PDA

View Full Version : Israëlische ontwikkelingshulp voor uitgedroogd Californië


Eliyahu
1 november 2014, 18:57
Bs'd

Israëlische ontwikkelingshulp voor uitgedroogd Californië

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/4926-israelische-ontwikkelingshulp-voor-uitgedroogd-californie

Californië lijdt nu al drie jaar onder een catastrofale droogte, die de economie van de Staat minstens $ 2,2 miljard heeft gekost, en waardoor 500.000 acres (200.000 hectare) ooit rijke productieve landbouwgrond braak ligt.

Dus aan wie vroeg Californië om hulp? Niet aan het Witte Huis van Obama, maar aan Israël, de wereldwijd erkende expert op het gebied van irrigatie en watergebruik.

De Californische gouverneur Jerry Brown heeft zopas een strategische samenwerkingsovereenkomst ondertekend met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu om steun van Israël te ontvangen.

Prof. Eilon Adar, een wereldbekende expert op het gebied van grondwaterstroming, zal meewerken om Californië te helpen aan oplossingen voor het probleem te werken. Prof. Adar bezocht San Francisco en Silicon Valley, bezocht ontziltingsinstallaties in het noorden van Californië, en nam deel aan een brede conferentie, waarin een hele reeks aan mogelijke technologische oplossingen werd gepresenteerd.

Advertentie - artikel gaat hieronder verder - ongewenste advertentie?

'Als we erin zijn geslaagd de waterproblematiek in het Midden-Oosten te overwinnen, kunnen we dit overal ter wereld,' zei prof. Adar. 'Om het probleem aan te pakken zullen ze toch het beheer en de efficiëntie van de watermarkt moeten verbeteren en vergroten en de coördinatie tussen de waterbedrijven optimaliseren.'

Hij heeft gelijk: Israël is het enige land in het hele Midden-Oosten, dat zelfvoorzienend is in zijn waterbehoefte. En dat bereikten zij zelf, in een vijandige omgeving.

'We maken vorderingen met de waterproblematiek en geven bekendheid aan Israël als onderdeel van de oplossing, een bondgenoot met de know-how die in tijd van nood kan komen helpen,' zei Andy David, Israëls consul voor Californië. Hij had nog een tip voor de Californische Democraten: wanneer er gestemd moet worden over de anti-Israëlische, pro-Palestijnse plannen van president Obama, bedenk dan wie je vrienden zijn...

Israel Today staf.

Wapper
1 november 2014, 20:06
http://24.media.tumblr.com/b80cfcd98f163d6ff190488f3985e7e5/tumblr_mftih9viwe1rvzu9do1_400.gif

geertvdb
2 november 2014, 00:35
Hier is de bekeerling Eli met zijn flauwe kul weer, in opdracht van zijn ingebeeld opperwezen.

De waarheid is evenwel dit:
Israel is een ecologische ramp. Er leven daar teveel mensen op een te kleine oppervlakte door het krankzinnige idee dat dit het 'thuisland' is van alle Joden. Er is te weinig water voor al die mensen! Daarom moet men water aftappen van rivieren die te weinig debiet hebben.
De waterstand van de Dode Zee daalt daardoor en is gedoemd om te verdwijnen.

Als God zo almachtig is, waarom zorgt hij niet voor voldoende water voor al die Joden?
(En met Joden bedoel ik nazaten van bekeerlingen. De echte Joden zijn de Palestijnen.)

maddox
2 november 2014, 02:12
Er is een hele Middellandse zee voor Israël om te ontzilten*. Het is gewoon gemakkelijker de huidige rivieren te gebruiken.

Maar het gaat hier wel over Californië. De Milieufreak-hoofdstad voor de wereld. Daar waar een rit van 600km in een 200pk 5.7 liter pickup een normale actie is. Een plek in deze wereld die van nature droog is. Men moet de hele Coloradorivier leegzuigen om de huidige situatie leefbaar te houden.

De Israëlische druppelirrigatie is een bijkomende oplossing voor dit probleem.

*Als de Arabische schiereilandstaten de Perzische Golf en Rode zee daarvoor mogen gebruiken, mag Israël dat ook nietwaar

Eliyahu
2 november 2014, 04:44
Hier is de bekeerling Eli met zijn flauwe kul weer, in opdracht van zijn ingebeeld opperwezen.

