PDA

View Full Version : Nummerplaat afhalen


Travis66
8 augustus 2014, 07:58
Sinds een jaar of twee kan je je nummerplaat niet meer afhalen bij DIV in Kontich. Je moet je indienstelling ingeven op DIVweb en krijgt ze dan thuisgestuurd.

In sommige gevallen mag je nog altijd naar Kontich je papieren binnenbrengen en dan beweren ze dat uw nummerplaat binnen de 24 uur wordt thuisbezorgd.

Iemand daar ervaring mee? Mijn vakantieplannen hangen er voor een stuk vanaf.

1. Is dat werkelijk 24 uur of loopt dat uit en hoelang dan?
2. Hebben ze daar bancontact of is het cash only?
3. Hoe lang is het daar aanschuiven tegenwoordig?

Gezien de recente wijzigingen zijn ervaringen alleen bruikbaar als ze in 2014 hebben plaatsgehad.

Merci voor jullie hulp.

maddox
8 augustus 2014, 08:26
Je vakantieplannen laten afhangen van een stel ambtenaren. Snuggere actie.

Travis66
8 augustus 2014, 10:14
Je vakantieplannen laten afhangen van een stel ambtenaren. Snuggere actie.

Bedankt voor uw hulp.

Gamla
9 augustus 2014, 03:41
Gewoon alle nummerplaten afschaffen.
Zo kunnen dieven je geen boete meer aansmeren.

maddox
9 augustus 2014, 04:43
Bedankt voor uw hulp.

Sorry, maar het is nu eenmaal zo.

Even naar het kantoor rijden en de nummerplaat ophalen is er niet meer bij.

En dan nog eens vertrouwen op de Blegische post.... da's bijna op de lotto spelen.

The Paulus Experience
9 augustus 2014, 10:18
ik heb een maand moeten wachten op een nummerplaat onlangs.

The Paulus Experience
9 augustus 2014, 10:18
ik heb een maand moeten wachten op een nummerplaat onlangs.

Hypochonder
9 augustus 2014, 11:38
Het hangt er vooral van af welke wagen je wil inschrijven: is het een wagen die je in België gekocht hebt dan gaat het het snelst en makkelijkst via uw verzekeraar die uw wagen via webdiv inschrijft. Als ze bij de DIV in Brussel dan geen pannes hebben dan heb je in principe de volgende werkdag je nieuwe nummerplaat. Voor auto's die je elders in de EU hebt gekocht kan je best zelf naar een DIV antenne in je buurt gaan maar daar kunnen de wachttijden oplopen tot verschillende uren.

Travis66
9 augustus 2014, 16:54
Het hangt er vooral van af welke wagen je wil inschrijven: is het een wagen die je in België gekocht hebt dan gaat het het snelst en makkelijkst via uw verzekeraar die uw wagen via webdiv inschrijft. Als ze bij de DIV in Brussel dan geen pannes hebben dan heb je in principe de volgende werkdag je nieuwe nummerplaat. Voor auto's die je elders in de EU hebt gekocht kan je best zelf naar een DIV antenne in je buurt gaan maar daar kunnen de wachttijden oplopen tot verschillende uren.

Het is een tweedehands motor. Volgens de mijn agent kan ik webDIV niet gebruiken.
maandag ga ik naar DIV, ik zal zien dat ik er voor openingstijd ben, ik hoop tegen volgend weekend te kunnen rijden.
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_LS650_Savage_450.jpg

The Paulus Experience
9 augustus 2014, 16:58
wat ik dus zei: een maand (was voor mijn motor)

Xenophon
9 augustus 2014, 17:01
Uw plaat terugsturen is nog beter geregeld, dat gaat ook langs de post.

Als je die binnenbrengt bij de post zeggen ze, bedankt.
Je krijgt geen ontvangstbewijs, en een tijd later krijg je terug de factuur van de verzekering en wegentaks, want, op de DIV weten ze van niets, dus uw plaat is nog in gebruik, betalen.

