PDA

View Full Version : Kan DHL eventueel in Brustem?


Vlaanderen_onafhankelijk
22 september 2004, 17:23
DHL heeft nauwelijk toekomst in Zaventem, dat is ondertussen toch wel duidelijk geworden. Als er al een oplossing komt, zal er iemand sowieso de dupe van worden.

Waarom kan het bedrijf dan niet uitwijken naar een landelijkere luchthaven zoals Brustem? Daar ligt nog een kwasi perfecte landingsstrook. De precieze afmetingen hiervan ken ik niet, maar als ik een luchtfotot bekijk, lijkt het mij toch een aanvaardbare strook te zijn (Ik schat +/- 3 km).

Omdat Brustem in agrarisch gebied ligt, is er nauwelijks tot geen hinder voor omwonenden. Bovendien ligt de intensiteit er natuurlijk een pak lager dan op Zaventem waardoor DHL eventueel overdag vliegen (ochtend en avond) kan overwegen.

Dit geeft bovendien een stimulans aan de hoge werkloosheid in Limburg. Denken we maar aan koeriers, transporteurs, laden/lossen, sorteren, etc etc etc...

Er zou eventueel zelfs een maintenance-area aangelegd kunnen worden waar een toekomstig bedrijf (e.g. Sabena Technics) zich kan vestigen en ook andere klanten kan aantrekken naast DHL. Dat zorgt voor werkgelegendheid voor hogergeschoolde technici.

Natuurlijk zijn er ook nadelen. Vooreerst de moeilijke bereikbaarheid. Er ligt geen autosnelweg in de buurt. Er is wel een autoweg vanaf Sint-Truiden naar Hasselt die net voor Hasselt aansluiting heeft op de E313.
Eventueel zou het mogelijk zijn om een kleine afbuiging te maken naar Brustem.
In Sint-Truiden ligt er ook een spoorlijn, niet eens zover van Brustem. Ook hier zou men eventueel een verbinding kunnen maken naar het terrein in Brustem.
Als je miljarden kan uittrekken voor de spoorontsluiting van de Antwerpse haven, is Brustem maar een peulschil.

Dit kan natuurlijk niet zonder de nodige onteigeningen. Jammer voor die mensen, maar het gaat hier over duizenden jobs. Door het agrarische karakter zullen het vooral terreinen zijn die onteigend worden, en minder huizen zodat het maatschappijke leed nog enigzinds beperkt blijft.

Een ander nadeel is dat er al een beperkte economische activiteit is op Brustem onder de vorm van een pas geopend industrieterrein. Indien deze gebouwen het opstijgende en dalende luchtverkeer niet hinderen en niet in de weg van DHL liggen, is er hier geen probleem.

Het zal enige moeite en vooral veel geld kosten, maar het is de investering in de economie wel waard. Denken we maar eens aan de return. Duizenden nieuwe jobs voor Limburg bij zowel DHL als onrechtstreeks bij de toeleveringsbedrijven en de bedrijven die de gebouwen voor DHL gaan zetten.

Bovendien passen de plannen in het kader van de plannen om van Limburg een logistieke poort van Europa te maken.
Het is er veel minder druk dan op de ring en de toegangswegen naar Brussel, er is een pak minder bebouwing en Limburg ligt meer centraal in Europa dan Brussel, al is dat natuurlijk maar een peulschil.
Vanuit Limburg ben je zo in Duitsland en Nederland en in Brussel en Antwerpen. De verbindingen tussen DHL in Brustem en de rest van Vlaanderen kan via het spoor gebeuren.

Als de Walen en de Brusselaars dan toch niet mee willen werken, dan moet het zo maar. Kijken hoe Di Rupo en zijn bonte bende in Wallonië gaan uitleggen hoe Vlaanderen met duizenden jobs en de dito economische inbreng is gaan lopen door de koppigheid van partijgenoot Picqué.

TimV
22 september 2004, 17:34
Ja want vanaf daar kan DHL ook massas pakjes meesturen met commerciele lijnvluchten van de DHL-afhankelijke bedrijven! Goed over nagedacht zou ik zo zeggen, bravo!

Of wou je ineens de volledige nationale luchthaven met alles errond gaan verhuizen?

Vlaanderen_onafhankelijk
22 september 2004, 17:54
Ja want vanaf daar kan DHL ook massas pakjes meesturen met commerciele lijnvluchten van de DHL-afhankelijke bedrijven! Goed over nagedacht zou ik zo zeggen, bravo!

Of wou je ineens de volledige nationale luchthaven met alles errond gaan verhuizen?
So? Die pakjes kunnen nog altijd naar Zaventem verscheept worden en vanaf daar met lijnvluchten verstuurd worden, of zelfs nog via Maastricht of Frankfurt. De core buissenis van DHL is pakjes versturen via eigen vliegtuigen en als dat in Zaventem niet meer kan, moeten ze hun core buissenis maar verplaatsen...

TimV
22 september 2004, 18:00
Ooit gemerkt hoeveel voordeliger gecentraliseerde activiteiten zijn?
Of bedoel je lekker veel tijd en geld verliezen door de pakjes wel eerst in brustem aan te krijgen en dan ff snel naar ergens anders te sturen.

Beiden gevallen zal DHL met plezier doen hoor! En die hoeveelheid pakjes met commerciele vluchten zijn 1. niet te onderschatten 2. wel levensnoodzakelijk voor die vluchten.

George
22 september 2004, 18:15
So? Die pakjes kunnen nog altijd naar Zaventem verscheept worden en vanaf daar met lijnvluchten verstuurd worden, of zelfs nog via Maastricht of Frankfurt. De core buissenis van DHL is pakjes versturen via eigen vliegtuigen en als dat in Zaventem niet meer kan, moeten ze hun core buissenis maar verplaatsen...Goe gedacht, met vrachtwagens over de e40, dan wordt die ook eens gebruikt.

Vlaanderen_onafhankelijk
22 september 2004, 18:26
Ooit gemerkt hoeveel voordeliger gecentraliseerde activiteiten zijn? Het ging toch om een EUROPEES verdeelcenter. Ligt Brussel centraler in Europa dan Brustem? Neen. Het zou eerder andersom zijn.
Of bedoel je lekker veel tijd en geld verliezen door de pakjes wel eerst in brustem aan te krijgen en dan ff snel naar ergens anders te sturen.Hoe gebeurd de verdeling nu? Met het vliegtuig naar Brussel. En dan via de koeriers verdeelt over België.
Ofwel met het vliegtuig naar Brussel en daar op een ander vliegtuig naar een andere bestemming. Dat kan perfect in Brustem. What's the difference?