De waarheid is evenwel dit:
Israel is een ecologische ramp. Er leven daar teveel mensen op een te kleine oppervlakte door het krankzinnige idee dat dit het 'thuisland' is van alle Joden. Er is te weinig water voor al die mensen! Daarom moet men water aftappen van rivieren die te weinig debiet hebben.
De waterstand van de Dode Zee daalt daardoor en is gedoemd om te verdwijnen.

Als God zo almachtig is, waarom zorgt hij niet voor voldoende water voor al die Joden?
(En met Joden bedoel ik nazaten van bekeerlingen. De echte Joden zijn de Palestijnen.)

Bsd

Nee, de echte joden dat zijn de christenen. Vraag het ze maar.

Gek hoe iedereen beweert dat de joden niet de joden zijn.

Maar hoe dan ook, Israel ligt aan de Middelandse Zee, die weer in verbinding staat met de oceanen, dus Israel heeft helemaal geen gebrek aan water.

Hoe je nou weer op dat zotte idee komt....

Oh, en voor de dode zee is ook al een oplossing:

'Historische overeenkomst' moet Dode Zee redden
Maandag, 9 December 2013 16:25

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/3783-historische-overeenkomst-moet-dode-zee-redden

Israël, Jordanië en de Palestijnse Autoriteit hebben maandag bij de Wereldbank in Washington een overeenkomst getekend, waarin de toekomstige watervoorziening is geregeld.

De Israëlische media noemden het een 'historisch akkoord', en de Israëlische minister van Energie en Infrastructuur juichte over 'een droom die uitkomt. Een doorbraak na jarenlange inspanningen'.

De overeenkomst voorziet in o.a. de bouw van een viervoudige pijpleiding van de Rode Zee naar de Dode Zee (foto). Hierdoor zal jaarlijks 200 miljoen kubieke meter water over een afstand van 320 km naar het noorden worden gepompt, om het opdrogen van de Dode Zee te voorkomen.

De overeenkomst voorziet ook in de bouw van een gemeenschappelijke zeewaterontziltingsinstallatie in Aqaba (Jordanië), waar ongeveer 80 miljoen m3 zout water wordt verwerkt tot drinkwater. Het gezuiverde water wordt verdeeld tussen Israëli's, Jordaniërs en Palestijnen.
Israël krijgt 30 tot 50 miljoen m3 voor Eilat en het Arava gebied. In die droge woestijngebieden is voortdurend een tekort aan water.
De Jordaniërs krijgen 30 miljoen kubieke meter voor de het zuiden van hun land en daarnaast ongeveer 50 miljoen kubieke meter gezuiverd water uit het noorden van Israël.
De Palestijnen krijgen ongeveer 30 miljoen kubieke meter uit het noorden van Israël, om de watervoorziening voor de inwoners van Judea en Samaria te verbeteren.
(Bron: BBC) (Bron: BBC)

De bouw van de pijpleiding moet binnen vier tot vijf jaar zijn afgerond. De leiding loopt grotendeels over Jordaans gebied, maar raakt in bepaalde gedeelten de Israëlische kant.
De totale kosten van het project worden geschat op bijna 300 miljoen euro. Wanneer er voldoende investeerders hebben ingeschreven wordt de ontziltingsfabriek gebouwd en de eerste van de vier pijpleidingen gelegd.

geertvdb
2 november 2014, 06:34
Bsd

Nee, de echte joden dat zijn de christenen. Vraag het ze maar.

Gek hoe iedereen beweert dat de joden niet de joden zijn.

Maar hoe dan ook, Israel ligt aan de Middelandse Zee, die weer in verbinding staat met de oceanen, dus Israel heeft helemaal geen gebrek aan water.

Hoe je nou weer op dat zotte idee komt....

Oh, en voor de dode zee is ook al een oplossing:

'Historische overeenkomst' moet Dode Zee redden
Maandag, 9 December 2013 16:25

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/3783-historische-overeenkomst-moet-dode-zee-redden

Israël, Jordanië en de Palestijnse Autoriteit hebben maandag bij de Wereldbank in Washington een overeenkomst getekend, waarin de toekomstige watervoorziening is geregeld.

