PDA

View Full Version : Brief van mads gilbert woont in noorwegen, naar gaza gegaan om daar helpen als arts


Soeraya
21 juli 2014, 20:35
Lieve vrienden,

Het was de afgelopen nacht extreem. De “grondinvasie” van de Gazastrook resulteerde in grote aantallen slachtoffers, vrachtwagens vol verminkten, uiteengerukten, bloedenden, bibberenden, stervenden – allerlei soorten gewonde Palestijnen van alle leeftijden, allemaal burgers, allemaal onschuldig.

De helden in de ambulances en alle ziekenhuizen in de Gazastrook draaien diensten van 12-24 uur, grijs van vermoeidheid en de onmenselijke werkdruk (in het Shifa-ziekenhuis al vier maanden onbetaald); ze bekommeren zich om de gewonden, selecteren de ernstigste gevallen (triage), proberen de onbegrijpelijke chaos te bevatten van lichamen, formaten, ledematen, van lopende, niet lopende, ademende, niet ademende, bloedende, niet bloedende mensen. MENSEN!

Nu, opnieuw, worden ze als beesten behandeld door “het meest morele leger ter wereld” (sic!l).

Ik heb een grenzeloos respect voor de gewonden, met hun ingehouden vastbeslotenheid te midden van pijn, doodsangst en shock; mijn bewondering voor het personeel en de vrijwilligers is grenzeloos, de nabijheid van de Palestijnse “soemoed” geeft me kracht, al wil ik af en toe alleen nog maar schreeuwen, iemand stevig vasthouden, huilen, de huid en het haar van een warm kind ruiken dat onder het bloed zit, ons beiden beschermen in een oneindige omhelzing – maar dat kunnen wij ons niet veroorloven, en zij ook niet.

Asgrauwe gezichten – Oh NEE! Niet weer een lading van tientallen bloedende, verminkte mensen, er liggen nog grote plassen bloed op de vloer van de eerste hulp, bergen druppelende, met bloed doordrenkte verbanden om schoon te maken – oh – overal schoonmakers die bloed en overtollig weefsel, haar, kleren, canules – overblijfselen van de dood – snel aan de kant schuiven – alles wegbrengen… om opnieuw gereed te staan, om alles weer te herhalen. Meer dan 100 gevallen kwamen er naar Shifa gedurende de afgelopen 24 uur. Genoeg voor een groot, goed getraind ziekenhuis met alle voorzieningen, maar hier – bijna niets: geen elektriciteit, water, ziekenhuisbenodigdheden, medicijnen, operatietafels, instrumenten, monitors – allemaal verroest, alsof afkomstig uit musea van vroegere ziekenhuizen. Maar ze klagen niet, deze helden. Ze storten zich als krijgers op hun taak, met enorme vastberadenheid.

En terwijl ik je dit schrijf, alleen op mijn bed, vloeien mijn tranen, de warme maar nutteloze tranen van pijn en droevenis, van kwaadheid en angst. Dit gebeurt niet echt!

En net op dit moment begint het orkest van de Israëlische oorlogsmachine weer aan haar gruwelijke symfonie, precies op dit moment: artilleriesalvo’s van de marineschepen vlakbij het strand, de bulderende F16′s, de ziekmakende drones (in het Arabisch ‘Zennanis’, de zoemers) en het geklepper van de Apachehelikopters. Voor een groot gedeelte gemaakt in en betaald door de Verenigde Staten.

Meneer Obama – heeft u een hart?

Ik nodig u uit – breng een nacht – slechts één nacht – met ons door in Shifa. Misschien vermomd als schoonmaker.

Ik ben er 100% van overtuigd dat dat de geschiedenis zou veranderen.

Niemand met een hart EN macht kan na een nacht in Shifa weggaan zonder vastbesloten te zijn een einde te maken aan het afslachten van het Palestijnse volk.


