PDA

View Full Version : Het Ebola virus is niet meer onder controle.


Pagina's : [1] 2 3 4 5

circe
24 juni 2014, 12:02
Dit is geen onderwerp om in koetjes en kalfjes te bespreken.

Als de ontwikkelingswerkers te plekke het bericht de wereld insturen dat ze het niet meer onder controle hebben, geen nood.
We laten gewoon de vliegtuigen verder vliegen en zorgen ervoor dat we mensen uit die streek netjes in bootjes gaan opvangen....

http://www.vandaag.be/buitenland/152530_ebolauitbraak-is-out-of-control.html

De uitbraak van het Ebola-virus in het grensgbied van drie West-Afrikaanse landen is "niet meer in de hand te houden". Tenzij er internationaal meer middelen worden vrijgemaakt om het virus in te dammen.

Ebola is een van de dodelijkste virussen voor mensen. Er is geen enkele remedie of vaccin tegen. Een kwart tot 90 procent van de geïnfecteerde mensen sterft binnen enkele weken, afhankelijk van de virusstam.

Ebola-uitbraak is "out of control"
Het is Artsen Zonder Grenzen dat dit weekend deze alarmkreet slaakt. In het grensgebied tussen Liberia, Guinea en Sierra Leone loopt het aantal slachtoffers op. In de regio rond Guekedou in Guinea zijn intussen meer dan 330 dodelijke slachtoffers geteld, maar het is volgens eerdere berichtgeving van de BBC de eerste keer dat er in die landen op meerdere plaatsen uitbraken zijn van het uiterst dodelijke virus. Tot in de hoofdstad van Liberia toe.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) helpt de betrokken landen in hun pogingen om de uitbraak te counteren. Er is voorlopig geen negatief reisadvies voor deze landen.

Het Ebola-virus duikt wel vaker op in Afrika. Ebola-patiënten krijgen hoge koorts, inwendige en uitwendige bloedingen, diarree en lopen neurologische schade op. Een bepaalde soort vleermuis is de natuurlijke drager van het virus.

Another Jack
24 juni 2014, 12:18
Nog een doemscenario: de Ebola's!

Another Jack
24 juni 2014, 12:18
2x

Edina
24 juni 2014, 12:42
AZG vraagt meer middelen om de epidemie daar te controleren en jij grijpt dat aan als argument om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten. Zo kennen we je weer!

circe
24 juni 2014, 12:45
Ik ga ze persoonlijk halen en bij je thuis afleveren Edina! Ik weet dat je dat graag zou hebben.

circe
24 juni 2014, 13:37
Oops... dit was een quickie!

Edina? zijn je gastenkamers al klaar?

Het blijkt: sommige bootvluchtelingen zijn teringlijders.


Bij een aantal Italiaanse mariniers is tuberculose gediagnosticeerd. Waarschijnlijk liepen ze dit op toen ze illegale migranten van bootjes plukten.
Al bij acht Italiaanse mariniers werd de ziekte geconstateerd, meldt het ANP. Alle acht werkten ze mee aan de operatie Mare Nostrum (Onze Zee), waarbij ze bootmigranten weerhielden van het aan land gaan in Europa.
"Er zijn acht van onze soldaten die weliswaar geen symptomen van de ziekte vertonen, maar wel positief hebben getest op tbc", aldus Giuseppe De Giorgi, de Italiaanse chef-staf van de marine. "Het aantal besmette personeelsleden is nog altijd beduidend lager dan het landelijk gemiddelde."

Raar dat: 'weerhielden aan land te gaan'. Iedere dag worden er gemiddeld zo'n 600 gered en naar Italië gebracht.
En bij de marine hebben ze minder TBC dan onder het volk. Dat kan kloppen want met al die vluchtelingen wordt er veel TBC geïmporteerd.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/06/tbc_door_bootmigranten_af.html

TBC is natuurlijk geen Ebola. Maar wat niet is kan nog komen nietwaar. Gelukkig hebben we dan ons Edina die dan in de bres gaat springen.

morte-vivante
24 juni 2014, 13:47
aja, van ebola naar bootvluchtelingen naar TBC in 3 opeenvolgende posts

circe
24 juni 2014, 13:49
aja, van ebola naar bootvluchtelingen naar TBC in 3 opeenvolgende posts

tja, natuurlijk zullen er geen vluchtelingen bij zijn die met Ebola besmet zijn... die worden toch eerst rigoureus onderzocht voordat ze illegaal in zo'n bootje stappen nietwaar?

Anna List
24 juni 2014, 13:51
ebola wordt pas een probleem wanneer er in Europa en Amerika tegelijk gevallen vastgesteld worden.

zolang zijn we in heel de westerse wereld gewoon ons eigen racistische zelve.

Anna List
24 juni 2014, 13:52
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.

maddox
24 juni 2014, 13:54
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.

²

fox
24 juni 2014, 14:31
Toen het SARS virus in Azie rondwaarde vond iedereen het niet meer dan normaal dat het luchtruim minutieus in de gaten werd gehouden. Maar nu Ebola een dreiging wordt mogen we de grenzen niet sluiten want het gaat over zwarten en dan zijn we racistisch.

Politiek correct tot letterlijk in de kist.

morte-vivante
24 juni 2014, 14:34
Toen het SARS virus in Azie rondwaarde vond iedereen het niet meer dan normaal dat het luchtruim minutieus in de gaten werd gehouden. Maar nu Ebola een dreiging wordt mogen we de grenzen niet sluiten want het gaat over zwarten en dan zijn we racistisch.

Politiek correct tot letterlijk in de kist.

et voila, na de bootvluchtelingen nu een poco-allusie

de 2 virussen zijn niet te vergelijken met elkaar, zeker niet hun manier van overdracht

circe
24 juni 2014, 14:41
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.

evenzeer rationeel: zou het niet voldoende zijn dat Afrika gedecimeerd wordt? tenslotte is het vanuit d�*t department dat mensen constant weg willen. En hier maken we toch al te weinig kinderen.

Wat natuurlijk de weg opent voor: WIE heeft dat Ebola virus ontwikkelt?

circe
24 juni 2014, 14:42
et voila, na de bootvluchtelingen nu een poco-allusie

de 2 virussen zijn niet te vergelijken met elkaar, zeker niet hun manier van overdracht

inderdaad. Laten we daarom Ebola met open armen ontvangen!

Anna List
24 juni 2014, 14:44
evenzeer rationeel: zou het niet voldoende zijn dat Afrika gedecimeerd wordt? tenslotte is het vanuit d�*t department dat mensen constant weg willen. En hier maken we toch al te weinig kinderen.

Wat natuurlijk de weg opent voor: WIE heeft dat Ebola virus ontwikkelt?

nee, als je rationeel naar de aantallen kijkt zou india en china voldoende zijn,
maar da's eerder een potentieel racistische weg, waarvoor ik geen rationele argumenten wens te bedenken. dat zou de discussie in een al te voorspelbaar pad leiden

maddox
24 juni 2014, 14:45
nee, als je rationeel naar de aantallen kijkt zou india en china voldoende zijn,
maar da's eerder een potentieel racistische weg, waarvoor ik geen rationele argumenten wens te bedenken. dat zou de discussie in een al te voorspelbaar pad leiden

Gewoon dat virus niet laten discrimineren. Maakt niet welke 9 op de 10 er doodvallen.

circe
24 juni 2014, 14:58
nee, als je rationeel naar de aantallen kijkt zou india en china voldoende zijn,
maar da's eerder een potentieel racistische weg, waarvoor ik geen rationele argumenten wens te bedenken. dat zou de discussie in een al te voorspelbaar pad leiden

chinezen en indiers verlaten toch niet massaal hun continent?

circe
24 juni 2014, 15:25
Nog een leuk nieuwsje voor Edina: de hajj is in aantocht.

natuurlijk zullen er ook wel moslims uit de besmette gebieden naar Mekka gaan. Zowel in Liberia, als Guinea en Sierra Leone wonen moslims. Liberia slechts 12% maar guinea weldegelijk 48%

http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2012/10/Mideast-Saudi-Hajj_Horo2-635x357.jpg wat te denken van een uitbraak in Mekka?

------------------------

Volgens de joden is MERS geen bedreiging meer.... zouden ze dat écht menen?

http://www.timesofisrael.com/as-muslims-prep-for-hajj-israel-confident-mers-is-no-danger/

DeProf_eet
24 juni 2014, 16:22
Oops... 2
Raar dat: 'weerhielden aan land te gaan'. Iedere dag worden er gemiddeld zo'n 600 gered en naar Italië gebracht. Wil dat nu toch juist hetzelfde zijn wat ik dacht. Moet dat niet zijn ipv "weerhielden aan land te gaan" : "hielpen aan land te gaan", in samenwerking met vrijwilligers zoals Edina.

DeProf_eet
24 juni 2014, 16:42
Nog een leuk nieuwsje voor Edina: de hajj is in aantochthttp://cdn.timesofisrael.com/uploads/2012/10/Mideast-Saudi-Hajj_Horo2-635x357.jpg wat te denken van een uitbraak in Mekka?http://i60.tinypic.com/13yfkes.jpg..http://i60.tinypic.com/2ut6ao2.jpg

TheFourHorsemen
24 juni 2014, 16:50
Nog een leuk nieuwsje voor Edina: de hajj is in aantocht.

natuurlijk zullen er ook wel moslims uit de besmette gebieden naar Mekka gaan. Zowel in Liberia, als Guinea en Sierra Leone wonen moslims. Liberia slechts 12% maar guinea weldegelijk 48%

http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2012/10/Mideast-Saudi-Hajj_Horo2-635x357.jpg wat te denken van een uitbraak in Mekka?


Allah zorgt er wel voor dat iedereen die naar Mekka gaat geneest!

manta
24 juni 2014, 16:57
Allah zorgt er wel voor dat iedereen die naar Mekka gaat geneest!

En wat met mensen in Europa die besmet raken door degenen die terugkomen?

Miauw!
24 juni 2014, 17:03
chinezen en indiers verlaten toch niet massaal hun continent?

Maar de Chinezen vervuilen wel massaal onze aarde.

TheFourHorsemen
24 juni 2014, 17:03
En wat met mensen in Europa die besmet raken door degenen die terugkomen?

Allah geneest hen, dus ze komen gezond terug!

manta
24 juni 2014, 17:07
Allah geneest hen, dus ze komen gezond terug!
Het zou me verbazen moesten ze door 't één of ander goddelijk iets gezond blijven. Mij lijkt eerder een terugreisverbod nuttig te zijn. Zo weet je zeker dat een ziekte niet tot hier geraakt...

TheFourHorsemen
24 juni 2014, 17:13
Het zou me verbazen moesten ze door 't één of ander goddelijk iets gezond blijven. Mij lijkt eerder een terugreisverbod nuttig te zijn. Zo weet je zeker dat een ziekte niet tot hier geraakt...

Ik was dan ook niet serieus ;).

manta
24 juni 2014, 17:19
Ik was dan ook niet serieus ;).

Ik wel. ;-)
Toch met dat terugreisverbod...
Wie vrijwillig naar die gevarenzone trekt moet niet zomaar terugkomen om hier mogelijks anderen te besmetten.
Telt trouwens ook voor toeristen.

TheFourHorsemen
24 juni 2014, 17:33
Ik wel. ;-)
Toch met dat terugreisverbod...
Wie vrijwillig naar die gevarenzone trekt moet niet zomaar terugkomen om hier mogelijks anderen te besmetten.
Telt trouwens ook voor toeristen.

Ik geef je volledig gelijk.

Benny1
24 juni 2014, 17:46
Nog een leuk nieuwsje voor Edina: de hajj is in aantocht.

natuurlijk zullen er ook wel moslims uit de besmette gebieden naar Mekka gaan. …

Vooral de Ebola-patiënten kruipen (gaan is vanwege de opgelopen neurologische schade onmogelijk) met hoge koorts en bloedend als Afrikaanse runderen vrolijk schijtend richting Mekka, vergezeld door hun besmettelijke fladdermuizen.

circe
24 juni 2014, 19:01
En wat met mensen in Europa die besmet raken door degenen die terugkomen?

daar zijn we nu al 25 posten over bezig manta.

Edina vindt dat ik racist ben als ik daarover wil nadenken.

circe
24 juni 2014, 19:01
En wat met mensen in Europa die besmet raken door degenen die terugkomen?

daar zijn we nu al 25 posten over bezig manta.

Edina vindt dat ik racist ben als ik daarover wil nadenken.

manta
24 juni 2014, 19:15
daar zijn we nu al 25 posten over bezig manta.

Edina vindt dat ik racist ben als ik daarover wil nadenken.

Ja en neen.

Dat ze terugkomen en mensen besmetten, dat las ik ook.
Maar wat gaat dat wereldwijd geven als die gelovigen gaan twijfelen over hun religie?
edit: Als hun euro valt dat hunne god hen geen bescherming kan bieden en zo... ;-)

Bad Tölz
24 juni 2014, 19:21
tja, natuurlijk zullen er geen vluchtelingen bij zijn die met Ebola besmet zijn... die worden toch eerst rigoureus onderzocht voordat ze illegaal in zo'n bootje stappen nietwaar?

Mensen met ebola zijn echt niet in staat om zulke verre reizen in barre omstandigheden te maken. Moesten ze het toch doen, sterven ze waarschijnlijk voor ze ook maar de kusten van Noord-Afrika bereiken.

Onder andere daarom blijven uitbraken regionale verschijnselen, al omvat deze uitbraak een relatief groot gebied. Ik hoop dat men de boel snel onder controle krijgt.

Another Jack
24 juni 2014, 19:24
De poco linkiewinkes aan het oerlinkse Universiteit van Gent, om zo grote ladingen besmette bootvluchtelingen binnen te halen om het blanke ras te vernietigen.

Heb jij ooit aan het universiteit gestudeerd?

Bad Tölz
24 juni 2014, 19:36
Toegenomen mobiliteit en bevolkingsdichtheid. Vroeger stierven slachtoffers snel genoeg om de ziekte niet te laten verspreiden. Men had nu en dan outbreaks maar die stopten vrij snel.

Dat is zo. Ik ben benieuwd of de medische wetenschap er iets op zal vinden.

DeProf_eet
24 juni 2014, 20:54
Ja en neen.

Dat ze terugkomen en mensen besmetten, dat las ik ook.
Maar wat gaat dat wereldwijd geven als die gelovigen gaan twijfelen over hun religie?
edit: Als hun euro valt dat hunne god hen geen bescherming kan bieden en zo... ;-)Dan verhogen ze de produktie natuurlijk, dom alsdat ze zijn.

morte-vivante
24 juni 2014, 22:59
Dat is zo. Ik ben benieuwd of de medische wetenschap er iets op zal vinden.

Incubatietijd ligt tussen de 13 en de 25 dagen... hoelang duurt zo'n tochtje van Liberia door de woestijn tot aan de Middellandse zee vooraleer ze op zo'bootje kruipen ?

circe
25 juni 2014, 00:11
Ja en neen.

Dat ze terugkomen en mensen besmetten, dat las ik ook.
Maar wat gaat dat wereldwijd geven als die gelovigen gaan twijfelen over hun religie?
edit: Als hun euro valt dat hunne god hen geen bescherming kan bieden en zo... ;-)

denkt ge dat ze daardoor hun geloof gaan verliezen? Het gaat enkel versterken vrees ik: bidden bidden bidden opdat ze niet besmet geraken, degenen die dood zijn geloven niet meer, degenen die overleven geloven dubbel zo erg....

Bad Tölz
25 juni 2014, 12:30
Incubatietijd ligt tussen de 13 en de 25 dagen... hoelang duurt zo'n tochtje van Liberia door de woestijn tot aan de Middellandse zee vooraleer ze op zo'bootje kruipen ?

Hangt er vanaf welke afstand mensen moeten afleggen en of men via een regulier transportnetwerk gaat of via een smokkelcaravaan door de woestijn.

circe
25 juni 2014, 12:32
Hangt er vanaf welke afstand mensen moeten afleggen en of men via een regulier transportnetwerk gaat of via een smokkelcaravaan door de woestijn.

de betere moslim die het zich kan permitteren pakt ondertussen ook het vliegtuig hoor.

Bad Tölz
25 juni 2014, 12:50
de betere moslim die het zich kan permitteren pakt ondertussen ook het vliegtuig hoor.

Wat heeft de islam met Ebola te maken?

circe
25 juni 2014, 12:58
Wat heeft de islam met Ebola te maken?


Ebola is een zeer snel verspreidende besmettelijke ziekte

Mensen uit de streek waar Ebola nu al niet meer onder controle is verspreiden zich.

Sommige van die mensen zijn moslims

Alle moslims moeten minstens éénmaal (maar liefst verschillende malen) in hun leven de Hajj doen tijdens de Ramadan

De Ramadan begint op 27/28 juni

Dus zullen sommige moslims uit de streek waar nu de Ebola epidemie woedt ook naar Mekka gaan

In Mekka komen honderden duizenden moslims bijeen

Als er in Mekka een paar besmette personen zich in die massa bevinden dan wordt het virus heel veel doorgegeven.

Al die moslims gaan nadien terug naar huis, verspreid over de hele wereldbol.


en dan nu de vraag : zouden moslims die in Mekka besmet werden dit Ebola virus ook kunnen overzetten op mensen over héél de wereld?

Let op wat je antwoordt, want Edina is watching.

Bad Tölz
25 juni 2014, 13:19
Ebola is een zeer snel verspreidende besmettelijke ziekte

Mensen uit de streek waar Ebola nu al niet meer onder controle is verspreiden zich.

Sommige van die mensen zijn moslims

Alle moslims moeten minstens éénmaal (maar liefst verschillende malen) in hun leven de Hajj doen tijdens de Ramadan

De Ramadan begint op 27/28 juni

Dus zullen sommige moslims uit de streek waar nu de Ebola epidemie woedt ook naar Mekka gaan

In Mekka komen honderden duizenden moslims bijeen

Als er in Mekka een paar besmette personen zich in die massa bevinden dan wordt het virus heel veel doorgegeven.

Al die moslims gaan nadien terug naar huis, verspreid over de hele wereldbol.


en dan nu de vraag : zouden moslims die in Mekka besmet werden dit Ebola virus ook kunnen overzetten op mensen over héél de wereld?

Let op wat je antwoordt, want Edina is watching.

Je kan niet zomaar op pelgrimstocht naar Mekka hoor. De Saudische overheid is heel streng. Medische controles zijn voor iedereen verplicht, alsook enkele vaccinatiebewijzen. Hoewel Saudi-Arabië vanuit humanitair opzicht een van de achterlijkste landen ter wereld is, is hun know how qua religieuze gebeurtenissen op die schaal in goede banen leiden opmerkelijk.

http://www.saudiembassy.net/services/hajj_requirements.aspx

Strikt genomen kan dat echter gaan. Door toegenomen mobiliteit is het aantal wereldwijde epidemieën sterk toegenomen. Je kan moslims veel verwijten, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor de technologie die die toegenomen mobiliteit mogelijk maakt.

circe
25 juni 2014, 13:23
Je kan niet zomaar op pelgrimstocht naar Mekka hoor. De Saudische overheid is heel streng. Medische controles zijn voor iedereen verplicht, alsook enkele vaccinatiebewijzen. Hoewel Saudi-Arabië vanuit humanitair opzicht een van de achterlijkste landen ter wereld is, is hun know how qua religieuze gebeurtenissen op die schaal in goede banen leiden opmerkelijk.

http://www.saudiembassy.net/services/hajj_requirements.aspx

Strikt genomen kan dat echter gaan. Door toegenomen mobiliteit is het aantal wereldwijde epidemieën sterk toegenomen. Je kan moslims veel verwijten, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor de technologie die die toegenomen mobiliteit mogelijk maakt.

:lolabove:

allemaal de schuld van het Westen en zeker van Bush want Obama kon daar niks aan doen.

We moeten stoppen met technologie ter beschikking te stellen van de islamitische landen. Ge hebt gelijk.

en nu de requirement voor 2014 (met genoegen lees ik eindelijk dat ze voor kinderverlamming moeten gevaccineerd zijn, vorige jaren was dat nog niet het geval, met vele uitbraken als gevolg).

The applicant must submit proof of vaccination for meningitis and ACYW135. For infants and children up to fifteen (15) years of age, a vaccination report is required for polio as well as meningitis and polio. Children over fifteen (15) years of age should present the same vaccinations requested for adults.
a. meningitis and ACYW135.
b. The seasonal (or common) flu, which should be taken two weeks before applying for the visa.
c. The H1N1 flu, if a vaccine is made available before Hajj season, and should be taken two weeks before applying for the visa.
d. Infants and children up to fifteen (15) years of age should provide a vaccination report for meningococcal and polio.
e. Children above fifteen (15) years of age should present the same vaccinations requested for adults.
f. Health experts advise the following groups to postpone their plans for Hajj and Omrah this year for their own safety: The elderly, the terminally ill, pregnant women, and children.

en waar ziet U Ebola staan?

Bad Tölz
25 juni 2014, 13:26
:lolabove:

allemaal de schuld van het Westen en zeker van Bush want Obama kon daar niks aan doen.

We moeten stoppen met technologie ter beschikking te stellen van de islamitische landen. Ge hebt gelijk.

Zeg ik dat?

circe
25 juni 2014, 13:28
Zeg ik dat?

het is de schuld van Allah misschien?

Another Jack
25 juni 2014, 13:32
De obsessie begint lachwekkende proporties aan te nemen...

Tavek
25 juni 2014, 13:54
Gepensioneerde ambtenaren die ieder half jaar op safari gaan en dat virus met zich meedragen. Dat denk ik er van.

Bad Tölz
25 juni 2014, 14:05
De obsessie begint lachwekkende proporties aan te nemen...

²

Anna List
25 juni 2014, 14:05
Gepensioneerde ambtenaren die ieder half jaar op safari gaan en dat virus met zich meedragen. Dat denk ik er van.

een oplossing voor de problemen ivm de pensioenkost ?

Bad Tölz
25 juni 2014, 14:27
en nu de requirement voor 2014 (met genoegen lees ik eindelijk dat ze voor kinderverlamming moeten gevaccineerd zijn, vorige jaren was dat nog niet het geval, met vele uitbraken als gevolg).



en waar ziet U Ebola staan?

Dat je niet over de nodige achtergrondkennis beschikt maar gewoon wil zeuren over bepaalde doelgroepen was me al duidelijk in de draad over halfbloedjes. Het begint pijnlijk te worden.

Voor Ebola kan je je niet laten vaccineren, slimme.

circe
25 juni 2014, 14:37
Dat je niet over de nodige achtergrondkennis beschikt maar gewoon wil zeuren over bepaalde doelgroepen was me al duidelijk in de draad over halfbloedjes. Het begint pijnlijk te worden.

Voor Ebola kan je je niet laten vaccineren, slimme.

dat bedoelde ik mister genius. Ik zie dat je het nu ook begrepen hebt.

Lees nu nog eens heel het draadje opnieuw, mèt gebruik van twee hersencellen.

Bad Tölz
25 juni 2014, 14:45
Stel je voor dat je zoiets hebt als tante, en dat ze urenlang hierover komt zeuren aan de eettafel.

In herhaling vallen kan een symptoom zijn van dementie.

Klein Licht
25 juni 2014, 14:55
Dat is zo. Ik ben benieuwd of de medische wetenschap er iets op zal vinden.

Pas-Moi-safari's op poten zetten?

maddox
25 juni 2014, 15:00
Pas-Moi-safari's op poten zetten?

Ik zie dat als een geniale sport, maar dan wel in het Brusselse. Of ge hebt gespuis met bontkraag, of gespuis in maatpak.

Bad Tölz
25 juni 2014, 15:02
Pas-Moi-safari's op poten zetten?

Men heeft onlangs een vaccin tegen HPV ontwikkeld en Hepatitis C is tegenwoordig zo goed als geneesbaar. HIV is nu een chronische in plaats van een dodelijke aandoening.

Je moet de medische wereld niet onderschatten.

circe
25 juni 2014, 15:11
Ik heb nog geen nieuws gehoord van een verbod voor moslims uit de besmette regio's om dit jaar op hadjj te gaan.

Et voil�*. Blijkbaar zijn er toch nog mensen (zelfs moslims!) die hun verstand niet in de beerput heben zitten:

Blijkbaar is er al een specifiek verbod ingesteld begin april.

[QUOTE]Muslim pilgrims from the Republic of Guinea, Liberia and some other neighbouring West African countries may not perform the 2014 Hajj (holy pilgrimage) because of the unprecedented Ebola epidemic outbreak in these countries. According to some sources, the Saudi authorities will not release Hajj visa for this year's Hajj to the affected countries for obvious preventative health reasons.

http://islamicstudies.islammessage.com/Article.aspx?aid=1993







http://leadership.ng/news/362098/ebola-outbreak-saudi-authority-ban-guinea-liberia-2014-hajj

Ebola Outbreak: Saudi Authority Ban Guinea, Liberia From 2014 Hajj
Abdullahi Umar, with agency report
— April 2, 2014
Following an unspecific treatment virus that erupted in Guinea and Liberia, Authorities of the Kingdom of Saudi Arabia yesterday announced a travel embargo on the two countries for 2014 intending pilgrims.

nu nog eentje voor Sierra Leone want het is al verspreid naar dat land ook.

En nu maar hopen dat ons Edinake dit niet te weten komt, of ze vreest weer dat dit discriminatie is.

Charlie don't Surf
25 juni 2014, 15:23
Ik heb nog geen nieuws gehoord van een verbod voor moslims uit de besmette regio's om dit jaar op hadjj te gaan.Al sinds begin april ...