Xenophon
9 augustus 2014, 17:02
Het is een tweedehands motor. Volgens de mijn agent kan ik webDIV niet gebruiken.
maandag ga ik naar DIV, ik zal zien dat ik er voor openingstijd ben, ik hoop tegen volgend weekend te kunnen rijden.
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_LS650_Savage_450.jpg

Zeg, moet je voor zo'n bromfiets ook al een plaat hebben? :D

Travis66
9 augustus 2014, 17:08
wat ik dus zei: een maand (was voor mijn motor)

Godmiljaardenondeju

Travis66
9 augustus 2014, 17:09
Zeg, moet je voor zo'n bromfiets ook al een plaat hebben? :D

Pff, ik wil zelfs beloven dat ik nooit sneller dan 50 km/uur zal rijden. maar zelfs dan ja.

Anna List
11 augustus 2014, 11:37
Pff, ik wil zelfs beloven dat ik nooit sneller dan 50 km/uur zal rijden. maar zelfs dan ja.

kan die sneller ook ?

Pandareus
11 augustus 2014, 12:18
kan die sneller ook ?

Neen, anders vallen de stukken chromé eraf van het trillen.
En ik hoop dat Travis niet te groot is, want dit is een model dat berekend is op de lichaamslengte van de Bosjesmannen...

maddox
11 augustus 2014, 12:19
Een Suzuki Savage 650, die haalt stampend de 150. Okselfris zelfs.

Leuke machine.

Anna List
11 augustus 2014, 12:21
zit idd wel heel laag precies ... de gemiddelde wc-bril lijkt hoger

Anna List
11 augustus 2014, 12:26
Het is een tweedehands motor. Volgens de mijn agent kan ik webDIV niet gebruiken.
maandag ga ik naar DIV, ik zal zien dat ik er voor openingstijd ben, ik hoop tegen volgend weekend te kunnen rijden.
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_LS650_Savage_450.jpg

on topic, ga maar vroeg genoeg,

en verkijk u niet op de openingsuren ... vakantieregeling (die uiteraard niet op hun website vermeld staat) ... loketten de helft vd tijd gesloten dus ... en tijd is tijd, de rij wordt niet afgewerkt, kom morgen nog eens terug proberen ...

Travis66
11 augustus 2014, 12:36
on topic, ga maar vroeg genoeg,

en verkijk u niet op de openingsuren ... vakantieregeling (die uiteraard niet op hun website vermeld staat) ... loketten de helft vd tijd gesloten dus ... en tijd is tijd, de rij wordt niet afgewerkt, kom morgen nog eens terug proberen ...

True,

Ik was er om 5 voor 8 (ze gaan om half 9 open) en was de 51ste in de rij. Van voor stond er een routinee die me vertelde dat hij er al van 5 uur stond en dat ze gemiddeld 10 minuten nodig hebben per klant.
51 x 10 = 510 minuten, en ze zijn 's zomers slechts 240 minuten open.

Ik heb me omgedraaid en zal morgenvroeg 5 uur nog eens proberen. Ik neem een campingzeteltje mee en mijn blokgerief voor de herexamens volgende week.

Travis66
11 augustus 2014, 12:37
Neen, anders vallen de stukken chromé eraf van het trillen.
En ik hoop dat Travis niet te groot is, want dit is een model dat berekend is op de lichaamslengte van de Bosjesmannen...

1m 90, maar geen probleem hoor. Volgend jaar komt er een intruder bij en is deze voor mijn vrouw :)

Anna List
11 augustus 2014, 12:37
True,

Ik was er om 5 voor 8 (ze gaan om half 9 open) en was de 51ste in de rij. Van voor stond er een routinee die me vertelde dat hij er al van 5 uur stond en dat ze gemiddeld 10 minuten nodig hebben per klant.
51 x 10 = 510 minuten, en ze zijn 's zomers slechts 240 minuten open.