De Israëlische media noemden het een 'historisch akkoord', en de Israëlische minister van Energie en Infrastructuur juichte over 'een droom die uitkomt. Een doorbraak na jarenlange inspanningen'.

De overeenkomst voorziet in o.a. de bouw van een viervoudige pijpleiding van de Rode Zee naar de Dode Zee (foto). Hierdoor zal jaarlijks 200 miljoen kubieke meter water over een afstand van 320 km naar het noorden worden gepompt, om het opdrogen van de Dode Zee te voorkomen.

De overeenkomst voorziet ook in de bouw van een gemeenschappelijke zeewaterontziltingsinstallatie in Aqaba (Jordanië), waar ongeveer 80 miljoen m3 zout water wordt verwerkt tot drinkwater. Het gezuiverde water wordt verdeeld tussen Israëli's, Jordaniërs en Palestijnen.
Israël krijgt 30 tot 50 miljoen m3 voor Eilat en het Arava gebied. In die droge woestijngebieden is voortdurend een tekort aan water.
De Jordaniërs krijgen 30 miljoen kubieke meter voor de het zuiden van hun land en daarnaast ongeveer 50 miljoen kubieke meter gezuiverd water uit het noorden van Israël.
De Palestijnen krijgen ongeveer 30 miljoen kubieke meter uit het noorden van Israël, om de watervoorziening voor de inwoners van Judea en Samaria te verbeteren.
(Bron: BBC) (Bron: BBC)

De bouw van de pijpleiding moet binnen vier tot vijf jaar zijn afgerond. De leiding loopt grotendeels over Jordaans gebied, maar raakt in bepaalde gedeelten de Israëlische kant.
De totale kosten van het project worden geschat op bijna 300 miljoen euro. Wanneer er voldoende investeerders hebben ingeschreven wordt de ontziltingsfabriek gebouwd en de eerste van de vier pijpleidingen gelegd.

Weer copy/past copy/past zoals een echte propaganda machine. Heel interessant van die pijpleiding. Maar dat toont aan dat het milieu daar niet berekend is op zo veel mensen. En aangezien God het milieu gecreëerd heeft, is dat toch de beste boodschap van God om te zeggen: ga daar niet wonen met zoveel mensen!

Want, de oorspronkelijke Joden hadden dat allemaal niet nodig.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?

zonbron
2 november 2014, 07:23
Weer copy/past copy/past zoals een echte propaganda machine. Heel interessant van die pijpleiding. Maar dat toont aan dat het milieu daar niet berekend is op zo veel mensen. En aangezien God het milieu gecreëerd heeft, is dat toch de beste boodschap van God om te zeggen: ga daar niet wonen met zoveel mensen!

Want, de oorspronkelijke Joden hadden dat allemaal niet nodig.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?


B'sd.

zonbron
2 november 2014, 07:54
Bsd

Nee, de echte joden dat zijn de christenen. Vraag het ze maar.

...

http://www.thejerusalemconnection.us/blog/wp-content/uploads/2013/06/Jewish-Christian.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_s5yaZ0Ye2Mo/TANBGUdw8CI/AAAAAAAAXis/Xa3H7JvumBQ/s1600/jewish+cross.JPG

http://www.piney.com/Jews.Strangling.Jesus.Cross.gif

http://s292.photobucket.com/user/fishtheword/media/israellodgesymbol.jpg.html

http://www.cavaleirosiluminados.com.br/Loja/2172/Conteudo/A-Grande-Loja-do-Estado-de-Israel.jpg

http://media.salemwebnetwork.com/cms/blog/2467094/mt-nebo.jpg

https://firstlightforum.files.wordpress.com/2013/02/israel-drapeau-serpent1.jpg?w=590

http://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/130830155448-one-god-story-top.jpg




Bs'd

http://oneyearbibleimages.com/snake_heel.jpg

Dixie
3 november 2014, 22:14
Er is een hele Middellandse zee voor Israël om te ontzilten*. Het is gewoon gemakkelijker de huidige rivieren te gebruiken.