Kingdom stops Guinea, Liberia pilgrim visas over Ebola fears
(http://www.peninsulatimes.org/2014/04/01/guinea-liberia-pilgrim-visas-ebola/)

Benny1
25 juni 2014, 15:29
De obsessie begint lachwekkende proporties aan te nemen...


circe
25 juni 2014, 15:29
Al sinds begin april ...

Kingdom stops Guinea, Liberia pilgrim visas over Ebola fears
(http://www.peninsulatimes.org/2014/04/01/guinea-liberia-pilgrim-visas-ebola/)

ondertussen had ik het idd ook gevonden.

Bad Stolz en dat vaderloos geval zijn nog altijd aan het zoeken naar de massale medische controles vrees i.

morte-vivante
25 juni 2014, 15:30
Al sinds begin april ...

Kingdom stops Guinea, Liberia pilgrim visas over Ebola fears
(http://www.peninsulatimes.org/2014/04/01/guinea-liberia-pilgrim-visas-ebola/)

oef, das dan al 1 zorg minder voor ons circe

Nietzsche
25 juni 2014, 15:42
Hahah, circe heeft weer een goede troll-topic opgestart, en mensen blijven er in gewoon intrappen..

Doet ze goed..

Bad Tölz
25 juni 2014, 16:41
ondertussen had ik het idd ook gevonden.

Bad Stolz en dat vaderloos geval zijn nog altijd aan het zoeken naar de massale medische controles vrees i.

Nee hoor, ik heb nog een leven buiten dit forum. Het is mooi weer buiten.

Another Jack
25 juni 2014, 17:31
Hahah, circe heeft weer een goede troll-topic opgestart, en mensen blijven er in gewoon intrappen..

Doet ze goed..

Het zou grappig zijn...
Alleen is circe bloedserieus.

Benny1
26 juni 2014, 08:21
Het zou grappig zijn...
Alleen is circe bloedserieus.

In Wallonië hebben ze hun 'madame Non'. De Vlamingen hun 'madame moslim'. Eerlijk is eerlijk.

manta
26 juni 2014, 08:45
Het zou grappig zijn...
Alleen is circe bloedserieus.

Ebola is ook bloedserieus...

circe
26 juni 2014, 08:58
Ebola is ook bloedserieus...

Ik begrijp inderdaad totaal niet dat er geen grotere acties worden ondernomen om te verhinderen dat dit virus zich verspreidt.

Ben nu al serieus content dat de Arabieren wèl onmiddellijk actie namen en ervoor zorgen dat mensen uit de besmette gebieden geen toegang krijgen en zo verhinderen dat het virus zich wereldwijd kan verspreiden via de miljoenen Mekka-gangers van over de ganse wereld.

Deze massa-bijeenkomst in Mekka is een jaarlijks weerkerend gebeuren, met mensen die zich over de hele aardbol verspreiden: het is dus een immens grote risicofactor als er daar besmettingen opduiken. Ik herinner me flauwtjes dat er een aantal jaren geleden al besmettingen met TBC of polio waren voorgekomen, vandaar waarschijnlijk de verplichting om zich te vaccineren.

Zo'n WK voetbal is evenzeer een groot risico, echter derdewereldlanden (waar zulke epidemies gemakkelijker voorkomen) zijn nu niet bepaald gekend om grote hoeveelheden supporters af te vaardigen.

Hetzelfde dus idd. voor de bootjesmensen. Er moet maar één besmette persoon opzitren, de boot komt klandestien aan wal en de honderde mede-opvarenden verspreiden zich "in de natuur". Begin er maar aan!
En uiteraard is het héél racistisch om dan met een grote boog rond afrikaans uitziende personen te lopen, neenee, je moet die met open armen ontvangen en in je armen sluiten. Dan gaat het iets sneller.

Hoeveel doden moeten er vallen alvorens actie wordt ondernomen (beperkingen op vluchten)?

Ik ga er wel van uit dat men daar volop mee bezig is, maar dat het niet opportuun is zoiets in de media te brengen "om geen onnodige onrust te veroorzaken".


Geef de mensen brood en spelen. GOAL!

Benny1
26 juni 2014, 10:31
Groot gelijk! Weg met die massa-evenementen. Stop niet alleen de hadj, maar ook de wereldbeker, de paasviering in Rome, de wekelijkse trek naar de Belgische kust, de ronde van Frankrijk, Rock Werchter, kerstmarkten en al die andere veel-volk-avonturen die dank zij één besmette deelnemer kunnen uitdraaien op een besmettingsramp.
TBC, pest, cholera, krentenbaard, syfilis, SARS en herpes liggen voortdurend op de loer. En Ebola natuurlijk. Dat virus is overdraagbaar via alle lichaamssappen. Dus zo’n ebolees hoeft op het strand maar even zonder dat je het merkt aan je ijsje te likken en een paar weken later staat je koffietafel klaar.

Loop daarom vanaf nu in grote bogen rond Afrikaans uitziende personen. De zwarten zijn het makkelijkst te herkennen. De blanke jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt, iets moeilijker. Maar madame moslim schreeuwt terecht om actie.

Misschien een herkenningsteken voor Afrikanen. Het dragen van een zespuntige ster bijvoorbeeld. Meteen goed voor de plaatselijke economie: minimum 2 sterren per persoon en per ster 50 cent door de dragers zelf te betalen.

Nietzsche
26 juni 2014, 10:32
Het zou grappig zijn...
Alleen is circe bloedserieus.

Waarom denk je dat?

Nietzsche
26 juni 2014, 10:33
Ebola is ook bloedserieus...

Heb je met Ebola gesproken?

circe
26 juni 2014, 10:37
Groot gelijk! Weg met die massa-evenementen. Stop niet alleen de hadj, maar ook de wereldbeker, de paasviering in Rome, de wekelijkse trek naar de Belgische kust, de ronde van Frankrijk, Rock Werchter, kerstmarkten en al die andere veel-volk-avonturen die dank zij één besmette deelnemer kunnen uitdraaien op een besmettingsramp.
TBC, pest, cholera, krentenbaard, syfilis, SARS en herpes liggen voortdurend op de loer. En Ebola natuurlijk. Dat virus is overdraagbaar via alle lichaamssappen. Dus zo’n ebolees hoeft op het strand maar even zonder dat je het merkt aan je ijsje te likken en een paar weken later staat je koffietafel klaar.

Loop daarom vanaf nu in grote bogen rond Afrikaans uitziende personen. De zwarten zijn het makkelijkst te herkennen. De blanke jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt, iets moeilijker. Maar madame moslim schreeuwt terecht om actie.

Misschien een herkenningsteken voor Afrikanen. Het dragen van een zespuntige ster bijvoorbeeld. Meteen goed voor de plaatselijke economie: minimum 2 sterren per persoon en per ster 50 cent door de dragers zelf te betalen.

Mag ik U de meest innige contacten met een balnke Ebolees toewensen? of is dat ook racisme?

Uw verwijzing naar de blanke jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt is ook grandioos? Doen ze dat dan onder mekaar? of doen ze dat dan met zwarte jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt?

Het lijkt me minder gevaarlijk om op het strand te liggen met een massa mensen uit een regio waar zowel TBC, Polio, mazelen, de pokken zijn uitgeroeid en waar Ebola nog niet is geïmporteerd, dan in een massa te vertoeven waar al die ziektes INCL. Ebola vrij kunnen rondwaren.
Maar dat is uiteraard racisme van de bovenste plank. Behalve blanke jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt, dat is niet racistisch maar zuivere decadentie neem ik aan?

En natuurlijk moet je er rekening mee houden dat in Guinea, Sierra Leone en Liberia ook wel WITTE mensen rondlopen, waarschijnlijk nazaten van die verachterlijke witte kolonisten! Die mag je dan wel mijden wegens "niet racistisch".

Edina
26 juni 2014, 11:41
In haar kruistocht tegen alles wat moslim is en - bij uitbreiding - een kleurtje heeft, is Circe compleet voorbijgegaan aan het feit dat ze de topic begonnen is met een artikel waarin AZG oproept voor meer middelen om de epidemie in te dijken en dus verspreiding te voorkomen. In plaats van die oproep ten volle te ondersteunen, gaat ze die lekker ondermijnen door hem te misbruiken voor haar eigen agenda. En natuurlijk zijn hier forummers genoeg die maar al te graag mee op die kar springen.

Ze roepen voor maatregelen die zelfs niet genomen werden bij de SARS-epidemie, die itt ebola, werd veroorzaakt door een virus dat via de lucht werd overgedragen en dus potentieel veel sneller kon verspreiden. Maar als klap op de vuurpijl willen ze het ook gebruiken om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten (of erger). Hoe ze dat dan precies in de praktijk zien blijft een groot vraagteken. En hoe dat de eventuele risico's ook maar enigszins zou beperken is natuurlijk niet belangrijk.

circe
26 juni 2014, 11:49
In haar kruistocht tegen alles wat moslim is en - bij uitbreiding - een kleurtje heeft, is Circe compleet voorbijgegaan aan het feit dat ze de topic begonnen is met een artikel waarin AZG oproept voor meer middelen om de epidemie in te dijken en dus verspreiding te voorkomen. In plaats van die oproep ten volle te ondersteunen, gaat ze die lekker ondermijnen door hem te misbruiken voor haar eigen agenda. En natuurlijk zijn hier forummers genoeg die maar al te graag mee op die kar springen.

Ze roepen voor maatregelen die zelfs niet genomen werden bij de SARS-epidemie, die itt ebola, werd veroorzaakt door een virus dat via de lucht werd overgedragen en dus potentieel veel sneller kon verspreiden. Maar als klap op de vuurpijl willen ze het ook gebruiken om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten (of erger). Hoe ze dat dan precies in de praktijk zien blijft een groot vraagteken. En hoe dat de eventuele risico's ook maar enigszins zou beperken is natuurlijk niet belangrijk.

had je dat al niet geschreven?
AZG vraagt meer middelen om de epidemie daar te controleren en jij grijpt dat aan als argument om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten. Zo kennen we je weer!


Ik schreef:

Dit is geen onderwerp om in koetjes en kalfjes te bespreken.

Als de ontwikkelingswerkers te plekke het bericht de wereld insturen dat ze het niet meer onder controle hebben, geen nood.
We laten gewoon de vliegtuigen verder vliegen en zorgen ervoor dat we mensen uit die streek netjes in bootjes gaan opvangen....

http://www.vandaag.be/buitenland/152530_ebolauitbraak-is-out-of-control.html

blijkbaar moet er daar een speciaal tekentje bij om aan te duiden dat ik dit als aanklacht bedoelde?

circe
26 juni 2014, 11:52
Maar inderdaad, als je de reacties hier leest, dan is het effectief not done om enige acties te ondernemen, tenzij je huidskleur varieert van lichtbruin tot zwart en je moslim bent.

anders ben je racist als je dit probleem wil aankaarten.



https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10405484_541306079347991_1827457923321924812_n.png

Benny1
26 juni 2014, 12:43
In haar kruistocht tegen alles wat moslim is en - bij uitbreiding - een kleurtje heeft, is Circe compleet voorbijgegaan aan het feit dat ze de topic begonnen is met een artikel waarin AZG oproept voor meer middelen om de epidemie in te dijken en dus verspreiding te voorkomen. In plaats van die oproep ten volle te ondersteunen, gaat ze die lekker ondermijnen door hem te misbruiken voor haar eigen agenda. En natuurlijk zijn hier forummers genoeg die maar al te graag mee op die kar springen.

Ze roepen voor maatregelen die zelfs niet genomen werden bij de SARS-epidemie, die itt ebola, werd veroorzaakt door een virus dat via de lucht werd overgedragen en dus potentieel veel sneller kon verspreiden. Maar als klap op de vuurpijl willen ze het ook gebruiken om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten (of erger). Hoe ze dat dan precies in de praktijk zien blijft een groot vraagteken. En hoe dat de eventuele risico's ook maar enigszins zou beperken is natuurlijk niet belangrijk.

De agenda van madame moslim is ondertussen even duidelijk als haar ethische normen. Herinner u de topic die ze startte om zowel haar afgrijzen uit te schreeuwen over vrouwenbesnijdenis als om het VB te bewieroken omdat die zeer begaan zouden zijn met VGV. Waarna niet alleen bleek dat het VB zo begaan is met die verminkte kinderen dat ze de behandeling van hier verkeerd gelopen verminkingen niet langer willen terugbetalen, maar ook circe volkomen hypocriet bleek omdat ze in een andere topic verklaarde ze dat ze met VGV geen probleem had zolang ze het kerven maar daar en niet hier deden.

Al even lachwekkend als haar gegil over racisme. Noch Edina, noch ik noemen haar uitspraken hier racistisch. Dat komt omdat madame moslim een artikel dat oproept voor meer middelen tegen ebola, weliswaar misbruikt voor haar zoveelste uithaal naar de islam, maar dat zoiets nooit racisme kan zijn. Hooguit discriminatie op grond van religieuze overtuiging.

Te ingewikkeld voor zwartwitters.

circe
26 juni 2014, 13:16
Hooguit discriminatie op grond van religieuze overtuiging.


Interessant.

Dit is volgens jou dus ook "discriminatie op grond van religieuze overtuiging" of heet het dan ineens "vrijheid van meningsuiting"?

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.

circe
26 juni 2014, 13:25
De agenda van madame moslim is ondertussen even duidelijk als haar ethische normen. Herinner u de topic die ze startte om zowel haar afgrijzen uit te schreeuwen over vrouwenbesnijdenis als om het VB te bewieroken omdat die zeer begaan zouden zijn met VGV. Waarna niet alleen bleek dat het VB zo begaan is met die verminkte kinderen dat ze de behandeling van hier verkeerd gelopen verminkingen niet langer willen terugbetalen, maar ook circe volkomen hypocriet bleek omdat ze in een andere topic verklaarde ze dat ze met VGV geen probleem had zolang ze het kerven maar daar en niet hier deden.

Uw diepgaand inzicht overweldigt me meer en meer.

Kan U me even heel eenvoudig (u weetwel... mijn beperkingen) uitleggen, waarom een ritueel gebruik uit een ander werelddeel, dat wordt voortgezet middels ondersteuning uit het neergedaalde boekje van ene Allah en bijgevolg ook hier zijn intrede doet, hier moet worden ondersteund middels tegemoetkoming van hersteloperaties? (ik heb het trouwens ook over de maagdenvlieshersteloperaties waarvan ik vind dat deze niet in het pakket moeten zitten, terwijl vb. een tandprothese voor iemand wiens tanden n�* een bepaalde leeftijd scheef beginnen groeien op eigen kosten moet gebeuren).
Ik vind inderdaad niet dat mensen die zich een reisje heen en weer naar het heimweeland - waar ze op levensgevaar van moesten vluchten - kunnen permitteren, om ginds de schaamlippen en meer van hun dochters te laten afknippen, hier tegemoetkoming moeten krijgen om ze terug open te knippen als er teveel wild vlees tussengroeit. Niet dat ze die behandeling niet mogen krijgen, maar als ik mijn lichaam bewust vermink met tatouages, ga ik de verwijdering evenmin terugbetaald krijgen.

In tegenstelling tot U en de Edina's van de wereld, ga ik er namelijk van uit dat ook mensen uit Afrika voldoende verstand hebben om zelf verantwoordelijk te zijn voor hun daden en de gevolgen. Ik beschouw die mensen niet als anders-begaafden, die geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te dragen omdat "ze niet beter weten". Als ze hier wonen weten ze verdomd WEL beter.
En ik ga me GINDS inderdaad ook niet moeien, maar steun wel alle organizaties die proberen er een eind aan te maken, inclusief het ontmaskeren van islam die deze daden steunt (in Indonesie waar 99% besneden wordt is er geen enkele pre-islamitisch besnijdenisgebruik, net zomin als in Koerdistan waar het ook gebeurt).





Al even lachwekkend als haar gegil over racisme. Noch Edina, noch ik noemen haar uitspraken hier racistisch.
oef! wat een geluk! nu had ik het helemaal anders begrepen.

Henri1
26 juni 2014, 19:08
Dit is geen onderwerp om in koetjes en kalfjes te bespreken.

Als de ontwikkelingswerkers te plekke het bericht de wereld insturen dat ze het niet meer onder controle hebben, geen nood.
We laten gewoon de vliegtuigen verder vliegen en zorgen ervoor dat we mensen uit die streek netjes in bootjes gaan opvangen....

http://www.vandaag.be/buitenland/152530_ebolauitbraak-is-out-of-control.html

Ebola is nooit onder controle geweest.

DeProf_eet
27 juni 2014, 09:28
Loop daarom vanaf nu in grote bogen rond Afrikaans uitziende personen. De zwarten zijn het makkelijkst te herkennen. De blanke jongens en meisjes die in Afrika lichaamssappen uitwisselen met zowat alles wat beweegt, iets moeilijker. Maar madame moslim schreeuwt terecht om actie.

Misschien een herkenningsteken voor Afrikanen. Het dragen van een zespuntige ster bijvoorbeeld. Meteen goed voor de plaatselijke economie: minimum 2 sterren per persoon en per ster 50 cent door de dragers zelf te betalen.In een grote boog rond multikul fanaten als gij rondlopen zal wel volstaan zeker monsieur moslim. Gaat ge niet mee met een van uw vriendjes naar Mekka ? Of hebt ge ook soms schrik van Ebola. Misschien denkt ge dat uwen Allah u zal beschermen ?

Edina
27 juni 2014, 09:38
had je dat al niet geschreven?

Ja, maar je had het duidelijk niet begrepen... nog steeds niet dus. Ik vreesde al dat het je begrip te boven zou gaan.

blijkbaar moet er daar een speciaal tekentje bij om aan te duiden dat ik dit als aanklacht bedoelde?

Een aanklacht tegen wat precies? Tegen de poco linkiewinkies van AZG die zowat als enige proberen de epidemie in te dijken en daar steun bij vragen? Of dacht je dat zij ook vragende partij zijn om bootvluchtelingen maar aan hun lot over te laten (wat dat ook moge zijn, want daar heb je natuurlijk nog niet op geantwoord... en al evenmin hoe dat de eventuele risico's zou beperken) of om het luchtverkeer stil te leggen (wat ze zelfs bij het door de lucht overdraagbare SARS niet hebben gedaan)?

circe
27 juni 2014, 10:27
Ja, maar je had het duidelijk niet begrepen... nog steeds niet dus. Ik vreesde al dat het je begrip te boven zou gaan.



Een aanklacht tegen wat precies? Tegen de poco linkiewinkies van AZG die zowat als enige proberen de epidemie in te dijken en daar steun bij vragen? Of dacht je dat zij ook vragende partij zijn om bootvluchtelingen maar aan hun lot over te laten (wat dat ook moge zijn, want daar heb je natuurlijk nog niet op geantwoord... en al evenmin hoe dat de eventuele risico's zou beperken) of om het luchtverkeer stil te leggen (wat ze zelfs bij het door de lucht overdraagbare SARS niet hebben gedaan)?

Ziedewel dat je het (weer) niet begrepen hebt.

Een aanklacht tegen de Europese leiders en/of andere wereldleiders natuurlijk die geen duidelijke acties ondernemen om zulke besmettingen te vermijden.
Blijkbaar hebben de Arabieren van Saudi mijn standpunt wèl begrepen en alvast een STOP op deelname aan de hadj opgelegd voor mensen die uit die besmette regio's komen.

Eliyahu
28 juni 2014, 22:49
Dit is geen onderwerp om in koetjes en kalfjes te bespreken.

Als de ontwikkelingswerkers te plekke het bericht de wereld insturen dat ze het niet meer onder controle hebben, geen nood.
We laten gewoon de vliegtuigen verder vliegen en zorgen ervoor dat we mensen uit die streek netjes in bootjes gaan opvangen....

http://www.vandaag.be/buitenland/152530_ebolauitbraak-is-out-of-control.html

Bs'd

Per jaar gaan er wereldwijd 5.000.000 mensen dood aan het roken van tabak.

Hoeveel zijn er doodgegaan aan die ebola? 330? Oh....

Ebola is een van de dodelijkste virussen voor mensen. Er is geen enkele remedie of vaccin tegen. Een kwart tot 90 procent van de geïnfecteerde mensen sterft binnen enkele weken, afhankelijk van de virusstam.

Longkanker is in meer dan 90% van de gevallen dodelijk....

circe
29 juni 2014, 03:31
Bs'd

Per jaar gaan er wereldwijd 5.000.000 mensen dood aan het roken van tabak.

Hoeveel zijn er doodgegaan aan die ebola? 330? Oh....



Longkanker is in meer dan 90% van de gevallen dodelijk....

Ook op drie dagen tijd?
Hoeveel % van de mensen sterven er in feite?

Peche
29 juni 2014, 07:35
Er is een vaccin dat op apen werkt, maar nog niet getest op mensen.
Nu is de tijd zou ik zo zeggen. Maar wat zit er in de weg? Geld!
Dat vaccin werkt ook niet meteen en ge moet er meermaals bijzetten alvorens ge genoeg in uw lijf hebt om het Ebola virus af te weren.
What is more important? De bootjes tegenhouden natuurlijk, dat wij meer geld kunnen uitgeven aan eten en drank :)
Neem nu malaria, nog altijd sterven daar 1500 kinderen per dag aan. Beeldt U eens in dat het uw kind is en ge zit zelf op zo'n bootje.

Miauw!
29 juni 2014, 14:25
Longkanker is in meer dan 90% van de gevallen dodelijk....

Vliegtuigcrashes ook. Maar net als kanker zijn die niet besmettelijk. :roll:

circe
29 juni 2014, 16:12
Als de ontwikkelingswerkers te plekke het bericht de wereld insturen dat ze het niet meer onder controle hebben, geen nood.
We laten gewoon de vliegtuigen verder vliegen en zorgen ervoor dat we mensen uit die streek netjes in bootjes gaan opvangen....

http://www.vandaag.be/buitenland/152530_ebolauitbraak-is-out-of-control.html

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) helpt de betrokken landen in hun pogingen om de uitbraak te counteren. Er is voorlopig geen negatief reisadvies voor deze landen.

Allez, nog maar eens een racistisch postje over het Ebola virus, dan is Edina weer content:

WHO and WAHO: Stop the spread of Ebola in West Africa!
1088cdc777ae9f7f51e4885f33e99d42
The largest outbreak ever of hemorrhagic fever Ebola is spreading through West Africa, and it's spreading "totally out of control."

Victims across Guinea, Sierra Leone and Liberia are suffering eye and genital swelling, skin boils, and organ failure before literally bleeding out through every orifice. It's a horrific way to die — and at least 330 people have already.

Doctors Without Borders is reaching its maximum capacity to help. We need the World Health Organization and West African Health Organization to provide on-the-ground support, set up quarantines, and push West African governments to make a real political commitment to this emergency situation.

Will you join us in calling on them to help now?

PETITION TO WHO AND WAHO: We call on you to work with Doctors Without Borders to contain the spread of Ebola in West Africa, treat its victims, and put pressure on local governments to take action.http://act.watchdog.net/petitions/4772?share_ref=SlpXp8jxfL4

In tegenstelling tot Edina hebben ze hebben dan toch begrepen wat ik bedoelde.

Benny1
29 juni 2014, 21:53
Uw diepgaand inzicht overweldigt me meer en meer.

Kan U me even heel eenvoudig (u weetwel... mijn beperkingen) uitleggen, waarom een ritueel gebruik uit een ander werelddeel, dat wordt voortgezet middels ondersteuning uit het neergedaalde boekje van ene Allah en bijgevolg ook hier zijn intrede doet, hier moet worden ondersteund middels tegemoetkoming van hersteloperaties? (ik heb het trouwens ook over de maagdenvlieshersteloperaties waarvan ik vind dat deze niet in het pakket moeten zitten, terwijl vb. een tandprothese voor iemand wiens tanden n�* een bepaalde leeftijd scheef beginnen groeien op eigen kosten moet gebeuren).
Ik vind inderdaad niet dat mensen die zich een reisje heen en weer naar het heimweeland - waar ze op levensgevaar van moesten vluchten - kunnen permitteren, om ginds de schaamlippen en meer van hun dochters te laten afknippen, hier tegemoetkoming moeten krijgen om ze terug open te knippen als er teveel wild vlees tussengroeit. Niet dat ze die behandeling niet mogen krijgen, maar als ik mijn lichaam bewust vermink met tatouages, ga ik de verwijdering evenmin terugbetaald krijgen.

In tegenstelling tot U en de Edina's van de wereld, ga ik er namelijk van uit dat ook mensen uit Afrika voldoende verstand hebben om zelf verantwoordelijk te zijn voor hun daden en de gevolgen. Ik beschouw die mensen niet als anders-begaafden, die geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te dragen omdat "ze niet beter weten". Als ze hier wonen weten ze verdomd WEL beter.
En ik ga me GINDS inderdaad ook niet moeien, maar steun wel alle organizaties die proberen er een eind aan te maken, inclusief het ontmaskeren van islam die deze daden steunt (in Indonesie waar 99% besneden wordt is er geen enkele pre-islamitisch besnijdenisgebruik, net zomin als in Koerdistan waar het ook gebeurt). …

Niet veel woord VUIL maak. GIJ tatoeage weg wil, ZELF centjes leg. Tatoeage PIK-PIK ONSTEKING ook staat betaal. Snij-kerf-snij verboden. Nooit betaal. KINDERKUTJE pik-pik zwelonsteking toch ook Staat betaal. Nee zeg MADAM ISLAM. Kindje moet dood. Stout janker, SLECHT religie.

Of slecht MADAM?

Benny1
29 juni 2014, 22:01
Allez, nog maar eens een racistisch postje over het Ebola virus, dan is Edina weer content:

http://act.watchdog.net/petitions/4772?share_ref=SlpXp8jxfL4

In tegenstelling tot Edina hebben ze hebben dan toch begrepen wat ik bedoelde.

