PDA

View Full Version : Kapotte meettoestellen

jan hyoens
28 september 2004, 09:00
Kapotte meettoestellen

De nachtvluchten van DHL zijn al maandenlang niet uit de actualiteit weg te branden. Men zou dan ook verwachten dat de geluidshinder al heel lang en heel nauwkeurig is gemeten, geregistreerd en in statistieken gegoten. In een normaal land zou dat zeker gebeurd zijn, maar niet in België.

Meer dan de helft van de geluidsmeters in het Brussels Gewest is al maandenlang defect. Bovendien maken de Brusselse politici nu ook nog ruzie over de plaats waar die geluidsmeters opgesteld zouden moeten worden. Zelfs zo'n klein, simpel dossiertje over meettoestellen gaat de krachten van de Belgische politieke genieën al te boven. Moet men dan verbaasd zijn dat ze van het complexe DHL-dossier een echte puinhoop maken?
bron vb

Herr Flick
28 september 2004, 09:06
Da is wel weer straf !

Zelf zonder DHL zouden er eigenlijk regelmatig geluidsmetingen moeten uitgevoerd worden, hoe kan men anders ooit juridisch iets beginnen tegen klagers of zelf klagen, ...

Herr Flick
28 september 2004, 09:07
Voor wat hebben die steden eigenlijk allemaal millieudiensten, ...

Die moeten dat soort zaken toch onderzoeken, en monitoren. ?

Net zoals men oppervlaktewater moet testen en grondstalen en luchtmetingen moet doen moet men ook geluidsmetingen doen...

Geertje
28 september 2004, 09:12
We leven in België. Dat wil zeggen heel veel overheid en heel weinig diensten.

ICE-MAN
28 september 2004, 10:11
misschien zijn de handleidingen van de meettoestellen vlaamstalig en de bedienden die er moeten mee werken franstalig ????????;-)

predator
28 september 2004, 10:29
Jan Hyoens schreef :

Kapotte meettoestellen Jan, je vergist je waarschijnlijk lichtelijk. Het is veel, véél erger ...

In de Nieuwe Gezet/HLN kon je gisteren op blz. 2 lezen :

"Zeven van de vijftien geluidsmeters die de lawaaioverlast door vliegtuigen meten in het Brusselse Gewest werken niet. Het Brussels Instituut voor Milieubeheer heeft ze in juni afgezet uit geldgebrek.
Onder meer in Anderlecht, Schaarbeek en Sint-Lambrechts-Woluwe staat geen enkele actieve meter.
De 15 meters werden in mei 2003 geplaatst door Brussels milieuminister Gosuin (FDF). Zijn opvolger Evelyne Huytebroeck (Ecolo) zegt dat ze op zoek is naar een budget om de geluidsmeters opnieuw op te starten. Meters doen werken, is voor een prioriteit, maar ze wil de locaties van de meters eerst herbekijken."

Letterlijk weergegeven; alleen de kleurtjes en de Italics zijn mijn werk.

Commentaar : "Heerlijke Brusselse eerlijkheid, gebaseerd op 'recente metingen', tijdens de discussies over geluidsoverlast ... ".

Refrein.

Die francophonen durven toch maar ...
Die Vlaamse "boerkens" slikken toch maar ...

Beste Groeten.

VlaamseBelg
28 september 2004, 10:50
Wordt het geen tijd dat de vlaamsblok website haar eigen forum start? Dat bespaart de propaganda copy-pasters hier een keyboard-pols.

Herr Flick
28 september 2004, 10:56
Wordt het geen tijd dat de vlaamsblok website haar eigen forum start? Dat bespaart de propaganda copy-pasters hier een keyboard-pols.
Ah, na het verbieden van zogenaamde racistische geschriften, gade nu ook de waarheid verbieden ?

solidarnosc
28 september 2004, 10:58
Jan Hyoens schreef :

Jan, je vergist je waarschijnlijk lichtelijk. Het is veel, véél erger ...

