PDA

View Full Version : Krant/tijdschrift-internetversie/papieren versie


Klojo eerste klas
23 november 2014, 16:20
De meeste discussies hier worden opgestart na het lezen van de internetversie van een artikel. Daar staan echter ongelooflijk weinig details in.
Het zal dus waarschijnlijk af en toe (om niet te zeggen 'meestal') wel eens afwijken naar een discussie over iets waar eigenlijk geen discussie zou mogen over zijn indien het in de papieren versie staat.
Zijn er hier geen forumleden die uit de goedheid van hun herte, indien ze natuurlijk toegang hebben tot de volledige internetversie of de papieren versie, stukken van het volledige artikel zouden willen posten als er zoiets gebeurt/gevraagd wordt ?
Ik denk dat een aparte draad hiervoor niet slecht zou zijn, omdat nu eenmaal niet iedereen elke draad volgt.

Ik begin alvast :
In de draad over het weren van een bepaalde zanger in het cultureel centrum van SInt-Niklaas werd allusie gemaakt op de 'beleidsvisie' van het centrum. Staat er iets over die beleidsvisie in het volledige artikel daarover ?

Allesstroomt
23 november 2014, 16:25
Ik ben hier ook al eens zo'n draad gestart om krantenartikels te delen. Geen reactie.
Soms vraagt wel eens iemand naar een artikel per pm. Dat gaat ook natuurlijk. Misschien veiliger.

Klojo eerste klas
23 november 2014, 16:35
Ik ben hier ook al eens zo'n draad gestart om krantenartikels te delen. Geen reactie.
Soms vraagt wel eens iemand naar een artikel per pm. Dat gaat ook natuurlijk. Misschien veiliger.
't Is altijd 't proberen waard, hé ?
(Mijn pm-dinges is afgesloten, ik ben nu eenmaal bijzonder wantrouwig wat 't intersmet betreft.)

Wapper
23 november 2014, 17:17
Ik ben hier ook al eens zo'n draad gestart om krantenartikels te delen. Geen reactie.
[..]

Delen van full-abbo artikels op publieke media mag niet.
Ik dacht ook dat het verboden wordt in het forumreglement.

Allesstroomt
23 november 2014, 17:20
Delen van full-abbo artikels op publieke media mag niet.
Ik dacht ook dat het verboden wordt in het forumreglement.

Pff in de panos en de bij en op het werk liggen ook gazetten en dan mag het wel.

Klojo eerste klas
23 november 2014, 17:24
Delen van full-abbo artikels op publieke media mag niet.
Ik dacht ook dat het verboden wordt in het forumreglement.

Ook geen specifiek stukje van een tekst ? BIjv. of er al of niet een uitleg gegeven is over die 'beleidsvisie' in St-Niklaas ? :?

"""krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.""
'aanzet tot discussie' interpreteer ik nu eenmaal niet letterlijk zoals 'in de openingspost'. Als je in een discussie een element kan aandragen in die discussie door een stuk verduidelijking uit een krantentekst te plaatsen, is dat toch ook 'aanzet tot discussie' ?

Wapper
23 november 2014, 19:42
Ook geen specifiek stukje van een tekst ? BIjv. of er al of niet een uitleg gegeven is over die 'beleidsvisie' in St-Niklaas ? :?

"""krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.""
'aanzet tot discussie' interpreteer ik nu eenmaal niet letterlijk zoals 'in de openingspost'. Als je in een discussie een element kan aandragen in die discussie door een stuk verduidelijking uit een krantentekst te plaatsen, is dat toch ook 'aanzet tot discussie' ?

Daar net onder staat ook nog dit:

berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).


Maar wat is een "bericht" is de vraag natuurlijk?

Klojo eerste klas
23 november 2014, 20:21
Daar net onder staat ook nog dit:

Maar wat is een "bericht" is de vraag natuurlijk?
Bijv., zoals daarboven staat, 'krantenbericht' ? :?

En tot overmaat van onduidelijkheid staat daaronder nog :
"""De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt."""
M.a.w. met dat forumreglement kan je volgens mij niks aanvangen wat dit probleem betreft..... ;-)

Wapper
23 november 2014, 21:42
Bijv., zoals daarboven staat, 'krantenbericht' ? :?

En tot overmaat van onduidelijkheid staat daaronder nog :
"""De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt."""
M.a.w. met dat forumreglement kan je volgens mij niks aanvangen wat dit probleem betreft..... ;-)

Ik begin al schrik te krijgen om hier nog gifs te posten... :cry:

Klojo eerste klas
24 november 2014, 12:09
Ik begin al schrik te krijgen om hier nog gifs te posten... :cry:

Zolang je maar geen gif post.....giften, daarentegen, zijn altijd welkom zolang ze geen gif zijn..... ;-)