En die hoeveelheid pakjes met commerciele vluchten zijn 1. niet te onderschatten 2. wel levensnoodzakelijk voor die vluchten.
Het blijft goedkoper dan de dure nachtvluchten in Zaventem of de nog duurderde dagvluchten. Wat is nu eigenlijk uw punt? Denk je dat DHL zo afhankelijk is van de pakjes via lijnvluchten?

TimV
22 september 2004, 18:30
Of met de vrachtwagen naar brussel en dan naar de wereld? :p

En lees nu aub eens watik zeg, die lijnvluchten zijn afhankelijk van de pakjes van DHL

Vlaanderen_onafhankelijk
22 september 2004, 18:34
Of met de vrachtwagen naar brussel en dan naar de wereld? :roll: Ja, die lijnvluchten zijn van levensbelang voor DHL.

En lees nu aub eens watik zeg, die lijnvluchten zijn afhankelijk van de pakjes van DHLNeen, wees jij eens duidelijk in wat je zegt.
En dan nog. Als een lijnvlucht voor passagiers afhankelijk is van de pakjes van DHL, dan is het beter die lijnvlucht af te lassen.

Fieseler
22 september 2004, 18:52
DHL heeft nauwelijk toekomst in Zaventem, dat is ondertussen toch wel duidelijk geworden. Als er al een oplossing komt, zal er iemand sowieso de dupe van worden.

Waarom kan het bedrijf dan niet uitwijken naar een landelijkere luchthaven zoals Brustem? Daar ligt nog een kwasi perfecte landingsstrook. De precieze afmetingen hiervan ken ik niet, maar als ik een luchtfotot bekijk, lijkt het mij toch een aanvaardbare strook te zijn (Ik schat +/- 3 km).

Omdat Brustem in agrarisch gebied ligt, is er nauwelijks tot geen hinder voor omwonenden. Bovendien ligt de intensiteit er natuurlijk een pak lager dan op Zaventem waardoor DHL eventueel overdag vliegen (ochtend en avond) kan overwegen.

Dit geeft bovendien een stimulans aan de hoge werkloosheid in Limburg. Denken we maar aan koeriers, transporteurs, laden/lossen, sorteren, etc etc etc...

Er zou eventueel zelfs een maintenance-area aangelegd kunnen worden waar een toekomstig bedrijf (e.g. Sabena Technics) zich kan vestigen en ook andere klanten kan aantrekken naast DHL. Dat zorgt voor werkgelegendheid voor hogergeschoolde technici.

Natuurlijk zijn er ook nadelen. Vooreerst de moeilijke bereikbaarheid. Er ligt geen autosnelweg in de buurt. Er is wel een autoweg vanaf Sint-Truiden naar Hasselt die net voor Hasselt aansluiting heeft op de E313.
Eventueel zou het mogelijk zijn om een kleine afbuiging te maken naar Brustem.
In Sint-Truiden ligt er ook een spoorlijn, niet eens zover van Brustem. Ook hier zou men eventueel een verbinding kunnen maken naar het terrein in Brustem.
Als je miljarden kan uittrekken voor de spoorontsluiting van de Antwerpse haven, is Brustem maar een peulschil.

Dit kan natuurlijk niet zonder de nodige onteigeningen. Jammer voor die mensen, maar het gaat hier over duizenden jobs. Door het agrarische karakter zullen het vooral terreinen zijn die onteigend worden, en minder huizen zodat het maatschappijke leed nog enigzinds beperkt blijft.

Een ander nadeel is dat er al een beperkte economische activiteit is op Brustem onder de vorm van een pas geopend industrieterrein. Indien deze gebouwen het opstijgende en dalende luchtverkeer niet hinderen en niet in de weg van DHL liggen, is er hier geen probleem.

Het zal enige moeite en vooral veel geld kosten, maar het is de investering in de economie wel waard. Denken we maar eens aan de return. Duizenden nieuwe jobs voor Limburg bij zowel DHL als onrechtstreeks bij de toeleveringsbedrijven en de bedrijven die de gebouwen voor DHL gaan zetten.

Bovendien passen de plannen in het kader van de plannen om van Limburg een logistieke poort van Europa te maken.
Het is er veel minder druk dan op de ring en de toegangswegen naar Brussel, er is een pak minder bebouwing en Limburg ligt meer centraal in Europa dan Brussel, al is dat natuurlijk maar een peulschil.
Vanuit Limburg ben je zo in Duitsland en Nederland en in Brussel en Antwerpen. De verbindingen tussen DHL in Brustem en de rest van Vlaanderen kan via het spoor gebeuren.

Als de Walen en de Brusselaars dan toch niet mee willen werken, dan moet het zo maar. Kijken hoe Di Rupo en zijn bonte bende in Wallonië gaan uitleggen hoe Vlaanderen met duizenden jobs en de dito economische inbreng is gaan lopen door de koppigheid van partijgenoot Picqué.
Er werd gisterenavond door Leterme gesproken over en verhoging tot 25000 vluchten waar er nog eens 3000 oa militaire vluchten bijkomen.

Toen Brustem werd gesloten vond iedereen van de streek dit een zeer erge zaak. Achterof is er dan ook gebleken dat het verlies van zovele militairen geen goede zaak is geworden voor de streek.
Men heeft dan ook alles in het werk gesteld om toch de C130 nog te kunnen hier houden, maar dat kwam corrupte fraudeur Flahaut niet zo goed uit.
Dit zou een aanzienlijk ontlasting van de bewegingen in Zaventem kunnen teweeg brengen.
Op dit ogenblik is er een zéér bescheiden industriele activiteit op de "vliegplein" van Brustem.
Deze kan perfect worden bewaard als de oude infrastruktuur van het leger terug wordt hersteld om de C130's te ontvangen, meer zelfs, ze zou zeer kompatibel kunnen zijn.
Daarom pleit ik ook ivm eventuele, zij het voor beperkte bestemmingen, lijnvluchten voor Brustem als sateliet van zaventem.
Voor de sceptici: al in Bierset geweest om op vakantie te gaan?
Hallo:
Gratis parking
Nederlandse bediening
Geen wachttijden
geen files
weinig of geen stakingen
een stuk goedkoper dan Zaventem
...

Op één jaar tijd doen we in Brustem wat Bierset ook kan... maar wij zitten in Vlaanderen met de handikap van een niet voluntaristische politieke kaste en een hoop slaafjes van de SStevaert zoals de Vanhoof, de burgemeerster van St Truiden niwaar.

Vlaanderen_onafhankelijk
22 september 2004, 19:17
Er werd gisterenavond door Leterme gesproken over en verhoging tot 25000 vluchten waar er nog eens 3000 oa militaire vluchten bijkomen.

