PDA

View Full Version : Onschuldige Palestijnen.


vlaams realist
8 augustus 2014, 09:04
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.

Pericles
8 augustus 2014, 09:06
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.

Normaal volgt er dan nog : gij racist. ;-)

Another Jack
8 augustus 2014, 09:11
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.

Niet wanneer je dat met een machinepistool aan je zijde doet.

vlaams realist
8 augustus 2014, 09:17
Niet wanneer je dat met een machinepistool aan je zijde doet.

Is Hamas daar dan niet democratisch verkozen ?
Heersen ze met terreur over hun eigen bevolking?

vlaams realist
8 augustus 2014, 09:22
Als isis in Irak wordt aangevallen , dan gaan er ook vrouwen en kinderen op de munitiedepots zitten . De vrouwen en kinderen van de vermoorde Irakezen .
Isis en hamas zijn gelijk .

Another Jack
8 augustus 2014, 09:23
Is Hamas daar dan niet democratisch verkozen ?
Heersen ze met terreur over hun eigen bevolking?

Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze zich geen reet aantrekken van wat andere Palestijnen denken van hun handelswijze.
Ik denk dan ook niet dat veel Palestijnen het lef hebben dat publiekelijk aan te klagen.

vlaams realist
8 augustus 2014, 09:30
Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze zich geen reet aantrekken van wat andere Palestijnen denken van hun handelswijze.
Ik denk dan ook niet dat veel Palestijnen het lef hebben dat publiekelijk aan te klagen.

Waarom word die scheve toestand niet aangepakt in onze pers ?
Ik wil best meehelpen aan betere leefomstandigheden voor Palestijnen , maar blijkbaar is er daar veel geld en moeite in tunnels en raketten gestoken .
Daar hadden veel schooltjes mee opgericht kunnen worden.

Universalia
8 augustus 2014, 09:34
Normaal volgt er dan nog : gij racist. ;-)

Er blijft volgens mijn uiteraard bescheiden mening nog steeds een enorm groot verschil tussen racisme en realisme ... 8O

Eppes
8 augustus 2014, 09:34
Poll:
An overwhelming 92 percent of Palestinians living in the Gaza Strip are in favor of a long-term ceasefire between Israel and Hamas, and 72% hope their leaders will work to achieve a lasting peace agreement with the Jewish state, a new poll has found.

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze poll is,maar wat ik eigenaardig vind,is dat er staat:"Israël and Hamas".
Ik ben overtuigd dat de Gazaouies vrede willen.Wij weten ook allemaal dat Hamas geen vrede wil.Dan is het toch zo duidelijk:
Free Palestine from Hamas en er kan echt over vrede met de Gazaouies besproken worden

vlaams realist
8 augustus 2014, 09:52
Poll:
An overwhelming 92 percent of Palestinians living in the Gaza Strip are in favor of a long-term ceasefire between Israel and Hamas, and 72% hope their leaders will work to achieve a lasting peace agreement with the Jewish state, a new poll has found.

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze poll is,maar wat ik eigenaardig vind,is dat er staat:"Israël and Hamas".
Ik ben overtuigd dat de Gazaouies vrede willen.Wij weten ook allemaal dat Hamas geen vrede wil.Dan is het toch zo duidelijk:
Free Palestine from Hamas en er kan echt over vrede met de Gazaouies besproken worden

Daar ben ik ook van overtuigd . Maar dan moet de terreurgroep hamas wel van de macht gezet worden . Behalve dood en verderf hebben die gekkies nog niet veel gebracht voor de Palestijn.
dat idee is in onze pers blijkbaar nog niet opgekomen.

Edina
8 augustus 2014, 09:53
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.

Erg realistisch klink je alvast niet als vlaams realist...

Het is je ontgaan dat de gazastrook, maar een 360 km² groot is en dat daar een kleine 2 miljoen mensen wonen? Het is je ontgaan dat degenen die daar wonen het gebied niet kunnen verlaten, zelfs al zouden ze dat willen? Het is je ontgaan dat er een bloedige strijd (ook wel burgeroorlog genoemd) is geweest tussen Hamas en Fatah? Het is je ontgaan dat de Gazastrook sinds 2007 aan een blokkade is onderworpen waardoor er ook levensmiddelen en hulpgoederen worden tegengehouden en dat die tunnels ook daarvoor gebruikt worden? Het is je ontgaan dat Gaza de facto een gigantische openluchtgevangenis is waar er andere regels gelden als in de 'vrije' wereld?