Maar het gaat hier wel over Californië. De Milieufreak-hoofdstad voor de wereld. Daar waar een rit van 600km in een 200pk 5.7 liter pickup een normale actie is. Een plek in deze wereld die van nature droog is. Men moet de hele Coloradorivier leegzuigen om de huidige situatie leefbaar te houden.

De Israëlische druppelirrigatie is een bijkomende oplossing voor dit probleem.

*Als de Arabische schiereilandstaten de Perzische Golf en Rode zee daarvoor mogen gebruiken, mag Israël dat ook nietwaar

tiens de anti's ineens met de bek vol tanden :-D

Eliyahu
23 november 2014, 13:21
Israel is een ecologische ramp. Er leven daar teveel mensen op een te kleine oppervlakte door het krankzinnige idee dat dit het 'thuisland' is van alle Joden. Er is te weinig water voor al die mensen! Daarom moet men water aftappen van rivieren die te weinig debiet hebben.
De waterstand van de Dode Zee daalt daardoor en is gedoemd om te verdwijnen.

Bs'd

Israel is toch minder dichtbevolkt dan NL of Belgie....

geertvdb
23 november 2014, 14:14
Bs'd

Israel is toch minder dichtbevolkt dan NL of Belgie....

Er valt hier meer regen , hé. Dus ik stel de vraag opnieuw:

Waarom laat uw opperwezen het zo weinig regenen in het beloofde land? Zou het niet kunnen dat hij u de boodschap wil geven: Ga er beter NIET wonen?:-)

geertvdb
23 november 2014, 14:15
tiens de anti's ineens met de bek vol tanden :-D

Och maar Dixie toch! Ik stel hier vragen en vragen en ik krijg geen antwoord. Kunt gij er eens op antwoorden, gewoon als geste?

Nierika
23 november 2014, 14:30
Er valt hier meer regen , hé. Dus ik stel de vraag opnieuw:

Waarom laat uw opperwezen het zo weinig regenen in het beloofde land? Zou het niet kunnen dat hij u de boodschap wil geven: Ga er beter NIET wonen?:-)
Als je het écht van die kant wil bekijken, vermoed ik dat een Israëliër eerder geneigd zal zijn te geloven dat ie er wel moet wonen, met een paar miljoen tussen honderden miljoenen vijandig gezinde Arabieren en Perzen, die al verschillende keren verpletterd werden door het kleine Israël.

Het gaat er allang niet meer over of ze er moeten wonen of niet, ze wonen er.

De vraag is dus hoe ze moeten samenwonen met elkaar zonder dat het ene volk moet vrezen te worden uitgeroeid en het andere moet vrezen dat zijn land gaat blijven ingepikt worden.

maddox
23 november 2014, 16:28
Och maar Dixie toch! Ik stel hier vragen en vragen en ik krijg geen antwoord. Kunt gij er eens op antwoorden, gewoon als geste?

Waarom zou Dixie de antwoorden nog eens moeten herkauwen.

Maar kom, om U een plezier te doen zal ik het nog eens op een rijtje zetten, de bedenkingen bij uw paliknuffelbetoog.

De waarheid is evenwel dit:
Israel is een ecologische ramp. Er leven daar teveel mensen op een te kleine oppervlakte door het krankzinnige idee dat dit het 'thuisland' is van alle Joden.
Amai, met minder mensen per km² dan België. (349.7 tegenover 363.2)
En dan moeten we eens kijken naar Gaza... Da's dan helemaal van de pot gerukt nietwaar.(3936 mensen per km²)
Er is te weinig water voor al die mensen! Daarom moet men water aftappen van rivieren die te weinig debiet hebben.
Zoals ik al aanhaalde, met kust aan de Middellandse Zee heeft Israël toegang tot zoveel water als het nodig heeft. Het enige daarvoor nodig is, is een hoop energie.
De waterstand van de Dode Zee daalt daardoor en is gedoemd om te verdwijnen.
Waw, dan hebben we een zoutvlakte, da's nog nergens anders voorgekomen.
Als God zo almachtig is, waarom zorgt hij niet voor voldoende water voor al die Joden?
1) er is genoeg water, anders waren de Joden al lang dood wegens uitdroging.
2) Ge moet geen god hebben om dat te zien.

geertvdb
23 november 2014, 17:04
Waarom zou Dixie de antwoorden nog eens moeten herkauwen.