Toen Brustem werd gesloten vond iedereen van de streek dit een zeer erge zaak. Achterof is er dan ook gebleken dat het verlies van zovele militairen geen goede zaak is geworden voor de streek.
Men heeft dan ook alles in het werk gesteld om toch de C130 nog te kunnen hier houden, maar dat kwam corrupte fraudeur Flahaut niet zo goed uit.
Dit zou een aanzienlijk ontlasting van de bewegingen in Zaventem kunnen teweeg brengen.
Op dit ogenblik is er een zéér bescheiden industriele activiteit op de "vliegplein" van Brustem.
Deze kan perfect worden bewaard als de oude infrastruktuur van het leger terug wordt hersteld om de C130's te ontvangen, meer zelfs, ze zou zeer kompatibel kunnen zijn.
Daarom pleit ik ook ivm eventuele, zij het voor beperkte bestemmingen, lijnvluchten voor Brustem als sateliet van zaventem.
Voor de sceptici: al in Bierset geweest om op vakantie te gaan?
Hallo:
Gratis parking
Nederlandse bediening
Geen wachttijden
geen files
weinig of geen stakingen
een stuk goedkoper dan Zaventem
...

Op één jaar tijd doen we in Brustem wat Bierset ook kan... maar wij zitten in Vlaanderen met de handikap van een niet voluntaristische politieke kaste en een hoop slaafjes van de SStevaert zoals de Vanhoof, de burgemeerster van St Truiden niwaar.
Past het niet beter om - in het kader van 'Limburg, logistieke poort' - DHL trachten naar Brustem te halen?
Limburg moet dringend van koers veranderen. De auto-assemblage loopt in mijn provincie ook al op zijn laatste benen - zie NedCar nu ook al - en van de kleine KMO's zal Limburg niet overleven.

Fieseler
22 september 2004, 23:26
Past het niet beter om - in het kader van 'Limburg, logistieke poort' - DHL trachten naar Brustem te halen?
Limburg moet dringend van koers veranderen. De auto-assemblage loopt in mijn provincie ook al op zijn laatste benen - zie NedCar nu ook al - en van de kleine KMO's zal Limburg niet overleven.
Oh maar versta mij niet verkeerd hé, van mij mag DHL naar Brustem komen, ik zou er zelfs veel voor over hebben.
Dit zou ronduit schitterend zijn voor zuid Limburg, nu ook de fruitteelt onder druk komt te staan van oost Europa.


Maar tja, zolang we met die klotewalen moeten rekening houden ivm hetgeen wij hier in ons eigen Vlaanderen doen zal dat wel niet mogelijk zijn zeker?:-(

voicelesscharlie
23 september 2004, 00:21
U zal het niet geloven,maar burgemeester Lippens heeft onlangs beslist om een vliegveld voor helicopters te open midden in hartje Zoute.
Hoe vreemd de wereld toch in elkaar zit.:roll:

Bobke
23 september 2004, 08:55
Dat is dus loonopslag en we staan al 8% achter ten opzichte van onze buurlanden. 8% langer werken voor hetzelfde loon? De 41 uren week?
Maar ik schreef “Zo weinig mogelijk loonverlies”
Aangezien meer mensen productief aan het werk zijn kan de loonkost omlaag.
De productieven moeten immers minder belastingen betalen.

Herr Flick
23 september 2004, 09:55
Ja want vanaf daar kan DHL ook massas pakjes meesturen met commerciele lijnvluchten van de DHL-afhankelijke bedrijven! Goed over nagedacht zou ik zo zeggen, bravo!

Of wou je ineens de volledige nationale luchthaven met alles errond gaan verhuizen?

Dat niet alleen, er is geen infrastructuur , geen werkplaatsen, niets...

Heb je enig idee wat het kost om een compleet computergestuurd (of toch deels) sorteercentrum neer te zetten, ...

En dan is er nog de ligging, vanuit Brussel kan je bijna overal in Belgie binnen een uur of iets meer dan een uur zijn, (alle grote industrieparken, steden... ) (buiten Arlon enz,... )

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 13:55
Dat niet alleen, er is geen infrastructuur , geen werkplaatsen, niets... Er ligt een landingsbaan. Toegangswegen zijn in de directe omgeving, evenals een spoorweg. Het zal geld kosten, dat zeker, maar de economische impuls is het zeker waard.

Heb je enig idee wat het kost om een compleet computergestuurd (of toch deels) sorteercentrum neer te zetten, ... De uitrusting kan mee vanuit Brussel komen. Blijven enkel nog de gebouwen en een eventuele uitbreiding over...

En dan is er nog de ligging, vanuit Brussel kan je bijna overal in Belgie binnen een uur of iets meer dan een uur zijn, (alle grote industrieparken, steden... ) (buiten Arlon enz,... )
Het gaat niet om België alleen, het gaat in de eerste plaats over een EUROPEES VERDEELCENTRUM. Of die vliegtuigen nu landen en opstijgen vanaf Brustem of vanaf Brussel, maakt geen hol uit. Het Belgische clienteel is waarschijnlijk slechts een peulschil voor DHL....

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 13:57
Maar tja, zolang we met die klotewalen moeten rekening houden ivm hetgeen wij hier in ons eigen Vlaanderen doen zal dat wel niet mogelijk zijn zeker?:-(
Dit is Vlaamse materie en daarover hebben de Walen niks te zeggen. Enkel de Vlaamse regering, provincie Limburg en stad Sint-Truiden moeten met DHL overeenkomen...

Wat de fruitteelt betreft. Misschien dat in de toekomst plantaardige (soja)diesel een uitkomst biedt?

Bitweiser
23 september 2004, 14:15
Brustem...Er is zeker infrastructuur. In ken die basis nog een beetje van mijne tijd bij "den troep" en de gebouwen zijn er. Ze moeten natuurlijk opgelapt worden, maar dat kan, en zelfs op korte tijd.

Wat betreft de centrale ligging... De vergelijking van dat vanuit Brussel alles in België sneller te bereiken is gaat zeker niet op. Al eens op de Brusselse ring in de file gestaan? Brustem ligt slechts om enkele kilometers van de omrit E-40 in Waremme en met een kleine interventie kan dit op enkele honderden meters worden.

De overdracht van infrastructuur in hoofde van de sorteermachines, IT en administratie is ook geen punt. Wanneer de verhuis goed voorbereid wordt kan in drie dagen de volledige dienst in Brustem actief zijn.

De landelijke inplating van Brustem is wat anders. Het zijn immers niet de mensen van Brustem (Of Sint-Truiden) die de effectieve last gaan hebben. Wel de mensen van Landen, Tongeren, Borgloon, ed... Maar voor tewerkstelling moet je iets over hebben. Wel dien ik op te merken dat de mensen van de regio Tongeren-Riemst nu reeds de overvliegende toestellen van Bierset te verwerken krijgen. Dus trop zou wel eens teveel kunnen worden.

