PDA

View Full Version : Huis- tuin- en keuken- anti kater middeltjes!


Tzuvar Raemborr
20 september 2004, 07:04
Soms heb je van die gevallen waarbij aspirientjes gewoon niet goed genoeg helpen. Alstemblieft's leed indachtig wil ik dan ook graag deze thread opstarten waarin wij ervaringen kunnen uitwisselen betreffende "homeopatisch" middeltjes tegen die gevreesde mannelijke kat!

De mijne : Kriek! Inderdaad, dat biermerk. Het is algemeen geweten dat alcohol de beste remedie is tegen een kater, maar anderzijds verschuif je zo het probleem alleen naar later... Van Kriek kun je echter niet eens zat worden, het is eigenlijk limonade plus. De smaak is bovendien goed geschikt om een weerspannige maag tot bedaren te brengen.

En nu jullie :p

Jan V.
20 september 2004, 07:14
Gewoon veel water drinken om je vochttekorten aan te vullen.

Supe®Staaf
20 september 2004, 08:01
Sporten.

circe
20 september 2004, 09:00
kater vermijden = groot glas melk drinken na een avondje stappen.

doggy
20 september 2004, 09:03
goed vettig eten!

na een flink pak fritten ben ik er helemaal bovenop!

Distel
20 september 2004, 09:04
Niet drinken. Helpt intussen al 28 jaar om een kater te vermijden.

Jan V.
20 september 2004, 09:06
Niet drinken. Helpt intussen al 28 jaar om een kater te vermijden.
Nog geen last van uitdroging? U bent vast een medisch wonder.

JoeQpublic
20 september 2004, 10:03
goeie opkikker is eigen variant op bloody mary:
blikske V8, selderzout, goei geut tabasco en een fikse scheut wodka...

"water drinken net voor slapen gaan"
LOL als ge daar nog aan kunt denken hebt ge nog lang niet genoeg gedronken ;-)

Zuurstof uit een fles en ne IV drip blijven beste remedie, maar dat is niet voor elke mens vrij beschikbaar...

Distel
20 september 2004, 10:10
Nog geen last van uitdroging? U bent vast een medisch wonder.
U had cliniclown moeten worden. ;)

De Garde
20 september 2004, 10:36
vinger in de keel en alles er uit. En dan een uurtje plat. Helpt altijd.

4x
20 september 2004, 10:50
Voor je uitgaat een fles olie opdrinken. En tijdens het drinken rauwe eieren benuttigen.

Astenblieft mensen
20 september 2004, 11:35
als ik deze thread lees vergaat mij alle plezier van drinken! Olie en eieren, hallo. de volgende keer als ik naar t cafe ga neem ik mijn hele keuken mee.

Inderdaad: water drinken is het beste. En een aspirine voor je gaat slapen. Wat ik meestal tracht: een fles water aan mijn mond zetten en niet nadenken. Je mond doet zijn werk wel. En de volgende ochtend opstaan, koffie drinken, je slecht voelen, vettigheid eten, terminator II kijken of nog maar eens naar Finding Nemo en dan na een kleine anderhalf uur nog eens gaan slapen. Als je dan wakker wordt, voel je je als herboren. :-)
Maar soms is die tijd er niet. Dan heb ik gewoon een kutdag.

ossaert
20 september 2004, 11:40
Toen ik in Leuven studeerde zaten volgende twee produkten in mijn anti-katerpakket:

1. ice-tea van 'den aldi': giet makkelijk binnen en veel suiker (goed voor de hypoglycemie die je kan hebben door niet te eten bij misselijkheid, waardoor je in feite nog misselijker wordt).

2. chips, liefst paprika of peper-en-zout, ook van 'den aldi': gewoon omdat ik daar altijd zin in heb wanneer ik een kater heb / gehad heb.

Andere truukjes zijn op tijd opstaan, eten en iets beginnen doen (buiten wandelen bij fris weer helpt), of veel water drinken wanneer je thuis komt (helpt het niet tegen de uitdrogingsverschijnselen, dan helpt het om te kotsen omdat je teveel vloeistof in je maag hebt - ook altijd goed). Een laatste en afdoende remedie is trouwens gewoon je kater lijdzaam uitzitten: het heeft iets heroïsch wanneer je 'm overwonnen hebt, en het beneemt je de eerste dagen de lust om nog iets te drinken.

