PDA

View Full Version : Nog steeds geen oplossing DHL


LA'er
21 september 2004, 17:44
De Vlaamse en de Brusselse regering zijn er niet in geslaagd om een akkoord te bereiken over de uitbreiding van DHL. Premier Verhofstadt kwam dit zelf toelichten in de Kamercommissie economie en infrastructuur. Volgens commentaar van Brussels minister-president Charles Picqué komt dat doordat Yves Leterme dwarsligt, andere bronnen hebben het over CDH, Ecolo én CD&V.

De federale regering heeft wél een akkoord bereikt dat er ongeveer en in grote lijnen als volgt uitziet:

Uitbreiding van de nachtvluchten van 25 000 tot 28 000 per jaar;
Een vernieuwing van de DHL vloot tussen 2006 en 2008 om lawaaierige toestellen uit de lucht te houden;
Een verminderng van de totale geluidsoverlast;
Een spreiding waarbij vliegtuigen 's nachts over Brussel zouden gaan vliegen (alleen de nieuwe toestellen met beperkte geluidsoverlast).
Na het optreden van de premier is de incompetentie van de verschillende deelregeringen gebleken. Zulke toestanden leiden tot een verlamming van het bestuur van ons land. Het communotaire gehakketak zorgt ervoor dat vele duizenden mensen hun job dreigen te verliezen en nog eens duizenden andere een potentiële werkgever naar Duitsland zien vertrekken.

België maakt zich weeral eens belachelijk voor het oog van Europa en de rest van de wereld.

Bolter
21 september 2004, 18:54
Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.

C uit W
21 september 2004, 18:56
Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.Het foute eraan is dat ze de Vlaamse Regering leidt, die dan nog eens Vlaams moet zijn omdat het blok te sterk is, en nog sterker zal worden.

Rr00ttt
21 september 2004, 19:00
CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.

Fieseler
21 september 2004, 19:00
Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.
De fout van de CD&V ligt daarin dat ze niet doorheeft dat de lusten voor Brussel moeten worden gemaximaliseerd en de lasten geminimaliseerd ten koste van Vlaanderen.
De CD&V gaat er in al haar naïviteit vanuit dat een Vlaming dezelfde ethische, economische en algemeen humane rechten heeft dan de Brusselaars.

vrijevlaming
21 september 2004, 19:16
de kloterij van het spel is, voor deze ene keer in de geschiedenis dat de tjseven het godver menen met wat ze zeggen, dat ze eens onze kant kiezen, ze langs alle kanten van de andere partijen tegenwind krijgen. Het zal absoluut niet gemakkelijk zijn, maar leterme mag en kan niet op zijn kop laten kakken. Tenslotte kan zijn regering toch niet vallen: ze moeten wel verder met hem, ofwel moeten ze het blok erbij nemen, en dat gaan vld en spa toch nooit doen

lustige lezer
21 september 2004, 19:17
Verhofstad legt nu alle schuld bij de deelstaatregeringen :) Hij probeert zijn incompetentie te verbergen. Ik hoop dat mediakijkend en luisterend Vlaanderen dit niet slikt.
De Waalse partijen liggen weer dwars, voor hun maakt het toch niet uit ofdat DHL sluit of niet. De franstaligen in Brussel hebben geen last niet meer van de DHL-vliegtuigen en hun TNT bedrijf Luik zal misschien wat groeien.

vrijevlaming
21 september 2004, 19:17
. Ik hoop dat mediakijkend en luisterend Vlaanderen dit niet slikt.
.
d*t is nu juist waar ik enorm bang voor ben.

TimV
21 september 2004, 19:46
Het probleem is dat leterme graag premier zou worden ipv Vlaams minister president, dus stelt hij zich even lekker hard op zodat de regering valt en hij de volgende premier kan worden!
Kan hem het wat schelen als dit een paar 1000den banen kost, dit kunnen we immers op de walen steken !

4x
21 september 2004, 20:02
Ik vind het logisch dat Vlaanderen opdraait voor de bijkomdende lawaaihinder, daar de nieuwe jobs bij DHL vooral voor Vlaanderen zijn. Wat de CD&V nu doet is onbegrijpelijk.

Griffin
21 september 2004, 20:03
CD&V wil volgens mij alleen maar de federale regering doen vallen om er zo zelf in te raken. Ik vrees voor hen dat dat niet zal lukken als ze zo verder doen.

Hans1
21 september 2004, 20:49
CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.

Verhofstadt doet zijn best, maar is afhankelijk van het idiote federale systeem. Welk land heeft nu drie, vier bazen?

Stratcat
21 september 2004, 20:49
Ik vind het logisch dat Vlaanderen opdraait voor de bijkomdende lawaaihinder, daar de nieuwe jobs bij DHL vooral voor Vlaanderen zijn. Wat de CD&V nu doet is onbegrijpelijk.
Ik durf toch veronderstellen dat DHL niet onbelangrijk is voor Brussel. Ik vind het vreemd dat de economische aspecten van DHL (en bij uitbreiding de luchthaven) verengd worden tot het aantal jobs bij DHL.