Last but not least is er de oppervlakte van het totale terrein. Ik weet niet of het terrein voldoende groot is om een volwaardige luchthaven uit te bouwen. Moet er een grotere controletoren komen, is Brustem aangesloten op EuroControl, enz... allemaal vragen die ik niet kan beantwoorden, maar iemand anders misschien wel...

Mijn conclusie... Het idee is zeker het overwegen waard, maar ik denk dat DHL prefereerd om in Brussel te blijven wegens het goedkoopst. Want als ze dan toch moeten verhuizen, waarom dan niet dadelijk naar Leipzig?

Jazeker
23 september 2004, 17:05
DHL heeft nauwelijk toekomst in Zaventem, dat is ondertussen toch wel duidelijk geworden. Als er al een oplossing komt, zal er iemand sowieso de dupe van worden.

Waarom kan het bedrijf dan niet uitwijken naar een landelijkere luchthaven zoals Brustem? Daar ligt nog een kwasi perfecte landingsstrook. De precieze afmetingen hiervan ken ik niet, maar als ik een luchtfotot bekijk, lijkt het mij toch een aanvaardbare strook te zijn (Ik schat +/- 3 km).

Omdat Brustem in agrarisch gebied ligt, is er nauwelijks tot geen hinder voor omwonenden. Bovendien ligt de intensiteit er natuurlijk een pak lager dan op Zaventem waardoor DHL eventueel overdag vliegen (ochtend en avond) kan overwegen.

Dit geeft bovendien een stimulans aan de hoge werkloosheid in Limburg. Denken we maar aan koeriers, transporteurs, laden/lossen, sorteren, etc etc etc...

Er zou eventueel zelfs een maintenance-area aangelegd kunnen worden waar een toekomstig bedrijf (e.g. Sabena Technics) zich kan vestigen en ook andere klanten kan aantrekken naast DHL. Dat zorgt voor werkgelegendheid voor hogergeschoolde technici.

Natuurlijk zijn er ook nadelen. Vooreerst de moeilijke bereikbaarheid. Er ligt geen autosnelweg in de buurt. Er is wel een autoweg vanaf Sint-Truiden naar Hasselt die net voor Hasselt aansluiting heeft op de E313.
Eventueel zou het mogelijk zijn om een kleine afbuiging te maken naar Brustem.
In Sint-Truiden ligt er ook een spoorlijn, niet eens zover van Brustem. Ook hier zou men eventueel een verbinding kunnen maken naar het terrein in Brustem.
Als je miljarden kan uittrekken voor de spoorontsluiting van de Antwerpse haven, is Brustem maar een peulschil.

Dit kan natuurlijk niet zonder de nodige onteigeningen. Jammer voor die mensen, maar het gaat hier over duizenden jobs. Door het agrarische karakter zullen het vooral terreinen zijn die onteigend worden, en minder huizen zodat het maatschappijke leed nog enigzinds beperkt blijft.

Een ander nadeel is dat er al een beperkte economische activiteit is op Brustem onder de vorm van een pas geopend industrieterrein. Indien deze gebouwen het opstijgende en dalende luchtverkeer niet hinderen en niet in de weg van DHL liggen, is er hier geen probleem.

Het zal enige moeite en vooral veel geld kosten, maar het is de investering in de economie wel waard. Denken we maar eens aan de return. Duizenden nieuwe jobs voor Limburg bij zowel DHL als onrechtstreeks bij de toeleveringsbedrijven en de bedrijven die de gebouwen voor DHL gaan zetten.

Bovendien passen de plannen in het kader van de plannen om van Limburg een logistieke poort van Europa te maken.
Het is er veel minder druk dan op de ring en de toegangswegen naar Brussel, er is een pak minder bebouwing en Limburg ligt meer centraal in Europa dan Brussel, al is dat natuurlijk maar een peulschil.
Vanuit Limburg ben je zo in Duitsland en Nederland en in Brussel en Antwerpen. De verbindingen tussen DHL in Brustem en de rest van Vlaanderen kan via het spoor gebeuren.

Als de Walen en de Brusselaars dan toch niet mee willen werken, dan moet het zo maar. Kijken hoe Di Rupo en zijn bonte bende in Wallonië gaan uitleggen hoe Vlaanderen met duizenden jobs en de dito economische inbreng is gaan lopen door de koppigheid van partijgenoot Picqué.
Schitterend ! Zalig bedacht. Heb je het al naar Leterme gemaild ?

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 17:14
Schitterend ! Zalig bedacht. Heb je het al naar Leterme gemaild ?
Ik wacht vol ongeduld op de - technisch en financieel - onoverkombare hindernissen die jij me zo meteen gaat aanbrengen...

Nu ligt die strook er toch maar te verkommeren (er staat al onkruid op) en die regio verdient nu eindelijk eens een grote tewerkstelling.

solidarnosc
23 september 2004, 17:20
Ik wacht vol ongeduld op de - technisch en financieel - onoverkombare hindernissen die jij me zo meteen gaat aanbrengen...

Nu ligt die strook er toch maar te verkommeren (er staat al onkruid op) en die regio verdient nu eindelijk eens een grote tewerkstelling.


DHL is wel een express dienst. Wooaar mooooeeet dit pakjeeee heeeen? Enfin, ik zie het al voor me. ;-)

Fieseler
23 september 2004, 17:46
DHL is wel een express dienst. Wooaar mooooeeet dit pakjeeee heeeen? Enfin, ik zie het al voor me. ;-)Djé zet nog noet nè in sentruin geweest hè joeng. As dje ter niks van weit haad dan oer maal of ich slo se ta, etje da verstoan onuuzeleer!

Jazeker
23 september 2004, 20:16
Ik wacht vol ongeduld op de - technisch en financieel - onoverkombare hindernissen die jij me zo meteen gaat aanbrengen...

Waarom zou ik dat doen ? Ik steun het idee.


Nu ligt die strook er toch maar te verkommeren (er staat al onkruid op) en die regio verdient nu eindelijk eens een grote tewerkstelling.
Inderdaad. Limburg is te lang verwaarloosd geweest qua tewerkstelling.

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 20:18
Waarom zou ik dat doen ? Ik steun het idee.Ah, OK, ik dacht dat je sarcastische was omdat je vroeg of ik het al naar Leterme gemaild had... Misverstandje...

