PDA

View Full Version : Israël wil geen vrede met de Palestijnen


Zipper
1 augustus 2014, 18:17
Dat is althans mijn persoonlijke overtuiging, als ik zie hoe de Israelische leiders te werk gaan. De enige politieke leider die ooit voor een langdurige vrede had kunnen zorgen, was Yitzhak Rabin (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin), die trouwens de Nobelprijs voor de Vrede kreeg in 1994 voor zijn geleverde inspanningen.
En net die Rabin werd door een ultra nationalistische extremistische Jood vermoord tijdens een vredes-bijeenkomst (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6715/de-moord-op-israels-premier-yitzhak-rabin.html) in Tel Aviv.
De huidige premier Netanyahu lijkt uit dezelfde extremistische hoek te komen als Rabin's moordenaar. Met alle gevolgen van dien.

Pericles
1 augustus 2014, 18:20
Dat is althans mijn persoonlijke overtuiging, als ik zie hoe de Israelische leiders te werk gaan. De enige politieke leider die ooit voor een langdurige vrede had kunnen zorgen, was Yitzhak Rabin (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin), die trouwens de Nobelprijs voor de Vrede kreeg in 1994 voor zijn geleverde inspanningen.
En net die Rabin werd door een ultra nationalistische extremistische Jood vermoord tijdens een vredes-bijeenkomst (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6715/de-moord-op-israels-premier-yitzhak-rabin.html) in Tel Aviv.
De huidige premier Netanyahu lijkt uit dezelfde extremistische hoek te komen als Rabin's moordenaar. Met alle gevolgen van dien.

Geen vrde met terroristen , natuurlijk niet.

Zeus
1 augustus 2014, 18:21
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

Pericles
1 augustus 2014, 18:22
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

O maar dat is makkelijk.
Als ze echt willen is heel Gaza op een paar uurtjes tijd platter dan Dresden ooit was.

Zeus
1 augustus 2014, 18:37
O maar dat is makkelijk.
Als ze echt willen is heel Gaza op een paar uurtjes tijd platter dan Dresden ooit was.

Alleen hebben ze dan een heel groot PR-probleem.
Ze pakken het slim aan, langzaam maar zeker. Psychopaten worden nu eenmaal gekenmerkt door een vrij hoge graad van intelligentie.

Zipper
1 augustus 2014, 18:39
Geen vrde met terroristen , natuurlijk niet.

Staatsterrorisme is ook terrorisme.

Pericles
1 augustus 2014, 18:43
Staatsterrorisme is ook terrorisme.

Nee want Israël staat niet op de lijst.
Uw mening doet helemaal niet ter zake.
Hamas staat wel op de lijst.
Een groot verschil. ;-)

Pericles
1 augustus 2014, 18:45
Alleen hebben ze dan een heel groot PR-probleem.
Ze pakken het slim aan, langzaam maar zeker. Psychopaten worden nu eenmaal gekenmerkt door een vrij hoge graad van intelligentie.

Er is geen veroordeling van Israël , ook de vorige keer niet toen er 1200 Palestijnen sneuvelden en die komt er ook nu ook niet.
Waarover heb je het in feite ?

zonbron
1 augustus 2014, 18:59
Alleen hebben ze dan een heel groot PR-probleem.
Ze pakken het slim aan, langzaam maar zeker. Psychopaten worden nu eenmaal gekenmerkt door een vrij hoge graad van intelligentie.

Reliegekken en een bende hard core psyco's. De perfecte combinatie. Neem maar een zitje en wat popcorn, het is nog lang niet voorbij... :?

Ambiorix1
1 augustus 2014, 19:00
Nee want Israël staat niet op de lijst.
Uw mening doet helemaal niet ter zake.
Hamas staat wel op de lijst.
Een groot verschil. ;-)

Die pseudo lijsten zijn het daglicht niet waard..Steek van mijn part die lijsten in je gat.
Voor de rest maak ik niet veel worden vuil aan wezens die hier nazi praktijken komen verdedigen..

Zeus
1 augustus 2014, 19:11
Nee want Israël staat niet op de lijst.
Uw mening doet helemaal niet ter zake.
Hamas staat wel op de lijst.
Een groot verschil. ;-)

Wat is dé lijst? Door wie is die opgesteld?

Zipper
1 augustus 2014, 19:56
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

Rabin was de enige politieke leider (Eerste Minister tot hij in 1995 lafweg werd doodgeschoten door een ultra-nationalistische jood) in Israël die ooit geijverd heeft om tot een vredesovereenkomst te komen.
Een bepaalde extremistische "elite" (nu ja, elite :roll: ) heeft al zijn moeite en uiteindelijk ook hemzelf gelikwideerd.
Op 4 november 1995 heeft de ultra-extremistische Yigal Amir (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yigal_Amir) hem in koelen bloede doodgeschoten te midden van een vredesbetoging in Tel Aviv.
En uit diezelfde ultra extremistische hoek komen ook de huidige machthebbers (Netanyahu, Lieberman...). Dat belooft dus weinig goeds voor de regio.

Nietzsche
1 augustus 2014, 20:07
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

Ja man.... :lol:

Islamitisch Verzet
1 augustus 2014, 20:08
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

De bloeddorstigen maken het volk al warm.

http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1391985/genocide-post.jpg?w=720&h=608&l=50&t=40

OMGClayAiken
1 augustus 2014, 21:14
O maar dat is makkelijk.
Als ze echt willen is heel Gaza op een paar seconden tijd platter dan Dresden ooit was.

fyp

Maar toch doen ze het niet, toch vreemd voor een land dat genocide wil.

sepper
1 augustus 2014, 21:18
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.

U dwaalt enorm.



Israel heeft zich in 2005 volledig teruggetrokken uit de gazastrook, in de hoop vrede te bereiken. Daarvoor was 1/4 van het oppervlak door israelische burgers in gebruik. Deze mensen zijn met de harde hand uit hun huizen gezet.

In 1994 hebben ze de volledige SInai teruggegeven aan Egypte, voor vrede.

In 2008 hebben ze voorgesteld om zich voor 94% terug te trekken uit de westelijke jordaanoever, als onderdeel van vredesonderhandelingen, uiteindelijk net aanvaard door de arabieren, want zij willen geen vrede.

Israel wilt enkel vrede. De arabieren willen de israelische staat en al haar inwoners vernietigen. Dat staat 12 keer in het handvest van Hamas. 12 keer.

Eppes
1 augustus 2014, 22:29
U dwaalt enorm.



Israel heeft zich in 2005 volledig teruggetrokken uit de gazastrook, in de hoop vrede te bereiken. Daarvoor was 1/4 van het oppervlak door israelische burgers in gebruik. Deze mensen zijn met de harde hand uit hun huizen gezet.

In 1994 hebben ze de volledige SInai teruggegeven aan Egypte, voor vrede.

In 2008 hebben ze voorgesteld om zich voor 94% terug te trekken uit de westelijke jordaanoever, als onderdeel van vredesonderhandelingen, uiteindelijk net aanvaard door de arabieren, want zij willen geen vrede.

Israel wilt enkel vrede. De arabieren willen de israelische staat en al haar inwoners vernietigen. Dat staat 12 keer in het handvest van Hamas. 12 keer.


Er is geen land in de wereld die meer de vrede wenst dan Israel!

Islamitisch Verzet
1 augustus 2014, 22:37
Er is geen land in de wereld die meer de vrede wenst dan Israel!

Daarmee dat ze de oorlog in Gaza zijn begonnen.

Nietzsche
1 augustus 2014, 22:39
Er is geen land in de wereld die meer de vrede wenst dan Israel!

Nee, dit is onzin.

Israel wil geen vrede met de Palestijnen (Arabieren), simpelweg omdat ze weten dat vrede met dit soort volk onmogelijk is.

Eppes
1 augustus 2014, 22:57
Daarmee dat ze de oorlog in Gaza zijn begonnen.

Pas op want ik ga het tegen mijn mama vertellen

Islamitisch Verzet
1 augustus 2014, 23:05
Pas op want ik ga het tegen mijn mama vertellen

Dat je leugens verspreid? Goed initiatief.

paco1992
1 augustus 2014, 23:05
Met de palestijnen is geen duurzame vrede mogelijk, best doen wat er tijdens de kruistochten is nagelaten.....
Ergens een steunfonds oprichten om onze joodse voorvechters te laten zien dat niet iedere belg staat achter het labellen van producten komende uit bezette gebieden.
Of wacht, als die labels er komen zal ik deze juist wel aankopen. Net zoals iedere beschaafde belg zou moeten stoppen met in nachtwinkels en kebabzaken te gaan kopen.

paco1992
1 augustus 2014, 23:06
Bleiterke is ook nog wakker zie ik?

Zipper
2 augustus 2014, 00:00
Er is geen land in de wereld die meer de vrede wenst dan Israel!