Maar kom, om U een plezier te doen zal ik het nog eens op een rijtje zetten, de bedenkingen bij uw paliknuffelbetoog.


Amai, met minder mensen per km² dan België. (349.7 tegenover 363.2)
En dan moeten we eens kijken naar Gaza... Da's dan helemaal van de pot gerukt nietwaar.(3936 mensen per km²)

Zoals ik al aanhaalde, met kust aan de Middellandse Zee heeft Israël toegang tot zoveel water als het nodig heeft. Het enige daarvoor nodig is, is een hoop energie.

Waw, dan hebben we een zoutvlakte, da's nog nergens anders voorgekomen.

1) er is genoeg water, anders waren de Joden al lang dood wegens uitdroging.
2) Ge moet geen god hebben om dat te zien.

Maar ge antwoordt niet op mijn vragen, enkel (ridiculiserende) commentaar op mijn opmerkingen.
Maar ok, nog eens voor de zoveelste keer:
Als Israel toch het beloofde land is, waarom zorgt dat opperwezen (die die belofte heeft gedaan) dan niet dat het meer regent zodat er geen pijpleidingen moeten worden aangelegd? Want het laten regenen, dat moet toch een koud kunstje zijn voor een almachtig wezen?

quercus
23 november 2014, 17:14
Hier is de bekeerling Eli met zijn flauwe kul weer, in opdracht van zijn ingebeeld opperwezen.

De waarheid is evenwel dit:
Israel is een ecologische ramp. Er leven daar teveel mensen op een te kleine oppervlakte door het krankzinnige idee dat dit het 'thuisland' is van alle Joden. Er is te weinig water voor al die mensen! Daarom moet men water aftappen van rivieren die te weinig debiet hebben.
De waterstand van de Dode Zee daalt daardoor en is gedoemd om te verdwijnen.

Als God zo almachtig is, waarom zorgt hij niet voor voldoende water voor al die Joden?
(En met Joden bedoel ik nazaten van bekeerlingen. De echte Joden zijn de Palestijnen.)

Je bent hartsgrondig aan het zeveren.

De Joden hebben hun grondgebied van een dorre woestijn omgevormd tot een groene oase. Ze zijn pioniers in het op punt stellen van de druppelirrigatie. Dit systeem is door vele landen overgenomen. Ook bij ons gebruiken veel beroeps- zowel als amateur-tuinders deze techniek. Ik gebruik het in mijn moestuin.

Je bent evenwel zodanig antisemitisch dat je niet één goed woord over Israël uit jouw kwalijk riekende klep krijgt. Je zult er evenwel moeten leren mee leven dat Israël bestaat en zal blijven bestaan. Het conflict met de Palestijnen zal wel opgelost geraken. Tenminste als de moslims afstappen van hun mantra dat de Joodse staat moet verdwijnen.

TV-verslaafde
23 november 2014, 17:55
Maar ge antwoordt niet op mijn vragen, enkel (ridiculiserende) commentaar op mijn opmerkingen.
Maar ok, nog eens voor de zoveelste keer:
Als Israel toch het beloofde land is, waarom zorgt dat opperwezen (die die belofte heeft gedaan) dan niet dat het meer regent zodat er geen pijpleidingen moeten worden aangelegd? Want het laten regenen, dat moet toch een koud kunstje zijn voor een almachtig wezen?

Voor God is elke wetenschappelijke en technologische vooruitgang des duivels. :D Alleen bij de Joden niet blijkbaar.

Even de bijbel citeren over geld. Joden zijn allemaal rijk en toch zegt de bijbel dat de rijken nooit in de hemel geraken. Raar allemaal.

Matthew 6:24 ESV / 73 helpful votes

“No one can serve two masters, for either he will hate the one and love the other, or he will be devoted to the one and despise the other. You cannot serve God and money. "

maddox
23 november 2014, 18:01
Maar ge antwoordt niet op mijn vragen, enkel (ridiculiserende) commentaar op mijn opmerkingen.
Ah, omdat U het niet begrijpt, is het ridicul.

