PDA

View Full Version : Verdwaald op Fuerteventura.......oog in oog met een Dogo Canario.


Derk de Tweede
14 oktober 2014, 19:35
Was op 13 juli een beetje verdwaald op Fuerteventura in een krakkemikkige huurauto.
Wil ik de weg vragen bij een eenzame boerderie.
Sta ik bij het hek ineens oog in oog met een Dogo Canario, naar het schijnt de gevaarlijkste en sterkste hond op Aarde. Daar is een Kaukasische herdershond een schoothondje bij. En een bouvier een onschuldige cavia.
Net op tijd weg gescheurd in die oude Renault.

http://www.101razasdeperros.com/images/fotos-presa-canario.jpg

The Paulus Experience
14 oktober 2014, 19:49
hangt aan de ketting hoor.
Is wel niet echt mooi of echt niet mooi

Derk de Tweede
14 oktober 2014, 19:53
hangt aan de ketting hoor.
Is wel niet echt mooi of echt niet mooi

Straalt kracht en vastberadenheid uit.

Anna List
15 oktober 2014, 07:58
lijkt eerder ergens op de Veluwe of zo, niet ?

giserke
15 oktober 2014, 08:14
Gevaarlijke hond?
https://www.youtube.com/watch?v=Eo7R9ZN8zK0

fred vanhove
15 oktober 2014, 11:49
Gevaarlijke hond?
https://www.youtube.com/watch?v=Eo7R9ZN8zK0

Je moet al een oerdomme ouder zijn om een klein kind te laten spelen met 2 grote honden.....Een kind kan zo'n hond onbewust pijn doen of laten schrikken...en dan is het te laat.

Derk de Tweede
15 oktober 2014, 12:44
Gevaarlijke hond?
https://www.youtube.com/watch?v=Eo7R9ZN8zK0


Van de Engelstalige wiki:

Attacks against people[bewerken]
In January 2001, Diane Whipple, a 33-year-old woman in San Francisco, California, was killed by two Perro de Presa Canario (or Presa Canario mix)[12] dogs owned by her neighbors, attorneys who had acquired the dogs on behalf of a client who had trained them for fighting.[13] The incident and its background were recounted in the book Hella Nation by Evan Wright, also referenced in the book Night Broken by Patricia Briggs.
In August 2006, Shawna Willey, a 30-year-old woman in Coral Springs, Florida, was killed by her own Presa Canario.[14]
In March 2012, a 21-year-old man in Sacramento, California, had finished lifting weights in his garage and stepped outside to cool off, and was then attacked by two large Presa Canarios (a 120 lb male and an 80 lb pregnant female). Each dog grabbed one of his arms and together they pulled him to the ground.[15] The driver of a passing car witnessed the attack and hit one of the dogs with the car. The victim then jumped onto the car, which sped him away to escape the attack.
In August 2012, Rebecca Carey, a 23-year-old woman in Decatur, Georgia, was killed by dogs that she was caring for in her home. Two were pit bulls, one was a boxer mix, and two were Presas.[16]
In April 2013, a 5-year-old girl in White Plains, Maryland, was attacked and critically injured by family-owned dogs at her home. Police thought that at least two of the three dogs at the home, an English bulldog and two Presa Canarios, were involved in the attack.[17]
In May 2013, Clifford Clark, a 79-year-old man was attacked, mauled, and killed in Liverpool, England, by a Presa Canario Bull Mastiff mix, which had not been fed for 45 hours.[18][19]
In February 2014, a woman near Znojmo in the Czech republic was attacked by a 60 kilograms (130 lb) Perro de Presa and Akita mix. Police intervened and shot the dog, and the woman survived.[20]

giserke
15 oktober 2014, 14:21
gevaarlijke en niet gevaarlijke honden bestaan niet.
Er bestaan alleen goeie en slechte baasjes.

Mijn vrouw haar keffer kan even gevaarlijk uit de hoek komen moest je het slecht aanpakken.

(en daarmee bedoel ik niet ik hé ;) )

Derk de Tweede
15 oktober 2014, 15:41
gevaarlijke en niet gevaarlijke honden bestaan niet.
Er bestaan alleen goeie en slechte baasjes.

Mijn vrouw haar keffer kan even gevaarlijk uit de hoek komen moest je het slecht aanpakken.

(en daarmee bedoel ik niet ik hé ;) )

Een agressieve teckel pak ik op en smijt deze een sloot in (indien in de buurt)
Een even agressieve Dogo Canario is niet te stoppen, tenzij je een goed wapen bij de hand hebt.