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 20:26
Hier een luchtfoto van Brustem.

http://www.airliners.net/open.file?id=273477&WxsIERv=LQ%3D%3D&WdsYXMg=LQ%3D%3D&QtODMg=U3QuIFRydWlkZW4gKC0gQnJ1c3RlbSkgKEVCU1QpICh jbG9zZWQp&ERDLTkt=QmVsZ2l1bQ%3D%3D&ktODMp=U2VwdGVtYmVyIDMsIDIwMDI%3D&BP=0&WNEb25u=QmFydCBOb%2Bt0aA%3D%3D&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=&YXMgTUQtODMgKERD=MjAyOQ%3D%3D&NEb25uZWxs=MjAwMi0wOS0xMQ%3D%3D&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes

Zoals je kan zien:
-> Een lange baan
-> Zelfs nog een tweede (te) kleine baan
-> Veel groen in de omgeving, weinig bebouwing
-> Genoeg ruimte voor een grote sorteerhal (met de nodige onteigeningen, maar nood breekt wet)

Jazeker
23 september 2004, 20:37
Ah, OK, ik dacht dat je sarcastische was omdat je vroeg of ik het al naar Leterme gemaild had... Misverstandje...
Ow... is de CD&V dan zo gesloten ? Die mannen hun mail adressen moeten toch op hun site staan ? Ikzelf ben professioneel al eens een jaar part-time bezig geweest met iets dat als randbemerking in een mailtje van een mij nobele onbekende stond :-) Misschien zijn ze gewoon nog niet op het idee gekomen ?

Jazeker
23 september 2004, 20:38
Hier een luchtfoto van Brustem.

http://www.airliners.net/open.file?id=273477&WxsIERv=LQ%3D%3D&WdsYXMg=LQ%3D%3D&QtODMg=U3QuIFRydWlkZW4gKC0gQnJ1c3RlbSkgKEVCU1QpICh jbG9zZWQp&ERDLTkt=QmVsZ2l1bQ%3D%3D&ktODMp=U2VwdGVtYmVyIDMsIDIwMDI%3D&BP=0&WNEb25u=QmFydCBOb%2Bt0aA%3D%3D&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=&YXMgTUQtODMgKERD=MjAyOQ%3D%3D&NEb25uZWxs=MjAwMi0wOS0xMQ%3D%3D&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes

Zoals je kan zien:
-> Een lange baan
-> Zelfs nog een tweede (te) kleine baan
-> Veel groen in de omgeving, weinig bebouwing
-> Genoeg ruimte voor een grote sorteerhal (met de nodige onteigeningen, maar nood breekt wet)
Ze gaan wel twee grote banen moeten hebben. Ze moeten er minstens 1 kunnen sluiten voor onderhoud, ruimwerk, etc...

Vlaanderen_onafhankelijk
23 september 2004, 21:07
Ow... is de CD&V dan zo gesloten ? Die mannen hun mail adressen moeten toch op hun site staan ? Ikzelf ben professioneel al eens een jaar part-time bezig geweest met iets dat als randbemerking in een mailtje van een mij nobele onbekende stond :-) Misschien zijn ze gewoon nog niet op het idee gekomen ?
Bwoa, zijn e-mail staat ook op de site van de Vlaamse regering, maar ik denk niet dat zo'n e-mail vaak gelezen wordt, hij krijgt er dagelijks waarschijnlijk duizenden.

Wat die startbanen betreft, Charleroi en Maastricht hebben ook maar één baan.

Bitweiser
24 september 2004, 09:17
Kan hier iemand de juiste cijfers geven van het huidige spreidingsplan (dus het wie krijgt wat te verwerken) liefst met een mooi kaartje erbij. Een link naar een site volstaat.

Steenbok66
24 september 2004, 09:54
So? Die pakjes kunnen nog altijd naar Zaventem verscheept worden en vanaf daar met lijnvluchten verstuurd worden, of zelfs nog via Maastricht of Frankfurt. De core buissenis van DHL is pakjes versturen via eigen vliegtuigen en als dat in Zaventem niet meer kan, moeten ze hun core buissenis maar verplaatsen...
super onnozele prietpraat...
waarom denk je dat men pakjes met nachtvluchten verstuurt?????
omdat ze supersnel ter plaatse moeten zijn...
als je ooit in een grote multonationale ondernemeing zou gewerkt hebben dan zou je weten dat van die snelheid heel veel afhangt...
vooral voor electronica-onderdelen...
en nog van die super gespcialiseerde dingen...
en daarom is zijn de speciale pakjeskoerriers opgericht...
vandaag in HBvL is er zelfs een pipo die beweert dat dit allemaal niet nodig is, het dient enkel om het kapitalisme nog rijker te maken...
onnozel wat sommigen uit hun verziekte geesten toveren...

en laat jullie Vlaanderen nu onafhankelijk worden, het is een lapje stof groot en nergens, noch in Zaventem, noch in Brustem, nog waar dan ook kunnen vliegtuigen niet manoeuvreren zonder over een andere regio te vliegen...

jullie boegbeeld Peumans die zelfs giftig is op zijn eigen schaduw, maar niets serieus in zijn kop zitten heeft, zit te prullen over Bierset...
en jullie denken dat dit niet in het Zuiden of waar dan ook gaat gebeuren indien vliegtuigen opstijgen vanuit jullie zoet vaderland...

och te gek om los te lopen...
onnozele prietpraat van mensen die absoluut wereldvreemd zijn...
ga nog rustig wat verder en er komt geen bal investering meer naar jullie landje en dan kan de nijvere vlaamse bevolking op zijn kin kloppen...

Herr Flick
24 september 2004, 10:12
Ik wacht vol ongeduld op de - technisch en financieel - onoverkombare hindernissen die jij me zo meteen gaat aanbrengen...

Nu ligt die strook er toch maar te verkommeren (er staat al onkruid op) en die regio verdient nu eindelijk eens een grote tewerkstelling.
Voilla, enorme kosten dus om een luchthaven op te bouwen

En wie gaat de verhuis van die firma betalen, ? ...

Ge hebt gemakkelijk spreken hé, alles is op 3 dagen verhuisd...

jaja, ... (pas op ik heb ook al verhuizen van complete bedrijven meegemaakt en we zijn er nu terug mee bezig, veel kleinschalliger en veel simpeler zelf als DHL... en dat doen we ook nie effe rap op 3 dagen,... )


En ge gaat da bedrijf 3 dagen stillegen zekers, een distributiecentrum stilleggen is iets wat quasi onmogelijk is, dat kost veel te veel aan achterstand en inkomensverlies.

dominatrix
24 september 2004, 10:15
Brustem...Er is zeker infrastructuur. In ken die basis nog een beetje van mijne tijd bij "den troep" en de gebouwen zijn er. Ze moeten natuurlijk opgelapt worden, maar dat kan, en zelfs op korte tijd.

Ik ben er zeer recent nog geweest, sommige gebouwen zijn in erbarmelijk staat. Er zijn er wel een paar opgeknapt (sommigen worden gebruikt door crown helicoptor services). Voor de rest is het ingedeeld voor kmo's. Er is een nieuwe weg op het domein aangelegd en die ziet er mooi uit.