Ik heb me omgedraaid en zal morgenvroeg 5 uur nog eens proberen. Ik neem een campingzeteltje mee en mijn blokgerief voor de herexamens volgende week.

zag je topic vandaag pas, anders had ik je op tijd verwittigd ...

Travis66
11 augustus 2014, 12:39
Een Suzuki Savage 650, die haalt stampend de 150. Okselfris zelfs.

Leuke machine.

Niet echt van plan van boven de 70 te gaan, uitzonderlijk 90 waar het nog mag.
Snelwegen zijn saai op de moto.

Travis66
11 augustus 2014, 12:43
zag je topic vandaag pas, anders had ik je op tijd verwittigd ...

Toch bedankt :)

maddox
11 augustus 2014, 13:12
Neen, anders vallen de stukken chromé eraf van het trillen.
En ik hoop dat Travis niet te groot is, want dit is een model dat berekend is op de lichaamslengte van de Bosjesmannen...

Geen enkel probleem hoor, er bestaan kits om dat op te lossen. En anders handige harries die wat RVS kunnen verwerken om schakel/rempedaal te verplaatsen.

Hypochonder
11 augustus 2014, 15:16
Ik wist dat het daar dikwijls zo'n toestanden zijn, zeker als de douane er zit. Je moet ook niet denken dat die DIV medewerkers zich daar gaan forceren hoor, als het middag is dan sluiten ze hun boeltje net zoals 's avonds. Een echte ambtenarenmentaliteit hebben die mannen.

Demper
11 augustus 2014, 15:22
1. Is dat werkelijk 24 uur of loopt dat uit en hoelang dan?


http://25.media.tumblr.com/tumblr_lnzb9eXMZl1qaarijo1_500.gif

Travis66
11 augustus 2014, 15:24
Geen enkel probleem hoor, er bestaan kits om dat op te lossen. En anders handige harries die wat RVS kunnen verwerken om schakel/rempedaal te verplaatsen.

Ik ben er uiteraard eerst een proefritje mee gaan doen. Dat zit wreed comfortabel. Hij is inderdaad laag, maar dat verhoogt het genot alleen maar.

Had ik maar al een nummerplaat... :P

The Paulus Experience
11 augustus 2014, 17:11
Ik heb ooit met zo'n Savage gereden. Vermogen is zeer beperkt, daarom ideaal om het te leren.
Zeer vermoeiend rijden wel, zo met je voeten onderuit, slecht voor de rug (de mijne toch).
Eens je het kan wil je wschl al snel iets anders.
Voor mij was de liefde voor shoppers over daarna.
Enkel nog motoren met een actieve en comfortabele zithouding (�* la BMW GS 1200 R) voor mij.
Of mijn ouwe FN M13 :-D, maar vermogen was in die tijd een optie denk ik.

Travis66
11 augustus 2014, 17:15
Ik heb ooit met zo'n Savage gereden. Vermogen is zeer beperkt, daarom ideaal om het te leren.
Zeer vermoeiend rijden wel, zo met je voeten onderuit, slecht voor de rug (de mijne toch).
Eens je het kan wil je wschl al snel iets anders.
Voor mij was de liefde voor shoppers over daarna.
Enkel nog motoren met een actieve en comfortabele zithouding (�* la BMW GS 1200 R) voor mij.
Of mijn ouwe FN M13 :-D, maar vermogen was in die tijd een optie denk ik.

Het is niet mijn eerste chopper. Ik moet niks anders hebben. Vermogen heb ik niet nodig. Dat ding trekt sneller op dan welke auto ook, en zoals ik zei, topsnelheid heb ik niet nodig.
Ik wil cruisen, niet vliegen.

The Paulus Experience
11 augustus 2014, 18:22
Het is niet mijn eerste chopper. Ik moet niks anders hebben. Vermogen heb ik niet nodig. Dat ding trekt sneller op dan welke auto ook, en zoals ik zei, topsnelheid heb ik niet nodig.
Ik wil cruisen, niet vliegen.