Perfecte illustratie van niet alleen uw hypocrisie, maar ook van uw beperkt denkvermogen. Niks racistisch aan dit postje. Alleen een hoog simpelaarsgehalte.

Want ook in de link van uw OP, stond er “tenzij er internationaal meer middelen worden vrijgemaakt om het virus in te dammen”. De vette blauwe lettertjes zijn de perfecte vertaling van uw vette rode: to contain the spread. Blijkbaar had de WGO het ook toen al begrepen. Wat u dan weer niet begreep.

En besmettelijke patiënten in quarantaine behandelen, is niet meer dan (let op de vette rode lettertjes) business as usual. Dat mag blijken uit o.a. dit berichtje (http://www.independent.ie/world-news/ebola-victims-quarantined-in-guinea-30124424.html) van World News. Dus ook het “set up quarantines” begreep u blijkbaar verkeerd. Vandaar uw dwaze opmerking over racisme.

Het enige wat uw berichtje toevoegt, is de oproep van Watchdog om een petitie te ondertekenen voor meer steun aan de WGO en WAGO en meer druk op de lokale besturen. Alweer geen racisme. Integendeel zelfs. En echt begrepen hebben ze u blijkbaar niet, want u vraagt duidelijke en onmiddellijke actie van Europese en/of andere wereldleiders (sic) en niet van een paar plaatselijke snoeshanen. Wat mij verleidt tot de conclusie dat u waarschijnlijk gewoon overvallen werd door de onweerstaanbare drang een stukje te typen met het woordje Edina erin. En dat heeft u fantastisch gedaan. Een bijdrage van twee hele zinnen. Allebei inclusief toverwoordje.

Briljant typwerk, maar zoals gezegd geen racisme en ook geen tegenstelling. Integendeel zelfs, harmonie alom, want iedereen begreep dat Edina hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=7213267&postcount=73) nagels met koppen sloeg. Zelfs u. Precies daarom die onweerstaanbare neiging.

Woordjes als rancuneus, nijdig en bekrompen rollen als het ware vanzelf van mijn klavier naar scherm. Een drang waarschijnlijk …

bembem
29 juni 2014, 22:11
Ivm. de overdrager van het virus heeft men die nog steeds niet op het spoor gekomen, een tijd dacht men dat het om vleermuizen zou gaan maar dat is niet bewezen .. ik ben wel benieuwd door wat/wie het overgedragen wordt naar de mens .. feit is dat het iets is uit de brousse want tot nu toe zijn de broeihaarden vooral van daaruit geconstateerd .. ik gok op een soort insect .. in de vorm van iets dat vliegt ..

Antoon
3 juli 2014, 14:40
Deze epidemie kan gestopt worden. Dat zegt althans de Wereldgezondheidsorganisatie WHO:

The United Nations health agency has reassured West African countries that the Ebola epidemic in the region can be stopped in its tracks.

Bron : Ebola epidemic in West Africa can be stopped: WHO (http://www.presstv.ir/detail/2014/07/02/369626/ebola-epidemic-can-be-stopped/)

de vuile muilekoek
4 juli 2014, 17:53
Ivm. de overdrager van het virus heeft men die nog steeds niet op het spoor gekomen, een tijd dacht men dat het om vleermuizen zou gaan maar dat is niet bewezen .. ik ben wel benieuwd door wat/wie het overgedragen wordt naar de mens .. feit is dat het iets is uit de brousse want tot nu toe zijn de broeihaarden vooral van daaruit geconstateerd .. ik gok op een soort insect .. in de vorm van iets dat vliegt ..

Het zou ook een zegen kunnen zijn ...we zijn toch overbevolkt een grote kuis in de natuur ... niet dat ik iets tegen het leven heb , dood gaan moeten we toch ooit:roll:

de vuile muilekoek
4 juli 2014, 17:56
als je ziet hoe bedreigde diersoorten in de minderheid zijn op deze planeet er zijn meer mensen dan leeuwen en giraffen enz...het is een grote ontwrichting in de natuur ..teveel mensen ,

circe
4 juli 2014, 17:57
Het zou ook een zegen kunnen zijn ...we zijn toch overbevolkt een grote kuis in de natuur ... niet dat ik iets tegen het leven heb , dood gaan moeten we toch ooit:roll:

het lijkt wel een beetje op de builenpest (Zwarte dood) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood) die in de middeleeuwen 1/3 van de Europese bevolking heeft vernietigd.

De mogelijkheid dat de epidemie veroorzaakt werd door een filovirus werd ook opengelaten. Tot deze groep van virussen behoren onder meer het ebolavirus en het marburgvirus.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTm6ciWQJTOSGSYC2_mkHqfGKFmW8O-eQxFkhxB0RLOB6BdSRt






zie ook DIT (http://madworldnews.com/medical-staff-warned-keep-mouths-shut-illegal-immigrants-face-arrest/) artikel

circe
4 juli 2014, 18:18
En dit is er eentje voor Edina! Kom Edina, pak je zak en ga snel naar Pisa protesteren dat ze die arme sukkelaars vrij door Europa moeten laten reizen! Remember de mensenrechten hé.

Now, Europe is fearing the worst. Residents of Pisa fear that illegal immigrants have already brought the Ebola virus to their front door. A hospital in Pisa, where a large percentage of the patients are illegal aliens, has been locked down and is under quarantine.
The Italian Health Industry has not said what contagion has prompted the lockdown of the Pisa hospital. Residents of Pisa are noting that the hospital holds patients who are illegal aliens from countries like Guinea with recent cases of Ebola.
TRN The outbreak of Ebola Virus in seven west African countries has broken through all containment efforts and is spreading like wildfire. According to Christian Relief groups working in Guinea and Liberia, the number of confirmed infections jumped 15% in just the last 24 hours. In addition, 40 illegal alien migrant workers from the outbreak area, who came ashore in Pisa, Italy, are showing signs of Ebola infection and are being isolated in Pisa Italy because of fever and “conjunctivitis” (bloody around the eyes). According to the World Health Organization, this strain of Ebola is entirely new and although it is close to the Zaire strain, it is different, thus accounting for false-negative test results . . . . . for weeks!http://tora-yeshua.nl/2014/04/dankzij-onze-regeringsleiderskamerleden-en-hun-open-grenzen-ebola-in-europa/


Wat een racistische insteek had ik toch toen ik dit draadje opende!

Charlie don't Surf
4 juli 2014, 18:35
En dit is er eentje voor Edina! Kom Edina, pak je zak en ga snel naar Pisa protesteren dat ze die arme sukkelaars vrij door Europa moeten laten reizen! Remember de mensenrechten hé.

http://tora-yeshua.nl/2014/04/dankzij-onze-regeringsleiderskamerleden-en-hun-open-grenzen-ebola-in-europa/


Wat een racistische insteek had ik toch toen ik dit draadje opende!Italy's False 'Ebola Outbreak' Is Spread by Racists and Conspiracy Nuts (https://news.vice.com/article/italys-false-ebola-outbreak-is-spread-by-racists-and-conspiracy-nuts) , wat van de twee Circe ?

http://www.pisatoday.it/cronaca/profughi-ebola-pisa.html

Antoon
5 juli 2014, 00:16
Het zou ook een zegen kunnen zijn ...we zijn toch overbevolkt een grote kuis in de natuur ... niet dat ik iets tegen het leven heb , dood gaan moeten we toch ooit:roll:

Bah, wat lelijk.

Henri1
5 juli 2014, 09:30
Het zou ook een zegen kunnen zijn ...we zijn toch overbevolkt een grote kuis in de natuur ... niet dat ik iets tegen het leven heb , dood gaan moeten we toch ooit:roll:

Dat zegt u wellicht tot op het moment dat het in West Europa opduikt ?

maddox
5 juli 2014, 09:33
Dat zegt u wellicht tot op het moment dat het in West Europa opduikt ?

Ik ga er niet op hopen, maar als het gebeurd, is er weinig aan te doen.

En een grote kuis is dringend nodig.

Benny1
5 juli 2014, 09:57
En dit is er eentje voor Edina! Kom Edina, pak je zak en ga snel naar Pisa protesteren dat ze die arme sukkelaars vrij door Europa moeten laten reizen! Remember de mensenrechten hé.

http://tora-yeshua.nl/2014/04/dankzij-onze-regeringsleiderskamerleden-en-hun-open-grenzen-ebola-in-europa/


Wat een racistische insteek had ik toch toen ik dit draadje opende!

En dit is er eentje voor Circe! Kom Circe, pak je zak en ga snel naar Pisa om samen met je haatvriendjes te protesteren tegen een onbestaande uitbraak! Remember het moslimgevaar hé.

Het zoveelste voorbeeld van Circeaanse nonsens. Ik citeer Vice News (link van Charlie): Italy's False 'Ebola Outbreak' Is Spread by Racists and Conspiracy Nuts. This is all complete bullshit. The only thing being spread within all this is fear; fear of immigrants and fear of the 'other.'

En nog een hele mooie die Circe op het lijf geschreven lijkt: bullshit to anyone dumb enough to think that caps lock and exclamation marks are universal symbols of truth.

Hoe ongelooflijk dom moet je zijn om -zonder dat even na te trekken- een site te citeren waar ze dit als oplossing voor een ebola-uitbraak beschouwen: Het beste wat we kunnen doen, is ons geloofsleven in JHWH door Yeshua op orde te brengen, zodat we Zijn nabijheid ervaren naar Zijn belofte.

Miauw!
5 juli 2014, 11:55
Hoe ongelooflijk dom moet je zijn om -zonder dat even na te trekken- een site te citeren waar ze dit als oplossing voor een ebola-uitbraak beschouwen: Het beste wat we kunnen doen, is ons geloofsleven in JHWH door Yeshua op orde te brengen, zodat we Zijn nabijheid ervaren naar Zijn belofte.

Dat klinkt bijna zoals de propagandapraat van Eliyahu.

de vuile muilekoek
5 juli 2014, 18:25
Bah, wat lelijk.

Das waar ik ben een beetje zwartkijker blij dat u nog vriendelijk zijt tegen mij ...maar toch ,ik had graag op een planeet geleefd met minder mensen en minder regels EN minder verplichtingen de vrije natuur VRIJHEID RUST VREDE ZON ZEE EN DAN OP ZOEK NAAR MIJN ETEN IN DE JUNGEL:lol:

Peche
5 juli 2014, 20:23
Das waar ik ben een beetje zwartkijker blij dat u nog vriendelijk zijt tegen mij ...maar toch ,ik had graag op een planeet geleefd met minder mensen en minder regels EN minder verplichtingen de vrije natuur VRIJHEID RUST VREDE ZON ZEE EN DAN OP ZOEK NAAR MIJN ETEN IN DE JUNGEL:lol:

I second that!
De mensheid moet de hoogte in en bossen rondom hem heen bouwen.
Met fruit-, noten-, kersen-, kriekenbomen. Meer openbare tuinen.
Niet terug naar de jungle, maar wel ergens in het midden.

circe
5 juli 2014, 23:43
I second that!
De mensheid moet de hoogte in en bossen rondom hem heen bouwen.
Met fruit-, noten-, kersen-, kriekenbomen. Meer openbare tuinen.
Niet terug naar de jungle, maar wel ergens in het midden.

hahahaha dat heeft men eens in Nederland geprobeerd. Men noemde het het "allochtonenbos" omdat allochtonen gewoon waren hun eten in de vrije natuur te zoeken (niet mijn woorden).

enfin, het allochtonenbos diende om er in bomen te kunnen kruipen en mogelijk dus ook de vruchten te oogsten.

Na één jaar waren alle boompjes al vernietigd.... en toen heb ik niks meer over het allochtonenbos gehoord.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/91970-allochtonenbos.html

Peche
6 juli 2014, 07:39
hahahaha dat heeft men eens in Nederland geprobeerd. Men noemde het het "allochtonenbos" omdat allochtonen gewoon waren hun eten in de vrije natuur te zoeken (niet mijn woorden).

enfin, het allochtonenbos diende om er in bomen te kunnen kruipen en mogelijk dus ook de vruchten te oogsten.

Na één jaar waren alle boompjes al vernietigd.... en toen heb ik niks meer over het allochtonenbos gehoord.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/91970-allochtonenbos.html

Niet zoiets he. Iets zoals het "Venus project".
Dat is al heel oude koek, ze spraken er al zo'n 10 a 20 jaar geleden van denk ik.
Gewoon duurzaam wonen en de hoogte in. Masten bouwen waar "wooncomplexen" op vastgemaakt kunnen worden, maar ook verplaatst worden. Als je dus verhuist naar een ander land of op reis gaat, verplaats je je woning gewoon van mast naar mast.
En dat was maar één voorbeeld uit het project.

Zonde dat wij bossen moeten afgeven aan woon- en industriezones. We kunnen echt meer de hoogte in gaan. Hoe meer mensen je plaatst per m2, hoe meer ruimte je overhoud. Het zou ons allen goed doen.
En vooral de staat met haar sociale woningen zou het moeten beginnen doen.
Hoger bouwen = meer mensen kunnen plaatsen = geldwinst want ge moet minder grond aankopen.

Waarom we zo achterblijven snap ik niet. Choice.
What is it you choose?

Skobelev
6 juli 2014, 09:59
ebola....veel volk in Afrika....de extrapolatie naar konijnen en mixomatose is niet ver te zoeken.

Eliyahu
6 juli 2014, 10:14
als je ziet hoe bedreigde diersoorten in de minderheid zijn op deze planeet er zijn meer mensen dan leeuwen en giraffen enz...het is een grote ontwrichting in de natuur ..teveel mensen ,

Bs'd

Verbeter de wereld; begin bij jezelf.

driewerf
6 juli 2014, 16:57
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.
Maar wel met in het achterhoofd:
zolang het een andere is die het loodje legt.

circe
6 juli 2014, 17:06
Ik lees nu net dat er van die racisten zijn die mensen uit de besmette gebieden extra zouden willen controleren! Het zullen maar weer die Duitsers zijn die zoiets willen hé.

De luchthaven Frankfurt neemt eigen maatregelen tegen het binnendringen van de epidemie. Het personeel van vliegtuigen moet opvallende passagiers melden aan de verkeerstoren.

http://www.focus.de/gesundheit/news/seuche-koennte-noch-monate-grassieren-experten-warnen-passagiere-aus-ebola-laendern-werden-nicht-kontrolliert_id_3968520.html

Charlie don't Surf
6 juli 2014, 17:09
Ik lees nu net dat er van die racisten zijn die mensen uit de besmette gebieden extra zouden willen controleren! Je zult het nooit begrijpen Circe , andere hobby zoeken :-)

Antoon
7 juli 2014, 08:49
Das waar ik ben een beetje zwartkijker blij dat u nog vriendelijk zijt tegen mij ...maar toch ,ik had graag op een planeet geleefd met minder mensen en minder regels EN minder verplichtingen de vrije natuur VRIJHEID RUST VREDE ZON ZEE EN DAN OP ZOEK NAAR MIJN ETEN IN DE JUNGEL:lol:

Het is een foutief argument. Want als er op de planeet minder mensen zouden moeten leven, waarom moet jij er dan bij zijn?

circe
29 juli 2014, 20:26
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140729_01196150?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

De racisten blijven maar komen :

De uitbraak van Ebola in West-Afrika neemt steeds zwaardere proporties aan. Meer dan duizend mensen raakten al besmet en minstens 660 patiënten zijn overleden aan het virus. Ook dokters worden getroffen. Het Amerikaanse Center for Disease Control (CDC) bereidt zich intussen voor op een mogelijke verspreiding van het dodelijke virus via zieke passagiers op vliegtuigen.

‘De kans dat de epidemie verder reikt dat het westen van Afrika is klein, maar de situatie evolueert snel’, zegt Stephan Monroe van het CDC. ‘Een van onze grootste zorgen is dat de epidemie zich zoals bij een bosbrand plots verplaatst en elders uitbreidt. De vonken van één brandende boom kunnen al snel op verschillende plaatsen voor brandhaarden zorgen. Dat is duidelijk wat er zich momenteel in Liberia afspeelt.’

Monroe verwijst daarmee naar het feit dat in Liberia 21 dagen lang geen gevallen van ebola werden vastgesteld. Dat is de maximale incubatietijd van de ziekte, maar desondanks zijn nu nieuwe besmettingen opgedoken. Het land sloot maandag zo goed als al zijn grensposten in een poging om de verdere verspreiding van de epidemie tegen te gaan. President Ellen Johnson Sirleaf had het over een ‘nationale noodsituatie’.

Ook dokters besmet
Het CDC vraagt reizigers die naar het westen van Afrika trekken om alle mogelijke voorzorgen te nemen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Intussen raakte ook bekend dat Kent Brantly, een Amerikaanse dokter die ebolapatiënten verzorgde, in Liberia zelf besmet is geraakt met het dodelijke virus. Volgens David McRay, zelf arts en woordvoerder van de familie van Brantly, is het nog onbekend hoe hij besmet is geraakt en heeft hij alle voorzorgsmaatregelen in acht genomen om zichzelf en zijn ondergeschikten te beschermen (zie video).

Brantly is al de derde arts op minder dan een week tijd die besmet raakte met ebola. De Liberiaanse arts Samuel Brisbane stierf zaterdag in een ziekenhuis in Monrovia. En ook Sheikh Umar Khan, de belangrijkste ebolaspecialist van Sierra Leone, werd vorige week ziek.

Verspreiding via vliegtuigen? Hoe dùrven ze zoiets opperen hé Edina!

Peche
30 juli 2014, 06:55
Dat ze vaccins maken he. Ze zijn er, ze hebben gewoon het geld zogezegd niet.
Wel, announce een wapenstilstand wereldwijd en met een duizendste van dat geld kunt ge de wereldpopulatie voorzien met een vaccin.
Moeilijk he?

maddox
30 juli 2014, 07:52
Dat ze vaccins maken he. Ze zijn er, ze hebben gewoon het geld zogezegd niet.
Wel, announce een wapenstilstand wereldwijd en met een duizendste van dat geld kunt ge de wereldpopulatie voorzien met een vaccin.
Moeilijk he?

Nope, er is geen vaccin tegen ebola.

Zo'n virus is een rare klant. Of het verzwakte virus (wat een vaccin eigenlijk is) is niet slap genoeg, en een hoop volk krepeerd er nog aan. Of het virus is te hard kapot, en het lichaam ruimt het op zonder antistoffen te maken, wegens niet de moeite.

De truk zit'm in't vinden van een betrouwbare methode om het virus kapot genoeg te krijgen om niet meer dodelijk te zijn, maar wel voldoende om het immuniteitssysteem de nodige lessen te leren.

1 van de methodes is met straling.

morte-vivante
30 juli 2014, 08:30
Nope, er is geen vaccin tegen ebola.

Zo'n virus is een rare klant. Of het verzwakte virus (wat een vaccin eigenlijk is) is niet slap genoeg, en een hoop volk krepeerd er nog aan. Of het virus is te hard kapot, en het lichaam ruimt het op zonder antistoffen te maken, wegens niet de moeite.

De truk zit'm in't vinden van een betrouwbare methode om het virus kapot genoeg te krijgen om niet meer dodelijk te zijn, maar wel voldoende om het immuniteitssysteem de nodige lessen te leren.

1 van de methodes is met straling.

Crucell is er mee bezig
effectief in primaten
succesvolle klinische fase 1 studie (op gezonde vrijwilligers)
zou nu in fase 2 zitten
http://www.crucell.com/R_and_D-Clinical_Development-Ebola_Vaccine

circe
30 juli 2014, 09:30
De gevreesde ziekte ebola die rondwaart in West-Afrika is een potentiële bedreiging voor Groot-Brittannië. Dat zegt chef wetenschap van de Britse regering Sir Mark Walport in de krant The Daily Telegraph.
Het ministerie van Volksgezondheid heeft Britse artsen aangeschreven extra alert te zijn. Minister van Buitenlandse Zaken Philip Hammond zegt ook dat ebola een bedreiging vormt en dat hij daarom een bijeenkomst heeft belegd van een crisisstaf.

"We denken momenteel niet dat er Britse staatsburgers zijn getroffen en we zijn er redelijk zeker van dat er geen gevallen zijn in Groot-Brittannië. Maar het is een bedreiging waar we op moeten reageren en dat doen we door het bijeenroepen van een crisisstaf'', aldus de bewindsman.http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1976087/2014/07/30/Ebola-ook-bedreiging-voor-Groot-Brittannie.dhtml

Allez, Ebola is bedreiging voor GB maar dus niet voor Europa. En blijkbaar is Ebola ook discriminerend want "er zijn nog geen Britse Staatsburgers besmet".

Maar dat er duizenden illegalen (besmet of niet-besmet) dagelijks richting Europa trekken mag ik hier volgens Edina niet meer vermelden, wegens racistisch.

Even testen.

Vlieg naar Liberia : http://www.vliegtickets.be/liberia?departure=BRU&departure_date=09-08-2014&return_date=17-08-2014&as_templateId=113905&gclid=Cj0KEQjwr-KeBRCMh92Ax9rNgJ8BEiQA1OVm-HK5blKIElOVvTxZH3L7y-7zZd-CDE9OMT3PY4DSw-IaArUj8P8HAQ

Vlieg naar Sierra Leone : http://online.destinia.com/online/transports/showAvailability?new_search=false&search_sID=1406709158&language_code=nl

Naar Guinee : http://www.brusselsairlines.com/nl-be/bestemmingen/guinea/conakry.aspx

Jay-P.
30 juli 2014, 09:33
Crucell is er mee bezig
effectief in primaten
Gehoord circe? Geen paniek dus.

circe
31 juli 2014, 06:08
In Belgique gaan ze maatregelen nemen als er slachtoffers zijn:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140730_01197774
In West-Afrika maakte het ebola-virus al meer dan 670 doden. Het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten bereiden zich voor op een mogelijke verspreiding van het virus via zieke passagiers op vliegtuigen. Maar welke maatregelen heeft België al genomen tegen ebola?
Bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid klinkt het dat bezoekers van West-Afrikaanse landen niet gecontroleerd worden in de Belgische luchthavens: ‘In de getroffen Afrikaanse landen zelf worden mensen die op vluchten stappen al streng gecontroleerd’. Wel zijn de ziekenhuizen en artsen op de hoogte gebracht over wat te doen als een verdacht geval binnenkomt. Wie het getroffen gebied bezocht heeft en symptomen van ebola vertoont, wordt doorgestuurd naar de grote universitaire ziekenhuizen, die de patiënt daar opvangen. Daarnaast brengen gezondheidsinspecteurs de FOD Volksgezondheid op de hoogte bij een verdacht geval.

Professor Emmanuel Bottieau van het Instituut voor Tropische Geneeskunde zegt dat het Instituut sinds het begin van de ebola-uitbraak in Afrika alert is voor de symptomen van ebola. Die zijn onder meer koorts, diarree en braken, maar andere tropische ziektes hebben gelijkaardige verschijnselen. ‘De eerste stap is daarom een snelle diagnose stellen’, zegt hij. ‘We werken daarvoor samen met Europese laboratoria. Als het bloed daar aankomt, duurt het enkele uren voordat we uitsluitsel hebben. Malaria kunnen we na twintig minuten al uitsluiten. In afwachting van de resultaten wordt de patiënt even in afzondering geplaatst.’ Dat is twee weken geleden gebeurd, toen een patiënt met koorts uit Afrika kwam. Het bleek echter al snel om malaria te gaan.

In ons land is men dus wel waakzaam voor het virus, maar zijn er nog geen drastische maatregelen genomen. Volgens Bottieau hoeft dat ook niet. ‘We willen geen paniek veroorzaken, zeker wanneer er hier toch nog geen gevallen van ebola zijn. Ebola is ook niet zo besmettelijk. Het virus wordt niet via de lucht verspreid, dus je moet al echt in direct contact komen met een besmet persoon.’

Het lijkt Bottieau daarom onwaarschijnlijk dat de ziekte hier zal leiden tot een uitbraak. ‘Het is wel mogelijk dat de ziekte naar hier komt, maar een secundaire verspreiding is hier onwaarschijnlijk. De toestand in Afrika is heel anders dan hier. Daar gaan de mensen minder snel naar het ziekenhuis, is er minder materiaal in de ziekenhuizen en zijn de artsen minder goed beschermd.’

maddox
31 juli 2014, 06:16
Crucell is er mee bezig
effectief in primaten
succesvolle klinische fase 1 studie (op gezonde vrijwilligers)
zou nu in fase 2 zitten
http://www.crucell.com/R_and_D-Clinical_Development-Ebola_Vaccine

Met andere woorden, er is geen vaccin beschikbaar.

maddox
31 juli 2014, 06:17
Gehoord circe? Geen paniek dus.

Een mens is een primaat, dus Yep, ook goed voor U.

Peche
31 juli 2014, 06:25
Nope, er is geen vaccin tegen ebola.

Zo'n virus is een rare klant. Of het verzwakte virus (wat een vaccin eigenlijk is) is niet slap genoeg, en een hoop volk krepeerd er nog aan. Of het virus is te hard kapot, en het lichaam ruimt het op zonder antistoffen te maken, wegens niet de moeite.

De truk zit'm in't vinden van een betrouwbare methode om het virus kapot genoeg te krijgen om niet meer dodelijk te zijn, maar wel voldoende om het immuniteitssysteem de nodige lessen te leren.

1 van de methodes is met straling.

Er is een vaccin geweest dat op apen werkte. Het werkte wel niet van de eerste maal, men heeft meerdere inentingen moeten geven alvorens de anti stoffen voldoende op peil zaten om het ebola af te weren. Dus er is wel een vaccin, maar men ziet er geen winst in.

