PDA

View Full Version : ip adres veranderen


Drukazz
21 september 2014, 09:24
Hoi!

Heb een vraagje, ergens op een site ben ik geband en zou daar graag weer op gaan, maar heb een IP ban daarop.

Weet iemand hoe ik dat makkelijk kan omzeilen? Zou jullie erg dankbaar zijn

Groetjes

Aja, ik ben aangesloten bij Telenet (moest dat belangrijk zijn)

Supe®Staaf
21 september 2014, 10:03
Heb een vraagje, ergens op een site ben ik geband en zou daar graag weer op gaan,
Is dat eventjes gênant...
Ik zou me schamen om perse ergens terug te willen gaan waar men me niet wenst.
Als je ergens buitengekieperd wordt, dan houd je toch de eer aan jezelf, en dan wil je daar toch niet meer naartoe?

Wapper
21 september 2014, 10:14
Hoi!

Heb een vraagje, ergens op een site ben ik geband en zou daar graag weer op gaan, maar heb een IP ban daarop.

Weet iemand hoe ik dat makkelijk kan omzeilen? Zou jullie erg dankbaar zijn

Groetjes

Aja, ik ben aangesloten bij Telenet (moest dat belangrijk zijn)

Lange uitleg...
IP-adressen worden uitgedeeld door een DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol). Die server beschikt over een pool van IP-adressen.
Een PC (of een home router) die de allereerste keer online gaat en nog niet gekend is bij de DHCP-server krijgt een beschikbaar IP uit de pool, waarbij dat IP gelinkt wordt aan het MAC-adres van die PC of router; de server onthoudt dat dus in een tabel.

De volgende keer dat die PC/router terug online gaat, ziet de de DHCP-server dat MAC-adres, en zal in principe terug dat voorheen gegeven IP toekennen. Alles hangt dus af van de poolgrootte en het aantal gebruikers dat tegelijkertijd online is. 10 jaar geleden kon dat problemen geven, omdat de poolgrootte kleiner was dan het aantal gebruikers: niet iedereen kon toen tegelijk online, maar alleen in extreme gevallen was dat ook het geval.

Die poolgrootte is vandaag veel groter, m.a.w. het is niet ongebruikelijk - ik heb ook telenet - dat je 6 maanden of meer hetzelfde IP houdt. Alleen wanneer de DHCP-server eens gereset wordt heb je een kans.

De enige mogelijkheid die je misschien hebt is indien je router toelaat van zijn MAC-adres (aan WAN-kant, telenet dus) te clonen. De router zal dan het MAC-adres van 1 van de aangesloten PC's kopieeren naar de router.

Je kan proberen van de telenetmodem + router voor langere tijd af te zetten, maar ik geef je weinig kans, tenzij je in een drukbezet netwerksegment zit, waar de pool bijna volbezet is.

Nog een andere mogelijkheid is nog van een andere router te kopen :wink:

Drukazz
21 september 2014, 10:14
Is dat eventjes gênant...
Ik zou me schamen om perse ergens terug te willen gaan waar men me niet wenst.
Als je ergens buitengekieperd wordt, dan houd je toch de eer aan jezelf, en dan wil je daar toch niet meer naartoe?

is gewoon door een domme mod waar ik boel mee had, ze willen mij daar wel terug !!

Drukazz
21 september 2014, 10:17
Lange uitleg...
IP-adressen worden uitgedeeld door een DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol). Die server beschikt over een pool van IP-adressen.
Een PC (of een home router) die de allereerste keer online gaat en nog niet gekend is bij de DHCP-server krijgt een beschikbaar IP uit de pool, waarbij dat IP gelinkt wordt aan het MAC-adres van die PC of router; de server onthoudt dat dus in een tabel.

