PDA

View Full Version : Islamitische terreur ten aanzien van christenen


Eliyahu
12 juli 2014, 19:07
Bs'd

Moslims Nigeria verkrachten en vermoorden honderden minderjarige christelijke meisjes

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/Moslims-Nigeria-verkrachten-en-vermoorden-honderden-minderjarige-christelijke-meisjes

20.000 christelijke gezinnen in Pakistan door moslims tot slavernij gedwongen


Duizenden christelijke mannen, vrouwen en jonge kinderen in Pakistan worden door moslims gedwongen om onder vreselijke omstandigheden bakstenen te maken.

Naast het Midden Oosten, Azië en Noord Afrika gaat ook in Nigeria de oorlog van Antichrist (islam) tegen het christendom in alle hevigheid en gruwelijkheid verder. Nigeriaanse moslims ontvoerden onlangs 250 minderjarige christelijke meisjes, verkrachtten hen massaal en vermoordden hen daarna. De moslims, trots op hun daden voor Allah, filmden het hele gebeuren. Een christelijk meisje kromp na talloze keren verkracht te zijn ineen en smeekte om genade, omdat zij niet net als de rest doodgeschoten wilde worden.


Senator Zanna, vertegenwoordiger van het Born Central District, zag de film en vertelde over de afschuwelijke beelden. ‘Ze verkrachtten de meisjes gewoon voor de camera, en zetten de beelden zelfs op video en gaven deze aan het publiek... Een meisje smeekte na te zijn verkracht op haar knieën bij een man om geduld, omdat ze zag dat de anderen werden doodgeschoten... Zo schokkend.’

Bekeerd, verkracht en vermoord in de naam van Allah

De moslimgroep Boko Haram, die van Nigeria een islamitische shariastaat wil maken, viel uitsluitend christelijke scholen in Chibok aan en ontvoerde grote aantallen jonge meisjes. Aanvankelijk werden deze meisjes verkocht als seksslavinnen. Meisjes moesten ook gedwongen trouwen met veel oudere moslimmannen die geïnfecteerd waren met stafylokokken en geslachtsziekten zoals syfilis en gonorroe. Christelijke vrouwen die zwanger waren werden afgeslacht.

Een moslim van over de 60 werd in Borno opgepakt en bekende dat hij twee van deze meisjes had ‘gehuwd’. Die waren inmiddels doorgegeven aan andere naar seks hunkerende islamitische strijders. Alle ontvoerde meisjes worden gedwongen zich te bekeren tot de islam; na talloze malen te zijn verkracht, worden de meesten van hen uiteindelijk vermoord.

Moslims doen niets tegen Boko Haram

De moslimgemeenschap in Nigeria onderneemt nog altijd niets tegen Boko Haram. ‘Het in de naam van Allah ontvoeren, serieverkrachten en genadeloos doodschieten van gedwongen zwanger gemaakte christelijke meisjes is een tijdbom onder zowel de sponsors van Boko Haram als iedereen die door zijn handelen of niet-handelen meewerkt aan de verspreiding van dit kwaad,’ schrijft ooggetuige Obinna Akukwe in de Nigeriaanse Daily Post. (1)

Pakistan: 20.000 christelijke gezinnen tot slavernij gedwongen

In Pakistan zijn al 20.000 christelijke gezinnen het slachtoffer geworden van moslims, die hen tot slavernij hebben gedwongen. Velen moeten onder vreselijke omstandigheden bakstenen maken. Soms krijgen ze dagenlang geen eten. Christenen die weigeren of proberen te ontsnappen, worden gemarteld. De hulporganisatie Rescue Christians is de enige die zich het lot van de christenen actief aantrekt, en hen helpt ontsnappen. (2)



Xander

Miauw!
12 juli 2014, 19:09
Er zal wel iets van aan zijn, maa kan je nu echt geen bronnen geven van een "serieuze" en niet religiote website? Zodra ik "de Antichrist" zie, lees ik al niet meer verder!

Eliyahu
12 juli 2014, 19:57
Er zal wel iets van aan zijn, maa kan je nu echt geen bronnen geven van een "serieuze" en niet religiote website? Zodra ik "de Antichrist" zie, lees ik al niet meer verder!

Bs'd

Als er ook maar "iets van aan is" dan is het al een ten hemel schreiende zaak.

Maar we weten allemaal wat boko haram allemaal voor rottigheid uithaald, dus er is geen enkele reden om aan deze feiten te twijfelen.

Het enige wat we ons moeten afvragen is: Waarom schreeuwt het westen geen moord en brand over deze feiten??

CLAESSENS Joris
12 juli 2014, 21:43
Bs'd

Als er ook maar "iets van aan is" dan is het al een ten hemel schreiende zaak.

Maar we weten allemaal wat boko haram allemaal voor rottigheid uithaald, dus er is geen enkele reden om aan deze feiten te twijfelen.

Het enige wat we ons moeten afvragen is: Waarom schreeuwt het westen geen moord en brand over deze feiten??

Om dezelfde reden dat je hier nooit iets hoort over de plaasmoorde...

Niet politiek opportuun voor de broodschrijvers van de kranten.

Stel je voor dat je een gezin ontmoet met twee kinderen en dan een goed jaar later hoort dat die zonet vastgebonden zijn in een autoband, waarna die band wordt volgegoten met benzine en die mensen alle vier levend verbrand worden...
Vader, moeder, dochter van 14 en zoon van 11...

En je krijgt zelfs na aandringen in geen enkele krant ook maar een vermelding geplaatst buiten een in memoriam, en dat nog enkel indien je elke verwijzing naar de doodsoorzaak weglaat...

Het zijn inderdaad niet altijd moslims. Meestal wel maar niet altijd...
:-(

Tamam
12 juli 2014, 23:43
Misschien ook vermelden dat Israel niet de meest christenen-vriendelijkste plaats is ?

Nietzsche
12 juli 2014, 23:45
Betrouwbare bron wel.

Eliyahu
13 juli 2014, 04:16
Misschien ook vermelden dat Israel niet de meest christenen-vriendelijkste plaats is ?

Bs'd

Het zijn alleen de gedeelten in Israel die onder palestijns bestuur staan waar de christenen verdreven worden door terrorisme.

Zoals gewoonlijk slachten de moslims alle niet-moslims af.

In Israel zelf wordt christenen niks in de weg gelegd.

Tamam
13 juli 2014, 08:45
Bs'd

Het zijn alleen de gedeelten in Israel die onder palestijns bestuur staan waar de christenen verdreven worden door terrorisme.

Zoals gewoonlijk slachten de moslims alle niet-moslims af.

In Israel zelf wordt christenen niks in de weg gelegd.

Palestina:

http://electronicintifada.net/sites/electronicintifada.net/files/styles/large/public/ezz_00_30.jpg?itok=ysVQ5dD4

Palestijnse kinderen spelen buiten hun Deir Latin kerk in Gaza op kerstmis 2012.

Israel:

een artikel van maart dit jaar met wat feiten opgesomd hoe Israel systematisch ook christenen weert:

How Israel Targets Its Palestinian Christian Citizens

bron:
http://www.huffingtonpost.com/nadim-nashif/how-israel-targets-its-pa_b_5396594.html

Miauw!
13 juli 2014, 12:47
Israel:

een artikel van maart dit jaar met wat feiten opgesomd hoe Israel systematisch ook christenen weert:

How Israel Targets Its Palestinian Christian Citizens

bron:
http://www.huffingtonpost.com/nadim-nashif/how-israel-targets-its-pa_b_5396594.html

Tja, Eliyahu zelf heeft hier al uitgebreid uit de doeken gedaan waarom christenen "slecht" zijn, hé!