Astenblieft mensen
20 september 2004, 11:46
ja, dat laatste in jouw post gaat voor mij niet op: ik trek met liefde weer een flesje open. :oops:

Supe®Staaf
20 september 2004, 12:00
ja, dat laatste in jouw post gaat voor mij niet op: ik trek met liefde weer een flesje open. :oops:Koop een deftige kurkentrekker, vooraleer je weer rare foto's gaat posten.
Die waarop je koffie 'drinkt' is nog niet goed verwerkt......

Astenblieft mensen
20 september 2004, 12:03
Koop een deftige kurkentrekker, vooraleer je weer rare foto's gaat posten.
Die waarop je koffie 'drinkt' is nog niet goed verwerkt......
:lol:

ik ben op dit forum niet meer veilig vrees ik

doggy
20 september 2004, 12:18
Voor je uitgaat een fles olie opdrinken. En tijdens het drinken rauwe eieren benuttigen.een FLES olie???
een lepeltje zal al voldoende zijn!

aan de andere kant: als je een fles olie opdrinkt zal je wel niet al te veel meer kunnen drinken...

4x
20 september 2004, 12:35
een FLES olie???
een lepeltje zal al voldoende zijn!
Een lepeltje is al ok, maar om helemaal zeker te zijn raad ik een fles aan.

We hebben zo eens een drinkwedstrijd gehouden, en degene die olie had gedronken was nog volledig nuchter na drie (grote) glazen vodka...

Jan V.
20 september 2004, 13:04
"water drinken net voor slapen gaan"
LOL als ge daar nog aan kunt denken hebt ge nog lang niet genoeg gedronken ;-)
Dat vraag je aan bij de barman van dienst. "Bij elke drie pinten een glas water aub, ook als ik het er niet meer bij vraag."

Zuurstof uit een fles en ne IV drip blijven beste remedie, maar dat is niet voor elke mens vrij beschikbaar... F-16 piloot?

Piet Hein
20 september 2004, 13:06
Anti-katermiddel ik ken er een heel goedkoop. Niet meer drinken

Astenblieft mensen
20 september 2004, 13:43
Anti-katermiddel ik ken er een heel goedkoop. Niet meer drinken
met u is het vast gezellig uitgaan!

:-)

oriana
20 september 2004, 15:19
als ik deze thread lees vergaat mij alle plezier van drinken! Olie en eieren, hallo. de volgende keer als ik naar t cafe ga neem ik mijn hele keuken mee.

Inderdaad: water drinken is het beste. En een aspirine voor je gaat slapen. Wat ik meestal tracht: een fles water aan mijn mond zetten en niet nadenken. Je mond doet zijn werk wel. En de volgende ochtend opstaan, koffie drinken, je slecht voelen, vettigheid eten, terminator II kijken of nog maar eens naar Finding Nemo en dan na een kleine anderhalf uur nog eens gaan slapen. Als je dan wakker wordt, voel je je als herboren. :-)
Maar soms is die tijd er niet. Dan heb ik gewoon een kutdag.koffie is het allerslechtste dat je kan doen, heeft hetzelfde 'ontwaterings'-effect als alcohol ~ de kater is een uitdroging van de hersenen dus het enige dat helpt is water, water en nog eens water + die ice-tea tip is ook geen slechte en verder idd een aspirientje en terug je bed in.
Ben ik blij dat ik geen alcohol lust.... heb zelf nog nooooooit een kater gehad. De enige 2 die hier rondlopen zijn gecastreerd dus onschuldig ;-)

De Garde
20 september 2004, 15:44
koffie is het allerslechtste dat je kan doen, heeft hetzelfde 'ontwaterings'-effect als alcohol ~ de kater is een uitdroging van de hersenen dus het enige dat helpt is water, water en nog eens water + die ice-tea tip is ook geen slechte en verder idd een aspirientje en terug je bed in.
Ben ik blij dat ik geen alcohol lust.... heb zelf nog nooooooit een kater gehad. De enige 2 die hier rondlopen zijn gecastreerd dus onschuldig ;-)
Dat water drinken is inderdaad correct, maar ook afhankelijk van de toestand van je maag. Als je kater een combiné is (met gal bijvoorbeeld) blijft dat water niet eens in je maag.