Niet het Israël van vandaag, of beter gezegd, niet de huidige Israelische machthebbers.

Pas op, ooit (zo'n 20jaar geleden) is er bijna vrede geweest, verwezenlijkt door deze man (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin).
Maar hij werd, juist omdat hij een vredesduif was en wist dat hij concessies moest maken, lafweg vermoord door deze extremistische jood (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yigal_Amir), juist omdat Rabin vrede wou.
Sindsdien is het van kwaad naar erger gegaan in de regio, en zijn het de medestanders van Rabin's killer die Israël besturen.
Dus hou op met te liegen, als zouden de leiders van het Israël van vandaag daadwerkelijk vrede willen.

SDX
2 augustus 2014, 02:26
Er is in die regio maar 1 volk dat voordell heeft met dit voortdurend 'conflict', en dat is niet Israel. Er is in die regio maar 1 volk dat daadwerkelijk 't andere volk wil uitroeien/in zee drijven, reeds vanaf 't ontstaan van dat land, en dat is niet Israel dat daar 'n 'handvest' over heeft.

Jay-P.
2 augustus 2014, 02:56
Ben Gurion zei het zelf niet beter;
Natuurlijk willen ze geen vrede. Ze zullen niet rusten tot hun lebensraum is uitgebreid met heel palestina en elke palestijn is uitgeroeid.
Israel is inderdaad intelligent:
Psychopaten worden nu eenmaal gekenmerkt door een vrij hoge graad van intelligentie.
Israel bedrijft op meest arrogante wijze puur terrorisme:
Staatsterrorisme is ook terrorisme.
Ze houden van religie: het beste excuus om de simpelen simpel te houden, zowel daar als hier.
Reliegekken en een bende hard core psyco's. De perfecte combinatie. Neem maar een zitje en wat popcorn, het is nog lang niet voorbij... :?
Vrede is het laatste was Israel wil want dan zouden ze niet langer kunnen parasiteren en zichzelf als uitverkoren voordoen.
Zelfs "mestkever" De Gucht heeft dat ooit toegegeven!

Pas op, ooit (zo'n 20jaar geleden) is er bijna vrede geweest, verwezenlijkt door deze man (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin).
Maar hij werd, juist omdat hij een vredesduif was en wist dat hij concessies moest maken, lafweg vermoord door deze extremistische jood (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yigal_Amir), juist omdat Rabin vrede wou.
Sindsdien is het van kwaad naar erger gegaan in de regio, en zijn het de medestanders van Rabin's killer die Israël besturen.
Dus hou op met te liegen, als zouden de leiders van het Israël van vandaag daadwerkelijk vrede willen.
En veel lokalen + sommige ingevoerden hier slikken dat alles met gemak:

Vanguard
2 augustus 2014, 03:06
Er is in die regio maar 1 volk dat voordell heeft met dit voortdurend 'conflict', en dat is niet Israel. Er is in die regio maar 1 volk dat daadwerkelijk 't andere volk wil uitroeien/in zee drijven, reeds vanaf 't ontstaan van dat land, en dat is niet Israel dat daar 'n 'handvest' over heeft.

Bullshit.

Wat met Groot Israel dan? Dat is de ware bedoeling.

Als ik de map van Palestina bekijk over de laatste 100 jaar, dan kan men enkel maar vaststellen dat de zionistische entiteit constant palestijnse gebieden afgepakt en bezet heeft. Er schiet bijna niks meer over.

sepper
2 augustus 2014, 08:06
Bullshit.

Wat met Groot Israel dan? Dat is de ware bedoeling.

Als ik de map van Palestina bekijk over de laatste 100 jaar, dan kan men enkel maar vaststellen dat de zionistische entiteit constant palestijnse gebieden afgepakt en bezet heeft. Er schiet bijna niks meer over.

Nogmaals:
In 1994 heeft Israel de Sinai teruggegeven aan Egypte voor vrede;

In 2005 worden Israelische burgers hardhandig door de Israelische overheid uit hun huizen in de gazastrook gezet, dit wordt gevolgd door een volledige terugtrekking van Israel uit de gazastrook (toen nog zonder blokkade, die kwam er pas als gevolg van de intifada), in de hoop vrede te verkrijgen.

In 2008 stelt Israel voor om zich terug te trekken uit 94% van de westelijke jordaanoever, in de hoop vrede te verkrijgen. De arabieren hebben dit geweigerd, zij willen immers alle joden uitroeien.

Moest Israel gebiedsuitbreiding willen, ze zouden zelfs de sinai niet hebben teruggegeven

Wapper
2 augustus 2014, 10:14
Er is geen land in de wereld die meer de vrede wenst dan Israel!

94963

Fille van de Foor
2 augustus 2014, 10:40
Nee want Israël staat niet op de lijst.
Uw mening doet helemaal niet ter zake.
Hamas staat wel op de lijst.
Een groot verschil. ;-)

En wie heeft de lijst opgesteld?

vlijmscherp
2 augustus 2014, 10:42
Er is in die regio maar 1 volk dat voordell heeft met dit voortdurend 'conflict', en dat is niet Israel. Er is in die regio maar 1 volk dat daadwerkelijk 't andere volk wil uitroeien/in zee drijven, reeds vanaf 't ontstaan van dat land, en dat is niet Israel dat daar 'n 'handvest' over heeft.

In woorden kan je gelijk hebben, de daden bewijzen dat de wederzijdse haat zeer diep gaat en dat geen van beide kanten zal stoppen tot de andere volledig is vernietigd.

Probleem is dat aan beide kanten de terroristen aan de macht zijn en dat het aan beide kanten de gewone mensen zijn die lijden en sterven.

vlijmscherp
2 augustus 2014, 10:46
Met de palestijnen is geen duurzame vrede mogelijk, best doen wat er tijdens de kruistochten is nagelaten.....
Ergens een steunfonds oprichten om onze joodse voorvechters te laten zien dat niet iedere belg staat achter het labellen van producten komende uit bezette gebieden.
Of wacht, als die labels er komen zal ik deze juist wel aankopen. Net zoals iedere beschaafde belg zou moeten stoppen met in nachtwinkels en kebabzaken te gaan kopen.

Want een Turkse kebabzaak heeft iets te maken met Hamas?

Pericles
2 augustus 2014, 10:50
En wie heeft de lijst opgesteld?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst

Eppes
2 augustus 2014, 10:53
Niet het Israël van vandaag, of beter gezegd, niet de huidige Israelische machthebbers.

Pas op, ooit (zo'n 20jaar geleden) is er bijna vrede geweest, verwezenlijkt door deze man (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin).
Maar hij werd, juist omdat hij een vredesduif was en wist dat hij concessies moest maken, lafweg vermoord door deze extremistische jood (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yigal_Amir), juist omdat Rabin vrede wou.
Sindsdien is het van kwaad naar erger gegaan in de regio, en zijn het de medestanders van Rabin's killer die Israël besturen.
Dus hou op met te liegen, als zouden de leiders van het Israël van vandaag daadwerkelijk vrede willen.

Ik blijf toch bij mijn standpunt.

Wapper
2 augustus 2014, 11:02
Ik blijf toch bij mijn standpunt.

Gaat iemand daar verbaasd over zijn, denk je? :roll:

LiberaalNL
2 augustus 2014, 11:06
Want een Turkse kebabzaak heeft iets te maken met Hamas?
Het Israëlisch-Palestijns conflict is op het forum wederom gekaapt door extremisten aan beide zijden. Wat Turkse Vlamingen te maken hebben met Hamas is ook voor mij een compleet raadsel.

Pericles
2 augustus 2014, 11:08
Gaat iemand daar verbaasd over zijn, denk je? :roll:

Zelfs links is er in Israël volkomen van overtuigd dat vrede met Hamas onmogelijk is evenals de twee staten oplossing .
Vrede is niet het doel van Hamas, dat is ons uitroeien.
Een staakt het vuren wordt enkel door hen aanvaard om aan te sterken en om er daarna weer tegenaan te kunnen gaan.
Dixit een linkse Israëlische politicus die betrokken van bij de Oslo akkoorden, vorige week in terzake. .

Jay-P.
2 augustus 2014, 11:36
Zelfs links is er in Israël volkomen van overtuigd dat vrede met Hamas onmogelijk is evenals de twee staten oplossing .
Vrede is niet het doel van Hamas, dat is ons uitroeien.
Een staakt het vuren wordt enkel door hen aanvaard om aan te sterken en om er daarna weer tegenaan te kunnen gaan.
Dixit een linkse Israëlische politicus die betrokken van bij de Oslo akkoorden, vorige week in terzake. .
:thumbsup:
Niks op aan te merken. We komen er wel.

paco1992
2 augustus 2014, 15:28
Want een Turkse kebabzaak heeft iets te maken met Hamas?
Iedere moslim is extremistisch, zelf diegene die gestudeerd hebben, praat er maar mee en vraag hun standpunten ivm de palestijnen, syriëstrijders en het isis.
Als zelfs moslims die minimaal 3 jaar gestudeerd hebben zich verbonden voelen met isis dan weet je wel wat een simpele kebabsnijder zal denken.
Daarmee zal er geen eurocent van mij nog naar een extremist gaan.

vlijmscherp
2 augustus 2014, 15:32
Iedere moslim is extremistisch, zelf diegene die gestudeerd hebben, praat er maar mee en vraag hun standpunten ivm de palestijnen, syriëstrijders en het isis.
Als zelfs moslims die minimaal 3 jaar gestudeerd hebben zich verbonden voelen met isis dan weet je wel wat een simpele kebabsnijder zal denken.
Daarmee zal er geen eurocent van mij nog naar een extremist gaan.