Wat betreft de centrale ligging... De vergelijking van dat vanuit Brussel alles in België sneller te bereiken is gaat zeker niet op. Al eens op de Brusselse ring in de file gestaan? Brustem ligt slechts om enkele kilometers van de omrit E-40 in Waremme en met een kleine interventie kan dit op enkele honderden meters worden.
Het ligt wel centraal, maar transport moet niet altijd over de weg gaan. Spoortontsluiting zou ook een perfect mogelijk alternatief kunnen vormen. Het station van St.Truiden is immers niet zo gek ver.

De overdracht van infrastructuur in hoofde van de sorteermachines, IT en administratie is ook geen punt. Wanneer de verhuis goed voorbereid wordt kan in drie dagen de volledige dienst in Brustem actief zijn.
Dat zou misschien kunnen...

De landelijke inplating van Brustem is wat anders. Het zijn immers niet de mensen van Brustem (Of Sint-Truiden) die de effectieve last gaan hebben. Wel de mensen van Landen, Tongeren, Borgloon, ed... Maar voor tewerkstelling moet je iets over hebben. Wel dien ik op te merken dat de mensen van de regio Tongeren-Riemst nu reeds de overvliegende toestellen van Bierset te verwerken krijgen. Dus trop zou wel eens teveel kunnen worden.
Toen Brustem gesloten werd waren er zeer veel mensen in de omgeving zeer tevreden dat het geheel 'eindelijk' vertrok. Toen het nog een volwaardige militaire basis was merkte je dat wel aan st.Truiden zelf, vooral de horeca heeft moeten inleveren. Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Last but not least is er de oppervlakte van het totale terrein. Ik weet niet of het terrein voldoende groot is om een volwaardige luchthaven uit te bouwen. Moet er een grotere controletoren komen, is Brustem aangesloten op EuroControl, enz... allemaal vragen die ik niet kan beantwoorden, maar iemand anders misschien wel...
Zeker weten van wel, als Flahaut niet dwars ligt. Want het is de bedoeling dat in 2007 de gehele 'onderofficieren-opleiding' zou gecentraliseerd worden in Saffraanberg. De K Tech S is nu nog altijd een belangrijke gebruiker van de terreinen, als oefenterreinen wel te verstaan. Met de uitbreiding hiervan, en het pertinente tekort aan budgetten om verder oefeningen te organiseren, is Brustem dus een ideaal terrein.


Mijn conclusie... Het idee is zeker het overwegen waard, maar ik denk dat DHL prefereerd om in Brussel te blijven wegens het goedkoopst. Want als ze dan toch moeten verhuizen, waarom dan niet dadelijk naar Leipzig?

Een degelijk studie zou antwoord kunnen bieden. Er moet met veel meer rekening gehouden worden om een degelijke burgerluchthaven uit te bouwen dan om deze totaal verouderde militaire luchthaven terug operatief te maken. Wat men ook nooit mag vergeten is dat zo lang Belziek bestaat er toch uiteindelijk rekening zou moeten gehouden worden met de nabijheid van Bierset... Maar een studie zou geen kwaad kunnen.

Herr Flick
24 september 2004, 10:17
Hier een luchtfoto van Brustem.

http://www.airliners.net/open.file?id=273477&WxsIERv=LQ%3D%3D&WdsYXMg=LQ%3D%3D&QtODMg=U3QuIFRydWlkZW4gKC0gQnJ1c3RlbSkgKEVCU1QpICh jbG9zZWQp&ERDLTkt=QmVsZ2l1bQ%3D%3D&ktODMp=U2VwdGVtYmVyIDMsIDIwMDI%3D&BP=0&WNEb25u=QmFydCBOb%2Bt0aA%3D%3D&xsIERvdWdsY=&MgTUQtODMgKE=&YXMgTUQtODMgKERD=MjAyOQ%3D%3D&NEb25uZWxs=MjAwMi0wOS0xMQ%3D%3D&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes

Zoals je kan zien:
-> Een lange baan
-> Zelfs nog een tweede (te) kleine baan
-> Veel groen in de omgeving, weinig bebouwing
-> Genoeg ruimte voor een grote sorteerhal (met de nodige onteigeningen, maar nood breekt wet)
Let vooral op de dorpskom boven en onderaan het vliegveld...
(die mensen gaan content zijn, en die hebben wel reden om te klagen want het was een militair vliegveldje, en de mensen met nieuw huizen wonen er wel voor het vliegveld, ... (het was toch dicht voor grote toestellen.)

Het is eigenlijk nie meer dan nen airstrip, als er al iets misgaat, moeten vliegtuigen ergens anders landen wegens geen 2' baan, kan een probleem opleveren voor zwaargeladen toestellen die bv met zijwind of meewind moeten landen omdat er maar 1 baan is.

Geen grote baan of autostrade te zien, al die camions moeten dus over veldwegeskes, en ze mogen daar een schoon stuk natuur verwoesten om nieuwe hangars neer te poten. Blijkbaar moet er dus toch nog een stuk autostrade liggen ook, allé dat is dan toch een voordeel.

Fieseler
24 september 2004, 12:30
Hier een luchtfoto van Brustem.

http://www.airliners.net/open.file
Zoals je kan zien:
-> Een lange baan
-> Zelfs nog een tweede (te) kleine baan
-> Veel groen in de omgeving, weinig bebouwing
-> Genoeg ruimte voor een grote sorteerhal (met de nodige onteigeningen, maar nood breekt wet)
Vergeet ook de nabijheid van de "Chosée 'd amour" niet te vermelden.
Daar wordt nu ook al heel wat genachtvlucht hoor! ;-)

madmax
24 september 2004, 12:58

madmax
24 september 2004, 13:03
Ikzelf woon in Sint-Truiden. Vroeger waren ook nachtvluchten en nachtoefeningen met Alpha-jets en F-16. Niemand van de regio heeft er ooit aanstoot aangenomen.De enorme knal bij het doorbreken van de geluidsmuur waren zelf de vogels gewoon geworden. Bijkomend voordeel van Brustem is nog eens de afstand tot Bierset ( 15 min rijden ). De basis is nu voor 60 procent industriegrond geworden, er zijn nieuwe wegen en infrastructuur, waar wacht men op ? Laat maar komen die handel.

Tegendradigaard
24 september 2004, 13:06
Nu we toch nieuwe ideekes aan het spuien zijn .. kunnen ze geen luchthaven bouwen met draaibare landingsbanen ? die altijd meedraaien met de wind ? Dan verandert ook altijd de geluidsoverlast samen met de wind en krijgen niet altijd dezelfde mensen het meeste last.

En als ze vinden dat ze teveel na mekaar last krijgen (bij dagenlang dezelfde wind bijvoorbeeld) dan moeten de mensen die daar wonen allemaal naar de startbaan gaan en beginnen blazen zodat het net is of de wind van ergens anders komt en dat de landingsbaan zich gaat verdraaien .