Eliyahu
13 juli 2014, 15:05
Palestina:

http://electronicintifada.net/sites/electronicintifada.net/files/styles/large/public/ezz_00_30.jpg?itok=ysVQ5dD4

Palestijnse kinderen spelen buiten hun Deir Latin kerk in Gaza op kerstmis 2012.

Israel:

een artikel van maart dit jaar met wat feiten opgesomd hoe Israel systematisch ook christenen weert:

How Israel Targets Its Palestinian Christian Citizens

bron:
http://www.huffingtonpost.com/nadim-nashif/how-israel-targets-its-pa_b_5396594.html

Bs'd

Christy Anastas, in a powerful video released last month, eloquently describes the terror that she and her family endured in Bethlehem under Palestinian Authority rule.

http://unitedwithisrael.org/a-plea-for-end-to-abuse-of-christians-in-palestinian-territories/

For centuries, Bethlehem was a Christian city, with believers comprising around 80% of the population as recently as 50 years ago. Today, however, it is less than 15% Christian, and that number continues to dwindle. Bethlehem is increasingly occupied by Muslims, some of whom exert great pressure on their Christian neighbors.


http://unitedwithisrael.org/will-pope-hear-about-abuse-of-palestinian-christians/

Since the Oslo Accords, it’s been the unspoken rule that “what happens to Christians in Bethlehem stays in Bethlehem.” That is beginning to change, however, thanks to young, courageous Christians like Christy Anastas.
More Palestinian Christians Beginning to Speak Out

In a hard-hitting video released in April, Christy described what life was like for her and her Christian family in Bethlehem, and why she has begun to speak out against the multiple injustices, lack of free speech and abuse of women in her hometown.

“Breaking through the silence and fear faced by so many Palestinians,” Luke Moon reported, “Christy described how her uncle, a Palestinian Christian from Bethlehem, had to pay the al-jizyah, protection money that is often levied against non-Muslims. After some time her uncle refused to pay…. Because of his refusal to pay up he was murdered in front of his house.”

Christy even dared to say that if she had been Israel’s Prime Minister during the Second Intifada, she too would have put up a security barrier to stop the suicide bombings. This is especially poignant, because her family home is surrounded by the wall – on three sides.
Palestinian Christians

Author asks: Will Pope Francis hear about the abuse of Palestinian Christians while visiting Bethlehem? (Photo: Atta Jaber/Flash90)

Her story is alarming – she has received political asylum in Britain because of death threats from one of her own family members; others have disowned her. During a recent interview, I found Christy to be not only brave and eloquent, but utterly convincing.

And now, perhaps thanks to her courage, others are also speaking out.

Recently a young Bethlehem man – who will remain unnamed – told me about an attack on a Christian church. I passed it on to Dexter VanZile, who posted the story for CAMERA SnapShots.

“A Bethlehem Greek Orthodox Church (St. George’s Church — Khadar — near Beit Jala) was attacked by Muslims during its annual St. George’s Day services on May 6. … Some local Muslims either tried to park a car too close the church and/or tried to enter the church during a service honoring St. George — the initial instigation isn’t clear. …Several then started throwing stones at the church.”

Windows were broken, one worshipper was stabbed, and several others were injured. We later learned later that a young man’s face was badly beaten, requiring two surgeries. And as a smart-phone video revealed, the police didn’t arrive promptly enough to prevent damage, injuries and terror.
Treatment of Palestinian Christians is ‘an Open Scandal’

Those aren’t the only stories. Now that the silence has been broken, reports abound about confiscated Christian property, honor killings and sexual molestation.

Will the pope hear about these abuses against Christians?

VanZile, who is Catholic, is doubtful. “The pope’s trip to Bethlehem highlights the bind Christians are in. If he doesn’t go, he misses an opportunity to show people how important the city is to Christians world wide. But when he does go, his presence will be used to score propaganda points to demonstrate just how wonderful Christians have it under the PA.
Palestinian Christians

Christy Anastas, in a hard-hitting video, tells the truth about life for Palestinian Christians. (Photo: legalinsurrection.com)

“It’s just a mess. It’s an open scandal and everyone knows it, but no one can really talk about it.”

Dixie
13 juli 2014, 17:57
raar een topic over hoe moslims christenen vermoorden wordt weer door de Jodenhaters gebruikt om Joden te bashen hoe verrassend?

Calvinist
14 juli 2014, 01:08
Ik als protestantse Christen voel mij veel meer verbonden met Joden dan welke religie,s ter wereld dan ook. Zeker niet met de (p)islam die ik eerder als een sekte beschouw...

Nietzsche
14 juli 2014, 01:17
Ik als protestantse Christen voel mij veel meer verbonden met Joden dan welke religie,s ter wereld dan ook. Zeker niet met de (p)islam die ik eerder als een sekte beschouw...

Ok, maar weetje..

http://t5.rbxcdn.com/122935df56127b9de4bac4672ca22fa5

Eliyahu
14 juli 2014, 06:22
Ok, maar weetje.. Nobody cares

Bs'd

Fout. GOD cares.

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken" Gen 12:3

Wie zich positief opstelt naar het joodse volk, God zal de hoorn des overvloeds over hem uitstorten:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHPr7XOJcVtZ08xCtyTnhFX1_DCQpo7 zmZFFwSuCoEU-yZItPQ

Miauw!
14 juli 2014, 14:11
Bs'd

Fout. GOD cares.


Als die al zou bestaan, heeft die het véél te druk om luchtverkeersleider te spelen in alle door hem geschapen universa dan om zich druk te maken over welk nietig speldekopje hier ruzie heeft met een ander nietig speldekopje.

Dixie
14 juli 2014, 19:31
het is duidelijk topics waar men niet op Joden kan bashen halen niet veel naar boven...

Micele
14 juli 2014, 19:37
Bs'd

Fout. GOD cares.

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken" Gen 12:3

Wie zich positief opstelt naar het joodse volk, God zal de hoorn des overvloeds over hem uitstorten:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHPr7XOJcVtZ08xCtyTnhFX1_DCQpo7 zmZFFwSuCoEU-yZItPQ

Zijt ge weer aan ´t spammen ?

Eliyahu
14 juli 2014, 19:38
Zijt ge weer aan ´t spammen ?

Bs'd

Hebt ge er moeite mee als de moslims aan de kaak gesteld worden als de moordenaars die ze zijn?

Micele
14 juli 2014, 20:56
Bs'd

Hebt ge er moeite mee als de moslims aan de kaak gesteld worden als de moordenaars die ze zijn?

Daar heb ik helemaal geen moeite mee, hoe kom je nu daarbij.

Maar je moet wel duidelijk maken dat het bepaalde extreme moslimgroeperingen zijn en niet dé moslims in het algemeen.
De moslimgroep Boko Haram, die van Nigeria een islamitische shariastaat wil maken ...

Ik verbeter even jouw zin:
Hebt ge er moeite mee als er bepaalde moslims aan de kaak gesteld worden als ze moordenaars blijken te zijn?

Neen.