Zo zijn er ook inentingen tegen malaria, maar er sterven nog dagelijks mensen aan waaronder kinderen.

zeg mij niet dat er geen oplossingen zijn, of geen geld.
Het is er allemaal, er zit een probleem tussen beide: menselijk redeneren.
Maar wat is "menselijk" zijn? Hoe worden wij ontmaagd van deze demonische realiteit opdat wij weer zuiver redeneren?

maddox
31 juli 2014, 06:36
Er is een vaccin geweest dat op apen werkte.
Softenon gaf geen afwijkingen bij de dierproeven. Gaan we eens kijken naar de resultaten bij mensen?
Het werkte wel niet van de eerste maal, men heeft meerdere inentingen moeten geven alvorens de anti stoffen voldoende op peil zaten om het ebola af te weren.
Zoals ik schreef, het is lastig de gulden middenweg te vinden bij een verzwakt virus als vaccin. Te zwak, en het doet exact niks, te sterk, en ge hebt zieke/dode testpersonen.
Dus er is wel een vaccin, maar men ziet er geen winst in.
Omdat er niet genoeg mensen met geld en macht aan kreperen.
Zo zijn er ook inentingen tegen malaria, maar er sterven nog dagelijks mensen aan waaronder kinderen.
Er is al heel lang een vaccin tegen polio. Toch zijn er nog steeds mensen die het weigeren.
zeg mij niet dat er geen oplossingen zijn, of geen geld.
Die zijn er zeker wel.
Het is er allemaal, er zit een probleem tussen beide: menselijk redeneren.
Maar wat is "menselijk" zijn? Hoe worden wij ontmaagd van deze demonische realiteit opdat wij weer zuiver redeneren?
U bent nog jong lijkt het.

Gipsy
31 juli 2014, 06:40
Weer een complot waar de Amerikanen achter zitten.:roll:

Peche
31 juli 2014, 06:58
Ja maddox, gaan we eens kijken bij de resultaten op mensen? Nu is de tijd zou ik zo zeggen he? We zitten met een ebola probleem. Of wanneer gaan ze het dan uittesten op mensen? Hoe hebben we de pokken overwonnen? Met vaccins!
Hoe voorkomen we malaria bij mensen? Met vaccins!
Hoe genezen we malaria bij mensen? Met medicatie!
Hoe voorkomen we een pandemie van ebola? Vaccins maken!

En wat zit er in de weg beste maddox? Geld!
U ontkent dat?

Edit: http://www.bbc.com/news/science-environment-19112510
Lees waarom het onwaarschijnlijk is dat het ooit op de markt zal komen.
Geld!

maddox
31 juli 2014, 07:52
Ja maddox, gaan we eens kijken bij de resultaten op mensen? Nu is de tijd zou ik zo zeggen he? We zitten met een ebola probleem.
Of wanneer gaan ze het dan uittesten op mensen?
Dus u stelt voor een niet 100% zeker product op arme negertjes te gaan testen, alsof Dr Mengele nog een dozijn Joden door de proeftuin jaagt.
Hoe hebben we de pokken overwonnen? Met vaccins!

Het pokkenvaccin was gebasseerd op de koepokken, een niet dodelijk variola virus. Dat kende men al in de oudheid, neme een pokkeblaas van een koe, droog en maal die. Snuif lekker op. Moeder natuur heeft ons in het geval pokken een cadeau gegeven. Met een influenza of rhino virus is het een heel ander verhaal.
Polio. Nog zo'n prachtverhaal. Zowat uitgeroeid in de hele wereld, maar daar waar relikwieten de plak zwaaien is een vaccin des duivels.
Hoe voorkomen we malaria bij mensen? Met vaccins!
Hoe genezen we malaria bij mensen? Met medicatie!
Malaria is geen virus, maar een parasiet. En tot nader order is het ongeneselijk. Maar medicatie kan de symptomen sterk onderdrukken.
Hoe voorkomen we een pandemie van ebola? Vaccins maken!
Eerst een veilig vaccin ontwikkelen aub.
En wat zit er in de weg beste maddox? Geld!
U ontkent dat?
Nope, ik ontken dat helemaal niet. Maar is het wel de moeite? Ebola is zo'n ziekte die zichzelf wegblaast door de niet zo zware besmettelijkheid en de korte incubatietijd in combinatie met de hoge mortaliteit.

Wat kan het mij schelen dat er een paar 1000 Afrikanen per ebola opstootje creperen? Het is een pak efficienter een klein deel van de ontwikkelingskost van dat vaccin te spenderen aan een screening methode om te voorkomen dat het virus zich verspreid.
Desnoods branden we de infectiehaard weg met een ouwe sovjet waterstofbom. Die liggen toch maar weg te roesten.

Peche
31 juli 2014, 08:16
Als er kinderen sterven is nooit de moeite tot het die van ons zijn he.

maddox
31 juli 2014, 08:19
Als er kinderen sterven is nooit de moeite tot het die van ons zijn he.

Ik ben geen gore sadist , dus ik verwek geen kinderen.

Peche
31 juli 2014, 08:26
Dat is een zwak excuus.
Er sterven mensen.
In veel gevallen kan het voorkomen worden. That's the case.
Wat is onze zorg? Geen, zolang het daar blijft.

En ik heb hulp nodig?

maddox
31 juli 2014, 08:31
Dat is een zwak excuus.
Zelfs geen excuus, gewoon een reden.
Er sterven mensen. Iedere mens sterft. Elke dag een beetje.
In veel gevallen kan het voorkomen worden.That's the case.
Nope, iedereen sterft. Niks aan te voorkomen tot nader order.
Wat is onze zorg? Geen, zolang het daar blijft.
Dus, kort door de bocht is "onze " zorg hoe het zo energiezuinig mogelijk te beheersen. Tot nu toe is de zuinigste optie geen zieken van ginder naar hier halen.
En ik heb hulp nodig?
Ik hoop dat U die kan krijgen.
Als U in de groep van mensen had geweest die ik "de mijnen" noem, had ik U alle hulp gegeven die gegeven kan worden.

Peche
31 juli 2014, 08:38
Als jij je partner ziet sterven door iets dat voorkomen kon worden, maar de dokter komt je zeggen dat het medicijn de moeite niet is. Voor zo één vrouw gaan we dat niet ontwikkelen zenne.
Hoe ga jij dan tegenover het systeem staan?

maddox
31 juli 2014, 08:42
Als jij je partner ziet sterven door iets dat voorkomen kon worden, maar de dokter komt je zeggen dat het medicijn de moeite niet is. Voor zo één vrouw gaan we dat niet ontwikkelen zenne.
Hoe ga jij dan tegenover het systeem staan?

De kans daartoe is lager dan dat ik de euromillions win.
Maar als het zo is, zoals ik al meegemaakt heb met mijn moeder, dan hoop ik dat de palliative zorg ervoor zorgt dat ik afscheid kan nemen met een helder van geest zijnde partner.

morte-vivante
31 juli 2014, 09:00
Ja maddox, gaan we eens kijken bij de resultaten op mensen? Nu is de tijd zou ik zo zeggen he? We zitten met een ebola probleem. Of wanneer gaan ze het dan uittesten op mensen? Hoe hebben we de pokken overwonnen? Met vaccins!
Hoe voorkomen we malaria bij mensen? Met vaccins!
Hoe genezen we malaria bij mensen? Met medicatie!
Hoe voorkomen we een pandemie van ebola? Vaccins maken!

En wat zit er in de weg beste maddox? Geld!
U ontkent dat?

Edit: http://www.bbc.com/news/science-environment-19112510
Lees waarom het onwaarschijnlijk is dat het ooit op de markt zal komen.
Geld!

Two companies, Sarepta and Tekmira have begun human safety trials of their vaccines.

grappig, want Crucell staat al veel verder in hun onderzoek, en die worden door het NIH gesponserd
http://www.crucell.com/R_and_D-Clinical_Development-Ebola_Vaccine

morte-vivante
31 juli 2014, 09:05
Dat is een zwak excuus.
Er sterven mensen.
In veel gevallen kan het voorkomen worden. That's the case.
Wat is onze zorg? Geen, zolang het daar blijft.

En ik heb hulp nodig?

ja, het kan inderdaad in veel gevallen voorkomen worden. Isolatie en quarantaine van potentiële patienten. Maar daarvoor is educatie nodig. En hoe leer je aan iemand die absoluut geen wetenschappelijke bagage heeft, wat hij moet doen, hoe hij moet reageren, en waarom bepaalde maatregelen nodig zijn?

Schimmelpenninck
31 juli 2014, 12:10
De kans op een uitbraak in België is volgens vooraanstaande specialisten ZEER KLEIN!

Er worden wel degelijk maatregelen genomen in De landen ginder:
-scholen gesloten
-Ambtenaren verplicht één maand thuis

-screening van mensen die het vliegtuig nemen

-snelle testen voor Malaria of Denge om deze ziekten snel te kunnen uitsluiten omdat bepaalde visuele kenmerken overeenkomen met die van ebola!

MEN DOET DUS WEL DEGELIJK IETS!

circe
1 augustus 2014, 13:03
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1976087/2014/07/30/Ebola-ook-bedreiging-voor-Groot-Brittannie.dhtml

Allez, Ebola is bedreiging voor GB maar dus niet voor Europa. En blijkbaar is Ebola ook discriminerend want "er zijn nog geen Britse Staatsburgers besmet".

Maar dat er duizenden illegalen (besmet of niet-besmet) dagelijks richting Europa trekken mag ik hier volgens Edina niet meer vermelden, wegens racistisch.

Even testen.

Vlieg naar Liberia : http://www.vliegtickets.be/liberia?departure=BRU&departure_date=09-08-2014&return_date=17-08-2014&as_templateId=113905&gclid=Cj0KEQjwr-KeBRCMh92Ax9rNgJ8BEiQA1OVm-HK5blKIElOVvTxZH3L7y-7zZd-CDE9OMT3PY4DSw-IaArUj8P8HAQ

Vlieg naar Sierra Leone : http://online.destinia.com/online/transports/showAvailability?new_search=false&search_sID=1406709158&language_code=nl

Naar Guinee : http://www.brusselsairlines.com/nl-be/bestemmingen/guinea/conakry.aspx

Ze lezen hier precies mee. Wat lees ik vandaag?

Ebola is maar één vlucht van Brussel verwijderd
31 JUL 2014


Uitbraken van de dodelijke ziekte ebola zijn in het verleden beperkt gebleken tot afgelegen gebieden in de jungle van Centraal-Afrika, maar het virus heeft nu ook blijkbaar een weg gevonden naar de buitenwereld. Dat schrijven Gwynn Guilford en David Yanofsky in het magazine Quartz, verwijzend naar het feit dat een vliegtuigpassagier bij zijn aankomst vanuit Liberia in de Nigeriaanse hoofdstad Lagos aan de gevolgen van de ziekte overleed.



Het ebola-virus heeft volgens Guilford en Yanofsky daarmee de grote commerciële reisroutes naar de rest van de wereld bereikt. Er wordt op gewezen dat vanuit de risicogebieden rechtstreekse vluchten naar vijfendertig andere landen vertrekken.

“De gebeurtenissen in Lagos hebben aangetoond dat het ebola-virus zijn weg naar de stedelijke omgeving heeft gevonden,” stippen Guilford en Yanofsky aan. “Het is bovendien verontrustend dat de Nigeriaanse autoriteiten geen enkele aanwijzing blijken de hebben waar de andere passagiers van het betrokken vliegtuig zich inmiddels bevinden."

"Iedere passagier die met het slachtoffer in contact is gekomen, zou besmet kunnen zijn en de ziekte verder kunnen doorgeven. Daardoor kan de ziekte zich mogelijk verder in de wereld verspreiden, waarbij vooral de grote luchthavens als een mogelijke toegangspoort moeten worden beschouwd.”

Vanuit de getroffen gebieden zijn er volgens Guilford en Yanofsky vluchten naar negenendertig grote luchthavens in vijfendertig andere landen. Europa telt in Groot-Brittannië, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Nederland in totaal zeven bestemmingen, terwijl ook de Amerikaanse steden Houston, Atlanta en New York op de routes staan, net zoals vier steden in het Midden-Oosten.

Er wordt wel opgemerkt dat de kans op een besmetting met commerciële vluchten niet mag worden overdreven. Kamiliny Kalahne, medewerker van de organisatie Médecins Sans Frontières, zegt immers dat patiënten het meest besmettelijk zijn op het hoogtepunt van de ziekte, maar op dat ogenblik lichamelijk niet in staat zijn om te reizen.

De World Health Organization (WHO) heeft dan ook nog geen reisbeperkingen aanbevolen. “De epidemie wordt het meest efficiënt bestreden door een aanpak op de plaats van de infectie,” voert een woordvoerder van de organisatie aan. “Het sluiten van grenzen zou misschien kunnen helpen, maar zou evenmin absolute garanties kunnen bieden.”

Inmiddels hebben diverse Afrikaanse landen beslist om passagiers intensiever te screenen op mogelijke symptomen van de ziekte. Guilford en Yanofsky merken wel op dat de incubatieperiode tot eenentwintig dagen kan duren, zodat het relatief lang duurt vooraleer de symptomen kunnen worden opgemerkt en ondertussen een verdere besmetting kan zijn gebeurd.

“Het is echter vooral verontrustend dat de autoriteiten in Lagos volledig bij verrassing werden genomen,” stippen Guilford en Yanefsky. “Hoewel de ebola-epidemie in West-Afrika al vijf maanden woedt, werd de besmette vliegtuigpassagier overgebracht naar een privéziekenhuis, waar hij in eerste instantie voor malaria werd behandeld."

"Pas nadat het slachtoffer ook duidelijke symptomen van ebola vertoonde, werd tot een verder onderzoek en een quarantaine beslist. Het ziekenhuis werd nadien voor een ontsmetting gesloten. Bovendien diende te worden vastgesteld dat vele getroffen regio's onvoldoende ziekenhuiscapaciteit hebben om alle patiënten te isoleren.”

Inmiddels zijn ook Sheik Umar Khan en Samuel Brisbane, twee leidinggevende ebola-onderzoekers uit respectievelijk Sierra Leone en Liberia aan de ziekte overleden. (mah)http://www.express.be/business/nl/economy/ebola-is-maar-een-vlucht-van-brussel-verwijderd/206780.htm

(en dan hebben we nog steeds de illegalen die via andere kanalen Europa proberen te bereiken. Vanuit Nigeria zijn er hopen asielzoekers.

Vette Pois(s)on
1 augustus 2014, 13:04
Lekker reizen, cultuur opdoen en ziektes opdoen.

Schimmelpenninck
1 augustus 2014, 13:54
Lekker reizen, cultuur opdoen en ziektes opdoen.


Tja voor U is de terminus van tram 12 uw verste uitstap zeker???

:lol::lol::lol:

Vette Pois(s)on
3 augustus 2014, 09:59
Tja voor U is de terminus van tram 12 uw verste uitstap zeker???

:lol::lol::lol:

Daar kan men nu ook al tropische ziekten oplopen vrees ik.

Fille van de Foor
3 augustus 2014, 13:46
Longkanker is in meer dan 90% van de gevallen dodelijk....

Ja, ja, en leven is 100% dodelijk.

Universalia
5 augustus 2014, 06:17
Ik wist het al eerder te schrijven, al redelijk wat jaren ben ik van die mening zelfs' dat Afrika hermetisch moet worden afgesloten van Europa, niks mag er van die contreien nog voet aan de grond zetten in Europa want het is allemaal rotzooi.

Intussen trekt men de geldkraan alvast open naar die landen toe.

149 miljoen euro voor landen die getroffen zijn door ebola (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1980303/2014/08/05/149-miljoen-euro-voor-landen-die-getroffen-zijn-door-ebola.dhtml)

Best 'leuk' meegenomen dat virus het geld stroomt binnen, wapens mee kopen??

Als je natuurlijk op dieren kruipt zoals men daar in die landen er niet vies van is kan het al wel eens zijn dat er een virusje zich kan ontwikkelen en zorgt voor een etnische zuivering.

En ik heb het ook wel gehad met uitzendingen op TV waar men steeds maar om geld vraagt voor dat soort van landen en dit steeds in een filmpje weet te gieten waar je kindjes ziet liggen lijden, afzien ...

Maar ze blijven daar ondanks ze een boreling niet kunnen voeden toch maar voort rampentampen, ok ,ok soortbehoud.

Ik vind dat slechte mensen in de zin van, dat als je op voorhand weet dat je een boreling op de grond zal moeten gooien, laten opvreten door vliegen en ander ongedierte dan ben je volgens mijn bescheiden mening niet goed bezig. :roll:

Ebola him/herself! (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebola)

Het lijkt wel een aflevering van de films 'Resident Evil'

Zou het gemaakt zijn in een duister laboratorium??? (zoals Aids?)

Hoog tijd om de grenzen dicht te gooien, ook dit schreef ik tot vervelens toe al eerder. Niks wat van die kanten komt mag er nog binnen. Het klinkt dramatisch maar stel dat Ebola hier voet aan de grond zet, dan gaat er wel anders gejankt worden denk ik.

circe
5 augustus 2014, 13:44
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1976087/2014/07/30/Ebola-ook-bedreiging-voor-Groot-Brittannie.dhtml

Allez, Ebola is bedreiging voor GB maar dus niet voor Europa. En blijkbaar is Ebola ook discriminerend want "er zijn nog geen Britse Staatsburgers besmet".

Maar dat er duizenden illegalen (besmet of niet-besmet) dagelijks richting Europa trekken mag ik hier volgens Edina niet meer vermelden, wegens racistisch.

Even testen.

Vlieg naar Liberia : http://www.vliegtickets.be/liberia?departure=BRU&departure_date=09-08-2014&return_date=17-08-2014&as_templateId=113905&gclid=Cj0KEQjwr-KeBRCMh92Ax9rNgJ8BEiQA1OVm-HK5blKIElOVvTxZH3L7y-7zZd-CDE9OMT3PY4DSw-IaArUj8P8HAQ

Vlieg naar Sierra Leone : http://online.destinia.com/online/transports/showAvailability?new_search=false&search_sID=1406709158&language_code=nl

Naar Guinee : http://www.brusselsairlines.com/nl-be/bestemmingen/guinea/conakry.aspx

Het VB leest hier mee denk ik.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7270128&postcount=1

Ratatosk
5 augustus 2014, 13:47
Een paar doden en men is al bezig over doembeelden.

jawadde.

circe
5 augustus 2014, 13:53
Een paar doden en men is al bezig over doembeelden.

jawadde.

Dat dachten ze bij de pestepidemie ook waarschijnlijk. Of met die Spaanse griep, die trouwens ook werd verspreid omdat de soldaten uit WOI allemaal eerst samengebracht werden om dan terug naar hun eigen landen vervoerd te worden. Beetje zoals nu op de luchthavens.

Allez circulez.... niks aan het handje.

Ratatosk
5 augustus 2014, 13:58
Dat dachten ze bij de pestepidemie ook waarschijnlijk. Of met die Spaanse griep, die trouwens ook werd verspreid omdat de soldaten uit WOI allemaal eerst samengebracht werden om dan terug naar hun eigen landen vervoerd te worden. Beetje zoals nu op de luchthavens.

Allez circulez.... niks aan het handje.

Ebola is minder besmettelijk dan een griepje.

Men kan het niet tegenhouden zelfs neemt men drastische maatregelen. De enigste preventie is dat men besmette personen onmiddellijk isoleert.

Bierke
6 augustus 2014, 13:49
https://www.youtube.com/watch?v=4YYskFkqoyI#t=3113

Toch wel interessant zeker de laatste 20 minuten.

Paddenstoel
6 augustus 2014, 20:36
Stand van zaken:

U.S. brengt zijn burgers over naar het land, blij als het is met deze patiënten zodat er een medicijn op getest kan worden
Zo wordt alvast vermeden dat iemand de schuld krijgt ebola in de V.S. te hebben binnengebacht. Het is de overheid zelf geweest.
Als u ebola heeft opgelopen in het buitenland, zou u het terug mee willen brengen naar uw land, wetende dat de kans dat u het niet overleeft toch 60% is of dat er een experimenteel medicijn op u ligt te wachten met onzekere uitkomst (kan het ook erger maken of vreemde bijwerkingen hebben).
Ik vraag me af hoelang men heeft gewacht vooraleer men het medicijn toediende: volgens bronnen zou de arts gezegd hebben dat hij het einde nabij was...
Is het medicijn in zo'n laat stadium nog wel effectief? Dan moet het alvast een heel straf medicijn zijn ...
Dat impliceert dat men misschien toch zekerder was van de zaak dat men laat uitschijnen (een nog levende zal je dat medicijn toch niet zomaar toedienen).


Een arts krijgt het virus. Moeten we ons daar geen vragen bij stellen? Een arts hoort te weten hoe hij zich moet beschermen tegen het virus.
De artsen ter plekke, zeker de niet-Afrikaanse, dragen alle soorten beschermende kledij. Gegeven dat het virus enkel overdraagbaar is via overgeefsel, zweet, speeksel en uitwerpselen of bloed, hoe is het dan mogelijk dat een arts het virus tòch oploopt?
En hoe moet je met die stoffen in contact komen? Huidcontact? Moeten die stoffen ook in de buurt van andere lichaamsopeningen komen (neus, mond, wondjes, anus, ...) of wat is de bedoeling?
Hoe zit het werkelijk met de overdraagbaarheid van het virus en waarom is er zo weinig informatie over?
Wie dieper graaft, merkt dat de eenduidigheid zoek is en de richtlijnen onduidelijk zijn.
Waarom bv volledige quarantaine indien men toch werkelijk enkel via door het lichaam gegenereerde stoffen van besmette personen kan besmet worden?

Zekerheid over de werkelijke mortaliteit is heden zoek, dit terwijl er bij de avian influenza constant cijfers meegegeven werden. De cijfers die we nu krijgen zijn cijfers van het aantal overledenen en het aantal besmettingen, het spreekt voor zich dat je uit die ratio de mortaliteit niet kan afleiden, daar het aantal besmettingen altijd het aantal overledenen zal voorlopen in de tijd.

Lokaal treft men lege ziekenhuizen aan waaruit alle personeel begrijpelijkerwijs gevlucht is (scenario dat ook hier reëel is bij een pandemie met hoge mortaliteitsratio), patiënten die verborgen worden in de huizen door familieleden omdat men vreest voor de westerse onderzoekers (men denkt bv dat men organen wil stelen van de patiënt :-s), maar evengoed familieleden die de overledene in het openbaar ergens dumpen, in de hoop dat hij wordt opgehaald. Zowel straten als meren en rivieren doen voor deze inwoners dienst als "graf".
Bij gebrek aan ziekenhuizen liggen ook zieken op straat.

Spanje krijgt zijn eerst patiënt binnen (zieke landgenoot die in Afrika was).
Saoedie-Arabië heeft zijn eerste overledene.
Op diverse plekken in het V.K. zijn er patiënten in quarantaine die besmetting vrezen, maar waarbij de ziekte nog niet werd vastgesteld (de ziekte kan pas met zekerheid worden vastgesteld indien er symptomen zijn. Deze mensen zitten nog in de incubatietijd.)
In Hamburg is er een centrum waarin men ebolapatiënten graag wil verwelkomen.

Hoe zit het in België?
Waarom organiseren de buurlanden van Sierra Leone, Guinee, Nigeria, ... niets om de patiënten te verzorgen?

morte-vivante
7 augustus 2014, 08:39
Dying Africans Are Pleading For The Ebola Drug Given To Two Americans (http://finance.yahoo.com/news/dying-africans-pleading-ebola-drug-195845569.html)
None of this answers criticism about why the only people allowed to try the experimental drug were two U.S. citizens. But it's far from the only blatant global inequality in healthcare.

maddox
7 augustus 2014, 08:50
Ik ben heel blij dat nu 2 VS burgers mogen genieten van een potentieel softenonneke.

circe
7 augustus 2014, 09:20
Ik ben heel blij dat nu 2 VS burgers mogen genieten van een potentieel softenonneke.

tja, dat lijkt me in dit geval nu wel het minste:
Kiezen tussen gewoon geen kinderen meer maken voor alle zekerheid, of zelf niet meer leven, lijkt me tamelijk simpel.

flatliner
7 augustus 2014, 20:23
AZG vraagt meer middelen om de epidemie daar te controleren en jij grijpt dat aan als argument om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten. Zo kennen we je weer!

AZG is niet echt een neutrale berichtgever.

Ze hebben zelf al toegegeven dat ze bepaalde situaties veel erger laten doorschemeren met de hoop om meer dotaties te krijgen.

Dikwijls is ook de lokale bevolking niet echt opgezet met de werkwijze van AZG. AZG gedragen zich arrogant en de meeste vrijwillige dokters zijn pas afgestudeerd, zonder enige ervaring. Oefenen op een arme bevolking in een derde wereld land is veel beter dan in Europa. Indien je een fout maakt in Europa, arme jij, indien je een fout maakt op een arme zwarte, niemand klaagt je aan.

Veel journalisten hebben al vastgesteld dat de lokale bevolking, niet alleen in Afrika, niets te maken wil hebben met AZG. Maar AZG, in hun arrogantie, verklaren dit door te stellen dat de lokale bevolking te dom is om de werkwijze van AZG te begrijpen.

flatliner
7 augustus 2014, 20:29
Toen het SARS virus in Azie rondwaarde vond iedereen het niet meer dan normaal dat het luchtruim minutieus in de gaten werd gehouden. Maar nu Ebola een dreiging wordt mogen we de grenzen niet sluiten want het gaat over zwarten en dan zijn we racistisch.

Politiek correct tot letterlijk in de kist.

Dit doet me denken aan het station van leuven,

Tijdje terug, werd er ergens in het belgen land neger op een muur geschilderd, ben vergeten waar, maar het land was te klein. Protesten en sympatie overal.

