PDA

View Full Version : Marokkanen zien geliquideerde criminele landgenoot als held


Rechtsliberaal
25 september 2004, 19:12
Duizend man bij stille tocht Nordin Ben Salah
Bron: Fok.nl, 25 september 2004

Ruim duizend mensen hebben vanmiddag in Amsterdam meegelopen in een stille tocht voor de deze week vermoorde (http://frontpage.fok.nl/nieuws/46438) profbokser Nordin Ben Salah. De bokser werd maandagavond door twee mannen op een motor onder vuur genomen en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Veel van de deelnemers droegen een wit T-shirt met daarop een foto van het slachtoffer en de tekst 'Nordin Ben Salah For Ever'.

Vooraan de stoet, die begon op het Museumplein en voerde naar de President Kennedylaan waar de 32-jarige bokser werd neergeschoten, liep familie van de bokser.

Nordin Ben Salah kwam zelf op 2-jarige leeftijd naar Nederland als zoon van een Marokkaanse gastarbeider. In wedstrijden kwam hij altijd uit voor Nederland. Hij legde zich in het begin toe op kickboxen en werd daarin wereldkampioen. Bij het boksen veroverde hij onder meer de intercontinentale WBA-titel. Onder de Marokkaanse jeugd in Nederland was de bokser razend populair. Hij gold als iemand die het van rondhangend straatjochie op het Amsterdamse Mercatorplein tot wereldkampioen boksen schopte.

http://images.fok.nl/upload/ben-salah.jpg

Nordin Ben Salah: 1972 - 2004

Reden
De reden voor de moord op Ben Salah is nog steeds ongewis. Vrienden en bekenden van zijn sportschool uit Purmerend ontkennen (http://frontpage.fok.nl/nieuws/46532) dat hij zich in het criminele milieu begaf. Anderen, zoals bokser Raymond Joval, vragen zich echter af waarvan 'Fighting Nordin' zijn dure BMW en levensstijl bekostigde. Met alleen boksen is dat niet te bekostigen, zo stellen zij.

Nordin zelf stelde onlangs nog dat hij zich vooral weer toekeerde naar zijn oorspronkelijke geloof, de islam, en dat hij voor het eerst weer vastte tijdens ramadan. Hij wilde zich bovendien meer gaan wijden aan de opvoeding van zijn 3-jarige zoontje. Gisteren werd voor het eerst een nieuwe optie voor de moord geopperd door bekenden in zijn omgeving. De bokser zou mogelijk zijn gedood vanwege een erekwestie, vanwege omgang met een jonge moslimvrouw.

De politie wil niets kwijt over de zaak. Een woordvoerder liet alleen weten dat de bokser voor hen geen onbekende is, maar dat men de toedracht ook niet kent.

Nordin wordt maandag of dinsdag begraven op het islamitische deel van de Amsterdamse begraafplaats Westgaarde.

Jan V.
25 september 2004, 19:32
Bij de begrafenis van die Hells Angel die in Amsterdam omgelegd werd was er toch ook heel veel volk? Toen werden toch ook niet alle motards over dezelfde kam geschoren als zouden ze hun criminele vriend als held aanzien?
Ik merk trouwens even ter zijde op dat u hier zelf geen mening of discussie elementen aan de c/p hebt toegevoegd.

Vlaanderen Boven
25 september 2004, 19:39
Mag een mod wel zo reageren?

Jan V.
25 september 2004, 19:41
Mag een mod wel zo reageren? Ik heb zelfs de topic nog niet gesloten ;) Ik wil wel dat Rechtsliberaal er een eigen mening aan verbindt die meer inhoud dan het aanpassen van de titel van het krantenknipseltje.

Even aan toevoegen: Rechtsliberaal is een kei in het posten van artikeltjes van her en der, waarbij hij enkel de titel wat aanpast. Als ik daar iets over wil lezen dan surf ik wel naar een nieuwssite.

Raven
25 september 2004, 19:53
Een ferm bokser, hij heeft het in z'n beginjaren ook opgenomen tegen Ron Joos. Maar ik denk niet dat hij een goed rolmodel zou zijn geweest voor de marrokaanse jeugd.

Ke Nan
25 september 2004, 20:12
Ik heb zelfs de topic nog niet gesloten ;) Ik wil wel dat Rechtsliberaal er een eigen mening aan verbindt die meer inhoud dan het aanpassen van de titel van het krantenknipseltje.

Even aan toevoegen: Rechtsliberaal is een kei in het posten van artikeltjes van her en der, waarbij hij enkel de titel wat aanpast. Als ik daar iets over wil lezen dan surf ik wel naar een nieuwssite.
Hiermee heb je een staande ovatie verdiend, Jan V. Good job!
Dit beleid van jouw mag natuurlijk doorgetrokken worden naar allen(zowel het linkse als rechtse kamp) die op dergelijke wijze een thread starten.

Rechtsliberaal
25 september 2004, 20:29
Mijn mening is als volgt:

De liquidatie van Nordin Ben Salah past in een hele reeks van criminele liquidaties in Amsterdam. En bij al die liquidaties waren de 'slachtoffers' crimineel of werden ze verdacht van criminele activiteiten. Nordin Salah zal waarschijnlijk geen uitzondering zijn.

Overigens organiseerden Amsterdamse Marokkanen al eens eerder een stille tocht voor een criminele Marokkaan. Die tocht werd toen georganiseerd voor Driss Arib, die een politie-agent met een mes te lijf wilde gaan (waarop de politie-agent hem neerschoot). Die stille tocht liep toen overigens uit op rellen, waarbij ramen van cafe's en winkelen sneuvelden. Islamofiel Job Cohen (PvdA) had toen namelijk aan de politie de opdracht gegeven zeer terughoudend bij die tocht toezicht (of wat daarvoor moest doorgaan) te houden.

Jan V.
25 september 2004, 20:37
Dank u, Rechtsliberaal. ;)