Ik durf wedden dat jij nog nooit een moslim gezien hebt, laat staan dat je ermee gepraat hebt.

paco1992
2 augustus 2014, 15:33
Het Israëlisch-Palestijns conflict is op het forum wederom gekaapt door extremisten aan beide zijden. Wat Turkse Vlamingen te maken hebben met Hamas is ook voor mij een compleet raadsel.

Als dat voor u een raadsel is heeft u geen tot weinig diepgaande contacten met Turkse "Vlamingen". Kan ook moeilijk want deze bestaan niet. Ze zijn in eerste plaats moslim, dan turks en als het erop aankomt om wat te profiteren zullen ze voor het linkse oog wel eens Vlaming willen zijn.
Als ze echt belg willen zijn, dan moeten ze hun dubbele nationaliteit opgeven en zich duidelijk uitspreken tegen de genocide door isis!

LiberaalNL
2 augustus 2014, 16:40
Als dat voor u een raadsel is heeft u geen tot weinig diepgaande contacten met Turkse "Vlamingen". Kan ook moeilijk want deze bestaan niet. Ze zijn in eerste plaats moslim, dan turks en als het erop aankomt om wat te profiteren zullen ze voor het linkse oog wel eens Vlaming willen zijn.
Als ze echt belg willen zijn, dan moeten ze hun dubbele nationaliteit opgeven en zich duidelijk uitspreken tegen de genocide door isis!
Vlamingen met Turkse roots dan. Om het even. Een van mijn beste vrienden is overigens een Nederlander met Turkse wortels. Ik geloof er niks van dat Vlamingen van Turkse afkomst zich in de eerste plaats als moslim beschouwen. Heb je cijfers daarvoor? Ook zie ik nog steeds je link niet tussen Hamas en het boycotten van horecagelegenheden die worden gerund door Vlamingen met Turkse roots. Turkije is een seculiere staat, mét een groeiende invloed van een wat conservatieve variant van de islam, maar alsnog niet te vergelijken met fundamentalistisch-islamistische terreurorganisaties als Hamas.

LiberaalNL
2 augustus 2014, 16:45
Iedere moslim is extremistisch, zelf diegene die gestudeerd hebben, praat er maar mee en vraag hun standpunten ivm de palestijnen, syriëstrijders en het isis.
Als zelfs moslims die minimaal 3 jaar gestudeerd hebben zich verbonden voelen met isis dan weet je wel wat een simpele kebabsnijder zal denken.
Daarmee zal er geen eurocent van mij nog naar een extremist gaan.
Jij bent zelf extremistisch door te suggereren dat achter iedere moslim een extremist schuil gaat.

maddox
2 augustus 2014, 16:52
Vlamingen met Turkse roots dan. Om het even.

Een Vlaming met Turkse root kan geen praktiserend moslim zijn. Da's gewoon onmogelijk. Net zoals een homo geen moslim kan zijn.

Iemand kan zich zo wel noemen, maar dat maakt het nog geen feit.

AnarchoChristophe
2 augustus 2014, 16:54
Zo lijkt het inderdaad, maar in alle objectiviteit moet je je ook afvragen, wat denkt Hamas te bereiken met raket-aanvallen op Israël?

paco1992
2 augustus 2014, 17:14
Een Vlaming met Turkse root kan geen praktiserend moslim zijn. Da's gewoon onmogelijk. Net zoals een homo geen moslim kan zijn.

Iemand kan zich zo wel noemen, maar dat maakt het nog geen feit.
Denk je nu echt dat er onder de moslimbevolking geen homoseksualiteit bestaat? Homoseksualiteit wordt niet bepaalt door je geloof, net zoals hier 50 jaar geleden zo goed als niemand uit de kast durfde te komen, maar liever in een uitzichtloos huwelijk bleef zitten.
Als ze geen extremistische gedachten hebben moeten ze maar openlijk afstand nemen van isis en hun gedachtengoed. Voorlopig steunt 75% van de moslims in nederland isis....bron...google zelf ook maar eens.

maddox
2 augustus 2014, 17:22
Denk je nu echt dat er onder de moslimbevolking geen homoseksualiteit bestaat? Homoseksualiteit wordt niet bepaalt door je geloof, net zoals hier 50 jaar geleden zo goed als niemand uit de kast durfde te komen, maar liever in een uitzichtloos huwelijk bleef zitten.
Als ze geen extremistische gedachten hebben moeten ze maar openlijk afstand nemen van isis en hun gedachtengoed. Voorlopig steunt 75% van de moslims in nederland isis....bron...google zelf ook maar eens.

De Islam als ideologie/rechtssysteem/bestuursvorm gedoogd geen homosexualiteit. Al was het maar vanuit het beginsel dat seks buiten het huwelijk niet mag.

Dat er mensen zijn die zichzelf muzel noemen, en toch de alternatieve liefde bedrijven, maakt het hele spel niet anders hoor.

Natuurlijk hypocriet als het systeem is, geslachtsgemeenschap met een slaaf is geen enkel probleem. Maar dan alleen met een mannelijke moslim man. Een moslim die in zijn aars gekoterd wordt door een niet moslim, da's al erger als een moslima die van bil gaat met een niet moslim.
En de krantenberichten over zulke gevallen zijn ook niet van het type "verhaaltje voor het slapengaan".

maddox
2 augustus 2014, 17:22
Zo lijkt het inderdaad, maar in alle objectiviteit moet je je ook afvragen, wat denkt Hamas te bereiken met raket-aanvallen op Israël?

Op hun donder krijgen? Medelijden opwekken zodanig de donaties en subsidies blijven vloeien?

AnarchoChristophe
2 augustus 2014, 17:26
Op hun donder krijgen? Medelijden opwekken zodanig de donaties en subsidies blijven vloeien?

Dat zijn mogelijkheden waar ik ook al aan gedacht heb. Conclusie: niemand is daar geïnteresseerd in vrede.

maddox
2 augustus 2014, 17:30
Het moeten wel masochisten zijn nietwaar.

Bij gebrek aan tijgers met tandpijn om te jennen, jennen ze de zwaar bewapende buurman.

atmosphere
2 augustus 2014, 17:32
Voorlopig steunt 75% van de moslims in nederland isis....bron...google zelf ook maar eens.

Enorme onzin !
Het is uw bewering daar moet u dus een bron bij geven.

atmosphere
2 augustus 2014, 17:33
Op hun donder krijgen? Medelijden opwekken zodanig de donaties en subsidies blijven vloeien?

Meer dan de helft van die subsidies beland in de zakken van Israel volgens schattingen van de VN

paco1992
2 augustus 2014, 17:43
Jij bent zelf extremistisch door te suggereren dat achter iedere moslim een extremist schuil gaat.

Ik ben niet extremistisch wel realistisch, uw wake up call zal nog wel komen.

paco1992
2 augustus 2014, 17:45
Enorme onzin !
Het is uw bewering daar moet u dus een bron bij geven.

Te lui om de googlerobot te gebruiken dus...
Bij deze
www.dagelijksestandaard.nl/.../73-nederlandse-moslims-vindt-syri-gange...
En nu wakker worden hé.

atmosphere
2 augustus 2014, 17:46
Er is in die regio maar 1 volk dat voordell heeft met dit voortdurend 'conflict', en dat is niet Israel. Er is in die regio maar 1 volk dat daadwerkelijk 't andere volk wil uitroeien/in zee drijven, reeds vanaf 't ontstaan van dat land, en dat is niet Israel dat daar 'n 'handvest' over heeft.

Wat een hypocriete onzin,
Israel brengt de vernietiging van een Palestijnse staat dagelijks in de praktijk
en u spreekt over een stukje tekst. En de meest verschrikkelijke uitspraken zijn net zo goed door Israëlische officials gedaan.

En vind u het nu werkelijk vreemd dat Palestijnen onderhand genoeg hebben
van Israel en het liever zien verdwijnen ??????
U denkt dat mensen in een staat van bezetting de bezetter gaan bedanken
of iets dergelijks?