Maar ok, nog eens voor de zoveelste keer:
Als Israel toch het beloofde land is, waarom zorgt dat opperwezen (die die belofte heeft gedaan) dan niet dat het meer regent zodat er geen pijpleidingen moeten worden aangelegd? Want het laten regenen, dat moet toch een koud kunstje zijn voor een almachtig wezen?
In België regent het meer dan genoeg, toch leggen we ook buizen om water overal naartoe en van weg te voeren.

U gaat er van uit dat er een opperwezen bestaat*. Maar dat het niet het almachtig onzichtbaar vriendje van de joden is, daar het wat weinig regent in Israël.
Awel, god helpt hen, die zichzelf helpen. Dan is het plots wel een heel ander gegeven.
Israël als staat is er nog steeds, zelfs al hebben hele hordes woestijnrovers hun onzichtbare vriend aangeroepen om die staat te vernietigen.


* Ik ga even van de onbewijsbare situatie uit dat er een pervers klootzakje van een opperwezen bestaat.

geertvdb
23 november 2014, 18:02
Je bent hartsgrondig aan het zeveren.

De Joden hebben hun grondgebied van een dorre woestijn omgevormd tot een groene oase. Ze zijn pioniers in het op punt stellen van de druppelirrigatie. Dit systeem is door vele landen overgenomen. Ook bij ons gebruiken veel beroeps- zowel als amateur-tuinders deze techniek. Ik gebruik het in mijn moestuin.

Je bent evenwel zodanig antisemitisch dat je niet één goed woord over Israël uit jouw kwalijk riekende klep krijgt. Je zult er evenwel moeten leren mee leven dat Israël bestaat en zal blijven bestaan. Het conflict met de Palestijnen zal wel opgelost geraken. Tenminste als de moslims afstappen van hun mantra dat de Joodse staat moet verdwijnen.

Maar gij bevestigt zelf wat ik schrijf? En dan zegt ge dat ik zever??:-o
Dat snap ik toch niet.8O

Dank u voor de persoonlijke aanval, maar ik ben geen anti Semiet. Of Israel bestaat of niet bestaat is nooit het onderwerp van mijn posts geweest, ik ga enkel in tegen fundamentalisme en mythes. Of het nu homeopathie is, of handoplegging, of mensen die geloven dat ze uitverkoren zijn door een opperwezen, tegen die flauwe kul ga ik in.

Maar om terug op mijn vraag te komen:
Als Israel het beloofde land is, waarom heeft dat opperwezen er een woestijn van gemaakt? En waarom moeten de Joden er dan zoveel moeite voor doen om het vruchtbaar te maken? Pijpleidingen aanleggen en irrigatie systemen uitvinden allerhande ....
Mijn hof moet ik niet besproeien, die is groen vanzelf heel het jaar door. Hoogstens eens wat bijsproeien bij een hete zomer. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik uitverkoren ben en niet de Joden:lol:

geertvdb
23 november 2014, 18:13
Ah, omdat U het niet begrijpt, is het ridicul..

Als u de term 'paliknuffelbetoog' gebruikt is dat neerbuigend, nietwaar? Van erg veel respect getuigt dat niet ...
Ik heb hier echter nooit de Palestijnen geknuffeld, enkel erop gewezen dat uit (Joodse) DNA testen blijkt dat de Palestijnen voor 85-90% Joods bloed hebben. En wederom uit Joodse bronnen blijkt dat de Palestijnen nog veel oude Joodse gewoonten in ere houden. De ironie van de geschiedenis is soms zeer merkwaardig.


In België regent het meer dan genoeg, toch leggen we ook buizen om water overal naartoe en van weg te voeren.

U gaat er van uit dat er een opperwezen bestaat*. Maar dat het niet het almachtig onzichtbaar vriendje van de joden is, daar het wat weinig regent in Israël.
Awel, god helpt hen, die zichzelf helpen. Dan is het plots wel een heel ander gegeven.
Israël als staat is er nog steeds, zelfs al hebben hele hordes woestijnrovers hun onzichtbare vriend aangeroepen om die staat te vernietigen.