Op het station van leuven, kant van de bushalten, honderden reizigers komer er dagelijks langs, staat al maanden "staarchinees" geschreven. Deze racistische belediging tegenover Aziaten wordt zelfs niets als een belediging beschouwt. Zelfs het stadsbestuur/NMBS/De lijn doen geen moeite om deze tekst te verwijderen.

Bobke
7 augustus 2014, 20:44
AZG vraagt meer middelen om de epidemie daar te controleren en jij grijpt dat aan als argument om bootvluchtelingen aan hun lot over te laten. Zo kennen we je weer!
Het heeft niet echt zin om meer middelen t e voorzien om de epidemie daar te controlere en tegelijkertijd te laten uitzaaien.
Hoe ge het ook draait en keert, bootvluchtelingen hebben nu eenmaal geen gezondheids attest bij.

Bobke
7 augustus 2014, 20:49
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.
Zoiets als de konijnenziekte ?

Paddenstoel
7 augustus 2014, 21:03
Dit doet me denken aan het station van leuven,

Tijdje terug, werd er ergens in het belgen land neger op een muur geschilderd, ben vergeten waar, maar het land was te klein. Protesten en sympatie overal.

Op het station van leuven, kant van de bushalten, honderden reizigers komer er dagelijks langs, staat al maanden "staarchinees" geschreven. Deze racistische belediging tegenover Aziaten wordt zelfs niets als een belediging beschouwt. Zelfs het stadsbestuur/NMBS/De lijn doen geen moeite om deze tekst te verwijderen.

!!!!

morte-vivante
7 augustus 2014, 22:33
AZG is niet echt een neutrale berichtgever.

Ze hebben zelf al toegegeven dat ze bepaalde situaties veel erger laten doorschemeren met de hoop om meer dotaties te krijgen.

Dikwijls is ook de lokale bevolking niet echt opgezet met de werkwijze van AZG. AZG gedragen zich arrogant en de meeste vrijwillige dokters zijn pas afgestudeerd, zonder enige ervaring. Oefenen op een arme bevolking in een derde wereld land is veel beter dan in Europa. Indien je een fout maakt in Europa, arme jij, indien je een fout maakt op een arme zwarte, niemand klaagt je aan.

Veel journalisten hebben al vastgesteld dat de lokale bevolking, niet alleen in Afrika, niets te maken wil hebben met AZG. Maar AZG, in hun arrogantie, verklaren dit door te stellen dat de lokale bevolking te dom is om de werkwijze van AZG te begrijpen.



we zijn nu een 6 weken verder, en de epidemie breidt nog steeds verder uit. AzG had dus gelijk om meer middelen te vragen

verder:
Wegens een gebrek aan omkaderingsmogelijkheden, werken wij op het terrein niet met stagiaires of vrijwilligers.
en
MINIMAAL 2 JAAR BEROEPSERVARING HEBBEN

Voorafgaande beroepservaring is een noodzakelijke voorwaarde om een voldoende niveau van praktische bekwaamheden te garanderen, en om zo de nodige geloofwaardigheid bij de lokale gesprekspartners te hebben.
zeker specialisten moeten hun erkenning al hebben. Dat wil zeggen dat ze al minstens 4 jaar bijkomende beroepservaring hebben na hun afstuderen als arts

Universalia
8 augustus 2014, 09:50
Ebola moet men toch aux serieux nemen want het is echt geen lieverdje. 8O

http://www.thisissierraleone.com/wp-content/uploads/2014/04/ebola-in-westafrica.png

Zoals ik al eerder schreef, hermetisch afsluiten van die landen waar het vandaan komt of waar het de plak zwaait of waar men het wat is gaan rondstrooien??? (Etnische zuivering?)

http://www.thepeople.co.ke/wp-content/uploads/2014/03/Screen-Shot-2014-03-27-at-8.48.03-PM-600x330.jpg

Close the "border" put up a fence ... :oops:

"Ebola-epidemie is wereldwijde medische noodsituatie" (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2054900)http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/smiley-met-bordje/animaatjes-smiley-met-bordje-67661.gif

Dus is de boodschap, alles wat uit die landen/contreien komt, weg ermee.

http://uptownmagazine.com/files/2014/06/UPTOWN_stop_ebola.jpg

Edina
8 augustus 2014, 10:20
AZG is niet echt een neutrale berichtgever.

Ze hebben zelf al toegegeven dat ze bepaalde situaties veel erger laten doorschemeren met de hoop om meer dotaties te krijgen.

Dikwijls is ook de lokale bevolking niet echt opgezet met de werkwijze van AZG. AZG gedragen zich arrogant en de meeste vrijwillige dokters zijn pas afgestudeerd, zonder enige ervaring. Oefenen op een arme bevolking in een derde wereld land is veel beter dan in Europa. Indien je een fout maakt in Europa, arme jij, indien je een fout maakt op een arme zwarte, niemand klaagt je aan.

Veel journalisten hebben al vastgesteld dat de lokale bevolking, niet alleen in Afrika, niets te maken wil hebben met AZG. Maar AZG, in hun arrogantie, verklaren dit door te stellen dat de lokale bevolking te dom is om de werkwijze van AZG te begrijpen.

Duidelijk niet op de hoogte van hoe AZG werkt (zie ook de post van morte-vivante: ze werken ter plaatse niet met vrijwilligers en al evenmin met onervaren artsen of verplegers). En ook helemaal niet begrepen waartoe AZG opriep. Misschien eerst hun oorspronkelijke persbericht (http://www.msf-azg.be/nl/nieuws/dringend-meer-inzet-nodig-om-ebola-in-west-afrika-onder-controle-te-krijgen) eens lezen dus, voordat je nog meer onzin schrijft. Zij riepen helemaal niet op voor om zelf meer financiële middelen te krijgen, wel integendeel, ze lieten duidelijk verstaan dan zij ondertussen aan hun maximumcapaciteit zaten. Ze zijn niet alleen actief in de strijd tegen Ebola in West-Afrika hé. Ze riepen overheden, WHO en andere hulporganisaties op om meer middelen (en dus ook personeel) vrij te maken om hen te helpen bij de strijd tegen Ebola, waar zij (als enige!) al sedert maart mee bezig zijn, omdat ze het niet meer onder controle hebben. Uw aanval naar AZG was dus bijzonder misplaatst. En ook totaal ongegrond: zij werken in dit geval zelfs met antropologen samen om de bevolking mee te krijgen, zo arrogant zijn ze. Scepsis ten opzichte van medische hulpverlening is niet ongewoon in die landen en heeft niets te maken met arrogantie, dan wel met zaken als bijgeloof en gebrek aan wetenschappelijke kennis. En daar krijgt niet alleen AZG mee te maken (meer zelfs, daar krijgen zelfs hier de artsen mee te maken...).

circe
8 augustus 2014, 10:22
Ebola moet men toch aux serieux nemen want het is echt geen lieverdje. 8O

http://www.thisissierraleone.com/wp-content/uploads/2014/04/ebola-in-westafrica.png

Zoals ik al eerder schreef, hermetisch afsluiten van die landen waar het vandaan komt of waar het de plak zwaait of waar men het wat is gaan rondstrooien??? (Etnische zuivering?)

http://www.thepeople.co.ke/wp-content/uploads/2014/03/Screen-Shot-2014-03-27-at-8.48.03-PM-600x330.jpg

Close the "border" put up a fence ... :oops:

"Ebola-epidemie is wereldwijde medische noodsituatie" (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2054900)http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/smiley-met-bordje/animaatjes-smiley-met-bordje-67661.gif

Dus is de boodschap, alles wat uit die landen/contreien komt, weg ermee.

http://uptownmagazine.com/files/2014/06/UPTOWN_stop_ebola.jpg

had men dus al veel vroeger moeten doen.

Edina
8 augustus 2014, 10:27
En ondertussen worden er zelfs bewust patiënten overgevlogen naar de VS en EU voor behandeling. Dat moet alvast tot veel angst bij mensen als circe lijden. Ze begrijpt immers blijkbaar nog steeds niet dat Ebola veel minder besmettelijk is dan door de lucht overdraagbare ziektes.

Buiten wat marginale extreem-rechtse partijen en figuren, heeft er natuurlijk ook nog niemand oproepen tot de misplaatste voorstellen die circe in haar OP suggereerde, die natuurlijk niets anders waren dan platte politieke recuperatie.

Paddenstoel
9 augustus 2014, 00:26
Edina, ik denk dat je beter weet als dat.

Een virus recombineert en muteert razendsnel.

Er is onduidelijkheid over de precieze mortaliteit. Die kan men ook praktisch niet bijhouden daar de teller "overledenen" uiteraard achterloopt op de term "besmetten".


De standaard (opmaak door mij aangebracht):

"Om ebola op te lopen, moet je (direct of indirect) in contact komen met het bloed of lichaamsvocht (waaronder zweet, urine, braaksel en sperma) van een besmet mens of dier. Mensen zijn meestal pas besmettelijk als ze al ziek zijn. Dode mensen en dieren blijven besmettelijk. "

Direct of indirect contact. Niet meer uitleg. Hoe indirect is indirect contact?
Hoe geraakten artsen die de nodige protectiemiddelen hadden besmet?

"Meestal pas" besmettelijk als eerste symptomen opduiken.
Als jij deze winter na een bezoek aan Brussel, Zaventem, Antwerpen, ... thuiskomt met keelpijn, hoofdpijn en wat at random spierpijn, ga je direct jezelf in quarantaine steken wegens suspectie op ebola?

Universalia
9 augustus 2014, 06:34
Blijkbaar zal men Ebola toch sneller dan verwacht een halt kunnen toeroepen als het allemaal klopt wat men schrijft.

Ebolapatiënt in VS voelt zich "iedere dag sterker" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1984053/2014/08/09/Ebolapatient-in-VS-voelt-zich-iedere-dag-sterker.dhtml)

En juist nu dat 'iedereen' dacht, we zijn van dat Afrika vanaf :roll: 8O

Travis66
9 augustus 2014, 07:43
Blijkbaar zal men Ebola toch sneller dan verwacht een halt kunnen toeroepen als het allemaal klopt wat men schrijft.

Ebolapatiënt in VS voelt zich "iedere dag sterker" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1984053/2014/08/09/Ebolapatient-in-VS-voelt-zich-iedere-dag-sterker.dhtml)

En juist nu dat 'iedereen' dacht, we zijn van dat Afrika vanaf :roll: 8O
Laat u niks wijsmaken. Er is geen medicijn tegen ebola. Ebola valt wel aan te pakken door westerse verzorging. Hygiënische ziekenhuizen, constante verzorging, doorlopende bestrijding van de symptomen.
Kortom: met moeite en geld.

De negerkes zijn nog altijd gepoept en wij moeten ons geen zorgen maken. Survival of the fittest pur sang.

circe
9 augustus 2014, 08:21
En ondertussen worden er zelfs bewust patiënten overgevlogen naar de VS en EU voor behandeling. Dat moet alvast tot veel angst bij mensen als circe lijden. Ze begrijpt immers blijkbaar nog steeds niet dat Ebola veel minder besmettelijk is dan door de lucht overdraagbare ziektes.

Buiten wat marginale extreem-rechtse partijen en figuren, heeft er natuurlijk ook nog niemand oproepen tot de misplaatste voorstellen die circe in haar OP suggereerde, die natuurlijk niets anders waren dan platte politieke recuperatie.

Maar natuurlijk Edina. Deze patienten hebben ze uiteraard gewoon op een economy vlucht gezet, tussen de linkse toeristen, maar omdat het witte mensen zijn is dat niet besmettelijk. Doe ik het goed zo?

Saudi wil alvast geen bedevaarders uit die regio binnenlaten, de smerige marginale extreem rechtse sheikhs! En de VS nemen ook maatregelen, maar dat zijn helemaal extreem rechtse racisten, dat wisten we. En in Belgie is het gewoon niet besmettelijk wegens overwegend witte bevolking. Nu goed?

Vette Pois(s)on
9 augustus 2014, 08:22
Laat u niks wijsmaken. Er is geen medicijn tegen ebola. Ebola valt wel aan te pakken door westerse verzorging. Hygiënische ziekenhuizen, constante verzorging, doorlopende bestrijding van de symptomen.
Kortom: met moeite en geld.

De negerkes zijn nog altijd gepoept en wij moeten ons geen zorgen maken. Survival of the fittest pur sang.

Al es stilgestaan bij de dagelijkse volksverhuizing van cultuursnuivers ?

Even de negerkes over hun bolleke gaan aaien en de week erop wat gaan shoppen in de Delhaize.

kuch kuch

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 08:25
Al es stilgestaan bij de dagelijkse volksverhuizing van cultuursnuivers ?

Even de negerkes over hun bolleke gaan aaien en de week erop wat gaan shoppen in de Delhaize.

kuch kuch

Die minachting!

Wat zou je denken van stormfront.org?
Past meer bij Uw profiel!

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 08:27
Maar natuurlijk Edina. Deze patienten hebben ze uiteraard gewoon op een economy vlucht gezet, tussen de linkse toeristen, maar omdat het witte mensen zijn is dat niet besmettelijk. Doe ik het goed zo?

Saudi wil alvast geen bedevaarders uit die regio binnenlaten, de smerige marginale extreem rechtse sheikhs! En de VS nemen ook maatregelen, maar dat zijn helemaal extreem rechtse racisten, dat wisten we. En in Belgie is het gewoon niet besmettelijk wegens overwegend witte bevolking. Nu goed?


Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!


Informeer U beter alvorens paniek te willen zaaien om uw perverse politieke ideeën te promoten!

Luister eens wat experts te zeggen hebben!

Vette Pois(s)on
9 augustus 2014, 08:33
Die minachting!

Wat zou je denken van stormfront.org?
Past meer bij Uw profiel!

teveel canvas gekeken?

circe
9 augustus 2014, 10:26
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!


Informeer U beter alvorens paniek te willen zaaien om uw perverse politieke ideeën te promoten!

Luister eens wat experts te zeggen hebben!

a) bent U mod dat u uw eigen zinnetjes in het rood gaat zetten?

b) ik herinner me Armand Pien, u liep toen vast nog in een pampertje. De mens heeft op het einde van zijn leven zich in alle deemoed verontschuldigd omdat hij de bevolking heeft voorgelogen over de mogelijke gevolgen van de Tsjernobyl wolken. Kon allemaal geen kwaad: opgelegd door de minnares van Martens, toenmalig minister Mietje Smet.

c) ik heb deze draad opgestart net omwille van de duidelijke desinformatie die we krijgen omtrent deze besmettelijke ziekte.

d) gezien we gedesinformeerd worden beschouw ik mogelijke azielige economische zoekers uit die streken zeker als een mogelijk gevaar. Iets wat de oliesheiks uit Saudi dus sneller hebben begrepen dan onze bovenonsgestelden.

e) voor mensen als Edina blijkt dit een vorm van racisme te zijn, iets waar ze zelf iets aan gaat doen door ter plekke de zieken te gaan bezoeken en hen een doos pralines van Bury te geven.

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 11:38
a) bent U mod dat u uw eigen zinnetjes in het rood gaat zetten?

b) ik herinner me Armand Pien, u liep toen vast nog in een pampertje. De mens heeft op het einde van zijn leven zich in alle deemoed verontschuldigd omdat hij de bevolking heeft voorgelogen over de mogelijke gevolgen van de Tsjernobyl wolken. Kon allemaal geen kwaad: opgelegd door de minnares van Martens, toenmalig minister Mietje Smet.

c) ik heb deze draad opgestart net omwille van de duidelijke desinformatie die we krijgen omtrent deze besmettelijke ziekte.

d) gezien we gedesinformeerd worden beschouw ik mogelijke azielige economische zoekers uit die streken zeker als een mogelijk gevaar. Iets wat de oliesheiks uit Saudi dus sneller hebben begrepen dan onze bovenonsgestelden.

e) voor mensen als Edina blijkt dit een vorm van racisme te zijn, iets waar ze zelf iets aan gaat doen door ter plekke de zieken te gaan bezoeken en hen een doos pralines van Bury te geven.


Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!

Hieronder staat het in het blauw... nu tevreden of ga je het tegen de moderator 'zeggen' zoals in het kleuterklasje?

Armand Pien, Chernobyl: geen appels met citroenen vergelijken...
slaat op niks... U tracht wel dit weer even politiek te recupereren door uit te halen naar Miet Smet (zijnde minares) van Martens

welke desinformatie?
omdat uw paniekzaaiende leugens ontkracht worden?


uit de besmette gebieden komen quasi geen aziel zoekers!
alvorens die vanuit die gebieden een internationale vlieghaven bereiken duurt dagen, dan zijn er grondige screenings door douane en vliegtuigmaatschappijen in de landen ginder EN hier
Hier zijn betere medische faciliteiten!De kans dat een azielzoeker hier voor een 'outbreak' zorgt is nagenoeg NIHIL!
Een vliegverbod naar Arika is dus gewoon krankzinnig!

OW! Plots is SA een referentie? Dat zijn toch achterlijk Moslimbarbaren???

JA, inderdaad! U gebruikt deze ziekte om racisme te promoten en haat te zaaien

circe
9 augustus 2014, 13:18
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!

Hieronder staat het in het blauw... nu tevreden of ga je het tegen de moderator 'zeggen' zoals in het kleuterklasje?
ha voil�* dat is ook een mooi kleurke.

Armand Pien, Chernobyl: geen appels met citroenen vergelijken...
slaat op niks... U tracht wel dit weer even politiek te recupereren door uit te halen naar Miet Smet (zijnde minares) van Martens
Wist ge dat niet? die hebben heel hun leven aangehouden, tot hij "vreemd" ging met zijn secretaresse..... en toen was ht ambras tussen beiden. Stoort U dat?

welke desinformatie?
omdat uw paniekzaaiende leugens ontkracht worden?

welke leugens?

uit de besmette gebieden komen quasi geen aziel zoekers!

Dit is een héérlijk statement! ga ik in mijn onderschrift zetten.


alvorens die vanuit die gebieden een internationale vlieghaven bereiken duurt dagen, dan zijn er grondige screenings door douane en vliegtuigmaatschappijen in de landen ginder EN hier
Hier zijn betere medische faciliteiten!De kans dat een azielzoeker hier voor een 'outbreak' zorgt is nagenoeg NIHIL!
Een vliegverbod naar Arika is dus gewoon krankzinnig!
Waar ligt Arika? en waar heb ik gepleit voor een vliegverbod naar Arika?

OW! Plots is SA een referentie? Dat zijn toch achterlijk Moslimbarbaren???

Soms hebben ze nog één werkende hersencel ja. Straf hé.


JA, inderdaad! U gebruikt deze ziekte om racisme te promoten en haat te zaaien[/QUOTE]
Is het dan toch zo dat witten niet te besmetten zijn met Ebola?
Was Edina nu al niet boos dat ze een witte dokter als proefkonijn hebben gebruikt in Amerika? Moest dat geen zwette proefkonijn zijn? Wat als die witte nu wel overleeft en die zwette niet? is dat dan ook geen racisme?

circe
9 augustus 2014, 13:18
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!

Hieronder staat het in het blauw... nu tevreden of ga je het tegen de moderator 'zeggen' zoals in het kleuterklasje?
ha voil�* dat is ook een mooi kleurke.

Armand Pien, Chernobyl: geen appels met citroenen vergelijken...
slaat op niks... U tracht wel dit weer even politiek te recupereren door uit te halen naar Miet Smet (zijnde minares) van Martens
Wist ge dat niet? die hebben heel hun leven aangehouden, tot hij "vreemd" ging met zijn secretaresse..... en toen was het ambras tussen beiden, want ze was zwanger van een tweeling. Uiteindelijk heeft ze hem terug kunnen recupereren op latere leeftijd. Stoort U dat? CVP'ers die een levenlang aanhouden?

welke desinformatie?
omdat uw paniekzaaiende leugens ontkracht worden?

welke leugens?

uit de besmette gebieden komen quasi geen aziel zoekers!

Dit is een héérlijk statement! ga ik in mijn onderschrift zetten.


alvorens die vanuit die gebieden een internationale vlieghaven bereiken duurt dagen, dan zijn er grondige screenings door douane en vliegtuigmaatschappijen in de landen ginder EN hier
Hier zijn betere medische faciliteiten!De kans dat een azielzoeker hier voor een 'outbreak' zorgt is nagenoeg NIHIL!
Een vliegverbod naar Arika is dus gewoon krankzinnig!
Waar ligt Arika? en waar heb ik gepleit voor een vliegverbod naar Arika?

OW! Plots is SA een referentie? Dat zijn toch achterlijk Moslimbarbaren???

Soms hebben ze nog één werkende hersencel ja. Straf hé.


JA, inderdaad! U gebruikt deze ziekte om racisme te promoten en haat te zaaien[/QUOTE]
Is het dan toch zo dat witten niet te besmetten zijn met Ebola?
Was Edina nu al niet boos dat ze een witte dokter als proefkonijn hebben gebruikt in Amerika? Moest dat geen zwette proefkonijn zijn? Wat als die witte nu wel overleeft en die zwette niet? is dat dan ook geen racisme? (als 'm sterft is er natuurlijk niks aan de hand, dat weten we).

Enfin, moest ik het ooit opscharrelen, dan ga ik alvast naar een Congres van Groen! voordat ik me laat opnemen. Opgeruimd staat netjes. Als ik kan neem ik er nog een sossencongres bij ook.

circe
9 augustus 2014, 14:00
haaa..... daarmee is het niet besmettelijk voor den witmensch, en zeker niet voor den belg! Nu snap ik het (eindelijk!) :

http://www.lalibre.be/actu/sciences-sante/ebola-la-belgique-n-est-pas-equipee-pour-traiter-un-cas-53e3b3be3570667a63915b08
"Dans les maladies type fièvre hémorragique, il faut des conditions très strictes, mais il faut avoir en outre l’équipement pour prendre en charge les prélèvements de laboratoire, qui sont hautement contagieux, et le matériel de soins des patients. Or, pour cela, il faut des structures de type P4, qui sont hautement sécurisées et très coûteuses. Il n’en existe que quelques-unes en Europe. Mais aucune en Belgique. Il y a donc une confusion," explique le Pr Nathan Clumeck, chef de Service honoraire des maladies infectieuses au CHU Saint-Pierre, �* Bruxelles.

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 14:23
Het is niet dat er één of twee gevallen op Lagos airport geconstateerd zijn dat Nigeria 'besmet' gebied is hé...
De natte droom in de perverse denkwereld van Circe zou natuurlijk zijn dat heel Afrika besmet zou zijn...

Nogmaals de kans dat de ziekte hier uitbreekt is zoals SPECIALISTEN zeggen NIHIL!

Natuurlijk proberen partijen zoals het VB hier electoraal garen uit de spinnen door de mensen bang te maken en nodeloos paniek te zaaien!

Mits de nodige maatregelen is de kans op overdracht van ebola zeer klein.
Even kuchen in de Delhaize volsaat niet hoor!

circe
9 augustus 2014, 14:27
Het is niet dat er één of twee gevallen op Lagos airport geconstateerd zijn dat Nigeria 'besmet' gebied is hé...

Nogmaals de kans dat de ziekte hier uitbreekt is zoals SPECIALISTEN zeggen NIHIL!

Natuurlijk proberen partijen zoals het VB hier electoraal garen uit de spinnen door de mensen bang te maken en nodeloos paniek te zaaien!

Mits de nodige maatregelen is de kans op overdracht van ebola zeer klein.
Even kuchen in de Delhaize volsaat niet hoor!

FLINK ! ik ben heel blij dat je geen schrik hebt om besmet te worden. Al eens gedacht om je op te geven als vrijwilliger om de bootjes-zielige-zoekers op te vangen? (enkel de zwètte natuurlijk, de witten moeten maar zelf leren zwemmen).

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 14:45
FLINK ! ik ben heel blij dat je geen schrik hebt om besmet te worden. Al eens gedacht om je op te geven als vrijwilliger om de bootjes-zielige-zoekers op te vangen? (enkel de zwètte natuurlijk, de witten moeten maar zelf leren zwemmen).

De mensen uit zwart Afrika (de gebieden waar ebola slachtoffers gevallen zijn) die via de Sahara en de Middellandse zee met bootjes komen doen er MAANDEN over om van hun woonplaats de Noord Afrikaanse havens te bereiken!
Daar zullen geen ebola besmette tussen zitten hoor!

Meestal moeten ze in de Noord Afrikaanse havens MAANDEN wachten voor hun transport naar Italië!

Via die weg komen er zo goed als zeker geen besmette mensen binnen!

circe
9 augustus 2014, 14:47
De mensen uit zwart Afrika (de gebieden waar ebola slachtoffers gevallen zijn) die via de Sahara en de Middellandse zee met bootjes komen doen er MAANDEN over om van hun woonplaats de Noord Afrikaanse havens te bereiken!
Daar zullen geen ebola besmette tussen zitten hoor!

Meestal moeten ze in de Noord Afrikaanse havens MAANDEN wachten voor hun transport naar Italië!

Via die weg komen er zo goed als zeker geen besmette mensen binnen!

goh! heb ik toch een vriendin die gewoon met een auto meerijdt door al die landen. je vraagt je af hoe het daar k�*n hé! gemotoriseerd vervoer!

maddox
9 augustus 2014, 14:54
De mensen uit zwart Afrika (de gebieden waar ebola slachtoffers gevallen zijn) die via de Sahara en de Middellandse zee met bootjes komen doen er MAANDEN over om van hun woonplaats de Noord Afrikaanse havens te bereiken!
Daar zullen geen ebola besmette tussen zitten hoor!

Meestal moeten ze in de Noord Afrikaanse havens MAANDEN wachten voor hun transport naar Italië!

Via die weg komen er zo goed als zeker geen besmette mensen binnen!

Ik denk dat U hier niet hebt over nagedacht.

