PDA

View Full Version : Afschuwelijke filmpjes MH17 duiken op


Derk de Tweede
7 augustus 2014, 15:31
Soms zeer expliciet van dichtbij gefilmd.
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140803/Politieontvangt-driehonderd-filmpjes-en-fotosvan-rampplek-MH17

Wapper
7 augustus 2014, 20:43
Soms zeer expliciet van dichtbij gefilmd.
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140803/Politieontvangt-driehonderd-filmpjes-en-fotosvan-rampplek-MH17

Verhakkelde lichamen is 1 ding, maar het zal je kleinkind of neefje maar zijn waarvan de paspoortfoto's en de namen getoond worden.
Enige terughoudendheid had hier wel gepast.

wingin
7 augustus 2014, 20:50
Terughoudendheid? In een wereld van vandaag is terughoudendheid niet meer van de orde. Langs de ene kant goed, zo weten we ook eens hoe erg en confronteredn het allemaal is. Als je een wrak ziet is het een ver van je bed-show, maar als je al die lichamen ziet dan pas besef je hoe erg het eigenlijk is. Ik vind: laat iedere zender op tv, iedere cameraman filmen wat hij wil, de mensen hebben het recht om het te zien.

En als ze het niet zien op tv, dan zoeken de mensen het op op internet. Er zijn genoeg smartphones die alles filmen.

Paddenstoel
7 augustus 2014, 21:14
Ik ga niet klikken. Per ongeluk kwam ik bepaalde beelden tegen op het internet van de crash, op een buitenlandse krant die dit als voorpaginabeelden gebruikte. Ik vind dat mensen de keuze mogen hebben of ze zoiets bekijken of niet.

Beelden laten zien die mensen niet kunnen vatten en die niets anders dan gruwel tonen, waar mensen tevens niets meer aan kunnen doen, is mi niet iets waar we evolutionair op voorbereid of goed in zijn. Godzijdank allicht. :-S
Het staat iedereen vrij om gruwelijke beelden die helaas waar zijn te bekijken, maar dat je maag omkeert en je er minstens een aantal dagen niet goed van zal zijn, is gegarandeerd.

Wapper
7 augustus 2014, 21:19
[...]
Ik vind: laat iedere zender op tv, iedere cameraman filmen wat hij wil, de mensen hebben het recht om het te zien.


Ook de paspoorten met de foto's van UW bloedeigen kleinkind met naam en toenaam?
Wat is daar de informatieve waarde dan wel van?
Dat de buren ingelicht zijn?

Derk de Tweede
8 augustus 2014, 10:56
Verhakkelde lichamen is 1 ding, maar het zal je kleinkind of neefje maar zijn waarvan de paspoortfoto's en de namen getoond worden.
Enige terughoudendheid had hier wel gepast.

Blijft commerciƫle media, maar weten wat daar precies gebeurd is ook van belang.