Antoon
15 juli 2014, 09:47
Ik als protestantse Christen voel mij veel meer verbonden met Joden dan welke religie,s ter wereld dan ook. Zeker niet met de (p)islam die ik eerder als een sekte beschouw...

Same here. Ik ben als Christen onvoorwaardelijk solidair met Israel en met het Joodse Volk. Zo hoort het ook, ondanks de vele vijanden, veelal moslims maar ook uit de linkse hoek en uiteraard bij de fascisten.

Do Jews and Christians basically have the same religion? (http://www.biblica.com/en-us/bible/bible-faqs/do-jews-and-christians-basically-have-the-same-religion/)

Islamitisch Verzet
15 juli 2014, 09:58
Ik ben als Christen onvoorwaardelijk solidair met Israel en met het Joodse Volk. Zo hoort het ook


Lieden van uw allooi, noemen joden, uiteraard verachtend, usefull idiots.

Jewish Children Taught to Hate Non-Jews at Hackney's Illegal Religion Schools In Europe (http://www.ibtimes.co.uk/1000-lost-jewish-boys-taught-hate-non-jews-hackneys-illegal-religion-schools-1456660)

Eliyahu
15 juli 2014, 10:02
Lieden van uw allooi, noemen joden, uiteraard verachtend, usefull idiots.

Jewish Children Taught to Hate Non-Jews at Hackney's Illegal Religion Schools In Europe (http://www.ibtimes.co.uk/1000-lost-jewish-boys-taught-hate-non-jews-hackneys-illegal-religion-schools-1456660)

Bs'd

Het zijn niet de joden die overal waar ze wonen terreur plegen en andersdenkenden de keel afsnijden.

Dat zijn toch echt de moslims.

Zie hoe ze elkaar afslachten in Syrie, Irak, en waar dan ook.

"De religie van de vrede" zeggen ze dan.

Het is meer de religie van de koppensnellers.

Het enige wat de islam de wereld te bieden heeft is moord en doodslag.

Iets goeds komt er niet van de islam.

Alle islamitische landen zijn onderontwikkelde derde wereld landen.

Antoon
15 juli 2014, 10:05
Lieden van uw allooi, noemen joden, uiteraard verachtend, usefull idiots.

...

De Christenen en de Joden hebben van jullie Islamisten geen lessen te krijgen. Zie maar wat een rotzooi jullie ervan maken, de ganse wereld te vijand en ook onder elkaar niets dan kelingen, onthoofdingen en massamoord dat het niet schoon is.

Eliyahu
15 juli 2014, 10:07
Lieden van uw allooi, noemen joden, uiteraard verachtend, usefull idiots.

Jewish Children Taught to Hate Non-Jews at Hackney's Illegal Religion Schools In Europe (http://www.ibtimes.co.uk/1000-lost-jewish-boys-taught-hate-non-jews-hackneys-illegal-religion-schools-1456660)

Bs'd

Het enige waar een moslim aan kan denken is moord en doodslag. Daarom heb je ook een foto in je profiel van een moslim met een groot zwaard.

Eliyahu
15 juli 2014, 10:09
De Christenen en de Joden hebben van jullie Islamisten geen lessen te krijgen. Zie maar wat een rotzooi jullie ervan maken, de ganse wereld te vijand en ook onder elkaar niets dan kelingen, onthoofdingen en massamoord dat het niet schoon is.

Bs'd

Precies. Als ze geen niet-moslims meer hebben om de kop af te hakken gaan ze aan elkaar beginnen.

Miauw!
15 juli 2014, 11:18
Same here. Ik ben als Christen onvoorwaardelijk solidair met Israel en met het Joodse Volk. Zo hoort het ook, ondanks de vele vijanden, veelal moslims maar ook uit de linkse hoek en uiteraard bij de fascisten.

Do Jews and Christians basically have the same religion? (http://www.biblica.com/en-us/bible/bible-faqs/do-jews-and-christians-basically-have-the-same-religion/)

Hoe kan je nu solidair zijn met een religie die claimt dat je een "valse profeet" volgt? :-o

Nietzsche
15 juli 2014, 11:21
Bs'd

Fout. GOD cares.

"Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken" Gen 12:3

Wie zich positief opstelt naar het joodse volk, God zal de hoorn des overvloeds over hem uitstorten:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHPr7XOJcVtZ08xCtyTnhFX1_DCQpo7 zmZFFwSuCoEU-yZItPQ

http://www.youtube.com/watch?v=giPl056B17M

Islamitisch Verzet
15 juli 2014, 11:27
Bs



Wat is uw mening over niet-joden?

Nietzsche
15 juli 2014, 11:29
Wat is uw mening over niet-joden?

Daar gaat hij niet eerlijk op antwoorden.

Nietzsche
15 juli 2014, 11:30
http://www.reuters.com/article/2013/06/20/us-palestinian-israel-children-idUSBRE95J0FR20130620

"A United Nations human rights body accused Israeli forces on Thursday of mistreating Palestinian children, including by torturing those in custody and using others as human shields"


Israël = vrede.... :rofl:

IanVD
15 juli 2014, 11:36
Daar gaat hij niet eerlijk op antwoorden.

Bs'd

Sidder en beef voor de God van Israel!!


Bs'd

Omdat Hij diegenen die tegen Zijn geboden ingaan straft.

Vervangen we 'Israel' door 'de moslims' en de helft van het forum staat in rep en roer...

Miauw!
15 juli 2014, 11:37
Daar gaat hij niet eerlijk op antwoorden.

Ik denk het wel: dat heeft hij toch al talloze malen gedaan, in niet al te vriendelijke bewoordingen?

Nietzsche
15 juli 2014, 11:38
Ik denk het wel: dat heeft hij toch al talloze malen gedaan, in niet al te vriendelijke bewoordingen?

Nee hoor, dat heeft hij nog geen enkele keer gedaan.

Hij is alleen wat aan het lullen over een onbestaanbaar figuurtje.

Miauw!
15 juli 2014, 11:40
Nee hoor, dat heeft hij nog geen enkele keer gedaan.

Hij is alleen wat aan het lullen over een onbestaanbaar figuurtje.

Maar toch ook over de "slechte" "antisemitische" Europeanen en slechte Christenen die een valse profeet volgen?

Nietzsche
15 juli 2014, 11:41
Maar toch ook over de "slechte" "antisemitische" Europeanen en slechte Christenen die een valse profeet volgen?

Dat is gewoon religieus-extremisme..

Maar mensen lijken hier te denken dat Joden een volk zijn, dat is toch wel wat apart. Joden zijn niets meer dan mensen die het Jodendom aanhangen.

Miauw!
15 juli 2014, 11:44
Dat is gewoon religieus-extremisme..

Maar mensen lijken hier te denken dat Joden een volk zijn, dat is toch wel wat apart. Joden zijn niets meer dan mensen die het Jodendom aanhangen.

En Eliyahu, een "nieuwe" jood, lijkt daarvan wel het beste bewijs te zijn. Des te meer reden waarom ik niet begrijp dat net hij het te pas en te onpas heeft over het "uitverkoren Joodse volk". Moest het echt een "volk" zijn, hoort hij toch net niét bij die uitverkorenen?