Ooit koop ik me een Harley knuckle- of panhead, desnoods een flathead om te cruisen.
en een goeie set Facom sleutels voor onderweg :-D

http://i245.photobucket.com/albums/gg54/buzzkanter/Crustoration%20Pan/aIMG_0320.jpg

Anna List
12 augustus 2014, 07:00
Ik heb ooit met zo'n Savage gereden. Vermogen is zeer beperkt, daarom ideaal om het te leren.
Zeer vermoeiend rijden wel, zo met je voeten onderuit, slecht voor de rug (de mijne toch).
Eens je het kan wil je wschl al snel iets anders.
Voor mij was de liefde voor shoppers over daarna.
Enkel nog motoren met een actieve en comfortabele zithouding (�* la BMW GS 1200 R) voor mij.
Of mijn ouwe FN M13 :-D, maar vermogen was in die tijd een optie denk ik.

²
heb t zelfde
actieve zithouding is t minst belastend voor de rug.

en dan nog ... voor een rit +150km ... doe mij maar nen auto.

moto is goed voor ritten tussen 50 en 100 km ... te lang voor de fiets en geen file

Travis66
12 augustus 2014, 08:39
Ik wist dat het daar dikwijls zo'n toestanden zijn, zeker als de douane er zit. Je moet ook niet denken dat die DIV medewerkers zich daar gaan forceren hoor, als het middag is dan sluiten ze hun boeltje net zoals 's avonds. Een echte ambtenarenmentaliteit hebben die mannen.

Ik was er vanmorgen om half 6. Leuke babbel gedaan met de twee anderen die er net voor mij waren.
Tegen 7 uur stonden we met 25 man, en tegen 8 uur met 50.

Op maandag, woensdag en vrijdag is het erger.

Ik was buiten om 8.45, met alles in orde en de belofte dat de plaat morgen, ten laatste overmorgen wordt thuisbezorgd.

De twee mensen die er waren werkten toch hard door hoor, geen koffie of telefoonpauze. Kan er niks verkeerd van zeggen, ze zijn gewoon onderbemand.

Anna List
12 augustus 2014, 08:50
Ik was er vanmorgen om half 6. Leuke babbel gedaan met de twee anderen die er net voor mij waren.
Tegen 7 uur stonden we met 25 man, en tegen 8 uur met 50.

Op maandag, woensdag en vrijdag is het erger.

Ik was buiten om 8.45, met alles in orde en de belofte dat de plaat morgen, ten laatste overmorgen wordt thuisbezorgd.

De twee mensen die er waren werkten toch hard door hoor, geen koffie of telefoonpauze. Kan er niks verkeerd van zeggen, ze zijn gewoon onderbemand.

net op tijd buiten voor de eerste 'break' :-)

Travis66
12 augustus 2014, 10:58
net op tijd buiten voor de eerste 'break' :-)

Gehoord van zij die gisteren er waren: die mensen nemen geen break tot de finish. Niet voor koffie, niet voor een sigaret, voor niks.

The Paulus Experience
12 augustus 2014, 16:44
Ik was er vanmorgen om half 6. Leuke babbel gedaan met de twee anderen die er net voor mij waren.
Tegen 7 uur stonden we met 25 man, en tegen 8 uur met 50.

Op maandag, woensdag en vrijdag is het erger.

Ik was buiten om 8.45, met alles in orde en de belofte dat de plaat morgen, ten laatste overmorgen wordt thuisbezorgd.

De twee mensen die er waren werkten toch hard door hoor, geen koffie of telefoonpauze. Kan er niks verkeerd van zeggen, ze zijn gewoon onderbemand.

:-) blij voor u!

nu kan je sneller traag gaan rijden ;-)

reservespeler
12 augustus 2014, 18:11
Sinds een jaar of twee kan je je nummerplaat niet meer afhalen bij DIV in Kontich. Je moet je indienstelling ingeven op DIVweb en krijgt ze dan thuisgestuurd.

