PDA

View Full Version : Turkije kan na de overspel-wet het 'zedenmeesteren' niet laten


Gorefest
30 september 2004, 13:35
In de Turkse stad Samsun heeft het gemeentebestuur van Erdogans islamitische AK-partij een politie-team samengesteld dat belast is om verliefde stelletjes te controleren op 'onzedelijk' gedrag in het openbaar. De mobiele politie-eenheid is samengesteld uit agenten die normaliter jagen op illegale verkopers op straat. In drukke winkelstraten wemelt het altijd van de Zabita(politie)
Een man en een vrouw mogen in Samsun, aan de Zwarte-Zeekust, niet meer in innige omarming langs het water zitten. Op een bank mag nog wel maar dan moeten ze netjes van mekaar afblijven. Romantisch samen onder een boom is al helemaal uit den boze. Want: passanten kunnen dat verkeerd opvatten.

Jongelui die net iets te amicaal op een bankje toeven worden aangemaand 'normaal' te zitten. De agenten van de Zabita beperken zich niet tot waarschuwingen maar maken ook gebruik van dreigementen. Dat ervoer de jonge özlem Dalak. "Mijn vriendje en ik bleven gewoon zitten, omdat we niets verkeerd deden. De agent raakte geïrriteerd en zei:"als jullie niet snel vertrekken, vertel ik alles aan jullie ouders". Hij gokte er op dat mijn vriend en ik elkaar stiekem ontmoeten". aldus özlem. Leerlingen van het lyceum, herkenbaar aan hun schooluniform, zijn steevast het doelwit van de jagende zabita. Hun overtedingen bestaat uit 'doelloos slenteren na schooltijd'. De agenten sturen de leerlingen doodgewoon naar huis om hun huiswerk te maken. Ilyas Sezai önder, parlementslid van de oppositiepartij CHP noemt de maatregelen van de 'flirtpolitie' - de naam die de Turken aan de eenhied hebben gegeven- absurd. Dit kunnen we er niet bijhebben, net nu we zo dichtbij de EU zijn" aldus parlementariër Yilmaz.
Bron HBVL

- Na de vermeende overspelwet - waarvan Erdogan niet kon uitsluiten dat het misschien wel door een andere partij zou ingevoerd kunnen worden - hebben we een tweede voorbeeld van de islamisering, een sober begin van een nieuwe garde religieuze politie? De flirt-politie? Hiermee is nogmaals bewezen dat Turkije een wolf in schaapsvacht is. Daarom NEE tegen Turkije! :twisted:

VlaamseBelg
30 september 2004, 15:02
In je bron staat een reactie van een oppositielid dat tegen die wet is, dus er is hoop. Verder heeft Europa ook zijn regels en binnenkort zelfs een grondwet, Turkije zal die ook moeten toepassen. Zulke debiele maatregelen als een flirt-politie verdwijnen dan vanzelf.

Als de Turken echt bij hun tradities willen blijven, zullen ze zelf wel uit Europa blijven of vertrekken.

Spolpoel
30 september 2004, 15:04
In de Turkse stad Samsun heeft het gemeentebestuur van Erdogans islamitische AK-partij een politie-team samengesteld dat belast is om verliefde stelletjes te controleren op 'onzedelijk' gedrag in het openbaar. De mobiele politie-eenheid is samengesteld uit agenten die normaliter jagen op illegale verkopers op straat. In drukke winkelstraten wemelt het altijd van de Zabita(politie)
Een man en een vrouw mogen in Samsun, aan de Zwarte-Zeekust, niet meer in innige omarming langs het water zitten. Op een bank mag nog wel maar dan moeten ze netjes van mekaar afblijven. Romantisch samen onder een boom is al helemaal uit den boze. Want: passanten kunnen dat verkeerd opvatten.

