PDA

View Full Version : Man krijgt kogel in buik tijdens spelletje petanque


Eduard Khil
20 juni 2014, 13:59
Een man is in de Waalse gemeente Quaregnon neergeschoten na een woordenwisseling, maar het slachtoffer verkeert niet in levensgevaar. Dat meldt het parket van Bergen vrijdag.


Een persoon uit de Borinage zaaide donderdagavond onrust in een groep mensen die petanque aan het spelen waren. Een van de spelers wilde de onruststoker kalmeren, waarop hij een wapen bovenhaalde en het slachtoffer in de buik raakte. Een verdwaalde kogel doorboorde ook een voertuig.

Het slachtoffer werd naar het hospitaal gebracht, maar verkeert niet in levensgevaar. De dader van de feiten moest ook verzorgd worden. Volgens het parket van Bergen moet hij nog ondervraagd worden door de onderzoeksrechter.


aja, wapens trekken om mensen te kalmeren is de ideale manier om een situatie onder controle te krijgen :lol: :rofl:

groentje
20 juni 2014, 14:04
Is het niet de 'onruststoker' die het wapen trok?

Anna List
20 juni 2014, 14:22
een ongelukkig schot in de buik + een verdwaalde kogel in een voertuig ...

ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de mannen hun verhaaltje best nog eens samen overlopen voor ze bij de onderzoeksrechter staan :lol:

petanque en kogelstoten worden al te vaak verward! hoog tijd voor een wettelijk kader ! ;-)

Xenophon
20 juni 2014, 14:23
Geen genade voor onruststokers.

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 15:04
Altijd al gezegd dat petanque een gevaarlijk spel is.... :twisted:

Anna List
20 juni 2014, 15:07
mocht er nu iemand verklaren ongeveer als volgt : " we gooiden met onze zatte en stonede botten die petanqueballen omhoog en dan schoten we daar om beurten naar ... "

dan zou ik dat precies al geloofwaardiger vinden dan de huidige uitleg ...

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 15:18
Bij tweede lezing vind ik dat de gemeente schuld heeft aan de schade aan dat voertuig.....moesten ze wat meer wegwijzers zetten zou die kogel niet verdwaald zijn. :twisted: Een plannetje van de gemeent ware ook niet slecht geweest.... of een flik die de weg wees ?

Libro
20 juni 2014, 15:32
Altijd al gezegd dat petanque een gevaarlijk spel is.... :twisted:

Die petanquehooligans hé! Ik wist wel dat het getik van die ballen mensen getikt ging maken.

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 15:35
Die petanquehooligans hé! Ik wist wel dat het getik van die ballen mensen getikt ging maken.

Overmaatse ninja's, ja. 't Is verboden om met stalen balletjes te schietlapperen, maar met zo'n formaat ballen smijten....? :roll: Da's sport, mijnheer. :twisted:

Libro
20 juni 2014, 15:40
Overmaatse ninja's, ja. 't Is verboden om met stalen balletjes te schietlapperen, maar met zo'n formaat ballen smijten....? :roll: Da's sport, mijnheer. :twisted:

Wacht maar, ik heb opgevangen dat de Anarchistische Petanquebond en Petanque4Belgium een alliantie hebben gevormd. We gaan nog wat meemaken!

Anna List
20 juni 2014, 15:41
Overmaatse ninja's, ja. 't Is verboden om met stalen balletjes te schietlapperen, maar met zo'n formaat ballen smijten....? :roll: Da's sport, mijnheer. :twisted:

vandaar ook de ongevallen hé

ge gooit dat omhoog om naar te schieten, maar dat valt nogal snel, en voor je het weet ben je in de buik van je maten en naar hun auto's aan t schieten ...

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 15:42
Wacht maar, ik heb opgevangen dat de Anarchistische Petanquebond en Petanque4Belgium een alliantie hebben gevormd. We gaan nog wat meemaken!

OK, ik ga alvast wat oefenen :lol:

Anna List
20 juni 2014, 15:44
Wacht maar, ik heb opgevangen dat de Anarchistische Petanquebond en Petanque4Belgium een alliantie hebben gevormd. We gaan nog wat meemaken!

BuB bollen unie belgie/ onion boule belges zou ook aansluiten !

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 15:44
vandaar ook de ongevallen hé

ge gooit dat omhoog om naar te schieten, maar dat valt nogal snel, en voor je het weet ben je in de buik van je maten en naar hun auto's aan t schieten ...

Gooien ? Da's ouderwets. Nu gebruiken we zo'n omgebouwd antispreeuwenkanon. En dan gooien we er een auto naar...... :lol:

Libro
20 juni 2014, 15:48
OK, ik ga alvast wat oefenen :lol:

"Willen wij meer of minder petanquespelers in Vlaanderen?"
"Min-der! Min-der!"

Demper
20 juni 2014, 16:30
Geen genade voor onruststokers.

:trololololololo:

:rofl:

Demper
20 juni 2014, 16:31
Zotte walekoppen.

Klojo eerste klas
20 juni 2014, 20:17
"Willen wij meer of minder petanquespelers in Vlaanderen?"
"Min-der! Min-der!"
Oefenen om in de Walen op Walen te gaan petanquen, natuurlijk.....

The Paulus Experience
20 juni 2014, 21:42
Geen petanque banen in mijn wijk!

Miauw!
21 juni 2014, 00:25
Geen petanque banen in mijn wijk!

‘Petanque te luidruchtig’, dus verboden op dinsdag en donderdag (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140521_01114792)

Buurt vreest overlast door petanquebaan (http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/lier/buurt-vreest-overlast-door-petanquebaan.aspx)

Gemeentebestuur 132 mails sturen over petanque is overlast (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100914_046)

Eduard Khil
19 februari 2017, 12:38
BuB bollen unie belgie/ onion boule belges zou ook aansluiten !

trololololo

Thuleander
19 februari 2017, 12:43
Walen zijn doorgaans minder tam, dociel en verwijfd als Vlamingen, dat is een feit.

dalibor
19 februari 2017, 12:44
Walen zijn doorgaans minder tam, dociel en verwijfd als Vlamingen, dat is een feit.

Staan dichter bij de natuur.

Thuleander
19 februari 2017, 12:45
Staan dichter bij de natuur.

Ook.

Xenophon
19 februari 2017, 12:48
aja, wapens trekken om mensen te kalmeren is de ideale manier om een situatie onder controle te krijgen :lol: :rofl:

Het is algemeen geweten dat diegenen waar men een paar kogels inschiet de neiging hebben van wat te kalmeren.

DewareJakob
19 februari 2017, 13:44
Walen zijn doorgaans minder tam, dociel en verwijfd als Vlamingen, dat is een feit.

De hersenen die de oer-instincten nog niet helemaal onder controle hebben, en daar nog fier op zijn... :lol::lol:

Uw adoratie van gewelddadigheid spreekt ook voor zich.