In sommige gevallen mag je nog altijd naar Kontich je papieren binnenbrengen en dan beweren ze dat uw nummerplaat binnen de 24 uur wordt thuisbezorgd.

Iemand daar ervaring mee? Mijn vakantieplannen hangen er voor een stuk vanaf.

1. Is dat werkelijk 24 uur of loopt dat uit en hoelang dan?
2. Hebben ze daar bancontact of is het cash only?
3. Hoe lang is het daar aanschuiven tegenwoordig?

Gezien de recente wijzigingen zijn ervaringen alleen bruikbaar als ze in 2014 hebben plaatsgehad.

Merci voor jullie hulp.

Vrijdag oneline aangevraagd en maandagmorgen in de bus.

reservespeler
12 augustus 2014, 18:11
Je vakantieplannen laten afhangen van een stel ambtenaren. Snuggere actie.

Goed plan.

reservespeler
12 augustus 2014, 18:15
Uw plaat terugsturen is nog beter geregeld, dat gaat ook langs de post.

Als je die binnenbrengt bij de post zeggen ze, bedankt.
Je krijgt geen ontvangstbewijs, en een tijd later krijg je terug de factuur van de verzekering en wegentaks, want, op de DIV weten ze van niets, dus uw plaat is nog in gebruik, betalen.

Plaat binnenbrengen bij uw vezekeringsagent.
De dag nadien krijgt u een brief van de verzekering dat u niet meer verzekert bent en dat ze het vresterende bedrag terugstorten van zodra ze het rekeningnummer hebben.

DIV stort het resterende bedrag ook redelijk snel terug.

reservespeler
12 augustus 2014, 18:21
Ik was er vanmorgen om half 6. Leuke babbel gedaan met de twee anderen die er net voor mij waren.
Tegen 7 uur stonden we met 25 man, en tegen 8 uur met 50.

Op maandag, woensdag en vrijdag is het erger.

Ik was buiten om 8.45, met alles in orde en de belofte dat de plaat morgen, ten laatste overmorgen wordt thuisbezorgd.

De twee mensen die er waren werkten toch hard door hoor, geen koffie of telefoonpauze. Kan er niks verkeerd van zeggen, ze zijn gewoon onderbemand.

Geen koffiepauze tussen 8u30 en 8u45. Dat is bijna een wonder.

Travis66
12 augustus 2014, 19:08
Geen koffiepauze tussen 8u30 en 8u45. Dat is bijna een wonder.

Geen koffiepauze gedurende heel hun werkdag!

Travis66
13 augustus 2014, 12:46
Uiteindelijk is het dit geworden:

Gisteren om 8.45 liep ik buiten bij DIV, vandaag om 10 uur kwamen ze mijn plaat brengen.

B-Post werkt geweldig. Ze was nog knap en vriendelijk ook :)

Tavek
13 augustus 2014, 13:42
Ik was er vanmorgen om half 6. Leuke babbel gedaan met de twee anderen die er net voor mij waren.
Tegen 7 uur stonden we met 25 man, en tegen 8 uur met 50.

Op maandag, woensdag en vrijdag is het erger.

Ik was buiten om 8.45, met alles in orde en de belofte dat de plaat morgen, ten laatste overmorgen wordt thuisbezorgd.

De twee mensen die er waren werkten toch hard door hoor, geen koffie of telefoonpauze. Kan er niks verkeerd van zeggen, ze zijn gewoon onderbemand.

Waar was dat ? Alken ?

Travis66
13 augustus 2014, 15:07
Waar was dat ? Alken ?

Kontich

Anna List
14 augustus 2014, 07:24
Gehoord van zij die gisteren er waren: die mensen nemen geen break tot de finish. Niet voor koffie, niet voor een sigaret, voor niks.

helden zijn het !