SubhannAllah, wat een beproeving voor onze moslimbroeders en zusters! Moge Allah (swt) hen genade schenken, hen verlossen van de bezetter, hun pijn wegnemen, hun tranen, hun verdriet, het gevoel van machteloosheid. Moga Allah (swt) ze bijstaan in een strijd tegen het onrecht gepleegd door Israel en zijn bondgenoten!

Soeraya
21 juli 2014, 20:45
http://uploadenfoto.nl/pictures/14550ce3116b2dbc222878ff7ab1c2ed.jpg

Savatage
21 juli 2014, 20:56
Tja, misschien kunnen eens wat meer gelovige moslims daar een voorbeeld aannemen? Lijkt mij alleszins meer nobel dan onschuldigen gaan afslachten in Syrië.

Karel Martel B
21 juli 2014, 20:58
De helden in de ambulances

U vergeet de helden op de scooters!

Soeraya
21 juli 2014, 21:00
Tja, misschien kunnen eens wat meer gelovige moslims daar een voorbeeld aannemen? Lijkt mij alleszins meer nobel dan onschuldigen gaan afslachten in Syrië.

Hoeveel gelovige moslims heb jij hier zien werken in ziekenhuizen als arts? Nou ik geen enkele.

Savatage
21 juli 2014, 21:03
U vergeet de helden op de scooters!

:lol:

Soeraya
21 juli 2014, 21:28
U vergeet de helden op de scooters!

Zielig mannetje

microwezen
21 juli 2014, 21:41
Hoeveel gelovige moslims heb jij hier zien werken in ziekenhuizen als arts? Nou ik geen enkele.
Natuurlijk zie je die er niet als artsen maar als geestelijken. Gewoon hard bidden en alles komt weer goed. Toch?

Soeraya
21 juli 2014, 21:47
Natuurlijk zie je die er niet als artsen maar als geestelijken. Gewoon hard bidden en alles komt weer goed. Toch?


Meneertje denkt dat hij grappig is.

Soeraya
21 juli 2014, 22:08
http:// https://m.facebook.com/photo.php?fbid=831528500214058&id=809972725702969&set=a.818367628196812.1073741829.809972725702969&source=48&refid=28&_ft_=qid.6038623898316122340%3Amf_story_key.266802 6656960489676&__tn__=E

Karel Martel B
21 juli 2014, 22:13
...


Hamas: <fires rocket>Ha ha!

Israel: Stop that shit.

Hamas: <fires rocket>You pussies can't hurt us!

Israel: Really, stop that shit.

Hamas: <fires rocket>Make us stop, you faggots!

....

Lots of rockets later:

Hamas: waah, waah, mommy UN, make the jews stop. Here is a picture of a dead baby, make them stop!

Soeraya
21 juli 2014, 22:19
Hamas: <fires rocket>Ha ha!

Israel: Stop that shit.

Hamas: <fires rocket>You pussies can't hurt us!

Israel: Really, stop that shit.

Hamas: <fires rocket>Make us stop, you faggots!

....

Lots of rockets later:

Hamas: waah, waah, mommy UN, make the jews stop. Here is a picture of a dead baby, make them stop!

Is het nog geen bedtijd voor jou? Morgen moeten de belgen toch werken.

microwezen
21 juli 2014, 22:25
Meneertje denkt dat hij grappig is.
Nee.
Een beetje oppervriendje is toch almachtig?
Laat hém het maar oplossen.
Dus gewoon hard blijven bidden!

maddox
21 juli 2014, 22:25
Is het nog geen bedtijd voor jou? Morgen moeten de belgen toch werken.

Ga uw mond spoelen, met zo'n vloek, akkabah.

Mare, waar faalt die mop in de realiteit?

atmosphere
21 juli 2014, 22:28
U vergeet de helden op de scooters!

