PDA

View Full Version : muis in de slaapkamer


Guinevere
14 september 2014, 20:10
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Henri1
14 september 2014, 20:14
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Best dit product voeren:

http://liquor.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2011/11/smirnoff-vodka.jpg

Guinevere
14 september 2014, 20:26
Best dit product voeren:

Gaat die dan wegblijven of dood?

Bobke
14 september 2014, 20:29
Gaat die dan wegblijven of dood?
Nee, ge gaat geen muizen meer zien zodra de fles leeg is.

Henri1
14 september 2014, 20:29
Gaat die dan wegblijven of dood?

Nope, ze worden zat en u kunt ze dan gemakkelijk verwijderen.

Moest het product geen effect hebben kunt u het altijd nog zelf consumeren.

Win-Win situatie dus.

Wapper
14 september 2014, 20:40
Muizen vluchten nu massaal binnen omdat het 's nachts kouder wordt. Wij zetten in dit seizoen daarom altijd de airco op minimum.

P.S. Dit geldt ook voor spinnen!!

https://33.media.tumblr.com/ff0df0f6259710879a8d596535dbfd9f/tumblr_mnsh4a4b301qdlh1io1_400.gif

Guinevere
14 september 2014, 20:58
Nope, ze worden zat en u kunt ze dan gemakkelijk verwijderen.

Moest het product geen effect hebben kunt u het altijd nog zelf consumeren.

Win-Win situatie dus.
Ik drink geen smirnoff, eigenlijk bijna geen alcohol. Het zou dus geldverspilling zijn moest het ook niet werken op de muizen.

Guinevere
14 september 2014, 21:03
Muizen vluchten nu massaal binnen omdat het 's nachts kouder wordt. Wij zetten in dit seizoen daarom altijd de airco op minimum.

P.S. Dit geldt ook voor spinnen!!

Ah zo, dat verklaart veel! Bedankt voor deze bijdrage. Ik had enkele dagen ook een spin over de vloer zien kruipen maar na de muizen begon ik te denken dat het aan mijn slaapkamer lag. Die beesten komen ook nergens anders dan in de slaapkamer, die de koudste van het hele huis is, dus best bizar.

Bon, ik haal gif in huis.

Zipper
14 september 2014, 21:59
Ah zo, dat verklaart veel! Bedankt voor deze bijdrage. Ik had enkele dagen ook een spin over de vloer zien kruipen maar na de muizen begon ik te denken dat het aan mijn slaapkamer lag. Die beesten komen ook nergens anders dan in de slaapkamer, die de koudste van het hele huis is, dus best bizar.

Bon, ik haal gif in huis.

ge gaat zo'n lief diertje toch niet vergiftigen, zeker ?? :-(

maddox
14 september 2014, 23:02
In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.


Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

http://i172.photobucket.com/albums/w13/Babetheke/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Babetheke/media/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg.html)

Xenophon
14 september 2014, 23:51
In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.


Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

http://i172.photobucket.com/albums/w13/Babetheke/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Babetheke/media/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg.html)

De mijne zijn tanden zijn precies groter.

maddox
14 september 2014, 23:57
Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Wat ik wel kan zeggen dat van onze 7 rakkers Isegrim wel de meest succesvolle van de hoop is.

Xenophon
15 september 2014, 00:06
Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Wat ik wel kan zeggen dat van onze 7 rakkers Isegrim wel de meest succesvolle van de hoop is.

De mijne op de foto vangt gewoonlijk alleen motten.

maddox
15 september 2014, 00:12
De mijne op de foto vangt gewoonlijk alleen motten.

Bij ons varieert het tussen spitsmuisjes, kleine ratjes, mollen, duiven tot en met patrijzen. Met als afwisseling, stukken gebraden kip of schaap.

bembem
15 september 2014, 00:23
In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.


Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

http://i172.photobucket.com/albums/w13/Babetheke/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Babetheke/media/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg.html)

wat een schattig kattekopje zeg :-))))))

bembem
15 september 2014, 00:29
ge gaat zo'n lief diertje toch niet vergiftigen, zeker ?? :-(

³!

ik had vroeger zo'n wit laboratorium (albino) muisje, zo'n lief beestje, muisjes zijn wel degelijk aanhankelijke diertjes en slim ook ... én proper! dat beestje waste zichzelf dagelijks (net als een kat/poes) met zijn 2 pootjes achter zijn oren en dan de rest van zijn lijfje, ook ging die altijd zijn behoeftes doen in 1 van de hoeken ver van zijn "huisje" :lol:

bembem
15 september 2014, 00:31
De mijne zijn tanden zijn precies groter.

dat zijn inderdaad grote tanden voor een kat ...

piazzolla
15 september 2014, 00:52
muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ... :x
" De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki)

Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben het snel door wat er aan de hand is:

http://media1.giphy.com/media/j608fqfKELBXq/200.gif

nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld."

bembem
15 september 2014, 00:56
muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ... :x
" De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki)

Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben hebben het snel door wat er aan de hand is:

http://media1.giphy.com/media/j608fqfKELBXq/200.gif

nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld."

ratten zijn ook lieve beestjes hoor

SDX
15 september 2014, 01:08
wat een schattig kattekopje zeg :-))))))

Mooi èh? :)

Die van Xeno ook. :)

piazzolla
15 september 2014, 01:15
ratten zijn ook lieve beestjes hoor
bweh, ratten zijn geen huisdieren meer sinds ze de pest in onze regionen verspreid hebben ... ha !

reservespeler
15 september 2014, 05:31
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Niet op letten, dat kleine grijze ding heeft meer schrik dan u.

reservespeler
15 september 2014, 05:32
Gaat die dan wegblijven of dood?

Weet je wat ik zie als ik gedronken heb?
Beestjes, allemale beestjes, zovele bees.......

reservespeler
15 september 2014, 05:33
Ik drink geen smirnoff, eigenlijk bijna geen alcohol. Het zou dus geldverspilling zijn moest het ook niet werken op de muizen.

Dat goed gevoel dat langzaam openbloeide ....

reservespeler
15 september 2014, 05:35
Bij ons varieert het tussen spitsmuisjes, kleine ratjes, mollen, duiven tot en met patrijzen. Met als afwisseling, stukken gebraden kip of schaap.

Precies onze Jef, ons Treeske en ons Mieke.

reservespeler
15 september 2014, 05:37
bweh, ratten zijn geen huisdieren meer sinds ze de pest in onze regionen verspreid hebben ... ha !

Toch wel hoor, onze frits is helaas dit weekend overleden.
Ratten zijn best lieve diertjes die je daarbij ook nog vanalles kunt leren.
Alleen ratten in het wild verspreiden ziektes omdat ze graag in de afval ronddwalen.

Klojo eerste klas
15 september 2014, 11:16
Mooi èh? :)

Die van Xeno ook. :)

:? de kattekop van Xeno of de kop van de kat van Xeno ? :twisted:

non-conformist
15 september 2014, 11:40
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

Vergif,

Of als je ze levend wil vangen, zet je een diepe emmer, met een bodempje graan of ander eten en je plaats het onder een tafel of ander ding waar ze over kunnen kruipen.
Daarna voer ik ze gewoonlijk aan de kat.

Thuleander
15 september 2014, 12:19
https://33.media.tumblr.com/ff0df0f6259710879a8d596535dbfd9f/tumblr_mnsh4a4b301qdlh1io1_400.gif

Hij wil gewoon een knuffel.

Marie van de koster
15 september 2014, 15:30
Kat halen in het asiel.
- Poes gered van euthanasie
- Muisjes worden verjaagd!

de vuile muilekoek
15 september 2014, 16:16
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

ze grillen en op eten ?

giserke
15 september 2014, 16:20
In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.

Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten.

Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg.


Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim.

http://i172.photobucket.com/albums/w13/Babetheke/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Babetheke/media/House%20of%20Chaos/Izzyaandedope.jpg.html)

Het ziet er eigenlijk maar ne tamzak uit eerlijkgezegd.

maddox
15 september 2014, 17:39
Het ziet er eigenlijk maar ne tamzak uit eerlijkgezegd.

Het is soms een luie, doch lieve tamzak.
Op andere momenten is het een succesvolle jager.

Derk de Tweede
15 september 2014, 17:52
Leen mijn hond:

Henri1
15 september 2014, 18:09
Ik drink geen smirnoff, eigenlijk bijna geen alcohol. Het zou dus geldverspilling zijn moest het ook niet werken op de muizen.

U kunt wellicht iemand ander blij maken. Demper misschien ?

nabat54
15 september 2014, 18:15
Bij ons varieert het tussen spitsmuisjes, kleine ratjes, mollen, duiven tot en met patrijzen. Met als afwisseling, stukken gebraden kip of schaap.