Nietzsche
15 juli 2014, 11:44
En Eliyahu, een "nieuwe" jood, lijkt daarvan wel het beste bewijs te zijn. Des te meer reden waarom ik niet begrijp dat net hij het te pas en te onpas heeft over het "uitverkoren Joodse volk". Moest het echt een "volk" zijn, hoort hij toch net niét bij die uitverkorenen?

Joden zijn geen volk, en daarmee klaar.

Geen discussie.

Antoon
15 juli 2014, 11:45
..


Israël = vrede....

Inderdaad, als de Hamas de wapens neerlegt, is het morgen vrede en voorspoed.
Als Israel haar wapens neerlegt, worden de Joden er zonder pardon afgeslacht en is er geen Israel meer.

Vandaag heeft Israel een wapenstilstand aanvaard dat is voorgesteld door Egypte. Nochtans is Israel de winnende partij. Maar de misdadigers van Hamas hebben een wapenstilstand geweigerd, ten koste van hun eigen burgers want zelf schuilen ze lekker veilig. Niets nieuws onder de zon, eigenlijk.

Nietzsche
15 juli 2014, 11:45
Inderdaad, als de Hamas de wapens neerlegt, is het morgen vrede en voorspoed.
Als Israel haar wapens neerlegt, worden de Joden er zonder pardon afgeslacht en is er geen Israel meer.

Vandaag heeft Israel een wapenstilstand aanvaard dat is voorgesteld door Egypte. Nochtans is Israel de winnende partij. Maar de misdadigers van Hamas hebben een wapenstilstand geweigerd, ten koste van hun eigen burgers want zelf schuilen ze lekker veilig. Niets nieuws onder de zon, eigenlijk.

Israël moet stoppen met haar bezettingen.

Miauw!
15 juli 2014, 11:46
Israël moet stoppen met haar bezettingen.

En eindelijk eens werk maken van de erkenning van de Palestijnse staat.

Antoon
15 juli 2014, 11:47
Israël moet stoppen met haar bezettingen.

Gaza is niet bezet. Al lang niet meer.

Nietzsche
15 juli 2014, 11:47
En eindelijk eens werk maken van de erkenning van de Palestijnse staat.

Yup...

Nietzsche
15 juli 2014, 11:48
Gaza is niet bezet. Al lang niet meer.

Schatje, luister eens naar de baas.

Het gaat hier niet om Gaza, het is een kwestie van actie-reactie. Zolang Israël delen van Palestina blijft bezetten, zal Hamas hierop reageren.

Miauw!
15 juli 2014, 11:49
Gaza is niet bezet. Al lang niet meer.

Maar kreunt wel onder een loodzware blokkade. En "vrij" zijn de Gazanen ook niet bepaald. En vooral: de al zo lang beloofde eigen staat hebben ze nog steeds niet!

Antoon
15 juli 2014, 11:53
Maar kreunt wel onder een loodzware blokkade. En "vrij" zijn de Gazanen ook niet bepaald. En vooral: de al zo lang beloofde eigen staat hebben ze nog steeds niet!

Hebben ze aan de Hamas te danken, die kozen niet voor vrede toen Israel uit Gaza vertrok, maar voor geweld van dag één af.

Ook Egypte heeft dat probleem, niet enkel Israel.

Nietzsche
15 juli 2014, 11:54
:rofl:

Miauw!
15 juli 2014, 11:56
Hebben ze aan de Hamas te danken, die kozen niet voor vrede toen Israel uit Gaza vertrok, maar voor geweld van dag één af.

Ook Egypte heeft dat probleem, niet enkel Israel.

Op de Westbank en in Oost-Jeruzalem zwaait Hamas de plak niet....

Antoon
15 juli 2014, 11:57
Schatje, luister eens naar de baas.

Je hebt wel een hoge dunk van hezelf ;-)


Het gaat hier niet om Gaza, het is een kwestie van actie-reactie. Zolang Israël delen van Palestina blijft bezetten, zal Hamas hierop reageren.

Neen. Gaza was een opportuniteit vanwege de Palestijnen om te tonen dat wanneer Israel een gebied ontruimd het mogelijk is om samen te werken om een vredelievende toekomst te bouwen, met voorspoed en wederzijds respect. Was dat gebeurd, dan was er ook in de Westoever veel kunnen 'loskomen'.

Maar ze kozen meteen voor het afvuren van raketten op Israel. Verkeerde boodschap, en misdadig gedrag.

Antoon
15 juli 2014, 11:57
Op de Westbank en in Oost-Jeruzalem zwaait Hamas de plak niet....

Gelukkig! En dat is trouwens dankzij Israel.

Antoon
15 juli 2014, 11:58
En nu ga ik eten. Smakelijk allemaal. ;-)

Nietzsche
15 juli 2014, 12:00
Je hebt wel een hoge dunk van hezelf ;-)



Neen. Gaza was een opportuniteit vanwege de Palestijnen om te tonen dat wanneer Israel een gebied ontruimd het mogelijk is om samen te werken om een vredelievende toekomst te bouwen, met voorspoed en wederzijds respect. Was dat gebeurd, dan was er ook in de Westoever veel kunnen 'loskomen'.

Maar ze kozen meteen voor het afvuren van raketten op Israel. Verkeerde boodschap, en misdadig gedrag.

De feiten zijn dat Israël aan nederbezettingen doet en ze nog steeds te arrogant zijn om Palestina te erkennen.

Antoon
15 juli 2014, 13:07
De feiten zijn dat Israël aan nederbezettingen doet en ze nog steeds te arrogant zijn om Palestina te erkennen.

Eigen schuld, dikke bult. Steeds weer hard roepen en blijven proberen, met of zonder nep excuses. En steeds weer hard op hun lelijke bakkes krijgen om daarna te gaan huilen bij de VN en de rest van de wereld. Het is nu in Gaza niet anders.

How stupid can you get.

Antoon
15 juli 2014, 13:10
Joden zijn geen volk, en daarmee klaar.

Geen discussie.

Even terug on topic, want jij draait alle discussie naar de laatste ronde tussen het leger van Israel en de Palestijnse terroristen van Hamas, en bij uitbreiding naar de zoveelste loze kip/ei discussie van het conflict tussen Israel en de Palestijnen.

Joden zijn wel degelijk een volk. lees de Bijbel.

Jay-P.
15 juli 2014, 13:16
Eigen schuld, dikke bult. Steeds weer hard roepen en blijven proberen, met of zonder nep excuses. En steeds weer hard op hun lelijke bakkes krijgen om daarna te gaan huilen bij de VN en de rest van de wereld. Het is nu in Gaza niet anders.

How stupid can you get. Van lelijk bakkes gesproken: how ugly can they get?
http://spartacus-educational.com/COLDmeir.JPG

Zipper
15 juli 2014, 13:37
Even terug on topic, want jij draait alle discussie naar de laatste ronde tussen het leger van Israel en de Palestijnse terroristen van Hamas, en bij uitbreiding naar de zoveelste loze kip/ei discussie van het conflict tussen Israel en de Palestijnen.

Joden zijn wel degelijk een volk. lees de Bijbel.

sinds wanneer is dat een betrouwbare en geloofwaardige referentie ??

Dixie
15 juli 2014, 14:04
Inderdaad, als de Hamas de wapens neerlegt, is het morgen vrede en voorspoed.
Als Israel haar wapens neerlegt, worden de Joden er zonder pardon afgeslacht en is er geen Israel meer.

