PDA

View Full Version : Obama: "De band tussen VS en Israël is onbreekbaar"


Drukazz
2 oktober 2014, 10:47
http://static3.hln.be/static/photo/2014/9/9/6/20141001205259/media_xll_7163826.jpg
Barack Obama in een onderhoud met Israëlisch premier Benjamin Netanyahu in het Witte Huis. © photo news.

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de band tussen Israël en de VS tijdens een ontmoeting met de Israëlische regeringsleider Benjamin Netanyahu als "onbreekbaar" bestempeld. "Israël bevindt zich duidelijk in een turbulente buurt", zei Obama vandaag. Het land mag daarom op de "rotsvaste steun" van de VS in veiligheidskwesties rekenen.
De relatie tussen Obama en Netanyahu wordt beschouwd als gespannen. "Ze lijken wel een echtpaar in ruzie dat om familieredenen ondanks voortdurend gekibbel beslist heeft om samen te blijven", schreef de New York Times vandaag. De verstandhouding is "doorgaans welwillend, maar zelden warm". Kort voor Netanyahu's laatste bezoek aan Washington in maart had Obama in een interview aangegeven dat de tijd voor een vredesproces tussen Israëli's en Palestijnen ten einde loopt. Een maand later mislukten de onderhandelingen over mogelijke kaderakkoorden.

"Onwrikbare steun"
Netanyahu dankte voor de "onwrikbare" steun van de Amerikanen. Pas in juli hadden de VS bijkomende financiële middelen voor de Israëlische rakettenafweer vrijgemaakt. Van de extra 622 miljoen dollar (460 miljoen euro) is 351 miljoen dollar (259 miljoen euro) voor de "Iron Dome" (IJzeren Koepel) voorzien, een systeem dat in de Gazaoorlog vele raketten van radicale islamisten uit de Gazastrook heeft afgeweerd. Obama zei dat de Amerikanen trots mogen zijn op het programma, dat Israëlische mensen heeft beschermd..

Bezorgd om Iraans atoomprogramma
Netanyahu gebruikte zijn tijd in het Oval Office ook om opnieuw lucht te geven aan zijn bezorgdheid over het Iraans atoomprogramma. Iran wil een deal om de harde sancties tegen de Iraanse economie te versoepelen om zich als "nucleair groeiland" te vestigen, zei Netanyahu. Hij vreest dat Iran een kernwapen wil ontwikkelen onder het mom van een vreedzaam nucleair programma. Terwijl Obama vaart wil zetten achter de onderhandelingen met Teheran, hoopt Netanyahu dat de gesprekken in een patsituatie eindigen.

http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossier-Obama/article/detail/2072666/2014/10/01/Obama-De-band-tussen-VS-en-Israel-is-onbreekbaar.dhtml

Vrienden voor het leven!

geertvdb
2 oktober 2014, 13:33
Persoonlijk vind ik Netanyahu een gewetenloze kl**tzak, maar je, wie ben ik hé?

Pandareus
2 oktober 2014, 14:17
Zich focussen op de persoon Netanyahu of Obama is zinloos. De 'band' tussen de landen, daar gaat het om. Bondgenoodschap lijkt me een betere term.
In verschillende draadjes zijn er nogal wat idealisten die echt geloven dat onder druk van publieke verontwaardiging bij de amerikaanse decision makers een nieuwe attitude zou kunnen afgedwongen worden. Met name dat zij israël zouden 'dwingen' om te capituleren aan de eisen van Abbas.
Het lijkt me vrij duidelijk dat dit totaal niet aan de orde is.

1207
2 oktober 2014, 14:24
Met name dat zij israël zouden 'dwingen' om te capituleren aan de eisen van Abbas. .
het gaat niet om de eisen van Abbas
het gaat om mensenrechten, burgerrechten, volkerenrecht, oorlogsrecht, misdaden tegen de menselijkheid

de vraag is niet of EU, Vs zich ooit van de Israelische misdaden afkeert maar eerder wanneer.

neem het mooie voorbeeld vandaag
blijkbaar was een belgische elektriciteitscentrale voor 200 Palestijnen levensgevaarlijk voor de nationale Israelische veiligheid en het voortbestaan van de staat Israel

nu blijkt ook dat een speeltuin, gebouwd door Belgie, eveneens de veiligheidsdiensten van Israel op scherp zet en straks vernield moet worden.

Drukazz
2 oktober 2014, 14:48
het gaat niet om de eisen van Abbas
het gaat om mensenrechten, burgerrechten, volkerenrecht, oorlogsrecht, misdaden tegen de menselijkheid

de vraag is niet of EU, Vs zich ooit van de Israelische misdaden afkeert maar eerder wanneer.

neem het mooie voorbeeld vandaag
blijkbaar was een belgische elektriciteitscentrale voor 200 Palestijnen levensgevaarlijk voor de nationale Israelische veiligheid en het voortbestaan van de staat Israel

nu blijkt ook dat een speeltuin, gebouwd door Belgie, eveneens de veiligheidsdiensten van Israel op scherp zet en straks vernield moet worden.

als onder die speeltuin wapens verstopt liggen van Hamas vind ik dat de normaalste zaak van de wereld dat die gebombardeerd wordt. Uiteraard wel 's nachts op een moment dat daar geen spelende kinderen bij gebombardeerd worden

Idem voor die elektriciteitscentrale.