Tijdens de Duitse bezetting was de meerderheid van de Nederlanders van mening dat Duitsland van de kaart geveegd mocht worden. Dat is niet meer dan logisch.

maddox
2 augustus 2014, 17:48
Meer dan de helft van die subsidies beland in de zakken van Israel volgens schattingen van de VN

Yep,in de vorm van Qassams en mortiergranaten.
Het enige Israël dan moet doen is het schroot inleveren.

paco1992
2 augustus 2014, 17:54
De Islam als ideologie/rechtssysteem/bestuursvorm gedoogd geen homosexualiteit. Al was het maar vanuit het beginsel dat seks buiten het huwelijk niet mag.

Dat er mensen zijn die zichzelf muzel noemen, en toch de alternatieve liefde bedrijven, maakt het hele spel niet anders hoor.

Natuurlijk hypocriet als het systeem is, geslachtsgemeenschap met een slaaf is geen enkel probleem. Maar dan alleen met een mannelijke moslim man. Een moslim die in zijn aars gekoterd wordt door een niet moslim, da's al erger als een moslima die van bil gaat met een niet moslim.
En de krantenberichten over zulke gevallen zijn ook niet van het type "verhaaltje voor het slapengaan".

De christelijke kerk is dezelfde mening toegedaan hoor, het is maar de laatste 20 jaar dat er wat meer kan.
Trouwens, ik zou niet weten waarom u een achterlijke volkswaanzin met een hoofdletter schrijft?

paco1992
2 augustus 2014, 17:55
atmosphere, ben je al wakker geworden?
Nog een linkje
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/08/islamitische-staat-uitgeroepen-in-schilderswijk

Gipsy
2 augustus 2014, 18:00
Meer dan de helft van die subsidies beland in de zakken van Israel volgens schattingen van de VN


Ik denk het niet. De chef van de Hamas, Khaled Mechaal, heeft een persoonlijk fortuin van 2,6 miljard dollar. Een duizendtal Hamas verantwoordelijken zijn dollar miljonairs.

maddox
2 augustus 2014, 18:01
De christelijke kerk is dezelfde mening toegedaan hoor, het is maar de laatste 20 jaar dat er wat meer kan.
De christelijke kerk is op dat vlak al even achterlijk als de islam, alleen is die een pak minder aggressief geworden.
Meneer pastoor niet meer in staat met een preek de een of andere dorpsbewoner te kwetsen of uit te laten sluiten door de gemeenschap. Tenzij men terug in de 19de eeuw stapt in zo'n zwartesokkendorp.

De islam daarentegenover is een inherent aggressieve ideologie, gebaseerd op plunderen, brandschatten en verkrachten (de volgorde bepaald de winst, wat sommigen dus nog steeds niet door hebben).

paco1992
2 augustus 2014, 18:03
De christelijke kerk is op dat vlak al even achterlijk als de islam, alleen is die een pak minder aggressief geworden.
Meneer pastoor niet meer in staat met een preek de een of andere dorpsbewoner te kwetsen of uit te laten sluiten door de gemeenschap. Tenzij men terug in de 19de eeuw stapt in zo'n zwartesokkendorp.

De islam daarentegenover is een inherent aggressieve ideologie, gebaseerd op plunderen, brandschatten en verkrachten (de volgorde bepaald de winst, wat sommigen dus nog steeds niet door hebben).

Inderdaad Maddox, daar is dus maar 1 oplossing voor. Israël is ermee bezig.

maddox
2 augustus 2014, 18:07
Dan zijn de Israëlies toch kleinschalig bezig. Als ze wat tempo willen maken, dan kunnen ze beter eens een pagina nemen uit de sovjet boeken.

Vraag dat maar aan de Tjetjenen...

AnarchoChristophe
2 augustus 2014, 18:10
De christelijke kerk is dezelfde mening toegedaan hoor, het is maar de laatste 20 jaar dat er wat meer kan.
Trouwens, ik zou niet weten waarom u een achterlijke volkswaanzin met een hoofdletter schrijft?

Dus in pakweg 1983 werden homoseksuelen onthoofd door Christenen?

Kom laat eens zijn. Is dat progressief atheistische fabeltje van 'Jamaar, de Christenen zijn even erg hoor' nog niet doodgedraaid?

Dingen als een Christelijke theocratie na 1000 jaar nieuw leven inblazen, zoals Hand Maidens Tale, zijn zelfs in de VS in de 21ste eeuw zijn onderwerpen voor science-fiction. Bij de Islam is het dat gewoon een nieuwsitem.

Het wordt tijd dat de progressieve atheist dat onder ogen ziet. neen, Islam is niet zoals Christendom of Jodemdom of Hindoeïsme of whatever. We zijn in de 21ste eeuw, en die gasten hebben het Kalifaat afgekondigd, dringt dat wel door?

paco1992
2 augustus 2014, 18:16
Tot mij dringt dat tenvolle door, helaas voor ons en de gehele westerse wereld, nog niet tot onze linkse bewindsmensen.

Gipsy
2 augustus 2014, 18:18
http://www.lareleve.ma/news9026.html

Het andere gezicht van de Hamas. Een chef die een fortuin heeft van 2,6 miljard dollar en die liever in de luxe in Qatar leeft. Twaalfhonderd Hamas verantwoordelijken die op zijn minst miljonair zijn. Doet denken aan de miljarden die Arafat opzij heeft geslagen.

paco1992
2 augustus 2014, 18:19
Dan zijn de Israëlies toch kleinschalig bezig. Als ze wat tempo willen maken, dan kunnen ze beter eens een pagina nemen uit de sovjet boeken.

Vraag dat maar aan de Tjetjenen...

Je moet ergens beginnen hé, als je ineens straf doorgaat begint het politieke westen te steigeren. Nog wat kneden en hopen dat isis de stommiteit uit hun kortstondige bestaan begaat. Dan zal Israël en de vs wel doorstoten.

AnarchoChristophe
3 augustus 2014, 07:30
Tot mij dringt dat tenvolle door, helaas voor ons en de gehele westerse wereld, nog niet tot onze linkse bewindsmensen.

Dan vraag ik mij af waarom U met impliceert beweert dat de Islam een religie als een ander is en Christenen 20 jaar geleden ook homoseksuelen aan bruggen knoopten.

Pericles
3 augustus 2014, 08:29
Wat een hypocriete onzin,
Israel brengt de vernietiging van een Palestijnse staat dagelijks in de praktijk
en u spreekt over een stukje tekst. En de meest verschrikkelijke uitspraken zijn net zo goed door Israëlische officials gedaan.

En vind u het nu werkelijk vreemd dat Palestijnen onderhand genoeg hebben
van Israel en het liever zien verdwijnen ??????
U denkt dat mensen in een staat van bezetting de bezetter gaan bedanken
of iets dergelijks?

Tijdens de Duitse bezetting was de meerderheid van de Nederlanders van mening dat Duitsland van de kaart geveegd mocht worden. Dat is niet meer dan logisch.

Als u iets of wat verstand zou hebben , dan zou u uit het voorgaande toch moeten kunnen opmaken dat Hamas zich verrijkt op de rug van de gewone Gazaan en dat het lot van deze gewone Gazaan hen geen barst kan schelen , want hoe meer doden , hoe meer medelijden van het Westen , hoe meer subsidie ze in eigen zak kunnen steken en hoe meer ze zichzelf kunnen verrijken.
Het is gewoon een criminele organisatie, jongen, die de burgers fabels wijsmaakt..

Henri1
3 augustus 2014, 08:42
Dat is althans mijn persoonlijke overtuiging, als ik zie hoe de Israelische leiders te werk gaan. De enige politieke leider die ooit voor een langdurige vrede had kunnen zorgen, was Yitzhak Rabin (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin), die trouwens de Nobelprijs voor de Vrede kreeg in 1994 voor zijn geleverde inspanningen.
En net die Rabin werd door een ultra nationalistische extremistische Jood vermoord tijdens een vredes-bijeenkomst (http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6715/de-moord-op-israels-premier-yitzhak-rabin.html) in Tel Aviv.
De huidige premier Netanyahu lijkt uit dezelfde extremistische hoek te komen als Rabin's moordenaar. Met alle gevolgen van dien.

Kunt u in een korte uitleg eens uitleggen hoe u, moest u het voor het zeggen hebben in Israël de zaken zou aanpakken ?

Bent u echt zo naïef te denken dat er met klojo's als die van Hamas iets te bespreken valt dat minder is dan de vernietiging van Israël en het uitroeien van de Joden ?

Ik wens u veel succes.

Micele
3 augustus 2014, 09:11
Kunt u in een korte uitleg eens uitleggen hoe u, moest u het voor het zeggen hebben in Israël de zaken zou aanpakken ?

Bent u echt zo naïef te denken dat er met klojo's als die van Hamas iets te bespreken valt dat minder is dan de vernietiging van Israël en het uitroeien van de Joden ?

Ik wens u veel succes.

Extreem kort: hypothetische regering Yitzhak Rabin II die Palestina als bufferstaat erkent.