In de Nieuwe Gezet/HLN kon je gisteren op blz. 2 lezen :

"Zeven van de vijftien geluidsmeters die de lawaaioverlast door vliegtuigen meten in het Brusselse Gewest werken niet. Het Brussels Instituut voor Milieubeheer heeft ze in juni afgezet uit geldgebrek.
Onder meer in Anderlecht, Schaarbeek en Sint-Lambrechts-Woluwe staat geen enkele actieve meter.
De 15 meters werden in mei 2003 geplaatst door Brussels milieuminister Gosuin (FDF). Zijn opvolger Evelyne Huytebroeck (Ecolo) zegt dat ze op zoek is naar een budget om de geluidsmeters opnieuw op te starten. Meters doen werken, is voor een prioriteit, maar ze wil de locaties van de meters eerst herbekijken."

Letterlijk weergegeven; alleen de kleurtjes en de Italics zijn mijn werk.

Commentaar : "Heerlijke Brusselse eerlijkheid, gebaseerd op 'recente metingen', tijdens de discussies over geluidsoverlast ... ".

Refrein.

Die francophonen durven toch maar ...
Die Vlaamse "boerkens" slikken toch maar ...

Beste Groeten.

Zijn de Vlaamse partijen dan niet meer vertegenwoordigt in de Brusselse regering?

gm10
28 september 2004, 11:07
Kapotte meettoestellen

De nachtvluchten van DHL zijn al maandenlang niet uit de actualiteit weg te branden. Men zou dan ook verwachten dat de geluidshinder al heel lang en heel nauwkeurig is gemeten, geregistreerd en in statistieken gegoten. In een normaal land zou dat zeker gebeurd zijn, maar niet in België.

Meer dan de helft van de geluidsmeters in het Brussels Gewest is al maandenlang defect. Bovendien maken de Brusselse politici nu ook nog ruzie over de plaats waar die geluidsmeters opgesteld zouden moeten worden. Zelfs zo'n klein, simpel dossiertje over meettoestellen gaat de krachten van de Belgische politieke genieën al te boven. Moet men dan verbaasd zijn dat ze van het complexe DHL-dossier een echte puinhoop maken?
bron vb
Kan je die bronvermelding in de toekomst vooraan zetten? Dan verdoe ik geen tijd met het lezen van het artikel zelf.

ICE-MAN
28 september 2004, 11:10
Zijn de Vlaamse partijen dan niet meer vertegenwoordigt in de Brusselse regering?
aan de idiote franstalige beslissingen te zien zijn ze inderdaad ondervertegenwoordigde-partij !;-)

Tegendradigaard
28 september 2004, 11:20
Kan je die bronvermelding in de toekomst vooraan zetten? Dan verdoe ik geen tijd met het lezen van het artikel zelf.Voila se dit is nu een typevoorbeeld van hoe het niet moet in mijn ogen.
Gm10 ge doet ermee wat ge wilt he maar de beste manier om iets te snappen is juist de standpunten van de tegenpartij lezen. Maar zo gewoon zeggen als het van het Vlaams blok komt dan lees ik het niet ... tja ..

Met uwen kop in het zand te steken gade enkel zorgen dat ge telkens op verkiezingsavond in uwen zetel zit en met grote ongelovige ogen naar de uitslagen kijkt waarin weer een nieuwe overwinning af te lezen valt van het Vlaams Blok.

jan hyoens
28 september 2004, 11:26
Kan je die bronvermelding in de toekomst vooraan zetten? Dan verdoe ik geen tijd met het lezen van het artikel zelf.
Is een gele jodenster ook goed?

Herr Flick
28 september 2004, 11:30
Voila se dit is nu een typevoorbeeld van hoe het niet moet in mijn ogen.
Gm10 ge doet ermee wat ge wilt he maar de beste manier om iets te snappen is juist de standpunten van de tegenpartij lezen. Maar zo gewoon zeggen als het van het Vlaams blok komt dan lees ik het niet ... tja ..

Met uwen kop in het zand te steken gade enkel zorgen dat ge telkens op verkiezingsavond in uwen zetel zit en met grote ongelovige ogen naar de uitslagen kijkt waarin weer een nieuwe overwinning af te lezen valt van het Vlaams Blok.
Hij kan misschien een onderzoek bestellen bij nen nest werkeloze sociologen die dan gaan uitleggen waarom er mensen zijn die op het blok stemmen ...

Herr Flick
28 september 2004, 11:31

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Tegendradigaard
28 september 2004, 11:34
Ik zou de regering veel werk kunnen besparen. Ik kan het hen zo uitleggen en hen nog een recept geven om de "ziekte" te bestrijden ook.