Zeg nu nog dat ik niks constructiefs kan bedenken. 'k zijn der zeker van dat niemand anders op zo'n briljant idee zou komen.

Distel
24 september 2004, 13:10
Nu we toch nieuwe ideekes aan het spuien zijn .. kunnen ze geen luchthaven bouwen met draaibare landingsbanen ? die altijd meedraaien met de wind ? Dan verandert ook altijd de geluidsoverlast samen met de wind en krijgen niet altijd dezelfde mensen het meeste last.
Snel wat aandelen van Lego kopen.

Vlaanderen_onafhankelijk
24 september 2004, 13:16
super onnozele prietpraat...
waarom denk je dat men pakjes met nachtvluchten verstuurt?????
omdat ze supersnel ter plaatse moeten zijn...
als je ooit in een grote multonationale ondernemeing zou gewerkt hebben dan zou je weten dat van die snelheid heel veel afhangt...
vooral voor electronica-onderdelen...
en nog van die super gespcialiseerde dingen...
en daarom is zijn de speciale pakjeskoerriers opgericht...
vandaag in HBvL is er zelfs een pipo die beweert dat dit allemaal niet nodig is, het dient enkel om het kapitalisme nog rijker te maken...Wat wil je nu zeggen? Wat is je argument, want ik zie er eigenlijk geen...
Als je even zoekt, dan zie je dat op Zaventem tussen 23u55 (Moskou) en 4u30 geen commerciële vlucht vertrekt. De vlucht van 4u30 is dan nog een charter en het echte verkeer gebeurd vanaf 6u 's morgens.
Mijn argument was een antwoord op het lijnvluchtenargument van iemand anders en waarom zouden de pakjes tussen 23u55 en 6u 's morgen niet van Brustem naar Zaventem verscheept kunnen worden. Dit is perfect mogelijk omdat er in de nacht toch geen lijnvluchten zijn vanaf Zaventem.
Nachtvluchten van DHL kunnen 's nachts gewoon vanaf Brustem vertrekken evenals nu vanop Zaventem, en nog wel in een hogere densiteitWaar jij dus je argument vandaan haalt ontgaat me even...

Voor je schuimbekkend begin te kakken over 'super onnozele prietpraat' zou je beter even nadenken.
Dat woordje 'super' doet me terugdenken aan de kleuterklas, toen we ook met 'super' uitpakten om het in een discussie te halen... 'Supereikel', 'Supersnul', 'Superzeveraar' etc etc etc waren toen veel gebruikte krachttermen...

onnozel wat sommigen uit hun verziekte geesten toveren...Zeg, paljas, een toontje lager hé, keyboardwarrior...

en laat jullie Vlaanderen nu onafhankelijk worden, het is een lapje stof groot en nergens, noch in Zaventem, noch in Brustem, nog waar dan ook kunnen vliegtuigen niet manoeuvreren zonder over een andere regio te vliegen...Pff, net alsof Wallonië niet vermeden kan worden, laat staan Brussel. En die andere landen hebben geen reden om Vlaanderen te willen pesten dus zij geven er niks om om die vliegtuigen door hun luchtruim te laten vliegen. (Op welke hoogte hebben landen eigenlijk niks meer te zeggen over het gebruik van hun luchtruim, weet iemand dat?)

jullie boegbeeld Peumans die zelfs giftig is op zijn eigen schaduw, maar niets serieus in zijn kop zitten heeft, zit te prullen over Bierset...Blijkbaar heeft Jan Peumans als burgemeester van Riemst en Vlaams volksvertegenwoordiger toch heel wat meer serieus in zijn hoofd zitten dan jij in je kop...
en jullie denken dat dit niet in het Zuiden of waar dan ook gaat gebeuren indien vliegtuigen opstijgen vanuit jullie zoet vaderland...Het gebeurd nu al in uw verrot vaderland en dan zijn we zelfs nog steeds onder Belgische vlag, zo hypocriet zijn jouw francofone vriendjes...

och te gek om los te lopen...
onnozele prietpraat van mensen die absoluut wereldvreemd zijn...Pfff, sterk argument, geit, euh bok.
Jij zit je te stoefen met je Euregiootje, wat heeft dat al concreet opgebracht voor Limburg?
We zitten nog steeds met de hoogste werkloosheid.
Binnenkort gaat de fruitnijverheid eraan tenonder en Ford Genk zal het ook geen 10 jaar meer uitzingen.
Luik is verbonden met Aachen via de HST en je komt verdomme sneller vanuit Maastricht in Luik dan vanuit bijvoorbeeld Genk of, laat staan Neerpelt, dat tot nader order ook nog tot Limburg behoord, mocht het je ergens in je belgisch gezwets ontgaan zijn...
Maastricht en Aachen hebben een luchthaven, evenals Luik. Van enige B-Limburgse connectie is er geen sprake...
De o zo belangrijke Ijzeren rijn komt ook maar niet van de grond en van enige spoorontsluiting is er in Limburg ook niks te merken.
Jouw vaderland heeft Limburg ook nog helemaal niks bijgebracht. Liever gaat het geld naar een achtergestelde regio waar het met bakken verbrasd wordt dan naar een provincie met veel potentie maar weinig hulp...
ga nog rustig wat verder en er komt geen bal investering meer naar jullie landje en dan kan de nijvere vlaamse bevolking op zijn kin kloppen...OK, nu ga ik even rustig afwachten tot je afkomt met SERIEUZE redenen en argumenten waarom men niet in Vlaanderen zou investeren...

Vlaanderen_onafhankelijk
24 september 2004, 13:21
Voilla, enorme kosten dus om een luchthaven op te bouwen Akkoord, maar de economische return is dat zeker waard...

En wie gaat de verhuis van die firma betalen, ? ... DHL met steun van de Vlaamse regering.

Ge hebt gemakkelijk spreken hé, alles is op 3 dagen verhuisd...

jaja, ... (pas op ik heb ook al verhuizen van complete bedrijven meegemaakt en we zijn er nu terug mee bezig, veel kleinschalliger en veel simpeler zelf als DHL... en dat doen we ook nie effe rap op 3 dagen,... )


En ge gaat da bedrijf 3 dagen stillegen zekers, een distributiecentrum stilleggen is iets wat quasi onmogelijk is, dat kost veel te veel aan achterstand en inkomensverlies.Hoe gaan ze dat nu doen met de 'verhuis' naar Leipzig? Waarom zou DHL, indien de Vlaamse regerig haar betere voorwaarden kan voorleggen, niet overwegen hetzelfde te doen naar Brustem?

Herr Flick
24 september 2004, 13:21
Nu we toch nieuwe ideekes aan het spuien zijn .. kunnen ze geen luchthaven bouwen met draaibare landingsbanen ? die altijd meedraaien met de wind ? Dan verandert ook altijd de geluidsoverlast samen met de wind en krijgen niet altijd dezelfde mensen het meeste last.