Yitzhak Rabin

Als premier sinds 1992 blies hij nieuw leven in de onderhandelingen met de PLO (die enige controle uitoefende in de bezette gebieden), onder meer om de intifada te beëindigen. Zijn inspanningen resulteerden in de Oslo-akkoorden met de Palestijnen. Bij het tekenen van het verdrag zei hij: "Van nu af aan komen ons zorgeloze dagen tegemoet en nachten zonder angst. Ons leven gaat aangrijpend veranderen. In het verschiet liggen goed buurschap, het einde van het dodenleed dat onze huizen aandoet en het einde van de oorlogen. Laat de zon rijzen!". In 1994 ontving hij voor zijn inzet bij de akkoorden de Nobelprijs voor de Vrede, samen met Shimon Peres en Yasser Arafat.

Er is veel gespeculeerd over de vraag waarom het precies Rabin was, de man achter de verovering van de Westelijke Jordaanoever, mister safety, die met de Palestijnen wilde onderhandelen met als grondslag land voor vrede. Een mogelijke reden sluit aan bij Rabins inzicht dat het veroveren van de Jordaanoever een strategisch doel van de IDF moest zijn. In 1967 was Israël in het oosten voornamelijk uit op het veroveren van de natuurlijke tankgracht van de Jordaanoever, waar het land opeens heel steil omhoog gaat lopen en geen tank meer een meter vooruitkomt. In 1992 was het nut van de tankgracht vervallen omdat militante groepen over raketten beschikten. Wellicht kwam Rabin tot de niet meer dan logische beslissing dat een buffer van vreedzaam gebied een betere grens voor Israël zou zijn met meer verdedigende werking tegen kleine raketten dan een tankgracht waar raketten gewoon overheen vliegen.

Het vredesproces bracht onenigheid onder het Israëlische volk met zich mee. Hoewel de vrede breed werd gedragen, waren zware persoonlijke aanvallen op de regering en haar leider aan de orde van de dag. Critici ondermijnden het recht van de regering besluiten te nemen. De aanhoudende aanvallen op Israëlische burgers gooiden extra olie op het vuur. Rabin werd geregeld uitgemaakt voor "landverrader" of zelfs "Nazi". Aan de andere kant voelden sommige Israëliërs en in het bijzonder kolonisten zich bedrogen door het voortduren van de terreuraanvallen, Rabin's luchtige reactie hierop en zijn harde taal tegen de kolonisten ("Ze doen me niets", "Propellers" en de regering werkt aan de veiligheid van "98% van de burgers").

Op 26 oktober 1994 tekende Rabin een vredesverdrag met koning Hoessein van Jordanië, waarna Israël en Jordanië hun grenzen openden voor elkaars toeristen en zakenlieden.

Hamas ? Israel´s politiek heeft er zelf mee voor gezorgd dat Hamas de macht kon grijpen. Leren uit hun fouten mss ? :
De Oslo-akkoorden brachten niet de verbeteringen waar de Palestijnen op gehoopt hadden. De door Fatah geleide Palestijnse Autoriteit kampte met mismanagement en corruptie, hierdoor waren veel Palestijnen slechter af dan vóór het zelfbestuur. De verslechtering van de situatie in de Palestijnse gebieden verweet men Israël, die nog steeds delen van de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever bezet hield. Met een bezoek op 28 september 2000 van de toenmalige Israëlisch oppositieleider Ariel Sharon aan de Tempelberg barstte de bom. Er braken massale demonstraties uit in de Palestijnse gebieden en in Israël zelf. In 2000 startte Hamas met het beschieten van Israël met raketten en mortiergranaten, vooral het zuiden van Israël was doelwit. Deze tweede intifada zou tot 2005 duren. Van 29 september 2000 tot en met 30 juli 2005 kwamen 972 Israëliërs en 3301 Palestijnen om het leven en raakten tienduizenden mensen gewond. Om een einde te maken aan de spiraal van geweld besloot Israël in 2005 om zich volledig terug te trekken uit de Gazastrook. De resterende militaire bases werden ontmanteld en de Joodse nederzettingen werden in september 2005 - soms met geweld - ontruimd. Hamas claimde daarna de overwinning op Israël, Israël zou vertrokken zijn vanwege het verzet door Hamas. De terugtrekking van Israël leverde Hamas veel stemmen op bij de verkiezingen in 2006, maar vrede bracht het verlaten van de Gazastrook niet.

Hamas, de Islamitische Jihad en de al-Aqsa Martelaren Brigades van de Fatah-beweging opereren vanuit de Palestijnse gebieden en Zuid-Libanon.

Ook na de terugtrekking van Israël in 2005 bleef Hamas raketten afvuren op burgerdoelen in Israël, Hamas doet dit vooral vanuit de Gazastrook. Voorheen vormden de Joodse nederzettingen en militaire bases een bufferzone tussen Israël en Gaza, nu deze bufferzone was weggevallen nam het aantal raketbeschietingen vanuit de Gazastrook op Israël alleen maar toe. Tussen 2005 en eind 2008 vuurde Hamas ca. 5.700 raketten en 4.000 mortiergranaten af op Israël.[14]. Hamas maakt daarbij vaak gebruik van zelfgemaakte Qassam-raketten, maar de groepering beschikt ook over in Iran gefabriceerde raketten. Bij deze beschietingen vallen regelmatig gewonden en soms ook doden, een vaak getroffen stad is het vlak naast de Gazastrook gelegen Sderot. Ook andere aan Hamas gelieerde Palestijnse groeperingen bleven in die periode raketten afvuren op Israël.

Hamas erkende in 2006 indirect het feitelijke bestaan - maar niet het bestaansrecht - van Israël door akkoord te gaan met delen van het gevangenendocument en onderhandelingen met Israël.[15]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas#Geschiedenis

Dat de regering van Israel begint met de Westbank en daar een serieus signaal zet : nederzettingen onmiddelijk stoppen en langzaam afbouwen en volgens "de akkoorden" de gebieden overlaten aan de Palestijnse autoriteit aldaar, dan zal de Hamas zijn macht wel verliezen in Gaza.

De politieke tak van Hamas deed in het najaar van 2004 en begin 2005 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Een jaar later nam Hamas onder druk van het Westen deel aan de democratische Palestijnse parlementsverkiezingen van 25 januari 2006. Daarbij behaalde het een absolute meerderheid van 76 zetels van de 132 in het Palestijns parlement tegen 43 zetels voor Fatah. Deze nederlaag had Fatah vooral te wijten aan het corrupte en ineffectieve bestuur van Yasser Arafat die tot zijn dood in 2004 Fatah leidde. Ook won Hamas aan populariteit door de terugtrekking van Israël uit de Gazastrook in september 2005, Hamas claimde dat Israël onder druk van Hamas was vertrokken, een claim die door veel Palestijnen voor waar werd gehouden. Het werd al snel duidelijk dat het Westen een bestuur onder Hamas niet zou erkennen, onder internationale druk probeerden Hamas en Fatah een 'regering van nationale eenheid' te vormen.

Deze poging mislukte, aanhangers van Fatah en Hamas raakten slaags met elkaar culminerend in een burgeroorlog in Gaza in juni 2007. Deze strijd kostte 118 mensen het leven, 550 werden gewond. De Palestijnse Autoriteit onthief vervolgens de gekozen Hamas-leden uit hun functie en verving ze door leden van Fatah, deze actie werd door de Palestijnse burgers als onrechtmatig beschouwd. Op 14 juni 2007 nam Hamas de controle over de Gazastrook met geweld over.[16] Op 18 juni 2007 verklaarde de Palestijnse president Mahmoud Abbas de militaire vleugel van Hamas illegaal. Sinds 14 juni 2007 voert Hamas het bestuur over de Gazastrook [B]en Fatah over de Westelijke Jordaanoever. Woordvoerders van Hamas bevestigden later dat de Qassambrigade (de militaire vleugel van Hamas) na de machtsovername in Gaza aanhangers van Fatah heeft geëxecuteerd. Omdat Hamas het gewapende verzet tegen Israël weigerde af te zweren, hebben Israël, de VS en de Europese Unie het contact met Hamas verbroken en kreeg de Gazastrook te maken met internationale sancties waardoor de armoede in het gebied nog verder toenam. Zo weigert het Westen hulpgelden over te maken aan Hamas en verloopt alle hulp sindsdien via internationale organisaties onder andere via de UNRWA. Momenteel (2012) erkent het Westen [B]alleen de Fatahpartij van Mahmoud Abbas als autoriteit.

Israel moet de Palestijnen overtuigen voor Fatah te kiezen, maar wil de Israelische regering dat wel ?

quercus
3 augustus 2014, 10:02
Dus in pakweg 1983 werden homoseksuelen onthoofd door Christenen?

Kom laat eens zijn. Is dat progressief atheistische fabeltje van 'Jamaar, de Christenen zijn even erg hoor' nog niet doodgedraaid?