* Ik ga even van de onbewijsbare situatie uit dat er een pervers klootzakje van een opperwezen bestaat.

Leest u wat ik schrijf?? Ik ben atheist, en geloof NIET in opperwezens. Net daarom vind ik een staat die gebaseerd is op een mythe uit een oud religieus boek totaal absurd. En het is allemaal begonnen met de threads van Eli die ons voorstelt aan een opperwezen dat 1 volk uitverkoren heeft. En dat opperwezen is almachtig en kan de geschiedenis veranderen. Maar het kan het wel niet laten regenen. Zo 'beloofd' is dat land dan toch niet, hé?

maddox
23 november 2014, 18:38
Als u de term 'paliknuffelbetoog' gebruikt is dat neerbuigend, nietwaar? Van erg veel respect getuigt dat niet ...
Ik heb bitter weinig respect voor de grootste hoop mensen.
Ik heb hier echter nooit de Palestijnen geknuffeld,
We zullen het zo maar bekijken zeker.
enkel erop gewezen dat uit (Joodse) DNA testen blijkt dat de Palestijnen voor 85-90% Joods bloed hebben. En wederom uit Joodse bronnen blijkt dat de Palestijnen nog veel oude Joodse gewoonten in ere houden. De ironie van de geschiedenis is soms zeer merkwaardig.
Hey, U hebt het ook door. Joden en Palestijnen zijn beiden semitische volkeren. Verbazingwekkend dat daar genetische overeenkomsten zijn.
Leest u wat ik schrijf?? Ik ben atheist, en geloof NIET in opperwezens. Net daarom vind ik een staat die gebaseerd is op een mythe uit een oud religieus boek totaal absurd.
Toch is uw tuin een uitverkoren stukje wereld.
En het is allemaal begonnen met de threads van Eli die ons voorstelt aan een opperwezen dat 1 volk uitverkoren heeft. En dat opperwezen is almachtig en kan de geschiedenis veranderen. Maar het kan het wel niet laten regenen. Zo 'beloofd' is dat land dan toch niet, hé?
Omdat iemand gelooft in een fabel, moet U maar een heel land in het ongelijk stellen.

Wat betreft Israël en irrigatie. Als de Israëlies de middelen die ze gedurende al die decennia hebben moeten steken in defensie hadden kunnen gebruiken om hun land te verbeteren, dan hadden we nu een heel andere discusie gevoerd.

geertvdb
23 november 2014, 18:52
Ik heb bitter weinig respect voor de grootste hoop mensen.

We zullen het zo maar bekijken zeker.

Hey, U hebt het ook door. Joden en Palestijnen zijn beiden semitische volkeren. Verbazingwekkend dat daar genetische overeenkomsten zijn.

Toch is uw tuin een uitverkoren stukje wereld.

Omdat iemand gelooft in een fabel, moet U maar een heel land in het ongelijk stellen.

Wat betreft Israël en irrigatie. Als de Israëlies de middelen die ze gedurende al die decennia hebben moeten steken in defensie hadden kunnen gebruiken om hun land te verbeteren, dan hadden we nu een heel andere discusie gevoerd.

Wat dat gij allemaal schrijft! :-o
Ik heb bitter weinig respect voor de grootste hoop mensen.
En dan? Is dat een excuus? Doe eens normaal!

Gij leest niet wat ik schrijf. Ik schrijf toch geen Chinees hé?
Ik zeg net dat mijn tuin GEEN uitverkoren stukje wereld is! Snapt gij echt de ironie niet? Moet ik er smileys achter zetten?

Omdat iemand gelooft in een fabel, moet U maar een heel land in het ongelijk stellen.

Wat is dat? Een land in het ongelijk stellen? Waar doe ik dat?? Dat land is trouwens gebaseerd OP die fabel.

Wat betreft het Palestijns DNA. Ze zijn zuiverder Joods dan Israelis. De meeste Israelis zijn geen Semieten. Maar afkomstig van Europese bekeerlingen.

Eliyahu
23 november 2014, 19:13
uitverkoren stukje wereld.

Omdat iemand gelooft in een fabel, moet U maar een heel land in het ongelijk stellen.