De vraag is niet of Hamas ooit tot moes geslagen zal worden, de vraag is wanneer.

Drukazz
2 oktober 2014, 14:51
Trouwens, ik vind niet dat het de taak van België is om elders speeltuinen en elektriciteitscentrales te bouwen. Laat dat maar over aan de golfstaten, die zijn zo rijk als de zee diep is terwijl we in België zwaar in crisis zitten. Dat terzijde.

atmosphere
2 oktober 2014, 15:47
als onder die speeltuin wapens verstopt liggen van Hamas vind ik dat de normaalste zaak van de wereld dat die gebombardeerd wordt. Dan moet u ook niet gaan zeuren wanneer dat in Israel plaatsvind.


Uiteraard wel 's nachts op een moment dat daar geen spelende kinderen bij gebombardeerd worden
welnee , dan zeggen ze toch gewoon "hamas human shield'

Idem voor die elektriciteitscentrale.
Waar ook s'nachts personeel rondloopt

De vraag is niet of Hamas ooit tot moes geslagen zal worden, de vraag is wanneer.

irrelevant , het verzet gaat gewoon door, ook zonder hamas .
Hamas is het probleem niet , de bezetting is dat wel

vlaams realist
2 oktober 2014, 16:05
Misschien had Belgie beter elec-centrales in eigen land gebouwd ?
En over een teveel aan speeltuintjes heb ik ook nog niet gehoord .
Dat de tunnelgravers en raketbouwers zich bezig houden met speeltuintjes .
Dan gaat de toestand aldaar zeker beteren .

atmosphere
2 oktober 2014, 16:19
het gaat niet om de eisen van Abbas
het gaat om mensenrechten, burgerrechten, volkerenrecht, oorlogsrecht, misdaden tegen de menselijkheid
Dergelijk modern beschaaft denken, gaat voor velen hier opeens
niet meer op wanneer het om Israel gaat zoals u weet.


de vraag is niet of EU, VS zich ooit van de Israelische misdaden afkeert maar eerder wanneer.
Inderdaad want die dag zal komen


nu blijkt ook dat een speeltuin, gebouwd door Belgie, eveneens de veiligheidsdiensten van Israel op scherp zet en straks vernield moet worden.

Er is helemaal niets dat ontzien wordt, burgers, strijders, woningen bedrijfspanden, landbouwgrond, bruggen, wegen, speeltuinen, het strand, watervoorzieningen, electriciteitsvoorzieningen, overal pleurt men bommen op.
Zelf landbouwgrond is een bedreiging voor Israels national security.
ze noemen het dan gewoon "hamas infrastructure"

Drukazz
2 oktober 2014, 16:34
Dan moet u ook niet gaan zeuren wanneer dat in Israel plaatsvind.

Israël staat internationaal niet bekend als een terreurorganisatie dacht ik?

Waarmee je met dit bericht meteen jouw ware aard laat zien. Jammer.


Inderdaad want die dag zal komen


Weet je welke dag er ook zal komen? Dat er een geradicaliseerde zot (mogelijk ex Syrië strijder) opnieuw een nieuw bommetje zal doen ontploffen in België.

Met dank aan onze progressievelingen hier zo

1207
2 oktober 2014, 16:45
Israël staat internationaal niet bekend als een terreurorganisatie dacht ik?
Probleem is natuurlijk wie er die lijst en de criteria bepaalt
neem eender welke gangbare definitie en zowel Israel als de Vs voldoen perfect aan de criteria om terroristisch genoemd te kunnen worden.

Pandareus
2 oktober 2014, 16:46
het gaat niet om de eisen van Abbas
het gaat om mensenrechten, burgerrechten, volkerenrecht, oorlogsrecht, misdaden tegen de menselijkheid

de vraag is niet of EU, Vs zich ooit van de Israelische misdaden afkeert maar eerder wanneer.

neem het mooie voorbeeld vandaag
blijkbaar was een belgische elektriciteitscentrale voor 200 Palestijnen levensgevaarlijk voor de nationale Israelische veiligheid en het voortbestaan van de staat Israel

nu blijkt ook dat een speeltuin, gebouwd door Belgie, eveneens de veiligheidsdiensten van Israel op scherp zet en straks vernield moet worden.

Ik denk nochtans dat voor wat betreft de VS het antwoord duidelijk is : nooit.

Wat israël bezielt om die electriciteitscentrale die daar blijkbaar met ontwikkelingsfondsen zou zijn neergezet te vernietigen is mij overigens een raadsel...

Pandareus
2 oktober 2014, 16:49
als onder die speeltuin wapens verstopt liggen van Hamas vind ik dat de normaalste zaak van de wereld dat die gebombardeerd wordt. Uiteraard wel 's nachts op een moment dat daar geen spelende kinderen bij gebombardeerd worden

Idem voor die elektriciteitscentrale.

De vraag is niet of Hamas ooit tot moes geslagen zal worden, de vraag is wanneer.

Dat is pure speculatie, het gaat trouwens niet om bombardementen maar over met buldozers verwijderen van kilometerslange electriciteitsleidingen ?

Mij zou het ook wel interesseren om hier iets meer over te lezen dan een artikeltje zonder enige achtergrond.