De volgende keer dat die PC/router terug online gaat, ziet de de DHCP-server dat MAC-adres, en zal in principe terug dat voorheen gegeven IP toekennen. Alles hangt dus af van de poolgrootte en het aantal gebruikers dat tegelijkertijd online is. 10 jaar geleden kon dat problemen geven, omdat de poolgrootte kleiner was dan het aantal gebruikers: niet iedereen kon toen tegelijk online, maar alleen in extreme gevallen was dat ook het geval.

Die poolgrootte is vandaag veel groter, m.a.w. het is niet ongebruikelijk - ik heb ook telenet - dat je 6 maanden of meer hetzelfde IP houdt. Alleen wanneer de DHCP-server eens gereset wordt heb je een kans.

De enige mogelijkheid die je misschien hebt is indien je router toelaat van zijn MAC-adres (aan WAN-kant, telenet dus) te clonen. De router zal dan het MAC-adres van 1 van de aangesloten PC's kopieeren naar de router.

Je kan proberen van de telenetmodem + router voor langere tijd af te zetten, maar ik geef je weinig kans, tenzij je in een drukbezet netwerksegment zit, waar de pool bijna volbezet is.

Nog een andere mogelijkheid is nog van een andere router te kopen :wink:

Bedankt voor de uitleg

Supe®Staaf
21 september 2014, 10:33
is gewoon door een domme mod waar ik boel mee had, ze willen mij daar wel terug !!
De moderatie trekt hier ook op geen kloten, maar als ze er mij afzwieren, dan kom ik nooit meer terug, niet onder mijn naam, niet onder een andere.

Rahowa
21 september 2014, 10:53
Hoi!

Heb een vraagje, ergens op een site ben ik geband en zou daar graag weer op gaan, maar heb een IP ban daarop.

Weet iemand hoe ik dat makkelijk kan omzeilen? Zou jullie erg dankbaar zijn

Groetjes

Aja, ik ben aangesloten bij Telenet (moest dat belangrijk zijn)

Probeer met een nieuwe account vanuit de bibliotheek.

ViveLaBelgique
21 september 2014, 12:43
Sluit je modem aan op drijfkracht en ga een andere halen omdat uit de jouwe rook uit kwam. Als je een andere modem krijg dan ga je ook een ander IP adres krijgen.

Wapper
21 september 2014, 13:08
zo doe je dat dus (Wapper wtf is dat voor zever?) release / renew in je command mode en klaar (ik heb Tnet)

Als je een router hebt, dan werkt dat voor geen meter; de DHCP-server in de router zal ook steeds hetzelfde IP geven aan een gegeven MAC-adres.

Bovendien zal dat IP een privaat, non-routable IP zijn (192.168.*.*) , het gaat hier over het IP van de router aan WAN-kant

Rahowa
21 september 2014, 13:18
wat is het nut van een nieuwe account met IP ban ?

Ok stom gedacht van mij.

giserke
21 september 2014, 13:24
het forum benaderen via Tor ;)

piazzolla
21 september 2014, 13:38
Je kan proberen van de telenetmodem + router voor langere tijd af te zetten, maar ik geef je weinig kans, tenzij je in een drukbezet netwerksegment zit, waar de pool bijna volbezet is.

ik dacht dat als je uw router reset en een dag wacht vooraleer aan te koppelen, de DHCP negotiatie tussen router en server resulteert in een nieuwe IP (maw tabel in telenet server wordt maar 24h bijgehouden), vroeger was dit zo, is misschien veranderd ondertussen.

Lance
21 september 2014, 13:51
zo doe je dat dus (Wapper wtf is dat voor zever?) release / renew in je command mode en klaar (ik heb Tnet)

Dit heb ik zelf al geprobeerd en het werkt niet.

Xenophon
21 september 2014, 14:10
het forum benaderen via Tor ;)

2

ViveLaBelgique
21 september 2014, 14:24
Dat kan je zien , de geldigheid van je IP : CMD ==> IPCONFIG/ALL

Dat geeft info over je lokaal IP, niet over je internet IP.