DaBlacky
20 september 2004, 15:52
met u is het vast gezellig uitgaan!

:-)

U behoort bij die personen die vinden dat een avond zonder alcohol al op voorhand gedoemd is te mislukken?

oriana
20 september 2004, 15:59
Dat water drinken is inderdaad correct, maar ook afhankelijk van de toestand van je maag. Als je kater een combiné is (met gal bijvoorbeeld) blijft dat water niet eens in je maag.bwaaakes, ik heb ooit galstenen gehad en weet hoe dat voelt, hoe kan je dat nu bewust en moedwillig jezelf aandoen? Dat gaat er bij mij echt niet in, dronken worden is dus iets dat ik écht, écht niet snap.
Afin, 't kan je overkomen dat je'r eentje teveel uithebt maar dan doorgaan en echt stiepelzat en ziek worden... en dan velen doen dat iedere keer weer... hoe kan je je daar nu mee amuseren vraag ik me dus écht af hee.
Da's niet verwijtend bedoeld, ik snap dat écht niet.

Astenblieft mensen
20 september 2004, 16:00
U behoort bij die personen die vinden dat een avond zonder alcohol al op voorhand gedoemd is te mislukken?
Ik behoor helemaal nergens bij, Meneer Blacky. Het ws enkel een grap. Niets anders. Ik ben niet tegen alcohol, ik ben er niet voor, ik ben er helemaal niks mee maar drink het graag en met mate en soms iets teveel. zoals het grote deel van de bevolking dus. Niks meer, niks minder.

De Garde
20 september 2004, 16:03
bwaaakes, ik heb ooit galstenen gehad en weet hoe dat voelt, hoe kan je dat nu bewust en moedwillig jezelf aandoen? Dat gaat er bij mij echt niet in, dronken worden is dus iets dat ik écht, écht niet snap.
Afin, 't kan je overkomen dat je'r eentje teveel uithebt maar dan doorgaan en echt stiepelzat en ziek worden... en dan velen doen dat iedere keer weer... hoe kan je je daar nu mee amuseren vraag ik me dus écht af hee.
Da's niet verwijtend bedoeld, ik snap dat écht niet.
Dat zijn geen galstenen. Als de lever moeilijk doet heb je ook prijs. Voor mensen die NIET op de hoogte zijn van galproblemen: het begint met een verschrikkelijk zwaar hoofd en een walging voor alles wat eten is (net als bij een kater) en een onaangename druk in de buik maar als je iets drinkt (water) zet het spel zich in gang en komt, samen met de drank, een geel of groen fluoriscerende vloeistof mee waarbij je het gevoel hebt dat je ingewanden ergens in je strot hangen. Enige remedie: forceren en slapen. Schitterend middel om te forceren: bruistablet. Maar hou de emmer klaar!

Hopende U hiermee van dienst te zijn geweest en de rest een gezellige avond bezorgd te hebben,

de groeten van De Garde.