Edina
8 augustus 2014, 10:01
Behalve dood en verderf hebben die gekkies nog niet veel gebracht voor de Palestijn.

Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.

Eppes
8 augustus 2014, 10:19
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.

Indien ze groot geworden zijn door voedselhulp,waarom moet Israel dagelijks tonnen voedsel leveren aan Gaza?
Indien ze zo groot geworden zijn door gezondheidszorg,waarom worden familieleden van de Hamasleiders in Israelische ziekenhuizen verzorgd?
Indien ze zo.groot geworden zijn dankzij hun scholen,waarom zijn er meer arabieren in de Israelische universiteiten dan in Gaza?

Eliyahu
8 augustus 2014, 10:24
Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet

Bs'd

Er was een demonstratie tegen hamas, en daar ging de mitrailleur op; 20 doden.

Dat lijkt me wel "met terreur heersen".

Eliyahu
8 augustus 2014, 10:25
Waarom word die scheve toestand niet aangepakt in onze pers ?

Bs'd

Omdat onze pers bezig is om een nieuwe holocaust aan de gang te jagen.

vlaams realist
8 augustus 2014, 10:26
Erg realistisch klink je alvast niet als vlaams realist...

Het is je ontgaan dat de gazastrook, maar een 360 km² groot is en dat daar een kleine 2 miljoen mensen wonen? Het is je ontgaan dat degenen die daar wonen het gebied niet kunnen verlaten, zelfs al zouden ze dat willen? Het is je ontgaan dat er een bloedige strijd (ook wel burgeroorlog genoemd) is geweest tussen Hamas en Fatah? Het is je ontgaan dat de Gazastrook sinds 2007 aan een blokkade is onderworpen waardoor er ook levensmiddelen en hulpgoederen worden tegengehouden en dat die tunnels ook daarvoor gebruikt worden? Het is je ontgaan dat Gaza de facto een gigantische openluchtgevangenis is waar er andere regels gelden als in de 'vrije' wereld?

Neen , ik weet dat de Gazanen leven van hulpgoederen .
Spijtig dat ze dat gebruiken om wapens te bouwen . scholen en voedsel waren beter geweest. De pil was het eerste hulpgoed dat die mensen nodig hadden.
Dan hadden ze niet met 2 miljoen geweest.
Zonder de Islamieten ,( hamas), was er al lang een haven voor hulpgoederen.
Het feit dat wapens worden geleverd aan die islamieten , maakt die haven onmogelijk. De grens met Egypte is trouwens ook gesloten.
Die tunnels ,gegraven door kinderen, zijn dus overbodig.
Gewoon Israel erkennen en niet beschieten zou de Palestijn enorm helpen.
Wie heeft de wapenstilstand vandaag opgezegd ?

Eliyahu
8 augustus 2014, 10:29
Wie heeft de wapenstilstand vandaag opgezegd ?

Bs'd

Hamas natuurlijk.

vlaams realist
8 augustus 2014, 10:31
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.

Welke inkomsten hebben ze gebruikt om scholen op te richten ?
Ze hebben toch geen humanitaire hulp afgeroomd zeker ?

vlaams realist
8 augustus 2014, 10:35
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.

Tja , Moboutou deed ook veel goed voor zn volk. Dat hij overal een beetje afroomde om zn vriendjes multimilionair te maken doet niet terzake.

Edina
8 augustus 2014, 10:35
Indien ze groot geworden zijn door voedselhulp,waarom moet Israel dagelijks tonnen voedsel leveren aan Gaza?
Indien ze zo groot geworden zijn door gezondheidszorg,waarom worden familieleden van de Hamasleiders in Israelische ziekenhuizen verzorgd?
Indien ze zo.groot geworden zijn dankzij hun scholen,waarom zijn er meer arabieren in de Israelische universiteiten dan in Gaza?