Pandareus
2 oktober 2014, 16:55
Misschien had Belgie beter elec-centrales in eigen land gebouwd ?
En over een teveel aan speeltuintjes heb ik ook nog niet gehoord .
Dat de tunnelgravers en raketbouwers zich bezig houden met speeltuintjes .
Dan gaat de toestand aldaar zeker beteren .

Tunnelgravers en raketbouwers = Gaza. Hier gaat het om de west bank :roll:

1207
2 oktober 2014, 17:11
Ik denk nochtans dat voor wat betreft de VS het antwoord duidelijk is : nooit.
Nooit is een heel lange periode

Wat israël bezielt om die electriciteitscentrale die daar blijkbaar met ontwikkelingsfondsen zou zijn neergezet te vernietigen is mij overigens een raadsel...
zelfverdediging, hamasinfrastructuur, terrorisme,...
straf dat jij dat zelfs niet meer gelooft :)

volgens Israel ontbrak het aan documenten en dat de centrale niet eens in Israel stond doet er natuurlijk niet toe

geertvdb
2 oktober 2014, 18:55
Israël staat internationaal niet bekend als een terreurorganisatie dacht ik?

Waarmee je met dit bericht meteen jouw ware aard laat zien. Jammer.





Weet je welke dag er ook zal komen? Dat er een geradicaliseerde zot (mogelijk ex Syrië strijder) opnieuw een nieuw bommetje zal doen ontploffen in België.

Met dank aan onze progressievelingen hier zo

Dus uw visie is:

Links is anti Israel, rechts is pro Israel?

Is dat zowat de samenvatting van uw wereldbeeld?

quercus
2 oktober 2014, 19:00
Trouwens, ik vind niet dat het de taak van België is om elders speeltuinen en elektriciteitscentrales te bouwen. Laat dat maar over aan de golfstaten, die zijn zo rijk als de zee diep is terwijl we in België zwaar in crisis zitten. Dat terzijde.

:lol: Klopt! La Belgique is niet eens in staat gebleken een stabiele electriciteits-voorziening te verzekeren voor haar eigenste bewoners. De betrokken NGO die daar op de West-Bank actief geweest is heeft duidelijk niet om louter humanitaire redenen gehandeld.

Pandareus
2 oktober 2014, 19:00
Twee minuutjes googelen en het blijkt dat de autoriteiten op 20 maart al 4 afbraakbevelen gaven ivm infrastructuurwerken die illegaal waren. (waaronder de betrokken electriciteitsleidingen)
Ook bij ons breekt men dan af, als de overtreder het niet zelf doet. Wat bezielt een ngo of een publiek belgisch orgaan om geld te stoppen in infrastructuur zonder de nodige zekerheid dat die daar mag blijven staan ? Is dat publiek geld ? Dan vallen daar vragen over te stellen...

Pandareus
2 oktober 2014, 19:12
Nooit is een heel lange periode


zelfverdediging, hamasinfrastructuur, terrorisme,...
straf dat jij dat zelfs niet meer gelooft :)

volgens Israel ontbrak het aan documenten en dat de centrale niet eens in Israel stond doet er natuurlijk niet toe

Zie mijn laatste posting, ik had het ondertussen zelf gevonden. Lijkt me vrij logisch om infrastructuur af te breken die illegaal opgetrokken is. Case closed wat mij betreft.
Ik hoop dat er een onderzoek komt naar de werking van de organisaties die ons belastinggeld op dergelijke gratuite manier gaan verkwanselen daar.
Wie denkt te kunnen doen alsof israël haar administratie daar niet van tel is moet maar zijn verlies kunnen optellen en doorslikken.
Jammer genoeg zijn wij hier de sponsors van deze miskleun.
Dit is geld over de balk gooien. De minister die daarvoor tekende mogen ze spietsen van mijn part. (ongeacht welke partij, zelfs al stemde ik er zelf op)

atmosphere
2 oktober 2014, 19:31
Zie mijn laatste posting, ik had het ondertussen zelf gevonden. Lijkt me vrij logisch om infrastructuur af te breken die illegaal opgetrokken is.

Waarom was die illegaal volgens u ?
waarschijnlijk omdat Israel dat claimt

1207
2 oktober 2014, 19:41
Zie mijn laatste posting, ik had het ondertussen zelf gevonden. Lijkt me vrij logisch om infrastructuur af te breken die illegaal opgetrokken is. Case closed wat mij betreft.
Alleen vergeet je, negeer je, ben je weer stekeblind voor het kleine gegeven/detail dat west bank niet Israel is

Belgie kan ook niet in of voor Duitsland gaan bepalen of daar ist (il)legaals staat en dat dan evtl afbreken.

dat slaat nergens op

jogo
2 oktober 2014, 19:43
Zie mijn laatste posting, ik had het ondertussen zelf gevonden. Lijkt me vrij logisch om infrastructuur af te breken die illegaal opgetrokken is. Case closed wat mij betreft.

Zo logisch en wettelijk is de afbraak van een elektriciteitsnetwerk op de bezette Westelijke Jordaanoever ook weer niet. ?
Eerder recht van de sterkste...

Pandareus
2 oktober 2014, 19:55
Waarom was die illegaal volgens u ?
waarschijnlijk omdat Israel dat claimt

Ja, in die realiteit leven we en het heeft weinig zin om te doen alsof dat niet zo is. En aangezien ik niet denk dat deze realiteit in de eerstkomende tientallen jaren zal veranderen lijkt het me futiel om te doen alsof er iets anders bestaat dan de huidige administratieve autoriteit.