Bs'd

Sommigen begrijpen het verschil niet tussen land en regen.

Het land is beloofd, regen niet.

Wat betreft Israël en irrigatie. Als de Israëlies de middelen die ze gedurende al die decennia hebben moeten steken in defensie hadden kunnen gebruiken om hun land te verbeteren, dan hadden we nu een heel andere discusie gevoerd.

Je hoeft nou alleen maar te kijken naar het verschil tussen Israel en de arabische landen in levensstandaard en het naleven van de mensenrechten, en dan weet je genoeg.

geertvdb
23 november 2014, 20:33
Bs'd

Sommigen begrijpen het verschil niet tussen land en regen.

Het land is beloofd, regen niet.
.

Serieus? Hoe weet gij dat nu? Heeft uw opperwezen dat u verteld? Waar staat dat in het OT?:-)

maddox
23 november 2014, 22:37
Wat dat gij allemaal schrijft! :-o En dan? Is dat een excuus? Doe eens normaal!
Voor mij is dat normaal. Ik wandel niet mee in de pas van rozegeur en maneschijn. De grootste hoop mensen zijn balast, kiesvee, breinloze consumentenzombies. Alleen maar goed om van eten stront te maken. En dat nog niet eens efficient.
Gij leest niet wat ik schrijf. Ik schrijf toch geen Chinees hé?
Neen, eerder bureaucratees.
Ik zeg net dat mijn tuin GEEN uitverkoren stukje wereld is! Snapt gij echt de ironie niet? Moet ik er smileys achter zetten?
Neen, U lijkt me iets te serieus, een true believer als het ware.
Wat is dat? Een land in het ongelijk stellen? Waar doe ik dat?? Dat land is trouwens gebaseerd OP die fabel.
Is dat dan geen even goede reden als waarom België bestaat?

Wat betreft het Palestijns DNA. Ze zijn zuiverder Joods dan Israelis. De meeste Israelis zijn geen Semieten. Maar afkomstig van Europese bekeerlingen.
Awel, dan moet er toch iets zijn in dat Europese deel dat een verschil maakt in mentaliteit. De ene groep blijft zowat in het stenen tijdperk hangen, de andere staat mee in de wieg van het atoomtijdperk.

maddox
23 november 2014, 22:39
Serieus? Hoe weet gij dat nu? Heeft uw opperwezen dat u verteld? Waar staat dat in het OT?:-)

Ik zou durven beweren dat het een observatie is.
1) Hij gelooft in de fabel.
2) Israël heeft weinig regen.

geertvdb
23 november 2014, 23:22
Ik zou durven beweren dat het een observatie is.
1) Hij gelooft in de fabel.
2) Israël heeft weinig regen.

Ha nee, het moet de wil van God zijn. Ge kent Eli blijkbaar nog niet zo goed. Zelfs de holocaust bijvoorbeeld, was volgens Eli een 'straf van God'.
Dus, waarom laat God het zo weinig regenen in het beloofde land?

geertvdb
23 november 2014, 23:23
Neen, eerder bureaucratees.


Ha ha ha, oooo, grapjas !:lol::lol:

maddox
23 november 2014, 23:41
Ha ha ha, oooo, grapjas !:lol::lol:

Ik zie er de humor niet van in.

geertvdb
23 november 2014, 23:42
Ik zie er de humor niet van in.

Ha ha ha, nog grappiger!:lol::lol::lol:

Dixie
24 november 2014, 19:54
Serieus? Hoe weet gij dat nu? Heeft uw opperwezen dat u verteld? Waar staat dat in het OT?:-)

blijf eens bij de les het gaat over Californië en NIET over Israël dus hou je Jodengebash maar voor in andere topics...:-D

geertvdb
24 november 2014, 20:00
blijf eens bij de les het gaat over Californië en NIET over Israël dus hou je Jodengebash maar voor in andere topics...:-D

nee nee, het gaat over Israel. Het gaat toch bijna altijd over Israel bij Drukazz, hij geeft het zelf toe. Bij de les blijven, Dixie:twisted:

Dixie
24 november 2014, 20:13
nee nee, het gaat over Israel.

kijk maar voor het slapengaan over er geen Israëli onder je bed ligt :-D