;
- ik ben uiteindelijk BDW niet, noch Madame Soleil.


Maar als BDW nu buiten spel wordt gezet, gaan hopelijk de ogen van de 60% niet-NVA-stemmers open, en zal de NVA mogelijks zo groot worden dat de gevolgen niet meer in te schatten kunnen zijn, ook voor BE.
.

Ja, hun ogen zullen van blijdschap open gaan. Alle netto ontvangers en angsthazen hebben voor de trados gestemd. Hoe kan 40 % betalers het democratisch winnen van 60 % ontvangers ?

De laatste 10 % moet eerst gestroopt worden voordat de woede groter wordt dan de angst of het eigen belang. Geduld en liefst Magnettte I. Dat gaat wat vlugger.

Rahowa
30 mei 2014, 16:36
Ja, hun ogen zullen van blijdschap open gaan. Alle netto ontvangers en angsthazen hebben voor de trados gestemd. Hoe kan 40 % betalers het democratisch winnen van 60 % ontvangers ?

De laatste 10 % moet eerst gestroopt worden voordat de woede groter wordt dan de angst of het eigen belang. Geduld en liefst Magnettte I. Dat gaat wat vlugger.

Beter kan men het niet verwoorden,hopelijk pakt men de kaste van de ambtenaren hard aan(ijdele hoop vrees ik) en mogen de trado's oprotten binnen 5 jaar.

BWarrior
30 mei 2014, 17:42
Het wordt confederalisme, maar BDW heeft lessen getrokken uit 2010, zal het duidelijk anders aanpakken dan in 2010, en heeft een hint gegeven hoe.

Hoe gaat hij dat verwezenlijken? Niet te vergeten dat de grondwet dan opzij moet worden geschoven en vervangen dient te worden door een verdrag.