Ga je nu gewoon feiten ontkennen ofzo? Natuurlijk was die hulp niet voldoende, maar daarvoor was er bijna niets (daar bleef de Palestijnse autoriteit immers zwaar in gebreke, deels door gebrek aan middelen).

Zij kunnen gezien de oppervlakte en bevolkingsdichtheid onmogelijk zelfbedruipend zijn (ook al omdat er systematisch landbouwgronden en watervoorraden werden ingepikt), dus zijn ze blijvend afhankelijk van hulpgoederen. Door de blokkade wordt dat natuurlijk moeilijk...

Edina
8 augustus 2014, 10:44
Neen , ik weet dat de Gazanen leven van hulpgoederen .
Spijtig dat ze dat gebruiken om wapens te bouwen . scholen en voedsel waren beter geweest. De pil was het eerste hulpgoed dat die mensen nodig hadden.
Dan hadden ze niet met 2 miljoen geweest.
Zonder de Islamieten ,( hamas), was er al lang een haven voor hulpgoederen.
Het feit dat wapens worden geleverd aan die islamieten , maakt die haven onmogelijk. De grens met Egypte is trouwens ook gesloten.
Die tunnels ,gegraven door kinderen, zijn dus overbodig.
Gewoon Israel erkennen en niet beschieten zou de Palestijn enorm helpen.
Wie heeft de wapenstilstand vandaag opgezegd ?

Er werd geen bestand opgezegd, de 3 dagen durende wapenstilstand is niet verlengd, aangezien er geen akkoord werd bereikt. Wie weigert de blokkade, die volgens de VN in strijd is met het internationaal recht en als collectieve bestraffing wordt aanzien, op te heffen?

Als je gelooft dat het zonder Hamas al lang peis en vree zou zijn in het Midden-Oosten, dan ben je wel bijzonder naïef. Door de blijvende bezetting van de Westbank en Oost-Jeruzalem en de uitbreiding van de illegale nederzettingen, heeft Israël Hamas aan de verkiezingoverwinning geholpen.

Edina
8 augustus 2014, 10:46
Welke inkomsten hebben ze gebruikt om scholen op te richten ?
Ze hebben toch geen humanitaire hulp afgeroomd zeker ?

Dat is voor de Palestijnen die konden overleven dankzij die hulp vrij irrelevant. jij bent blijkbaar tot bijzonder weinig empathie in staat.

Edina
8 augustus 2014, 10:48
Tja , Moboutou deed ook veel goed voor zn volk. Dat hij overal een beetje afroomde om zn vriendjes multimilionair te maken doet niet terzake.

En je punt is? Blijkbaar niet gelezen dat ik eerder al schreef dat ik Hamas in geen enkel opzicht steun? Het helpt soms om te proberen begrijpen hoe bepaalde zaken ontstaan. Ik geef wel toe, dat is iets moeilijker als er van uitgaan dat moslims per definitie slecht zijn.

morte-vivante
8 augustus 2014, 10:51
Bs'd

Omdat onze pers bezig is om een nieuwe holocaust aan de gang te jagen.

proficiat met het verder uithollen van de betekenis van een beladen term als holocaust

Eliyahu
8 augustus 2014, 11:08
Er werd geen bestand opgezegd, de 3 dagen durende wapenstilstand is niet verlengd, aangezien er geen akkoord werd bereikt. Wie weigert de blokkade, die volgens de VN in strijd is met het internationaal recht en als collectieve bestraffing wordt aanzien, op te heffen?

Bs'd

Wat worden er toch een leugens verkondigd als het om Israel gaat.

De VN hebben helder en duidelijk gezegd dat de zeeblokkade van gaza legaal is:

'Israëlische zeeblokkade Gazastrook legaal' (http://www.nu.nl/buitenland/2604911/israelische-zeeblokkade-gazastrook-legaal.html)

NEW YORK - Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook.
Foto: AFP

De zeeblokkade die de Joodse staat aan het gebied oplegt om wapenleveranties te voorkomen, is dan ook niet in strijd met het volkenrecht.

Dit is de conclusie van een VN-commissie die het incident met het Turkse schip Mavi Marmara in mei 2010 onderzocht. Israëlische militairen doodden toen negen Turken. Het rapport is gelekt aan The New York Times, die er donderdag uit citeert.