Jongelui die net iets te amicaal op een bankje toeven worden aangemaand 'normaal' te zitten. De agenten van de Zabita beperken zich niet tot waarschuwingen maar maken ook gebruik van dreigementen. Dat ervoer de jonge özlem Dalak. "Mijn vriendje en ik bleven gewoon zitten, omdat we niets verkeerd deden. De agent raakte geïrriteerd en zei:"als jullie niet snel vertrekken, vertel ik alles aan jullie ouders". Hij gokte er op dat mijn vriend en ik elkaar stiekem ontmoeten". aldus özlem. Leerlingen van het lyceum, herkenbaar aan hun schooluniform, zijn steevast het doelwit van de jagende zabita. Hun overtedingen bestaat uit 'doelloos slenteren na schooltijd'. De agenten sturen de leerlingen doodgewoon naar huis om hun huiswerk te maken. Ilyas Sezai önder, parlementslid van de oppositiepartij CHP noemt de maatregelen van de 'flirtpolitie' - de naam die de Turken aan de eenhied hebben gegeven- absurd. Dit kunnen we er niet bijhebben, net nu we zo dichtbij de EU zijn" aldus parlementariër Yilmaz.
Bron HBVL

- Na de vermeende overspelwet - waarvan Erdogan niet kon uitsluiten dat het misschien wel door een andere partij zou ingevoerd kunnen worden - hebben we een tweede voorbeeld van de islamisering, een sober begin van een nieuwe garde religieuze politie? De flirt-politie? Hiermee is nogmaals bewezen dat Turkije een wolf in schaapsvacht is. Daarom NEE tegen Turkije! :twisted:
Turkije is niet klaar voor lidmaatschap van de EU. Het is wel klaar om ge-annexeerd te worden bij Saoedi-Arabië. De Turken kunnen dan hun zedenpolitie fusioneren met de mutawwa's (de Saoedische religieuze politie).

Flippend Rund
30 september 2004, 15:13
ILeerlingen van het lyceum, herkenbaar aan hun schooluniform, zijn steevast het doelwit van de jagende zabita. Hun overtedingen bestaat uit 'doelloos slenteren na schooltijd'. De agenten sturen de leerlingen doodgewoon naar huis om hun huiswerk te maken. Sinds wanneer hebben we er iets op tegen dat de politie doelloos rondhangende Turkse jongeren naar huis stuurt om hun huiswerk te maken? Ze zouden dat beter ook hier invoeren!

_____________________
Blijkbaar werkt het 'veiligheidshek' maar in 1 richting.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2411

Gorefest
30 september 2004, 18:09
Als de Turken echt bij hun tradities willen blijven, zullen ze zelf wel uit Europa blijven of vertrekken.Ze mogen gerust bij hun tradities blijven want ze komen er toch nooit in :mrgreen:

Gorefest
30 september 2004, 18:10
Sinds wanneer hebben we er iets op tegen dat de politie doelloos rondhangende Turkse jongeren naar huis stuurt om hun huiswerk te maken? Ze zouden dat beter ook hier invoeren!

_____________________
Blijkbaar werkt het 'veiligheidshek' maar in 1 richting.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2411
Is dat de taak van de Turkse politie? Toezien dat het huiswerk gemaakt is van de jongeren? En dat je van je lief moet afblijven in het openbaar? ;-)

circe
30 september 2004, 18:49
Rafke zal het graag horen !
De enige keer dat ik ooit door de flirt-politienon werd aangeklaagd was na een urenlang gesprek met een ontzettend lieve jongen die zich toen (35tal jaar geleden) misschien wou "outen" of in elk geval niet wist wat er met hem aan de hand was. Voor alle zekerheid hebben we ons diepgaand gesprek afgesloten met een tongzoen, kwestie van wat meer zekerheid te krijgen voor hem. Het is niet gelukt (voor degenen die het zich afvragen). Hij was trouwens een van de eerste homo's in mijn kennissenkring die er (nadien dus) openlijk voor uit kwam.

De 'bereidwillige medewerkster' (ik dus) kon nadien wel dapper op het matje komen bij zuster overste! Staan kussen in het openbaar! en nog wel in uniform! Schande schande!