Dus een echt "varken" van een kat ;-)

Demper
15 september 2014, 18:40
De blote, geile, natte, kale muis van mijn buurvrouw ligt in de slaapkamer.

giserke
15 september 2014, 19:52
De blote, geile, natte, kale muis van mijn buurvrouw ligt in de slaapkamer.

Het enige wat jij nat kunt krijgen zijn uw broekspijpen, als ge erop gepist hebt na 10 pinten. :)

non-conformist
15 september 2014, 21:08
Het enige wat jij nat kunt krijgen zijn uw broekspijpen, als ge erop gepist hebt na 10 pinten. :)

Geef toe, het geeft wel een warm gevoel.

Demper
15 september 2014, 21:31
Het enige wat jij nat kunt krijgen zijn uw broekspijpen, als ge erop gepist hebt na 10 pinten. :)

Allez, dees moppeke kannek nog verdragen.

^_^
16 september 2014, 08:42
Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank.

muizen plak papier

en leg daar in het midden wat kruimels van een stuk cake en/of wat stukjes chocolade op

maddox
16 september 2014, 09:09
Dus een echt "varken" van een kat ;-)

Het is wel een lief varkentje dan.
Isegrim is een prachtwarmwaterkruikje bij koude winternachten.

Marie van de koster
16 september 2014, 10:09
muizen plak papier

en leg daar in het midden wat kruimels van een stuk cake en/of wat stukjes chocolade op

Daar heb ik nog nooit van gehoord :roll:

^_^
16 september 2014, 12:18
Daar heb ik nog nooit van gehoord :roll:

8 muizen mee gevangen tot dusver. Met de klassieke val-met-stukje-kaas 'slechts' 2.

maddox
16 september 2014, 17:52
Dat denkt de kat van jou ook :D

Wederzijds respect en nut, schitterend nietwaar.

giserke
16 september 2014, 18:19
Wederzijds respect en nut, schitterend nietwaar.

Een kat heeft geen respect voor U, een kat is een anarchist en een opportunist die U enkel gebruikt.

maddox
16 september 2014, 18:29
Een kat heeft geen respect voor U, een kat is een anarchist en een opportunist die U enkel gebruikt.

Awel, laat me nu hetzelfde denken. Die kat zorgt voor een ontbreken van levend ongedierte in huis.
Ik geef die wat eten en een veilige plek om te slapen.
Schitterende zaak, dat opportunisme.

Guinevere
16 september 2014, 19:56
Het is wel een lief varkentje dan.
Isegrim is een prachtwarmwaterkruikje bij koude winternachten.
Uwen Isegrim is inderdaad een leuk poezeke. Als je daarmee bij mij afkomt, dan ga ik die niet meer terug willen geven. :)
Nee, maar eerlijk, ik wil ook wel zo'n lief beest in huis maar volgens mij vergt dat veel zorg en aandacht. Het diertje moet op tijd eten en drinken, naar het toilet. Je moet erop letten dat het geen muizengif opeet of ander kattenkwaad uithaalt. Als je naar het werk moet, moet die naar de poezenoppas. Ik heb echt wel respect voor mensen die een huisdier nemen. En er dan ook goed voor blijven zorgen, niet na een bepaalde periode als het hen teveel wordt, naar een asiel brengen. Want daar kennen we het lot van veel ex-huisdieren...

Maar om terug op het onderwerp te komen. Wilde muizen zijn niet schattig maar ongedierte, dus heb ik gisterennacht wat rode en blauwe "snoepjes" rondgestrooid en plots werd het na een tijd muisstil... of moet ik zeggen doodstil? Hopelijk.

Ke Nan
16 september 2014, 20:05
...
Maar om terug op het onderwerp te komen. Wilde muizen zijn niet schattig maar ongedierte, dus heb ik gisterennacht wat rode en blauwe "snoepjes" rondgestrooid en plots werd het na een tijd muisstil... of moet ik zeggen doodstil? Hopelijk.

