PDA

View Full Version : FVF ofte FietsVergoedingsFraude


BigF
29 september 2014, 08:03
Met de fiets naar het werk rijden brengt op. In mijn geval krijg ik dubbel zoveel reisvergoeding als wanneer ik met de auto kom.

Kortom; er valt te verdienen en dan gaan de Belgen aan de slag.

20 km naar de werkplaats? Laten we er 18 met de auto doen en de laatste twee met de fiets.

Op carpoolparkings nog niemand gezien die een fiets uit zijn auto haalt of er eentje op de parking op slot heeft staan? Ik zie er nagenoeg elke morgen twee.

Een ex-collega presteerde het zo om meer dan 40 km naar het werk dubbel te laten betalen terwijl zijn auto aan het einde van de straat stond. Het feit dat hij na zijn "40 km fietsen" altijd onbezweet, fris gewassen op het werk aankwam was al een aanwijzing. Zijn auto op de parking iets verderop was er nog één. En zijn C4 was de aanwijzing dat de baas het spelletje doorhad.

Wat jullie? Jullie bekend (actief of passief) met het alom groeiende fenomeen van FVF?

Supe®Staaf
29 september 2014, 08:17
Typisch 'groen'
Dwaze maatregelen uitvinden, die veel poen kosten, maar waar uiteindelijk het milieu niet beter van wordt.

Vlaanderen Boven
29 september 2014, 10:02
Er valt mee te verdienen maar je moet toch al een vrek zijn om er elke dag zoveel moeite voor te willen doen.

Anna List
29 september 2014, 10:20
Het is toch t'een of t'ander?
Hoe gaat die dat bewijzen op de rechtbank?

idd

beter werkgever aanklagen, en verplichten douches te installeren.

maddox
29 september 2014, 10:31
Wat jullie? Jullie bekend (actief of passief) met het alom groeiende fenomeen van FVF?

Ik ben al een tijdje aan't puzzelen hoe het helemaal te gek te maken.

Electrisch naar het werk snorren, met overmaatse accu's, en die op't werk opladen, om thuis het "overschotje" te gebruiken om andere dingen mee te doen.

Klojo eerste klas
29 september 2014, 11:24
Er wordt ook uitbetaald als je van thuis naar 't station (en 's avonds omgekeerd, natuurlijk) met de fiets rijdt (bij ons toch)...... Geen idee hoe ze dat zouden kunnen controleren..... Drones :twisted:

Anna List
29 september 2014, 11:31
Met de fiets naar het werk rijden brengt op. In mijn geval krijg ik dubbel zoveel reisvergoeding als wanneer ik met de auto kom.

Kortom; er valt te verdienen en dan gaan de Belgen aan de slag.

20 km naar de werkplaats? Laten we er 18 met de auto doen en de laatste twee met de fiets.

Op carpoolparkings nog niemand gezien die een fiets uit zijn auto haalt of er eentje op de parking op slot heeft staan? Ik zie er nagenoeg elke morgen twee.

Een ex-collega presteerde het zo om meer dan 40 km naar het werk dubbel te laten betalen terwijl zijn auto aan het einde van de straat stond. Het feit dat hij na zijn "40 km fietsen" altijd onbezweet, fris gewassen op het werk aankwam was al een aanwijzing. Zijn auto op de parking iets verderop was er nog één. En zijn C4 was de aanwijzing dat de baas het spelletje doorhad.

Wat jullie? Jullie bekend (actief of passief) met het alom groeiende fenomeen van FVF?

als die werkgever nu eens zou beginnen met te controleren wie werkt en wie meesurft, denk dat dat al een pak meer zou opbrengen en verbeteren, niet ?

wel weer typisch Vlaams ... een of ander akkefietje zoeken om iemand buiten te kieperen, wsl wel diegene die ni werkt en meesurft, maar soit, t had wel fijner geweest hem ook ineens te zeggen waar t op stond : "ge werkt ni hard genoeg, luierik!" ;-)

Anna List
29 september 2014, 11:31
Er wordt ook uitbetaald als je van thuis naar 't station (en 's avonds omgekeerd, natuurlijk) met de fiets rijdt (bij ons toch)...... Geen idee hoe ze dat zouden kunnen controleren..... Drones :twisted:

is er een Drone-vergoeding ook ?

Ke Nan
29 september 2014, 13:48
Fuckin moslims!

Vlaanderen Boven
29 september 2014, 13:50
Fuckin moslims!

Je zal je vergist hebben van draad, het gaat hier om mensen die werken. :D

Klojo eerste klas
29 september 2014, 15:13
wat krijg je dan? stukje thuis - station of thuis - werk?
thuis-station en station-thuis...maar je brengt me op een idee.... Eens informeren wat ze zouden doen indien ik de fiets meesleur op de trein en daadwerkelijk op die fiets ga zitten ;-)

Klojo eerste klas
29 september 2014, 15:13
is er een Drone-vergoeding ook ?

enkel voor kabouters en andere kleinschaligen

Klojo eerste klas
29 september 2014, 15:14
Je zal je vergist hebben van draad, het gaat hier om mensen die werken. :D

fucken kan ook soms hard werken zijn, hoor.... :oops:

koe de poing
29 september 2014, 18:44
Misschien stoppen die twee op de carpoolparking omdat vandaaruit verder fietsen ervoor zorgt dat ze sneller ter palekke geraken dan wanneer ze nog een half uur door stadsverkeer moet sukkelen met de wagen, en vervolgens nog eens een kwartier naar een parkeerplaats moeten zoeken ?