Pandareus
2 oktober 2014, 19:58
Alleen vergeet je, negeer je, ben je weer stekeblind voor het kleine gegeven/detail dat west bank niet Israel is

Belgie kan ook niet in of voor Duitsland gaan bepalen of daar ist (il)legaals staat en dat dan evtl afbreken.

dat slaat nergens op

België is een staat.
Duitsland is een staat.
De west bank is gebied met internationaal een betwiste status, géén internationale staat, en al sinds 1967 de facto israëlisch grondgebied.
Vrij logisch dat ze daar een administratief beheer uitoefenen.

Bad Attila
2 oktober 2014, 20:03
Twee minuutjes googelen en het blijkt dat de autoriteiten op 20 maart al 4 afbraakbevelen gaven ivm infrastructuurwerken die illegaal waren. (waaronder de betrokken electriciteitsleidingen)
Ook bij ons breekt men dan af, als de overtreder het niet zelf doet. Wat bezielt een ngo of een publiek belgisch orgaan om geld te stoppen in infrastructuur zonder de nodige zekerheid dat die daar mag blijven staan ? Is dat publiek geld ? Dan vallen daar vragen over te stellen...

Je zou dit argument kunnen gebruiken ( in zoverre het klopt, dat weet ik niet) indien Israël even konsekwent de illegale "settlements" zou afbreken...

Quod non, wel integendeel.

jogo
2 oktober 2014, 20:21
België is een staat.
Duitsland is een staat.
De west bank is gebied met internationaal een betwiste status, géén internationale staat, en al sinds 1967 de facto israëlisch grondgebied.
Vrij logisch dat ze daar een administratief beheer uitoefenen.

Het heeft altijd zin onrechtvaardigheid niet te accepteren, ongeacht de slechte vooruitzichten.
Die schade voor de Belgische belastingbetaler valt nogal mee in vergelijking met het leed van de plaatselijke bevolking moet ondergaan met dat internationaal betwist beheer.

Wapper
2 oktober 2014, 21:10
Waarom was die illegaal volgens u ?
waarschijnlijk omdat Israel dat claimt

Inderdaad, ja. Israel vertelt altijd de waarheid /sarc

De Britse hulporganisatie Oxfam verwijt Israël dat het een met Belgisch geld gebouwd elektriciteitsnetwerk op de Westelijke Jordaanoever heeft vernield. Daardoor zit een Palestijns dorp zonder stroom.

Volgens Oxfam werd het netwerk in 2007 gebouwd met Belgische hulp. Het levert stroom aan een gemeenschap van Palestijnse herders in een dorp vlakbij.

Maandag zouden Israëlische militairen het stroomnetwerk evenwel vernield hebben. Het zou gaan om 70 palen en stroomkabels van 4,5 kilometer.

Daardoor zitten de Palestijnse herders voortaan zonder stroom en kunnen ze hun melk, kaas en yoghurt niet langer koelen.

Oxfam eist dat onze regering Israël op het matje roept en schadevergoeding eist om de schade te herstellen. Die bedraagt zo'n 55.000 euro. Volgens Israël waren de vergunningen niet in orde, maar dat noemt Oxfam een drogreden.

En gaat Reynders de ambassadeur op het matje roepen indien het "illegale" bouwwerken betreft??

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2107572

do 02/10/2014 - 13:29 Rik Arnoudt Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) veroordeelt de vernietiging door Israël van een elektriciteitsnetwerk op de bezette Westelijke Jordaanoever. Hij roept de Israëlische ambassadeur in Brussel op het matje om uitleg te komen geven, maar eist ook een schadevergoeding.

"Wij veroordelen zo'n vernietiging", zegt Reynders. "Ik heb de Israëlische ambassadeur gevraagd om naar mijn departement te komen, eerst en vooral om hem zo'n veroordeling mee te delen, maar ook om een schadevergoeding te vragen."

Het vernielde elektriciteitsnetwerk was voor een deel betaald met Belgisch geld. "Wij moeten een initiatief vanuit de Europese Unie hebben", vindt Reynders. Volgens hem is het vernielde elektriciteitsnetwerk ook een project van de Europese Commissie.

Hij zegt niet te begrijpen waarom het netwerk moest worden vernield.

piazzolla
2 oktober 2014, 22:37
De west bank is gebied met internationaal een betwiste status, géén internationale staat, en al sinds 1967 de facto israëlisch grondgebied.
Vrij logisch dat ze daar een administratief beheer uitoefenen.

Wat een onzin !

Sinds 2012 heeft Palestina de facto state hood (VN). Sinds 67 worden zowel Gaza als de West Bank door zowat alle regeringen ter wereld als bezette gebieden beschouwd. Nederzettingen in de West Bank wordt als illegaal beschouwd door de hele wereldgemeenschap.
Dat de Palestijnse gebieden geannexeerd Israelisch grondgebied zou zijn leeft enkel in het hoofd van zionisten/religioten en wereldvreemden/zwakzinnigen.
Ook wordt de zogezegde annexatie van Oost Jeruzalem en Golan hoogte (1980/81) door geen enkel land buiten Israel erkend ("void and null" verklaard door de VN).

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territories

Drukazz
2 oktober 2014, 22:46
Dus uw visie is:

Links is anti Israel, rechts is pro Israel?