Die hebben voor de rooi pillen gekozen en zijn ontsnapt uit de Matrix.

maddox
16 september 2014, 20:19
Uwen Isegrim is inderdaad een leuk poezeke. Als je daarmee bij mij afkomt, dan ga ik die niet meer terug willen geven. :)
't is er maar 1 van de 7. Maar ik denk niet dat onze wegen gaan scheiden in de nabije toekomst.
Nee, maar eerlijk, ik wil ook wel zo'n lief beest in huis maar volgens mij vergt dat veel zorg en aandacht. Het diertje moet op tijd eten en drinken, naar het toilet. Een kat met vrije in en uitloop vergt vrij weinig aandacht hoor.
Je moet erop letten dat het geen muizengif opeet of ander kattenkwaad uithaalt.
Katten en muizengif. Rare combo. Een normale kat gaat zelfs geen vergiftigde uis opeten.

Als je naar het werk moet, moet die naar de poezenoppas.
De onze hebben hun medehuisbewoners. En de buren, en het grote veld aan de overkant.
En als we eens weg zijn voor een langere periode, hebben we vrienden, familie en kennissen om de bakjes met water en eten aan te vullen.(en de lijkjes op te ruimen van de snackjes)
Ik heb echt wel respect voor mensen die een huisdier nemen. En er dan ook goed voor blijven zorgen, niet na een bepaalde periode als het hen teveel wordt, naar een asiel brengen. Want daar kennen we het lot van veel ex-huisdieren...

Helaas wel, maar da's eerder eigen aan de mens, dan aan de beestjes.
Maar om terug op het onderwerp te komen. Wilde muizen zijn niet schattig maar ongedierte, dus heb ik gisterennacht wat rode en blauwe "snoepjes" rondgestrooid en plots werd het na een tijd muisstil... of moet ik zeggen doodstil? Hopelijk.
Wilde muizen zijn ongedierte dat vanalles en nog wat meezeult. Er is een reden waarom we soms onze rakkers eens moeten ontwormen, en vlooien zijn altijd een risico. Maar niks wat frontline, avocate en wat groffer spul van bayer niet kan oplossen.

bembem
16 september 2014, 21:40
http://ongedierteproducten.nl/sakarat-lijmval.html

http://www.ongediertewinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/1213_klebstoff-m_use-ratten.jpg

http://www.ongediertewinkel.nl/muizenlijm.html

dit is de eerste keer dat ik zoiets zie

bembem
16 september 2014, 21:44
Uwen Isegrim is inderdaad een leuk poezeke. Als je daarmee bij mij afkomt, dan ga ik die niet meer terug willen geven. :)
Nee, maar eerlijk, ik wil ook wel zo'n lief beest in huis maar volgens mij vergt dat veel zorg en aandacht. Het diertje moet op tijd eten en drinken, naar het toilet. Je moet erop letten dat het geen muizengif opeet of ander kattenkwaad uithaalt. Als je naar het werk moet, moet die naar de poezenoppas. Ik heb echt wel respect voor mensen die een huisdier nemen. En er dan ook goed voor blijven zorgen, niet na een bepaalde periode als het hen teveel wordt, naar een asiel brengen. Want daar kennen we het lot van veel ex-huisdieren...

Maar om terug op het onderwerp te komen. Wilde muizen zijn niet schattig maar ongedierte, dus heb ik gisterennacht wat rode en blauwe "snoepjes" rondgestrooid en plots werd het na een tijd muisstil... of moet ik zeggen doodstil? Hopelijk.

de arme beestjes :-(

ps. jij zou je kat naar de poezenoppas sturen als je naar het werk moet? hihihi

pss. muizengif terwijl je een kat zou hebben? lolz

Eduard Khil
16 september 2014, 21:50
http://www.dizzlexic.com/trolls/cat-plays-ipad-dancing-trolls-trollface-meme-lolcat-funny.gif

Demper
16 september 2014, 21:50
http://www.dizzlexic.com/trolls/cat-plays-ipad-dancing-trolls-trollface-meme-lolcat-funny.gif

WTF WTF WTF WTF

Eduard Khil
16 september 2014, 21:55
WTF WTF WTF WTF

check mate!

bembem
16 september 2014, 21:56
kleine kinderen :roll: :roll:

Eduard Khil
16 september 2014, 21:57
kleine kinderen :roll: :roll:

pa => rd

Demper
16 september 2014, 21:57
kleine kinderen :roll: :roll:

pa => rd

bembem
16 september 2014, 22:00
ow nu ben ik bang hoor

Demper
16 september 2014, 22:02
ow nu ben ik bang hoor

boehoehoe

cookie monster
18 september 2014, 13:56
Leen mijn hond:
Leen jij uw hond uit ?? 8O

Rahowa
18 september 2014, 21:38
³!