Vandaag heeft Israel een wapenstilstand aanvaard dat is voorgesteld door Egypte. Nochtans is Israel de winnende partij. Maar de misdadigers van Hamas hebben een wapenstilstand geweigerd, ten koste van hun eigen burgers want zelf schuilen ze lekker veilig. Niets nieuws onder de zon, eigenlijk.

mo de pedofeetaanhangers en hun dhimmies hier willen helemaal geen vrede dat is toch al langer duidelijk!

Dixie
15 juli 2014, 14:06
Oost-Jeruzalem
is NOOIT palestijns gebied geweest en zal het ook nooit worden!

Micele
15 juli 2014, 14:06
mo de pedofeetaanhangers en hun dhimmies hier willen helemaal geen vrede dat is toch al langer duidelijk!

Je vergeet minstens 3 smileys.

Dixie
15 juli 2014, 14:08
Eigen schuld, dikke bult. Steeds weer hard roepen en blijven proberen, met of zonder nep excuses. En steeds weer hard op hun lelijke bakkes krijgen om daarna te gaan huilen bij de VN en de rest van de wereld. Het is nu in Gaza niet anders.

How stupid can you get.

het is nooit anders geweest in gaza!

Antoon
15 juli 2014, 14:31
sinds wanneer is dat een betrouwbare en geloofwaardige referentie ??

Dus het feit dat het Joodse volk als dusdanig voorkomt in de Bijbel is voor jou geen referentie ter bewijs dat het wel degelijk om een volk gaat?

Zipper
15 juli 2014, 14:34
Dus het feit dat het Joodse volk als dusdanig voorkomt in de Bijbel is voor jou geen referentie ter bewijs dat het wel degelijk om een volk gaat?

Neen.

Miauw!
15 juli 2014, 14:50
Je vergeet minstens 3 smileys.

En een moehaha of woehaha ;)

Antoon
15 juli 2014, 15:03
Neen.

Laten we het anders formuleren, meen jij dat het Joodse Volk een volk is, of denk jij net als Nietschze hierboven dat het Jodendom louter een religie is.

IanVD
15 juli 2014, 15:03
En een moehaha of woehaha ;)

Bron? :-D

Antoon
15 juli 2014, 15:09
Je vergeet minstens 3 smileys.

Mja, hij heeft anders wel gelijk met de inhoud, namelijk dat ze helemaal geen vrede willen. Dat is toch al duidelijk. Vervelend argument voor jou, dat wel.

Miauw!
15 juli 2014, 15:12
Bron? :-D

Dikke 2!
game, set, match!

:lol:

mvd
15 juli 2014, 15:16
Same here. Ik ben als Christen onvoorwaardelijk solidair met Israel en met het Joodse Volk. Zo hoort het ook, ondanks de vele vijanden, veelal moslims maar ook uit de linkse hoek en uiteraard bij de fascisten.

Do Jews and Christians basically have the same religion? (http://www.biblica.com/en-us/bible/bible-faqs/do-jews-and-christians-basically-have-the-same-religion/)

Christenen worden verjaagd door Israël.

http://www.bbc.com/news/magazine-27883685

Miauw!
15 juli 2014, 15:17
Mja, hij heeft anders wel gelijk met de inhoud, namelijk dat ze helemaal geen vrede willen. Dat is toch al duidelijk. Vervelend argument voor jou, dat wel.

"Vrede" is vooral niet in het belang van Israël, want hoe dan ook zullen ze daarvoor moeten stoppen met de illegale kolonisatie en ook nog land teruggeven. Hoe langer de huidige toestand aansleept, hoe beter voor hen.

Eliyahu
15 juli 2014, 15:19
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw!
Oost-Jeruzalemis NOOIT palestijns gebied geweest en zal het ook nooit worden!

Bs'd

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Judea en Samaria.

Miauw!
15 juli 2014, 15:22
Bs'd

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Judea en Samaria.

Ah ja, die Romeinse provincies! :)
Hopelijk komen de Italianen het niet terug opeisen! :?

Lof der Zotheid
15 juli 2014, 15:22
Dikke 2!
game, set, match!

:lol:

Bron, lol, linkje, leugens, moeahahaha, woeahaha, smiley, smiley, smiley, rofl, NEXT

Miauw!
15 juli 2014, 15:23
Bron, lol, linkje, leugens, moeahahaha, woeahaha, smiley, smiley, smiley, rofl, NEXT

Jodenhater, jodenbasher, antisemiet, gepermbande dubbelnick, Artisjok!

Antoon
15 juli 2014, 15:24
Christenen worden verjaagd door Israël.

http://www.bbc.com/news/magazine-27883685

Nope, in gans de uitgestrekte regio, startende van de islamitische landen in Centraal- en Noord-Afrika, tot ver richting Oosten aan het uiteinde van Iran en Afghanistan, is er maar één klein gebied waar Christenen in volle vrijheid en veiligheid kunnen leven en hun Godsdienst ten volle beleven en dat is Israel.

Jij hebt het in jouw voorbeeld hier over een Palestijnse boer in het conflictgebied van de Westbank die meent een stuk grond te bezitten en die volgens het Israelisch leger illegaal bomen aan het planten was op een stuk grond van de overheid. Ik spreek mij niet uit over de grond van deze zaak, maar het feit dat die Palestijn Christen is heeft verder niets met de zaak te maken.

Maar dat weet jij zelf ook, je probeert alleen maar. ;-)

mvd
15 juli 2014, 15:26
Nope, in gans de uitgestrekte regio, startende van de islamitische landen in Centraal- en Noord-Afrika, tot ver richting Oosten aan het uiteinde van Iran en Afghanistan, is er maar één klein gebied waar Christenen in volle vrijheid en veiligheid kunnen leven en hun Godsdienst ten volle beleven en dat is Israel.

Jij hebt het in jouw voorbeeld hier over een Palestijnse boer in het conflictgebied van de Westbank die meent een stuk grond te bezitten en die volgens het Israelisch leger illegaal bomen aan het planten was op een stuk grond van de overheid. Ik spreek mij niet uit over de grond van deze zaak, maar het feit dat die Palestijn Christen is heeft verder niets met de zaak te maken.

Maar dat weet jij zelf ook, je probeert alleen maar. ;-)

Het land is al 98 jaar van die familie. Wanneer werd Israël weer gesticht?

Antoon
15 juli 2014, 15:27
"Vrede" is vooral niet in het belang van Israël, want hoe dan ook zullen ze daarvoor moeten stoppen met de illegale kolonisatie en ook nog land teruggeven. Hoe langer de huidige toestand aansleept, hoe beter voor hen.

Anderzijds is vrede niet in het belang van de Palestijnse Autoriteit en helemaal niet voor Hamas, die teren op de miljoenen 'steun' vanuit het Westen (niet in het minst van Europa), en die zich ermee bewapenen, maar vooral ook zelf verrijken. Hun eigen bevolking is hen een zorg (in tegenstelling tot de Joden)

Antoon
15 juli 2014, 15:32
Het land is al 98 jaar van die familie. Wanneer werd Israël weer gesticht?

Nu ben je weer over de grond van deze (pijnlijke) zaak van deze Palestijnse boer bezig.
Maar je schreef dat Israel "de Christenen verjaagt" en dat is niet zo. Ik herhaal dat Israel het enig stukje land is, binnen het uitgestrekte moslimgebied dat begint vanuit West- en Centraal Afrika, via het Midden Oosten tot bijna in het verre Oosten, waar Christenen in volle vrijheid en veiligheid kunnen leven en hun Godsdienst ten volle beleven.