Is dat zowat de samenvatting van uw wereldbeeld?

Neen, die uitspraak stond los van Israël

piazzolla
2 oktober 2014, 23:19
Twee minuutjes googelen en het blijkt dat de autoriteiten op 20 maart al 4 afbraakbevelen gaven ivm infrastructuurwerken die illegaal waren. (waaronder de betrokken electriciteitsleidingen)
Ook bij ons breekt men dan af, als de overtreder het niet zelf doet. Wat bezielt een ngo of een publiek belgisch orgaan om geld te stoppen in infrastructuur zonder de nodige zekerheid dat die daar mag blijven staan ? Is dat publiek geld ? Dan vallen daar vragen over te stellen...

Omdat Israel zegt dat het illegaal is ? :lol:

Uiteindelijke doelstelling is gewoon 'Area C' grondgebied op de West Bank etnisch zuiveren (maak het onleefbaar voor Palestijnen).

De boeren/herders die daar wonen hebben er hun gemeenschap daar al van voor 67. De electriciteits voorziening is gebouwd in 2004 ter ondersteuning van de locale boeren/herders. Electriciteits voorziening voor Palestijnse boeren was er weer teveel aan voor Israel, en jaren na de bouw wordt deze plots illegaal :D
Vorige maand hebben ze daar ook al 4 huizen (100 en jaren oud) gebulldozerd, ook plots illegaal :D

http://www.btselem.org/planning_and_building/20141002_destruction_of_power_grid_in_khirbet_a_tw ayel

http://blog.theheadlines.org/theHead/

Pandareus
3 oktober 2014, 11:19
Wat een onzin !

Sinds 2012 heeft Palestina de facto state hood (VN). Sinds 67 worden zowel Gaza als de West Bank door zowat alle regeringen ter wereld als bezette gebieden beschouwd. Nederzettingen in de West Bank wordt als illegaal beschouwd door de hele wereldgemeenschap.
Dat de Palestijnse gebieden geannexeerd Israelisch grondgebied zou zijn leeft enkel in het hoofd van zionisten/religioten en wereldvreemden/zwakzinnigen.
Ook wordt de zogezegde annexatie van Oost Jeruzalem en Golan hoogte (1980/81) door geen enkel land buiten Israel erkend ("void and null" verklaard door de VN).

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territories

Hou het maar bij de feiten : palestina kreeg 'Non-Member Observer State' status.

Pandareus
3 oktober 2014, 11:21
Omdat Israel zegt dat het illegaal is ? :lol:

Uiteindelijke doelstelling is gewoon 'Area C' grondgebied op de West Bank etnisch zuiveren (maak het onleefbaar voor Palestijnen).

De boeren/herders die daar wonen hebben er hun gemeenschap daar al van voor 67. De electriciteits voorziening is gebouwd in 2004 ter ondersteuning van de locale boeren/herders. Electriciteits voorziening voor Palestijnse boeren was er weer teveel aan voor Israel, en jaren na de bouw wordt deze plots illegaal :D
Vorige maand hebben ze daar ook al 4 huizen (100 en jaren oud) gebulldozerd, ook plots illegaal :D

http://www.btselem.org/planning_and_building/20141002_destruction_of_power_grid_in_khirbet_a_tw ayel

http://blog.theheadlines.org/theHead/

Had men VOOR dat belgische geld uit te geven niet beter eerst zorg gedragen dat de vergunningen in orde kwamen ?

1207
3 oktober 2014, 11:49
Had men VOOR dat belgische geld uit te geven niet beter eerst zorg gedragen dat de vergunningen in orde kwamen ?

Als Nederland in Duitsland wil investeren dan moeten ze ook eerst in Belgie komen polsen of het evtl niet (il)legaal zou kunnen zijn?
slaagt nergens op

Pandareus
3 oktober 2014, 12:08
Als Nederland in Duitsland wil investeren dan moeten ze ook eerst in Belgie komen polsen of het evtl niet (il)legaal zou kunnen zijn?
slaagt nergens op

Neen jouw vergelijking slaagt op niets. De bestuurlijke autoriteit is israël, de toegepaste wetgeving die van israël, de rechtbank die oordeelt bij geschil is die van israël en een vonnis van afbraak komt van diezelfde rechtbank.
Dat jij dat wenst te negeren is je goed recht hoor, maar in de praktijk maakt dat geen verschil.

Dus als Nederland wil investeren in Duitsland dan moeten ze zich verzekeren van de nodige vergunningen van de duitse autoriteit.
En hadden wij ons moeten verzekeren van vergunningen van de israëlische autoriteit.
Zo simpel is het.
Doordat ze dit negeerden is nu na een blijkbaar lange procedure toch beslist voor die illegale constructies te verwijderen. Wie zijn gat brandt...

Drukazz
3 oktober 2014, 14:27
Neen jouw vergelijking slaagt op niets. De bestuurlijke autoriteit is israël, de toegepaste wetgeving die van israël, de rechtbank die oordeelt bij geschil is die van israël en een vonnis van afbraak komt van diezelfde rechtbank.
Dat jij dat wenst te negeren is je goed recht hoor, maar in de praktijk maakt dat geen verschil.