BigF
1 oktober 2014, 08:58
Het is toch t'een of t'ander?
?
Kom je met de auto krijg je 1 euro, kom je met de fiets krijg je er 2.

Hoe gaat die dat bewijzen op de rechtbank?
Aha, jij bent nog zo iemand die gelooft je nagenoeg elk ontslag succesvol voor de rechtbank kan aanvechten?
Nieuwsupdate; voor iets wat de baas niet kan bewijzen zijn er massa's redenen om iemand op straat te zetten hoor. Veel succes op de rechtbank.

BigF
1 oktober 2014, 09:02
Er valt mee te verdienen maar je moet toch al een vrek zijn om er elke dag zoveel moeite voor te willen doen.

Je zou ervan verbaasd staan hoeveel vrekken er zijn...

Bovendien; zoveel moeite is dat niet hoor.
Je parkeert een fiets ergens op een parking in de buurt van uw werk.
En je fietst de laatste paar honderd meter naar je werk.
's Avonds andersom.
Paar honderd meter fietsen; dubbele reisvergoeding.

Voor mensen die carpoolen is het nog makkelijker. Die stappen gewoon bij hun fiets af en die kan overal staan want je hebt (als je passagier bent) geen parking nodig.

BigF
1 oktober 2014, 09:03
Ik ben al een tijdje aan't puzzelen hoe het helemaal te gek te maken.

Electrisch naar het werk snorren, met overmaatse accu's, en die op't werk opladen, om thuis het "overschotje" te gebruiken om andere dingen mee te doen.
Voila zie!
Hebben we een achterpoortje gevonden, dan gaan we zoeken of er ook geen katteluik in te vinden is.
Thats the spirit!!
:cheer:

BigF
1 oktober 2014, 09:08
als die werkgever nu eens zou beginnen met te controleren wie werkt en wie meesurft, denk dat dat al een pak meer zou opbrengen en verbeteren, niet ?
Dat geldt voor nagenoeg elke werkgever eh?
Toch zeker binnen kleine KMO's en familiebedrijfjes enzo.

wel weer typisch Vlaams ... een of ander akkefietje zoeken om iemand buiten te kieperen, wsl wel diegene die ni werkt en meesurft, maar soit, t had wel fijner geweest hem ook ineens te zeggen waar t op stond : "ge werkt ni hard genoeg, luierik!" ;-)
Bij mijn baas (kleine KMO) is zoiets geen akkefietje. Die leeft nog met het besef dat elke euro die hij aan ons moet geven er eentje minder voor hemzelf is.

BigF
1 oktober 2014, 09:09
Misschien stoppen die twee op de carpoolparking omdat vandaaruit verder fietsen ervoor zorgt dat ze sneller ter palekke geraken dan wanneer ze nog een half uur door stadsverkeer moet sukkelen met de wagen, en vervolgens nog eens een kwartier naar een parkeerplaats moeten zoeken ?
Dat kan.
Maar dan is het maar de vraag of hij bij zijn werkgever ook daadwerkelijk aangeeft dat hij niet het hele stuk met de fiets doet.

Anna List
1 oktober 2014, 09:24
enkel voor kabouters en andere kleinschaligen

http://textually.org/drones/2013/06/032493.htm

Anna List
1 oktober 2014, 09:29
Voila zie!
Hebben we een achterpoortje gevonden, dan gaan we zoeken of er ook geen katteluik in te vinden is.
Thats the spirit!!
:cheer:

[socialist modus]als we daar een subsidiesysteem(op kosten van de werkgever) voor ontwikkelen, batterijcheques of zo, vallen we mss deze winter niet zonder stroom[\exit socialist]

BigF
2 oktober 2014, 09:41
[socialist modus]als we daar een subsidiesysteem(op kosten van de werkgever) voor ontwikkelen, batterijcheques of zo, vallen we mss deze winter niet zonder stroom[\exit socialist]

Den baas overhalen om uw e-fiets op het bedrijf te mogen opladen is niet zo moeiijk, daar gaan er weinig over vallen.

Het komt er dus op aan een e-fiets te ontwikkelen die tsjokvol batterijen zit.
Of beter; een batterij in de vorm van een e-fiets te ontwikkelen.

Die fiets mag gerust 100 kg wegen, ge rijdt toch elektrisch naar huis.

Maar thuis kook je je avondeten en kijk je heel de avond tv met de stroom uit de batterijen van je e-fiets.



Soit, kort samengevat; de e-fiets fabrikanten zijn verkeerd bezig. In hun strijd om een zo licht mogelijke fiets te ontwikkelen schieten ze een groot deel van hun doelpubliek voorbij. Ze zouden beter een zo zwaar mogelijke e-fiets ontwikkelen.
Dat ik het gezegd heb.

Anna List
2 oktober 2014, 12:20
Den baas overhalen om uw e-fiets op het bedrijf te mogen opladen is niet zo moeiijk, daar gaan er weinig over vallen.

Het komt er dus op aan een e-fiets te ontwikkelen die tsjokvol batterijen zit.
Of beter; een batterij in de vorm van een e-fiets te ontwikkelen.

Die fiets mag gerust 100 kg wegen, ge rijdt toch elektrisch naar huis.

Maar thuis kook je je avondeten en kijk je heel de avond tv met de stroom uit de batterijen van je e-fiets.



Soit, kort samengevat; de e-fiets fabrikanten zijn verkeerd bezig. In hun strijd om een zo licht mogelijke fiets te ontwikkelen schieten ze een groot deel van hun doelpubliek voorbij. Ze zouden beter een zo zwaar mogelijke e-fiets ontwikkelen.
Dat ik het gezegd heb.

uwen Tesla opladen op kantoor ?