Het rapport is al maanden klaar, maar niet gepubliceerd om de betrekkingen tussen Israël en Turkije niet verder te schaden. Ankara is niet blij met de conclusies van het rapport.

Edina
8 augustus 2014, 11:43
Bs'd

Wat worden er toch een leugens verkondigd als het om Israel gaat.

De VN hebben helder en duidelijk gezegd dat de zeeblokkade van gaza legaal is:

'Israëlische zeeblokkade Gazastrook legaal' (http://www.nu.nl/buitenland/2604911/israelische-zeeblokkade-gazastrook-legaal.html)

NEW YORK - Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook.
Foto: AFP

De zeeblokkade die de Joodse staat aan het gebied oplegt om wapenleveranties te voorkomen, is dan ook niet in strijd met het volkenrecht.

Dit is de conclusie van een VN-commissie die het incident met het Turkse schip Mavi Marmara in mei 2010 onderzocht. Israëlische militairen doodden toen negen Turken. Het rapport is gelekt aan The New York Times, die er donderdag uit citeert.

Het rapport is al maanden klaar, maar niet gepubliceerd om de betrekkingen tussen Israël en Turkije niet verder te schaden. Ankara is niet blij met de conclusies van het rapport.

Leugens? Sinds wanneer is de blokkade in Gaza beperkt tot een zeeblokkade?

Dit (http://en.wikipedia.org/wiki/Blockade_of_the_Gaza_Strip#.C2.A0United_Nations) is wat de UN onder meer over de blokkade denkt:

On 24 January 2008, the United Nations Human Rights Council released a statement calling for Israel to lift its siege on the Gaza Strip, allow the continued supply of food, fuel, and medicine, and reopen border crossings.[184] According to the Jerusalem Post, this was the 15th time in less than two years the council condemned Israel for its human rights record regarding the Palestinian territories.[185] The proceedings were boycotted by Israel and the United States. Prior to this, U.N. Undersecretary-General for Humanitarian Affairs, John Holmes, described the blockade as "collective punishment", saying, "We all understand the security problems and the need to respond to that but collective punishment of the people of Gaza is not, we believe, the appropriate way to do that."[186]

In August 2009, U.N. human rights chief Navi Pillay criticised Israel for the blockade in a 34-page report, calling it a violation of the rules of war.[190]

In March 2010, United Nations Secretary-General Ban Ki-Moon stated that the blockade of Gaza is causing "unacceptable suffering" and that families were living in "unacceptable, unsustainable conditions".[191]

A UN Fact Finding mission in September 2009 led by South African Judge Richard Goldstone (the Goldstone report) concluded that the blockade was possibly a crime against humanity, and recommended that the matter be referred to the International Criminal Court if the situation has not improved in six months.

In May 2010, the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs stated that the formal economy in Gaza has collapsed since the imposition of the blockade.[192] They also stated that the "restrictions imposed on the civilian population by the continuing blockade of the Gaza Strip amount to collective punishment, a violation of international humanitarian law."[193]

vlaams realist
8 augustus 2014, 12:09
Er werd geen bestand opgezegd, de 3 dagen durende wapenstilstand is niet verlengd, aangezien er geen akkoord werd bereikt. Wie weigert de blokkade, die volgens de VN in strijd is met het internationaal recht en als collectieve bestraffing wordt aanzien, op te heffen?

Als je gelooft dat het zonder Hamas al lang peis en vree zou zijn in het Midden-Oosten, dan ben je wel bijzonder naïef. Door de blijvende bezetting van de Westbank en Oost-Jeruzalem en de uitbreiding van de illegale nederzettingen, heeft Israël Hamas aan de verkiezingoverwinning geholpen.

Tja, door de blijvende bezetting van islamieten in landen als Marokko , Algerije , Tunesie , Egypte , Irak , Iran enzovoort ....
En het bouwen en uitbreiden van hun illegale nederzettingen gaat het niet echt beteren.

Dixie
8 augustus 2014, 19:13
Door de blijvende bezetting van de Westbank en Oost-Jeruzalem en de uitbreiding van de illegale nederzettingen, heeft Israël Hamas aan de verkiezingoverwinning geholpen.