Dus als Nederland wil investeren in Duitsland dan moeten ze zich verzekeren van de nodige vergunningen van de duitse autoriteit.
En hadden wij ons moeten verzekeren van vergunningen van de israëlische autoriteit.
Zo simpel is het.
Doordat ze dit negeerden is nu na een blijkbaar lange procedure toch beslist voor die illegale constructies te verwijderen. Wie zijn gat brandt...

Hier valt niets meer aan toe te voegen.

En de Belg, die bespaarde voort.

Wapper
3 oktober 2014, 15:11
Omdat Israel zegt dat het illegaal is ? :lol:

Uiteindelijke doelstelling is gewoon 'Area C' grondgebied op de West Bank etnisch zuiveren (maak het onleefbaar voor Palestijnen).

De boeren/herders die daar wonen hebben er hun gemeenschap daar al van voor 67. De electriciteits voorziening is gebouwd in 2004 ter ondersteuning van de locale boeren/herders. Electriciteits voorziening voor Palestijnse boeren was er weer teveel aan voor Israel, en jaren na de bouw wordt deze plots illegaal :D
Vorige maand hebben ze daar ook al 4 huizen (100 en jaren oud) gebulldozerd, ook plots illegaal :D

http://www.btselem.org/planning_and_building/20141002_destruction_of_power_grid_in_khirbet_a_tw ayel

http://blog.theheadlines.org/theHead/

Pure landhonger, alle middelen zijn geoorloofd.
Weeral plaats voor de volgende bende fanatieke settlers. case closed.

piazzolla
3 oktober 2014, 15:59
Hou het maar bij de feiten : palestina kreeg 'Non-Member Observer State' status.

Ewel, wat begrijpt u niet aan 'Non-Member Observer State'.
Sinds 2012 is Palestina Non-Member Observer State. Palestina wordt door de VN niet meer als 'entiteit' (non-state) maar als 'state' beschouwd. In alle officiele documenten/communicatie wordt sinds 2012 de "State of Palestine" gebruikt. Zowat alle regeringen ter wereld erkennen dit en is Palestina de-facto state. Gevolg hiervan is bvb dat ze zich nu ook bij het ICC als state party kunnen aansluiten.

U mag deze feiten compleet negeren en afkomen met regelrechte onzin als 'palestijnse gebieden zijn israelisch grondgebied (geannexeerd)', maar dat zal aan de realiteit geen jota veranderen. U doolt enkel wat rond in uw eigen wishfull thinking.

piazzolla
3 oktober 2014, 16:03
Had men VOOR dat belgische geld uit te geven niet beter eerst zorg gedragen dat de vergunningen in orde kwamen ?

ach zo, u bent/was betrokken bij de onderhandelingen voor vergunning, vertel !
Reynders beschikt blijkbaar over andere informatie, veroordeelt de vernietiging en eist vergoeding.

piazzolla
3 oktober 2014, 17:06
De bestuurlijke autoriteit is israël, de toegepaste wetgeving die van israël, de rechtbank die oordeelt bij geschil is die van israël en een vonnis van afbraak komt van diezelfde rechtbank.

So what, Israel is bezettende macht in de West Bank, u negeert dit weer compleet. Zij hebben er voor de palestijnen ook een apart rechtsysteem, een apart wegensysteem, beperkte bewegingsvrijheid, gevangenis in zonder proces (ook minderjarigen) ...
Dat het aparte rechtsysteem/rechtspraak voor de autochtone bevolking aldaar de meest elementaire voorzieningen zoals wateraansluiting en electriciteitsvoorziening niet toelaat, toont nogmaals aan dat Israel vierkant zijn voeten veegt aan de meest elementaire mensenrechten (worden dan ook wereldwijd door mensenrechten organisaties aangeklaagd).

1207
3 oktober 2014, 17:11
Dus als Nederland wil investeren in Duitsland dan moeten ze zich verzekeren van de nodige vergunningen van de duitse autoriteit..
Maar als Belgie in Palestina wil investeren moeten ze de vergunningen in het buurland Israel halen.


blijkbaar vindt jij dat perfect normaal en legitiem
ik noem zoiets misdadig.
alle Israelische vergunningen voor Palestina zijn gewoon veredeld toiletpapier

geertvdb
3 oktober 2014, 18:25
Pure landhonger, alle middelen zijn geoorloofd.
Weeral plaats voor de volgende bende fanatieke settlers. case closed.

Inderdaad. Dat is goedkoop. Gewoon afpakken. Dat is gemakkelijker dan ergens anders voor hun bouwgrond te moeten betalen.

Het is eigenlijk allemaal hebzucht. Mijn bomma zei dat altijd, en die had altijd gelijk...

Pandareus
3 oktober 2014, 22:07
Maar als Belgie in Palestina wil investeren moeten ze de vergunningen in het buurland Israel halen.


blijkbaar vindt jij dat perfect normaal en legitiem
ik noem zoiets misdadig.
alle Israelische vergunningen voor Palestina zijn gewoon veredeld toiletpapier

Er zijn blijkbaar meerdere soorten 'palestijnen'. Een deel is realist, en conformeert zich en doet er alles aan om de nationaliteit te verwerven. Die kunnen dan een comfortabel leven hebben. Er zijn ook diegenen die denken dat ze israël tot iets kunnen dwingen. Die leven daardoor vanaf dan in a world of shit.
Er is ook de grootste hoop van die mensen die a-politiek zijn en een afwachtende houding hebben. Jammer genoeg zijn zij degenen die het hardste afzien na opstand aangezien israël steeds een gespierde reactie geeft op elke provocatie. Een oorvijg beantwoorden met een voorhamer is efficiënt. Een mortier granaat beantwoorden met een JDAM is nog efficiënter.
Op west bank is het allemaal niet zo zelotisch, daar is Hamas niet aan de macht. Gelukkig ruimen de veiligheidsdiensten van Abbas regelmatig agenten van Hamas op , of steken ze minstens in de doos. Zodat die niet echt een machtsbasis kunnen uitbouwen.
Abbas heeft zich één keer laten couilloneren in 2007 in gaza, die leerde wellicht wel uit zijn fouten.