Dingen als een Christelijke theocratie na 1000 jaar nieuw leven inblazen, zoals Hand Maidens Tale, zijn zelfs in de VS in de 21ste eeuw zijn onderwerpen voor science-fiction. Bij de Islam is het dat gewoon een nieuwsitem.

Het wordt tijd dat de progressieve atheist dat onder ogen ziet. neen, Islam is niet zoals Christendom of Jodemdom of Hindoeïsme of whatever. We zijn in de 21ste eeuw, en die gasten hebben het Kalifaat afgekondigd, dringt dat wel door?

Inderdaad, een aantal politiek-correcten wil dat nog steeds niet gezegd hebben. Men mag het draaien of keren hoe men wil maar het is doodeenvoudig knettergek om in onze tijd nog steeds alle monotheïstische religies zomaar over één kam te scheren. Het kenmerk bij uitstek van de islam is een oppressieve bekeringsdrift. Bij het christendom is die er lange tijd ook geweest maar in deze tijd is daar véél minder sprake van. Enkel bij bepaalde evangelische strekkingen in het protestantisme is er in dat opzicht nog een zekere koorts waar te nemen. In het katholicisme is het bekeringsideaal met zendelingen nagenoeg weggevallen. In het judaïsme is daar al helemaal geen sprake van. In de islam daarentegen is er een virulente en agressieve beweging aan de gang die zich zowel op het louter religieuze als op het politieke terrein afspeelt. Het is een verschijnsel waar tot op heden het Westen weinig vat lijkt op te hebben. En alhoewel het maatschappijbeeld dat die beweging voor ogen houdt teruggaat tot onze vroege middeleeuwen maken ze tactisch gretig gebruik van alle middelen die de moderne westerse samenleving heeft voortgebracht, in de eerste plaats techniek (inclusief militaire), informatica en internet. Strategisch gaan ze uitermate sluw tewerk. Ze uiten zich onder een ganse waaier van organisaties die telkens opnieuw onder andere benamingen en op andere plaatsen opduiken. Met oogluikende en naïeve medewerking van Europees links zijn ze er wonderwel in geslaagd voor zichzelf in Europa een vijfde kolonne tot stand te brengen via massale immigratie van geloofsgenoten. Waarbij nog komt dat ze aan geboortebeperking volstrekt geen boodschap hebben.

Het is hoog tijd dat Europa meer assertief reageert tegen de islamitische golf.

vlijmscherp
3 augustus 2014, 10:18
Kunt u in een korte uitleg eens uitleggen hoe u, moest u het voor het zeggen hebben in Israël de zaken zou aanpakken ?

Bent u echt zo naïef te denken dat er met klojo's als die van Hamas iets te bespreken valt dat minder is dan de vernietiging van Israël en het uitroeien van de Joden ?

Ik wens u veel succes.

Je hebt gelijk maar met die klojo's van de huidige Israëlische regering is er evenmin iets te bespreken.

Pericles
3 augustus 2014, 10:27
Je hebt gelijk maar met die klojo's van de huidige Israëlische regering is er evenmin iets te bespreken.

Met wie moeten ze daar iets bespreken ? Met Hamas ?
Want die hebben het daar voor het zeggen hé.

Gipsy
3 augustus 2014, 10:42
Met wie moeten ze daar iets bespreken ? Met Hamas ?
Want die hebben het daar voor het zeggen hé.

Hamas leider Khaled Mechaal heeft het te druk in Qatar met zijn fortuin van 2,6 miljard dollar.

paco1992
3 augustus 2014, 13:50
Dan vraag ik mij af waarom U met impliceert beweert dat de Islam een religie als een ander is en Christenen 20 jaar geleden ook homoseksuelen aan bruggen knoopten.
Een beetje de tekst in zijn context bekijken hé, ik heb helemaal niet gezegd dat de homseksuelen hier 20 jaar geleden werden opgeknoopt.
Ik zeg dat 20 jaar geleden het hier ook niet tenvolle aanvaard werd in de katholieke kerk. We moeten hier toch niet alles voorkauwen hé?

Zipper
3 augustus 2014, 13:58
Je hebt gelijk maar met die klojo's van de huidige Israëlische regering is er evenmin iets te bespreken.

met de Israëlische regering in 1994 was er wel iets te bespreken, maar juist daarom werd de toenmalige Premier (Ytshak Rabin) van Israël door "zijn eigen volk" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yigal_Amir) koudweg vermoord. De huidige regering komt trouwens uit hetzelfde milieu als Rabin's moordenaar.

Micele
3 augustus 2014, 14:37
uit ander topic, echt de moeite:

https://www.youtube.com/watch?v=etXAm-OylQQ#t=2947

An honest Israeli Jew tells the Real Truth about Israel

Vooe diegenen die minder tijd hebben vanaf ~ 6 minuten.

cor
3 augustus 2014, 17:18
Werd het op dit forum al vemeld? De werkelijke reden voor wat zich afspeelt in Gaza. Niet de drogredenen als drie gedode jongens, tunnels of tot raket omgebouwde kachelpijpen.
Er is immers gas en olie gevonden voor de kust van Gaza. En dat wil Israel voor zich alleen, alles, zonder delen.
En de wereld kijkt (weer eens) toe hoe de genocide zich voltrekt.

http://uitpers.be/index.php/maatschappij/561-gaza-achter-het-gordijn-van-actie-en-reactie

Islamitisch Verzet
3 augustus 2014, 19:35
Werd het op dit forum al vemeld? De werkelijke reden voor wat zich afspeelt in Gaza. Niet de drogredenen als drie gedode jongens, tunnels of tot raket omgebouwde kachelpijpen.
Er is immers gas en olie gevonden voor de kust van Gaza. En dat wil Israel voor zich alleen, alles, zonder delen.
En de wereld kijkt (weer eens) toe hoe de genocide zich voltrekt.

http://uitpers.be/index.php/maatschappij/561-gaza-achter-het-gordijn-van-actie-en-reactie

+1. Daarom dat ze 44% van Gaza willen inpikken.

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2014/07-overflow/buffer%20zone%203km_0.jpg

Nietzsche
3 augustus 2014, 20:01
https://pbs.twimg.com/media/BtVvK2sCEAAzKzj.jpg

Excuses, door de wind kwam de raket niet op de juiste plek terecht.

Gipsy
3 augustus 2014, 20:07
Werd het op dit forum al vemeld? De werkelijke reden voor wat zich afspeelt in Gaza. Niet de drogredenen als drie gedode jongens, tunnels of tot raket omgebouwde kachelpijpen.
Er is immers gas en olie gevonden voor de kust van Gaza. En dat wil Israel voor zich alleen, alles, zonder delen.
En de wereld kijkt (weer eens) toe hoe de genocide zich voltrekt.

http://uitpers.be/index.php/maatschappij/561-gaza-achter-het-gordijn-van-actie-en-reactie


Reden te meer dat ze alles platgooien tot er geen Palestijn meer overblijft. It's the oil stupid.

U bedoeld dat ze toekijken zoals ze toekeken ten tijd van de holocaust, de Sovjets en Mao of Pol Pot etc. Nog een geluk dat we daar aan herinnerd worden door flinke jongens zoals u.

Nietzsche
3 augustus 2014, 20:10
Reden te meer dat ze alles platgooien tot er geen Palestijn meer overblijft. It's the oil stupid.

Waarom?

Gipsy
3 augustus 2014, 20:13
Waarom?

Omdat ik graag debiel antwoord op debiele bijdragen.

sepper
3 augustus 2014, 20:55
Reden te meer dat ze alles platgooien tot er geen Palestijn meer overblijft. It's the oil stupid.

U bedoeld dat ze toekijken zoals ze toekeken ten tijd van de holocaust, de Sovjets en Mao of Pol Pot etc. Nog een geluk dat we daar aan herinnerd worden door flinke jongens zoals u.

Inderdaad, na meer dan 20 dagen conflict ligt alles al plat, dat is voor de olie :roll:

maddox
3 augustus 2014, 21:13
Na 20 dagen nog Gazanen in leven, met modern wapentuig in vol gebruik?

Wow, die mensen daar moeten kevlar huid en titanium botten hebben.

Dresden voor het 24uurs bombardement met 1944 technologie.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Dresden-blickvomrathausturm1910.jpg
Dresden na het bombardement.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Bundesarchiv_Bild_146-1994-041-07,_Dresden,_zerst%C3%B6rtes_Stadtzentrum.jpg

Tokyo voor de brandbombardementen
https://www.youtube.com/watch?v=YjlmyS3EwBg

Na de brandbombardementen.
http://31.media.tumblr.com/1f3ca43c68318b374559baf2536fb466/tumblr_ms9d2gYqjK1rmstx7o1_1280.jpg

Eppes
3 augustus 2014, 21:23
http://www.lareleve.ma/news9026.html

Het andere gezicht van de Hamas. Een chef die een fortuin heeft van 2,6 miljard dollar en die liever in de luxe in Qatar leeft. Twaalfhonderd Hamas verantwoordelijken die op zijn minst miljonair zijn. Doet denken aan de miljarden die Arafat opzij heeft geslagen.