Voorbeeldje.
Het kostte een hoop WO1 soldaten ook maanden voor ze naar de VS verscheept werden, en er vielen er al genoeg dood door Spaanse griep aan boord van de transportschepen. Volgens uw theorie is het dus onmogelijk de VS te besmetten. Helaas is de praktijk net iets anders.

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 15:20
goh! heb ik toch een vriendin die gewoon met een auto meerijdt door al die landen. je vraagt je af hoe het daar k�*n hé! gemotoriseerd vervoer!

De Noord Afrikaanse kust per wagen bereiken van pakweg uit Liberia duurt in optimale omstandigheden minstens één week met de wagen.... (door de Sahara)
Bootvluchtelingen doen er via, via (ze hebben geen geldig paspoort) soms meerdere WEKEN over.Ook met gemotoriseerd vervoer!

Dus wat U suggereert is nonsens!

De enige weg om binnen de incubatietijd in Europa te geraken is met een lijnvlucht...
Omdat ze niet over documenten beschikken duurt zelfs die reis weken om vanuit pakweg Liberia naar België te komen... (wachten op papieren, de geschikte vlucht enz..)
Lijnvluchten worden streng gescreend zowel ginder als hier!

Hou toch eens op het probleem voor politieke doeleinden te misbruiken!

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 15:22
Ik denk dat U hier niet hebt over nagedacht.

Voorbeeldje.
Het kostte een hoop WO1 soldaten ook maanden voor ze naar de VS verscheept werden, en er vielen er al genoeg dood door Spaanse griep aan boord van de transportschepen. Volgens uw theorie is het dus onmogelijk de VS te besmetten. Helaas is de praktijk net iets anders.

De oversteek op de Middellandse zee is veel korter... en de omstandigheden van het transport zijn anders.

De kans dat besmette personen met bootjes komen is verwaarloosbaar!

De enige mogelijkheid dat een besmet persoon binnen de incubatietijd hier geraakt is per vliegtuig!

Paddenstoel
9 augustus 2014, 15:52
Blijkbaar zal men Ebola toch sneller dan verwacht een halt kunnen toeroepen als het allemaal klopt wat men schrijft.

Ebolapatiënt in VS voelt zich "iedere dag sterker" (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1984053/2014/08/09/Ebolapatient-in-VS-voelt-zich-iedere-dag-sterker.dhtml)

En juist nu dat 'iedereen' dacht, we zijn van dat Afrika vanaf :roll: 8O

Laat u niks wijsmaken. Er is geen medicijn tegen ebola. Ebola valt wel aan te pakken door westerse verzorging. Hygiënische ziekenhuizen, constante verzorging, doorlopende bestrijding van de symptomen.
Kortom: met moeite en geld.

De negerkes zijn nog altijd gepoept en wij moeten ons geen zorgen maken. Survival of the fittest pur sang.

De symptomen: interne bloeding. Hoe wil je dat graag bestrijden?
Welk medicijn is voorhanden volgens jou?

Er zijn enkele medcijnen, maar dit zijn chemotherapiemedicijnen, en dan het Zmap middel (getest op 2 - niet toevallig blanke - mensen, berichten over de vrouw blijven uit) en een medicijn dat in een testfase als te nadelig werd bevonden, dat weer mag gebruikt worden.

We gaan niet iedereen chemotherapie geven, dat begrijp je ook. Die middelen daarvoor zijn gewoonweg niet voor handen.
Btw hoeveel ziekenhuisbedden zijn er in Begië denk je per inwoner?
Hoeveel huisartsen, hoeveel verpleegkundigen, hoeveel spoedartsen?
Als 70% van de mensen plots ziek is, hoe gaan we dat aankunnen denk je?

Nierfalen hoort er ook bij, er zijn voldoende dialysetoestellen beschikbaar volgens u?
Maak je geen blaasjes wijs, we zijn een vogel voor de kat van zodra het virus zich nog meer versterkt en besmettelijker wordt (bij voorkeur in de incubatietijd) en airborne wordt.

De media geven ons zoethoudertjes en geloven hun eigen schrijfsels voorlopig. Niemand houdt van doemdenken, en paniek is nooit een goede radgever. Maar feit is dat iedere keer dat virus zichzelf kopieert (in verzwakte Afrikanen die al geteisterd worden door allerhande ziektes) het virus zich kan versterken, waarbij dan de sterke variant overwint.

Maar tegen een virus met een mortaliteit van om en bij de 70% (de huidige) is onze samenleving echt niet opgewassen, geloof me.
Zelfs als 5% van de mensen op hetzelfde moment symptomen begint te vertonen en begint te overlijden, zullen we al snel met gigantische problemen komen te zitten.
Laat staan wat er gebeurt wanneer 20% overlijdt... En die getallen oplopen tot 70%. Door de toegenomen arbeidsdeling en het feit dat we niet zelfvoorzienend zijn en allemal sterk afhankelijk van mekaars kunde, kennis en inzet, is het dan heel snel over en out...

Paddenstoel
9 augustus 2014, 16:06
Stel dat het virus in een 2000-tal besmetten zich al een paar miljoen keer heeft kunnen kopiëren. Sommige daaruit ontstane strains zullen sterker zijn en anderen. Mogelijk is er al één met een letaliteit van 100%. (De patiënt die van Liberia naar Nigiria vloog, geen enkele van zijn verzorgenden verpleegkundigen of artsen die besmet raken is nog in leven...). Hij landde in een stad met om en bij de 20 miljoen mensen.
Zelfs als het virus na de doortocht die het al gemakt heeft niet besmettelijker is geworden, volstaat bv het volgende scenario.

Eén van de mensen die een toilet in die luchthaven heeft gebruikt, is bv Juan. Juan gaat daarna verder naar Spanje. Op dag pakweg 20-21 begint Juan zich wat slechter te voelen. Hij klust 's avonds bij in een grote discotheek. Hij heeft wat keelpijn en een beetj stramme spieren, maar hij kan zijn collega's daarvoor niet in de steek laten.
Juan gaat die dag werken, maar daarvoor gaan ze nog snel even naar de bioscooop waar Juan hoest en kucht - tussen 100den andere bioscoopbezoekers die langs mekaar aanschuiven in rijen- nadien in de cinemazaal waar hij zit... Vervolgens gaan ze werken: hij gebruikt de toiletten, voelt zich onwel, er is wat aan de deurklink gekomen en hij wast zijn handen niet ... Hij brengt als ober de drank rond in de discotheek en ontmoet hierbij een 1000-tal mensen. Helaas heeft hij wat last van zijn keel en hoest en kucht hij nu en dan eens, in die drank. Tussen hem en zijn klanten is er overdracht van geld en men praat dicht tegen mekaar (anders versta je mekaar niet in een discotheek). Vele bezoekers zijn intussen bekenden geworden, die kust hij zoals steeds hartelijk. Dat hij zweet vindt niemand abnormaal, hij is een harde werker en het is er zeer warm. Er worden vele selfiegroepsfotos gemakat met veel innig contact als gevolg.
Ze zijn niet zeker over de smaak van een cocktail, dus laat het personeel mekaar proeven. Allen drinken van hetzelfde rietje.
Hij neemt ook nog afscheid van één van de security mensen die enkele weken later een doorreis maakt door Zwitserland.
's Avonds gaan ze met de taxi naar huis, die nadien wordt gebruikt door een moeder met een baby en twee kinderen, die de dag erna naar de creche en de school gaan... En pas thuis zullen worden gehouden wanneer zij zeer ernstige symptomen vertonen ... Inmiddels hebben ze heel de creche en half de school besmet... alsook de vrienden van de sport-en toneelclub en jongens en meisjes uit de buurt.

In deze case heeft één persoon makkelijk een 1000-tal anderen kunnen besmetten.
Al de daaropvolgende personen kunnen pakweg enkel makkelijk een 20-tal mensen besmetten (afhankelijk van wat ze nog doen terwijl de eerste symptomen al gevoeld zijn)...

Ik denk dat we ons niet bewust zijn van de sociale contacten en omgangsvormen. Daarbij moe je nog tellen dat wij een vrij afstandelijke cultuur zijn. Een handdruk, kus op de wang of een omhelzing volstaan meestal al, van hetzelfde bord eten of glas drinken of uit eenzelfde schotel eten, is hier niet zo gebruikelijk.
Maar verder?

...

Paddenstoel
9 augustus 2014, 16:16
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!


Informeer U beter alvorens paniek te willen zaaien om uw perverse politieke ideeën te promoten!

Luister eens wat experts te zeggen hebben!

Ik heb de posts van Circe niet gelezen dus ken haar politiek discours niet.

Maar ik denk dat je beter eens naar experts kan luisteren... Circe lijkt dit beter gedaan te hebben en een veel meer wetenschappelijk onderbouwde en realistische visie te hebben dan u.

De leider van het WHO, Chan, is die voldoende expert volgens u?

“This is not an airborne virus. Transmission requires close contact with the bodily fluids of an infected person, also after death. Apart from this specific situation, the general public is not at high risk of infection by the Ebola virus,” explained Chan. “At the same time, it would be extremely unwise for national authorities and the international community to allow an Ebola virus to circulate widely and over a long period of time in human populations… Constant mutation and adaptation are the survival mechanisms of viruses and other microbes. We must not give this virus opportunities to deliver more surprises.”

Je begrijpt dat die man te veel gevoel heeft voor P.R. en diplomatie om te zeggen "before it kills us all" ipv de laatste plechtige zin.

Paddenstoel
9 augustus 2014, 16:29
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!

Hieronder staat het in het blauw... nu tevreden of ga je het tegen de moderator 'zeggen' zoals in het kleuterklasje?

Armand Pien, Chernobyl: geen appels met citroenen vergelijken...
slaat op niks... U tracht wel dit weer even politiek te recupereren door uit te halen naar Miet Smet (zijnde minares) van Martens

welke desinformatie?
omdat uw paniekzaaiende leugens ontkracht worden?


uit de besmette gebieden komen quasi geen aziel zoekers!
alvorens die vanuit die gebieden een internationale vlieghaven bereiken duurt dagen, dan zijn er grondige screenings door douane en vliegtuigmaatschappijen in de landen ginder EN hier
Hier zijn betere medische faciliteiten!De kans dat een azielzoeker hier voor een 'outbreak' zorgt is nagenoeg NIHIL!
Een vliegverbod naar Arika is dus gewoon krankzinnig!

OW! Plots is SA een referentie? Dat zijn toch achterlijk Moslimbarbaren???

JA, inderdaad! U gebruikt deze ziekte om racisme te promoten en haat te zaaien

Een grondige screening, laat me niet lachen. Zelfs uw experts van de vtm (allicht) mogen hardop zeggen dat men uiteraard geen zekerheid heeft over die grondigheid van die experts.
Hoe gebeurt die screening volgens u? Warmtecamera's zoals in SARS? Het is Afrika hé ... Bovendien is er een incubatietijd tot 21 dagen. Iemand die geïncubeerd is, kan dus nog tot 21 dagen rustig rondlopen zonder eventueel positief bevonden e worden bij één van uw "screenings".
Bloedende ogen, neuzen, oren, rode vlekken, paarsezwarte en rode bulten zullen allicht tegengehouden worden... Maar verder, denk je dat ze van iedere passagier koorts gaan opnemen? Of bloed prikken? (Ook dan is er enkel uitsluitsel als men de symptomen reeds heeft. Voor deze fase kunnen we ebola niet uitsluiten). Vergeet het dus maar.



Je weet best dat men de grenzen niet durft sluiten omdat dit nu eenmaal niet poco is. En omdat we zulke nare ervaringen met multicul (zie wat de nieuwe Europeanen zijn aan het uitsteken in Irak, Syrië,...) hebben en zodanig in een gespannen internationale sfeer zitten dat de grenzen sluiten wel eens definitief zou kunnen zijn...

Circe heeft gelijk dat open grenzen spelen met vuur is.

In de minst poco vorm zou je iedere ebolapatiënt en iedereen die met deze mensen in contact kwam, hoe indirect ook, samen hermetisch moeten afsluiten van de wereld ... Als iedereen het virus eens gehad heeft, mogen de nog overlevenden eruit ...

En de locals moeten met hun tengels uit regenwouden blijven, en zeker geen apen en vleermuizen meer verorberen als delicatessen...


Waar komen belgische asielzoekers vandaan?
In 2013 waren de belangrijkste landen van herkomst van asielzoekers Afghanistan (8,4 % van het totale aantal aanvragen), Guinee (7,9 %), de DR Congo (7,7 %), Rusland (7,4 %) en Syrië (5,5 %). Irak, Kosovo, Albanië, Kameroen en China vervolledigen de top 10 van de landen van herkomst.

http://www.cgvs.be/nl/Actualiteit/bilan_des_statistiques_d_asile_2013.jsp?referer=tc m:127-240098-64

Dit is 2013: Maggie-effectjaar, we hadden nooit zo weinig aanvragen.
Een groot deel van die asielzoekers uit Guinee heeft inmiddels de Belgische nationaliteit, of heeft familie en vrienden uitgenodigd en gaat regelmatig terug op reis, om dan weer terug te komen... Te verwachten is dat iedereen (van oorsprong Guinees) met een Europese nationaliteit de komende dagen/weken het vliegtuig naar hier zal nemen. (De echte arme Afrikaantjes voor een tweede keer achterlatend om te stikken in hun miserie: lees hieronder waarom).

Ik ken trouwens heel wat mensen uit Nigeria, daar zijn tal van mensen die niet arm zijn hoor en gewoon kunnen en mogen reizen zoals u en ik, zonder een asielstatus of Europees paspoort.

Off-topic: uw open grenzen /asielbeleid
Heel de asielzoekers en vluchtelingen-rampetamp is sowieso iets wat in de ziel extreem poco incorrect is. Gelukkig weet de goegemeente dit nie. Dankzij de mensenstromen verliest men in arme landen zijn sterkste mannen, veelbelovenste jongens en zijn gehele middenklasse: wie het kan betalen, vertrekt immers (mensenhandel).
Ter plaatse blijven er zo nog ziekenhuizen over (gebouwd met westers geld) met 2 dokters en 5 verpleegkundigen.
Er zijn landen waar het aantal verpleegkundigen niet meer dan drie is ... U leest dat correct.
Na de brain- en caredrain, zorgen we nu ook gewoon voor een drain aan alles dat mogelijk het potentieel in zich had om die landen daar lokaal mee te helpen opbouwen. Bovendien zorgt dat er ook voor dat alle zin om de landen er weer bovenop te helpen - zodat iedereen het beter krijgt - verdwenen is. Alle energie en middelen gaan nu in de overtocht naar Europa... Inspanningen om het voor iedereen te verbeteren gebeuren niet. En de echte arme? Die blijft - en sterft daar.

Tenzij uw aandelen in luchtvaartmaatschappijen heeft met belangrijke routes naar Sub-Saharan Africa, is t misschien best dat u die stelling niet meer verdedigt.

Vreselijk trouwens dat de burgers van Europa door al dat poco-gezeik zichezlf niet meer mogen of kunnen beschermen. Ze worden afgemaakt door mensen zoals u, die zichzelf dan nog verdraagzaam vinden. :lol:

morte-vivante
9 augustus 2014, 16:39
Ik heb de posts van Circe niet gelezen dus ken haar politiek discours niet.

Maar ik denk dat je beter eens naar experts kan luisteren... Circe lijkt dit beter gedaan te hebben en een veel meer wetenschappelijk onderbouwde en realistische visie te hebben dan u.

De leider van het WHO, Chan, is die voldoende expert volgens u?



Je begrijpt dat die man te veel gevoel heeft voor P.R. en diplomatie om te zeggen "before it kills us all" ipv de laatste plechtige zin.
Met dit veschil dat het virus nogal stabiel is, en niet snel muteert

Schimmelpenninck
9 augustus 2014, 17:37
Een grondige screening, laat me niet lachen. Zelfs uw experts van de vtm (allicht) mogen hardop zeggen dat men uiteraard geen zekerheid heeft over die grondigheid van die experts.
Hoe gebeurt die screening volgens u? Warmtecamera's zoals in SARS? Het is Afrika hé ... Bovendien is er een incubatietijd tot 21 dagen. Iemand die geïncubeerd is, kan dus nog tot 21 dagen rustig rondlopen zonder eventueel positief bevonden e worden bij één van uw "screenings".
Bloedende ogen, neuzen, oren, rode vlekken, paarsezwarte en rode bulten zullen allicht tegengehouden worden... Maar verder, denk je dat ze van iedere passagier koorts gaan opnemen? Of bloed prikken? (Ook dan is er enkel uitsluitsel als men de symptomen reeds heeft. Voor deze fase kunnen we ebola niet uitsluiten). Vergeet het dus maar.



Je weet best dat men de grenzen niet durft sluiten omdat dit nu eenmaal niet poco is. En omdat we zulke nare ervaringen met multicul (zie wat de nieuwe Europeanen zijn aan het uitsteken in Irak, Syrië,...) hebben en zodanig in een gespannen internationale sfeer zitten dat de grenzen sluiten wel eens definitief zou kunnen zijn...

Circe heeft gelijk dat open grenzen spelen met vuur is.

In de minst poco vorm zou je iedere ebolapatiënt en iedereen die met deze mensen in contact kwam, hoe indirect ook, samen hermetisch moeten afsluiten van de wereld ... Als iedereen het virus eens gehad heeft, mogen de nog overlevenden eruit ...

En de locals moeten met hun tengels uit regenwouden blijven, en zeker geen apen en vleermuizen meer verorberen als delicatessen...


Waar komen belgische asielzoekers vandaan?


http://www.cgvs.be/nl/Actualiteit/bilan_des_statistiques_d_asile_2013.jsp?referer=tc m:127-240098-64

Dit is 2013: Maggie-effectjaar, we hadden nooit zo weinig aanvragen.
Een groot deel van die asielzoekers uit Guinee heeft inmiddels de Belgische nationaliteit, of heeft familie en vrienden uitgenodigd en gaat regelmatig terug op reis, om dan weer terug te komen... Te verwachten is dat iedereen (van oorsprong Guinees) met een Europese nationaliteit de komende dagen/weken het vliegtuig naar hier zal nemen. (De echte arme Afrikaantjes voor een tweede keer achterlatend om te stikken in hun miserie: lees hieronder waarom).

Ik ken trouwens heel wat mensen uit Nigeria, daar zijn tal van mensen die niet arm zijn hoor en gewoon kunnen en mogen reizen zoals u en ik, zonder een asielstatus of Europees paspoort.

Off-topic: uw open grenzen /asielbeleid
Heel de asielzoekers en vluchtelingen-rampetamp is sowieso iets wat in de ziel extreem poco incorrect is. Gelukkig weet de goegemeente dit nie. Dankzij de mensenstromen verliest men in arme landen zijn sterkste mannen, veelbelovenste jongens en zijn gehele middenklasse: wie het kan betalen, vertrekt immers (mensenhandel).
Ter plaatse blijven er zo nog ziekenhuizen over (gebouwd met westers geld) met 2 dokters en 5 verpleegkundigen.
Er zijn landen waar het aantal verpleegkundigen niet meer dan drie is ... U leest dat correct.
Na de brain- en caredrain, zorgen we nu ook gewoon voor een drain aan alles dat mogelijk het potentieel in zich had om die landen daar lokaal mee te helpen opbouwen. Bovendien zorgt dat er ook voor dat alle zin om de landen er weer bovenop te helpen - zodat iedereen het beter krijgt - verdwenen is. Alle energie en middelen gaan nu in de overtocht naar Europa... Inspanningen om het voor iedereen te verbeteren gebeuren niet. En de echte arme? Die blijft - en sterft daar.

Tenzij uw aandelen in luchtvaartmaatschappijen heeft met belangrijke routes naar Sub-Saharan Africa, is t misschien best dat u die stelling niet meer verdedigt.

Vreselijk trouwens dat de burgers van Europa door al dat poco-gezeik zichezlf niet meer mogen of kunnen beschermen. Ze worden afgemaakt door mensen zoals u, die zichzelf dan nog verdraagzaam vinden. :lol:


Deze ziekte word door rechts vooral gebruikt om electoraal garen te spinnen!
Doem scenarios zo onrealistisch als hun programma!

Gesloten grenzen is iets van het verleden!
De wereld zal één worden of jullie dit nu willen of niet! Het is een NATUURLIJKE evolutie!

Hun probleem (ebola) is ook het onze!

Zonder Afrika kunnen wij ook niet op ons welvaartsniveau blijven... (grondstoffen!)...

Al de rest is voorbijgestreefde dwaze praat uit de jaren 30!

fcal
9 augustus 2014, 21:48
Deze ziekte word door rechts vooral gebruikt om electoraal garen te spinnen!
Doem scenarios zo onrealistisch als hun programma!
Gesloten grenzen is iets van het verleden!
De wereld zal één worden of jullie dit nu willen of niet! Het is een NATUURLIJKE evolutie!

Hun probleem (ebola) is ook het onze!
Zonder Afrika kunnen wij ook niet op ons welvaartsniveau blijven... (grondstoffen!)...
Al de rest is voorbijgestreefde dwaze praat uit de jaren 30!
Zuivere 'kop-in-de-gronderij' vol politiek correct gekrijs (gesloten grenzen iets van het verleden, de wereld één, praat uit de 30-er jaren ...).

We hebben hier te doen met een medisch situatie, die zonder afdoende maatregelen kan uitgroeien tot een epidemie van formaat met tienduizenden slachtoffers.
Een van de eerste maatregelen zal zijn dat inderdaad grenzen gesloten worden. Dat is nu reeds het geval tussen bepaalde West-Afrikaanse landen. Op lokaal gebied zullen bepaalde dorpen en regio's volledig afgesloten worden manu militari.
Bepaalde lijnvluchten worden nu ds opgeschort ook tussen West-Europa en West-Afrika. Naar verluidt vliegt British Airways tot het einde van deze maand niet meer op Liberia en Sierra Leone. Er zullen er nog wel volgen. Vergeet niet dat men bijvoorbeeld in 8 uur op Air France lijnvlucht AF751 vanuit Conakry (CKY) op Roissy (CDG) staat. Brussels Airlines onderhoudt eveneens een lijnvlucht op Guinée.
Wie zal van deze routes eerst gebruik maken? Wel als we het geval van de Liberiaanse hoge diplomaat nagaan, die in Lagos ziek aankwam en aldaar reeds voor een uitbraak zorgde, dan is het duidelijk dat het de vooraanstaanden zullen zijn, die zich eventueel via allerlei corruptie een zitje zullen proberen te verwerven.
Hoog tijd, dat er een medisch projectteam opgestart wordt die in deze de nodige maatregelen treft om de bevolking zo goed mogelijk te beschermen.

Bobke
9 augustus 2014, 22:00
[B]Gesloten grenzen is iets van het verleden!
De wereld zal één worden of jullie dit nu willen of niet! !
De Palestijnen zullen dat graag horen.

maddox
10 augustus 2014, 13:44
De oversteek op de Middellandse zee is veel korter... en de omstandigheden van het transport zijn anders.
Kortere oversteek, prachtig, en dat maakt het onmogelijk dat een bootje met 1 besmette persoon de anderen op zo'n gammel geval niet kan aansteken.


De kans dat besmette personen met bootjes komen is verwaarloosbaar!
Dat maakt U ervan. Wishfull thinking, onwetendheid, of gewoon Filosofisch kwaaie wil?

De enige mogelijkheid dat een besmet persoon binnen de incubatietijd hier geraakt is per vliegtuig!
En een heel vliegtuig kan besmetten, dat is echt wel beter.

circe
10 augustus 2014, 16:24
Stop nu eens met deze vreselijke ziekte politiek te recupereren!


Informeer U beter alvorens paniek te willen zaaien om uw perverse politieke ideeën te promoten!

Luister eens wat experts te zeggen hebben!
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140810_01211213
De met ebola besmette Spaanse priester Miguel Pajares, die donderdag vanuit Liberia werd overgevlogen naar Madrid, zal het experimentele geneesmiddel ZMapp toegediend krijgen. Dat heeft het Spaanse ministerie van Gezondheid meegedeeld.
“Nadat het Spaanse geneesmiddelenagentschap het licht op groen had gezet voor de uitzonderlijke invoer van het geneesmiddel ZMapp”, is het zaterdagavond toegekomen in het Madrileense ziekenhuis waar de 75-jarige ebola-patiënt is opgenomen.

ZMapp, een cocktail van drie antilichamen, wordt geproduceerd door een privaat laboratorium in de Verenigde Staten. Het werd tot aan de huidige ebola-uitbraak alleen getest op dieren. Het werd ondertussen ook toegediend aan twee Amerikanen die in Liberia besmet raakten.

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO zal de komende dagen een ethisch standpunt innemen met betrekking tot het gebruik van experimentele behandelingen in de strijd tegen de ebola-epidemie.

De recente behandeling van twee mensen met een experimenteel geneesmiddel “doet de vraag rijzen of een middel dat nooit werd getest bij mensen en waarvan de veiligheid bij menselijk gebruik niet vaststaat, kan worden gebruikt bij deze ebola-uitbraak”, stelt de WHO. “En, aangezien dergelijke geneesmiddelen slechts in zeer geringe mate beschikbaar zijn, rijst ook de vraag, indien we ze gebruiken, wie er dan zal krijgen.”

Heerlijk toch! Alles hangt ervan af of het middel werkt. Als het niet werkt mogen witte patienten als testcase dienen, werkt het wel dan moet het natuurlijk onmiddellijk aan de zwartjes worden toegediend.

toch?

-------------------------

Guinee heeft halveling zijn grenzen gesloten. Er zijn blijkbaar genoeg patienten illegaal de grens kunnen oversteken
(Edina? Schimmeltje? ik dacht dat illegalen niet besmet konden geraken?)

