PDA

View Full Version : DHL dossier andere aanpak?


Devi8
20 september 2004, 09:01
In dit DHL dossier komt er geen oplossing die iedereen gelukkig maakt, dat is wel duidelijk.

Maar ik blijf me toch afvragen of men de hinder niet kan aanpakken in de huizen zelf.
Ben ik hierin naïef of ziet niemand anders hier een denkoefening in.
Stel nu dat DHL voor 10.000 jobs zorgt indien ze in Brussel blijft.
Stel dat per job de gemeenschap per maand 600 euro verliest.
Dat komt dan totaal per maand op 6 miljoen euro.

Ik weet niet hoeveel het kost om een slaapkamer te isoleren tegen geluidsoverlast, maar stel dat 500 euro genoeg moet zijn om geluidsisolatie (geluidsisolerende platen tegen de wanden en plafonds) te plaatsen in de slaapkamer.
Per maand zou men zo' n 12.000 slaapkamers kunnen subsidiëren om de hinder te beperken of zelfs weg te nemen.

Vermoedelijk is hier al eens over nagedacht (?)
Wat is dan de reden dat dit nooit ter sprake komt?

Herr Flick
20 september 2004, 09:59
Ge komt zelfs niet toe met 600 euro per maand,

Ge moet niet alleen de steun tellen voor die werknemer, maar ook het verlies aan inkomsten, op zijn vorig loon, en het verlies aan BTW inkomsten door zijn verminderde koopkracht, en de meerkost aan allerhande sociale steunmaatregelen, zoals studiebeurzen, opleidingskosten, ... Medische kosten van diegene die in een depressie gaan belanden.

Leningen op auto's en huizen die niet meer kunnen betaald worden, ... de economische kost van zoiets is een ramp.

Ge zou dus die klagers inderdaad een subsidieke kunnen geven, maar daar is het hen niet om te doen, ge hebt nu eenmaal eikels die zagen om te zagen, is het die vlieger nie dan is het morgen iets anders. trouwens ik zie niet in waarom iemand een subsidie zou moeten krijgen, voor een probleem op te lossen dat hij op voorhand kende, .. .

namelijk vliegtuigen over zijn dak...

Ga maar eens binnen in bedrijven die onder de aanvliegroute liggen of onder de startbaan liggen, ... Die zijn daar allemaal op voorzien, daar hoorde geen vliegers.

Die vluchtelingen in steenokkerzeel en melsbroek wat moeten die zeggen, of die soldaten in de kazernes in Melsbroek, ... die slapen bij wijze van spreken op een startbaan...

Patje
20 september 2004, 10:28
In dit DHL dossier komt er geen oplossing die iedereen gelukkig maakt, dat is wel duidelijk.

Maar ik blijf me toch afvragen of men de hinder niet kan aanpakken in de huizen zelf.
Ben ik hierin naïef of ziet niemand anders hier een denkoefening in.
Stel nu dat DHL voor 10.000 jobs zorgt indien ze in Brussel blijft.
Stel dat per job de gemeenschap per maand 600 euro verliest.
Dat komt dan totaal per maand op 6 miljoen euro.

Ik weet niet hoeveel het kost om een slaapkamer te isoleren tegen geluidsoverlast, maar stel dat 500 euro genoeg moet zijn om geluidsisolatie (geluidsisolerende platen tegen de wanden en plafonds) te plaatsen in de slaapkamer.
Per maand zou men zo' n 12.000 slaapkamers kunnen subsidiëren om de hinder te beperken of zelfs weg te nemen.

Vermoedelijk is hier al eens over nagedacht (?)
Wat is dan de reden dat dit nooit ter sprake komt?
Men kan idd subsidiëren maar dan aan de mensen die klagen die reeds daar woonden voordat de luchthaven er was. Al de rest kon weten dat een luchthaven kan uitbreiden. Hier in de streek hebben we ook zo enkele mensen. Ze kopen een stuk grond en zetten een huis erop. Ze bouwen wel op 150 meter van een fabriek. Nu klagen ze over geluid- en verkeersoverlast.