Welk stukje van mijn bericht snap je niet?

LiberaalNL
15 juli 2014, 15:43
Je vergeet minstens 3 smileys.
Puur inhoudelijk heeft hij anders gelijk. Als ik hem was zou ik mijn woordkeuze alleen aanpassen.

Eliyahu
15 juli 2014, 15:46
Christenen worden verjaagd door Israël.


Bs'd

Christenen worden met miljoenen vermoord door moslims:

Muslim Genocide of Christians Throughout Middle East

by Khaled Abu Toameh

http://www.gatestoneinstitute.org/1685/muslim-genocide-of-christians

It is obvious by now that the Christians in the Middle East are an "endangered species."

Christians in Arab countries are no longer being persecuted; they are now being slaughtered and driven out of their homes and lands.

Those who for many years turned a blind eye to complaints about the persecution of Christians in the Middle East now owe the victims an apology. Now it is clear to all that these complaints were not "Jewish propaganda."

The war of genocide against Christians in the Middle East can no longer be treated as an "internal affair" of Iraq or Egypt or the Palestinians. What the West needs to understand is that radical Islam has declared jihad not only against Jews, but also against Christians.

In Iraq, Egypt and the Palestinian territories, Christians are being targeted almost on a daily basis by Muslim fundamentalists and secular dictators.

Dozens of Arab Christians in Iraq have been killed in recent months in what seems to be well-planned campaign to drive them out of the country. Many Christian families have already begun fleeing Iraq out of fear for their lives.

Some have chosen to start new lives in Jordan, while many others are expressing hope that they could be resettled in North America or Europe.

In Egypt, the plight of the Coptic Christian minority appears to be worsening. Just this week, the Egyptian security forces killed a Coptic Christian man and wounded scores of others who were protesting against the government's intention to demolish a Christian-owned structure.

Hardly a day passes without reports of violence against members of the Coptic Christian community in various parts of Egypt. Most of the attacks are carried out by Muslim fundamentalists.

According to the Barnabas Fund, an advocacy and charitable organization based in the United Kingdom, "Fears for the safety of Egyptian Christians are growing after a series of false allegations, violent threats and mass demonstrations against Christians in Egypt."

Muslim anger was ignited by unfounded accusations that Egyptian Christians were aligned with Israel and stockpiling weapons in preparation for war against Muslims.

The Barnabas Fund noted that Egyptian authorities have been accused of complicity for political reasons in the escalating sectarian crisis.

Palestinian Christians have also been feeling the heat, although they their conditions remain much better than those of their brothers and sisters in Iraq and Egypt.

Last week, the Western-funded Palestinian Authority in the West Bank arrested a Christian journalist who reported about differences between Palestinian President Mahmoud Abbas and senior Fatah operative Mohammed Dahlan. The journalist, George Qanawati, manager of Radio Bethlehem 2000, was freed five days later.

In the Hamas-controlled Gaza Strip, the tiny Christian community is also living in fear following a spate of attacks by radical Islamic groups.

The failure of the international community to pay enough attention to the dangers facing the Christians encouraged radical Muslims and corrupt dictatorships to step up their assaults on Christian individuals and institutions.

When Muslim fanatics cannot kill Christian soldiers or civilians in the mountains of Afghanistan or on the streets of New York, they choose an easy prey: their Arab Christian neighbors.

LiberaalNL
15 juli 2014, 15:46
Joden zijn geen volk, en daarmee klaar.

Geen discussie.
Hier sla je de plank mis. Joden beschouwen zichzelf als een natie en dus zijn ze dat ook. Bovendien zijn er ook atheïstische en agnostische Joden.

mvd
15 juli 2014, 15:47
Nu ben je weer over de grond van deze (pijnlijke) zaak van deze Palestijnse boer bezig.
Maar je schreef dat Israel "de Christenen verjaagt" en dat is niet zo. Ik herhaal dat Israel het enig stukje land is, binnen het uitgestrekte moslimgebied dat begint vanuit West- en Centraal Afrika, via het Midden Oosten tot bijna in het verre Oosten, waar Christenen in volle vrijheid en veiligheid kunnen leven en hun Godsdienst ten volle beleven.

Welk stukje van mijn bericht snap je niet?

Ik snap dat je naast de kwestie lult. Niet alle Palestijnen zijn moslim, er zijn ook veel christenen bij. Deze mensen werden en worden uit hun huizen en van hun land verjaagd door Israël. Al decennia lang.

Het is ook onjuist natuurlijk dat christenen enkel in Israël in vrijheid kunnen leven. In Syrië kunnen ze dat, althans op plaatsen onder controle van de regering. In Irak konden ze dat tot voor kort. Ook in landen als Marokko, Turkije hebben christenen relatieve vrijheid. Daarbij zijn ook in Israël beperkingen: uiterlijke kenmerken van het christendom die worden geweerd bijvoorbeeld, intimidaties door extremistische joden, enz..
Maar dat het in het algemeen triest gesteld is in moslimlanden ontkent niemand. het verschil dat jij maar niet begrijpt, is dat er geen bejaarden zitten dwepen met groepjes als ''Christians4Hamas'' of ''Christians4Saudi-Arabia''.


edit: ook aan u Eliyahu

LiberaalNL
15 juli 2014, 15:49
Bs'd

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Judea en Samaria.
Net alsof die gebieden officieel van Israël zijn.

Zipper
15 juli 2014, 15:51
Laten we het anders formuleren, meen jij dat het Joodse Volk een volk is, of denk jij net als Nietschze hierboven dat het Jodendom louter een religie is.

Joden zijn een bevolkingsgroep zoals christenen en islamieten dat ook zijn.
Een voorbeeld : Paul Simon, Steven Spielberg en Bob Dylan (geb. Zimmerman) behoren allen tot het Amerikaanse volk en zijn jood.
En, tenzij voor streng gelovigen, is de bijbel nergens een referentie voor.
En de lui die beweren "de uitverkorenen te zijn van god", horen thuis in een gesticht.

Eliyahu
15 juli 2014, 16:07
En de lui die beweren "de uitverkorenen te zijn van god", horen thuis in een gesticht.

Bs'd

Dat deden ze in de USSR, alles met een mening die de overheid niet beviel, die werd in een gekkenhuis opgesloten.

Zo te zien vind jij dat ook een prima oplossing.

Komt toch wel een tikje fascitoïde over.

Zipper
15 juli 2014, 18:55
Bs'd

Dat deden ze in de USSR, alles met een mening die de overheid niet beviel, die werd in een gekkenhuis opgesloten.

Zo te zien vind jij dat ook een prima oplossing.

Komt toch wel een tikje fascitoïde over.

neenee, lui die zich "het uitverkoren volk" noemen, zijn natuurlijk een toonbeeld van rationaliteit :roll:

Miauw!
15 juli 2014, 19:32
Het land is al 98 jaar van die familie. Wanneer werd Israël weer gesticht?

Dat is zoals het Belgische consulaat-generaal in Jeruzalem, waarvoor België huur betaalde aan de rechtmatige Palestijnse eigenaars, maar waarvoor België door een Israëlische rechtbank veroordeeld werd tot het betalen van 2,5 miljoen euro achterstallige huur omdat Israël, dankzij de Absentee Property Law, de villa had ingepikt en vond dat de huur hén toekwam.