Of het geld zou besparen weet ik niet ? Ik verkoop mijn patent alleen voor veel geld.

Ach weet ge ze gaan altijd bij de verkeerde mensen te rade. Bij die wereldvreemde professeurkes die totaal los van de realiteit leven.
de meeste eenvoudige mensen, zoals ik, zouden een veel correcter antwoord kunnen geven op die vragen en juiste diagnose stellen en met oplossinge komen.

Maar welke politieker heeft in dit land de moed om naar EEN GEWONE BURGER te luisteren....

Herr Flick
28 september 2004, 11:40
Precies tegendradigaard, noem gewoon de dingen bij hun naam...

Neem nu die meetapperatuur, bv, hoe kan dat,

Ge weet toch als ge zoiets koopt dat ge daar budget voor vandoen hebt, dat ge da moet onderhouden, waarom koopte da dan ? Of waarom voorziede daar geen budget voor.

Zo iets wijst gewoon op verregaande onbekwaamheid welke idioot neemt nu zo'n beslisingen ?

Ze zullen mij hier graag zien komen eerst een systeem kopen dat X miljoen kost da laten installere en 't jaar daarachter tegen mijnen baas zeggen ah ja, ik heb hier een onderhoudsfactuur van zoveel miljoen, ge kunt die toch betalen ?

ik zal nogal ies met mijn dinges buiten vliegen zekers...

solidarnosc
28 september 2004, 11:42

Heeft je grootvader ze dan niet niet allemaal kwijtgeraakt. 8)

predator
28 september 2004, 11:57
Solidarnosc schreef :

Over de beslissing tot afzetten van de meettoestellen :

Zijn de Vlaamse partijen dan niet meer vertegenwoordigt in de Brusselse regering? Wel Beste Solidarnosc, dat moet een :

links

punt zijn dat nu ook toegepast wordt in democratisch België :

de sterkste beslist ! Dus : schijndemocratie.

En, om dit af te ronden :

en achter zijn strikje, glimlacht Di Rupo.

Peace
28 september 2004, 12:02
Misschien dat door al die misstanden in Brussel veel kiezers zullen inzien dat het Vlaams Blok een heel belangrijke rol zou kunnen gaan spelen in Brussel.

Er is dringend een partij nodig die orde op zaken stelt en de andere partijen aan hun plichten en aan hun beloften herrinerd.

predator
28 september 2004, 12:04
T. schreef :

Maar welke politieker heeft in dit land de moed om naar EEN GEWONE BURGER te luisteren.... Naïve veronderstellening hé T. Waarom ?

1. Er zijn (voorlopig !?) géén verkiezingen in aantocht, dus : de politiekers doen de markt nog niet ... (komt niet af met : en den boulevard dan ...);

2. Aan den toog naar de kiezer luisteren is een typisch extreem-rechtse houding.

Proost !

Tegendradigaard
28 september 2004, 12:11
Ook schol. Het moet zelfs niet aan den toog zijn. bij mij thuis in de living mag ook.

Ta'azir
29 september 2004, 02:02
als je enkel en alleen al een artikel NIET gaat lezen omdat het uit een bepaalde hoek komt dan doet ge aan struisvogelpolitiek....

en met uw koppeke in t'zand steekt uw kont nog boven, en dan gaat ge langs achter gepakt worden zonder dat ge weet door wie, en dat..... zou wreed pijnlijk kunnen zijn !8O

Rr00ttt
29 september 2004, 05:25
Maar welke politieker heeft in dit land de moed om naar EEN GEWONE BURGER te luisteren.... Het is voor veel van die politiekers niet in hun belang om naar de burger te luisteren. Erger nog, zoals ze nu bezig zijn: 'ten allen prijze voortdoen uit schrik voor verkiezingen', hoe 'democratisch' kan je jezelf dan noemen???

predator
29 september 2004, 11:25
RÛÛttt schreef :

Het is voor veel van die politiekers niet in hun belang om naar de burger te luisteren. Erger nog, zoals ze nu bezig zijn: 'ten allen prijze voortdoen uit schrik voor verkiezingen', hoe 'democratisch' kan je jezelf dan noemen??? ONdemocratisch !

Tegendradigaard
1 oktober 2004, 14:07
Lafaards zijn het.