PDA

View Full Version : burnout


Orie
15 juli 2014, 13:36
Doe de test: http://www.123test.nl/burnout/ ("echte tests voor serieuze antwoorden")

Je scoorde enigzins op het hebben van burnoutverschijnselen.
Wanneer je enigzins klachten hebt die horen bij een burnout is het zaak snel te onderzoeken wat hiervan de oorzaken zijn. Veelal hebben die vooral te maken met je werk en privé leven en ligt het niet aan jezelf. Probeer te achterhalen of er bronnen van stress zijn die je kunt verhelpen. Betrek anderen hierin actief.

Bij deze...

Miauw!
15 juli 2014, 13:55
"Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen." Oef! :lol:

manta
15 juli 2014, 14:07
"Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen." Oef! :lol:

Mss wat harder werken, dan heb je dat niet... :evil:


;-)

Miauw!
15 juli 2014, 14:08
Mss wat harder werken, dan heb je dat niet... :evil:


;-)

Doet me eraan denken: hoe zou Klojo hier op scoren? ;)

Anna List
15 juli 2014, 14:13
Mss wat harder werken, dan heb je dat niet... :evil:


;-)

lol, goeike !

Libro
15 juli 2014, 16:19
"Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen." Oef! :lol:

Ondanks alles scoorde ik ook laag.

cookie monster
15 juli 2014, 17:00
http://www.123test.nl/burnout/id=6212cdf9f15c01ed3

Klojo eerste klas
15 juli 2014, 19:20
"""Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen."""
Ik heb er wel 15 minuten over gedaan....'k was nogal verdiept in mijn POK-werkzaamheden

From_Vlaanderen
15 juli 2014, 20:52
Ik voel me opgebrand -_- wat een vraag...

From_Vlaanderen
15 juli 2014, 20:54
Je scoorde zeer laag op het hebben van burnoutverschijnselen.
Ik heb daar genen tijd voor.

Klojo eerste klas
16 juli 2014, 07:30
"""Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen."""
Ik heb er wel 15 minuten over gedaan....'k was nogal verdiept in mijn POK-werkzaamheden
'k moet eerlijk toegeven dat 't mijn vrouw was die gisteren die test heeft ingevuld....ze kent me tenminste ongeveer even goed als ikzelve, ze heeft zelfs eigenschappen ontdekt waarvan ik niet wist dat ik ze had .
Maar 'k heb dan toch maar ook eens geprobeerd. Wasmedavooriets ? Ik begon vanaf de eerste vraag al te zweten, kreeg hartkloppingen, moest de dokter laten komen voor een spuitje van 't één of 't ander, ben dan maar voor alle zekerheid bij BigF een pakske goeie Limburgse gaan halen (tip : als de flikken je tegenhouden omdat je interieur vol damp staat, hen gewoon de groeten van Big F doen, dan laten ze je met plezier door). Kortom, 't was wreed raar.
Ik heb die test dus niet kunnen afmaken en hou me dan ook maar bij 't resultaat van gisteren : "Je scoorde laag op het hebben van burnoutverschijnselen."

Tavek
16 juli 2014, 15:33
Enigzins.

Niet verwonderlijk.

parcifal
16 juli 2014, 15:41
Enigzins, chance dat de vakantie bijna begint. :|

manta
16 juli 2014, 15:47
Den dokter heeft nog wel wat pillen voor degenen die een goede score haalden... Mama's little helper... :-P

maddox
16 juli 2014, 17:05
ik heb de laatste tijd , vooral omdat de meeste collega's vrij hebben, nogal een werklast, en dat wreekt zich blijkbaar.

Demper
16 juli 2014, 23:29
:rofl:

maddox
16 juli 2014, 23:40
al diegene die aan een burn out lijden mogen de kogel krijgen als pijnverzachter

Is nogal drastisch, maar ja, het zou het probleem permanent verhelpen.

Klojo eerste klas
17 juli 2014, 07:14
Lang geleden dat ik dezelfde post kon posten in verschillende postdraden én dat 't relevant was..... :lol:
'k zal alvast iedereen maar geruststellen : ik ben er niet bij....
Aantal ambtenaren met burn-out stijgt snel
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140717_01182300

maddox
17 juli 2014, 07:36
Ik kan me dat gerust voorstellen. Op't werk geen nut noch doel hebben, kranten die dunner worden per jaar, en thuis geen nieuwe afleveringen van FC De kampioenen.
En dan overal op't straat vieze blikken en negatief commentaar, ik ben er van verbaast dat het er zo weinig zijn

Tavek
17 juli 2014, 08:11
burn out is iets dat vooral veroorzaakt wordt door een koppeling van hoge werklast en weinig tot geen appreciatie/waardering.

Als je hard werkt en je ziet resultaten die dan ook weer geapprecieerd worden, is dat geen probleem. Als je hard werkt voor...niks...dan zit je snel in een burn out fenomeen. Je moet je dan slepen naar het werk en vraag je af waarom je het allemaal doet.

maddox
17 juli 2014, 08:18
burn out is iets dat vooral veroorzaakt wordt door een koppeling van hoge werklast en weinig tot geen appreciatie/waardering.Als je hard werkt en je ziet resultaten die dan ook weer geapprecieerd worden, is dat geen probleem. Als je hard werkt voor...niks...dan zit je snel in een burn out fenomeen. Je moet je dan slepen naar het werk en vraag je af waarom je het allemaal doet.

Combineer dat met een vakbondsgedicteerd communistisch systeem waarbij de functie bekleed de verloning bepaald, en niet de prestaties , dan gaat het snel, die moedeloosheid en oefening in futiliteit.