En als ze vinden dat ze teveel na mekaar last krijgen (bij dagenlang dezelfde wind bijvoorbeeld) dan moeten de mensen die daar wonen allemaal naar de startbaan gaan en beginnen blazen zodat het net is of de wind van ergens anders komt en dat de landingsbaan zich gaat verdraaien .

Zeg nu nog dat ik niks constructiefs kan bedenken. 'k zijn der zeker van dat niemand anders op zo'n briljant idee zou komen.

Ge zou een vliegdekschip in de noordzee kunnen leggen, dat kan dan draaien op de wind, ... alleen hoe krijgde die pakskes weer van da vliegdekschip, ... ?

Herr Flick
24 september 2004, 13:23
Akkoord, maar de economische return is dat zeker waard...

DHL met steun van de Vlaamse regering.

Hoe gaan ze dat nu doen met de 'verhuis' naar Leipzig? Waarom zou DHL, indien de Vlaamse regerig haar betere voorwaarden kan voorleggen, niet overwegen hetzelfde te doen naar Brustem?

Hoogstwaarschijnlijk omdat ze daar gewoon dezelfde infrastructuur nabouwen als hier.


Wij hebben dat ook moeten doen op IT vlak bv, alles is zowiezo redundent of zoveel mogelijk toch, ge zet ne link op tussen twee sites en ge bouwt den eenen af en den anderen op.

Maar met een distributiecentrum ligt dat wel lichtjes anders...

samdale
24 september 2004, 13:26
Nu we toch nieuwe ideekes aan het spuien zijn .. kunnen ze geen luchthaven bouwen met draaibare landingsbanen ? die altijd meedraaien met de wind ? Dan verandert ook altijd de geluidsoverlast samen met de wind en krijgen niet altijd dezelfde mensen het meeste last.

En als ze vinden dat ze teveel na mekaar last krijgen (bij dagenlang dezelfde wind bijvoorbeeld) dan moeten de mensen die daar wonen allemaal naar de startbaan gaan en beginnen blazen zodat het net is of de wind van ergens anders komt en dat de landingsbaan zich gaat verdraaien .

Zeg nu nog dat ik niks constructiefs kan bedenken. 'k zijn der zeker van dat niemand anders op zo'n briljant idee zou komen.
en wat denk je over draaibare huisjes?:crazyeye:
of van een geluidsisoleersysteem dat die hele zone beschermt? net als een ruimtecapsule :robot:

of aan elke buurtbewooner een flesje jenever of een slaapmiddel elke nacht geven:drinking:

Vlaanderen_onafhankelijk
24 september 2004, 13:27
Let vooral op de dorpskom boven en onderaan het vliegveld...
(die mensen gaan content zijn, en die hebben wel reden om te klagen want het was een militair vliegveldje, en de mensen met nieuw huizen wonen er wel voor het vliegveld, ... (het was toch dicht voor grote toestellen.)De regering moet hen dan maar grond aanbieden buiten de hinderzone voor nachtvluchten... Anders onteigenen.

Het is eigenlijk nie meer dan nen airstrip, als er al iets misgaat, moeten vliegtuigen ergens anders landen wegens geen 2' baan, kan een probleem opleveren voor zwaargeladen toestellen die bv met zijwind of meewind moeten landen omdat er maar 1 baan is. Hoe doen ze dat dan in Charleroi of Maastricht? En daar is het nog belangrijker, daar betreft het passagiersvluchten en die zijn belangrijker dan goederenvluchten...

Geen grote baan of autostrade te zien, al die camions moeten dus over veldwegeskes, en ze mogen daar een schoon stuk natuur verwoesten om nieuwe hangars neer te poten. Blijkbaar moet er dus toch nog een stuk autostrade liggen ook, allé dat is dan toch een voordeel.De - ik dacht - N80 van Sint-Truiden naar Hasselt ligt niet eens zo ver van Brustem. Dat is een autoweg met 2x2 rijstroken en sluit net voor Hasselt aan op de E313.

De spoorlijn ligt in Sint-Truiden zelf en eveneens niet zo ver van Brustem.
Bovendien zijn er veel agrarische gebieden, grote landbouwgronden. De overheid moet die van de eigenaars maar overkopen.

Dat er een stukje natuur verwoest moet worden, is maar zo. Die bomen kunnen eventueel herplant worden op een andere locatie.
Ik dacht dat de stad Genk dat ooit zo gedaan heeft. Een natuurstuk vernield en als compensatie in - ik geloof - Oostende de aanplanting van een bos betaald.

Tegendradigaard
24 september 2004, 13:29
en wat denk je over draaibare huisjes?:crazyeye:
of van een geluidsisoleersysteem dat die hele zone beschermt? net als een ruimtecapsule :robot:

of aan elke buurtbewooner een flesje jenever of een slaapmiddel elke nacht geven:drinking:
shit inderdaad ook ne creatieve geest ... al twee zeg ...seffens ontploft den boel hier nog .. zoveel creativiteit ...

Vlaanderen_onafhankelijk
24 september 2004, 13:31
Hoogstwaarschijnlijk omdat ze daar gewoon dezelfde infrastructuur nabouwen als hier.


Wij hebben dat ook moeten doen op IT vlak bv, alles is zowiezo redundent of zoveel mogelijk toch, ge zet ne link op tussen twee sites en ge bouwt den eenen af en den anderen op.

Maar met een distributiecentrum ligt dat wel lichtjes anders...
DHL heeft de keuze: op een europees distributiecentrum in Brussel, of één in Leipzig.

Als je Leipzig vervangt door Brustem, wat is dan het verschil? Wat is de hinderpaal op dat vlak in Brsutem als die er niet is in Leipzig?

Tegendradigaard
24 september 2004, 13:37
De hinderpaal zou wel eens kunnen zijn dat Leipzig in Duitsland ligt en Brustem in Belgie. Ik kan mij voorstellen dat ze bij de top van DHL stilaan een allergie krijgen voor de naam Belgie. Dan delen ze die allergie met mij.

Vlaanderen_onafhankelijk
24 september 2004, 13:39
De hinderpaal zou wel eens kunnen zijn dat Leipzig in Duitsland ligt en Brustem in Belgie. Ik kan mij voorstellen dat ze bij de top van DHL stilaan een allergie krijgen voor de naam Belgie. Dan delen ze die allergie met mij.
Ach ja, als je DHL duidelijk maakt dat ze, mede door hun beslissing DHL in Brustem te vestigen, van het gedrocht afgeraakt en ze terechtkomen in een dynamische, economisch sterke regio met een lage werkloosheid, willen ze misschien wel meewerken?

Tegendradigaard
24 september 2004, 13:51
Ik wil het met je hopen.