Wapper
21 september 2014, 15:03
ik dacht dat als je uw router reset en een dag wacht vooraleer aan te koppelen, de DHCP negotiatie tussen router en server resulteert in een nieuwe IP (maw tabel in telenet server wordt maar 24h bijgehouden), vroeger was dit zo, is misschien veranderd ondertussen.


Vroeger was dat zeker zo, zelfs een paar uur volstonden toen.
Ik heb hier nu al sinds maart hetzelfde IP; toen heeft men hier in de buurt werken uitgevoerd van Telenet, en is de boel gereset geweest.

De hele problematiek van die (al dan niet beperkte) IP pool is te vergelijken met het oude analoge telefoonsysteem. Stel dat op een centrale 1000 lijnen aangesloten zijn.
Welnu, van die aangesloten lijnen konden maar een beperkt aantal tegelijk een nummer kiezen, omdat het aantal circuits dat de eigenlijke verbinding maakt van de inkomende lijn naar het bestemmingsnummer, beperkt is (want duur).
Eens de verbinding gemaakt is, komt het circuit weer vrij, enz...

Met sommige populaire telefoonspelletjes op radio/TV was het elke keer prijs toen. :lol: Voor de huidige digitale centrales weet ik niet of die beperking nog geldt.

Wapper
21 september 2014, 15:07
Dat geeft info over je lokaal IP, niet over je internet IP.

Hier is een Firefox extensie die dat wel doet:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/your-ip/

non-conformist
21 september 2014, 15:07
één woord : Tor.

Wapper
21 september 2014, 15:19
Dit heb ik zelf al geprobeerd en het werkt niet.

Dat kan ook niet werken, Lance...

@all: Met ipconfig /renew kan je de adrestoekenningspolitiek van een DHCP-server niet wijzigen. Punt.

Wapper
21 september 2014, 15:23
één woord : Tor.

Tor, met de T van Traaaaag... :lol:

Demper
21 september 2014, 15:26
blablablablaaaa

Wapper
21 september 2014, 15:35
blablablablaaaa

http://www.ljplus.ru/img4/w/e/webid_studio/trololo.gif

Demper
21 september 2014, 15:44
http://www.ljplus.ru/img4/w/e/webid_studio/trololo.gif

http://www.takeus.nl/wp-content/uploads/image/muziek/Khil.jpg

Allesstroomt
21 september 2014, 15:49
Ik gebruikte vroeger op de pc anonymoX om af en toe op thepiratebay te gaan, afgeleide van Tor vermoed ik.
Je kan ook dmv proxysites anoniem surfen.
Voor ssmartphones zijn er ook taal van browserapps waarmee je anoniem zou kunnen surfen. Geen idee of ze werken.

Wapper
21 september 2014, 15:59
http://www.takeus.nl/wp-content/uploads/image/muziek/Khil.jpg

http://i.imgur.com/1PjPF.jpg

giserke
21 september 2014, 16:16
http://www.takeus.nl/wp-content/uploads/image/muziek/Khil.jpg

https://i.ytimg.com/vi/DRMBxnxWiNQ/hqdefault.jpg

Pandareus
21 september 2014, 18:12
Is dat eventjes gênant...
Ik zou me schamen om perse ergens terug te willen gaan waar men me niet wenst.
Als je ergens buitengekieperd wordt, dan houd je toch de eer aan jezelf, en dan wil je daar toch niet meer naartoe?

De kleine Björn heeft die evidentie ook niet zo goed gesnapt.
Die kruipt ook langs het raam terug binnen als ze hem de deur uitschoppen.

Supe®Staaf
21 september 2014, 18:31
De kleine Björn heeft die evidentie ook niet zo goed gesnapt.
Die kruipt ook langs het raam terug binnen als ze hem de deur uitschoppen.
Dat personage zegt me niks.
Waarschijnlijk een van de vele N-Va-gesubsidiëerden die hier het forum komen volkwakken met hun natte separatistische droompjes.
Als dat soortje teveel gezeur post, dan sla ik hun derrie over, dus van mij mogen ze hun triestige pleziertje rustig hebben.