ik had vroeger zo'n wit laboratorium (albino) muisje, zo'n lief beestje, muisjes zijn wel degelijk aanhankelijke diertjes en slim ook ... én proper! dat beestje waste zichzelf dagelijks (net als een kat/poes) met zijn 2 pootjes achter zijn oren en dan de rest van zijn lijfje, ook ging die altijd zijn behoeftes doen in 1 van de hoeken ver van zijn "huisje" :lol:

Ratten en muizen plassen niet maar druppen constant,vogels kunnen infra-rood kijken en zien zo de "druppellende" dieren die ze als prooi hebben.Mensen die muizen of ratten als huisdier hebben en op zich laten lopen,wel die lichten onder een infra-roodlamp dan ook op vanwege al die pis op hun kleren.

Rahowa
18 september 2014, 21:46
-leg de stront van een hond of kat waar u de muizen hebt gezien,de beestjes denken dan dat een roofdier hun op het spoor is en zullen vertrekken.
-vermeng anijszaad(daar zijn ze dol op)met van die kalk om aan de muren te smeren,zet dit in een potje naast een bakje water.wanneer ze na het eten drinken zal alles wat het muisje in maag en darmen heeft stollen en zal het spoedig sterven.

Mambo
19 september 2014, 21:59
Een muisje is niks. Zet een valletje en het lost zich vanzelf op.
Destijds in mijn dienst sliepen we dikwijls in een soort "barak" waar 's nachts wel 15 of 20 ratten zo groot als een volwassen kat op tafel zaten. Die tafel stond centraal een meter of 2 van de bedden.

Rahowa
20 september 2014, 10:10
15 of 20 ratten zo groot als een volwassen kat op tafel zaten. .

http://www.scientias.nl/wetenschappers-vinden-grootste-rat-ter-wereld/13640
Overdrijf je niet een beetje?

Mambo
23 september 2014, 19:36
Het waren toch flinke ratten.
Van kop tot staart zeker 25 �* 35 cm.

Ooit heeft eens een zijn loodjes geweer meegebracht en uit de venster alleen had die er op een uur of 3 meer dan 200 ratten doodgeschoten die daar rondliepen.

Henri1
23 september 2014, 19:47
Is ze dood nu ?

Guinevere
23 september 2014, 21:38
Is ze dood nu ?
Wel, nadat ik gif had gestrooid, kwam ze precies toch opnieuw piepen. Dus heb ik al het gif bijeen geschraapt en in een bord in de hoek van de kamer gelegd. Dat zou volgens een vriendin wel werken omdat de muis er dan veel van zou eten en sterven. En tot nu toe nog niks gehoord... :)

Universalia
24 september 2014, 07:28
muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ... :x
" De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki)

Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben het snel door wat er aan de hand is:

http://media1.giphy.com/media/j608fqfKELBXq/200.gif

nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld."

Prachtig serieke 'Bench press' van de beest in kwestie. :rofl:

Eyjafjallajökull
17 december 2016, 20:35
Nog last van ongedierte ?

maddox
17 december 2016, 21:01
Nog last van ongedierte ?

Ze heeft nu kinderen.

Guinevere
17 december 2016, 21:05
Ze heeft nu kinderen.

Zegt de kinderloze hondenfreak...

Guinevere
17 december 2016, 21:08
Nog last van ongedierte ?

Nee, geen muizen meer. Ook geen honden en katten trouwens.

maddox
17 december 2016, 22:17
Zegt de kinderloze hondenfreak...

??? Honden??? Geen hond te bekennen in deze woning.

maddox
17 december 2016, 22:17
Nee, geen muizen meer. Ook geen honden en katten trouwens.

Je nageslacht heeft dus nut.

kelt
18 december 2016, 17:02
Het waren toch flinke ratten.
Van kop tot staart zeker 25 �* 35 cm.

Ooit heeft eens een zijn loodjes geweer meegebracht en uit de venster alleen had die er op een uur of 3 meer dan 200 ratten doodgeschoten die daar rondliepen.

Dat was in 1916 aan het front aan de Ijzer? :-)

Anna List
19 december 2016, 07:47
geef die muis die je zag een schattige naam en leer een beetje verdraagzaam zijn, niet elke nieuwkomer is gespuis dat je moet verdelgen.

Skobelev
19 december 2016, 09:13
Nee, geen muizen meer. Ook geen honden en katten trouwens.

Vlooien?