Het West-Afrikaanse land Guinée is teruggekomen op eerdere verklaringen dat het zijn grenzen heeft gesloten om de verspreiding van de dodelijke ziekte ebola te stoppen. Een sluiting zou immers het risico vergroten dat mensen illegaal de grens oversteken, luidt het.

"Het gaat niet om de sluiting van de grenzen tussen Guinée, Liberia en Sierra Leone, maar eerder om maatregelen om het grensoverschrijdende verkeer beter te kunnen controleren", aldus regeringswoordvoerder en minister Albert Damantang Camara.

Ook Mauritanië heeft de controles aan zijn grenzen verscherpt in de strijd tegen de ebola-epidemie, die al meer dan 960 mensenlevens heeft geëist op bijna 1.800 bevestigde gevallen in de landen Guinée, Liberia, Sierra Leone en Nigeria.

zonbron
10 augustus 2014, 18:25
Deze ziekte word door rechts vooral gebruikt om electoraal garen te spinnen!
Doem scenarios zo onrealistisch als hun programma!

Gesloten grenzen is iets van het verleden!
De wereld zal één worden of jullie dit nu willen of niet! Het is een NATUURLIJKE evolutie!

Hun probleem (ebola) is ook het onze!

Zonder Afrika kunnen wij ook niet op ons welvaartsniveau blijven... (grondstoffen!)...

Al de rest is voorbijgestreefde dwaze praat uit de jaren 30!

Globalisme is helemaal niet natuurlijk, een paddestoel of schimmel wel en van deze nieuwe ebola-uitbraak weet ik het niet zo zeker. Gesloten grenzen lijken me toch angewezen hoor. Daar bestaan trouwens nog andere belangrijke redenen voor. Zo willen we bvb. geen terroristen met vuile ebolabommen. ;-) Lijken moeten degelijk opgevolgd en verwijderd worden. Niet op straat smijten dus.

Schimmelpenninck
10 augustus 2014, 18:27
Globalisme is helemaal niet natuurlijk, een paddestoel wel en van deze nieuwe ebola-uitbraak weet ik het niet zo zeker. Gesloten grenzen lijken me toch angewezen hoor. Daar bestaan trouwens nog anderd belangrijke redenen voor. Zo willen bvb. geen terroristen met vuile ebolabommen. ;-) Lijken moeten degelijk opgevolgd en verwijderd worden. Niet op straat smijten dus.

Met het snelle massatransport is globalisme een feit en niet terug te draaien!

zonbron
10 augustus 2014, 18:36
Met het snelle massatransport is globalisme een feit en niet terug te draaien!

Waarom? U heeft zich te houden aan de plaatselijke wetgeving en immigratie controleert U grondig, net zoals de douane indien ze dat nodig achten. Massatransport = geen globalisme. Trouwens het globalisme en de wereldwijde vrije handel, daar genieten meestal enkel de multinationals en soortgelijken van. Nee hoor, de gewone man heeft geen baat bij het globalisme en open grenzen.

Door ebola getroffen landen, grenzen ff dicht tot de handel onder controle is, waarom niet?

BTW: blijkbaar is de huidige trend, het streven naar een multipolaire wereld U ontgaan, even een krant anno 2014 openslaan?

Schimmelpenninck
10 augustus 2014, 18:37
Waarom? U heeft zich te houden aan de plaatselijke wetgeving en immigratie controleert U grondig, net zoals de douane indien ze dat nodig achten. Massatransport = geen globalisme. Trouwens het globalisme en de wereldwijde vrije handel, daar genieten meestal enkel de multinationals en soortgelijken van. Nee hoor, de gewone man heeft geen baat bij het globalisme en open grenzen.

Door ebola getroffen landen, grenzen ff dicht tot de handel onder controle is, waarom niet?

BTW: blijkbaar is de huidige trend, het streven naar een multipolaire wereld U ontgaan, even een krant anno 2014 openslaan?

Als dat noodzakelijk is zal het er wel van komen hoor!

zonbron
10 augustus 2014, 18:40
Als dat noodzakelijk is zal het er wel van komen hoor!

Dat acht ik zeer waarschijnlijk.

AVV.VVK
10 augustus 2014, 18:46
Met het snelle massatransport is globalisme een feit en niet terug te draaien!

en dan heb je de luie sossen die geen moeite doen om zich tegen de globalisering te verzetten. En dan heb je nationalisten die de moeite doen om zich ertegen te verzetten.

Aan u de keus bent u liever lui? Of bent u liever moe?

Schimmelpenninck
10 augustus 2014, 19:28
en dan heb je de luie sossen die geen moeite doen om zich tegen de globalisering te verzetten. En dan heb je nationalisten die de moeite doen om zich ertegen te verzetten.

Aan u de keus bent u liever lui? Of bent u liever moe?

De socialisten hebben hier weinig mee te maken hoor.
:roll::roll::roll::roll:

circe
11 augustus 2014, 10:03
Allez, onze eerste Edina-volgeling heeft het vlaggen. Kan allemaal geen kwaad dacht hij. Laten we lekker Ebola globalizeren, want het is toch niet besmettelijk tenzij je die bloedbuilen gaat uitzuigen.....

Rwanda heeft zondagavond bekendgemaakt een in Kigali gehospitaliseerde Duitse patiënt in qurantaine te hebben geplaatst omdat hij symptomen van ebola vertoont.
Volgens een regeringscommuniqué blijft de patiënt in het King Faisal ziekenhuis geïsoleerd in afwachting van de resultaten van tests. Die zouden binnen 48 uur beschikbaar moeten zijn.

De Rwandese minister van Gezondheid Agnes Binagwaho twitterde dat de Duitse student enkele dagen in Liberia had vertoefd vooraleer naar Rwanda te komen.

Het betreft een eerste geval van mogelijke besmetting in Rwanda sinds de uitbraak van de epidemie in West-Afrika begin dit jaar. Er zijn al minstens 932 mensen bezweken aan de ziekte.http://www.standaard.be/cnt/dmf20140811_01212438

Peche
11 augustus 2014, 10:38
De wereld is altijd 1 geweest. Het is de mens die hem in stukken verdeeld en rijt.

circe
11 augustus 2014, 11:03
De wereld is altijd 1 geweest. Het is de mens die hem in stukken verdeeld en rijt.

inderdaad. Iedereen gelijk. Allemaal Ebola! Dan pas zijn de schimmels en de perziken content (zij denken natuurlijk dat zij het wel zullen overleven).

De grote islamitische OUMMAH zeker hé perzikje?

mettewie
11 augustus 2014, 11:14
De socialisten hebben hier weinig mee te maken hoor.
:roll::roll::roll::roll:

Tis goed dat u schrijft "weinig", socialisten kennende zijn tot veel kwaads in staat!

maddox
11 augustus 2014, 12:15
De socialisten hebben hier weinig mee te maken hoor.
:roll::roll::roll::roll:

De huidige socialisten maken niks. Die parasiteren.

Paddenstoel
11 augustus 2014, 12:22
Deze ziekte word door rechts vooral gebruikt om electoraal garen te spinnen!
Doem scenarios zo onrealistisch als hun programma!

Gesloten grenzen is iets van het verleden!
De wereld zal één worden of jullie dit nu willen of niet! Het is een NATUURLIJKE evolutie!

Hun probleem (ebola) is ook het onze!

Zonder Afrika kunnen wij ook niet op ons welvaartsniveau blijven... (grondstoffen!)...

Al de rest is voorbijgestreefde dwaze praat uit de jaren 30!

Aan de drank gezeten?

Je weet best dat wetenschappelijk gezien de grenzen sluiten de enige juiste reactie is, en iedereen nauwgezet screenen die erdoor wil.

Je weet ook best dat vanuit politiek correcte dogma's er zeer veel mensen niet enkel gehersenspoeld zijn waardoor zij enkel nog bepaalde ideeën mogen hebben (andere culturen is per definitie verrijking, al haten ze onze cultuur en willen ze ons liefst uitroeien, net als iedere andere andersgelovige) en andere ideeën verboden worden, zelfs bij wet, en er dan nog eens verdedigers opstaan van die dogma's en de handlangers van de politiek correcte elite worden. Mensen die andere muilkorven, uitschelden, verraden, ... De collaborateurs uit de jaren '30. Iedereen die tegen de indoctrinatie van deze tijd (multicultuur is per definitie verrijking, niet-witte mensen doen per definitie nooit iets verkeerd, je mag de term Belgen gebruiken om een groep aan te duiden in negatieve zin, je mag dat met Nederlanders, je mag dat met Engelsen en Russen, maar je mag dat niet met Turken, Marokkanen, Maghrebijnen, ... ) ingaat wordt bijzonder hard aangepakt. Indien men zijn kans ziet wordt deze persoon alles afgepakt wat hij ooit bereikt heeft.
(bv. zijn werk, mogelijke deelname aan raad van besturen in de vrije tijd, ...). En wordt hij als racist of fascist versleten.


Dit is trouwens ABSOLUUT GEEEEN natuurlijke evolutie!!

Integendeel!! Zwarte mensen zijn het best aangepast om op het Afrikaanse continent te leven. Witten kunnen daar niet overleven. Getinte mensen zijn evolutionair perfect geshaped om te leven in de
De omgeving alsook de strijd die constant gevoerd wordt in deze omgeving, al sinds de oudheid, zit in hun genen gebrand, zoals dat ook voor ons geld bij andere kenmerken. Bijgevolg zijn zij optimaal aangepast aan die omgeving. En totaal niet aangepast aan onze omgeving.
Dat is nèt de reden waarom die mensen hier zo vaak worden afgeschilderd als "barbaren, agressieve gekken, boeven, criminelen, wilden, tuig, ..." en waarom wij hun reacties altijd sterk overdreven vinden, ipv gelaten en aanmatigend.
Dat is dus net ook waarom zij hier minder kansen hebben in deze omgeving.
Om die reden zijn wij ook kansloos in Afrika (huidkanker zal ons deel al heel snel zijn, om nog maar te zwijgen van allerhande bacterieën waar we doodziek door worden. We kunnen nog niet eens kraantjeswater drinken zonder aan de diarree te zitten.

Daarom ook dat mensen uit verschillende continenten, totaal andere etnische kenmerken hebben, met name die kenmerken die het meest ideaal zijn in die omgeving (bv wij hebben een lange neus, Afrikanen hebben een eerder korte plattere neus: onze neus moest de koude lucht kunnen verwarmen, bij hun was dit niet nodig).

Paddenstoel
11 augustus 2014, 12:31
Waarom? U heeft zich te houden aan de plaatselijke wetgeving en immigratie controleert U grondig, net zoals de douane indien ze dat nodig achten. Massatransport = geen globalisme. Trouwens het globalisme en de wereldwijde vrije handel, daar genieten meestal enkel de multinationals en soortgelijken van. Nee hoor, de gewone man heeft geen baat bij het globalisme en open grenzen.

Door ebola getroffen landen, grenzen ff dicht tot de handel onder controle is, waarom niet?

BTW: blijkbaar is de huidige trend, het streven naar een multipolaire wereld U ontgaan, even een krant anno 2014 openslaan?

Wees daar maar zeker van.

Schimmel moet anders eens vragen aan de vrachtwagenchauffeurs van de ikea hoeveel zij verdienen...

Paddenstoel
11 augustus 2014, 12:32
Als dat noodzakelijk is zal het er wel van komen hoor!

Sla er uw eigen schrijfsels even op na.
Mensen als u zullen dat voorkomen.
Niet enkel ebola, maar ook de jihad zal geïmporteerd worden. Kwestie van tijd vooraleer een vrouw hier geen enkel recht meer heeft, als het van mensen als u afhangt.

Schimmelpenninck
11 augustus 2014, 12:33
Aan de drank gezeten?

Je weet best dat wetenschappelijk gezien de grenzen sluiten de enige juiste reactie is, en iedereen nauwgezet screenen die erdoor wil.

Je weet ook best dat vanuit politiek correcte dogma's er zeer veel mensen niet enkel gehersenspoeld zijn waardoor zij enkel nog bepaalde ideeën mogen hebben (andere culturen is per definitie verrijking, al haten ze onze cultuur en willen ze ons liefst uitroeien, net als iedere andere andersgelovige) en andere ideeën verboden worden, zelfs bij wet, en er dan nog eens verdedigers opstaan van die dogma's en de handlangers van de politiek correcte elite worden. Mensen die andere muilkorven, uitschelden, verraden, ... De collaborateurs uit de jaren '30. Iedereen die tegen de indoctrinatie van deze tijd (multicultuur is per definitie verrijking, niet-witte mensen doen per definitie nooit iets verkeerd, je mag de term Belgen gebruiken om een groep aan te duiden in negatieve zin, je mag dat met Nederlanders, je mag dat met Engelsen en Russen, maar je mag dat niet met Turken, Marokkanen, Maghrebijnen, ... ) ingaat wordt bijzonder hard aangepakt. Indien men zijn kans ziet wordt deze persoon alles afgepakt wat hij ooit bereikt heeft.
(bv. zijn werk, mogelijke deelname aan raad van besturen in de vrije tijd, ...). En wordt hij als racist of fascist versleten.


Dit is trouwens ABSOLUUT GEEEEN natuurlijke evolutie!!

Integendeel!! Zwarte mensen zijn het best aangepast om op het Afrikaanse continent te leven. Witten kunnen daar niet overleven. Getinte mensen zijn evolutionair perfect geshaped om te leven in de
De omgeving alsook de strijd die constant gevoerd wordt in deze omgeving, al sinds de oudheid, zit in hun genen gebrand, zoals dat ook voor ons geld bij andere kenmerken. Bijgevolg zijn zij optimaal aangepast aan die omgeving. En totaal niet aangepast aan onze omgeving.
Dat is nèt de reden waarom die mensen hier zo vaak worden afgeschilderd als "barbaren, agressieve gekken, boeven, criminelen, wilden, tuig, ..." en waarom wij hun reacties altijd sterk overdreven vinden, ipv gelaten en aanmatigend.
Dat is dus net ook waarom zij hier minder kansen hebben in deze omgeving.
Om die reden zijn wij ook kansloos in Afrika (huidkanker zal ons deel al heel snel zijn, om nog maar te zwijgen van allerhande bacterieën waar we doodziek door worden. We kunnen nog niet eens kraantjeswater drinken zonder aan de diarree te zitten.

Daarom ook dat mensen uit verschillende continenten, totaal andere etnische kenmerken hebben, met name die kenmerken die het meest ideaal zijn in die omgeving (bv wij hebben een lange neus, Afrikanen hebben een eerder korte plattere neus: onze neus moest de koude lucht kunnen verwarmen, bij hun was dit niet nodig).


De zuid Afrikaanse boers zien er toch niet echt dood uit!

U bent aan het lullen en gebruikt deze vreselijke ziekten om politieke statements te zetten!

De werled is één en van iedereen, de toekomst zal dit uitwijzen!
Grenzen is voor mensen die niet weten waarheen!

circe
11 augustus 2014, 12:42
De zuid Afrikaanse boers zien er toch niet echt dood uit!

U bent aan het lullen en gebruikt deze vreselijke ziekten om politieke statements te zetten!

De werled is één en van iedereen, de toekomst zal dit uitwijzen!
Grenzen is voor mensen die niet weten waarheen!

het woord "Plaasmoorden" ken je ook niet neem ik aan?

Paddenstoel
12 augustus 2014, 00:01
De zuid Afrikaanse boers zien er toch niet echt dood uit!

U bent aan het lullen en gebruikt deze vreselijke ziekten om politieke statements te zetten!

De werled is één en van iedereen, de toekomst zal dit uitwijzen!
Grenzen is voor mensen die niet weten waarheen!

Nu noem je een land: in zuid-afrika vindt een genocide plaats die niet eens als dusdanig erkent wordt.
Waarom denkt u?

zonbron
12 augustus 2014, 00:37
De zuid Afrikaanse boers zien er toch niet echt dood uit!

U bent aan het lullen en gebruikt deze vreselijke ziekten om politieke statements te zetten!

De werled is één en van iedereen, de toekomst zal dit uitwijzen!
Grenzen is voor mensen die niet weten waarheen!

Over mijn grens stapt alvast niemand met mijn toestemming over en de meeste landen staan dat ook niet toe.

Kortom, geen globalisme a la new age noch neoliberaal noch communistisch.

De weerstand zal steeds bestaan. En ik praat over landen, blokken zoals BRICS en toekomstige allianties. Een ander moderner globalisme kan mss ooit nog wel ontstaan, maar is zeker en vast nog niet voor nu. Lees gewoonweg even de krant en bekijk de alternatieve media. Er is een oorlog gaande. Check it out.


BTW: Grenzen bestaan oa. juist om die mensen die niet weten waarheen netjes opgeborgen en onder controle te houden, zoniet om ze simpelweg buiten te houden. :thumbsup:

Een normaal mens heeft geen problemen met 'grenzen'. Dat is een kwestie van respect en eerbetoon. Aanpassen is de boodschap dus. En het merendeel van de wereld werkt nog steeds zo, legt U zich er dus maar bij neer.

Peche
12 augustus 2014, 06:46
De globalisatie zal maar pas stoppen als de tanken en troepen teruggetrokken worden.
Wij moeten nu al onze sociale woningen gaan delen met ex Syrië strijders.
Er zijn hier Syrië strijders die uitkeringsgerechtigd zijn waarvan den Belziek nog niet door heeft dat ze vertrokken zijn.
Maar het is belangrijker dat mensen die in vrede met andere leven geschorst worden he :roll:

Een bom is zo gedropt, maar een quarantine is niet goed voor de economie dus kunnen we dat zo meteen niet doen he.

circe
12 augustus 2014, 07:34
Volledige voorraad van experimentele ZMapp naar Afrika verstuurd
Het Amerikaanse farmabedrijf dat het experimentele ebola-geneesmiddel ZMapp ontwikkelt, heeft de volledige voorraad ervan naar West-Afrika verstuurd. Dat heeft de onderneming Mapp Bio meegedeeld.

“Na te zijn ingegaan op alle aanvragen die tijdens het weekend waren binnengekomen vanuit West-Afrika, is de voorraad ZMapp uitgeput”, meldt de onderneming in een persbericht. Hoeveel dosissen er zijn verstuurd en met welke bestemming, wordt niet gepreciseerd. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN zijn ze op weg naar Liberia.

“De beslissing om ZMapp te gebruiken komt toe aan het medisch team van de patiënten”, aldus nog Mapp Bio. Het voegt nog toe dat het experimentele serum, dat wordt gemaakt op basis van tabaksbladeren, gratis geleverd wordt.http://www.standaard.be/cnt/dmf20140812_01213928

en nu maar hopen dat er niet teveel bijwerkingen of gevolgen zijn, of de Amerikanen wordt weer racisme verweten.
Eerst witte dokters oplappen, maar dan gaan testen op de zwarte bevolking! hoe durven ze?

circe
12 augustus 2014, 10:31
Nigeria heeft een nieuw geval van ebola gemeld in Lagos, de grootste stad van het land. Volgens het ministerie van Gezondheid telt Nigeria nu tien ebolapatiënten. Intussen heeft Sierra Leone gemeld dat het alle vluchten van en naar landen die door ebola getroffen zijn, opschort.(*)
Zaterdag maakte de regering van Guinee al bekend zijn grenzen met Sierra Leone en Liberia te sluiten om de verspreiding van ebola tegen te gaan. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) steeg het aantal doden door ebola vrijdag tot 961.

(*) : geen probleem, ze kunnen nog steeds via Brussel proberen.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1986183/2014/08/11/Nieuw-ebolageval-in-Nigeria-Sierra-Leone-cancelt-vluchten.dhtml

circe
12 augustus 2014, 12:21
Voil�*, ze gaan het experimenteel medicijn toestaan. Lijkt me nogal wiedes. Je mag kiezen tussen 99% op doodgaan en 50% op mogelijke gevolgen.....

Deskundigen van de gezondheidsorganisatie van de Verenigde Naties (WHO) hebben de inzet van ‘geneesmiddelen die nog in een experimenteel stadium zijn’ ter bestrijding van de ebola-epidemie als ‘ethisch verantwoord’ bestempeld.
Tegen ebola is er nog geen afdoend geneesmiddel, maar wel een medicijn in experimenteel stadium. Daartegenover zijn er in West-Afrika al meer dan duizend mensen aan het virus overleden. De ethici stemmen nu in met het experimentele middel, zelfs al zijn de efficiëntie en de bijwerkingen niet geweten. Dat heeft de WHO volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN dinsdag na consultatie van een raad van medische ethici beslist.

De patiënten moeten wel geïnformeerd zijn en instemmen met de toediening, voegde de Britse commerciële zender ITV daaraan toe. De raad vond ook moreel verplicht om geneesmiddelen en vaccins in gegeven omstandigheden in de best mogelijke klinische proefopstellingen te evalueren.

Het gaat om het middel ZMapp van een Amerikaans bedrijf. De Amerikaanse voedsel- geneesmiddelenwaakhond FDA stemde in met een verzoek van het zwaar getroffen land Liberia om er toegang toe te hebben. Er vertrekken nog deze week stalen van het middel naar Liberia ter verzorging van met het virus besmette artsen, aldus CNN.http://www.standaard.be/cnt/dmf20140812_01214175

Hoe zou het toch komen dat het wéér die Amerikanen zijn die een mogelijke oplossing gevonden hebben. Geen enkel islamitisch paradijs heeft zich de moeite getroost, en dat terwijl ze toch allah aan hun zijde hebben?

Schimmelpenninck
12 augustus 2014, 17:53
het woord "Plaasmoorden" ken je ook niet neem ik aan?

Wat had je verwacht na 50 jaar de 'zwarten' den duvel te hebben aangedaan??

maddox
12 augustus 2014, 17:57
Wat had je verwacht na 50 jaar de 'zwarten' den duvel te hebben aangedaan??

Dus, iets slechts moeten we maar opvolgen met iets slechts.

Tof, dan ga ik eens denken hoe Patrick M en Kitty van N te wreken.

Bobke
12 augustus 2014, 18:49
Wat had je verwacht na 50 jaar de 'zwarten' den duvel te hebben aangedaan??
Nu hebben ze het zoveel beter.

Schimmelpenninck
13 augustus 2014, 10:51
Nu hebben ze het zoveel beter.

Zeker en vast!

Ga daar maar eens vragen of ze terug naar de 'apartheid' willen!

Schandalige vraag eigenlijk die je daar stelt! Totaal wereldvreemd...

Schimmelpenninck
13 augustus 2014, 10:52
Dus, iets slechts moeten we maar opvolgen met iets slechts.

Tof, dan ga ik eens denken hoe Patrick M en Kitty van N te wreken.

Ze mogen blij zijn dat ze daar niet allemaal afgemaakt zijn!
Qua vergeving en menselijkheid kunnen we nog veel van die mensen leren!

circe
14 augustus 2014, 14:14
Wij Belgen zijn niet zo rassiestisch als de Duitsers hoor. Wij blijven over en weer vliegen. Ons kan niks gebeuren.

Duitsland roept zijn burgers op de ebola-gebieden te verlaten

Geplaatst op 13 augustus 2014

Twee dagen geleden meldden de nieuwsberichten de eerste Europese ebola-dode, de Spaanse “religieuze”, die in Afrika de ebola-zieken wilde verzorgen. Sindsdien werd ook bekend dat het de farmaceutische ondernemingen op dit moment aan de noodzakelijke medicijnen ontbreekt, omdat deze allemaal al in Afrika werden verbruikt (Bloomberg zegt: Ebola Drug Supply Is Exhausted After Doses Sent to Africa).

Canadese medicijnproducenten sturen zelfs al ongeteste ebola-medicijnen en ebola-inentingen, die daar in Afrika getest worden.

En Duitsland roept de Duitsers (en de migranten met Duitse paspoorten) op om de ebola-gebieden in Afrika te verlaten.

Germany urges citizens to leave Ebola-hit nations

En ook op de WDR:

AA roept vanwege ebola Duitse burgers op om West-Afrika te verlaten:

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vanwege de ebola-epidemie alle Duitse staatsburgers opgeroepen te vertrekken uit de desbetreffende West-Afrikaanse landen. De oproep geldt echter niet voor daar dringend noodzakelijk medisch personeel, zei een woordvoerder in Berlijn. De Duitse ambassades in Guinea, Sierra Leone en Liberia blijven geopend.

Dat zou ook kunnen betekenen dat de Wereldgezondheidsorganisatie deze gebieden spoedig afsluit, want onlangs nog werd verkondigd dat men door het internationale uitroepen van deze landen tot gebieden waarin de noodtoestand heerst hiervoor de noodzakelijke basis had gecreëerd.

De WHO roept internationale noodtoestand uit. De WHO mag nu grenzen laten sluiten evenals beperkingen in het internationale reisverkeer uitvaardigen.

Niet betroffen landen zoals Duitsland worden er door de WHO slechts toe opgeroepen zich op mogelijke ebola-gevallen voor te bereiden en dienovereenkomstige maatregelen te treffen. Dat zou in Duitsland sowieso al het geval zijn, zei de woordvoerster van het ministerie: “Wij zijn er klaar voor.”

De uitgeroepen gezondheidsnoodtoestand geeft de WHO echter de mogelijkheid landen rechtstreekse aanwijzingen en aanbevelingen te geven. Volgens de in 1969 door de WHO-lidstaten overeengekomen internationale gezondheidsvoorschriften zijn er ook quarantaine-maatregelen mogelijk, waaronder het sluiten van grenzen evenals beperkingen in het internationale reisverkeer.

Focus

Veel gebieden werden al door desbetreffende landen zelf afgesloten:

De uitbraak van de ebola-virusziekte breidt zich steeds verder uit. Twee betroffen landen hebben de noodtoestand uitgeroepen, het leger wordt ingezet. Volgens de jongste cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO hebben 1323 mensen de ebola-virusziekte, van wie 729 (inclusief verdachte gevallen) zijn gestorven. De cijfers zijn van 27 juli, ze zouden dus al duidelijk hoger kunnen liggen.