Waow,nu weten we wat de bedoeling van de leiders van Hamas is.Donaties krijgen van Europa,USA,enz...Het volk laten bombarderen door Israelis en de leiders miliardairs in dollar.Mooi!

maddox
3 augustus 2014, 21:35
Waow,nu weten we wat de bedoeling van de leiders van Hamas is.Donaties krijgen van Europa,USA,enz...Het volk laten bombarderen door Israelis en de leiders miliardairs in dollar.Mooi!

Dat was al geweten met Arafat aan't roer.

Calvinist
7 augustus 2014, 06:07
Jij bent zelf extremistisch door te suggereren dat achter iedere moslim een extremist schuil gaat.

Antisemitisch uitschot is het. Klaar en simpel. En al die zogenaamde nep-refo,s als Aantjes en die andere lul uit Friesland, Doekle Terpstra mogen nu wel eens een keertje stoppen met het zwart maken en belazeren van het Heilige land van Christenen en Joden.

Wie Israel vervloekt die zal eeuwig branden in het hiernamaals. En al die zogenaamde 'Nederlanders'' die de zijde kiezen van de duivel himself in de gedaante van de volgelingen van de pedofiele karavaanskoopman Mohammed wachten nog een erger lot.

Collaboratie met de Islam=verraad aan het Christendom.

IanVD
7 augustus 2014, 07:39
Antisemitisch uitschot is het. Klaar en simpel. En al die zogenaamde nep-refo,s als Aantjes en die andere lul uit Friesland, Doekle Terpstra mogen nu wel eens een keertje stoppen met het zwart maken en belazeren van het Heilige land van Christenen en Joden.

Wie Israel vervloekt die zal eeuwig branden in het hiernamaals. En al die zogenaamde 'Nederlanders'' die de zijde kiezen van de duivel himself in de gedaante van de volgelingen van de pedofiele karavaanskoopman Mohammed wachten nog een erger lot.

Collaboratie met de Islam=verraad aan het Christendom.
Medeforummer Eliyahu stelt nochtans dat de Torah moslims hoger rangschikt dan christenen...

Snerror
7 augustus 2014, 07:54
Medeforummer Eliyahu stelt nochtans dat de Torah moslims hoger rangschikt dan christenen...

Dat mag, ze mogen samen in de zandbak spelen.

maddox
7 augustus 2014, 08:48
Het moment sommige joden dezelfde schofterijen uitvreten als sommige moslims in naam van hun geloof, krijgen ze exact dezelfde veeg uit de pan.

En ja, elkaar afmaken in de zandbak, liefst met door mij geleverde wapens, al was het een vuurstenen vuistbijl.

Eliyahu
7 augustus 2014, 11:16
Medeforummer Eliyahu stelt nochtans dat de Torah moslims hoger rangschikt dan christenen...

Bsd'

De religie. Moslims zijn geen afgodendienaren. Hun gedrag daar mankeert echter wel heel wat aan... "Voorts zeide de Engel des HEREN tot haar: Zie, gij zijt zwanger, en zult een zoon baren, en hem Ismaël noemen, want de HERE heeft naar uw ellende gehoord. 12 Hij zal een wilde ezel van een mens zijn; zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem, en hij zal ten aanschouwen van al zijn broederen wonen."
Gen 16

piazzolla
8 augustus 2014, 14:48
Tuurlijk komt er geen vrede met Netanyahu en zijn Likud krapuul dat grotendeels uit religioten en extremistische zionisten bestaat.

Net zoals Hamas, die de staat Israel niet erkent, erkent ook Likud een Palestijnse staat niet en zullen een Palestijnse staat ook nooit erkennen.
Likud is net als in vele andere opzichten, Hamas evenwaardig.

Netanyahu en co doen er dan ook alles aan om het vredesproces te boycotten.

Uit het Likud Charter (2008):



* Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.

* The Jordan River will be the State of Israel's permanent border.

* Jerusalem is the Jewish people's everlasting capital; it will not be divided, nor will any negotiation to the effect be conducted.

* The Likud will work towards boosting Jewish, Zionist, and national elements at schools and the educational system both in the Jewish sector and the Arab and Druze sectors alike.


http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3498238,00.html

Met andere woorden, Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat !

Noteer: zelfs Sharon is beginnen inzien dat de Groot Israel waanzin, onrealistisch is (Gaza ontruiming in 2005), waarna hij wel is mogen opstappen uit Likud (oprichting Kadima).

Eppes
8 augustus 2014, 14:55
Tuurlijk komt er geen vrede met Netanyahu en zijn Likud krapuul dat grotendeels uit religioten en extremistische zionisten bestaat.

Net zoals Hamas, die de staat Israel niet erkent, erkent ook Likud een Palestijnse staat niet en zullen een Palestijnse staat ook nooit erkennen.
Likud is net als in vele andere opzichten, Hamas evenwaardig.

Netanyahu en co doen er dan ook alles aan om het vredesproces te boycotten.

Uit het Likud Charter (2008):



http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3498238,00.html

Met andere woorden, Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land !

Noteer: zelfs Sharon is beginnen inzien dat de Groot Israel waanzin, onrealistisch is (Gaza ontruiming in 2005), waarna hij wel is mogen opstappen uit Likud (oprichting Kadima).

De geografische ligging van Gaza is geen bedreiging voor de overleving van Israël,maar Westelijke Jordaanoever wel.

En merk je niet dat de Palestijnen die in Israel zelf leven daar zeer gelukkig zijn en wel geassimileerd zijn in de samenleving.Zie je ook dat de Palestijnen die onder Israelische bezetting al wat minder gelukkig zijn en het al wat moeilijker hebben,maar toch een mooi zelfstandig leven leiden.Zie dan in Gaza,waar er geen Israeliërs zijn?Die zijn voor alles afhankelijk van het buitenland en hebben alles wat hun voorgangers gerealiseerd hebben,vernietigd

Zipper
8 augustus 2014, 14:56
Tuurlijk komt er geen vrede met Netanyahu en zijn Likud krapuul dat grotendeels uit religioten en extremistische zionisten bestaat.

Net zoals Hamas, die de staat Israel niet erkent, erkent ook Likud een Palestijnse staat niet en zullen een Palestijnse staat ook nooit erkennen.
Likud is net als in vele andere opzichten, Hamas evenwaardig.

Netanyahu en co doen er dan ook alles aan om het vredesproces te boycotten.

Uit het Likud Charter (2008):



http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3498238,00.html

Met andere woorden, Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land !

Noteer: zelfs Sharon is beginnen inzien dat de Groot Israel waanzin, onrealistisch is (Gaza ontruiming in 2005), waarna hij wel is mogen opstappen uit Likud (oprichting Kadima).

De enige die voor vrede had kunnen zorgen in de regio, was Ytshak Rabin, maar werd door eigen volk lafweg vermoord in november '95.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=7273619&postcount=91

En heel de Netanyahu-kliek is afkomstig uit het ultra-extremistisch milieu van Rabin's moordenaar(s).

Eppes
8 augustus 2014, 15:00
De enige die voor vrede had kunnen zorgen in de regio, was Ytshak Rabin, maar werd door eigen volk lafweg vermoord in november '95.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=7273619&postcount=91

En heel de Netanyahu-kliek is afkomstig uit het ultra-extremistisch milieu van Rabin's moordenaar(s).

We kunnen natuurlijk de geschiedenis niet herschrijven,maar waarom heeft Arafat de intifada verdergezet?Hij kon toch met Peres overeen komen?
Moord op Rabin wordt enkel als excuus gebruikt

piazzolla
8 augustus 2014, 15:03
De enige die voor vrede had kunnen zorgen in de regio, was Ytshak Rabin, maar werd door eigen volk lafweg vermoord in november '95.
Net zoals bij Rabin kort voor zijn dood, is er ook een 'pulsa denura' over Sharon uitgesproken geweest door extreme religioten.

piazzolla
8 augustus 2014, 15:07
Zie je ook dat de Palestijnen die onder Israelische bezetting al wat minder gelukkig zijn en het al wat moeilijker hebben,maar toch een mooi zelfstandig leven leiden.

:rofl:

Eliyahu
8 augustus 2014, 15:08
Net zoals bij Rabin kort voor zijn dood, is er ook een 'pulsa denura' over Sharon uitgesproken geweest door extreme religioten.

Bs'd

Zou het dan toch werken?