Astenblieft mensen
20 september 2004, 16:03
bwaaakes, ik heb ooit galstenen gehad en weet hoe dat voelt, hoe kan je dat nu bewust en moedwillig jezelf aandoen? Dat gaat er bij mij echt niet in, dronken worden is dus iets dat ik écht, écht niet snap.
Afin, 't kan je overkomen dat je'r eentje teveel uithebt maar dan doorgaan en echt stiepelzat en ziek worden... en dan velen doen dat iedere keer weer... hoe kan je je daar nu mee amuseren vraag ik me dus écht af hee.
Da's niet verwijtend bedoeld, ik snap dat écht niet.
wel, het gebeurt mij nooit per ongeluk. het is nooit zo dat ik onbewut dronken ben gewordeen. Dat doe ik toch zeker bewust. Waarom? tja, omdat de wijntjes lekker blijven en het gevoel van aangeschoten worden ook. Ik kan er niets aandoen, maar dat is een prettig gevoel. En de wijn die je drinkt wordt ook steeds lekkerder.
Er zit nou niet direct iets bij van: oh tof, straks ben ik dronken, maar het is wel lekker om aangeschoten te zijn. Soms besluit je ineens een cocktail erbij te drinken omdat je plichtsbesef iets minder wordt, dat is dan stom. Maar ik drink nooit zoveel dat ik niet meer weet wat ik doe. Dat lijkt me niet fijn. Ik ben mij altijd bewust wat ik doe en hoe ik thuis ga komen.

Jan V.
20 september 2004, 16:07
Zelfs als je nuchter bent neem je wel eens een stomme beslissing.

De Garde
20 september 2004, 16:09
Zelfs als je nuchter bent neem je wel eens een stomme beslissing.
Ooit een kater van Bacardi Breezer gehad zeker?

oriana
20 september 2004, 16:10
Dat zijn geen galstenen. Als de lever moeilijk doet heb je ook prijs. Voor mensen die NIET op de hoogte zijn van galproblemen: het begint met een verschrikkelijk zwaar hoofd en een walging voor alles wat eten is (net als bij een kater) en een onaangename druk in de buik maar als je iets drinkt (water) zet het spel zich in gang en komt, samen met de drank, een geel of groen fluoriscerende vloeistof mee waarbij je het gevoel hebt dat je ingewanden ergens in je strot hangen. Enige remedie: forceren en slapen. Schitterend middel om te forceren: bruistablet. Maar hou de emmer klaar!

Hopende U hiermee van dienst te zijn geweest en de rest een gezellige avond bezorgd te hebben,

de groeten van De Garde.Ja natuurlijk zijn dat galstenen, dat zei ik toch ;-) bij mij bedoel ik hee ;-)
Maar de misselijkheid en pijn zijn hetzelfde hoor, bij stenen een graadje of 10 erger wanneer je daar kolieken van krijgt maar op zich, als die gewoon opspelen kan je evenmin een glas water binnenhouden en braak je in alle kleuren ;-)

Jan V.
20 september 2004, 16:12
Ooit een kater van Bacardi Breezer gehad zeker?
Ik wist niet dat je van frisdrank dronken kon worden. Bwacardi "u bent nog te jong voor alcohol en lust het eigenlijk niet" Breezer... Geef mij dan maar Jupiler!

Astenblieft mensen
20 september 2004, 16:14
Ik wist niet dat je van frisdrank dronken kon worden. Bwacardi "u bent nog te jong voor alcohol en lust het eigenlijk niet" Breezer... Geef mij dan maar Jupiler!
is anders een heerlijk drankje in de zomer!

De Garde
20 september 2004, 16:15
Ja natuurlijk zijn dat galstenen, dat zei ik toch ;-) bij mij bedoel ik hee ;-)
Maar de misselijkheid en pijn zijn hetzelfde hoor, bij stenen een graadje of 10 erger wanneer je daar kolieken van krijgt maar op zich, als die gewoon opspelen kan je evenmin een glas water binnenhouden en braak je in alle kleuren ;-)
Oriana en De Garde kleuren uw dag!

oriana
20 september 2004, 16:20
Oriana en De Garde kleuren uw dag!Ja zeg, ik heb geen kabel en kijk dus nooit VTM dus ik moet mijne plan wel trekken hier hee ;-)

Rock Against Communism
20 september 2004, 16:32
Ik wist niet dat je van frisdrank dronken kon worden. Bwacardi "u bent nog te jong voor alcohol en lust het eigenlijk niet" Breezer... Geef mij dan maar Jupiler! Jan V is de man!! jupiler is beter dan onze leuvense Stella.. dat moet ik toegeven. Toch nog �*ets goed aan die walen..;-) (en bacardi is voor dertien-jarigen die zich te oud voelen om met een rietje cola te drinken en te jong om bier te drinken)