Nu, er is sinds 1967 één administratief bestuurlijk gezag in west bank en dat is israël. Mij stoort het toaal niet dat jij dit negeert, maar de realiteit is dat en niets anders.
Het punt van discussie is : zal dit veranderen ? Ik denk van niet, en redeneer vanuit die positie. Achter fata morgana's aanhollen is zinloos tijdverdrijf.

Ik hoop dat men de subsidiekraan toch eens tegen het licht gaat houden voor organisaties die infrastructuur neerzetten zonder officiële machtiging.
We kunnen dat geld beter inzetten, in regio's waar de overheid wel vergunningen voor geeft.

atmosphere
4 oktober 2014, 16:30
Cheerleading voor het Israëlische geweld, dat is wat u doet.

Er zijn blijkbaar meerdere soorten 'palestijnen'. Een deel is realist, en conformeert zich en doet er alles aan om de nationaliteit te verwerven. Die kunnen dan een comfortabel leven hebben.

Dit is de grap van het jaar !! alsof Israel bereid zou zijn alle Palestijnen op te nemen wanneer zij allen welwillend zouden zijn.

Verder is het evident dat u erg weinig weet van de situatie op de west-bank en het beleid dat Israel daar voert met duizenden militairen die er dagelijks actief zijn.

Pandareus
5 oktober 2014, 18:15
Cheerleading voor het Israëlische geweld, dat is wat u doet.



Dit is de grap van het jaar !! alsof Israel bereid zou zijn alle Palestijnen op te nemen wanneer zij allen welwillend zouden zijn.

Verder is het evident dat u erg weinig weet van de situatie op de west-bank en het beleid dat Israel daar voert met duizenden militairen die er dagelijks actief zijn.

Dat zeg ik niet. Wel is het zo dat een (te) kleine groep, ik dacht rond de 6% van de arabische bewoners van oost jerusalem zich ondertussen liet naturaliseren tot de israëlische nationaliteit. Die beseffen dat israel oost jerusalem hoegenaamd nooit zal opgeven en maken er het beste van.

Johan Bollen
6 oktober 2014, 19:12
Zweden erkent Palestina als staat. Hevige kritiek uit Israël en de VS.

Pandareus
6 oktober 2014, 21:47
Zweden erkent Palestina als staat. Hevige kritiek uit Israël en de VS.

Neen, is ondertussen al lang in detail tegengesproken.

Lof der Zotheid
7 oktober 2014, 12:20
Neen, is ondertussen al lang in detail tegengesproken.

Bron?

Johan Bollen
7 oktober 2014, 14:00
Neen, is ondertussen al lang in detail tegengesproken.U bult zich in vaagheid.

Maar ik lees dat het inderdaad nog niet helemaal beslist is. Abbas juicht het Zweeds initiatief toe. De eerste minister Wallstöm laat weten dat het niet de VS is die de Zweedse politiek bepaalt en dat Zweden zich daarmee in het goed gezelschap van 130 landen bevindt. Die durft nogal. Dat zie ik geen Belgische politicus van dat niveau doen. Die knielen voor hun bazen.

Johan Bollen
7 oktober 2014, 14:01
Neen, is ondertussen al lang in detail tegengesproken.U hult zich in vaagheid.

Maar ik lees dat het inderdaad nog niet helemaal beslist is. Abbas juicht het Zweeds initiatief toe. De eerste minister Wallstöm laat weten dat het niet de VS is die de Zweedse politiek bepaalt en dat Zweden zich met de erkenning van Palestina in het goed gezelschap van 130 landen bevindt. Die durft nogal. Dat zie ik geen Belgische politicus van dat niveau doen. Die knielen voor hun bazen.

Allemaal nieuws van de laatste dagen. Wat hierboven met 'al lang' bedoeld wordt is een raadsel.

SDX
7 oktober 2014, 15:31
Hmmm, waar ligt dat erkende palestina dan juist, 'n lappendeken op de westbank (die steeds kleiner wordt) of de gaza of beiden samen, vreemde staat.

OHja, en wat zou dan de hoofdstad ervan zijn?

atmosphere
7 oktober 2014, 21:08
Natuurlijk is er nog geen levensvatbare zelfstandige Palestijnse staat, maar de
Palestijnen mogen er wel één gaan stichten , dat recht wordt door veel landen
erkend, bijna alle zelfs.

Ter herinnering, er is een bezetting gaande, en dat is een criminal act op zich
welke al meer dan 40 jaar voortsleept. Waarom is dat opeens rechtvaardig
wanneer het om Israel gaat?
Door bescherming van de VS kunnen ze dingen doen die in het geval van een
ander land, een militaire interventie direct zou rechtvaardigen.