Die vergeet hij niet, en anderen ook niet . niemand hier keurt dat goed.
U keurt de moorden door Israel echter wel goed !

atmosphere
21 juli 2014, 22:30
Nee.
Een beetje oppervriendje is toch almachtig?
Laat hém het maar oplossen.


Dat is hij niet vandaar dat ze raketten afschieten.

atmosphere
21 juli 2014, 22:33
Hamas: <fires rocket>Ha ha!

Israel: Stop that shit.

Hamas: <fires rocket>You pussies can't hurt us!

Israel: Really, stop that shit.

Hamas: <fires rocket>Make us stop, you faggots!

....

Lots of rockets later:

Hamas: waah, waah, mommy UN, make the jews stop. Here is a picture of a dead baby, make them stop!

De grootste aanstellers zijn toch echt de Israeli, die beginnen al te hoogdravend te zeuren als er een dakgoot in Israel beschadigd.

atmosphere
21 juli 2014, 22:35
http://uploadenfoto.nl/pictures/14550ce3116b2dbc222878ff7ab1c2ed.jpg

Prima post/topic !!

Het geeft gewoon de gruwelijke realiteit weer.

Karel Martel B
21 juli 2014, 22:53
De grootste aanstellers zijn toch echt de Israeli, die beginnen al te hoogdravend te zeuren als er een dakgoot in Israel beschadigd.

Je kan de Israelis veel verwijten, maar een ding moet je ze toch nageven: ze maken geen nationale held van iemand die een huis binnensluipt om daar een baby te onthoofden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Itamar_attack

Soeraya
21 juli 2014, 23:54
Ga uw mond spoelen, met zo'n vloek, akkabah.

Mare, waar faalt die mop in de realiteit?

Akkabah? Ga een cursus nederlands volgen. Illie

Soeraya
21 juli 2014, 23:58
Nee.
Een beetje oppervriendje is toch almachtig?
Laat hém het maar oplossen.
Dus gewoon hard blijven bidden!


Zal ik zeker doen bidden. Dat er een ramp of een tsunami over israel komt. Bij de VS is het al gaande nu nog Israel.

maddox
22 juli 2014, 00:01
Zal ik zeker doen bidden. Dat er een ramp of een tsunami over israel komt. Bij de VS is het al gaande nu nog Israel.

Kort door de bocht, alle Joden in zee spoelende...

Ziehier beste dhimmies, hoe een construct of echte muzel het voor iedereen verknoeit.

Zelfs ik ben zo goor niet.

Eliyahu
22 juli 2014, 05:09
Hoeveel gelovige moslims heb jij hier zien werken in ziekenhuizen als arts? Nou ik geen enkele.

Bs'd

Hier is een gelovige islamitische arts die mee ging doen:

Meet this young doctor who joined ISIS and killed 30 people in a suicide attack!

Eliyahu
22 juli 2014, 05:11
Is het nog geen bedtijd voor jou? Morgen moeten de belgen toch werken.

Bs'd

Hij geeft toch precies aan hoe het werkt bij jullie.

Soeraya
22 juli 2014, 10:06
Bs'd

Hier is een gelovige islamitische arts die mee ging doen:

Meet this young doctor who joined ISIS and killed 30 people in a suicide attack!


Ik heb het wel over moslim artsen die mee gaan helpen in ziekenhuizen in Gaza. Dus beter lezen oke.

Savatage
22 juli 2014, 10:13
Een paar kinderen van een strand afblazen vanop afstand met een joystick is daarentegen een heldendaad?

Niemand hier prijst de soldaten achter die daad, noch wordt het als een overwinnig of iets heroïsch gezien. Aan de overkant zouden de daders gelauwerd worden.

maddox
22 juli 2014, 10:19
Een paar kinderen van een strand afblazen vanop afstand met een joystick is daarentegen een heldendaad?

Hangt van de joystickgebruikers af. Israëlische joystickgebruikers die kinderen opblazen krijgen hier van bitter weinig mensen positieve reacties.