Boduo
15 juli 2014, 21:32
Dat is zoals het Belgische consulaat-generaal in Jeruzalem, waarvoor België huur betaalde aan de rechtmatige Palestijnse eigenaars, maar waarvoor België door een Israëlische rechtbank veroordeeld werd tot het betalen van 2,5 miljoen euro achterstallige huur omdat Israël, dankzij de Absentee Property Law, de villa had ingepikt en vond dat de huur hén toekwam.

D�*�*r gaat het NU niet over.
Het gaat over geweld & oorlog.
De Israelische tanks staan klaar om de Hamas-macho's te verpletteren.
Hoewel die vooraf weten dat er veel onschuldige Palestijnen zullen sterven, doen ze verder met hun belachelijke maar tragische stoerdoenerij.

Dixie
15 juli 2014, 23:09
Mja, hij heeft anders wel gelijk met de inhoud, namelijk dat ze helemaal geen vrede willen. Dat is toch al duidelijk. Vervelend argument voor jou, dat wel.

game set and match! :-D

Dixie
15 juli 2014, 23:13
D�*�*r gaat het NU niet over.


miauwke vertelt nooit iets on topic dat wordt je wel gewoon :lol:

Nietzsche
15 juli 2014, 23:56
Eigen schuld, dikke bult. Steeds weer hard roepen en blijven proberen, met of zonder nep excuses. En steeds weer hard op hun lelijke bakkes krijgen om daarna te gaan huilen bij de VN en de rest van de wereld. Het is nu in Gaza niet anders.

How stupid can you get.

Nog steeds is Palestina niet erkent als land en zijn de Palestijnse inwoners niet vrij.

Nietzsche
15 juli 2014, 23:57
Even terug on topic, want jij draait alle discussie naar de laatste ronde tussen het leger van Israel en de Palestijnse terroristen van Hamas, en bij uitbreiding naar de zoveelste loze kip/ei discussie van het conflict tussen Israel en de Palestijnen.

Joden zijn wel degelijk een volk. lees de Bijbel.

:rofl:

Ik ben gestopt met sprookjesboeken lezen toen ik 6 was.

Nietzsche
15 juli 2014, 23:58
Dus het feit dat het Joodse volk als dusdanig voorkomt in de Bijbel is voor jou geen referentie ter bewijs dat het wel degelijk om een volk gaat?

http://now-here-this.timeout.com/wp-content/uploads/2013/03/url-20.gif

Nietzsche
16 juli 2014, 00:00
Hier sla je de plank mis. Joden beschouwen zichzelf als een natie en dus zijn ze dat ook. Bovendien zijn er ook atheïstische en agnostische Joden.

Nee, Joden zijn geen volk.

Het Jodendom is een religie, niet meer niet minder. Dat de bijbel zegt dat ze het uitverkoren volk zijn en blablabla is volkomen irrelevant.

Jay-P.
16 juli 2014, 00:13
Hier sla je de plank mis. Joden beschouwen zichzelf als een natie en dus zijn ze dat ook.
Tja, als ze het zelf zeggen, geen discussie mogelijk he!

Eliyahu
16 juli 2014, 08:10
Dat is zoals het Belgische consulaat-generaal in Jeruzalem, waarvoor België huur betaalde aan de rechtmatige Palestijnse eigenaars, maar waarvoor België door een Israëlische rechtbank veroordeeld werd tot het betalen van 2,5 miljoen euro achterstallige huur omdat Israël, dankzij de Absentee Property Law, de villa had ingepikt en vond dat de huur hén toekwam.

Bs'd

Tja, of je het nou leuk vindt of niet; Israel maakt de dienst uit in Jerusalem.

LiberaalNL
16 juli 2014, 11:25
Nee, Joden zijn geen volk.

Het Jodendom is een religie, niet meer niet minder. Dat de bijbel zegt dat ze het uitverkoren volk zijn en blablabla is volkomen irrelevant.

Tja, als ze het zelf zeggen, geen discussie mogelijk he!
Een natie is elke behoorlijke grote groep mensen van wie de leden zich als leden van een ‘natie’ beschouwen. Het idee van een volk-zijn is dus gebaseerd op een gemeenschappelijk gevoel, dat wordt ondersteund door overeenkomsten van de leden zoals de cultuur en taal. Het gevoel heeft echter de overhand. Nationalisme creëert dus naties en niet andersom. Dit stellen de Britse historici Eric Hobsbawm en Ernest Gellner. Het is dus vrij simpel: Joden vinden zichzelf een natie en zijn dat dus ook. Hun godsdienst speelt daarin uiteraard een verbindende rol, maar is niet doorslaggevend.

Miauw!
16 juli 2014, 11:40
Bs'd

Tja, of je het nou leuk vindt of niet; Israel maakt de dienst uit in Jerusalem.

België vindt dat ook niet leuk, daarom dat België, zoals zovele landen, die "Absentee Property Law" niet erkent. En voor België, net zoals voor de meeste landen, is Jeruzalem niet de hoofdstad van Israël, maar een ‘corpus separatum'.

Eliyahu
16 juli 2014, 12:39
België vindt dat ook niet leuk, daarom dat België, zoals zovele landen, die "Absentee Property Law" niet erkent. En voor België, net zoals voor de meeste landen, is Jeruzalem niet de hoofdstad van Israël, maar een ‘corpus separatum'.

Bs'd

En voor Israel doet het er verder helemaal niks toe of Belgie wel of niet de "Absentee Property Law" erkent of Jeruzalem wel of niet erkent als hoofdstad van Israel.

Ze kunnen betalen of wegwezen.

Antoon
16 juli 2014, 17:34
...

Maar dat het in het algemeen triest gesteld is in moslimlanden ontkent niemand.



Behalve de moslims zelfs uiteraard.


het verschil dat jij maar niet begrijpt, is dat er geen bejaarden zitten dwepen met groepjes als ''Christians4Hamas'' of ''Christians4Saudi-Arabia''.


...

Dat er geen Christians4Hamas of Christians4Saudi-Arabia bestaan lijkt mij wiedes. Je gaat zelfs moeilijk Christians4Muslims vinden, en terecht.

Maar je onderschat de Christians for Israel. Ik ben een paar jaar geleden naar een meeting geweest in Nederland dat werd georganiseerd door de ECI (European Coalition for Israel) en waarbij Christians for Israel uit alle hoeken van de wereld aanwezig waren. Dus niet allen Europeanen. Ik zag er uiteraard Belgen en Nederlanders, maar ook Amerikanen, Canadezen, en zelfs Zuid-Koreanen van de KCSJ (Korean Christian Shalom Jerusalem).

Het meerendeel van de deelnemers waren geen bejaarden. Zeg maar mensen van alle leeftijden. Er waren uiteraard ook oudere mensen bij, maar ook bijvoorbeeld kinderen. Er was ook een koor van tieners die het nummer Yerushalayim Shel Zav brachten (Jerusalem of Gold).

De beweging is veel uitgebreider dan je denkt.

