PDA

View Full Version : Tweede intifada is vier jaar bezig


VlaamseBelg
29 september 2004, 09:44
Tweede intifada is vier jaar bezighttp://www.vrtnieuws.net/html/snelnieuws/images/spacer.gifDe tweede intifada tussen Israeli's en
Palestijnen is precies 4 jaar aan de
gang. Er vielen al 4.300 doden: 3.300
Palestijnen en 1.000 Israëli's. De Pa-
lestijnse premier roept op om langs
beide kanten een balans op te maken.

Het Israëlische leger heeft drie Pales-
lestijnen gedood in een vluchtelingen-
kamp in het noorden van de Gazastrook.
De slachtoffers zijn een Hamas-militant
en twee jongens van 14 en 17 jaar.

Gisteravond hadden de Israeli's al een
22-jarige Hamas-militant gedood en tien
jongeren verwond. De Israëlische
militaire campagne is een vergelding
voor een Palestijnse raketaanval op de
joodse stad Sderot.


Duizend doden per jaar door zinloos geweld en de koppigheid van een handvol versleten oude mannen.

In Sudan nog meer, en daar gaat het ook puur om de controle over grond. Wat is een land meer dan wat lijntjes op papier, is dat echt meer waard dan een mensenleven?

In de toekomst zullen geschiedkundigen concluderen dat de middeleeuwen (misschien zelfs oertijd) nog steeds bezig is.

Wordt het niet eens tijd dat de burgers van de "vrije" wereld massaal op straat komen om onze politici op te roepen hun plicht te doen, en niet aan de zijlijn te blijven staan toekijken?

Herr Flick
29 september 2004, 11:50
alléé arafat mag 4 kaarskes uitblazen, ... ;-)

Shizie
29 september 2004, 11:54
De muur heeft haar doel bereikt imho, er worden geen grote aanslagen meer gepleegd. Eens de muur volledig is zal Israel min of meer safe zijn. Ik ben al lang aan het wachten op enige stabiliteit, want Israel staat hoog op mijn toeristische lijst..

Laat die palestijnen maar creperen tussen de muren als ze zich niet kunnen gedragen.

VlaamseBelg
29 september 2004, 11:57
Egypte staat al klaar om Palestina te helpen de orde te bewaren in de Gaza strook, er zouden al gesprekken zijn tussen de hoofdrolspelers. Hopelijk krijgen ze genoeg economische steun om Israel de ogen uit te steken, want joden kunnen wel zaken doen, voor het echte werk nemen ze graag slaven in dienst, en met die muur zullen die er niet meer zijn. Ze klagen nu al van het verlies van hun goedkope arbeidskrachten.

Shizie
29 september 2004, 12:10
VlaamseBelg wat je zegt is onzin. De palestijnen zullen nooit iets krijgen van Egypte of wie dan ook. Geen enkele arabische staat verleent steun aan de palestijnen, tenzij belachelijke bedragen..
In Israel wonen nu al gast arbeiders uit China en uit de vormalige USSR. Ze hebben de plaatsen van de palestijnen overgenomen. Israel is militair sterker dan alle buurlanden samen, werd al meerdere malen bewezen in oorlogen..
Ik geloof niet dat palestijnen economisch sterker zullen worden. Als je naar de buurlanden kijkt dan zie je dat enkel landen die olie exporteren het economisch beter doen..

JusticeLover
29 september 2004, 12:11
De muur heeft haar doel bereikt imho, er worden geen grote aanslagen meer gepleegd. Eens de muur volledig is zal Israel min of meer safe zijn. Ik ben al lang aan het wachten op enige stabiliteit, want Israel staat hoog op mijn toeristische lijst..

Laat die palestijnen maar creperen tussen de muren als ze zich niet kunnen gedragen.
Barbaar en onbeschaafd dat je bent !!! Men moet mensen als u laten crepperen!

Shizie
29 september 2004, 12:54
Heeft Uw land zich niet bezondigd aan gelijkaardige feiten tegenover andere volkeren ? :O De sterkste bepaald hoe de zaken gaan he, en jij weet het heel goed :)

VlaamseBelg
29 september 2004, 13:55
VlaamseBelg wat je zegt is onzin. De palestijnen zullen nooit iets krijgen van Egypte of wie dan ook. Geen enkele arabische staat verleent steun aan de palestijnen, tenzij belachelijke bedragen..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3683836.stm