Fieseler
21 september 2004, 21:08
de kloterij van het spel is, voor deze ene keer in de geschiedenis dat de tjseven het godver menen met wat ze zeggen, dat ze eens onze kant kiezen, ze langs alle kanten van de andere partijen tegenwind krijgen. Het zal absoluut niet gemakkelijk zijn, maar leterme mag en kan niet op zijn kop laten kakken. Tenslotte kan zijn regering toch niet vallen: ze moeten wel verder met hem, ofwel moeten ze het blok erbij nemen, en dat gaan vld en spa toch nooit doen
Dat is mij eigenlijk ook opgevallen.
Het is effectief lang geleden dat een tjeef mij nog zolang heeft kunnen meenemen door zijn zogezegde onverzettelijkheid.
13/06/04 zal daar zeker niet vreemd aan zijn hé!;-)
Dat hij daardoor tegenwind krijgt van de traditionele machtspartijen is toch nogal wiedes zeker want hij speelt (eventjes?) hun spelletje niet mee.
Ondertussen laat Leterme wel duidelijk aan Vlaanderen zien dat het niet onmogelijk is om het been stijf te houden.

In onze ijver om over het hoofd te zien dat er ook nog een groepje van één miljoen goed ingelichte gemotiveerde mensen over onze schouders en deze van de politici meekijkt mogen we zeker niet vergeten dat wat Leterme hier doet niet meer en niet minder is dat de wil van de MEERDERHEID van Vlaanderen.

Daarom wil ik terugkomen op uw laatste zin.
Wie weet (hopelijk) verwaarlozen we een beetje de mogelijkheid dat in een héél klein hoekje van Letermes politieke achterhoofd zich een terechte en legitieme politieke brainstorm afspeelt waarbij het Blok wel eens een grotere rol zou kunnen spelen dan dat we op het eerste gezicht verwachten.
Ik ben niet madame soleil, en 't is misschien "a very long shot" maar wie weet is het scenario van een (tijdelijke?) minderheidsregering nog niet zo ondenkbeeldig.
Ik, in Letermes schoenen, zou de kracht van het Blok als onvoorstelbare underdog toch niet volledig ongebruikt laten om de walen (lees Verafstoot) een lel te verkopen.
Deze middag vond de redaktie van de VRT de zet van Verafstoot om de hete aardappel door te spelen naar de deelgregeringen geniaal... welnu, waar wacht Yves nog op?

Bobke
21 september 2004, 22:58
Verhofstadt doet zijn best, maar is afhankelijk van het idiote federale systeem. Welk land heeft nu drie, vier bazen?Er is toch mar één premier.:?

Seba
21 september 2004, 23:31
CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.
Verhoftstadt doet wat hij moet doen, dat federaal voorstel is zeker goed, maar wel veel te laat. De Vlaamse regering klaagt terecht dat het Brussels Gewest meer nachtvluchten moet verwerken: tot nu toe werd het gros van alle nachtvluchten (en dagvluchten!) rond Brussels geleid (Brussel was zelfs restricted airspace). Zie bv.: http://users.skynet.be/jydoulliez/images/Ebbr/EBBR69.gif
http://users.skynet.be/jydoulliez/images/Ebbr/EBBR70.gif
http://users.skynet.be/jydoulliez/images/Ebbr/EBBR65.1-26DEC2002.gif

de echte schuldige is dus de Brussels regering, ik voorspel dat de Vlaamse regering in extremisch akkoord zal gaan met het federaal voorstel van Verhofstadt, en dat de Brusselse regering olv de PS, maar vooral Ecolo, het zal blokkeren....

Distel
22 september 2004, 07:53
Welk land heeft nu drie, vier bazen?
Een land dat kunstmatig bijeengehouden wordt.

Knuppel
22 september 2004, 08:09
Ik, in Letermes schoenen, zou de kracht van het Blok als onvoorstelbare underdog toch niet volledig ongebruikt laten om de walen (lees Verafstoot) een lel te verkopen.

Nochtans had Leterme dit al kunnen doen nog voor hij een Vlaamse regering vormde, maar hij gaf die troef al op voorhand uit handen.
Leterme denkt nu eenmaal nog altijd niet zo 'Vlaams' als Fieseler, hé?


Deze ze middag vond de redaktie van de VRT de zet van Verafstoot om de hete aardappel door te spelen naar de deelgregeringen geniaal... welnu, waar wacht Yves nog op?

De échte vraag in deze zou moeten zijn waar DHL nog op wacht.
Leterme aast intussen gewoon op hetzelfde waar Di Rupo op aast.

Di Rupo zal echter geen toegevingen doen om Premier te mogen worden....