Nietzsche
16 juli 2014, 22:41
Een natie is elke behoorlijke grote groep mensen van wie de leden zich als leden van een ‘natie’ beschouwen. Het idee van een volk-zijn is dus gebaseerd op een gemeenschappelijk gevoel, dat wordt ondersteund door overeenkomsten van de leden zoals de cultuur en taal. Het gevoel heeft echter de overhand. Nationalisme creëert dus naties en niet andersom. Dit stellen de Britse historici Eric Hobsbawm en Ernest Gellner. Het is dus vrij simpel: Joden vinden zichzelf een natie en zijn dat dus ook. Hun godsdienst speelt daarin uiteraard een verbindende rol, maar is niet doorslaggevend.

Nee, joden zijn niets meer dan mensen die het jodendom aanhangen.

En een religie kan je altijd aanhangen, of je nu van Nederland of van Nigeria komt.

IanVD
16 juli 2014, 22:50
Bs'd

Ze kunnen betalen of wegwezen.

Wilt u echt die stereotype bovenhalen van joden en geld? :rofl:

Dixie
16 juli 2014, 23:03
de "Absentee Property Law" erkent of Jeruzalem wel of niet erkent als hoofdstad van Israel.


Jerusalem is NOOIT aan de arabieren/palestijnen toegewezen geweest en is eerlijk op Jordanië gewonnen....

Eliyahu
25 juli 2014, 09:10
Bs'd

Ondertussen in Kalifaat Isis: ijskoud christenslopen (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/ondertussen_in_kalifaat_isis_c.html#more)

Raar. De terreuraanslag op MH17 wordt ten onrechte gespind als 'ramp' of 'crash' en de Israëlische agressie tegen Palestina heet al even onterecht 'genocide' volgens sommigen, maar een misdaad tegen de menselijkheid die zich daadwerkelijk op dit moment voltrekt raakt nogal ondergesneeuwd. Christenen in het Iraakse deel van het Kalifaat ISIS, met name in de stad Mosul mogen kiezen: bekeren, een dhimmie-contract tekenen waardoor ze rechten verliezen en torenhoge belastingen moeten betalen, of kop d'r af. De Jezustax is voor veel mensen niet op te hoesten dus is het de dood, of een andere fantasievriend nemen, of vluchten. Dat de Nederlandse regering momenteel iets anders aan haar hoofd heeft, soit, maar internationaal is het ook opvallend rustig. Dat de Arabische Liga geen fuck geeft mag geen verrassing zijn, die hoorden we alleen heel hard gillen over de film The Innocence of Muslims, maar de VN geeft ook weinig sjoege. Dit terwijl de christelijke minderheid in ISIS gecontroleerd gebied ten prooi valt aan barbarij, geweld en religieuze zuivering waarbij vergeleken de Beeldenstorm een genuanceerde uiting van religieuze onvrede lijkt. Zelfs moslims beginnen het nu op te nemen voor christenen, dus dan weet u dat de peop de ventilator duchtig aan het raken is. Ons bereikte een rapport* uit Irak, na de breek een overzicht van de terreur tegen christenen aldaar.
*in overleg met onze bron noemen we geen namen.

UPDATE: VN bevestigt fatwa. Alle vrouwen en meisjes in Mosul dienen besneden te worden. VN functionaris in Irak Jacqueline Badcock: "This is something very new for Iraq, particularly in this area, and is of grave concern and does need to be addressed,"
UPDATE: Funny. ISIS woordvoerder ONTKENT berichten van de VN dat ze mevrouwen gaan besnijden.

Vernietiging en annexatie van gebouwen
ISIS bezet kerken en kloosters, en sloopt deze. Of turnt ze om tot moskees. Eeuwenoud werelderfgoed wordt vernietigd, leeggeplunderd en in brand gestoken. De wortels van onze cultuur worden uitgerukt en voorgoed kapotgemaakt. Gebouwen, manuscripten, beelden en zelfs graven worden vernield. Shi-itische heiligdommen treft hetzelfde lot. Huizen, land en bezittingen van christenen worden domweg geconfisqueerd. Hieronder een afbeelding van woningen gemarkeerd met de Arabische letter N, voor Nusrani (Christen). De bewoners zijn verjaagd en geïnformeerd dat dit nu "ISIS Vastgoed" is.
christelijkehuizen.jpg

Alle niet-Soennieten lopen gevaar
In het door ISIS bezette Mosul is een niet-Soenniet zijn leven niet zeker. Bij schermutselingen tussen ISIS en de Peshmerga slaat de bevolking op de vlucht, de angst om in handen van de Kalifanboys te vallen is groot. De opsteller van het rapport sprak met lokale christelijke, orthodoxe en katholieke functionarissen* en uit hun verhalen ontstaat een beeld van systematische ontwrichting van alle niet-Soennitische steden, dorpen en buurten. Onder andere door het afsnijden van elektriciteit, medische voorzieningen en water. In Mosul krijgen niet-moslims in overheidsdienst niet meer betaald van de ISIS-machthebbers. Banken zijn dicht dus niemand kan sowieso bij zijn geld. Alle gemeentelijke- en overheidsdiensten liggen plat.

Vluchten
Vluchtelingen trachten aan het geweld te ontsnappen naar delen van Irak die (nog) niet in handen zijn van ISIS. Onderweg worden al hun bezittingen van enige waarde in beslag genomen, tot auto's en mobiele telefoons aan toe. Niet zelden gebeurt dit met grof geweld tegen de gezinnen, inclusief bejaarden en kinderen.

Verzet
islamitische geestelijken hebben zich uitgesproken tegen deze systematische ontworteling van en terreur tegen christenen. "Dit zijn daden die islamitische wetten en het islamitisch geweten schenden en alleen maar tot een negatief beeld van de islam en moslims leiden"', zo staat te lezen in de verklaring van de invloedrijke Internationale Unie van Moslimgeleerden. Wel typisch weer dat ze vooral bezorgd zijn om hun eigen imago, maar hee, moslims die zich collectief uitspreken tegen andere moslims is een unicum. Ook lokale vertegenwoordigers* van diverse christelijke stromingen roepen de VN op tot actie. De gewelddadige dood van de vredelievende Pater Frans liet al zien dat het voor de strijdende partijen geen zak uitmaakt of men humanitair werk doet: iedereen met een verkeerd merk Fantasievriendje kan zomaar de pineut zijn. En moslims die zo dapper zijn om zich te verzetten worden ook zonder pardon afgeslacht. Hoogleraar Rechten van de Universiteit van Mosul, dr. Mahmoud Al-Asali, sprak zich uit tegen de misdaden van ISIS en werd vermoord.

En nu?
Nu hopen de belaagde christenen in het RabiaatKalifaat dat de Internationale Gemeenschap iets gaat doen. Of dat gebeurt en of het ISIS-tuig zich daar iets aan gelegen laat liggen is natuurlijk maar de vraag. Het is een fraai stukje middeleeuwen in ons midden dat zich als een olievlek uitbreidt. Christenen mag je best uitlachen, want gelovigen zijn grappig, maar hun spullen, cultuur en levens kapotmaken moesten we maar gewoon niet (en ook niet oogluikend) toestaan, mmh? Ondertussen wachten wij op steunbetuigingen aan de slachtoffers van ISIS in de vorm van massale demonstraties op het Museumplein. De grootste moslimkiller is namelijk nog altijd niet Israël, maar de islam. We zien nu wat er gebeurt als zij de touwtjes in handen krijgen. Of we gaan een beetje sloom staan toekijken en wachten tot de religie van de vrede naar ons toe komt. Kan ook.

*in overleg met onze bron noemen we geen namen