Tavek
17 juli 2014, 09:13
Combineer dat met een vakbondsgedicteerd communistisch systeem waarbij de functie bekleed de verloning bepaald, en niet de prestaties , dan gaat het snel, die moedeloosheid en oefening in futiliteit.

Het draait zelfs niet alleen om verloning, maar hard werken en goed presteren moet worden opgemerkt en geapprecieerd worden.

Orie
17 juli 2014, 09:44
Oei, er komen hier heel wat serieuze reacties op een thread die ik even losjes uit de pols heb gepost.

Met de resultaten van de fluttest die ik postte, kun je eigenlijk allerlei richtingen uit. De term burnout moet nu ook weer niet te snel gehanteerd worden. Als mensen "oververmoeid" zijn, dienen ze in de eerste plaats meer te rusten. Een mens kan ook even een dipje hebben of depressief zijn.

Maar de burnouts die ik ken, hadden echt platte rust nodig. En vaak schorde er ook wat in het privé-leven, soms meer dan op het werk.

Klojo eerste klas
17 juli 2014, 11:06
Ik kan me dat gerust voorstellen. Op't werk geen nut noch doel hebben, kranten die dunner worden per jaar, en thuis geen nieuwe afleveringen van FC De kampioenen.
En dan overal op't straat vieze blikken en negatief commentaar, ik ben er van verbaast dat het er zo weinig zijn

Moeten ze maar bij de POK-partij komen, dan is hun niksdoen tenminste nog nuttig.... Jammer, natuurlijk, dat de post van officiële niksdoener bij de POK-partij al bezet is. Maar als ze willen assisteren, altijd welkom, maar dan wel op hun eigen "werkplek".....:twisted:
Edit : 'k was de " voor en de " achter de 'werkplek' vergeten :oops:

bembem
17 juli 2014, 11:38
ik heb ook een burnout :|

Marie van de koster
17 juli 2014, 19:38
ik heb ook een burnout :|

Ik kan dat goed geloven, bembem. En die "werkenden" :roll: worden dan nog betaald als ze een burnout hebben en in de watten gelegd !

bembem
17 juli 2014, 19:42
lol Marie! :lol: :lol:

Eduard Khil
17 juli 2014, 19:54
ik heb ook een burnout :|

op uw werk u ook veel ingezet zonder dat het erkend werd, zoals Tavek aangeeft?

aja nee, da kan niet :lol:

Demper
17 juli 2014, 19:58
op uw werk u ook veel ingezet zonder dat het erkend werd, zoals Tavek aangeeft?

aja nee, da kan niet :lol:

:rofl:

bembem
17 juli 2014, 20:10
:sleeping:

From_Vlaanderen
17 juli 2014, 21:29
Het draait zelfs niet alleen om verloning, maar hard werken en goed presteren moet worden opgemerkt en geapprecieerd worden.

Tegenwoordig mag dat niet meer van de fyscus. Allez vroeger ook niet maar toen kon er meer.

From_Vlaanderen
17 juli 2014, 21:31
Oei, er komen hier heel wat serieuze reacties op een thread die ik even losjes uit de pols heb gepost.

Met de resultaten van de fluttest die ik postte, kun je eigenlijk allerlei richtingen uit. De term burnout moet nu ook weer niet te snel gehanteerd worden. Als mensen "oververmoeid" zijn, dienen ze in de eerste plaats meer te rusten. Een mens kan ook even een dipje hebben of depressief zijn.

Maar de burnouts die ik ken, hadden echt platte rust nodig. En vaak schorde er ook wat in het privé-leven, soms meer dan op het werk.

Ik ken eigenlijk enkel vrouwen met een burnout.
Niet te snappen, die hebben al zot congé als ze er ene uitkakken en na 6 uur zie je geen een vrouw meer op kantoor. Dus hoe die daar stress van kunnen krijgen dat is een groot vraagteken.

Eduard Khil
17 juli 2014, 21:42
Tegenwoordig mag dat niet meer van de fyscus. Allez vroeger ook niet maar toen kon er meer.

de fyscus? is dat een mengeling van de fiscus en een fysicus? trololololo

From_Vlaanderen
17 juli 2014, 21:45
de fyscus? is dat een mengeling van de fiscus en een fysicus? trololololo

Ik tik door den dag altijd antwerps engels: so then looks a problem fast around the corner e:

Quote van een collega vandaag was dan ook: "there is a fire exercation on the gang"

Eduard Khil
17 juli 2014, 21:49
Ik tik door den dag altijd antwerps engels: so then looks a problem fast around the corner e:

Quote van een collega vandaag was dan ook: "there is a fire exercation on the gang"

mijn buur op mijn vroeger werk aan de telefoon "yes yes I had a holiday, but the weather was not so famous"

IanVD
17 juli 2014, 23:15
de fyscus? is dat een mengeling van de fiscus en een fysicus? trololololo

Dan kunnen ze tenminste goed rekenen :D

Orie
18 juli 2014, 09:46
Ik ken eigenlijk enkel vrouwen met een burnout.
Niet te snappen, die hebben al zot congé als ze er ene uitkakken en na 6 uur zie je geen een vrouw meer op kantoor. Dus hoe die daar stress van kunnen krijgen dat is een groot vraagteken.
Tut tut, vrouwen zijn gelijk aan mannen.

skaldis
18 juli 2014, 10:24
Ik ben al burn out van op school. Ik zat naast de verwarming.