Maar het punt is dat de joysticks van de vrijheidsstrijders eerder in de kringspier van die kindertjes verdwijnen dan gebruikt kunnen worden om doelen te treffen.

microwezen
22 juli 2014, 10:46
Zal ik zeker doen bidden. Dat er een ramp of een tsunami over israel komt.

Dat is al vrij zinloos gebleken gezien de afgelopen 60 jaar. Het helpt blijkbaar geen zier. (dus bidden ze niet hard genoeg)
Dus óf nog harder bidden (probeer eens 7 keer per dag, met een "turbo" van 10 keer op vrijdag) of gewoon toegeven dat je imaginaire vriendje niet bestaat, dat kan ook.

Karel Martel B
22 juli 2014, 10:48
Dat is al vrij zinloos gebleken gezien de afgelopen 60 jaar. Het helpt blijkbaar geen zier. (dus bidden ze niet hard genoeg)
Dus óf nog harder bidden (probeer eens 7 keer per dag, met een "turbo" van 10 keer op vrijdag) of gewoon toegeven dat je imaginaire vriendje niet bestaat, dat kan ook.

Louter theoretisch vergeet je de mogelijkheid dat God bestaat, en zich verheugt in het lijden van moslims.

microwezen
22 juli 2014, 10:49
Dat is hij niet vandaar dat ze raketten afschieten.
Wat een wantrouwen hebben ze dan in hun oppervriendje.
Prutsers.

microwezen
22 juli 2014, 11:00
Louter theoretisch vergeet je de mogelijkheid dat God bestaat, en zich verheugt in het lijden van moslims.
Maar dan ook zeker op het lijden van joden. Anders had-ie ze niet zo dicht bij elkaar gezet ;).
Het zou in ieder geval pleiten vóór de oud-testamentarische god die de mensen aan het treiteren is met genocide en andere nare dingen.

maddox
22 juli 2014, 11:01
Staat u al op wiki onder voorbeelden van cynisme?

Spijtig genoeg niet, en mijn zelfbeeld is niet sterk genoeg om aan zelfverheerlijking te gaan doen.

atmosphere
22 juli 2014, 16:46
Je kan de Israelis veel verwijten, maar een ding moet je ze toch nageven: ze maken geen nationale held van iemand die een huis binnensluipt om daar een baby te onthoofden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Itamar_attack

Lekker belangrijk
Wat Israel doet is totaal niet minder gruwelijk, zij doen het vaak van grote afstand, dat is het enige verschil.

atmosphere
22 juli 2014, 16:52
Niemand hier prijst de soldaten achter die daad, noch wordt het als een overwinnig of iets heroïsch gezien. Aan de overkant zouden de daders gelauwerd worden.

Palestijnen sneuvelen continu dat is een gewoonte geworden, niks bijzonders , logisch dat het niet als heroïsch gezien word, bovendien is het daarvoor ook veel te makkelijk.

Andersom is het een totaal ander verhaal.

Dixie
23 juli 2014, 20:46
Zal ik zeker doen bidden. Dat er een ramp of een tsunami over israel komt.

jou onzichtbaar vriendje zou dan waarschijnlijk nog de verkeerde treffen namelijk die 20% Arabische Israëli's :lol:

Gipsy
23 juli 2014, 20:53
Palestijnen sneuvelen continu dat is een gewoonte geworden, niks bijzonders , logisch dat het niet als heroïsch gezien word, bovendien is het daarvoor ook veel te makkelijk.



Zulke goede gewoonte moet in stand gehouden worden. Bovendien zijn ze blij voor hun 72 maagden en de familie is fier en uitbundig over hun "martelaren". Iedereen content.

Miauw!
25 juli 2014, 20:12
Zulke goede gewoonte moet in stand gehouden worden. Bovendien zijn ze blij voor hun 72 maagden en de familie is fier en uitbundig over hun "martelaren". Iedereen content.

Walgelijk!