PDA

View Full Version : Koning wil meer politie op straat etc........


YVAN
22 juli 2002, 12:12
Dit zijn NIET de woorden van onze majesteit maar van onze falende regering . Wie kan mij erin volgen? IK ben tegen de koning. Het zijn loze beloften van onze regering.

Koning Albert vindt veiligheid voor iedereen dé prioriteit in de strijd tegen het extremisme. Hij pleitte in zijn zeer opmerkelijke 21-juli toespraak uitdrukkelijk voor meer blauw op straat. Dat zal de criminelen afschrikken, meent de vorst.

Wat heeft dit te maken met extremisme. De koning maw paars-groen viseren daarmee wel een bepaalde partij nl. Het blok.

De regering en compagnie, koning etc. die zitten goed en veilig waar geen enkel crimineel aan kan en dit op kosten van de burger. Het kan niet op, die onnozel belgen zullen betalen voor de hogere. Mij niet gezien, mijn stem is geen extreem stem maar eerder een proteststem (volgend jaar 100%)

De koning gaf - zij het veel minder expliciet- aan dat de partij misschien toch maar moet verboden worden.

Is dit democratie? Iemand uitsluiten zonder op zijn daden beoordelen. Geef hen een kans, en wij burgers doen de rest. Tenslotte zijn wij, belgen=kiezers, die het bestuur beslissen.

Truder
22 juli 2002, 13:29
Voor wat?
Voor meer politie op straat of voor de koning?

Pelgrim
22 juli 2002, 13:58
Ik heb die toespraak niet gezien. Kan iemand misschien eens vertellen wat er net gezegd werd? Waarschijnlijk iets in de trand van 'waarde landgenoten, het (...) steekt weer de kop op...'

Patriot!
26 april 2004, 20:55
8O Lang leve Onze Vorst :!: :!:

:evil: BUB :!: :twisted:

Knuppel
26 april 2004, 20:58
Uit 'De Standaard' van vandaag.



Populariteit koningshuis krijgt knauw
Van onze redacteur

BRUSSEL - Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld. Het vertrouwen in het koningshuis krijgt echter een klap.



NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar.

Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998.

Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over.

Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999.

De Vlaamse politiek en de Vlaamse administratie komen niet zo slecht uit deze studie, de Belgische politiek iets minder.

Opvallend is ook dat de vakbonden weer meer vertrouwen genieten. Zelfs de pers is over haar dieptepunt heen.

Maar de absolute topper blijft - en zijn voorsprong wordt steeds groter - het onderwijs. Dat laatste bleek onlangs ook uit een studie van de KU Leuven (DS 30 maart). In die studie genoot het onderwijs meer vertrouwen dan de huisvuilophaling, de Post en de VRT.

Karl
26 april 2004, 21:44
Ik heb die toespraak niet gezien. Kan iemand misschien eens vertellen wat er net gezegd werd? Waarschijnlijk iets in de trand van 'waarde landgenoten, het (...) steekt weer de kop op...'

De Koning zegt steeds "Dames en Heren". U hebt het inderdaad niet gezien toen.

jef
26 april 2004, 22:15
Die van waaaarde laaandgenoten, dat was st. Bouduin.

Hans1
26 april 2004, 22:34
De Vlaemsche regionale indicatoren...

Zeer geloofwaardig. :roll:

Pelgrim
27 april 2004, 14:03
8O Lang leve Onze Vorst :!: :!:

:evil: BUB :!: :twisted:

:lol:

ik ben plots overtuigde monarchist!

Pelgrim
27 april 2004, 14:05
Ik heb die toespraak niet gezien. Kan iemand misschien eens vertellen wat er net gezegd werd? Waarschijnlijk iets in de trand van 'waarde landgenoten, het (...) steekt weer de kop op...'

De Koning zegt steeds "Dames en Heren". U hebt het inderdaad niet gezien toen.

Nee, inderdaad niet. Tegenwoordig zie ik maar bitter weinig tv want de kwaliteit van de tv programmas is inderdaad sterk gedaald (is die ooit hoog geweest?)

luqje
27 april 2004, 14:11
Lang leve de vorst... kwestie van nog eens een leuke elfstedentocht mee te kunnen maken...

De wet van 1847: "Art. 1. Al wie, hetzij in openbare plaatsen of bijeenkomsten, door uitlatingen, kreten of bedreigingen, hetzij door welke geschriften, drukwerken, prenten of zinnebeelden ook, die aangeslagen, rondgedeeld of verkocht, te koop of voor de oogen van het publiek ten toon gesteld worden, zich schuldig maakt aan beleediging van den persoon van den Koning, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van 300 tot 3,000 frank.
Art. 2. Al wie, door een van dezelfde middelen, zich schuldig maakt aan beleediging van de leden van de koninklijke familie, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van 100 tot 2,000 frank." weerhoudt me een beetje om te zeggen wat ik denk over de koning en zijn huishouden... dat het niet veel goeds is kan je je wel voorstellen. Ik stel me de vraag hoeveel keer je mag schrijven hoeveel het koningshuis ons kost voor een rechtbank het "systematisch" noemt. Ik vraag me af waar de grens ligt?

Pelgrim
27 april 2004, 14:31
Een flagrante schending van het recht op vrije meningsuiting is dit. Een monarchie is wel degelijk een dictatuur voor wie er nog aan twijfelde.