Hulpverleners ter plaatse raken steeds verder aan het einde van hun capaciteiten. “Er is geen einde in zicht”, zei de woordvoerder van de Duitse sectie van Artsen zonder Grenzen, Stefan Dold, tegen de “Artsenkrant”. “We draaien bijna door.” (…) De noodtoestand geldt voor de komende 60 tot 90 dagen. De politie en het leger sluiten de toegangen naar en uit de getroffen regio´s af. – desnoods ook met geweld. De veiligheidstroepen moeten artsen en hulpverleners tegen aanvallen beschermen, zoals de laatste tijd steeds opnieuw was voorgekomen.

Artsenkrant

Zoals je ziet, bergt ebola ook iets goeds in zich – net als iedere storm. Hoe zei Goethte dat ook maar weer:

Ik maak deel uit van die kracht, die steeds het boze wil en steeds het goede creëert.

In ieder geval kunnen we hier allemaal iets van leren: ebola is niet alleen een “afleiding”, zoals veel mensen denken: ebola bezit wel degelijk een eigen politieke kracht, doordat zij Europa er sneller toe kan brengen haar grenzen te sluiten dan alle rechts-conservatieve groeperingen en partijen met hun democratische verkiezingsresultaten bij elkaar! Wie had dat een jaar geleden überhaupt kunnen denken?

Bron: www.kybeline.com

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/08/13/ ... more-68253

Kom gewoon allemaal via Brussel mensen! hier is niks aan het handje.

Paddenstoel
17 augustus 2014, 00:28
Duitsland is samen met Zwitserland één van de meer ernstige landen van Europa. Rationaliteit is belangrijk in tijden waarin emoties snel heel hoog kunnen oplaaien, oa versterkt door allerhande (sociale) massamedia ed. Politici in ons land vallen dan nog over mekaars' voeten om het sterkst in de gunst van die massa die zich voortbeweegt op sociale media te staan.

De prijs zullen ze stilaan betalen.

In Spanje is de eerste nigeriaan opgenomen met als symtpomen hoge koorts, overgeven en diarree. Het ebola-protocol is gestart. Arme triage-verpleegkundige alsook allicht onthaalbediende en mogelijke ambulance-personeel of deurpersoneel dat met de man in contact kwam. Het worden 21 gezellige dagen.
Maar ach, we kunnen de Afrikanen toch niet verbieden om te reizen hé?

Tempest
17 augustus 2014, 09:37
Heel grappig hoe iedereen lult over grenzen sluiten terwijl de probleem zeer makkelijk te oplossen is.

Ebola is een heel simpel te bestrijden ziekte - de epidemie bestaat alleen maar door het falen van de farmaceutische industrie. Ze spendere geld uitsluitend aan populaire ziektes (of zelfs geen ziektes maar kaaltjes en schijnziektes (waarvan de reclames elke dag de avond TV domineren.

Zeldzame ziektes krijgen big-Pharma-aandacht alleen als de weinige klanten gedekt zijn door de uitgebreide westerse ziektekostenverzekering
.

Cheminot
17 augustus 2014, 10:12
Zeker en vast!

Ga daar maar eens vragen of ze terug naar de 'apartheid' willen!

Schandalige vraag eigenlijk die je daar stelt! Totaal wereldvreemd...

Ben jij het dan al gaan vragen? Is er dan geen armoede meer in Zuid-Afrika? Is er geen geweld?

circe
17 augustus 2014, 10:35
Heel grappig hoe iedereen lult over grenzen sluiten terwijl de probleem zeer makkelijk te oplossen is.

Ebola is een heel simpel te bestrijden ziekte - de epidemie bestaat alleen maar door het falen van de farmaceutische industrie. Ze spendere geld uitsluitend aan populaire ziektes (of zelfs geen ziektes maar kaaltjes en schijnziektes (waarvan de reclames elke dag de avond TV domineren.

Zeldzame ziektes krijgen big-Pharma-aandacht alleen als de weinige klanten gedekt zijn door de uitgebreide westerse ziektekostenverzekering
.

cut the BS.

Hoe ga JIJ het oplossen groot licht?

Wachten tot heel Europa besmet is om dan tegen ziekenkasprijzen een medicijn op de markt te brengen?

Schimmelpenninck
17 augustus 2014, 12:56
Ben jij het dan al gaan vragen? Is er dan geen armoede meer in Zuid-Afrika? Is er geen geweld?


Voor de meeste blanken is het daar nog steeds en paradijs zoals het was voor de apartheid....
Voor de aan de realiteit onaangepaste 'boers' is dat natuurlijk niet zo..; die zouden zich beter aanpassen aan de tijd van vandaag of vertrekken!
Blanken genoeg die willen ruilen!

Het geweld en de criminaliteit is een erfenis van het blanke apartheidsregime!

Schimmelpenninck
17 augustus 2014, 12:57
Er worden wel degelijk richtlijnen gegeven:

Niet-essentiële reizen naar Liberia worden afgeraden omwille van mogelijke beperkingen in de bewegingsvrijheid van reizigers die kunnen worden opgelegd door de lokale autoriteiten ter indijking van de verspreiding van het Ebola-virus.

De Ebola-epidemie heeft tot op heden voornamelijk de lokale bevolking in de grensgebieden met Sierra Leone en Guinée getroffen, maar ook in Monrovia en andere delen van het land werden gevallen van Ebola bevestigd. Een verdere uitbreiding valt niet uit te sluiten.

Ten gevolge van de Ebola-epidemie werd de noodtoestand afgekondigd en werden de meeste grensovergangen gesloten. Een aantal luchtvaartmaatschappijen hebben hun vluchten op Monrovia opgeschort. Reizigers kunnen hinder ondervinden als gevolg van de noodmaatregelen getroffen door de overheid.

U wordt aangeraden voor meer informatie de website van het European Centre for Disease Prevention, de Wereldgezondheidsorganisatie en het Instituut voor Tropische Geneeskunde te raadplegen.

Paddenstoel
17 augustus 2014, 14:51
Heel grappig hoe iedereen lult over grenzen sluiten terwijl de probleem zeer makkelijk te oplossen is.

Ebola is een heel simpel te bestrijden ziekte - de epidemie bestaat alleen maar door het falen van de farmaceutische industrie. Ze spendere geld uitsluitend aan populaire ziektes (of zelfs geen ziektes maar kaaltjes en schijnziektes (waarvan de reclames elke dag de avond TV domineren.

Zeldzame ziektes krijgen big-Pharma-aandacht alleen als de weinige klanten gedekt zijn door de uitgebreide westerse ziektekostenverzekering
.

Toch vreemd dat een bedrijf vnl zl zoeken nar het maken van een product dat ook effectief verkoopt en geen geld zal besteden aan de ontwikkeling van iets waar geen vraag naar is.

Schande!!!! Sluit de farma!! Brandt de bedrijven plat!! :roll::roll:

Gipsy
17 augustus 2014, 14:56
cut the BS.

Hoe ga JIJ het oplossen groot licht?

Wachten tot heel Europa besmet is om dan tegen ziekenkasprijzen een medicijn op de markt te brengen?

Een verspreiding in Europa op een schaal zoals Afrika is onmogelijk. De hygiëne ligt hier veel hoger en zieken kunnen relatief vlug compleet ge-isoleerd worden

Eduard Khil
17 augustus 2014, 18:59
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1994772/2014/08/17/Woedende-menigte-bevrijdt-17-ebolapatienten-in-Liberia.dhtml


als ze op die manier beginnen...

circe
17 augustus 2014, 19:47
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1994772/2014/08/17/Woedende-menigte-bevrijdt-17-ebolapatienten-in-Liberia.dhtml


als ze op die manier beginnen...

rap op een bootje zetten om asiel aan te vragen....

Andy
17 augustus 2014, 20:01
Toch vreemd dat een bedrijf vnl zl zoeken nar het maken van een product dat ook effectief verkoopt en geen geld zal besteden aan de ontwikkeling van iets waar geen vraag naar is.

Schande!!!! Sluit de farma!! Brandt de bedrijven plat!! :roll::roll:
Als een bedrijf alleen maar oog heeft voor het eigen (korte termijn) financieel gewin en wat corporate politics, waarom zouden we dan bedrijven nog nodig hebben? Waarom zouden we ze nog dulden?
Opdoeken die handel en geneeskunde én pharmacie opnieuw vanuit de samenleving organiseren. Wat betreft wetenschappelijk onderzoek is dat de facto toch al grotendeels de praktijk.

flatliner
17 augustus 2014, 22:10
Als een bedrijf alleen maar oog heeft voor het eigen (korte termijn) financieel gewin en wat corporate politics, waarom zouden we dan bedrijven nog nodig hebben? Waarom zouden we ze nog dulden?
Opdoeken die handel en geneeskunde én pharmacie opnieuw vanuit de samenleving organiseren. Wat betreft wetenschappelijk onderzoek is dat de facto toch al grotendeels de praktijk.

Zal "de morgen" als referentie gebruiken,

2-tal weken gelden, pagina groot, schande, jaren geleden, internationale bedrijven hebben experimentele medicijnen gebruikt op de arme bevolking van Afrika.

Deze week, pagina groot, schande, internationale bedrijven gebruiken experimentele medicijnen op Amerikanen en Europeanen, schande, waarom niet op de lokale arme bevolking.

In onze samenleving, wie ga je kiezen om te testen? Nationaliseren zal niets oplossen.

En stel een overheidsbedrijf "denkt" dat ze een test medicijn hebben, uit noodgeval injecteren ze duizenden zieken, zoals nu gevraagd word. Maar na enkele jaren heb je ongewenste complicaties, ze worden onvruchtbaar of veel vroeg kanker. Ze spannen een proces aan tegen de staat.

Ga je dan aanvaarden dat je financieel een land ten gronde kan richten?

Edina
17 augustus 2014, 23:27
Duitsland is samen met Zwitserland één van de meer ernstige landen van Europa. Rationaliteit is belangrijk in tijden waarin emoties snel heel hoog kunnen oplaaien, oa versterkt door allerhande (sociale) massamedia ed. Politici in ons land vallen dan nog over mekaars' voeten om het sterkst in de gunst van die massa die zich voortbeweegt op sociale media te staan.

De prijs zullen ze stilaan betalen.

In Spanje is de eerste nigeriaan opgenomen met als symtpomen hoge koorts, overgeven en diarree. Het ebola-protocol is gestart. Arme triage-verpleegkundige alsook allicht onthaalbediende en mogelijke ambulance-personeel of deurpersoneel dat met de man in contact kwam. Het worden 21 gezellige dagen.
Maar ach, we kunnen de Afrikanen toch niet verbieden om te reizen hé?

Je hebt al serieus uit je nek zitten lullen in deze draad, maar deze post slaat toch wel alles... Misschien kan je beter het vetgedrukte zelf ter harte nemen, want je bent een schoolvoorbeeld van iemand wiens ratio het laat afweten door zijn hoog oplaaiende emoties.

Edina
17 augustus 2014, 23:29
En circe heeft ondertussen nog steeds niet begrepen waar het schoentje knelt in haar OP...

maddox
18 augustus 2014, 00:13
En circe heeft ondertussen nog steeds niet begrepen waar het schoentje knelt in haar OP...

Ik begrijp uw punt niet.
Zolang een virus niet uitgeroeid is, is het niet onder controle. 1 verandering in het RNA en vaccins mogen opnieuw ontwikkeld worden- getuige influenza-

Universalia
18 augustus 2014, 08:51
Bron (http://nieuws.vtm.be/buitenland/104843-menigte-bevrijdt-ebola-patienten)

Detail tekst:

In Liberia heeft een woedende menigte 17 Ebola-patiënten uit een quarantainepost in de hoofdstad Monrovia bevrijd. Onder de gevluchte patiënten bevonden zich bevestigde gevallen van Ebola.

Zoals ik al eerder wist te schrijven dient men Europa hermetisch af te sluiten van die landen waar het Ebola virus (het virus dat orde op zaken stelt in opdracht van Mama Nature??) zijn gangetje gaat.

Vluchten schrappen. Border controle + medisch onderzoek voor zij die uit die landen komen. (lees: gewoon niet meer toelaten) Er zijn in die contreien zelf al landen die zich hermetisch afsluiten van andere, waarom zou Europa dat ook niet doen?? 8O

Ik kan mij nog steeds niet van de indruk ontmaken dat men dit Ebola 'probleem' (waarom 'probleem', je kan het als een etnische zuivering zien ook natuurlijk, beetje ver gezocht maar toch) nog steeds zwaar onderschat.

circe
18 augustus 2014, 10:24
Ik kan mij nog steeds niet van de indruk ontmaken dat men dit Ebola 'probleem' (waarom 'probleem', je kan het als een etnische zuivering zien ook natuurlijk, beetje ver gezocht maar toch) nog steeds zwaar onderschat.

Zwaar onderschat, inderdeed.

WHO: uitbraak ebola sterk onderschat

ACCRA -
De omvang van de ebola-uitbraak in West-Afrika wordt met het aantal gemelde doden en zieken „sterk onderschat”. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) donderdag op basis van medewerkers in West-Afrika.
Het dodental als gevolg van de ebola-uitbraak in West-Afrika steeg woensdag naar zeker 1069. In totaal zijn er sinds het begin van het vaststellen van de ebolaepidemie een half jaar geleden 1975 besmettingen met het virus bevestigd.
Internationale hulporganisaties bekijken mogelijkheden om voedsel te droppen in gebieden in Liberia en Sierra Leone die zijn afgezet om verspreiding van ebola te voorkomen. Dat heeft Tim Evans van de Wereldbank donderdag gezegd. De Wereldbank, de VN en de WHO werken aan een noodplan voor voedselhulp.
Honger verspreidt zich in de gebieden, omdat sommige lokale boeren zijn bezweken aan het ebolavirus. Vrachtwagenchauffeurs durven het gebied niet in vanwege het virus. Winkels hebben hun deuren gesloten en grote luchtvaartmaatschappijen hebben vluchten naar de gebieden geschrapt, waardoor grote delen van de landen zijn afgesloten van de buitenwereld.
Volgens Evans zijn de voedselprijzen sterk gestegen en is het moeilijk om de inwoners van voedsel te voorzien.
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/22968759/___Uitbraak_ebola_sterk_onderschat___.html

Wat een racisten toch hé Edina?

circe
18 augustus 2014, 10:34
Wie is dan de papa?

Ik vrees dat moeder natuur nog stamt vanuit de tijd dat de vrouwen nog als levensbrengende halfgoden werden aanzien..... niks papa bij nodig.

Edina
18 augustus 2014, 11:05
Ik begrijp uw punt niet.
Zolang een virus niet uitgeroeid is, is het niet onder controle. 1 verandering in he ik heb At RNA en vaccins mogen opnieuw ontwikkeld worden- getuige influenza-

Ik heb dan ook nergens ontkend dat de uitbraak er niet onder controle zou zijn en nog minder dat het zwaar onderschat werd. Meer zelfs, ik heb AZG, die dit als eerste aankloeg, expliciet gesteund.

Mijn punt is dat circe (met in haar zog een hoop anderen) niet zozeer bezorgd is over de situatie ter plekke (sommigen hopen zelfs openlijk dat ebola daar een serieuze bevolkingsdaling veroorzaakt), dan wel de tot nog toe onredelijke angst dat er hier ook een uitbraak komt, misbruikt om haar politieke agenda door te drukken. Meer in het bijzonder door een oproep om de grenzen hier hermetisch te sluiten voor alles en iedereen die uit Afrika en bij uitbreiding (hoe kon het ook anders) zowat alle moslimlanden komt. Inclusief het maar laten vergaan van boten met vluchtelingen in de Middellandse zee (waarvan overigens geweten is dat die vluchtelingen zowat allemaal van Oost-Afrika komen). Maatregelen die zelfs niet genomen werden bij de uitbraak van SARS, dat wel door de lucht overdraagbaar is en dan ook een veel groter verspreidingsgebied kende.

Wat er nu vooral moet gebeuren, is middelen en personeel om de epidemie daar onder controle te krijgen. En ja, dat kan het tijdelijk onder quarantaine plaatsen van de regio's waar de uitbraak heerst, betekenen. En vanzelfsprekend moeten ook de mensen die uit de LANDEN willen reizen waar ebola werd vastgesteld, aan een medische controle worden onderworpen. Maar dat is nog wel wat anders dan wat circe en anderen hier al allemaal hebben voorgesteld. Meer buitenlandse hulp bij de aanvang van de uitbraak had er voor gezorgd dat de situatie niet zo uit de hand was gelopen trouwens, maar laat die hulp nu net hetgeen zijn waar circe en gelijkgezinden het niet zo hebben op begrepen.

circe
18 augustus 2014, 12:40
Ik heb dan ook nergens ontkend dat de uitbraak er niet onder controle zou zijn en nog minder dat het zwaar onderschat werd. Meer zelfs, ik heb AZG, die dit als eerste aankloeg, expliciet gesteund.

Mijn punt is dat circe (met in haar zog een hoop anderen) niet zozeer bezorgd is over de situatie ter plekke (sommigen hopen zelfs openlijk dat ebola daar een serieuze bevolkingsdaling veroorzaakt), dan wel de tot nog toe onredelijke angst dat er hier ook een uitbraak komt, misbruikt om haar politieke agenda door te drukken. Meer in het bijzonder door een oproep om de grenzen hier hermetisch te sluiten voor alles en iedereen die uit Afrika en bij uitbreiding (hoe kon het ook anders) zowat alle moslimlanden komt. Inclusief het maar laten vergaan van boten met vluchtelingen in de Middellandse zee (waarvan overigens geweten is dat die vluchtelingen zowat allemaal van Oost-Afrika komen). Maatregelen die zelfs niet genomen werden bij de uitbraak van SARS, dat wel door de lucht overdraagbaar is en dan ook een veel groter verspreidingsgebied kende.

Wat er nu vooral moet gebeuren, is middelen en personeel om de epidemie daar onder controle te krijgen. En ja, dat kan het tijdelijk onder quarantaine plaatsen van de regio's waar de uitbraak heerst, betekenen. En vanzelfsprekend moeten ook de mensen die uit de LANDEN willen reizen waar ebola werd vastgesteld, aan een medische controle worden onderworpen. Maar dat is nog wel wat anders dan wat circe en anderen hier al allemaal hebben voorgesteld. Meer buitenlandse hulp bij de aanvang van de uitbraak had er voor gezorgd dat de situatie niet zo uit de hand was gelopen trouwens, maar laat die hulp nu net hetgeen zijn waar circe en gelijkgezinden het niet zo hebben op begrepen.

Het verheugt me te weten dat er dus wèl mensen zijn die zelfs zonder me te kennen gewoon wéten wat ik bedoel en hoe ik mijn politieke agenda (roei heel Afrika uit) onder de aandacht wil brengen! grandioos!

morte-vivante
18 augustus 2014, 18:10
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1994772/2014/08/17/Woedende-menigte-bevrijdt-17-ebolapatienten-in-Liberia.dhtml


als ze op die manier beginnen...

Paniek en angst zijn ergere vijanden dan de ziekte zelf

morte-vivante
18 augustus 2014, 18:15
Heel grappig hoe iedereen lult over grenzen sluiten terwijl de probleem zeer makkelijk te oplossen is.

Ebola is een heel simpel te bestrijden ziekte - de epidemie bestaat alleen maar door het falen van de farmaceutische industrie. Ze spendere geld uitsluitend aan populaire ziektes (of zelfs geen ziektes maar kaaltjes en schijnziektes (waarvan de reclames elke dag de avond TV domineren.

Zeldzame ziektes krijgen big-Pharma-aandacht alleen als de weinige klanten gedekt zijn door de uitgebreide westerse ziektekostenverzekering
.

De epidemie bestaat tgv het falen/ontbreken van een locale gezondheidszorg, niet omdat de farma "gefaald" heeft

Tot een half jaar geleden brak ebola sporadisch uit, en bleef beperkt tot wat lokaal woeden. Waarom zou farma daar dan geld aan moeten spenderen?

Wil je farma echt aanklagen, dan focus op de slaapziekte, enkel derdewereldprobleem, nagenoeg geen onderzoek...

Castor Troy
18 augustus 2014, 18:18
Het verheugt me te weten dat er dus wèl mensen zijn die zelfs zonder me te kennen gewoon wéten wat ik bedoel en hoe ik mijn politieke agenda (roei heel Afrika uit) onder de aandacht wil brengen! grandioos!

Zeker van dat het geen dubbelnicks, mevrouw Opportunist?

Castor Troy
18 augustus 2014, 18:32
.

Andy
18 augustus 2014, 18:54
Zal "de morgen" als referentie gebruiken,

2-tal weken gelden, pagina groot, schande, jaren geleden, internationale bedrijven hebben experimentele medicijnen gebruikt op de arme bevolking van Afrika.

Deze week, pagina groot, schande, internationale bedrijven gebruiken experimentele medicijnen op Amerikanen en Europeanen, schande, waarom niet op de lokale arme bevolking.

In onze samenleving, wie ga je kiezen om te testen? Nationaliseren zal niets oplossen.

En stel een overheidsbedrijf "denkt" dat ze een test medicijn hebben, uit noodgeval injecteren ze duizenden zieken, zoals nu gevraagd word. Maar na enkele jaren heb je ongewenste complicaties, ze worden onvruchtbaar of veel vroeg kanker. Ze spannen een proces aan tegen de staat.

Ga je dan aanvaarden dat je financieel een land ten gronde kan richten?
Ik ben De Morgen dan ook niet. ;) Mij kan het weinig schelen dat het redden van mensen om een epidemie te voorkomen een land financieel ten gronde zou kunnen richten op een manier zoals je die hierboven beschrijft. Dat zou nog een eerbare manier zijn. Vandaag de dag richten we landen ten gronde opdat superrijken nog wat rijker zouden kunnen zijn.

Als dat om dodelijke of bijzonder ernstige ziektes gaat moet je zo'n dingen gewoon doen.

circe
18 augustus 2014, 21:43
En circe heeft ondertussen nog steeds niet begrepen waar het schoentje knelt in haar OP...

Jongen in quarantaine wegens vrees voor ebola

In een ziekenhuis in Oostende is een 13-jarige jongen uit het West-Afrikaanse Guinee in quarantaine geplaatst, omdat gevreesd werd dat hij mogelijk besmet is met het ebola-virus. Volgens het ministerie van Volksgezondheid gaat het echter om malaria. Maar voor alle zekerheid blijft de jongen, die hoge koorts had, nog 36 uur in afzondering. Als de koorts dan verdwenen is, kan pas zeker worden gesteld dat geen sprake is van ebola, aldus een woordvoerder van het ziekenhuis.

Guinee is een van de landen waar het ebola-viorus heerst. De jongen was vorige week met familie naar België gekomen. Zijn moeder en zus zouden zijn doorgereisd naar Nederland, maar het ziekenhuis in Oostende had hen maandagavond nog niet weten te lokaliseren.

http://www.nu.nl/buitenland/3855330/belgische-jongen-in-quarantaine-wegens-vrees-ebola.html e.a.

------------------

oops?

Eyjafjallajökull
21 augustus 2014, 11:57
En voila, het is te genezen :

Ebola-patiënt VS mag naar huis (http://nos.nl/artikel/689172-ebolapatient-vs-mag-naar-huis.html)

Next !

IanVD
21 augustus 2014, 13:11
En voila, het is te genezen :

Ebola-patiënt VS mag naar huis (http://nos.nl/artikel/689172-ebolapatient-vs-mag-naar-huis.html)

Next !

Is dat niet de patïent die naast ZMapp ook nog anti-lichamen voor Ebola had gekregen via een bloedtransfusie?

Universalia
23 augustus 2014, 18:30
Nieuwe wet in Sierra Leone: celstraf voor verbergen ebolapatiënt

Bron (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2006055/2014/08/23/Nieuwe-wet-in-Sierra-Leone-celstraf-voor-verbergen-ebolapatient.dhtml)

Detail tekst:

Sierra Leone heeft een amendement aan de gezondheidswet gestemd die celstraffen voorziet voor mensen die een ebolapatiënt verborgen houden. Die praktijk heeft er volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie (WGO) toe bijgedragen dat de epidemie zwaar wordt onderschat.

Zoals ik al eerder wist te schrijven dient Europa zich hermetisch af te sluiten van Afrika. Ooit al iets goed uit die hoek gekomen??? 8O :roll:

Het gaat wel even duren alvorens ... (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2005968/2014/08/23/Zes-tot-negen-maanden-nodig-om-ebola-verspreiding-halt-toe-te-roepen.dhtml)

hagakure
24 augustus 2014, 13:26
Even een "derailed" thread terug op rails zetten

So they break into an infection clinic, steal infected blankets and free infected patients, then scurry back into the slums and the only solution is to quarantine them.

50 000 potential hosts corralled together into tight quarters with other infected people basically equal 50 000 ebola victims.

And they're held back by.. a few strands of barbed wire.

This is a boiling kettle of disease growth that is just waiting for the incubation period to stop and for panic to become large enough for a bumrush out of the quarantine zone.

Africa is kill.

http://s28.postimg.org/l3vdvtlal/image.jpg

giserke
24 augustus 2014, 13:37
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.

Als je de bevolking decimeren een logische stap vind, waarom biedt je dan uw naasten, en vooral uzelf niet aan om te 'verdwijnen'?

Verder, het is kwestie van een paar maand vooraleer Ebola hier op duikt.

circe
26 augustus 2014, 10:30
Allez, exact één maand nadat ik dit draadje opende (en +duizend doden later) gaan ze dan toch heu.... grenzen en luchthavens sluiten?

beseffen dat het wèl via de lucht overdraagbaar is ? http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2616116/pg1