Zipper
8 augustus 2014, 15:10
We kunnen natuurlijk de geschiedenis niet herschrijven,maar waarom heeft Arafat de intifada verdergezet?Hij kon toch met Peres overeen komen?
Moord op Rabin wordt enkel als excuus gebruikt

Rabin was een bruggenbouwer, een ex-generaal die wist dat er momenten waren dat er toegevingen moesten gebeuren. Hij werd door vriend en vijand wereldwijd gerespecteerd.
Nu, vandaag is er Nethanyahu, een crimineel.

Eliyahu
8 augustus 2014, 15:11
Met andere woorden, Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat !

Bs'd

Dat wordt ze wel gegund, en dat hebben ze al: Jordanië. VEEEL groter dan Israel, een stuk minder inwoners, en een meerderheid van palestijnen, met bijbehorende dictator. Wat willen ze nog meer?

Oh ja... De vernietiging van Israel.

Eliyahu
8 augustus 2014, 15:15
De enige die voor vrede had kunnen zorgen in de regio, was Ytshak Rabin, maar werd door eigen volk lafweg vermoord in november '95.

Bs'd

Toen Rabin vermoord werd werd hij opgevolgd door zijn tweede man Peres, die nog linkser was dan Rabin, en die het land nog sneller aan de arabieren gaf dan de arabieren er om konden vragen.

Arafat kreeg toen een staat op een presenteerblaadje aangeboden, en Arafat bedankte daarvoor, omdat de vernietiging van Israel er niet bij ingebegrepen zat, en hij begon een intifadah die meer dan duizend Israelische burgers het leven kostte.

Sindsdien zagen de Israeliërs het licht, en stemden ze meer rechts.

piazzolla
8 augustus 2014, 15:18
Dat wordt ze wel gegund, en dat hebben ze al: Jordanië. VEEEL groter dan Israel, een stuk minder inwoners, en een meerderheid van palestijnen, met bijbehorende dictator.
:lol:
Wat begrijp je niet aan de uitdrukking 'rot op' ?
Netanyahu en zijn terreur organizatie hebben een charter die hierop neerkomt: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat" !

Eliyahu
8 augustus 2014, 15:23
:lol:
Wat begrijp je niet aan de uitdrukking 'rot op' ?
Netanyahu en zijn terreur organizatie hebben een charter die hierop neerkomt: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat" !

Bs'd

Wat begrijp je niet aan: "een eigen staat hebben ze al: Jordanië. VEEEL groter dan Israel, een stuk minder inwoners, en een meerderheid van palestijnen, met bijbehorende dictator."?

piazzolla
8 augustus 2014, 15:44
Wat begrijp je niet aan: "een eigen staat hebben ze al: Jordanië. VEEEL groter dan Israel, een stuk minder inwoners, en een meerderheid van palestijnen, met bijbehorende dictator."?
De religioten en zionisten van Likud zeggen niet rot op naar Jordanie, ze zeggen gewoon rot op (waarnaartoe zal hen worst wezen) of assimileer u, wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat.

piazzolla
8 augustus 2014, 16:01
Zou het dan toch werken?
Neen, gewoon om te duiden welke achterlijke debielen daar rondlopen in Israel (zelfs Sharon moet er aan geloven)

Dixie
8 augustus 2014, 19:17
Wat willen ze nog meer?

Oh ja... De vernietiging van Israel.

dat zal NOOIT gebeuren!

Eliyahu
9 augustus 2014, 19:39
De religioten en zionisten van Likud zeggen niet rot op naar Jordanie, ze zeggen gewoon rot op (waarnaartoe zal hen worst wezen) of assimileer u, wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat.

Bs'd

De arabieren hebben al 22 eigen staten. Israel ontzegt ze die helemaal niet.

piazzolla
9 augustus 2014, 20:32
De arabieren hebben al 22 eigen staten. Israel ontzegt ze die helemaal niet.
:lol:
het gaat hier over de Palestijnen.
Hamas erkent de staat Israel niet en Netanyahu en zijn schurken zullen nooit een Palestijnse staat erkennen.
Het charter van Likud komt hier op neer: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat" !

Eliyahu
9 augustus 2014, 20:46
:lol:
het gaat hier over de Palestijnen.
Hamas erkent de staat Israel niet en Netanyahu en zijn schurken zullen nooit een Palestijnse staat erkennen.

Bs'd

Ze erkennen de palestijnse staat Jordanie.

Het charter van Likud komt hier op neer: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat" !

Ze hebben al een eigen staat in Jordanie, ze krijgen er niet nog eentje in israel.

En het is niet: "Rot op of assimileer u!" Het is: "Gedraag je normaal en probeer geen joden te vermoorden, zo niet rot dan op!"

piazzolla
9 augustus 2014, 21:05
Ze hebben al een eigen staat in Jordanie, ze krijgen er niet nog eentje in israel.

Neen, de palestijnen in Gaza en de West Bank zijn geen Jordaanse burgers !
Hamas erkent Israel niet en Netanyahu & co zal een Palestijnse staat (grondgebied van de Palestijnen, cfr 1967 grenzen) nooit erkennen. Dit staat in beider hun charter.
Het charter van Likud komt hier op neer: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat"

Eliyahu
9 augustus 2014, 21:27
Neen, de palestijnen in Gaza en de West Bank zijn geen Jordaanse burgers !

Bs'd

Ik weet dat het geen jordaanse burgers zijn.

Ook weet ik dat Joranie voor het merendeel uit palestijnen bestaat en dat het dus een palestijnse staat is.

Hamas erkent Israel niet en Netanyahu & co zal een Palestijnse staat (grondgebied van de Palestijnen, cfr 1967 grenzen) nooit erkennen. Dit staat in beider hun charter.
Het charter van Likud komt hier op neer: "Palestijnen: rot op of assimileer u ! Wij ontzeggen u het recht op eigen land of staat"

Het charter van hamas komt hier op neer: "Wij gaan Israel vernietigen en alle joden uitmoorden!"

Likud zegt niet: "Rot op of assimileer u!" Het is: "Gedraag je normaal en probeer geen joden te vermoorden, zo niet rot dan op!"

piazzolla
9 augustus 2014, 21:53
Ik weet dat het geen jordaanse burgers zijn.

Voila, het gaat hier niet over Jordanie, het gaat hier over Gaza en Westbank of beter Palestina zoals die de facto als staat sinds 2012 erkend is door de UN.
"Op 29 november 2012 verkreeg Palestina de status van waarnemend niet-lid staat binnen de Verenigde Naties toen Resolutie 67/19 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties met grote meerderheid werd aangenomen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Gebieden

Netanyahu en zijn schurken zullen de staat Palestina nooit erkennen, zoals het Likud charter het voorschrijft. Daarom zal elke vredesonderhandeling zolang zij aan de macht zijn op niets uitdraaien.

Likud is heel duidelijk en ontneemt de Palestijnen het recht op een eigen soevereine staat !
* Israel will not allow the establishment of an Arab Palestinian state west of the Jordan River. The Palestinians will be able to manage their lives freely in the framework of an autonomous regime, but not as a sovereign, independent state.
* The Jordan River will be the State of Israel's permanent border.

Kortom, Palestijn: assimileer u of rot op, wij ontnemen u het recht op een eigen land of staat.

Eppes
9 augustus 2014, 22:34
Wanneer Israël de Sinai aan Egypte teruggegeven heeft,was het de bedoeling om Gaza ook mee af te staan.Maar Egypte wou geen miserie en moesten Gaza niet hebben.Ja,je begrijpt nu waarom

1207
9 augustus 2014, 23:10
Wanneer Israël de Sinai aan Egypte teruggegeven heeft,was het de bedoeling om Gaza ook mee af te staan.Maar Egypte wou geen miserie en moesten Gaza niet hebben.Ja,je begrijpt nu waarom

als in:"Duitsland bezet Belgie en biedt het dan aan de Fransen om vd miserie af te zijn". Dat de Fransen niets willen bezetten ligt dan aan de onhandelbare Belgen?
sterke redenering

Eppes
9 augustus 2014, 23:47
als in:"Duitsland bezet Belgie en biedt het dan aan de Fransen om vd miserie af te zijn". Dat de Fransen niets willen bezetten ligt dan aan de onhandelbare Belgen?
sterke redenering

Lees hier info over Gazastrook

http://www.israel-palestina.info/gaza_strook-html/

1207
9 augustus 2014, 23:56
Lees hier info over Gazastrook

http://www.israel-palestina.info/gaza_strook-html/

je plaatje klopt al niet
aan de 'grens' vh ghetto is een bufferzone van 2,5 tot 3 km waar palestijnen niet mogen komen.

van die 350 vierkante kilometer kun je dus direct 100 vierkante kilometer aftrekken.

Eppes
10 augustus 2014, 05:22
je plaatje klopt al niet
aan de 'grens' vh ghetto is een bufferzone van 2,5 tot 3 km waar palestijnen niet mogen komen.

van die 350 vierkante kilometer kun je dus direct 100 vierkante kilometer aftrekken.

Dat artikel is van
24/5/2013