Dat zeg ik niet. Wel is het zo dat een (te) kleine groep, ik dacht rond de 6% van de arabische bewoners van oost jerusalem zich ondertussen liet naturaliseren tot de israëlische nationaliteit. Die beseffen dat israel oost jerusalem hoegenaamd nooit zal opgeven en maken er het beste van.
Dit is geen optie voor al die andere Palestijnen.
Door die langdurige klote bezetting alleen al heeft Israel het recht op die gebieden al verspeeld(als ze het al hadden)

Los van het vorige even dit De Palestijnse(Abbas) autoriteit is financieel voor een belangrijk deel afhankelijk van de VS

Antoon
8 oktober 2014, 12:06
U bult zich in vaagheid.

Maar ik lees dat het inderdaad nog niet helemaal beslist is. Abbas juicht het Zweeds initiatief toe. De eerste minister Wallstöm laat weten dat het niet de VS is die de Zweedse politiek bepaalt en dat Zweden zich daarmee in het goed gezelschap van 130 landen bevindt. Die durft nogal. Dat zie ik geen Belgische politicus van dat niveau doen. Die knielen voor hun bazen.

Dat is blabla en wishfull thinking. Feit is dat Zweden haar fout heeft rechtgezet door de 'erkenning' gewoon terug te trekken:

Swedes backtrack Palestinian statehood recognition

Published: 10.05.14, 18:05

After new Swedish PM sparks diplomatic crisis by saying Sweden will recognize Palestine as a state, new statements rephrase support, saying Palestinian statehood will be recognized after negotiations with Israel.

bron (http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,l-4577933,00.html)

piazzolla
8 oktober 2014, 13:30
Dat is blabla en wishfull thinking. Feit is dat Zweden haar fout heeft rechtgezet door de 'erkenning' gewoon terug te trekken:

:rofl:
zionistische prietpraat en borstgeklop die met de feiten niets te maken heeft.

Zweden is de incompetentie van de VS en hypocrisie van Israel ivm het vredesproces beu, en is zoals aangekondigd in Lofven's inauguratie speech steevast van plan Palestina officieel als staat te erkennen.

"Stockholm is not backtracking on its intentions to recognize a Palestinian state, Swedish leaders tell Herzog. By Barak Ravid 06.10.14"
http://www.haaretz.com/news/middle-east/.premium-1.619333

Eerste parodie op ynet's 'backtracking' berichtgeving en bijhorend zionistisch borstgeklop is al verschenen :D
https://www.facebook.com/video.php?v=10152730365825535

Johan Bollen
8 oktober 2014, 13:30
Dat is blabla en wishfull thinking. Feit is dat Zweden haar fout heeft rechtgezet door de 'erkenning' gewoon terug te trekken:Zweden blijft voorstander van een Palestijnse staat. Sommige Israëlische media (waarnaar u blijkbaar verwijst) interpreteerden een uitspraak van Zweden als een terugtrekking van hun beslissing Palestinia te erkennen. Maar de dag erna heeft Zweden verduidelijkt dat het Palestina zou erkennen.

Some observers thought that the future recognition would be conditional on the renewal or even success of the negotiations, but the embassy denied it and said that Stockholm would recognize Palestine regardless of "any negotiations or anything else."RT, 6 october 2010

Ik vind de Zweedse redenering ook het meest zinvol:

"A two-state solution requires mutual recognition and a will to peaceful co-existence. Sweden will therefore recognise the state of Palestine,"
BBC
Sweden to recognise Palestinian state (http://www.bbc.com/news/world-europe-29479418)

De indruk die Israël en de VS geven is alles op de lange baan te willen schuiven en ondertussen een Palestijnse staat praktisch onmogelijk te maken. Europa dient niet mee te doen aan zo'n onetische en leugenachtige politiek. Lipservice aan een twee staten oplossing is niet voldoende als men ondertussen niets doet om zo'n oplossing dichter bij te brengen, maar integendeel stilzwijgend toeziet hoe zo'n staat onmogelijk gemaakt wordt door de Israëlische politiek.

Tijd dat ook de andere EU landen Palestina erkennen. Door het niet erkennen van Palestina maken ze hun schaamte over hun eigen gedrag ten opzichte van de Joden uit WO2 niet goed. Ze tonen eerder dat ze geen voorbeeld genoemd mogen worden als het op mensenrechten aankomt. Nu ook weer niet.

En hopelijk blijft Zweden bij haar standpunt niet te zullen bezwijken aan de druk van de VS. Dat Zweden daar openlijk een uitspraak over deed is op zich al verbazend.

Trouwens uw nieuwssite heeft recentere artikels dan 5 october waarin duidelijk wordt dat het nieuws waarnaar u verwijst onwaar was (of wishfull thinking). Waarom haalde u dan dat ouder artikel aan dat informatie bevatte die de dag zelf reeds ontkent werd door Zweden en niet een van de recentere artikels?

LiberaalNL
8 oktober 2014, 13:57
Hmmm, waar ligt dat erkende palestina dan juist, 'n lappendeken op de westbank (die steeds kleiner wordt) of de gaza of beiden samen, vreemde staat.

OHja, en wat zou dan de hoofdstad ervan zijn?
Precies: het is pure symboolpolitiek van Zweden. Israël en Fatah moeten onderhandelen om tot een oplossing te komen.