:lol: wat een onzin hilarisch

Eliyahu
10 augustus 2014, 07:51
Leugens? Sinds wanneer is de blokkade in Gaza beperkt tot een zeeblokkade?

Dit (http://en.wikipedia.org/wiki/Blockade_of_the_Gaza_Strip#.C2.A0United_Nations) is wat de UN onder meer over de blokkade denkt:

Bs'd

Jouw bronnen zijn outdated door de commissie van de VN (dus niet een enkele functionaris die maar wat schreeuwt) die in 2011 zei dat de blokkade legaal is.

En het is natuurlijk totale kolder om te gaan zeggen dat Israel zijn grenzen moet openen voor een land wat geen ander doel heeft dan Israel te vernietigen en alle joden uit te moorden, hetgeen ze bewezen hebben met talloze moordaanslagen op joodse burgers, hetgeen de reden is dat de grenzen gesloten zijn.

Eliyahu
10 augustus 2014, 07:53
Tja, door de blijvende bezetting van islamieten in landen als Marokko , Algerije , Tunesie , Egypte , Irak , Iran enzovoort ....
En het bouwen en uitbreiden van hun illegale nederzettingen gaat het niet echt beteren.

Bs'd

Het probleem zit 'm niet in veronderstelde "illegale nederzettingen", het probleem zit 'm in het feit dat moslims per definitie alle andersdenkenden uit willen moorden, zoals we nu ook weer zien met isis.

kelt
14 augustus 2014, 16:52
Een snoeiharde,en eigenlijk verschrikkelijke-,analyse kan gemaakt worden van Hamas.

We hadden verkeerdelijk de indruk dat de Hamas-strijders de soldaten zijn van de Palestijnen in Gaza.

Na wat er de laatste weken weer gebeurd is moeten we onze verkeerde ideen laten varen.

De bewoners van de Gaza-strook zijn de soldaten van Hamas,willen of niet,en de Hamas-strijders zijn gewoonweg de partijmilities!

Tamam
14 augustus 2014, 16:58
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.

ik vond uw andere topic hierover toen je nog meer porto´s opgedronken had amusanter.

kelt
24 augustus 2014, 16:53
Hamas gebruikt zijn bevolking om zijn raketten af te schermen en Israel gebruikt zijn raketten om zijn bevolking te af te schermen.

Denkt men echt dat we hier nog moeten "kiezen" tussen de moraliteit tussen deze twee "denkwijzen"?

De blockage van Gaza is inderdaad onmenselijk.
Gezien echter de indrukwekkende "werkzaamheden" die Hamas aan de dag gelegd heeft ONDANKS de restricties is het enigszins begrijpelijk dat men zich in Israel kan afvragen wat er zou gebeurd zijn ZONDER restricties...

vlaams realist
24 augustus 2014, 17:09
ik vond uw andere topic hierover toen je nog meer porto´s opgedronken had amusanter.

Ik drink nooit porto . Indien ik gezegd heb van wel , dan was het een leugen .
Op warme dagen drink ik liefst pintjes , op een terrasje ga ik voor een duvel , een slaapmutsje mag liefst een single malt whisky zijn . Bij de maaltijd verkies ik rode wijn en whisky cola drink ik zoals een koe water drinkt .
Waarschijnlijk vond je me amusant na een paar whisky cola's , dat gebeurd wel meer bij vrouwen.:lol:

Eliyahu
24 augustus 2014, 17:21
Hamas gebruikt zijn bevolking om zijn raketten af te schermen en Israel gebruikt zijn raketten om zijn bevolking te af te schermen.

Denkt men echt dat we hier nog moeten "kiezen" tussen de moraliteit tussen deze twee "denkwijzen"?

De blockage van Gaza is inderdaad onmenselijk.
Gezien echter de indrukwekkende "werkzaamheden" die Hamas aan de dag gelegd heeft ONDANKS de restricties is het enigszins begrijpelijk dat men zich in Israel kan afvragen wat er zou gebeurd zijn ZONDER restricties...

http://img.jspace.com/in-any-war-between-the-civilized-man-and-the-savage-support-the-civilized-man-support-israel-poster--m-70838.jpg